כתבה על רכבות מהמרכז לפריפריה
כתבה על רכבות מהמרכז לפריפריה
http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/073/573.html
כתבה על רכבות מהמרכז לפריפריה
http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/073/573.html
קצת קשה לי עם הכתבות האלוכתבה על רכבות מהמרכז לפריפריה
http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/073/573.html
את מה שהכתבה הזו מספרתקצת קשה לי עם הכתבות האלו
שמכילות פסקה בסגנון של: "רק השבוע החליטו ממלאמקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר התחבורה, מאיר שטרית, להרחיב את היקף ההשקעות ברכבת לסכום עתק של 25.9 מיליארד שקל - במקביל לדחיית השלמת הפרויקט עד שנת 2011." מה זה "הפרוייקט"? עליו שופכים "25.9 מליארד שקל" ובמשך כמה שנים? קיבלתי אנטי מהפתיחה האווילית הזו, וקיבלתי רק חיזוקים לאורך כל הדרך. לכאורה: מסילת הרכבת יוצרת מגמה של הפיכת באר-שבע לעיר לינה של תל-אביב. האם שכחנו את כל הכבישים עוקפי באר-שבע ועוקפי עוקפי עופקי המרכז כדי לקצר את הדרך לירושלים ותל-אביב? האם ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ולהפסיק את התחבורה המהירה בין באר-שבע והמרכז רק על מנת שהעיר באר-שבע תתפתח? כנראה שלא. סביר להניח שמה שנקבל תהיה התופעה ההפוכה. המגורים בבאר-שבע מתאפשרים בגלל שיש אמצעי תחבורה טובים, מהירים וזולים לכיוון המרכז. אני משער שחלק לא קטן מתושבי באר-שבע עובדים במרכז ובזכות זה מפרנסים את משפחתם. ספק רב אם חל שינוי משמעותי במדיניות ההגירה של תושבים לבירת הנגב בגלל הקו הדי מעאפן ב"ש-ת"א במתכונתו הנוכחית. ספק רב אם גם הקו המשודרג הוא זה שיעשה את ההבדל. לגבי הצעת וילות לכל דורש בחינם בנגב. רעיון הזוי חלמאי ודבילי שאין כדוגמתו. יצירת פרברים של בתים צמודי קרקע תגרום לכך שלא תהיה תחבורה ציבורית יעילה אליהם וודאי שהרכבת תהפוך לבלתי רלוונטית עבור רוב התושבים של הפרברים המלאכותיים, יהיו הרבה יותר רכבים פרטיים בעיר והחיים בה יהפכו לפקק אחד ארוך בכיוונים משתנים בדיוק כמו במרכז. אז איך בדיוק תהפוך העיר לאטרקטיבית כתוצאה מכך??? רוצים רעיון יותר טוב לשדרוג בירת הנגב? תתחילו להשקיע בה כספי מדינה כמו שעושים בירושלים ובמרכז הארץ. תתחילו כבר עכשיו בפרוייקט של רכבות קלות לפני שהמצב נהיה בלתי נסבל. אבל מה? זה כרוך בהשקעה של הממשלה, לא בהטלת מיסים והיטלים על הציבור, אי אפשר להפריט את זה. זה כבר יותר קשה.
קצת קשה לי עם הכתבות האלו
שמכילות פסקה בסגנון של: "רק השבוע החליטו ממלאמקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר התחבורה, מאיר שטרית, להרחיב את היקף ההשקעות ברכבת לסכום עתק של 25.9 מיליארד שקל - במקביל לדחיית השלמת הפרויקט עד שנת 2011." מה זה "הפרוייקט"? עליו שופכים "25.9 מליארד שקל" ובמשך כמה שנים? קיבלתי אנטי מהפתיחה האווילית הזו, וקיבלתי רק חיזוקים לאורך כל הדרך. לכאורה: מסילת הרכבת יוצרת מגמה של הפיכת באר-שבע לעיר לינה של תל-אביב. האם שכחנו את כל הכבישים עוקפי באר-שבע ועוקפי עוקפי עופקי המרכז כדי לקצר את הדרך לירושלים ותל-אביב? האם ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ולהפסיק את התחבורה המהירה בין באר-שבע והמרכז רק על מנת שהעיר באר-שבע תתפתח? כנראה שלא. סביר להניח שמה שנקבל תהיה התופעה ההפוכה. המגורים בבאר-שבע מתאפשרים בגלל שיש אמצעי תחבורה טובים, מהירים וזולים לכיוון המרכז. אני משער שחלק לא קטן מתושבי באר-שבע עובדים במרכז ובזכות זה מפרנסים את משפחתם. ספק רב אם חל שינוי משמעותי במדיניות ההגירה של תושבים לבירת הנגב בגלל הקו הדי מעאפן ב"ש-ת"א במתכונתו הנוכחית. ספק רב אם גם הקו המשודרג הוא זה שיעשה את ההבדל. לגבי הצעת וילות לכל דורש בחינם בנגב. רעיון הזוי חלמאי ודבילי שאין כדוגמתו. יצירת פרברים של בתים צמודי קרקע תגרום לכך שלא תהיה תחבורה ציבורית יעילה אליהם וודאי שהרכבת תהפוך לבלתי רלוונטית עבור רוב התושבים של הפרברים המלאכותיים, יהיו הרבה יותר רכבים פרטיים בעיר והחיים בה יהפכו לפקק אחד ארוך בכיוונים משתנים בדיוק כמו במרכז. אז איך בדיוק תהפוך העיר לאטרקטיבית כתוצאה מכך??? רוצים רעיון יותר טוב לשדרוג בירת הנגב? תתחילו להשקיע בה כספי מדינה כמו שעושים בירושלים ובמרכז הארץ. תתחילו כבר עכשיו בפרוייקט של רכבות קלות לפני שהמצב נהיה בלתי נסבל. אבל מה? זה כרוך בהשקעה של הממשלה, לא בהטלת מיסים והיטלים על הציבור, אי אפשר להפריט את זה. זה כבר יותר קשה.
אני מסכים איתך ב1000%לא רק לך קשה.![]()
הגיע הזמן להפסיק להתייחס לעיר בסדר גודל של ב"ש כפריפריה. צודק רמי בכותבו כי קו רכבת , איכותי ככל שיהיה, אינו תחליף להשקעה בעיר הפריפריה עצמה. אותי מעצבנת העובדה כי הפריפריה הקלאסית, הישנה והמוזנחת לא זכתה להתייחסות בכתבה . ערים כמו דימונה , כרמיאל , קרית שמונה , בית שמש, ערי הדרום עדיין אינן זוכות לשירות רכבתי מוצלח , או שאינן זוכות לו כלל. "קירוב הפריפריה" נכון לעכשיו אינו יותר מסיסמא שחוקה שכדי להגשימה יש צורך בהשקעה אמיתית ובעיקר יושר מצד מקבלי ההחלטות.
ועל זה אומר : ה- ל - ל- ו -י- ה !אני מסכים איתך ב1000%
באר שבע לא צריכה את תל אביב בשביל להתקיים מה שאומר שאני לא רואה בבאר שבע פריפריה של תל אביב, מדינת ישראל מחולקת מכורח המציאות לארבעה מחוזות עיקריים\מטרופולינים או איך שלא תרצה להגדיר את זה. יש את חיפה, תל אביב (גוש דן) ירושלים ובאר שבע. במקום להתעסק בבולשיט של קירוב באר שבע לתל אביב כאילו מדובר באיזה עיירת ספר שיתעסקו בלקרב את דימונה\ירוחם\אופקים\נתיבות\שדרות\רהט וכו.....לבאר שבע באמצעות רשת מסילות איכותית ותדירות גבוהה וזה יקדם את באר שבע כמרכז מטרופוליני הרבה יותר מאשרמ חיבור מהיר לתל אביב יקדם (או יחזיר לאחור) את באר שבע. אני חושב שמסילה כפולה בין באר שבע לדימונה או לקרית גת או בין באר שבע לאופקים תתרום הרבה יותר מאשר בין באר שבע לתל אביב
הבעיה היא שגם....אני מסכים איתך ב1000%
באר שבע לא צריכה את תל אביב בשביל להתקיים מה שאומר שאני לא רואה בבאר שבע פריפריה של תל אביב, מדינת ישראל מחולקת מכורח המציאות לארבעה מחוזות עיקריים\מטרופולינים או איך שלא תרצה להגדיר את זה. יש את חיפה, תל אביב (גוש דן) ירושלים ובאר שבע. במקום להתעסק בבולשיט של קירוב באר שבע לתל אביב כאילו מדובר באיזה עיירת ספר שיתעסקו בלקרב את דימונה\ירוחם\אופקים\נתיבות\שדרות\רהט וכו.....לבאר שבע באמצעות רשת מסילות איכותית ותדירות גבוהה וזה יקדם את באר שבע כמרכז מטרופוליני הרבה יותר מאשרמ חיבור מהיר לתל אביב יקדם (או יחזיר לאחור) את באר שבע. אני חושב שמסילה כפולה בין באר שבע לדימונה או לקרית גת או בין באר שבע לאופקים תתרום הרבה יותר מאשר בין באר שבע לתל אביב
אתה כמובן צודק אלי.הבעיה היא שגם....
אם משקיעים, לא משקיעים מספיק. תראה למשל את דימונה, יש לעיר כמות גדולה מאוד של נוסעים ביום לב"ש. ברכבת החליטו לשחק ראש קטן, במקום לבנות את התחנה קרוב למרכז העיר ולהשקיע בתחבורה ציבורית עירונית שיכלה להביא אנשים לרכבת, מס' הנוסעים בקו היה רק הולך וגדל והמספר לא היה כזה עגום. כ-3000 נוסעים בחודש. זה מה שאגד עושה בכמה ימים על קוים 048 ו-056
ברור שזה לא היה קורהאתה כמובן צודק אלי.
חבל מאוד שזה המצב. את הקו הזה היו חייבים לתכנן אחרת . לעזאזל , מדובר בקו חדש ! האמן לי שבעיר אחרת זה לא היה קורה.
מה שנשגב מהבנתי הוא , שכביש 25ברור שזה לא היה קורה
כנראה שעל דימונה החליטו לחסוך כסף. אני אישית אוהב לנסוע ברכבת, אבל זה לא משתלם לי לנסוע בה מב"ש כאשר יש לי מונית שירות תמיד זמינה ב10 ש"ח, או שתחנת אוטובוס במרחק של 5 דקות הליכה מהבית. קוים 048 ו056 עושים איסוף בעיר. בשני הדרכים אני מגיע למרכז העיר. לעומת זאת ברכבת,שהתחנה עצמה נמצאת הכי רחוק שאפשר ממרכז העיר, קודם כל אם יש לי כוח ביום חם ללכת ב-40 מעלות חום לתחנה המרכזית או לקחת מונית שעולה 6 שקלים, לעלות שם על קו 12 שלוקח אותי לרכבת ב2.20, או שלהגיע ישירות לחתנת הרכבת ב-12 ש"ח. ברכבת אני משלם 10 שקלים נוספים ומגיע לאוניברסיטה ומשם לשלם עוד 3.60 על אוטובס למרכז, אז מה עשינו בזה לעזאזל???.סתם ביזבזנו כסף. לדעתי עדיף שלא היו פותחים את הקו הזה, זה רק כדי להגיד שהרכבת הגיע לדימונה. אבל מה הטעם בזה שהיא ריקה כל הזמן???
זה באמת האויב האמיתי שלהםמה שנשגב מהבנתי הוא , שכביש 25
המצוין היה שם כל הזמן. האם מתכנני ר"י לא ידעו שזהו "האויב האמיתי" שלהם. אינך יכול לתמרץ אנשים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת הרכבת כשזו לא מביסה אותו באופן חד משמעי.
זה פשוט בזבוז כספיםמה שנשגב מהבנתי הוא , שכביש 25
המצוין היה שם כל הזמן. האם מתכנני ר"י לא ידעו שזהו "האויב האמיתי" שלהם. אינך יכול לתמרץ אנשים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת הרכבת כשזו לא מביסה אותו באופן חד משמעי.
זה פשוט בזבוז כספים
אם כך תכננו את המסילה לדימונה היה באמת עדיף ובלי ציניות שלא לסלול אותה בכלל מה זה נותן? - כולם חייבים אוטובוס או רכב פרטי בשביל להגיע לרכבת - 90% מהאנשים צריכים אוטובוס נוסף בבירת הנגב - הרכבת יקרה יותר (גם ללא שתי נסיעות אוטובוס) - הרכבת לא מהירה יותר - לעולם אין פקקים בכביש המקביל את הסעיף הראשון כידוע היה אפשר למנוע ב-4 מיליון ש"ח את הסעיף השני היה גם כן ניתן למנוע ע"י חיבור לתחנת ב"ש מרכז את הסעיף השלישי בוודאי שהיה אפשר (ועדיין אפשר) למנוע את הסעיף הרביעי גם כן היה אפשר למנוע ע"י יישור כמה עיקולים מיותרים להחריד בתוואי את הסעיף החמישי לא היה אפשר לשנות... וגם לא צריך... מסקנה: הפרוייקט הזה בוצע אך ורק לשם גזירת סרט. לא לשום מטרה אחרת.
למה לא?אתה כמובן צודק אלי.
חבל מאוד שזה המצב. את הקו הזה היו חייבים לתכנן אחרת . לעזאזל , מדובר בקו חדש ! האמן לי שבעיר אחרת זה לא היה קורה.
הרשה לי לשער , שאם יבוא התיקוןלמה לא?
באשקלון זה קרה... בראשל"צ זה קרה... אז נכון שבשני המקרים היה צריך להשקיע יותר מ-4 מיל' בשביל להביא את הרכבת למרכז העיר. אבל היה אפשר להתאמץ קצת יותר ללא ספק. את תחנת הראשונים אני חושב שהיה אפשר לקרב לפחות עוד כמה מאות מטרים צפונה (ואם היו משקיעים במנהרה קצרצרה אז גם יותר מזה) ואת אשקלון אני פחות מכיר אבל גם כאן אני בטוח שהיה אפשר להתאמץ קצת יותר. זו שיטת עבודה בארץ. ודימונה זו לא הדוגמא היחידה. בדימונה דווקא המצב ניתן לתיקון. כלומר אם רוצים עכשיו לתקן אז כל מה שזה יעלה זה את ה-4 מליון האלה שלא השקיעו + מבנה תחנה חדש
תחנת הראשונים היא חלק מתוואי 431למה לא?
באשקלון זה קרה... בראשל"צ זה קרה... אז נכון שבשני המקרים היה צריך להשקיע יותר מ-4 מיל' בשביל להביא את הרכבת למרכז העיר. אבל היה אפשר להתאמץ קצת יותר ללא ספק. את תחנת הראשונים אני חושב שהיה אפשר לקרב לפחות עוד כמה מאות מטרים צפונה (ואם היו משקיעים במנהרה קצרצרה אז גם יותר מזה) ואת אשקלון אני פחות מכיר אבל גם כאן אני בטוח שהיה אפשר להתאמץ קצת יותר. זו שיטת עבודה בארץ. ודימונה זו לא הדוגמא היחידה. בדימונה דווקא המצב ניתן לתיקון. כלומר אם רוצים עכשיו לתקן אז כל מה שזה יעלה זה את ה-4 מליון האלה שלא השקיעו + מבנה תחנה חדש
שמעתי שבדימונההבעיה היא שגם....
אם משקיעים, לא משקיעים מספיק. תראה למשל את דימונה, יש לעיר כמות גדולה מאוד של נוסעים ביום לב"ש. ברכבת החליטו לשחק ראש קטן, במקום לבנות את התחנה קרוב למרכז העיר ולהשקיע בתחבורה ציבורית עירונית שיכלה להביא אנשים לרכבת, מס' הנוסעים בקו היה רק הולך וגדל והמספר לא היה כזה עגום. כ-3000 נוסעים בחודש. זה מה שאגד עושה בכמה ימים על קוים 048 ו-056
אם זה כך...שמעתי שבדימונה
דווקא ראש העיריה התנגד להכנסת תחנת הרכבת לתוך העיר.
התנגד כי זה היה עולה לו 4 מ' ש"חשמעתי שבדימונה
דווקא ראש העיריה התנגד להכנסת תחנת הרכבת לתוך העיר.
אם נכון הדבר , אפשר להבין את ראשהתנגד כי זה היה עולה לו 4 מ' ש"ח
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.