כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ.


כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ.
 

בועז ל

New member
או שלא... אגב, בבריטניה ברוב ימות השנה הליכה ברגל לעבודה או

והסיבה לאושר נעוצה בפעילות גופנית מסוימת
שנדרשת בדרך לאמצעי התח"צ. אם כך, יוממי התח"צ שלנו מאושרים מאוד...
או שלא... אגב, בבריטניה ברוב ימות השנה הליכה ברגל לעבודה או
נניח מהתחתית/הרכבת/האוטובוס לעבודה היא נעימה מאוד. בארץ - לפחות כ-5 חודשים בשנה היא בלתי אפשרית אם רוצים להגיע לעבודה שלא אחרי מרחץ זיעה. מניסיון.
 

בועז ל

New member
ברור שלא. נכתב בציניות.

או שלא... אגב, בבריטניה ברוב ימות השנה הליכה ברגל לעבודה או
נניח מהתחתית/הרכבת/האוטובוס לעבודה היא נעימה מאוד. בארץ - לפחות כ-5 חודשים בשנה היא בלתי אפשרית אם רוצים להגיע לעבודה שלא אחרי מרחץ זיעה. מניסיון.
ברור שלא. נכתב בציניות.
 

amit1270

New member
פה חם, שם גשם. לא בטוח שעדיף...

או שלא... אגב, בבריטניה ברוב ימות השנה הליכה ברגל לעבודה או
נניח מהתחתית/הרכבת/האוטובוס לעבודה היא נעימה מאוד. בארץ - לפחות כ-5 חודשים בשנה היא בלתי אפשרית אם רוצים להגיע לעבודה שלא אחרי מרחץ זיעה. מניסיון.
פה חם, שם גשם. לא בטוח שעדיף...
 
אני מוכן לצעוד גם בשלג, הכול רק לא בחום ובלחות הישראליים.

פה חם, שם גשם. לא בטוח שעדיף...
אני מוכן לצעוד גם בשלג, הכול רק לא בחום ובלחות הישראליים.
לפני שנים זוגתי ואני צעדנו בגשם בפריז באוגוסט, זה היה מאוחר בערב והגשם לא פסק, בתוך פחות משעה לאחר שהגענו למלון התייבשנו לגמרי, כולל הבגדים, למחרת זרחה השמש על העיר המרהיבה ומזג אוויר אביבי קידם את פנינו.
 

amit1270

New member
פריז באוגוסט זה לא פריז בינואר

אני מוכן לצעוד גם בשלג, הכול רק לא בחום ובלחות הישראליים.
לפני שנים זוגתי ואני צעדנו בגשם בפריז באוגוסט, זה היה מאוחר בערב והגשם לא פסק, בתוך פחות משעה לאחר שהגענו למלון התייבשנו לגמרי, כולל הבגדים, למחרת זרחה השמש על העיר המרהיבה ומזג אוויר אביבי קידם את פנינו.
פריז באוגוסט זה לא פריז בינואר
 

alantan

New member
לגשם פה יש טיפות קטנות יותר - ממש לא מפריע רוב הזמן

פה חם, שם גשם. לא בטוח שעדיף...
לגשם פה יש טיפות קטנות יותר - ממש לא מפריע רוב הזמן
אבל למי שכן מפריע, המטריה היא פתרון זול ויעיל.
 

