כתבות, דיווחים, הודעות

מצב
הנושא נעול.

wapy

New member
שוב נפלתי על קו 480
...****


כתבות, דיווחים, הודעות
שוב נפלתי על קו 480
...****

אמש לקחנו את קו 480 שיצא מת"א לירושלים בשעה 22.30
הכל היה בסדר עד שהגענו לשער הגיא.

מתברר שעבודות הרחבת כביש ירושלים מתבצעות בערב - ולא רק בלילה כפי שצפוי.
העלייה לירושלים בפקק - עקב כלים כבדים שעבדו לצד הדרך
ארכה זמן רב והגענו לירושלים בסביבות 24.00
ברגע האחרון לקחנו את הרק"ל אל הרכב ומשם לבית.

איך אפשר מצב כזה שעובדים בכביש לפני חצות - יש לי הרגשה שזאת החלטה של קבלן מקומי שעיגל פינות.
אל מי לפנות כדי לקבל הבהרות בעניין הנ"ל.

בעתיד נראה לי שהכי פשוט
(לא סובל את הפקקים בכניסה לתל אביב ולא את חיפוש החנייה)
לנסוע עם הרכב עד מודיעין - משם ברכבת לת"א
וחזרה למודיעין - ולירושלי בכביש 443 - עד לפסגת זאב

אגב, פעם קודמת שנתקלתי בעלייה לקו 480 מתחנת י-ם עלה לאגד בקנס ענק
על הזיהום בעלייה לאוטובוס בתחנה המרכזית י-ם
 
זה קרה גם לי כמה פעמים אחרי 23:00 מזל שיש קווי לילה

שוב נפלתי על קו 480
...****

אמש לקחנו את קו 480 שיצא מת"א לירושלים בשעה 22.30
הכל היה בסדר עד שהגענו לשער הגיא.

מתברר שעבודות הרחבת כביש ירושלים מתבצעות בערב - ולא רק בלילה כפי שצפוי.
העלייה לירושלים בפקק - עקב כלים כבדים שעבדו לצד הדרך
ארכה זמן רב והגענו לירושלים בסביבות 24.00
ברגע האחרון לקחנו את הרק"ל אל הרכב ומשם לבית.

איך אפשר מצב כזה שעובדים בכביש לפני חצות - יש לי הרגשה שזאת החלטה של קבלן מקומי שעיגל פינות.
אל מי לפנות כדי לקבל הבהרות בעניין הנ"ל.

בעתיד נראה לי שהכי פשוט
(לא סובל את הפקקים בכניסה לתל אביב ולא את חיפוש החנייה)
לנסוע עם הרכב עד מודיעין - משם ברכבת לת"א
וחזרה למודיעין - ולירושלי בכביש 443 - עד לפסגת זאב

אגב, פעם קודמת שנתקלתי בעלייה לקו 480 מתחנת י-ם עלה לאגד בקנס ענק
על הזיהום בעלייה לאוטובוס בתחנה המרכזית י-ם
זה קרה גם לי כמה פעמים אחרי 23:00 מזל שיש קווי לילה
ןגם אוטבוסים שיוצאים מהמרכזית אחרי חצות.
 

orenhz

New member
בד"כ עבודות בכביש מתבצעות בשעות 22:00-5:00

שוב נפלתי על קו 480
...****

אמש לקחנו את קו 480 שיצא מת"א לירושלים בשעה 22.30
הכל היה בסדר עד שהגענו לשער הגיא.

מתברר שעבודות הרחבת כביש ירושלים מתבצעות בערב - ולא רק בלילה כפי שצפוי.
העלייה לירושלים בפקק - עקב כלים כבדים שעבדו לצד הדרך
ארכה זמן רב והגענו לירושלים בסביבות 24.00
ברגע האחרון לקחנו את הרק"ל אל הרכב ומשם לבית.

איך אפשר מצב כזה שעובדים בכביש לפני חצות - יש לי הרגשה שזאת החלטה של קבלן מקומי שעיגל פינות.
אל מי לפנות כדי לקבל הבהרות בעניין הנ"ל.

