כתבה של שוקי שדה על רעננה מערב ב TheMarker

טנק1

New member
הכתבה אמנם סגורה למנויים, אבל מוזכרים בה נושא עבודות החשמול והתדירות הנמוכה לה זוכה התחנה הזו, כולל המסלול הארוך דרך קשת השרון.
עם זאת, הרכבת העמוסה ביותר בתחנה הזו היא זו של 7:19, ולא של 8:19, שהיא כנראה השעה בה ביקר כתבנו שם.

חבל שלא הזכירו בכתבה יותר את נושא הנגישות באוטובוסים לשם (רק קצת בתגובת רכבת ישראל לנושא)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכתבה אמנם סגורה למנויים, אבל מוזכרים בה נושא עבודות החשמול והתדירות הנמוכה לה זוכה התחנה הזו, כולל המסלול הארוך דרך קשת השרון.
עם זאת, הרכבת העמוסה ביותר בתחנה הזו היא זו של 7:19, ולא של 8:19, שהיא כנראה השעה בה ביקר כתבנו שם.

חבל שלא הזכירו בכתבה יותר את נושא הנגישות באוטובוסים לשם (רק קצת בתגובת רכבת ישראל לנושא)
גם אם למנויים, תן בבקשה קישור מקור
 

שלום 202

Active member
גם אם למנויים, תן בבקשה קישור מקור

"חיכינו לה שנים": תחנת הרכבת הוקמה כדי לעקוף את הפקקים בשרון - למה היא שוממת?

תחנת הרכבת רעננה מערב נחנכה בחגיגיות ביולי 2018, אבל מהר מאוד התברר שקשה להגיע אליה, וכמעט בלתי אפשרי לצאת ממנה ■ תושבי השרון, שקיוו להיפרד מהרכב הפרטי, ממשיכים להיתקע בפקקים



חמישי, 7:45. תחנת רכבת רעננה מערב. זו אמורה להיות שעת עומס, אבל כאן מתנהלים העניינים בעצלתיים. התחנה שנמצאת על כביש 531, בגבול שבין רעננה להרצליה, שוממת. נוסעים נראים כאן בקושי, וזה מותיר זמן לארבעת העובדים — מנהל התחנה, עובדת ושני מאבטחים — לדון בפרשת האסירים, שברחו כמה ימים לפני כן מכלא גלבוע. מושגים כמו זכרייה זביידי, השומרת שנרדמה במגדל, נהג המונית הערני נזרקים לחלל האוויר, לצד בדיחה פה ושם, כמו בכל שיחת סלון טיפוסית שהתקיימה בימים שלאחר האירוע הדרמטי.
השיחה נקטעת אחרי זמן ממושך, כשמגיע נוסע וצריך להסביר לו איך לקנות כרטיס, בזמן שחלון הקופות והמודיעין סגור. לאחר שהוא ממשיך לדרכו, הם ממשיכים לדבר על נושאים אחרים — צום גדליה שחל באותו היום, ושיבוץ המשמרות לשבוע הבא. תחנת הרכבת, שהיתה אמורה לספק מענה לעשרות אלפי תושבים ולמנוע את הפקקים הענקיים לתל אביב, נותרה שוממת.
בצד השני של התחנה הקטנה, ממש כמה מטרים מהעובדים המשועממים, נמצא דוכן הקפה של עלית, בדומה לאלה הנמצאים בכל תחנות הרכבת בארץ. בזמן שאני סופר את הנוסעים הבודדים הנכנסים לתחנה לאטם, מתיישב לידי נוסע בדרכו למשרד בתל אביב.


אני מנסה להתעניין באיזה שעה ייפתח הדוכן ואפשר יהיה לשתות קפה, אבל הוא מסביר שאין סיבה לחכות. הדוכן נעול כבר שנה בערך. הוא נסגר בשל הקורונה ומאז לא נפתח שוב. אולי מפני שבשטראוס, החברה האם, הבינו שלא כדאי לפתוח את הדוכן בתחנה ריקה. מקור בחברה הסביר לאחר מכן שרק 30 מתוך 45 דוכני הקפה האלה נפתחו בתקופת הקורונה, בעקבות תנועה דלילה בחלק מהתחנות.

גם בשעות הבוקר, השעות המבוקשות, עוברות בתחנה שתי רכבות בלבד בשעה. האחת נוסעת לתל אביב במסלול ארוך, שכולל את הוד השרון, כפר סבא, ראש העין, שתי תחנות בפתח תקוה ובני ברק. השנייה נוסעת להרצליה. שם, אחרי שמחליפים רכבת, אפשר להגיע לתל אביב. במסלול הראשון נמשכת ההגעה לתל אביב כשעה, ובמסלול השני כחצי שעה. הכל, כמובן, בתקווה שלא היו איחורים ותקלות.

"התחנה הזאת נידחת ושוממת", אומר לי הנוסע שממתין לצדי, "לא נוח להגיע לפה כי התחנה נמצאת מחוץ לעיר, וגם לא נוח לנסוע איתה לתל אביב כי אין קו ישיר לעיר. אני גר ברעננה, הולך לכאן במשך חצי שעה, יורד בתחנת השלום ואז הולך ברגל למשרד שלי. הבעיה הכי גדולה היא שאם הרכבת מאחרת כאן בכמה דקות, מפספסים את הרכבת בהרצליה וצריך לחכות לרכבת הבאה, שמגיעה מחיפה מפוצצת בנוסעים. אם מכריזים על עיכוב, זה גזר דין מוות. כשמגיעים להרצליה, אתה רואה איך כולם דרוכים וישר רצים בטירוף כדי לא לפספס את הרכבת. אני לא מבין למה צריך להחליף תחנה בהרצליה. המרחק מפה לתל אביב בקו אווירי הוא עשרה ק"מ — על זה להחליף רכבת?"
- פרסומת -
"לא משתמשים בתחנה הזאת. היא פיל לבן"
כשביקרנו בתחנה כעבור ארבעה ימים, היא שוב היתה ריקה. "לא משתמשים בתחנה הזאת. היא לגמרי פיל לבן", טוענת אורית בן טוב־קוגל, תושבת רעננה. "אני עובדת בקריה בתל אביב, ולכן שמחתי כשהודיעו שיש רכבת ברעננה. חיכיתי לה שנים רבות. דמיינתי את עצמי נוסעת איתה עד לתחנת השלום, וזה יכול היה להיות פנטסטי. אבל הרכבות דלילות. עד לפני שנה הייתי צריכה לנסוע בכל ערי השרון כדי להגיע לתל אביב. נסיעה שאמורה להיות קצרה נהפכה לטיול בגוש דן והסביבה. עכשיו כבר יש רכבת להרצליה אבל צריך לרדת שם ולהחליף רכבת לתל אביב. אם אתה בא והיא ברחה לך, אין מה לעשות. כבר עדיף להגיע עם מכונית להרצליה. מפה לשם, אנשים כבר נוסעים עם האוטו לתל אביב".
בן טוב־קוגל היא חברה במטה המאבק של תושבי רעננה, שנאבקים נגד הקמת המטרו סמוך לתחנת הרכבת. התושבים חוששים ממעבר המטרו מתחת לבתיהם, אבל מסבירים שאין טעם להקים תחנה בשולי העיר. בשנה האחרונה הם מתעדים את תחנת הרכבת בשעות שונות של היום, ובכל פעם התוצאה דומה — המקום ריק ושומם.

גם בדרך חזרה לתחנה המצב לא טוב. מי שרוצה להגיע מתחנה בתל אביב, כמו השלום או סבידור, לרעננה, צריך להתמודד עם העובדה שהרכבת שנוסעת במסלול הקצר מתל אביב לרעננה מגיעה רק פעם בשעה — וגם אז נדרשת החלפת רכבת בהרצליה. שאר הנוסעים נאלצים לעלות על המסלול המאסף הכולל את בני ברק, פתח תקוה, ראש העין, הוד השרון וכפר סבא ורעננה דרום. למסלול הארוך והמפרך הזה קראו במשרד התחבורה בשם היצירתי ״קשת השרון״. אגב, הרכבת האחרונה לעיר, לפי לוחות הזמנים, יוצאת קצת אחרי 19:00 — לאחר מכן אי־אפשר להגיע לרעננה ברכבת.


גם בעיריית הרצליה וגם בעיריית רעננה מודים שהרכבת הזאת לא מסייעת לתושבים. "תחנת רעננה מערב לא משרתת את תושבי העיר", אומר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, שניסה בשנה האחרונה לשכנע את בכירי משרד התחבורה להקים קו ישיר בין רעננה לתל אביב — ללא הועיל. "ההחלטות שהתקבלו כאן בנושאי תחבורה התגלו כשגויות. אני נמצא ביחסים לא פשוטים עם משרד התחבורה. התחושה היא שאנשים שם לא מבינים את הצרכים של העיר הזאת. מי שלא גר פה חושב שהוא יודע יותר טוב ממי שגר פה". גם ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שהתחנה נמצאת בסמוך לגבולה הצפוני, סבור שהקמת התחנה היתה טעות. בישיבת ות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) שהתקיימה באוגוסט 2021 הוא אמר כי "נעשתה טעות שבנו תחנת רכבת כבדה בגבול רעננה־הרצליה. היא לא משרתת את תושבי הרצליה".
תושבי רעננה הצביעו ברגליים
תחנת הרכבת רעננה מערב נפתחה בטקס חגיגי בתחילת יולי 2018 יחד עם תחנת רעננה דרום, המרוחקת כמה קילומטרים משם לכיוון מזרח, סמוך לצומת רעננה דרום ולמשרדי חברת אמדוקס. בטקס השתתפו ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, ושר התחבורה דאז, ישראל כץ.

לפי ההודעה לעיתונות שפירסם משרד התחבורה, נסיעה מתחנות רעננה לתל אביב דרך המסלול המזרחי, שעובר בפתח תקוה וביתר ערי השרון תימשך 40 דקות. בעוד כמה חודשים, נכתב בהודעה, יהיה אפשר לנסוע מרעננה לתל אביב, באמצעות החלפה בהרצליה, ולהגיע תוך 20 דקות. בפועל התברר שזמני הנסיעה ארוכים יותר.
אלא שהבעיה שהפכה את תחנת רכבת רעננה מערב לפיל לבן היא העובדה שבניגוד להבטחות, במשך שנתיים הציעה הרכבת לנוסעים רק את האפשרות להגיע לתל אביב דרך המסלול שעובר בערי השרון ובפתח תקוה (קשת השרון). כלומר, מי שכבר עלה על רכבו הפרטי או על אוטובוס והגיע לתחנת הרכבת, היה צריך לנסוע עוד זמן ממושך ברכבת עצמה. כשהנסיעה ליעד קרוב כמו תל אביב נמשכת שעה ויותר, רבים החליטו לא לוותר על הרכב הפרטי.
לפני כשנה נפתחה האפשרות לנסוע לתל אביב דרך הרצליה, אלא שאז התברר שנסיעה כזאת אפשרית בשעות הבוקר רק פעם בשעה בלבד. כך, תשתיות תחבורה ציבורית שנבנו במשך שנים בעלות גבוהה נותרו מיותמות, ולא מספקות מענה עבור רוב הציבור.
חלק מהשיקולים להקמת תחנות הרכבת ברעננה קשורים במיזמי נדל"ן ענקיים המתוכננים לקום באזור. חברה בת של הרכבת עתידה להקים שני מגדלים בני 22 קומות עבור משרדי היי־טק בסמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב. בנוסף, ליד תחנת רכבת דרום מתוכנן מיזם הענק אינפיניטי רעננה של החברות ס.ע.ן זהב וקרן ריט 1, הכולל הקמת מגדלי משרדים גדולים. לדברי גורם המקורב לפרויקט, כשהמיזם הזה יצא לדרך, ציפו החברות היוזמות שקו הרכבת בין רעננה לתל אביב יהיה ישיר, וכך יהיה קל יותר לשכנע עובדי היי־טק מתל אביב להגיע לעבודה ברעננה ברכבת. מקורב לאחת מהחברות הבונות שם אמר: "בעבר, שרי תחבורה הצהירו שתהיה רכבת ישירה בין רעננה לתל אביב. ההודעה על כך שתהיה החלפה בהרצליה היתה מפתיעה. אנחנו עובדים על הפרויקט כבר שש־שבע שנים, בהתאם להנחת העבודה שהקו יהיה ישיר. זה היה משפיע גם על תחנת רכבת רעננה דרום וגם על רעננה מערב".
 

שלום 202

Active member
גם אם למנויים, תן בבקשה קישור מקור
שתי החברות שכרו את עמירם סטרולוב, יועץ תחבורה תושב רעננה, שבדק את תנועת הנוסעים בתחנות הרכבת רעננה מערב ודרום, וחיבר על כך דו"ח שהועבר לבכירי משרד התחבורה. הדו"ח נכתב לאחר שנחנכו תחנות הרכבות רעננה דרום ומרכז, אבל לפני פתיחת הקו בין רעננה להרצליה, בתקווה לשכנע את אנשי משרד התחבורה שהקו שייפתח יהיה ללא החלפת רכבת בהרצליה. סטרולוב המליץ בדו"ח שהרכבת תהיה ישירה, על סמך ההנחה שיש מספיק קיבולת לתנועת הרכבת במסילות איילון, עוד לפני השלמת ההקמה של המסילה הרביעית הצפויה בשנים הקרובות. משרד התחבורה דחה את ההמלצה.
לדברי סטרולוב, נוסעים הנוהגים לעבוד ברכבת במחשב או בטלפון נייד, חשים תסכול כשהם נאלצים לעצור את עבודתם כדי להחליף רכבת זמן קצר לאחר שעלו עליה. מלבד זאת, גם מיקום תחנת הרכבת רעננה מערב בעייתי. "זו תופעה שמאפיינת את מערך מסילות רכבת ישראל לא רק ברעננה, אלא גם בראש העין, בדימונה ובמקומות נוספים: תחנה שהתחושה לגביה היא שהיא נמצאת אי שם מעבר להרי החושך.
"בנוסף, הסנכרון בין קווי האוטובוס לזמן הגעת הרכבות הוא גורם חשוב. כשזה לא מתקיים, נוסע יכול לפספס את הרכבת, וזה מביא לירידה בכדאיות השימוש. ראוי היה למקם תחנה ברחוב בן גוריון, הקרוב יותר למרכז העיר. המרחק לעיר, המיקום והתדירות הופכים את התחנה הזאת ללא מוצלחת", אומר סטרולוב.
כשנפתח הקו להרצליה לפני כשנה, התגלתה בעיית התדירות וזמני הנסיעה הארוכים מהמובטח, ותושבי רעננה הצביעו ברגליים. הסיבה לתדירות הנמוכה נעוצה גם במשבר הקורונה. משרד התחבורה החליט לנצל את המשבר כדי לבצע עבודות תשתית בקווי הרכבת בכל רחבי הארץ, וכך הואץ פרויקט החשמול של הרכבות באזור השרון. אמנם הסכמים עם החברה המבצעת נחתמו כבר לפני יותר מחמש שנים, אך העבודות התבצעו בפיגור ותקופת הקורונה נוצלה כדי להאיץ אותן. אלא שבשל פרויקט החשמול צומצמה תדירות הרכבות וכיום התחנה מאפשרת נסיעה פעמיים בשעה בלבד — באמצעות הרכבת האטית קשת השרון או באמצעות הרכבת להרצליה.
לפי מקורות במשרד התחבורה, המשרד מסרב לפתוח קו ישיר בין רעננה לתל אביב, מתוך התחשבות בבקשת שאר ערי השרון. לדבריהם, אם משרד התחבורה היה פותח קו ישיר מרעננה לתל אביב, הוא היה גורם לצמצום תדירות הקווים בין כפר סבא להוד השרון ולתל אביב. ייתכן שהבעיה תיפתר בנובמבר, טוענים הגורמים, עם תום עבודת החשמול — אז תדירות הנסיעות תעלה.
למעשה, עבודות אלה היו אמורות להסתיים כבר בספטמבר. ואולם בשל בקשת חברת נת"ע לבצע עבודות להקמת הרכבת הקלה באזור קניון איילון, דבר שלא היה מתואם עם הרכבת לפני כן, נדחה הסיום לנובמבר. יש רק לקוות שעד אז לא תצוץ הפתעה בדמות עבודות במקטע נוסף, אחרת לעובדי תחנת רכבת רעננה מערב יהיה הרבה זמן לשיחות על אקטואליה גם בחורף הקרוב.

"התדירות תגדל לשמונה רכבות בשעה"
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה משקיע משאבים רבים לשדרוג מערך התחבורה הציבורית ברעננה, באמצעות מערכת הסעת המונים וחשמול תוואי קשת השרון. קו הרכבת ברעננה פועל בשלב זה במכונת מצומצמת בשל עבודות החשמול המבוצעות בקו. חשמול הרכבות יאפשר נסיעה מהירה ושקטה, באמצעות רכבות חדישות וידידותיות לסביבה, ויסייע בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי. פרויקט החשמול מתבצע מעל מסילות הרכבת ומחייב צמצום של תנועת הרכבות לראש העין ולהרצליה במטרה לשמור על בטיחות הנוסעים. אנחנו עושים מאמצים רבים לקצר ככל האפשר את משך העבודות ולהשלים את חשמול קו קשת השרון. עם סיום עבודות הקו הירוק בקטע המסילה בין בני ברק לאוניברסיטה, ופתיחת קו הרכבת המחושמל קשת השרון, תגדל תדירות הרכבות לתל אביב ולהרצליה לשמונה רכבות בשעה.
"תחנות הרכבת ממוקמות באזורים המביאים בחשבון את ההתפתחות העתידית של הערים, ואת השימוש היעיל ביותר עבור כל תושבי הסביבה. זאת, בלי להיכנס לתוך הערים עצמן, ולהגדיל את עומסי התנועה העירונית, כמקובל במדינות המתקדמות בעולם.


"מספר החניות בסביבת תחנות הרכבת נגזר מהסטוטוריקה הקיימת. עם זאת, הקמת חניונים ענקיים סמוך לתחנות הרכבת מעודדת הגעה לרכבת ברכב פרטי, במקום בתחבורה ציבורית או בתחבורה בת קיימא, דבר המגדיל את עומסי התנועה בדרך לתחנה. אנחנו משקיעים אמצעים רבים בהפעלת קווי הזנה ישירים לאזורים הסמוכים לה, הכשרת חניות תפעוליות לאוטובוסים, כדי שימתינו לרכבת ויסונכרנו עמה באופן מלא. בנוסף, פועל המשרד להכשרת מקומות לחניית אופניים ותחבורה בת קיימא.
"קיימת תחבורה ציבורית סדירה בתדירות גבוהה לתחנת הרכבת. מדובר, בין היתר, בקווים 3, 6, 9, 29, 31, 32 ו–48, המקשרים את תחנת הרכבת עם שכונות רבות ברעננה, בהרצליה ובכפר סבא. משרד התחבורה בוחן כל העת דרכים לשיפור הסנכרון בין לוחות הזמנים של האוטובוסים והרכבות בתחנה.
 

Ccyclist

Well-known member
נתתי למעלה
1 תודה

2 "8 רכבות לשעה להרצליה ותל אביב" בתגובת משרד התחבורה זה למעשה חזרה ל 4 רכבות בשעה "במסלול הארוך" שמסתיימות בהרצליה. מדובר בלו"ז שעות השיא, בלו"ז שעות השפל מדובר ב 2 רכבות לשעה בלבד או "4 לתל אביב והרצליה" כדברי הדובר היצירתי במיוחד. הכתבה התייחסה לעבודות החישמול כמצב קבוע ולא כמצב זמני.

3 התיאום האוטובוסי לתחנות רעננה אכן בעייתי. בעת נסיעה דרך מסילת השרון אני בודק זמני נסיעות לאוטובוסים בשתי תחנות רעננה כשהרכבת מגיעה לכפ"ס ואז אני יורד בתחנה הרעננית שהאוטובוס יוצא 3-5 דקות אחרי הגעת הרכבת ולא 10-15. זה משתנה כל פעם. מארחיי גרים ליד מרכז אחוזה, אזור עתיר תח"צ.

4 אציע לרכבת את הצעתי לתיגבור החלק הצפוני של לולאת השרון ברכבות קיימות.
 

Ccyclist

Well-known member
הכתבה אמנם סגורה למנויים, אבל מוזכרים בה נושא עבודות החשמול והתדירות הנמוכה לה זוכה התחנה הזו, כולל המסלול הארוך דרך קשת השרון.
עם זאת, הרכבת העמוסה ביותר בתחנה הזו היא זו של 7:19, ולא של 8:19, שהיא כנראה השעה בה ביקר כתבנו שם.

חבל שלא הזכירו בכתבה יותר את נושא הנגישות באוטובוסים לשם (רק קצת בתגובת רכבת ישראל לנושא)

עם השלמת החישמול אפשר להגיע ל 4 רכבות ישירות בשעה מרעננה לאיילון ב 20 דקות דרך הרצליה.

בדיאגרמה המצורפת אני מציע ששתי רכבות ירושלים ימשיכו אל תוך הלולאה ויהפכו לרכבות קו השרון - חולון ולהיפך. ישנן גם שתי רכבות דיזל לשעה שמסתיימות בהרצליה שגם אותן אפשר להכניס ללולאת השרון ולחייג אולי בכפ"ס או בראש העין צפון.

כל הרכבות והסלוטים שלהן באיילון קיימות בלו"ז שקדם לקורונה.

לגבי התחנות: נסעתי בהן כמה פעמים ב 2019. החיבור האוטובוסי ביניהן לרעננה לא מזהיר, הנהג של אחד הקווים הייעודיים לרעננה דרום אפילו הטעה אותי ואמר לי לרדת בתחנה של מסוף רעננה ! המצב ברעננה מערב משקף את בעייתיות התיכנון של משרד התחבורה -"קווים ייעודיים" בתדירות נמוכה מהכניסה לתחנה שבחניון במקום תשתית כמו כניסה או לפחות שביל וגשר שיאפשרו הסתמכות על שלל הקווים שקדמו לתחנה בשדרות ירושלים. כנראה שאין מחסור בנהגים אם אפשר לפתוח עוד ועוד קווים למקום שנמצא 100 מטר מציר תח"צ עתיר קווים.

הנסיעה עצמה סבירה אם חושבים במונחים של רכבת פרברית. המסלול הארוך (כשביקרתי הקו לא הגיע להרצליה) אולי לא היה אידאלי אבל להערכתי כבר מכפ"ס הנסיעה בשני כיווני הלולאה תארך זמן דומה. באיילון ראיתי תנועה עומדת אז אני מניח שבשעות העומס יש לרכבת יתרון גדול.

אם וכאשר המסלול הקצר יפתח לנסיעה רציפה ללא החלפות הקו יהיה קו פרברי טוב. אני מקווה שר"י בוחנת אופציות כמו אלו שאני מציע.
 

קבצים מצורפים

  • Sharon Loop 4 - JER - Dayan linked line 4 tph.jpg
    Sharon Loop 4 - JER - Dayan linked line 4 tph.jpg
    1.1 MB · צפיות: 19

GLSRA

Active member
עם השלמת החישמול אפשר להגיע ל 4 רכבות ישירות בשעה מרעננה לאיילון ב 20 דקות דרך הרצליה.

בדיאגרמה המצורפת אני מציע ששתי רכבות ירושלים ימשיכו אל תוך הלולאה ויהפכו לרכבות קו השרון - חולון ולהיפך. ישנן גם שתי רכבות דיזל לשעה שמסתיימות בהרצליה שגם אותן אפשר להכניס ללולאת השרון ולחייג אולי בכפ"ס או בראש העין צפון.

כל הרכבות והסלוטים שלהן באיילון קיימות בלו"ז שקדם לקורונה.

לגבי התחנות: נסעתי בהן כמה פעמים ב 2019. החיבור האוטובוסי ביניהן לרעננה לא מזהיר, הנהג של אחד הקווים הייעודיים לרעננה דרום אפילו הטעה אותי ואמר לי לרדת בתחנה של מסוף רעננה ! המצב ברעננה מערב משקף את בעייתיות התיכנון של משרד התחבורה -"קווים ייעודיים" בתדירות נמוכה מהכניסה לתחנה שבחניון במקום תשתית כמו כניסה או לפחות שביל וגשר שיאפשרו הסתמכות על שלל הקווים שקדמו לתחנה בשדרות ירושלים. כנראה שאין מחסור בנהגים אם אפשר לפתוח עוד ועוד קווים למקום שנמצא 100 מטר מציר תח"צ עתיר קווים.

הנסיעה עצמה סבירה אם חושבים במונחים של רכבת פרברית. המסלול הארוך (כשביקרתי הקו לא הגיע להרצליה) אולי לא היה אידאלי אבל להערכתי כבר מכפ"ס הנסיעה בשני כיווני הלולאה תארך זמן דומה. באיילון ראיתי תנועה עומדת אז אני מניח שבשעות העומס יש לרכבת יתרון גדול.

אם וכאשר המסלול הקצר יפתח לנסיעה רציפה ללא החלפות הקו יהיה קו פרברי טוב. אני מקווה שר"י בוחנת אופציות כמו אלו שאני מציע.
אני קראתי מספר פעמים את ההצעות שלך, לא ברור אם בכלל משהו מרכבת ישראל קורא כאן בפורום את ההצעות השונות.
האם שקלת פעם לשלוח להם את ההצעות שלך גם ישירות. לי, אין רמת הבנה כל כך גבוהה, אבל בהחלט נשמע מעניין והארכה של קו ירושלים הרצליה לתוך לולאת השרון, מרגע שהחשמול יסתיים וזה יקרה בקרוב, יאפשר תוספת מדהימה של שרות לתחנות הצפוניות של הלולאה. החל מראש העין צפון, דרך הוד השרון כפר סבא וכמובן הרצליה.
מבחינתי, הרעיול נשמע לי ישים, מעניין וטוב.
 

Ccyclist

Well-known member
אני קראתי מספר פעמים את ההצעות שלך, לא ברור אם בכלל משהו מרכבת ישראל קורא כאן בפורום את ההצעות השונות.
האם שקלת פעם לשלוח להם את ההצעות שלך גם ישירות. לי, אין רמת הבנה כל כך גבוהה, אבל בהחלט נשמע מעניין והארכה של קו ירושלים הרצליה לתוך לולאת השרון, מרגע שהחשמול יסתיים וזה יקרה בקרוב, יאפשר תוספת מדהימה של שרות לתחנות הצפוניות של הלולאה. החל מראש העין צפון, דרך הוד השרון כפר סבא וכמובן הרצליה.
מבחינתי, הרעיול נשמע לי ישים, מעניין וטוב.

אם יש בפורום מישהו עם קשרים לרכבת עדיף שיעבירו את ההצעה לגורמים מביני עניין מאשר שאני אציע אותה לשירות לקוחות. אעביר את הרעיון לר"י בערוצים שיש לי, אבל אני מקווה שיש מי שיכול לקדם את העניין יותר ממני.
 

מיקלוש77

Well-known member
אם יש בפורום מישהו עם קשרים לרכבת עדיף שיעבירו את ההצעה לגורמים מביני עניין מאשר שאני אציע אותה לשירות לקוחות. אעביר את הרעיון לר"י בערוצים שיש לי, אבל אני מקווה שיש מי שיכול לקדם את העניין יותר ממני.
נכון, זה יהיה מבורך אם ברכבת ישראל יקשיבו לך.

אבל, אפילו אם מסתכלים על הסטטוס הצפוי כשיחזרו ל 4 רכבות בשעה (ולפחות 2 מהן חשמליות), המצב בתחנות רעננה הולך להשתפר פלאים (גם בלי הארכת הקו מירושלים ובלי שילוב המסילה מזרחית בתמונה).

בהנחה שישמרו על התבנית הקיימת (כרגע יש רק רכבת אחת בשעה, ב XX:19 והרכבת הבאה אחריה ממוספרת 4 מספרים קדימה), נסיעה מרעננה מערב לתל אביב תהיה פשוטה וקצרה!

XX:19 מגיעה להרצליה ב XX:25. הרכבת לתל אביב יוצאת ב XX:31 כלומר רק 6 דקות המתנה. והיא חשמלית כך שהיא מגיעה לתל אביב אוניברסיטה תוך 5 דק'.

XX:34 מגיעה להרצליה ב XX:40 והרכבת לתל אביב ב XX:43. רק 3 דקות המתנה ואז עוד 7 דקות עד האוניברסיטה.

XX:49 מגיעה להרצליה ב XX:55 והרכבת לתל אביב ב XX:00 כלומר 5 דקות המתנה ועוד 5 דקות ברכבת חשמלית לאוניברסיטה.

XX:04 מגיעה להרצליה ב XX:10 והרכבת לתל אביב יוצאת ב XX:12 כלומר 2 דקות המתנה ועוד 7 דקות עד האוניברסיטה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
נכון, זה יהיה מבורך אם ברכבת ישראל יקשיבו לך.

אבל, אפילו אם מסתכלים על הסטטוס הצפוי כשיחזרו ל 4 רכבות בשעה (ולפחות 2 מהן חשמליות), המצב בתחנות רעננה הולך להשתפר פלאים (גם בלי הארכת הקו מירושלים ובלי שילוב המסילה מזרחית בתמונה).

בהנחה שישמרו על התבנית הקיימת, נסיעה מרעננה מערב לתל אביב תהיה פשוטה וקצרה!

XX:19 מגיעה להרצליה ב XX:25. הרכבת לתל אביב יוצאת ב XX:31 כלומר רק 6 דקות המתנה. והיא חשמלית כך שהיא מגיעה לתל אביב אוניברסיטה תוך 5 דק'.

XX:34 מגיעה להרצליה ב XX:40 והרכבת לתל אביב ב XX:43. רק 3 דקות המתנה ואז עוד 7 דקות עד האוניברסיטה.

XX:49 מגיעה להרצליה ב XX:55 והרכבת לתל אביב ב XX:00 כלומר 5 דקות המתנה ועוד 5 דקות ברכבת חשמלית לאוניברסיטה.

XX:04 מגיעה להרצליה ב XX:10 והרכבת לתל אביב יוצאת ב XX:12 כלומר 2 דקות המתנה ועוד 7 דקות עד האוניברסיטה.

לרדת מרכבת בהרצליה ב 17:00 היה די עמוס מבחינתי. משהו במעברים ובוולידטורים לא מתאים להיקף הנסועה כפי שהיה ב 2018. זכור לי שהשתרכתי עם קהל הנוסעים היורדים ברציף זמן יוצא דופן מבחינתי לפני שאפילו הגעתי למדרגות למעבר. להחליף שם בבוקר נראה לי בעייתי באותה המידה.

בתפעול הנוכחי תחנת הרצליה משמשת לדיור 8 רכבות שונות (באר שבע - שרון, רשל"צ - שרון, ירושלים-הרצליה, בית שמש - הרצליה, אשקלון/רחובות - הרצליה). בתפעול שאני מציע ר"י תחסוך 4 דיורים משום שרכבות ירושלים - הרצליה יהפכו לרכבות שרון - רשל"צ ולהיפך.

חיסכון זמן הדיור יאפשר לקו המאוחד לתכנן לו"ז חצי שעתי שיתכן שיצריך פחות תשומות ונהגים משני קווים נפרדים.

ברכבות הדיזל מבית שמש ואשקלון/רחובות יתכן שהארכת המסלול תיצור בעיה בלו"ז בגלל שאלו קווים של רכבת אחת לשעה. אם ההארכה קצרה מזמן הדיור אז זה פתרון, אם ההארכה תגרום לשינויים משמעותיים בלו"ז החזור יתכן שזה אינו פתרון.

בכל מקרה אני חושב שצריך לחשוב על ניצול יעיל יותר של התשומות והסלוטים הקיימים כדי לגשר על בעיית היעדר המסילה הרביעית ולא להיות בני ערובה לפרוייקט שמתעכב שנים, כדרכם של פרוייקטים כאלו.
 
ושוב התחנה נסגרת לכמה שבועות. עד ה 19.10.
לא כזה אסון, בהתחשב בעובדה שהנסיעה לבת ים לוקחת כשעה ועשרים דקות - על המסילה נטו.
יותר מאשר כל פקק שהוא ברכב הפרטי .
 

GLSRA

Active member
זו כתבה שנכתבה ממש לא בתזמון טוב.
התחנה "נבדקה" בתקופת חגים, כאשר הרכבות בקושי נוסעות בגלל עבודות החשמול.
הקו הזה , לולאת השרון, ובעיקר תחנות רעננה, ייבחנו החל ממועד פתיחת המסילות המחושמלות.
החשמול גם יקצר את זמן הנסיעה ויאפשר תדירות טובה יותר מרכבת אחת בשעה.
 

raya

Well-known member
קראתי את הכתבה, לא ברור לי מדוע טוענים שיש "רק" רכבת אחת בשעה, או גם 2 רכבות בשעה, במיוחד שיש את החלופה הארוכה יותר.
אבל - למסלול של באר שבע - תל אביב נוספו תחנות והההכרזה של ישראל כץ כאשר חנך את המסילה הכפולה "50 דקות מבאר שבע לתל אביב" לא עמדה אף פעם במבחן המציאות.
בקו ה"ישיר" באר שבע-תל אביב יש רכבת אחת בשעה, פרט לכמה רכבות בשעות הבוקר בהן יש תגבור קטן.
 

GLSRA

Active member
דרך אגב, הכתבה מאוד מגמתית ודי ברור מי עומד מאחוריה.
בכל אופן גם בעובדות הם לא לגמרי מדייקים.
הם מביאים למשל את לוחות הזמנים מרעננה מערב לתל אביב השלום, כדי להראות שלא דייקו בהצהרה שזמן הנסיעה יהיה 20 דקות.
אני מניח שהתכוונו לתל אביב מרכז, ואז זנ כן 20 דקות.
בכל אופן, לכתוב כתבה שכזו בתזמון כל כך לא אופייני ו"להלביש" על זה את כל תחלואי התחב"ץ.
 
נערך לאחרונה ב:
דרך אגב, הכתבה מאוד מגמתית ודי ברור מי עומד מאחוריה.
בכל אופן גם בעודות הם לא לגמרי מדייקים.
הם מביאים למשל את לוחות הזמנים מרעננה מערב לתל אביב השלום, כדי להראות שלא דייקו בהצהרה שזמן הנסיעה יהיה 20 דקות.
אני מניח שהתכוונו לתל אביב מרכז, ואז זנ כן 20 דקות.
בכל אופן, לכתוב כתבה שכזו בתזמון כל כך לא אופייני ו"להלביש" על זה את כל תחלואי התחב"ץ.
אפשר לדעת מה רמת העיתונות מזה שהכתב מערבב יותר מפעם אחת את רעננה מערב עם רעננה דרום.
הוא גם לא רואה סתירה בין התלונות על חוסר הנגישות של התחנה לבין ההתנגדות של התושבים לחיבורה במטרו.
גם מוזר להיתפס על רעננה מערב מכל התחנות הכושלות של ר"י, סך הכול לתושבי רעננה יש אפשרויות רבות להגיע למרכז המטרופולין. יש ערים בפריפריה עם תחנת רכבת יחידה מרוחקת, שחוץ ממנה אין להן אף גישה מעשית לעולם החיצון בתחב"צ.
 

raya

Well-known member
דרך אגב, הכתבה מאוד מגמתית ודי ברור מי עומד מאחוריה.
בכל אופן גם בעודות הם לא לגמרי מדייקים.
הם מביאים למשל את לוחות הזמנים מרעננה מערב לתל אביב השלום, כדי להראות שלא דייקו בהצהרה שזמן הנסיעה יהיה 20 דקות.
אני מניח שהתכוונו לתל אביב מרכז, ואז זנ כן 20 דקות.
בכל אופן, לכתוב כתבה שכזו בתזמון כל כך לא אופייני ו"להלביש" על זה את כל תחלואי התחב"ץ.
זה בדיוק כמו שהיה עם הקו מבאר שבע לתל אביב ב-50 דקות.
ה"כוונה" היתה מתחנת באר צפון האוניברסיטה לתחנת ההגנה בתל אביב.
 

GLSRA

Active member
זה בדיוק כמו שהיה עם הקו מבאר שבע לתל אביב ב-50 דקות.
ה"כוונה" היתה מתחנת באר צפון האוניברסיטה לתחנת ההגנה בתל אביב.
אני זוכר שכתבת את זה בעבר.
אבל במקרה הזה עדיין ם מדברים על רעננה תל אביב, סביר יהיה לבדוק מול מרכז ולא מול השלום.
בכל אופן, החשמול יקצר את לוחות הזמנים של כל הקווים, לפחות את הקווים הפרבריים.
לגבי באר שבע, הבעייה היא הוספת תחנות לאורכו של הקו הראשי.
וגם זה ייפתר חלקית רק כאשר יבצעו את החשמול לבאר שבע, וזה ממש ממש לא בקורב.
ובסוף, כמו תמיד, חוזרים לצוואר הבקבוק באיילון. פרויקט שנמשך נצח, ולא רואים את הפתרון באופק, אם בכלל 2026-2027
 

toto9

Active member
כל התחנות על מסילת 531 סובלות מבעיה זו,
בעתיד כשיסיימו את המסילה הרביעית ומסילת 431, יהיה אפשר להגדיל את התדירות והיעדים.
אבל הבעיה העיקרית של המסילה תישאר בעינה, אין בה מעבר של רכבות ליעדים אחרים בארץ,
לא תהיינה רכבות לצפון, ירושלים או הדרום, יעברו בה רק רכבות פנימיות בגוש דן,
זה טוב אבל לא יותר מדי.
במקרה כזה עדיף להשתמש ברכבת קלה פרברית אשר תיתן פריסת תחנות רחבה משמעותית .

הנה לינק
רכבת קלה בגוש דן
 
למעלה