novarex

New member
התח"צ בבריטניה אכן טובה יותר מזו של ישראל

הבריטים בפורום חולקים על דעתך
התח"צ בבריטניה אכן טובה יותר מזו של ישראל
אני בריטי וגם ישראלי ואני מעיד על כך שהתחבורה הציבורית הבריטית טובה יותר מהישראלית. התחבורה הבריטית אינה מושלמת אבל לפחות בערים הגדולות וביניהן היא מפותחת והתדירות היא סבירה או אף למעלה מכך. היא גם זמינה שבעה ימים בשבוע וזה חשוב. אני חסיד גדול של תחבורה ציבורית אבל חרף כל המאמצים שלי לנצל אותה אני מוצא את עצמי נוהג ברכב כמעט תמיד. אינני מפונק כלל ומוכן גם ללכת ברגל אפילו קילומטר או שניים עם מחשב אישי בשיא חום הקיץ אבל גם נכונות זו אינה מספיקה. אני כל הזמן בודק את האופציות שלי לגבי תחבורה ציבורית אבל זה לא מסתדר: או שהתדירות נמוכה מדי, כך שאתקע שעות בעיר היעד או שהמרחקים בין הבית לתחנת הרכבת הקרובה ובין תחנת הקצה השני ליעד גדולים מדי וזה ידרוש שימוש בשני כלי רכב בשני הקצוות, או שמדובר ביום שישי ולא אוכל לשהות די זמן ביעד, או ששבת ואין תחבורה כלל. אומנם תח"צ אינה רק רכבת אלא גם אוטובוס אבל יש לי רתיעה מאוטובוסים כי הם נוסעים על אותם כבישים שבהם אני נוהג ולכן סובלים מאותם פקקים וגם לא יכולים לברוח למסלול חלופי במקרה הצורך כפי שאני יכול ברכב הפרטי.
לעומת זאת, בילינו עכשיו במשהו כמו החופשה ה-20 בשווייץ, קנינו Swiss Pass כרגיל, ונהנינו מכל רגע: לוח זמנים מסודר ומעודכן בזמן אמיתי בסמארטפון, קישוריות מצויינת, תדירות סבירה מאד לרוב, ופשוט כייף בלתי רגיל. כמה טוב לקחת תחבורה ציבורית לתחילת טיול רגלי ולחזור ממקום אחר ללא הצורך להתארגן עם עוד חברים ומספר מכוניות כפי שנדרש בישראל.
הייתה תקופה שעבדתי עם קליינט בהרצליה והייתי נוסע מירושלים ברכבת בפעמים רבות. זה לא תמיד היה נוח במיוחד בגלל המרחק הגדול בין תחנת הרצליה לאזור התעשיה והצורך להשבית רכב ליד התחנה הירושלמית, אבל היה כייף להתבונן בנוף בדרך, ולהמשיך לקרוא ולעבוד, בדיוק כמו תושבי ארצות אחרות. מאז אני עובד עם לקוחות ברעננה, אזור התעשיה דרום נתניה, יקנעם, ורחובות, וזה לא מסתדר.
אגב, אני משתמש תמיד ברכבת הקלה למקרים הבודדים שאני נוסע למרכז העיר ירושלים (רוב נסיעותי בעיר הן לתלפיות, מלחה וגבעת שאול בהם אין רכבת קלה כך שהרכב הפרטי הוא הפתרון). יש לא מעט מקרים של חפצים חשודים וכיוצא באלה גורמים אשר מאלצים אותי מפעם לפעם לנטוש את הרכבת ולהמשיך ברגל או במונית, אבל בסך הכל השירות די סביר ואני מקבל תחושה לכמה דקות כאילו אני חי במדינה מתקדמת ומסודרת. וזה אכן משאיר אותי עם תחושה של רוגע ובריאות...
 