בעתיד נראה לי שהכי פשוט
(לא סובל את הפקקים בכניסה לתל אביב ולא את חיפוש החנייה)
לנסוע עם הרכב עד מודיעין - משם ברכבת לת"א
וחזרה למודיעין - ולירושלי בכביש 443 - עד לפסגת זאב

אגב, פעם קודמת שנתקלתי בעלייה לקו 480 מתחנת י-ם עלה לאגד בקנס ענק
על הזיהום בעלייה לאוטובוס בתחנה המרכזית י-ם
בד"כ עבודות בכביש מתבצעות בשעות 22:00-5:00
 

amit1270

New member
יש עבודות שלוקחות יותר מ-5 שעות

שוב נפלתי על קו 480
...****

אמש לקחנו את קו 480 שיצא מת"א לירושלים בשעה 22.30
הכל היה בסדר עד שהגענו לשער הגיא.

מתברר שעבודות הרחבת כביש ירושלים מתבצעות בערב - ולא רק בלילה כפי שצפוי.
העלייה לירושלים בפקק - עקב כלים כבדים שעבדו לצד הדרך
ארכה זמן רב והגענו לירושלים בסביבות 24.00
ברגע האחרון לקחנו את הרק"ל אל הרכב ומשם לבית.

איך אפשר מצב כזה שעובדים בכביש לפני חצות - יש לי הרגשה שזאת החלטה של קבלן מקומי שעיגל פינות.
אל מי לפנות כדי לקבל הבהרות בעניין הנ"ל.

בעתיד נראה לי שהכי פשוט
(לא סובל את הפקקים בכניסה לתל אביב ולא את חיפוש החנייה)
לנסוע עם הרכב עד מודיעין - משם ברכבת לת"א
וחזרה למודיעין - ולירושלי בכביש 443 - עד לפסגת זאב

אגב, פעם קודמת שנתקלתי בעלייה לקו 480 מתחנת י-ם עלה לאגד בקנס ענק
על הזיהום בעלייה לאוטובוס בתחנה המרכזית י-ם
יש עבודות שלוקחות יותר מ-5 שעות
אלה לא קבלנים שמעגלים פינות.
 
רשמים מהתח"צ בלונדון

כתבות, דיווחים, הודעות
רשמים מהתח"צ בלונדון
טוב, אז היו לי שבועיים בלונדון, במהלכם יצא לי לנסוע די הרבה בתחתית, מעט באוטובוסים וברכבות ופעם אחת ברכבת הקלה.
אני לא מרגיש שנסעתי מספיק באוטובוסים,ברכבות וברק"ל לכן אחלוק את התובנות שלי רק לגבי התחתית:
&nbsp
הפלוסים:
&nbsp
מידע, שילוט ועוד פעם מידע - בכל התחנות בהן הייתי השילוט היה למופת.
כשצריך להחליף קו ברור לך לאן ללכת. כשאתה רוצה לצאת ברור לך היכן היציאה. כשאתה רוצה לשלם ברור היכן מכונות התשלום. ברור לאן הרכבת הבאה, מתי היא מגיעה, מתי מתוכננות סגירות בתחתית ובאילו תחנות.
לגבי הסגירות - מקפידים להודיע על כך בכריזה ברציף, להציב שלט בכניסה לתחנה ובמהלך הנסיעה אם תחנה מסוימת איננה זמינה בגלל תיקונים ושות' מודיעים על כך.
בנוסף, בתחנות הרלוונטיות הכריזה גם מודיעה בנוסף לשם התחנה גם את האטרקציות המרכזיות בסביבתה (למשל גרין פארק - יציאה לארמון באקינגהם).
ביציאה מכל תחנה יש גם מפה של הסביבה הקרובה ובכל קרון ברכבת יש מפה של התחנות ומפה כללית של קוי המטרו.
&nbsp
לבסוף - הלוואי וbus.gov.il היה מתקרב לרמה של המקבילה הלונדונית: tfl.gov.uk
בניית מסלול, הצגתו על המפה, הצגה טקסטואלית ועוד. פשוט תענוג.
&nbsp
הצוות - בכל הפעמים שנאלצתי לשאול שאלות של N00BS במבטא ישראלי מפגר תמיד נענתי באדיבות ובמקצועיות.
כאשר ניסיתי להיכנס לתחנת גולדרס גרין עם אויסטר (הרב קו המקומי) שתקף לאיזורים 1 ו2 בלבד, נענתי באדיבות שמדובר על תחנה שנמצאת באיזור 3 ועלי להוסיף כסף לאויסטר. כאשר בתחנת בת'ל גרין הייתי עסוק בלהתסכל במפת האיזור הקרוב לתחנה הבחין בכך איש צוות וניגש אצלי מיוזמתו ושאל אותי אם אני צריך עזרה.
&nbsp
תדירות - אני לא יודע מה קורה בקוים האיזוטרים יותר אבל בקווים בהם אני נסעתי (הקו הצפוני, הקו המרכזי, קו היובל, הקו המחוזי, קו פיקדלי ועוד) התידרות היא מדהימה. יצא לי מעט מאוד פעמים לחכות יותר מ3 דקות לרכבת.
&nbsp
מהירות הנסיעה - טוב, נראה לי מיותר להכביר במילים. נסיעה באוטובוס מאיזור High Street Kensignton לבייקר סטריט שלקחה לנו כ50 דקות לקחה כ-15 בתחתית (כולל החלפה).
&nbsp
הכירטוס - נקודה פחות קריטית, אבל העברת האויסטר יותר נוחה וחוסכת זמן בכניסה וביציאה לעומת הרב קו שאנחנו רגילים אליו.
&nbsp
מינוסים:
&nbsp
מיזוג - רוב הקרונות אינם ממוזגים, וכאשר הדוחק מתגבר נהיה ממש חם (ועל כך בהמשך) כך שלכל מי שמתכנן לנסוע בתחתית בקיץ הייתי ממליץ לקחת בקבוק מים לדרך (ואכן ההמלצה הזו מופיעה בקרונות. בחסות מי אויאן כמובן)
&nbsp
צפיפות - הצפיפות בחלק מהקווים בשעות השיא גרמה לי להתקנא בנסיעה בקו בנימינה אשקלון ביום ראשון בבוקר. לא יודע אם יש הרבה מה לעשות בנידון בהתחשב בכך שהתדירות גם ככה גבוהה מאוד ורשת הקוים מפותחת ומסועפת.
&nbsp
נגישות - חלק גדול מהתחנות אינן נגישות, או אינן נגישות לגמרי. כשסוחבים מזוודות כבדות (כמו במקרה שלנו) זה יכול להעיק. במקרה של אדם נכה - זה יכול לסבך משמעותית את הנסיעה.
&nbsp
עיצוב - בואו בלשון המעטה נקרא לו "פונקציונלי". מצד שני, אלה תחנות רכבת תחתית. לא המוזיאון לאומנות מודרנית. מצד שלישי, מי שסובל מקלסטרופוביה יכול להיות שהתחתית היא לא אמצעי הנסיעה האידיאלי עבורו.
&nbsp
לבסוף, זו גם ההזדמנות להודות לחבר הפורום Ccyclist שעזר באופן אישי במסרים (ואף בטלפון באנגליה כשהייתה לנו בעיה) וענה על שאלות רבות מספור במאור פנים, באריכות ובסבלנות.
&nbsp
תודה רבה!
 
