כתבה רצינית על תנועות הנוער בארץ

בידול וקירוב

מה דעתכם על זה דו"ח שפירא מציין את המגזרים השונים בתנועה כבעייתיים? אתם חושבים שצריך לסגור את המגזרים, ולאחד את כולם לאחד ושבעיר יהיו כמה קינים שבהם תהיה אינטגרציה? או שמא המגזרים זה דבר שמאפשר יותר?
 
יאפ, אני בעד לחבר את המגזרים

להפוך את התנועה לתנועה כוללת ללא הבדל דת גזע או מין :] ברגע שיש מגזר, זה פשוט מראה שאנחנו מבדילים בין כולם... תנועה שקוראת לכל פועלי העולם להתאחד לא יכולה להבדיל בין המגזרים לדעתי.
 

Yoavsagi

New member
לחשוב ככה זה לא לראות תמציאות-

בעיניים. במצב של היום אי אפשר להוציא את חניכי קן כפר תבור וחניכי קן בענה לטיול משותף, אין מה לעשות... שלא נדבר על ההבדלים באופן הפעילות בין מגזר למגזר, כמובן ששילוב מסויים צריך להיות, יותר מהיום זה בטוח.
 
לחשוב ככה

זה לפחות לרצות שתהיה איזו כוונה כלשהי לשינוי המצב שקיים היום.
 

הס מסקי

New member
דעתי..

כן, אני חייב להדחף לכל מקום. במצב של היום נראה לי שחניכי כפר תבור וחניכי קן בענה יכולים ועוד איך לצאת לטיול משותף, זה באמת אחלה של רעיון. אבל זה דורש הכנה וארגון (לדבר עם הרכז קן ולקבוע על איזה שתי פעולות שכל קן יעביר לקבוצות שלו בנפרד ואז להפגש לטיול או איזה פעילות אחרת) וכמובן הסכמה של הורים שאולי יהיה קצת קשה להשיג את זה, אבל זה אפשרי. ואם אני לא טועה אני הייתי בקן בענה ובכפר בסיור.. זה אחלה של רעיון, עם טיפה מאמץ אפשר לעשות את זה. (אני לא אעביר ביקורת על עצמי בקטע הזה..=\ ) בקיצור, המגזרים האלה לפי דעתי הם מאד הכרחיים כי כל מגזר פעול בצורה שונה.. אבל כמו שנאמר פה כבר- הגישור בינהם מבורך!
 
מה? למה?

למה אי אפשר? ההפך, צריך... ברגע שנשלב את המגזרים והחניכים יהיו חשופים לזה מגיל צעיר כך המשמעות תהיה אמיתית יותר... זה הרבה יותר טוב מלדבר על זה ולא באמת לפעול וליישם את זה.
 

Yoavsagi

New member
כי חניכים בכיתות ד'-ו'

שהולכים מכות עם קינים אחרים במחוז, ועם הורים בעלי עמדות ימניות ושאומרים ביטויים אותם לא אזכיר כאן על מה הם חושבים על אמא של כמה ערבים- לא יכולים לצאת לטיול עם קן בענה... ואני לא חושב שמפגש בגיל הזה יניב משהו.
 

הס מסקי

New member
...?

"בשונה מתנועות אחרות, אומר כרמל, הצופים "הרבה יותר מקצוענים. עשינו ארבעה תשדירי שירות. אמרו שזה מסחור אבל כדי להגיע לילדים צריך להשתמש באמצעי שיווק מודרניים"." מהפרסומות שאני רואה, המסר שלהם אומר: "יש לך צורך, תספק אותו ועכשיו!" ..מעניין אותי איך התשדיר שירות שלהם נראה..?
 

skate camera

New member
אפשר לקבל דוגמא לפרסומת שלהם

אחרי הכל אני חי באיזור נטול תנועות נוער כחולות או ממלכתיות... חוץ מהנוע"ל!!!
 

anateifo

New member
מאחורי הקלעים על הכתבה.

האמת, שאנחנו שמענו על הכתבה כבר לפני כמה שבועות. זה בכלל לא היה אמור להיות ככה.... התבה הייתה אמורה להיות הרבה יותר ארוכה, והראיון עם פסח הרבה יותר מפורט. ברור שיצאנו טוב יחסית לשאר התנועות, אבל אני חושבת שזה לחטוא לפסח, ולמה שיש לו להגיד, לצמצם את דעתו לכמה שורות בודדות... חבל. הבנאדם באמת גאון. כן, אין ספק שהצופים יצאו קצת פקקטים, והתמונה של המזכ"ל שלהם נראה כמו משהו שלא הייתי רוצה לפגוש בסימטא חשוכה... וגם השמו"ץ לא יצאו משהו... מה שמוביל אותי לדיון הבא: מה עמדתכם בנוגע למתכונת השמו"ץ החדשה- פניה למכנה המשותף הנמוך ביותר- הקמת להקות רוק, קבוצות תיאטרון, גיוס קבוצות דרך ריקוד, נגינה וכ"ו, רק כדי להגיע ליותר ילדים?
 
'רק' כדי להגיע ליותר ילדים?

זו בדיוק המטרה של התנועה שלנו וגם שלהם אם ככה... שיבושם להם אם הם מצליחים בזה :]
 
יש לי שאלה יותר חשובה

בעבר ההבדל העיקרי בין השמו"צ לנוע"ל היתה שהשמו"צ רצה להיות מורכב רק מהאליטות של החברה ושהנוע"ל פנה לכולם. אם כיום גם השמו"צ פונה לכולן מה כבר ההבדל בינינו (חוץ מסמל שונה ושרוך שונה)?
 

Gefi Giraf

New member
העמדה הפוליטית

מבחינה מדינית בטחונית לדוגמא... העמדה של השמו"צ הרבה יותר קיצונית, תומכים בסרבנות וכאלה... וגם מסלול הנח"ל... לא כל הגרעינים יוצאים לנח"ל אחרי חוות הכשרה. הגרעינים שם יוצאים לשנת ישרות, בלי לחתום לנח"ל, ובאמצע השנה בערך מתקבלת החלטה אם לצאת לנח"ל או לפנות איש איש לדרכו
 
למעלה