כשנהיה שווייץ... עד שהקברניטים כאן לא יפנימו את החשיבות

התח"צ בבריטניה אכן טובה יותר מזו של ישראל
אני בריטי וגם ישראלי ואני מעיד על כך שהתחבורה הציבורית הבריטית טובה יותר מהישראלית. התחבורה הבריטית אינה מושלמת אבל לפחות בערים הגדולות וביניהן היא מפותחת והתדירות היא סבירה או אף למעלה מכך. היא גם זמינה שבעה ימים בשבוע וזה חשוב. אני חסיד גדול של תחבורה ציבורית אבל חרף כל המאמצים שלי לנצל אותה אני מוצא את עצמי נוהג ברכב כמעט תמיד. אינני מפונק כלל ומוכן גם ללכת ברגל אפילו קילומטר או שניים עם מחשב אישי בשיא חום הקיץ אבל גם נכונות זו אינה מספיקה. אני כל הזמן בודק את האופציות שלי לגבי תחבורה ציבורית אבל זה לא מסתדר: או שהתדירות נמוכה מדי, כך שאתקע שעות בעיר היעד או שהמרחקים בין הבית לתחנת הרכבת הקרובה ובין תחנת הקצה השני ליעד גדולים מדי וזה ידרוש שימוש בשני כלי רכב בשני הקצוות, או שמדובר ביום שישי ולא אוכל לשהות די זמן ביעד, או ששבת ואין תחבורה כלל. אומנם תח"צ אינה רק רכבת אלא גם אוטובוס אבל יש לי רתיעה מאוטובוסים כי הם נוסעים על אותם כבישים שבהם אני נוהג ולכן סובלים מאותם פקקים וגם לא יכולים לברוח למסלול חלופי במקרה הצורך כפי שאני יכול ברכב הפרטי.
לעומת זאת, בילינו עכשיו במשהו כמו החופשה ה-20 בשווייץ, קנינו Swiss Pass כרגיל, ונהנינו מכל רגע: לוח זמנים מסודר ומעודכן בזמן אמיתי בסמארטפון, קישוריות מצויינת, תדירות סבירה מאד לרוב, ופשוט כייף בלתי רגיל. כמה טוב לקחת תחבורה ציבורית לתחילת טיול רגלי ולחזור ממקום אחר ללא הצורך להתארגן עם עוד חברים ומספר מכוניות כפי שנדרש בישראל.
הייתה תקופה שעבדתי עם קליינט בהרצליה והייתי נוסע מירושלים ברכבת בפעמים רבות. זה לא תמיד היה נוח במיוחד בגלל המרחק הגדול בין תחנת הרצליה לאזור התעשיה והצורך להשבית רכב ליד התחנה הירושלמית, אבל היה כייף להתבונן בנוף בדרך, ולהמשיך לקרוא ולעבוד, בדיוק כמו תושבי ארצות אחרות. מאז אני עובד עם לקוחות ברעננה, אזור התעשיה דרום נתניה, יקנעם, ורחובות, וזה לא מסתדר.
אגב, אני משתמש תמיד ברכבת הקלה למקרים הבודדים שאני נוסע למרכז העיר ירושלים (רוב נסיעותי בעיר הן לתלפיות, מלחה וגבעת שאול בהם אין רכבת קלה כך שהרכב הפרטי הוא הפתרון). יש לא מעט מקרים של חפצים חשודים וכיוצא באלה גורמים אשר מאלצים אותי מפעם לפעם לנטוש את הרכבת ולהמשיך ברגל או במונית, אבל בסך הכל השירות די סביר ואני מקבל תחושה לכמה דקות כאילו אני חי במדינה מתקדמת ומסודרת. וזה אכן משאיר אותי עם תחושה של רוגע ובריאות...
כשנהיה שווייץ... עד שהקברניטים כאן לא יפנימו את החשיבות
שבתחבורה ציבורית ראויה ועד שלא ישתנה כאן הלך הרוח הכללי שלפיו מכונית היא סמל סטטוס ולא רק אמצעי להגיע ממקום למקום, דבר לא ישתנה כאן למרבה הצער. הלוא במקביל לכביש 6 אפשר היה לסלול מסילת ברזל לצפון שתעבור ביקנעם ותמשיך לעפולה או לנהריה או לעכו אבל בשביל זה צריך לחשוב צעד אחד קדימה...
 

alantan

New member
את מה שאתה מתאר לגבי תדירות ונגישות אני חווה באנגליה לעתים

התח"צ בבריטניה אכן טובה יותר מזו של ישראל
אני בריטי וגם ישראלי ואני מעיד על כך שהתחבורה הציבורית הבריטית טובה יותר מהישראלית. התחבורה הבריטית אינה מושלמת אבל לפחות בערים הגדולות וביניהן היא מפותחת והתדירות היא סבירה או אף למעלה מכך. היא גם זמינה שבעה ימים בשבוע וזה חשוב. אני חסיד גדול של תחבורה ציבורית אבל חרף כל המאמצים שלי לנצל אותה אני מוצא את עצמי נוהג ברכב כמעט תמיד. אינני מפונק כלל ומוכן גם ללכת ברגל אפילו קילומטר או שניים עם מחשב אישי בשיא חום הקיץ אבל גם נכונות זו אינה מספיקה. אני כל הזמן בודק את האופציות שלי לגבי תחבורה ציבורית אבל זה לא מסתדר: או שהתדירות נמוכה מדי, כך שאתקע שעות בעיר היעד או שהמרחקים בין הבית לתחנת הרכבת הקרובה ובין תחנת הקצה השני ליעד גדולים מדי וזה ידרוש שימוש בשני כלי רכב בשני הקצוות, או שמדובר ביום שישי ולא אוכל לשהות די זמן ביעד, או ששבת ואין תחבורה כלל. אומנם תח"צ אינה רק רכבת אלא גם אוטובוס אבל יש לי רתיעה מאוטובוסים כי הם נוסעים על אותם כבישים שבהם אני נוהג ולכן סובלים מאותם פקקים וגם לא יכולים לברוח למסלול חלופי במקרה הצורך כפי שאני יכול ברכב הפרטי.
לעומת זאת, בילינו עכשיו במשהו כמו החופשה ה-20 בשווייץ, קנינו Swiss Pass כרגיל, ונהנינו מכל רגע: לוח זמנים מסודר ומעודכן בזמן אמיתי בסמארטפון, קישוריות מצויינת, תדירות סבירה מאד לרוב, ופשוט כייף בלתי רגיל. כמה טוב לקחת תחבורה ציבורית לתחילת טיול רגלי ולחזור ממקום אחר ללא הצורך להתארגן עם עוד חברים ומספר מכוניות כפי שנדרש בישראל.
הייתה תקופה שעבדתי עם קליינט בהרצליה והייתי נוסע מירושלים ברכבת בפעמים רבות. זה לא תמיד היה נוח במיוחד בגלל המרחק הגדול בין תחנת הרצליה לאזור התעשיה והצורך להשבית רכב ליד התחנה הירושלמית, אבל היה כייף להתבונן בנוף בדרך, ולהמשיך לקרוא ולעבוד, בדיוק כמו תושבי ארצות אחרות. מאז אני עובד עם לקוחות ברעננה, אזור התעשיה דרום נתניה, יקנעם, ורחובות, וזה לא מסתדר.
אגב, אני משתמש תמיד ברכבת הקלה למקרים הבודדים שאני נוסע למרכז העיר ירושלים (רוב נסיעותי בעיר הן לתלפיות, מלחה וגבעת שאול בהם אין רכבת קלה כך שהרכב הפרטי הוא הפתרון). יש לא מעט מקרים של חפצים חשודים וכיוצא באלה גורמים אשר מאלצים אותי מפעם לפעם לנטוש את הרכבת ולהמשיך ברגל או במונית, אבל בסך הכל השירות די סביר ואני מקבל תחושה לכמה דקות כאילו אני חי במדינה מתקדמת ומסודרת. וזה אכן משאיר אותי עם תחושה של רוגע ובריאות...
את מה שאתה מתאר לגבי תדירות ונגישות אני חווה באנגליה לעתים
קרובות. העבודה שלי לוקחת אותי לכל מיני מקומות שונים ומשונים, אבל גם למקום נגיש כמו בריסטול עם כל הפקקים שלו והפקקים בצד שלי ב-M25, עדיין מהר יותר לנסוע עם רכב, מאשר להגיע מביתי בתחבורה ציבורית לתחנת יוסטון בלונדון, משם לפדינגטון בלונדון, רכבת לבריסטול ואח"כ 20 ד' הליכה בבריסטול. שים לב שרוב הבעיה שלי נעוצה בלונדון שדווקא כן נחשבת נגישה, ובצורך להכנס למרכז העיר כדי לצאת שוב בצד שהוא כמעט הצד שלי של העיר. אם היו תחנות מעבר בפרברים כמו ווטפורד ג'נקשן בכל הקווים הראשיים וקווים היקפיים תדירים ביניהם, אז המצב היה שונה...
&nbsp
אבל בגדול אתה צודק שרמת השירות בערים הגדולות טובה יותר, אבל הארץ משתפרת עם השנים (חוץ משבתות וחגים).
 

novarex

New member
אכן תח"צ איטי יותר מרכב פרטי במקרים רבים

את מה שאתה מתאר לגבי תדירות ונגישות אני חווה באנגליה לעתים
קרובות. העבודה שלי לוקחת אותי לכל מיני מקומות שונים ומשונים, אבל גם למקום נגיש כמו בריסטול עם כל הפקקים שלו והפקקים בצד שלי ב-M25, עדיין מהר יותר לנסוע עם רכב, מאשר להגיע מביתי בתחבורה ציבורית לתחנת יוסטון בלונדון, משם לפדינגטון בלונדון, רכבת לבריסטול ואח"כ 20 ד' הליכה בבריסטול. שים לב שרוב הבעיה שלי נעוצה בלונדון שדווקא כן נחשבת נגישה, ובצורך להכנס למרכז העיר כדי לצאת שוב בצד שהוא כמעט הצד שלי של העיר. אם היו תחנות מעבר בפרברים כמו ווטפורד ג'נקשן בכל הקווים הראשיים וקווים היקפיים תדירים ביניהם, אז המצב היה שונה...
&nbsp
אבל בגדול אתה צודק שרמת השירות בערים הגדולות טובה יותר, אבל הארץ משתפרת עם השנים (חוץ משבתות וחגים).
אכן תח"צ איטי יותר מרכב פרטי במקרים רבים
זה נכון שתחבורה ציבורית הינה איטית ביחס לרכב פרטי במקרים רבים. זה הדין אפילו בשווייץ. המעבר מכלי לכלי תמיד דורש זמן המתנה מסוים והקוים אינם בהכרח עוברים בדרך הקצרה ביותר אלא דרך מרכזי אוכלוסין. יש גם את העצירות בדרך. יחד עם זה, לתח"צ היכולת לשחרר אותנו מנהיגה ולאפשר הנעה מהנוף בדרך, אכילה ושתיה, קריאה ועבודה, ואף שינה. יתרון נוסף הוא השחרור מבעיות חניה, וזה שיקול שהופך יותר ויותר חשוב בישראל.
אני סבור שבמקומות רבים באירופה אפשר לחיות באופן סביר מבלי להחזיק רכב פרטי ושבעלי רכב יוכלו לנצל לטובתם את התח"צ במקרים רבים. בישראל מי שאינו מחזיק רכב נמצא על תקן נכה כי אינו יוכל כמעט לצאת מהאזור הקרוב לביתו בסופי שבוע. כמו-כן, גם באמצע השבוע יתקשה להתנייע בחופשיות.
אומנם יש שיפור הדרגתי בתשתיות אבל תחנות רכבת רבות עדיין נבנות רחוק מהמרכזים שהן משרתות (דוגמת תחנות רעננה ביחס לאזור התעשיה) ופתיחת התחבורה הציבורית בסופי השבוע לא נראית אפשרית בעשרות השנים הקרובות.
זהו המצב כך שאני קובע ללא היסוס שמצב התח"צ בבריטניה טוב יותר מאשר בישראל.
 

alantan

New member
"הנאה מהנוף בדרך, אכילה ושתיה, קריאה ועבודה, ואף שינה"

אכן תח"צ איטי יותר מרכב פרטי במקרים רבים
זה נכון שתחבורה ציבורית הינה איטית ביחס לרכב פרטי במקרים רבים. זה הדין אפילו בשווייץ. המעבר מכלי לכלי תמיד דורש זמן המתנה מסוים והקוים אינם בהכרח עוברים בדרך הקצרה ביותר אלא דרך מרכזי אוכלוסין. יש גם את העצירות בדרך. יחד עם זה, לתח"צ היכולת לשחרר אותנו מנהיגה ולאפשר הנעה מהנוף בדרך, אכילה ושתיה, קריאה ועבודה, ואף שינה. יתרון נוסף הוא השחרור מבעיות חניה, וזה שיקול שהופך יותר ויותר חשוב בישראל.
אני סבור שבמקומות רבים באירופה אפשר לחיות באופן סביר מבלי להחזיק רכב פרטי ושבעלי רכב יוכלו לנצל לטובתם את התח"צ במקרים רבים. בישראל מי שאינו מחזיק רכב נמצא על תקן נכה כי אינו יוכל כמעט לצאת מהאזור הקרוב לביתו בסופי שבוע. כמו-כן, גם באמצע השבוע יתקשה להתנייע בחופשיות.
אומנם יש שיפור הדרגתי בתשתיות אבל תחנות רכבת רבות עדיין נבנות רחוק מהמרכזים שהן משרתות (דוגמת תחנות רעננה ביחס לאזור התעשיה) ופתיחת התחבורה הציבורית בסופי השבוע לא נראית אפשרית בעשרות השנים הקרובות.
זהו המצב כך שאני קובע ללא היסוס שמצב התח"צ בבריטניה טוב יותר מאשר בישראל.
"הנאה מהנוף בדרך, אכילה ושתיה, קריאה ועבודה, ואף שינה"
אין לי בעיה לממש את כל אלה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה