כתבה שפורסמה בעיתון SUR, ספרקר תקרא

maozeitan

New member
כתבה שפורסמה בעיתון SUR, ספרקר תקרא

אתמול בעיתון SUR הספרדי פורסמה כתבה בעמוד 17 בקשר לתלימידים בביה"ס בRONDA הכתבה פורסמה בתאריך 18 פברואר 2006 יום שבת מאת ALMUDENA SALCEDO אני רוצה לצטט קטע מתוך הכתבה בקשר לויכוח שהיה בפורום בשבוע שעבר ובכתבה כתוב כך: de este modo se pretende erradicar la violencia de LAS AULAS,aunque, matizo martin de haro, en ronda los episodios de violencia escolar no son habituales כמו שניתן לראות הכתב השתמש ב LAS AULAS והשאלה היא: א. האם הכתב לא יודע ספרדית? ב. האם העיתון הינה מדיה שאיננה מכבדת את עצמה? ג. האם ניתן להגיד LAS AULAS ד. האם ספרקר טעה? עד לכתיבת שורות אלה לא היה ניתן להשיג את תגובתו של ספרקר לעניין.
 
אם יורשה לי לענות

המקרה של la aula ו el aula הוא לא זהה... את la aula משנים לel בגלל ההתחברות הנוצרת בטעמים... laula.. אבל אין בעיה עם las aulas כי המילה לא נגמרת באות המוטעמת:) :) אתם בגן או שנדמה לי:) **תמיד רציתי לומר את זה
 

SpinalTap

New member
אכן כך

רוב המילים בספרדית שמתחילות באות a, גם אם הן נקבה, יקבלו el ולא la בצורת היחיד, ואת המילה הנכונה ברבים. למשל: el alma, las almas el agua, las aguas אבל, יש גם דוגמאות למילה בנקבה שמתחילה ב-a ודווקא כן מקבלת la: la aldea, las aldeas בקיצור, צריך להכיר את המילה הספציפית. אני, בכל אופן, לא מכיר כללים לעניין.
 

Sparker

New member
../images/Emo151.gif

א. לא. אני מניח שהוא יודע. ב. לא. בעיתון הזה יש המון שגיאות כתיב, ובכלל הוא בתת רמה, אבל לא בכתבה הזו. ג. כן. חבל שהיית עסוק בלהתווכח בשרשור ההוא ולא קראת בכלל את ההודעות. ד. לא.
 

Sparker

New member
לא.

לא הגעתי הנה בשביל הלימודים, הגעתי הנה בשביל לחיות פה. השפה זה חלק אינטגרלי מהחיים שלי פה.
 

maozeitan

New member
רק שלא תנהל עסקים כמו הספרדים

אחרת העסק יהיה בצרות !!! שמת לב איך הם עובדים? אפשר למות מהם !
 

maozeitan

New member
מסכים איתך

באמת בעיתון יש המון שגיאות כתיב ולמען ההגינות אציין שהוא מיועד לפועלים ולקהל יושבי הבר (פשוטי העם)
 

maozeitan

New member
תגיד, אם הם בת ימים? אז יש ת'עיגול?

מכיר ת'עיגול בבת ים? זה כאילו כיכר שכל הערסים והפרחות מתאספים שם !! זה כאילו אותה המנטליות?
 

maozeitan

New member
למה הם מסתובבים חופשי?

אם הם בת-ימים מה פתאום הם מסתובבים חופשי? מה יש להם אישור? מישהו נתן להם פס? זה נראה לך ספרקר או שאני טועה? אגב ספרקר אתה אוהב את סגנון הדיבור של החיטנוס מלאס-פאלמיאס? אני מת על הסגנון דיבור שלהם כמו הערסים בתקווה
 

maozeitan

New member
מה הם יודעים רק עד C? אני קורא עד Z

זה אומר שהשכונה שלי יותר טובה לא ???
 
למעלה