כרענני יצא לי לנסות את התחנה כמה פעמים למרות שהיא לא הפכה עדיין לחלק משגרת יומי. כלומר האוטובוסים מנצחים על אף הפקקים בינתיים.
1. רכבת "מהירה" פעם בשעה היא לא אטרקטיבית ומעלה את החשש שפספוס או תקלה של הרכבת יהפכו את זמן הנסיעה לבלתי נסבל. בהלוך אני עוד יכול לתזמן, אבל בחזור לתזמן לרכבת שעושה את ההחלפה בהרצליה זה פשוט לא ריאלי מבחינתי. (יש לי רבע שעה הליכה לרכבת השלום מהעבודה, ולא בא לי לתזמן את עצמי ככה).
2. ההחלפה עצמה, 6 דקות בהלוך ו-8 דקות בחזור, לא באותו רציף (צריך לרדת ולעבור רציף) ולמרות זאת היא סה"כ די נוחה, אבל מוסיפה אלמנט לחץ, בעיקר כשיש פה ושם איחורים. חשוב לציין שההחלפות מתוזמנות על הרכבת ירושלים שההרצליה היא תחנתה הראשונה/אחרונה ולכן יש תמיד מקום ישיבה. בשיא קווים אחרים שעוצרים בהרצליה די מלאים.
הופתעתי מזרם האנשים שעושה את ההחלפה בהרצליה ביחד איתי. (לא בהכרח לרעננה מערב, גם לתחנות בהמשך רעננה/כפ"ס/הוד השרון) כך שכנראה עוד רבים חושבים כמוני שמדובר בהחלפה סבירה.
מנגד הנסיעה ה"ישירה" דרך כל הלולאה מרגישה כמו בדיחה רעה מרעננה מערב, אם כי כולה שתי תחנות מזרחה מסוקולוב זה כבר סביר.
3. מאחר והיא מתוזמנת עם הרכבת לירושלים, אז כשאני צריך לנסוע לירושלים דווקא שווה לי לתזמן בדיוק ואז הרכבת חוסכת לי חצי שעה לפחות לעומת אלטרנטיבת האוטובוסים. חשוב לציין שהקטע באיילון הוא ממש "זחילה" וזה ממש מבאס. מקווה שחישמול כלל הרשת יאפשר לקצר את משך הזחילה בין ארבע תחנות האיילון.
4. מעניין אותי מה יקרה כשיושלם חישמול לולאת השרון. איך תיראה התוכנית החדשה? האם הלולאה תחובר לה יחדיו, יתבטל הצורך בהחלפה ואקבל יורת נסיעות בשעה (אפילו שתיים זה אחלה). בהיבט הזה הכתבה פשוט מסתכלת על פרויקט לא גמור וחבל שהיא לא מציינת את זה. לרעננה מערב יש פוטנציאל גדול יותר בהרבה מהמצב הקיים בה. אני יודע שלפי תוכנית 2029 (אחרי 4 מסילות באיילון) אמורות להיות 4 רכבות בשעה בכל כיוון של הלולאה. בתוכנית זו הרכבת מירושלים אמורה להגיע עד כרמיאל כך שאני מניח שזו הסיבה העיקרית שמהרכבת לא מקשיבים לססייקליסט. הם מעדיפים להאריך את קו ירושלים צפונה ולא מזרחה בשלביות בהתאם להמשך החישמול. ולא לייצר פתרון קל עכשיו שיהיה קשה לבטל אחר כך. בהארכה צפונה הוא גם יעזור הכי הרבה מבחינת טיפול בעומסים. (גם אם הוא ייתקע בחוך הכרמל ולא ימשיך צפונה בגלל החיפאים זה יהיה יותר חשוב לרשת).
5. מעבר לשירות שמגיע לתחנה עצמה, יש די הרבה שירות שעוצר בתחנות (הדי עלובות) ברחוב ירושלים. גם משכונות רעננה וגם ממרכז רעננה, בהלוך זה ממש סבבה, ובחזור זה בתנאים פיזיים ירודים שאני מקווה שישפרו, אבל כלינק לקווים עוברים זה די נוח (ואם יעצרו שם עוד קווים אז גם זמן ההמתנה יתקצר). אני מניח שכשהיצע השירות בתחנה ישתפר גם יבואו יותר נוסעים ואיתם גם יהיה תהליך של המשך שיפור התח"צ לתחנה.
בקיצור, אצלי היא מסומנת כ"עוד לא מממשת את הפוטנציאל ולא כתחנה אבודה לחלוטין.