כתבה עם תמונות על תחנת שדרות

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
לא מבין מה היא רוצה

כתבה עם תמונות על תחנת שדרות
רק התמונות מעניינות...
לא מבין מה היא רוצה
מפריע לה שבונים רכבת מחוץ לעיר? ממתי בונים תחנה במרכז העיר?

היא מציינת כמה ערים שבהם הרכבת מחוץ לעיר, רק שכחה בדוגמאות עוד עיר קטנה ושולית-תל אביב
 

cwen

New member
היא צודקת שכדאי להתאמץ ולקרב תחנת רכבת

לא מבין מה היא רוצה
מפריע לה שבונים רכבת מחוץ לעיר? ממתי בונים תחנה במרכז העיר?

היא מציינת כמה ערים שבהם הרכבת מחוץ לעיר, רק שכחה בדוגמאות עוד עיר קטנה ושולית-תל אביב
היא צודקת שכדאי להתאמץ ולקרב תחנת רכבת
לעיר כמה שיותר, כדי שהיא תהיה נגישה לכמה שיותר אנשים בהליכה.

תל אביב היא דווקא דוגמה לתחנת רכבת שנמצאת מרחק הליכה קצר סביר מהרבה מאוד מקומות מגורים ומקומות תעסוקה.
 

droriko

New member
רוב אלה שיורדים ברכבת בתל אביב

היא צודקת שכדאי להתאמץ ולקרב תחנת רכבת
לעיר כמה שיותר, כדי שהיא תהיה נגישה לכמה שיותר אנשים בהליכה.

תל אביב היא דווקא דוגמה לתחנת רכבת שנמצאת מרחק הליכה קצר סביר מהרבה מאוד מקומות מגורים ומקומות תעסוקה.
רוב אלה שיורדים ברכבת בתל אביב
צריכים עוד אוטובוס כדי להגיע ליעד.


לגבי מרחק הליכה, בשביל זה יש תחבורה ציבורית/רכב. לא יודע מה מצב התח״ץ בשדרות
 

down under

New member
ממש לא מסכים איתך

רוב אלה שיורדים ברכבת בתל אביב
צריכים עוד אוטובוס כדי להגיע ליעד.


לגבי מרחק הליכה, בשביל זה יש תחבורה ציבורית/רכב. לא יודע מה מצב התח״ץ בשדרות
ממש לא מסכים איתך
למעט תחנת האוניברסיטה שרק די מעטים נוסעים בה יום יום (או אפילו מזדמן)
ללונה פארק ולגני התערוכה או לפינה הדרום מזרחית של האוניברסיטה (הפינה
שיחסית איכשהו אפשר בהליכה סבירה [אבל קשה ומפרכת] להגיע אליה מהרכבת)

הרי שהיורדים בסבידור, השלום וההגנה, רובם המוחץ, כך אני סבור, הולכים ברגל
בין 2 ל-15 דקות עד ליעד שלהם.
סבידור צמודה לבורסה בר"ג, אזור תעסוקה עצום עם כ-30,000 עובדים.
השלום צמודה לשלושת מגדלי עזריאלי, למחנה הקריה, למגדל הממשלה, מרחק
הליכה קצרצר ממגדל אלקטרה ביגאל אלון ומחברת צ'ק פויינט וממרכז רפואי ענק
של אסותא-מכבי.
ההגנה צמודה לשכונת התקווה ולתמח"ת ובמרחק הליכה סביר מהצד המזרחי
של שכונת פלורנטין ואפילו 10 דקות הליכה מהמחשב של בנה"פ (מגדלי רובינשטיין
ואפילו אני עשיתי פעם את דרכי לשם ברגל אחרי שנסעתי ברכבת להגנה).
הצמידות לתמח"ת היא למי שצריך אוטובוס בין עירוני ליעד כלשהו
מחוץ לת"א וגוש דן.
אתה התכוונת שאנשים צריכים אוטובוס פנים תל אביבי או למצער פנים גוש דני
(נניח באים ברכבת מרחובות או מבנימינה או נהריה ולוקחים אוטובוס לאזור
השלישות בר"ג או אוטובוס לפארק אזורים בפ"ת).