עוד משהו קטן לחובבי הציוד הנייד

רשמים מהתח"צ בלונדון
טוב, אז היו לי שבועיים בלונדון, במהלכם יצא לי לנסוע די הרבה בתחתית, מעט באוטובוסים וברכבות ופעם אחת ברכבת הקלה.
אני לא מרגיש שנסעתי מספיק באוטובוסים,ברכבות וברק"ל לכן אחלוק את התובנות שלי רק לגבי התחתית:
&nbsp
הפלוסים:
&nbsp
מידע, שילוט ועוד פעם מידע - בכל התחנות בהן הייתי השילוט היה למופת.
כשצריך להחליף קו ברור לך לאן ללכת. כשאתה רוצה לצאת ברור לך היכן היציאה. כשאתה רוצה לשלם ברור היכן מכונות התשלום. ברור לאן הרכבת הבאה, מתי היא מגיעה, מתי מתוכננות סגירות בתחתית ובאילו תחנות.
לגבי הסגירות - מקפידים להודיע על כך בכריזה ברציף, להציב שלט בכניסה לתחנה ובמהלך הנסיעה אם תחנה מסוימת איננה זמינה בגלל תיקונים ושות' מודיעים על כך.
בנוסף, בתחנות הרלוונטיות הכריזה גם מודיעה בנוסף לשם התחנה גם את האטרקציות המרכזיות בסביבתה (למשל גרין פארק - יציאה לארמון באקינגהם).
ביציאה מכל תחנה יש גם מפה של הסביבה הקרובה ובכל קרון ברכבת יש מפה של התחנות ומפה כללית של קוי המטרו.
&nbsp
לבסוף - הלוואי וbus.gov.il היה מתקרב לרמה של המקבילה הלונדונית: tfl.gov.uk
בניית מסלול, הצגתו על המפה, הצגה טקסטואלית ועוד. פשוט תענוג.
&nbsp
הצוות - בכל הפעמים שנאלצתי לשאול שאלות של N00BS במבטא ישראלי מפגר תמיד נענתי באדיבות ובמקצועיות.
כאשר ניסיתי להיכנס לתחנת גולדרס גרין עם אויסטר (הרב קו המקומי) שתקף לאיזורים 1 ו2 בלבד, נענתי באדיבות שמדובר על תחנה שנמצאת באיזור 3 ועלי להוסיף כסף לאויסטר. כאשר בתחנת בת'ל גרין הייתי עסוק בלהתסכל במפת האיזור הקרוב לתחנה הבחין בכך איש צוות וניגש אצלי מיוזמתו ושאל אותי אם אני צריך עזרה.
&nbsp
תדירות - אני לא יודע מה קורה בקוים האיזוטרים יותר אבל בקווים בהם אני נסעתי (הקו הצפוני, הקו המרכזי, קו היובל, הקו המחוזי, קו פיקדלי ועוד) התידרות היא מדהימה. יצא לי מעט מאוד פעמים לחכות יותר מ3 דקות לרכבת.
&nbsp
מהירות הנסיעה - טוב, נראה לי מיותר להכביר במילים. נסיעה באוטובוס מאיזור High Street Kensignton לבייקר סטריט שלקחה לנו כ50 דקות לקחה כ-15 בתחתית (כולל החלפה).
&nbsp
הכירטוס - נקודה פחות קריטית, אבל העברת האויסטר יותר נוחה וחוסכת זמן בכניסה וביציאה לעומת הרב קו שאנחנו רגילים אליו.
&nbsp
מינוסים:
&nbsp
מיזוג - רוב הקרונות אינם ממוזגים, וכאשר הדוחק מתגבר נהיה ממש חם (ועל כך בהמשך) כך שלכל מי שמתכנן לנסוע בתחתית בקיץ הייתי ממליץ לקחת בקבוק מים לדרך (ואכן ההמלצה הזו מופיעה בקרונות. בחסות מי אויאן כמובן)
&nbsp
צפיפות - הצפיפות בחלק מהקווים בשעות השיא גרמה לי להתקנא בנסיעה בקו בנימינה אשקלון ביום ראשון בבוקר. לא יודע אם יש הרבה מה לעשות בנידון בהתחשב בכך שהתדירות גם ככה גבוהה מאוד ורשת הקוים מפותחת ומסועפת.
&nbsp
נגישות - חלק גדול מהתחנות אינן נגישות, או אינן נגישות לגמרי. כשסוחבים מזוודות כבדות (כמו במקרה שלנו) זה יכול להעיק. במקרה של אדם נכה - זה יכול לסבך משמעותית את הנסיעה.
&nbsp
עיצוב - בואו בלשון המעטה נקרא לו "פונקציונלי". מצד שני, אלה תחנות רכבת תחתית. לא המוזיאון לאומנות מודרנית. מצד שלישי, מי שסובל מקלסטרופוביה יכול להיות שהתחתית היא לא אמצעי הנסיעה האידיאלי עבורו.
&nbsp
לבסוף, זו גם ההזדמנות להודות לחבר הפורום Ccyclist שעזר באופן אישי במסרים (ואף בטלפון באנגליה כשהייתה לנו בעיה) וענה על שאלות רבות מספור במאור פנים, באריכות ובסבלנות.
&nbsp
תודה רבה!
עוד משהו קטן לחובבי הציוד הנייד
למיטב הבנתי הרשות המקומית עסוקה עכשיו בהחלפת כחצי מהציוד הנייד שחלקו משרת את לונדון עוד משנות ה60 המוקדמות. פעם בשבוע מגיע מערך חדש של קרונות מתוצרת בומברדייה ומחליף מערך קיים (הקיים נשלח לגריטה).
 

Ccyclist

Member
תודה על האיזכור החם, הנה ערך הציוד הנייד:

עוד משהו קטן לחובבי הציוד הנייד
למיטב הבנתי הרשות המקומית עסוקה עכשיו בהחלפת כחצי מהציוד הנייד שחלקו משרת את לונדון עוד משנות ה60 המוקדמות. פעם בשבוע מגיע מערך חדש של קרונות מתוצרת בומברדייה ומחליף מערך קיים (הקיים נשלח לגריטה).
תודה על האיזכור החם, הנה ערך הציוד הנייד:
מדובר בציוד נייד חדש לקווי התת-שטח (מערכת בת 150-120 שהושלמה ב 1884 עם פתיחת הקו המעגלי) והנה הערך הוויקיפדי של הציוד כולל כמה תמונות:
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_S7_and_S8_Stock
&nbsp
משום ששלושה מקווי התת שטח חולקים רכבות (המעגלי, המרסמית' והעיר, דיסטריקט - ענף אדג'וור רוד ו-ווימבלדון) הגיוני להניח שקשה להחליף ציוד בצורה ספציפית לקו זה או אחר, אך ה"שילוש" נפרד מהקו המטרופוליטני ושאר ענפי קו הדיסטריקט ולכן ניתן לנהל את הבלגן הזה בצורה מסודרת יחסית.
&nbsp
באשר לאיזכור - אני מקווה שנתתי נקודות מבט וטיפים של מי שמכיר את העיר, היה מעניין להעיץ עצות לגולש מהפורום שבחר לבקר בעיר.
 

asmopil

New member
תח"צ לפסטיבל הכלייזמרים בצפת

כתבות, דיווחים, הודעות
תח"צ לפסטיבל הכלייזמרים בצפת
ושוב בפינת טיולי האוטובוסים שלי, החבר אמריקאי שלי רצה להגיע מחיפה לפסטיבל הכלייזמרים בצפת. להגיע לפסטיבל זה דבר אחד אבל לחזור ממנו זה כבר דבר אחר מבחינת תח"צ.
קווי השירות הרגילים לצת אינם מתוגברים, אבל קווי השירות בקווים החרדים מתוגברים בגלל תקופת בין הזמנים. עם זאת, להגיע לצפת זה די פשוט לפחות מחיפה. הבעיה היא שהפסטיבל מן הסתם נערך בערב ואוטובוס אחרון מצפת לאזור כרמיאל-עכו-חיפה הוא בשעה 22:00, מה שכמובן לא מאפשר להגיע להופעות שמתחילות נדמה לי בשעה 20:30. יש לציין, כי גם הקווים החרדים הסתיימו עד 23:00 כמדומני. אם כי ברחבי העיר ראיתי המון קווי 6 לאורך כל זמן שהותנו. תגבור פנימי בצפת.
לפיכך, נותרנו במסע רק אני וחברתי, אני הגעתי מחיפה עם 361 שיצא בשעה 19:30 מחיפה שהגיע לצפת מעט אחרי השעה 21:30, ואילו היא הגיעה ברכבה מאזור ירושלים. קבענו להיפגש בעין זיתים, שם היה חניון כלי רכב מיוחד, ומשם המשיכו הבאים לפסטיבל עם שאטלים של נתיב אקספרס. האוטובוס 361 נתקע בפקק גדול בין מירון לעין זיתים בשל חסימת הכביש על ידי המשטרה שהפנתה את החוגגים לחניון, ואפשרה לתושבי צפת ותח"צ להמשיך עד צפת. במקרה הזה לא היה כל יתרון לאוטובוס לצערי משום שעמדנו באותו פקק בדיוק כמו כל הרכב הפרטי, וכן האוטובוס סיים בתח"צ צפת (סמוכה לפסטיבל באופן יחסי אבל השאטל הביא אותנו כאמור עד למתחם עצמו). מחיר השאטל היה 13.8 (שתי נסיעות עירוניות) כאשר לכתחילה היה צריך לרכוש כרטיס הלו"ש לחניון, ועל האוטובוסים לא היה ניתן לרכוש כרטיסים. האוטובוסים נסעו ישירות אל קרית הפסטיבל, אגב הם נסעו תחת קו עירוני מספר 15. מה שכן, הסדרן של נתיב אקפסרס בקרית הפסטיבל לא ידע להגיד לנו עד מתי יש שאטלים חזרה לעין זיתים, וגם הסדרן בצפת לא ידע לומר זאת. אגב, היו נוסעים שהיו זקוקים רק לנסיעה בכיוון אחד מצפת לעין זיתים, והם לא יכלו כלל לרכוש כרטיסים שכן לא היתה קופה, והסדרן של נתיב אקספרס אפשר להם לעלות ללא תשלום. בסה"כ השאטלים של נתיב אקפסרס נסעו בזה אחר זה בשני הכיוונים ולא היתה המתנה כלל, לסדרן היה "גיר ולוח" לסידור הנסיעות, זה לא הזכיר את אגד עם המחשבים הניידים כפי ששמעתי מכאלה נסעו עם אגד פעם למירון. אנו לקחנו שאטל סביב רבע לאחת.
אנו לנו באחד המושבים אצל בני משפחה באזור צפת שגם אליו לא היתה תח"צ (את זה בדקנו מראש), והתח"צ אליו גם בימים כתיקונם מסתיים באזור שבע בערב. מה שהצריך כאמור להגיע עם רכב פרטי אחד.
 

tsd91

New member
אגב

תח"צ לפסטיבל הכלייזמרים בצפת
ושוב בפינת טיולי האוטובוסים שלי, החבר אמריקאי שלי רצה להגיע מחיפה לפסטיבל הכלייזמרים בצפת. להגיע לפסטיבל זה דבר אחד אבל לחזור ממנו זה כבר דבר אחר מבחינת תח"צ.
קווי השירות הרגילים לצת אינם מתוגברים, אבל קווי השירות בקווים החרדים מתוגברים בגלל תקופת בין הזמנים. עם זאת, להגיע לצפת זה די פשוט לפחות מחיפה. הבעיה היא שהפסטיבל מן הסתם נערך בערב ואוטובוס אחרון מצפת לאזור כרמיאל-עכו-חיפה הוא בשעה 22:00, מה שכמובן לא מאפשר להגיע להופעות שמתחילות נדמה לי בשעה 20:30. יש לציין, כי גם הקווים החרדים הסתיימו עד 23:00 כמדומני. אם כי ברחבי העיר ראיתי המון קווי 6 לאורך כל זמן שהותנו. תגבור פנימי בצפת.
לפיכך, נותרנו במסע רק אני וחברתי, אני הגעתי מחיפה עם 361 שיצא בשעה 19:30 מחיפה שהגיע לצפת מעט אחרי השעה 21:30, ואילו היא הגיעה ברכבה מאזור ירושלים. קבענו להיפגש בעין זיתים, שם היה חניון כלי רכב מיוחד, ומשם המשיכו הבאים לפסטיבל עם שאטלים של נתיב אקספרס. האוטובוס 361 נתקע בפקק גדול בין מירון לעין זיתים בשל חסימת הכביש על ידי המשטרה שהפנתה את החוגגים לחניון, ואפשרה לתושבי צפת ותח"צ להמשיך עד צפת. במקרה הזה לא היה כל יתרון לאוטובוס לצערי משום שעמדנו באותו פקק בדיוק כמו כל הרכב הפרטי, וכן האוטובוס סיים בתח"צ צפת (סמוכה לפסטיבל באופן יחסי אבל השאטל הביא אותנו כאמור עד למתחם עצמו). מחיר השאטל היה 13.8 (שתי נסיעות עירוניות) כאשר לכתחילה היה צריך לרכוש כרטיס הלו"ש לחניון, ועל האוטובוסים לא היה ניתן לרכוש כרטיסים. האוטובוסים נסעו ישירות אל קרית הפסטיבל, אגב הם נסעו תחת קו עירוני מספר 15. מה שכן, הסדרן של נתיב אקפסרס בקרית הפסטיבל לא ידע להגיד לנו עד מתי יש שאטלים חזרה לעין זיתים, וגם הסדרן בצפת לא ידע לומר זאת. אגב, היו נוסעים שהיו זקוקים רק לנסיעה בכיוון אחד מצפת לעין זיתים, והם לא יכלו כלל לרכוש כרטיסים שכן לא היתה קופה, והסדרן של נתיב אקספרס אפשר להם לעלות ללא תשלום. בסה"כ השאטלים של נתיב אקפסרס נסעו בזה אחר זה בשני הכיוונים ולא היתה המתנה כלל, לסדרן היה "גיר ולוח" לסידור הנסיעות, זה לא הזכיר את אגד עם המחשבים הניידים כפי ששמעתי מכאלה נסעו עם אגד פעם למירון. אנו לקחנו שאטל סביב רבע לאחת.
אנו לנו באחד המושבים אצל בני משפחה באזור צפת שגם אליו לא היתה תח"צ (את זה בדקנו מראש), והתח"צ אליו גם בימים כתיקונם מסתיים באזור שבע בערב. מה שהצריך כאמור להגיע עם רכב פרטי אחד.
אגב
אחי, עם אשתו והתינוק, הגיע לתחנה ב-12 בלילה, והיה אוטובוס אחרון לנהריה (כנראה שכן היה תגבור, אבל זה סוד...). הנהג שבדיוק סגר את הדלת, סירב לפתוח. "זה כבר 12", הוא אמר. אוטובוס אחרון, עם ילד קטן. אין מקום להתחשבות?!
 

asmopil

New member
מרגיז

אגב
אחי, עם אשתו והתינוק, הגיע לתחנה ב-12 בלילה, והיה אוטובוס אחרון לנהריה (כנראה שכן היה תגבור, אבל זה סוד...). הנהג שבדיוק סגר את הדלת, סירב לפתוח. "זה כבר 12", הוא אמר. אוטובוס אחרון, עם ילד קטן. אין מקום להתחשבות?!
מרגיז
אם הנהג היה יכול לומר שזה כבר חצות הוא גם יכל לאסוף אותו אם האוטובוס לא היה מלא מעל למותר.
דבר אחר, באתר של נתיב אקספרס הם פרסמו את מתכונת התגבורים:
http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=376
ואכן אוטובוס חצות מנהריה מאפשר להמשיך עם רכבת לחיפה. אם כי, מאד מרגיז שהדבר לא מפורסם באתר האוטובוסים
של משרד התחבורה, שם אין קישורית לאתר של נתיב אקספרס.
 

עלה13

New member
הסיבה לעיקוב בתשלום במזומן בקן 1....

כתבות, דיווחים, הודעות
הסיבה לעיקוב בתשלום במזומן בקן 1....
חקיקה שתאפשר תשלום ללא מתן עודף, כך שיהיה אפשר לשלם את הסכום במדויק וללא החזרת עודף, זו תשובה של מבקר ששאלתי במהלך נסיעה.
אגב האם מבקרי נסיעה עובדים במפעיל אחד, מועסקים ע"י משרד התחבורה עבור כל המפעילים?, השאלה מפני שהבחנתי במבקר קבוע בקו 1 המקדים על קו של אגד?
 
זה לא הגיוני. האם מי שמשלם במזומן יהיה חייב

הסיבה לעיקוב בתשלום במזומן בקן 1....
חקיקה שתאפשר תשלום ללא מתן עודף, כך שיהיה אפשר לשלם את הסכום במדויק וללא החזרת עודף, זו תשובה של מבקר ששאלתי במהלך נסיעה.
אגב האם מבקרי נסיעה עובדים במפעיל אחד, מועסקים ע"י משרד התחבורה עבור כל המפעילים?, השאלה מפני שהבחנתי במבקר קבוע בקו 1 המקדים על קו של אגד?
זה לא הגיוני. האם מי שמשלם במזומן יהיה חייב
להכניס 6.90 במדויק? אם כן, זאת איוולת הרבה יותר גדולה מאשר בלי מזומן בכלל!
 

Subi777

New member
זה גם טכנית לא יעבוד..

זה לא הגיוני. האם מי שמשלם במזומן יהיה חייב
להכניס 6.90 במדויק? אם כן, זאת איוולת הרבה יותר גדולה מאשר בלי מזומן בכלל!
זה גם טכנית לא יעבוד..
ידרש מכשיר עם קיבולת עצומה כדי להכיל את כל מטבעות האגורות.
 

עלה13

New member
על מנת להחזיר...

זה גם טכנית לא יעבוד..
ידרש מכשיר עם קיבולת עצומה כדי להכיל את כל מטבעות האגורות.
על מנת להחזיר...
עודף צריך להחזיק מטבעות, אני מסכים עם הבעייתיות, גם אילו המכשיר היה מחזיר עודף או לא מקבל תשלום, מקום העודף הוא ללא כיס שזה בעצמו בעיה.
מצד אחד המכונה קטנה ונוחה לרכישה או טעימה באשראי, מצד שני לא ברור השימוש בה במזומן האם רק לנסיעה בודדת ואך זה מתנהל בפועל
 

עלה13

New member
מסכים...

זה לא הגיוני. האם מי שמשלם במזומן יהיה חייב
להכניס 6.90 במדויק? אם כן, זאת איוולת הרבה יותר גדולה מאשר בלי מזומן בכלל!
מסכים...
בכל אופן האינטרס של דן היה להפעיל את המזומן כי שם הרווח גדול מקניית הסדר הנחתי והוא צורך הן של נוסעים ללא אשראי שמשתמשים במזומן
 
ברכבת הקלה בירושלים למשל,אי אפשר תמיד להכניס גם 6.90 במדוייק

זה לא הגיוני. האם מי שמשלם במזומן יהיה חייב
להכניס 6.90 במדויק? אם כן, זאת איוולת הרבה יותר גדולה מאשר בלי מזומן בכלל!
ברכבת הקלה בירושלים למשל,אי אפשר תמיד להכניס גם 6.90 במדוייק
המכונה מקבלת עד 10 מטבעות.
אז בהנחה שבן אדם מגיע עם מטבעות:5,1, ו9 של 10 אגורות,המכונה לא נותנת לו לרכוש כרטיס.
הבעיה מתחילה כשהמון פעמים נגמר העודף...
 

עלה13

New member
היתרון של האורבנית שבניגוד לקלה ולמטרונית....

ברכבת הקלה בירושלים למשל,אי אפשר תמיד להכניס גם 6.90 במדוייק
המכונה מקבלת עד 10 מטבעות.
אז בהנחה שבן אדם מגיע עם מטבעות:5,1, ו9 של 10 אגורות,המכונה לא נותנת לו לרכוש כרטיס.
הבעיה מתחילה כשהמון פעמים נגמר העודף...
היתרון של האורבנית שבניגוד לקלה ולמטרונית....
שהתשלום הוא בתוך המטרונית והסיכוי לפספס את האורבנית קטן, זה מצויין למי שיש ברשותו רב קו מוטען או כרטיס אשאי, אבל המכשיר קטן והקיבולת מאוד קטנה וגם אין כיס לעודף או תשלום במזומן שנכשל, הדבר החשוב אני מניח זה ריקון המכונות ממזומן בתחנות הקצה. בתכלס לא הרבה ולא ממש משתלם לרכוש כרטיס במזומן, אבל יש דרישה לכך בשטח, לגבי הקלה התשלום בחוץ והמכונות גדולות ומכילות מקום לעודף.
 

Subi777

New member
בישראל אנשים מעדיפים מזומן כי זה כרוך בפחות בירוקרטיה...

היתרון של האורבנית שבניגוד לקלה ולמטרונית....
שהתשלום הוא בתוך המטרונית והסיכוי לפספס את האורבנית קטן, זה מצויין למי שיש ברשותו רב קו מוטען או כרטיס אשאי, אבל המכשיר קטן והקיבולת מאוד קטנה וגם אין כיס לעודף או תשלום במזומן שנכשל, הדבר החשוב אני מניח זה ריקון המכונות ממזומן בתחנות הקצה. בתכלס לא הרבה ולא ממש משתלם לרכוש כרטיס במזומן, אבל יש דרישה לכך בשטח, לגבי הקלה התשלום בחוץ והמכונות גדולות ומכילות מקום לעודף.
בישראל אנשים מעדיפים מזומן כי זה כרוך בפחות בירוקרטיה...
אתה יודע בדיוק מה אתה משלם ולא צריך להתעסק אח"כ בבירורים אם היו טעויות.
מעבר לזה, יש אנשים שחוששים מתרבות האח הגדול שיודע על כל דבר שאתה עושה... וברב קו אנונימי גם ככה אתה לא מקבל שום הנחה כך שזה לא רלוונטי... אז אין טעם לעשות את הכרטיס.
 

cwen

New member
בטח שיש הנחה ברב קו אנונימי

בישראל אנשים מעדיפים מזומן כי זה כרוך בפחות בירוקרטיה...
אתה יודע בדיוק מה אתה משלם ולא צריך להתעסק אח"כ בבירורים אם היו טעויות.
מעבר לזה, יש אנשים שחוששים מתרבות האח הגדול שיודע על כל דבר שאתה עושה... וברב קו אנונימי גם ככה אתה לא מקבל שום הנחה כך שזה לא רלוונטי... אז אין טעם לעשות את הכרטיס.
בטח שיש הנחה ברב קו אנונימי
אותן הנחות של רב קו אישי, למעט אפשרות של כרטיסים תקופתיים. אבל ניתן לטעון ערך צבור, ומקבלים את ההנחה של 20% על טעינה מעל 30 ש"ח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה