כתבה של שוקי שדה על רעננה מערב ב TheMarker

GLSRA

Active member
כל התחנות על מסילת 531 סובלות מבעיה זו,
בעתיד כשיסיימו את המסילה הרביעית ומסילת 431, יהיה אפשר להגדיל את התדירות והיעדים.
אבל הבעיה העיקרית של המסילה תישאר בעינה, אין בה מעבר של רכבות ליעדים אחרים בארץ,
לא תהיינה רכבות לצפון, ירושלים או הדרום, יעברו בה רק רכבות פנימיות בגוש דן,
זה טוב אבל לא יותר מדי.
במקרה כזה עדיף להשתמש ברכבת קלה פרברית אשר תיתן פריסת תחנות רחבה משמעותית .

הנה לינק
רכבת קלה בגוש דן
יש דבר משמעותי שאני לא יודע איך הוא יטופל.
מה יקרה עם המסילה המזרחית ? האם חלק מהרכבות שיגיעו מהצפון ישתלבו עם לולאת השרון וישרתו את התחנות הדרומיות בלולאה ?
אם כן, זה יפשר להעביר יותר רכבות ישירות מתחנות כפר סבא רעננה ישירות דרך הרצליה.
כל עניין מסילה המזרחית יכול לתת מגוון אפשרויות שאין כרגע מבחינה תפעולית
 

luckydude

Active member
יש דבר משמעותי שאני לא יודע איך הוא יטופל.
מה יקרה עם המסילה המזרחית ? האם חלק מהרכבות שיגיעו מהצפון ישתלבו עם לולאת השרון וישרתו את התחנות הדרומיות בלולאה ?
אם כן, זה יפשר להעביר יותר רכבות ישירות מתחנות כפר סבא רעננה ישירות דרך הרצליה.
כל עניין מסילה המזרחית יכול לתת מגוון אפשרויות שאין כרגע מבחינה תפעולית

סביר להניח שרכבות מהמסילה המזרחית יעצרו לפחות בחלק מהתחנות הדרומיות בלולאה, במיוחד לאור העובדה שבתחנת קרית אריה מקימים כרגע תחנה של הרכבת הקלה.
 

GLSRA

Active member
סביר להניח שרכבות מהמסילה המזרחית יעצרו לפחות בחלק מהתחנות הדרומיות בלולאה, במיוחד לאור העובדה שבתחנת קרית אריה מקימים כרגע תחנה של הרכבת הקלה.
כן, סביר, ממילא אין שום אפשרות אחרת מכיוון שלא בונים חיבור ישיר בין החלק הצפוני של הלולאה והמסילה המזרחית המגיעה מצפון
 

Ccyclist

Well-known member
כל התחנות על מסילת 531 סובלות מבעיה זו,
בעתיד כשיסיימו את המסילה הרביעית ומסילת 431, יהיה אפשר להגדיל את התדירות והיעדים.
אבל הבעיה העיקרית של המסילה תישאר בעינה, אין בה מעבר של רכבות ליעדים אחרים בארץ,
לא תהיינה רכבות לצפון, ירושלים או הדרום, יעברו בה רק רכבות פנימיות בגוש דן,
זה טוב אבל לא יותר מדי.
במקרה כזה עדיף להשתמש ברכבת קלה פרברית אשר תיתן פריסת תחנות רחבה משמעותית .

הנה לינק
רכבת קלה בגוש דן

מערכות חזקות מתבססות על החלפה, לא על קווים מכל מקום לכל מקום. ברגע שיהיו רכבות ישירות ממסילת השרון לת"א האוניברסיטה (עניין של כ 10-15 דקות) יהיה פתרון יעיל לגישה לכל המערכת הבינעירונית של ר"י.

עם השלמת המסילה המזרחית יהיו אופציות לקו בינעירוני עוקף גוש דן שישיק ללולאת השרון בתחנת ראש העין צפון, ובעידן המסילה הרביעית אופציות לשירות פרברי מהמסילה המזרחית למסילות הירקון והשרון בנפרד ומשם לאיילון.
 

toto9

Active member
מערכות חזקות מתבססות על החלפה, לא על קווים מכל מקום לכל מקום. ברגע שיהיו רכבות ישירות ממסילת השרון לת"א האוניברסיטה (עניין של כ 10-15 דקות) יהיה פתרון יעיל לגישה לכל המערכת הבינעירונית של ר"י.

עם השלמת המסילה המזרחית יהיו אופציות לקו בינעירוני עוקף גוש דן שישיק ללולאת השרון בתחנת ראש העין צפון, ובעידן המסילה הרביעית אופציות לשירות פרברי מהמסילה המזרחית למסילות הירקון והשרון בנפרד ומשם לאיילון.
מכיוון שהתחנות המדוברות נמצאות מחוץ לעיר, יהיה עדיף להשתמש במטרו, רק"ל או אוטובוס בכדי להגיע
לתחנה על המסילה הראשית.
למשל, בנסיעה מכפר סבא לצפון יהיה עדיף לנסוע לתחנת כפר סבא מזרח בעזרת אוטובוס,
מאשר לנסוע לאחת מהתחנות על 531.
או למשל מרעננה עדיף לקחת אוטובוס לתחנת הרצליה ומשם ליעדים אחרים בארץ
מאשר אוטובוס לרעננה מערב ומשם רכבת להרצליה.

יהיה לתחנות אלו שימוש, אך אם היו מבססים אותם על רק"ל
במקום רכבת כבדה, היו יותר אפשרויות.
 

Ccyclist

Well-known member
מכיוון שהתחנות המדוברות נמצאות מחוץ לעיר, יהיה עדיף להשתמש במטרו, רק"ל או אוטובוס בכדי להגיע
לתחנה על המסילה הראשית.
למשל, בנסיעה מכפר סבא לצפון יהיה עדיף לנסוע לתחנת כפר סבא מזרח בעזרת אוטובוס,
מאשר לנסוע לאחת מהתחנות על 531.
או למשל מרעננה עדיף לקחת אוטובוס לתחנת הרצליה ומשם ליעדים אחרים בארץ
מאשר אוטובוס לרעננה מערב ומשם רכבת להרצליה.

יהיה לתחנות אלו שימוש, אך אם היו מבססים אותם על רק"ל
במקום רכבת כבדה, היו יותר אפשרויות.

מאחוזה לתחנת הרצליה לוקח כיום 25 דקות באוטובוס. מאחוזה לרעננה מערב - 9 דקות באותו הקו (29/39). מרעננה מערב ברכבת ישירה לאוניברסיטה לא צריך לקחת יותר מ 10-15 דקות. נסיעה שהתשתית שלה מוכנה היום שלא צריכה לארוך יותר מחצי שעה עם החלפות.

במטרו נראה שהתחנות יפספסו טיפה את תחנות הרכבת הראשיות. תחנת האוניברסיטה של המטרו מיוצגת במקום מרוחק מתחנת ר"י האוניברסיטה. התחנה הקרובה של המטרו נקראת "מחנה אביב", מיקום שנמצא כחצי קילומטר בקו אווירי מתחנת ר"י האוניברסיטה. בעוד עשור נסיעה של 10 תחנות מטרו מ"רעננה מרכז" ל"מחנה אביב" תארך כנראה 20 דקות (בנוסחאת התחתית הלונדונית מקציבים 2 דקות בין כל שתי תחנות ו 5 לכל החלפה) ואז הליכה של חצי קילומטר. על פניו מהיר יותר אבל ההמתנה המינימלית בין הרכבות בענפי M1 תהיה 4 דקות ולפי גוגל כרגע לוקח 14-15 דקות ללכת מכביש הגישה של מחנה אביב פינת רוקח למנהרת הולכי הרגל מתחת לאיילון בתחנת האוניברסיטה.

אופציה אחרת תהיה להחליף באם הדרקונים, המיוצגת במפת המטרו כשתי תחנות נפרדות "מסוף ארלוזרוב" וסבידור. נסיעה בין 13 תחנות פירושה 26 דקות בנוסחה הלונדונית. שוב - חצי שעה פלוס הליכה מסויימת.

ואם כבר מטרו מרעננה מרכז - 2 דקות לרעננה מערב ו 10-15 דקות ברכבת לאוניברסיטה זה עניין של 15-20 דקות עם החלפה, אבל יחייב תיאום. מנסיוני בלונדון אם המטרה היא יעד במרכז העיר עדיף להסתמך על המטרו בגלל התדירות, אבל אם המטרה היא להחליף לרכבת בינעירונית מהירה יש יתרון לרכבת הפרברית.
 

קבצים מצורפים

  • 1626017390394.png
    1626017390394.png
    1.7 MB · צפיות: 2
כרענני יצא לי לנסות את התחנה כמה פעמים למרות שהיא לא הפכה עדיין לחלק משגרת יומי. כלומר האוטובוסים מנצחים על אף הפקקים בינתיים.

1. רכבת "מהירה" פעם בשעה היא לא אטרקטיבית ומעלה את החשש שפספוס או תקלה של הרכבת יהפכו את זמן הנסיעה לבלתי נסבל. בהלוך אני עוד יכול לתזמן, אבל בחזור לתזמן לרכבת שעושה את ההחלפה בהרצליה זה פשוט לא ריאלי מבחינתי. (יש לי רבע שעה הליכה לרכבת השלום מהעבודה, ולא בא לי לתזמן את עצמי ככה).
2. ההחלפה עצמה, 6 דקות בהלוך ו-8 דקות בחזור, לא באותו רציף (צריך לרדת ולעבור רציף) ולמרות זאת היא סה"כ די נוחה, אבל מוסיפה אלמנט לחץ, בעיקר כשיש פה ושם איחורים. חשוב לציין שההחלפות מתוזמנות על הרכבת ירושלים שההרצליה היא תחנתה הראשונה/אחרונה ולכן יש תמיד מקום ישיבה. בשיא קווים אחרים שעוצרים בהרצליה די מלאים.
הופתעתי מזרם האנשים שעושה את ההחלפה בהרצליה ביחד איתי. (לא בהכרח לרעננה מערב, גם לתחנות בהמשך רעננה/כפ"ס/הוד השרון) כך שכנראה עוד רבים חושבים כמוני שמדובר בהחלפה סבירה.
מנגד הנסיעה ה"ישירה" דרך כל הלולאה מרגישה כמו בדיחה רעה מרעננה מערב, אם כי כולה שתי תחנות מזרחה מסוקולוב זה כבר סביר.
3. מאחר והיא מתוזמנת עם הרכבת לירושלים, אז כשאני צריך לנסוע לירושלים דווקא שווה לי לתזמן בדיוק ואז הרכבת חוסכת לי חצי שעה לפחות לעומת אלטרנטיבת האוטובוסים. חשוב לציין שהקטע באיילון הוא ממש "זחילה" וזה ממש מבאס. מקווה שחישמול כלל הרשת יאפשר לקצר את משך הזחילה בין ארבע תחנות האיילון.
4. מעניין אותי מה יקרה כשיושלם חישמול לולאת השרון. איך תיראה התוכנית החדשה? האם הלולאה תחובר לה יחדיו, יתבטל הצורך בהחלפה ואקבל יורת נסיעות בשעה (אפילו שתיים זה אחלה). בהיבט הזה הכתבה פשוט מסתכלת על פרויקט לא גמור וחבל שהיא לא מציינת את זה. לרעננה מערב יש פוטנציאל גדול יותר בהרבה מהמצב הקיים בה. אני יודע שלפי תוכנית 2029 (אחרי 4 מסילות באיילון) אמורות להיות 4 רכבות בשעה בכל כיוון של הלולאה. בתוכנית זו הרכבת מירושלים אמורה להגיע עד כרמיאל כך שאני מניח שזו הסיבה העיקרית שמהרכבת לא מקשיבים לססייקליסט. הם מעדיפים להאריך את קו ירושלים צפונה ולא מזרחה בשלביות בהתאם להמשך החישמול. ולא לייצר פתרון קל עכשיו שיהיה קשה לבטל אחר כך. בהארכה צפונה הוא גם יעזור הכי הרבה מבחינת טיפול בעומסים. (גם אם הוא ייתקע בחוך הכרמל ולא ימשיך צפונה בגלל החיפאים זה יהיה יותר חשוב לרשת).
5. מעבר לשירות שמגיע לתחנה עצמה, יש די הרבה שירות שעוצר בתחנות (הדי עלובות) ברחוב ירושלים. גם משכונות רעננה וגם ממרכז רעננה, בהלוך זה ממש סבבה, ובחזור זה בתנאים פיזיים ירודים שאני מקווה שישפרו, אבל כלינק לקווים עוברים זה די נוח (ואם יעצרו שם עוד קווים אז גם זמן ההמתנה יתקצר). אני מניח שכשהיצע השירות בתחנה ישתפר גם יבואו יותר נוסעים ואיתם גם יהיה תהליך של המשך שיפור התח"צ לתחנה.

בקיצור, אצלי היא מסומנת כ"עוד לא מממשת את הפוטנציאל ולא כתחנה אבודה לחלוטין.
 

Ccyclist

Well-known member
כרענני יצא לי לנסות את התחנה כמה פעמים למרות שהיא לא הפכה עדיין לחלק משגרת יומי. כלומר האוטובוסים מנצחים על אף הפקקים בינתיים.

1. רכבת "מהירה" פעם בשעה היא לא אטרקטיבית ומעלה את החשש שפספוס או תקלה של הרכבת יהפכו את זמן הנסיעה לבלתי נסבל. בהלוך אני עוד יכול לתזמן, אבל בחזור לתזמן לרכבת שעושה את ההחלפה בהרצליה זה פשוט לא ריאלי מבחינתי. (יש לי רבע שעה הליכה לרכבת השלום מהעבודה, ולא בא לי לתזמן את עצמי ככה).
2. ההחלפה עצמה, 6 דקות בהלוך ו-8 דקות בחזור, לא באותו רציף (צריך לרדת ולעבור רציף) ולמרות זאת היא סה"כ די נוחה, אבל מוסיפה אלמנט לחץ, בעיקר כשיש פה ושם איחורים. חשוב לציין שההחלפות מתוזמנות על הרכבת ירושלים שההרצליה היא תחנתה הראשונה/אחרונה ולכן יש תמיד מקום ישיבה. בשיא קווים אחרים שעוצרים בהרצליה די מלאים.
הופתעתי מזרם האנשים שעושה את ההחלפה בהרצליה ביחד איתי. (לא בהכרח לרעננה מערב, גם לתחנות בהמשך רעננה/כפ"ס/הוד השרון) כך שכנראה עוד רבים חושבים כמוני שמדובר בהחלפה סבירה.
מנגד הנסיעה ה"ישירה" דרך כל הלולאה מרגישה כמו בדיחה רעה מרעננה מערב, אם כי כולה שתי תחנות מזרחה מסוקולוב זה כבר סביר.
3. מאחר והיא מתוזמנת עם הרכבת לירושלים, אז כשאני צריך לנסוע לירושלים דווקא שווה לי לתזמן בדיוק ואז הרכבת חוסכת לי חצי שעה לפחות לעומת אלטרנטיבת האוטובוסים. חשוב לציין שהקטע באיילון הוא ממש "זחילה" וזה ממש מבאס. מקווה שחישמול כלל הרשת יאפשר לקצר את משך הזחילה בין ארבע תחנות האיילון.
4. מעניין אותי מה יקרה כשיושלם חישמול לולאת השרון. איך תיראה התוכנית החדשה? האם הלולאה תחובר לה יחדיו, יתבטל הצורך בהחלפה ואקבל יורת נסיעות בשעה (אפילו שתיים זה אחלה). בהיבט הזה הכתבה פשוט מסתכלת על פרויקט לא גמור וחבל שהיא לא מציינת את זה. לרעננה מערב יש פוטנציאל גדול יותר בהרבה מהמצב הקיים בה. אני יודע שלפי תוכנית 2029 (אחרי 4 מסילות באיילון) אמורות להיות 4 רכבות בשעה בכל כיוון של הלולאה. בתוכנית זו הרכבת מירושלים אמורה להגיע עד כרמיאל כך שאני מניח שזו הסיבה העיקרית שמהרכבת לא מקשיבים לססייקליסט. הם מעדיפים להאריך את קו ירושלים צפונה ולא מזרחה בשלביות בהתאם להמשך החישמול. ולא לייצר פתרון קל עכשיו שיהיה קשה לבטל אחר כך. בהארכה צפונה הוא גם יעזור הכי הרבה מבחינת טיפול בעומסים. (גם אם הוא ייתקע בחוך הכרמל ולא ימשיך צפונה בגלל החיפאים זה יהיה יותר חשוב לרשת).
5. מעבר לשירות שמגיע לתחנה עצמה, יש די הרבה שירות שעוצר בתחנות (הדי עלובות) ברחוב ירושלים. גם משכונות רעננה וגם ממרכז רעננה, בהלוך זה ממש סבבה, ובחזור זה בתנאים פיזיים ירודים שאני מקווה שישפרו, אבל כלינק לקווים עוברים זה די נוח (ואם יעצרו שם עוד קווים אז גם זמן ההמתנה יתקצר). אני מניח שכשהיצע השירות בתחנה ישתפר גם יבואו יותר נוסעים ואיתם גם יהיה תהליך של המשך שיפור התח"צ לתחנה.

בקיצור, אצלי היא מסומנת כ"עוד לא מממשת את הפוטנציאל ולא כתחנה אבודה לחלוטין.

לירושלים הייתי שוקל הקפצה / מונית להרצליה וחסל. ההתעסקות עם הביטחון בתחנות ר"י (לא מגנה את הצורך, אבל זה לא מוכר לי מחו"ל למעט ב AVE) יוצרת עיכוב שעדיף לעבור אותו בתחנה שממנה הנסיעה העיקרית ולא בתחנה עם נסיעת חיבור נדירה שהנוסע עלול להחמיץ.

אגב - הגעת הקו מירושלים להרצליה לא פורסמה לציבור באופן מייטבי. לפני כמה ימים דיברתי עם מארחיי ברעננה והם תיארו לי את הקשיים שבהגעה לירושלים ממסוף רעננה, נסיעת אוטובוס של שעתיים. הם לא ידעו שמרחק 10-15 דקות במונית יש להם רכבת שעושה את הנסיעה בשעה.

לגבי הפיכת הקו לבן ערובה לחיפאים: החישמול לצפון יושלם אולי עד אמצע העשור, בינתיים יש 3-4 שנים שאפשר להשתמש בתשומות הקו לירושלים בצורה יעילה בלולאת השרון. שתי רכבות הדיזל שמסתיימות כיום בהרצליה אינן חלק מהסיפור של חיפה. במפות הרכבת מתחילת שנות האלפיים רכבות אשקלון ובית שמש היו רכבות קו השרון, כלומר אחרי האוניברסיטה הן פנו לבני ברק ועשו את המסלול עד כפ"ס. כפי שהקווים האלו שונו עם פתיחת מסילת חולון אין סיבה שבעוד כמה שנים ישנו שוב את מערכת הקווים כדי שתתאים להתפתחות הרשת. מטרת העל שלי אינה רכבת מרעננה לירושלים (על אף שאישית זה טוב לקשריי בארץ) אלא שירות תדיר מרעננה לאיילון שיאפשר החלפה לכל קווי הרשת. הרצליה אינה תחנת איילון ורבות מהרכבות המהירות חולפות בה מבלי לעצור. נוסע מרעננה לחיפה או באר שבע דרך לוד יצטרך 3 רכבות ו 2 החלפות. מסיבה זו ההחלפה בהרצליה אינה פתרון מיטבי לחיבור רעננה לרשת.
 
לירושלים הייתי שוקל הקפצה / מונית להרצליה וחסל. ההתעסקות עם הביטחון בתחנות ר"י (לא מגנה את הצורך, אבל זה לא מוכר לי מחו"ל למעט ב AVE) יוצרת עיכוב שעדיף לעבור אותו בתחנה שממנה הנסיעה העיקרית ולא בתחנה עם נסיעת חיבור נדירה שהנוסע עלול להחמיץ.

אגב - הגעת הקו מירושלים להרצליה לא פורסמה לציבור באופן מייטבי. לפני כמה ימים דיברתי עם מארחיי ברעננה והם תיארו לי את הקשיים שבהגעה לירושלים ממסוף רעננה, נסיעת אוטובוס של שעתיים. הם לא ידעו שמרחק 10-15 דקות במונית יש להם רכבת שעושה את הנסיעה בשעה.

לגבי הפיכת הקו לבן ערובה לחיפאים: החישמול לצפון יושלם אולי עד אמצע העשור, בינתיים יש 3-4 שנים שאפשר להשתמש בתשומות הקו לירושלים בצורה יעילה בלולאת השרון. שתי רכבות הדיזל שמסתיימות כיום בהרצליה אינן חלק מהסיפור של חיפה. במפות הרכבת מתחילת שנות האלפיים רכבות אשקלון ובית שמש היו רכבות קו השרון, כלומר אחרי האוניברסיטה הן פנו לבני ברק ועשו את המסלול עד כפ"ס. כפי שהקווים האלו שונו עם פתיחת מסילת חולון אין סיבה שבעוד כמה שנים ישנו שוב את מערכת הקווים כדי שתתאים להתפתחות הרשת. מטרת העל שלי אינה רכבת מרעננה לירושלים (על אף שאישית זה טוב לקשריי בארץ) אלא שירות תדיר מרעננה לאיילון שיאפשר החלפה לכל קווי הרשת. הרצליה אינה תחנת איילון ורבות מהרכבות המהירות חולפות בה מבלי לעצור. נוסע מרעננה לחיפה או באר שבע דרך לוד יצטרך 3 רכבות ו 2 החלפות. מסיבה זו ההחלפה בהרצליה אינה פתרון מיטבי לחיבור רעננה לרשת.
היא לא פתרון מיטבי, אבל אם הפתרון הישיר יותר נמצא "מעבר לפינה" (חיישמול הלולאה צפוי להסתיים ממש בקרוב) יכול להיות שאין טעם לפתרונות ביניים. נחכה ונראה מה התוכנית התפעולית לאחרי סוף החישמול.
 

GLSRA

Active member
כרענני יצא לי לנסות את התחנה כמה פעמים למרות שהיא לא הפכה עדיין לחלק משגרת יומי. כלומר האוטובוסים מנצחים על אף הפקקים בינתיים.

1. רכבת "מהירה" פעם בשעה היא לא אטרקטיבית ומעלה את החשש שפספוס או תקלה של הרכבת יהפכו את זמן הנסיעה לבלתי נסבל. בהלוך אני עוד יכול לתזמן, אבל בחזור לתזמן לרכבת שעושה את ההחלפה בהרצליה זה פשוט לא ריאלי מבחינתי. (יש לי רבע שעה הליכה לרכבת השלום מהעבודה, ולא בא לי לתזמן את עצמי ככה).
2. ההחלפה עצמה, 6 דקות בהלוך ו-8 דקות בחזור, לא באותו רציף (צריך לרדת ולעבור רציף) ולמרות זאת היא סה"כ די נוחה, אבל מוסיפה אלמנט לחץ, בעיקר כשיש פה ושם איחורים. חשוב לציין שההחלפות מתוזמנות על הרכבת ירושלים שההרצליה היא תחנתה הראשונה/אחרונה ולכן יש תמיד מקום ישיבה. בשיא קווים אחרים שעוצרים בהרצליה די מלאים.
הופתעתי מזרם האנשים שעושה את ההחלפה בהרצליה ביחד איתי. (לא בהכרח לרעננה מערב, גם לתחנות בהמשך רעננה/כפ"ס/הוד השרון) כך שכנראה עוד רבים חושבים כמוני שמדובר בהחלפה סבירה.
מנגד הנסיעה ה"ישירה" דרך כל הלולאה מרגישה כמו בדיחה רעה מרעננה מערב, אם כי כולה שתי תחנות מזרחה מסוקולוב זה כבר סביר.
3. מאחר והיא מתוזמנת עם הרכבת לירושלים, אז כשאני צריך לנסוע לירושלים דווקא שווה לי לתזמן בדיוק ואז הרכבת חוסכת לי חצי שעה לפחות לעומת אלטרנטיבת האוטובוסים. חשוב לציין שהקטע באיילון הוא ממש "זחילה" וזה ממש מבאס. מקווה שחישמול כלל הרשת יאפשר לקצר את משך הזחילה בין ארבע תחנות האיילון.
4. מעניין אותי מה יקרה כשיושלם חישמול לולאת השרון. איך תיראה התוכנית החדשה? האם הלולאה תחובר לה יחדיו, יתבטל הצורך בהחלפה ואקבל יורת נסיעות בשעה (אפילו שתיים זה אחלה). בהיבט הזה הכתבה פשוט מסתכלת על פרויקט לא גמור וחבל שהיא לא מציינת את זה. לרעננה מערב יש פוטנציאל גדול יותר בהרבה מהמצב הקיים בה. אני יודע שלפי תוכנית 2029 (אחרי 4 מסילות באיילון) אמורות להיות 4 רכבות בשעה בכל כיוון של הלולאה. בתוכנית זו הרכבת מירושלים אמורה להגיע עד כרמיאל כך שאני מניח שזו הסיבה העיקרית שמהרכבת לא מקשיבים לססייקליסט. הם מעדיפים להאריך את קו ירושלים צפונה ולא מזרחה בשלביות בהתאם להמשך החישמול. ולא לייצר פתרון קל עכשיו שיהיה קשה לבטל אחר כך. בהארכה צפונה הוא גם יעזור הכי הרבה מבחינת טיפול בעומסים. (גם אם הוא ייתקע בחוך הכרמל ולא ימשיך צפונה בגלל החיפאים זה יהיה יותר חשוב לרשת).
5. מעבר לשירות שמגיע לתחנה עצמה, יש די הרבה שירות שעוצר בתחנות (הדי עלובות) ברחוב ירושלים. גם משכונות רעננה וגם ממרכז רעננה, בהלוך זה ממש סבבה, ובחזור זה בתנאים פיזיים ירודים שאני מקווה שישפרו, אבל כלינק לקווים עוברים זה די נוח (ואם יעצרו שם עוד קווים אז גם זמן ההמתנה יתקצר). אני מניח שכשהיצע השירות בתחנה ישתפר גם יבואו יותר נוסעים ואיתם גם יהיה תהליך של המשך שיפור התח"צ לתחנה.

בקיצור, אצלי היא מסומנת כ"עוד לא מממשת את הפוטנציאל ולא כתחנה אבודה לחלוטין.
ממש מסכים איתך, בגלל זה כתבתי שהכתבה פורסמה בתזמון גרוע, או מאוחר מדי או מודקם מדי אבל אין שום התייחסות לעובדה שהתחנה יכולה בנסיבות מסוימות בעתיד הלא רחוק להצליח
 

asifpz1

Member
אגב, במסגרת מהיר לעיר מקודם נתצ מרכזי בציר, מה שיקשה על ההגעה בהלוך מרעננה (תוספת מעבר חצייה והארכה במרחקי הליכה) ויקל על החזרה (יש חציית כבישים אבל התחנה עצמה קרובה יותר לעומת מצב קיים).

פשוט צריך לקחת את התחנה הזו ולסדר לה כניסה מזרחית מהגשר להולכי רגל בלבד, זה בלתי נסלח שאין חיבור ישיר מהגשר
 
אגב, במסגרת מהיר לעיר מקודם נתצ מרכזי בציר, מה שיקשה על ההגעה בהלוך מרעננה (תוספת מעבר חצייה והארכה במרחקי הליכה) ויקל על החזרה (יש חציית כבישים אבל התחנה עצמה קרובה יותר לעומת מצב קיים).

פשוט צריך לקחת את התחנה הזו ולסדר לה כניסה מזרחית מהגשר להולכי רגל בלבד, זה בלתי נסלח שאין חיבור ישיר מהגשר
זה יותר גרוע מזה, המת"צ המרכזי כלל תחנה ב"חזור" במקום שאתה אומר, אבל התחנה ב"הלוך" נמצאת בתכנון בצד של הרצליה, כלומר אחרי הגשר. שזה ממש תכנון סכמטי מטומטם שלא מתחשב במרחקי הליכה של הולכי רגל. כמובן שאם וכאשר ישמישו אותו אני מקווה שלא ייצמדו לתכנון המקורי. אגב המת"צ בגשר היה אמור להקדים את התחנה, ולא קרה רק בגלל שהוא חסר טעם ללא המשכיות ברעננה ובהרצליה, וצוות מהיר לעיר עוד לא ממש הגיע איתם להסכמות.
התכנון הזה של המת"צ בגשר גם הביא לכך שלא היו מתוכננות תחנות בצידי הרחוב, והן הוספו בצורה לא מתוכננת (ולכן לא אידיאלית) ממש ביום שבו התחנה נפתחה.
 

asifpz1

Member
זה יותר גרוע מזה, המת"צ המרכזי כלל תחנה ב"חזור" במקום שאתה אומר, אבל התחנה ב"הלוך" נמצאת בתכנון בצד של הרצליה, כלומר אחרי הגשר. שזה ממש תכנון סכמטי מטומטם שלא מתחשב במרחקי הליכה של הולכי רגל. כמובן שאם וכאשר ישמישו אותו אני מקווה שלא ייצמדו לתכנון המקורי. אגב המת"צ בגשר היה אמור להקדים את התחנה, ולא קרה רק בגלל שהוא חסר טעם ללא המשכיות ברעננה ובהרצליה, וצוות מהיר לעיר עוד לא ממש הגיע איתם להסכמות.
התכנון הזה של המת"צ בגשר גם הביא לכך שלא היו מתוכננות תחנות בצידי הרחוב, והן הוספו בצורה לא מתוכננת (ולכן לא אידיאלית) ממש ביום שבו התחנה נפתחה.
לפי מה שאני מכיר - עניין זה תוקן וכעת התחנות מקבילות ונמצאות שתיהן ממש על הצומת צפונית לרמפת העלייה/ירידה של 531 מערה ["החלק של הרצליה"], בערך כך -
1633279380414.png
 

מיקלוש77

Well-known member
לפי מה שאני מכיר - עניין זה תוקן וכעת התחנות מקבילות ונמצאות שתיהן ממש על הצומת צפונית לרמפת העלייה/ירידה של 531 מערה ["החלק של הרצליה"], בערך כך -
צפה בקובץ המצורף 34532
לפחות נכון לחמישי בבוקר, זה לא המצב. התחנות עדיין על המדרכות. החלק האפור דהוי שעליו סימנת את התחנות לא נמצא בשימוש...
 

asifpz1

Member
לפחות נכון לחמישי בבוקר, זה לא המצב. התחנות עדיין על המדרכות. החלק האפור דהוי שעליו סימנת את התחנות לא נמצא בשימוש...
אני מדבר על התכנון של מהיר לעיר ציר ירושלים - נת"צ מרכזי, ולא על המצב הקיים.
 
למעלה