בקיצור, מרבית הנוסעים המגיעים לשלוש התחנות הדרומיות של ת"א ממשיכים
ברגל או רכיבה קצרצרה באופניים מתקפלים או אופני תל אופן.
אני מעריך שפחות ממחציתם נזקקים לאוטובוס פנים גוש דני או מונית שירות או ספיישל.

בתחנת האונ' מרכז הירידים אכן אני מעריך שמעל ל-80% מהנוסעים ממשיכים
במונית ספיישל, אוטובוס או טרמפ הקפצה.
שכן אין היא קרובה לשום מוקד יוממות וגם אף אחד לא גר במרחק הליכה סביר ממנה.
אפילו שכונת מעוז אביב או תל ברוך הישנה הם מעל ל-15 דקות הליכה, שזה הגבול
הסביר להליכה למרבית יושבי תבל.
 

droriko

New member
קודם כל בוא נוציא את הקריה מהמשוואה

ממש לא מסכים איתך
למעט תחנת האוניברסיטה שרק די מעטים נוסעים בה יום יום (או אפילו מזדמן)
ללונה פארק ולגני התערוכה או לפינה הדרום מזרחית של האוניברסיטה (הפינה
שיחסית איכשהו אפשר בהליכה סבירה [אבל קשה ומפרכת] להגיע אליה מהרכבת)

הרי שהיורדים בסבידור, השלום וההגנה, רובם המוחץ, כך אני סבור, הולכים ברגל
בין 2 ל-15 דקות עד ליעד שלהם.
סבידור צמודה לבורסה בר"ג, אזור תעסוקה עצום עם כ-30,000 עובדים.
השלום צמודה לשלושת מגדלי עזריאלי, למחנה הקריה, למגדל הממשלה, מרחק
הליכה קצרצר ממגדל אלקטרה ביגאל אלון ומחברת צ'ק פויינט וממרכז רפואי ענק
של אסותא-מכבי.
ההגנה צמודה לשכונת התקווה ולתמח"ת ובמרחק הליכה סביר מהצד המזרחי
של שכונת פלורנטין ואפילו 10 דקות הליכה מהמחשב של בנה"פ (מגדלי רובינשטיין
ואפילו אני עשיתי פעם את דרכי לשם ברגל אחרי שנסעתי ברכבת להגנה).
הצמידות לתמח"ת היא למי שצריך אוטובוס בין עירוני ליעד כלשהו
מחוץ לת"א וגוש דן.
אתה התכוונת שאנשים צריכים אוטובוס פנים תל אביבי או למצער פנים גוש דני
(נניח באים ברכבת מרחובות או מבנימינה או נהריה ולוקחים אוטובוס לאזור
השלישות בר"ג או אוטובוס לפארק אזורים בפ"ת).

בקיצור, מרבית הנוסעים המגיעים לשלוש התחנות הדרומיות של ת"א ממשיכים
ברגל או רכיבה קצרצרה באופניים מתקפלים או אופני תל אופן.
אני מעריך שפחות ממחציתם נזקקים לאוטובוס פנים גוש דני או מונית שירות או ספיישל.

בתחנת האונ' מרכז הירידים אכן אני מעריך שמעל ל-80% מהנוסעים ממשיכים
במונית ספיישל, אוטובוס או טרמפ הקפצה.
שכן אין היא קרובה לשום מוקד יוממות וגם אף אחד לא גר במרחק הליכה סביר ממנה.
אפילו שכונת מעוז אביב או תל ברוך הישנה הם מעל ל-15 דקות הליכה, שזה הגבול
הסביר להליכה למרבית יושבי תבל.
קודם כל בוא נוציא את הקריה מהמשוואה
גם כי החיילים שמשרתים לא עושים את זה מבחירה, כלומר הקמת הרכבת שם לא גרמה להם ״לבחור לשרת שם״ וגם כי הולכים לפנות את הבסיס. לגבי רכבת מרכז, אמנם יש הרבה שהולכים משם לבורסה, אבל אתה לא באמת יכול להשוות את זה לכל אלה שנכנסים לתוך תל אביב.

לגבי רכבת ההגנה, אכן יש נחיל שהולך ברגל לתמחת(מרביתם עושים את זה כי לא ידעו אותם מספיק על האלטרנטיבות)
אבל יש לך גם המון אנשים שנוסעים לתוך תל אביב(עד כדי כך שדן מוציאים משם שאטלים שמפוקחים על ידי מבקר שבנוסף גם מסייע לאנשים לעלות מאחורה לקוים הסדירים) וגם המון שנוסעים ליגאל אלון. לא ראיתי נחיל גדול של אנשים שהולכים ברגל לשכונת התקווה.
 

cwen

New member
ברור שהרכבת לא יכולה להיות קרובה *לכל*

קודם כל בוא נוציא את הקריה מהמשוואה
גם כי החיילים שמשרתים לא עושים את זה מבחירה, כלומר הקמת הרכבת שם לא גרמה להם ״לבחור לשרת שם״ וגם כי הולכים לפנות את הבסיס. לגבי רכבת מרכז, אמנם יש הרבה שהולכים משם לבורסה, אבל אתה לא באמת יכול להשוות את זה לכל אלה שנכנסים לתוך תל אביב.

לגבי רכבת ההגנה, אכן יש נחיל שהולך ברגל לתמחת(מרביתם עושים את זה כי לא ידעו אותם מספיק על האלטרנטיבות)
אבל יש לך גם המון אנשים שנוסעים לתוך תל אביב(עד כדי כך שדן מוציאים משם שאטלים שמפוקחים על ידי מבקר שבנוסף גם מסייע לאנשים לעלות מאחורה לקוים הסדירים) וגם המון שנוסעים ליגאל אלון. לא ראיתי נחיל גדול של אנשים שהולכים ברגל לשכונת התקווה.
ברור שהרכבת לא יכולה להיות קרובה *לכל*
נקודה בעיר גדולה כמו תל אביב. זה בלתי אפשרי.

אבל תחנת סבידור מרכז, מעבר לכך שהיא משרתת המון עובדים באיזור הבורסה שהולכים ברגל מהתחנה לעבודה, היא משרתת גם הרבה מאוד אנשים שגרים בשכונות מסביב לרכבת בתל אביב, רמת גן וגבעתיים.

לגבי תחנת השלום, לא חשוב אם החיילים משרתים בקיריה מבחירה או מכורח, מה שחשוב זה שהרכבת מאוד קרובה ליעד שלהם, והם הולכים ממנה ברגל. ולמה רק חיילים? יש גם עובדים אזרחיים במשרדי הממשלה שם, והיא קרובה גם לכל איזור יגאל אלון וכמובן כל המשרדים במגדלי עזריאלי. למה אתה לא סופר אותם?

אז יוצא שמתוך ארבע תחנות בתל אביב, שלוש משרתות עשרות אלפי אנשים שלא צריכים אוטובוס נוסף בין היעד (או המוצא) לתחנת הרכבת.
וגם המיקום של הרביעית נקבע היכן שנקבע כי שם כבר היו פסים, בעוד שלכבוד תחנת שדרות נסללה מסילה חדשה, כך שניתן היה לשחק עם המיקום שלה יחסית בקלות.
 

droriko

New member
אני אגיד לך למה זה חשוב

ברור שהרכבת לא יכולה להיות קרובה *לכל*
נקודה בעיר גדולה כמו תל אביב. זה בלתי אפשרי.

אבל תחנת סבידור מרכז, מעבר לכך שהיא משרתת המון עובדים באיזור הבורסה שהולכים ברגל מהתחנה לעבודה, היא משרתת גם הרבה מאוד אנשים שגרים בשכונות מסביב לרכבת בתל אביב, רמת גן וגבעתיים.

לגבי תחנת השלום, לא חשוב אם החיילים משרתים בקיריה מבחירה או מכורח, מה שחשוב זה שהרכבת מאוד קרובה ליעד שלהם, והם הולכים ממנה ברגל. ולמה רק חיילים? יש גם עובדים אזרחיים במשרדי הממשלה שם, והיא קרובה גם לכל איזור יגאל אלון וכמובן כל המשרדים במגדלי עזריאלי. למה אתה לא סופר אותם?

אז יוצא שמתוך ארבע תחנות בתל אביב, שלוש משרתות עשרות אלפי אנשים שלא צריכים אוטובוס נוסף בין היעד (או המוצא) לתחנת הרכבת.
וגם המיקום של הרביעית נקבע היכן שנקבע כי שם כבר היו פסים, בעוד שלכבוד תחנת שדרות נסללה מסילה חדשה, כך שניתן היה לשחק עם המיקום שלה יחסית בקלות.
אני אגיד לך למה זה חשוב
כי הדיון המקורי היה על האם מרחקה של הרכבת ממרכז העיר פוגע באטרקטיוביות שלה,כלומר אם היא מושכת בעקבות זה פחות אנשים. אז החיילים לא כלולים בשאלה כי אף אחד לא שואל אותם אם לשרת בקריה או לא. תושב כפר סבא שמתלבט אם לעבוד ביגאל אלון, רכבת בסמוך או לא זה בהחלט שיקול בהחלטה שלו.
 

droriko

New member
ואת צודקת שיש הרבה שעובדים באיזור הקריה

אני אגיד לך למה זה חשוב
כי הדיון המקורי היה על האם מרחקה של הרכבת ממרכז העיר פוגע באטרקטיוביות שלה,כלומר אם היא מושכת בעקבות זה פחות אנשים. אז החיילים לא כלולים בשאלה כי אף אחד לא שואל אותם אם לשרת בקריה או לא. תושב כפר סבא שמתלבט אם לעבוד ביגאל אלון, רכבת בסמוך או לא זה בהחלט שיקול בהחלטה שלו.
ואת צודקת שיש הרבה שעובדים באיזור הקריה
ודווקא התכוונתי לכתוב את זה, אבל משום מה שכחתי. אין ספק שרכבת עזריאלי היא יחודית בכך שכמעט כל מי שיורד בה הולך ברגל למקום יעדו.
 

down under

New member
תחנת השלום ייחודית מכמה וכמה סיבות

ואת צודקת שיש הרבה שעובדים באיזור הקריה
ודווקא התכוונתי לכתוב את זה, אבל משום מה שכחתי. אין ספק שרכבת עזריאלי היא יחודית בכך שכמעט כל מי שיורד בה הולך ברגל למקום יעדו.
תחנת השלום ייחודית מכמה וכמה סיבות
ראשית, לא רק מגדלי עזריאלי והקניון הענק (שהוא אחד מ-5 הקניונים הכי גדולים
מבחינת מטראז' במדינה [מתוך קרוב ל-100 קניונים ומרכזי קניות מקורים])
שהיא ממש צמודה אליהם עם גשר להולכי רגל,
גם מחנה ענק (הכי גדול בארץ מבחינת כמות המשרתים בו), גם מגדל משרדי ממשלה
ענק (בן כמעט 40 קומות) וגם מלא בנייני משרדים ומגדלי ענק במרחק סביר
של הליכה (עד 15 דקות).

אבל, יש גם מספר שכונות מגורים (נחלת יצחק, בצרון ורמת ישראל) שהן במרחק
הליכה סביר וכן מפעלים (כגון מחלבות טרה) ואפילו מעין מיני בית חולים
(מרכז רפואי אסותא-מכבי שממש צמוד למגדל אלקטרה).

כל זאת ובנוסף העדר כמעט כל קווי אוטובוס צמוד לתחנה.
בצמוד לתחנה עוברים פחות מ-6 קווי אוטובוס, וזה לעומת כמה עשרות ליד
סבידור.
מצב זה יוצר תרחיש בו מרבית האנשים שכן באו לת"א ברכבת וצריכים אוטובוס
למקום כלשהו בת"א או בגוש דן יעדיפו לרדת בסבידור ולא בשלום
ואפילו באונ', שמשם יש קווים לאזור הנמל, לעתידים ולרמת החייל ולחלק משכונות
עבר הירקון המזרחי.

לתחנת השלום מגיעים אכן כל מי שבהליכה קצרצרה יכול להגיע ליעדו.
 

droriko

New member
אל תשכחי גם

ברור שהרכבת לא יכולה להיות קרובה *לכל*
נקודה בעיר גדולה כמו תל אביב. זה בלתי אפשרי.

אבל תחנת סבידור מרכז, מעבר לכך שהיא משרתת המון עובדים באיזור הבורסה שהולכים ברגל מהתחנה לעבודה, היא משרתת גם הרבה מאוד אנשים שגרים בשכונות מסביב לרכבת בתל אביב, רמת גן וגבעתיים.

לגבי תחנת השלום, לא חשוב אם החיילים משרתים בקיריה מבחירה או מכורח, מה שחשוב זה שהרכבת מאוד קרובה ליעד שלהם, והם הולכים ממנה ברגל. ולמה רק חיילים? יש גם עובדים אזרחיים במשרדי הממשלה שם, והיא קרובה גם לכל איזור יגאל אלון וכמובן כל המשרדים במגדלי עזריאלי. למה אתה לא סופר אותם?

אז יוצא שמתוך ארבע תחנות בתל אביב, שלוש משרתות עשרות אלפי אנשים שלא צריכים אוטובוס נוסף בין היעד (או המוצא) לתחנת הרכבת.
וגם המיקום של הרביעית נקבע היכן שנקבע כי שם כבר היו פסים, בעוד שלכבוד תחנת שדרות נסללה מסילה חדשה, כך שניתן היה לשחק עם המיקום שלה יחסית בקלות.
אל תשכחי גם
שבעוד התנועה מהרכבת לבורסה עמוס רק בשעות הלחץ,התנועה למרכז תל אביב חזקה לאורך כל היום,שהרי אנשים מגיעים למרכז תל אביב לא רק לעבוד אלא גם לבלות
 

olli3

New member
מנהל
אנשים מגיעים לאותו הצומת בשביל אוטובוס ישיר

רוב אלה שיורדים ברכבת בתל אביב
צריכים עוד אוטובוס כדי להגיע ליעד.


לגבי מרחק הליכה, בשביל זה יש תחבורה ציבורית/רכב. לא יודע מה מצב התח״ץ בשדרות
אנשים מגיעים לאותו הצומת בשביל אוטובוס ישיר
לירושלים, בני ברק, באר שבע ותל אביב.

בצומת ניר עם, שבו יושבת תחנת הרכבת החדשה, עוצרים מספר קווי אוטובוס שלא נכנסים לתוך שדרות ותמיד יש נוסעים שממתינים לאחד הקווים שם.

תחנת הרכבת בשדרות נמצאת קרוב מאד לשכונה אחת ובמרחק הליכה של 10 דקות מ"מרכז העיר". קצת קשה להגדיר מרכז של עיר כמרכז מסחרי (בגודל של מרכז מסחרי שכונתי) לצד שוק עירוני וכמה מוסדות ציבור כמרכז העיר. מסביב למרכז העיר יש בעיקר בתים.

דווקא תחנת שדרות, ממש צמודה כמה שרק אפשר למרכז העיר ובכלל יש לה מיקום מושלם. וכמו כן, היא לא באה לשרת רק את תושבי שדרות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה