כתבה על גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
כתבה על גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל

כתבה על גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2238881

עליה בקו הרכבת להוד השרון (לא מפתיע) ולבאר שבע (ממש לא מפתיע) באחוזים לא קטנים.
 

טשאפק 2

New member
היה גם בגלובס, כולל ראיון עם מנכ"ל הרכבת

כתבה על גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2238881

עליה בקו הרכבת להוד השרון (לא מפתיע) ולבאר שבע (ממש לא מפתיע) באחוזים לא קטנים.
היה גם בגלובס, כולל ראיון עם מנכ"ל הרכבת
שאף טרח להתייחס לביקורת הקטנונית והמטופשת על שינוי החופשי-חודשי מקלנדרי לתקופתי.
 

amirv

New member
ואני עושה כבוד

היה גם בגלובס, כולל ראיון עם מנכ"ל הרכבת
שאף טרח להתייחס לביקורת הקטנונית והמטופשת על שינוי החופשי-חודשי מקלנדרי לתקופתי.
ואני עושה כבוד
לraminec ול-eazylivin ובכלל לפורום הנפלא הזה כאן
 

easylivin

New member
כמה הערות/הארות/תובנות:

ואני עושה כבוד
לraminec ול-eazylivin ובכלל לפורום הנפלא הזה כאן
כמה הערות/הארות/תובנות:
1. מסילת אשקלון-באר שבע לא תיפתח ב-2014, אלא רק קטע שדרות-נתיבות (אופקים רק ב-2015, כנראה ביחד עם קטע אופקים-גורל).

2. אני גורס כי לשיפור שירות האוטובוסים לתחנות הרכבת בשנים האחרונות, ולהרחבת אפשרויות הכרטוס המשותף, היה תפקיד חשוב בעלייה שראינו.

3. מספר הנוסעים יכול להתקרב מאוד ל-50 מיליון עוד ב-2014 בהנחה שההשבתות הגדולות מאחורינו (ככל הנראה), שהנוסעים יעריכו את השינויים בלו"ז הקרוב (להערכתי כן, אם כי הרכבת יכלה לעשות קצת יותר בתחום הזה) וזה למרות שלא צפויים להיפתח קווים ותחנות חדשות מלבד נתיבות (
בסוף השנה).
 

olli3

New member
מנהל
ביום שישי הייתה כתבה בערוץ 10 על הקישור לרכבת

כמה הערות/הארות/תובנות:
1. מסילת אשקלון-באר שבע לא תיפתח ב-2014, אלא רק קטע שדרות-נתיבות (אופקים רק ב-2015, כנראה ביחד עם קטע אופקים-גורל).

2. אני גורס כי לשיפור שירות האוטובוסים לתחנות הרכבת בשנים האחרונות, ולהרחבת אפשרויות הכרטוס המשותף, היה תפקיד חשוב בעלייה שראינו.

3. מספר הנוסעים יכול להתקרב מאוד ל-50 מיליון עוד ב-2014 בהנחה שההשבתות הגדולות מאחורינו (ככל הנראה), שהנוסעים יעריכו את השינויים בלו"ז הקרוב (להערכתי כן, אם כי הרכבת יכלה לעשות קצת יותר בתחום הזה) וזה למרות שלא צפויים להיפתח קווים ותחנות חדשות מלבד נתיבות (
בסוף השנה).
ביום שישי הייתה כתבה בערוץ 10 על הקישור לרכבת
על ידי תחבורה משלימה (אוטובוסים). בראש הרשימה עומדת תחנת דימונה בכך שקו האוטובוס (קו 12) מגיע לתחנת הרכבת דקה לפני שהרכבת יוצאת.

בקו 12 נוסע הנהג עם עצמו תמיד. נדיר ביותר שמישהו עולה על קו 12.

זאת בתוספת לעובדה כי בדימונה קיימים שני קווי שאטלים בחינם שנוסעים מ/אל השכונות השונות.
 

easylivin

New member
צר לי, דימונה לא ממש מעניינת מהבחינה הזאת.

ביום שישי הייתה כתבה בערוץ 10 על הקישור לרכבת
על ידי תחבורה משלימה (אוטובוסים). בראש הרשימה עומדת תחנת דימונה בכך שקו האוטובוס (קו 12) מגיע לתחנת הרכבת דקה לפני שהרכבת יוצאת.

בקו 12 נוסע הנהג עם עצמו תמיד. נדיר ביותר שמישהו עולה על קו 12.

זאת בתוספת לעובדה כי בדימונה קיימים שני קווי שאטלים בחינם שנוסעים מ/אל השכונות השונות.
צר לי, דימונה לא ממש מעניינת מהבחינה הזאת.
היא לא דוגמה מייצגת לשום דבר. אני מכיר את חדרה שהתחבורה המשלימה בה השתפרה פלאים (כן, תתפלאו, לפעמים אפשר להשתמש גם בסופרלטיבים חיוביים כשמדברים על תח"צ בישראל). לפני שנים רבות בוטל הקו הישיר מהרכבת לשכונה המרוחקת שלי כי "זה לא היה כדאי" לחברת התח"צ המפוארת שהפעילה את הקו. וזה למרות שהאוטובוסים תמיד (!) היו מפוצצים עד אפס מקום בשעות השיא, אחרי כל רכבת ורכבת. לפני שנים ספורות הקו הוחזר והתווספו עוד קווים שלא היו קיימים, פשוט כי משרד התחבורה החליט שאשכרה הגיע הזמן לבצע את המוטל עליו: להורות על הפעלת הקווים הדרושים לציבור... את התוצאות בשטח כל תושב יכול לראות. בנוסף, בשנה-שנתיים האחרונות התווסף גם כרטוס משותף וכרטיסים משולבים בכיוונים ובתחנות פרבריות נוספות (חדרה היא אחת מהן).
 

olli3

New member
מנהל
טרם צפיתי בכתבה, רק נתתי את הנתון הכי מטומטם

צר לי, דימונה לא ממש מעניינת מהבחינה הזאת.
היא לא דוגמה מייצגת לשום דבר. אני מכיר את חדרה שהתחבורה המשלימה בה השתפרה פלאים (כן, תתפלאו, לפעמים אפשר להשתמש גם בסופרלטיבים חיוביים כשמדברים על תח"צ בישראל). לפני שנים רבות בוטל הקו הישיר מהרכבת לשכונה המרוחקת שלי כי "זה לא היה כדאי" לחברת התח"צ המפוארת שהפעילה את הקו. וזה למרות שהאוטובוסים תמיד (!) היו מפוצצים עד אפס מקום בשעות השיא, אחרי כל רכבת ורכבת. לפני שנים ספורות הקו הוחזר והתווספו עוד קווים שלא היו קיימים, פשוט כי משרד התחבורה החליט שאשכרה הגיע הזמן לבצע את המוטל עליו: להורות על הפעלת הקווים הדרושים לציבור... את התוצאות בשטח כל תושב יכול לראות. בנוסף, בשנה-שנתיים האחרונות התווסף גם כרטוס משותף וכרטיסים משולבים בכיוונים ובתחנות פרבריות נוספות (חדרה היא אחת מהן).
טרם צפיתי בכתבה, רק נתתי את הנתון הכי מטומטם
שיש בה שהוא גם הנתון שכביכול היה צריך להיות העיקרי (היכן אין תיאום בין הרכבת לאוטובוס בצורה הכי גרועה).

אין לי זמן לחפש עכשיו קישור לכתבה, אבל בוודאי שאפשר לצפות בה באתר של ערוץ 10, של החדשות של שישי. מה שיותר מעניין אותי הן ערים כמו יבנה ויישובי גדרות (קו 35 הבעייתי ליישובי גדרות), נתניה, חדרה, אשדוד, אשקלון ותחנת בית יהושוע.
 

down under

New member
תיקון, לא ביום ששי אלא במוצא"ש

ביום שישי הייתה כתבה בערוץ 10 על הקישור לרכבת
על ידי תחבורה משלימה (אוטובוסים). בראש הרשימה עומדת תחנת דימונה בכך שקו האוטובוס (קו 12) מגיע לתחנת הרכבת דקה לפני שהרכבת יוצאת.

בקו 12 נוסע הנהג עם עצמו תמיד. נדיר ביותר שמישהו עולה על קו 12.

זאת בתוספת לעובדה כי בדימונה קיימים שני קווי שאטלים בחינם שנוסעים מ/אל השכונות השונות.
תיקון, לא ביום ששי אלא במוצא"ש
בתכנית של אשרת לוי קוטלר בנגל.
 

amirv

New member
תודה, תיקנתי

כמה הערות/הארות/תובנות:
1. מסילת אשקלון-באר שבע לא תיפתח ב-2014, אלא רק קטע שדרות-נתיבות (אופקים רק ב-2015, כנראה ביחד עם קטע אופקים-גורל).

2. אני גורס כי לשיפור שירות האוטובוסים לתחנות הרכבת בשנים האחרונות, ולהרחבת אפשרויות הכרטוס המשותף, היה תפקיד חשוב בעלייה שראינו.

3. מספר הנוסעים יכול להתקרב מאוד ל-50 מיליון עוד ב-2014 בהנחה שההשבתות הגדולות מאחורינו (ככל הנראה), שהנוסעים יעריכו את השינויים בלו"ז הקרוב (להערכתי כן, אם כי הרכבת יכלה לעשות קצת יותר בתחום הזה) וזה למרות שלא צפויים להיפתח קווים ותחנות חדשות מלבד נתיבות (
בסוף השנה).
תודה, תיקנתי
לצערי אני חושב ששילובים עוד לא הגיע למסה קריטית של השפעה של מספר הנוסעים ברכבת. למרבית התחנות בארץ השירות עדיין דליל מדי ולכן לא אמין.
 

raminec

New member
כתבה דומה הופיעה היום גם בטמקא

כתבה על גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2238881

עליה בקו הרכבת להוד השרון (לא מפתיע) ולבאר שבע (ממש לא מפתיע) באחוזים לא קטנים.
כתבה דומה הופיעה היום גם בטמקא
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4486274,00.html
אני ייצגתי את הפורום במפגש של מנכ"ל הרכבת עם העיתונות ואדווח על כך יותר מאוחר היום
 

easylivin

New member
נו, עוד כתבה המגעילה... יש לי רק שאלה אחת:

כתבה דומה הופיעה היום גם בטמקא
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4486274,00.html
אני ייצגתי את הפורום במפגש של מנכ"ל הרכבת עם העיתונות ואדווח על כך יותר מאוחר היום
נו, עוד כתבה המגעילה... יש לי רק שאלה אחת:
מה פשר המשפט ההזוי "עלות השכר הממוצעת בה זינקה ב-2012 ב-17% ל-252 אלף שקלים לעובד (לעומת 216 אלף ב-2011)"
האם מדובר בעוד "טעות" של ynet, אחת מני רבות? "ובמקרה" דווקא פי עשר יותר ולא פי עשר פחות, כלומר בכיוון המתאים לתמונה הקריקטורית שהם מנסים להציג?..

הטבלה המצורפת מתייחסת ל-2011, כי לא מצאתי טבלה חדשה יותר ואין צורך, גם ככה מקבלים מושג טוב על סדרי הגודל. לא שהנתונים האמיתיים הם נמוכים חס וחלילה, אבל על איזה "מאתיים וחמישים אלף ש"ח לעובד" הם מדברים לעזאזל?! סיכמו את כל ההוצאות של החברה וחילקו במספר העובדים?! כנראה שרק השד יודע.

מצפה בקוצר רוח לדיווח,
 

Rubim88

New member
הם מדברים על עלות לשנה

נו, עוד כתבה המגעילה... יש לי רק שאלה אחת:
מה פשר המשפט ההזוי "עלות השכר הממוצעת בה זינקה ב-2012 ב-17% ל-252 אלף שקלים לעובד (לעומת 216 אלף ב-2011)"
האם מדובר בעוד "טעות" של ynet, אחת מני רבות? "ובמקרה" דווקא פי עשר יותר ולא פי עשר פחות, כלומר בכיוון המתאים לתמונה הקריקטורית שהם מנסים להציג?..

הטבלה המצורפת מתייחסת ל-2011, כי לא מצאתי טבלה חדשה יותר ואין צורך, גם ככה מקבלים מושג טוב על סדרי הגודל. לא שהנתונים האמיתיים הם נמוכים חס וחלילה, אבל על איזה "מאתיים וחמישים אלף ש"ח לעובד" הם מדברים לעזאזל?! סיכמו את כל ההוצאות של החברה וחילקו במספר העובדים?! כנראה שרק השד יודע.

מצפה בקוצר רוח לדיווח,
הם מדברים על עלות לשנה
כלומר הנתון בטבלה*12 וזה בהחלט באותו תחום..
 

easylivin

New member
אוקיי, בזמן שבארץ זה ממש ולגמרי לא מקובל לחשב

הם מדברים על עלות לשנה
כלומר הנתון בטבלה*12 וזה בהחלט באותו תחום..
אוקיי, בזמן שבארץ זה ממש ולגמרי לא מקובל לחשב
כך את עלויות השכר. משכורת לשנה מחשבים בארה"ב, לא בישראל (לראיה, גם בשנתונים סטטיסטיים למיניהם מדברים על שכר חודשי כי זה מה שהאנשים כאן רגילים לראות). מבחינתי, השתכנעתי שהנתון נלקח בכוונה בצורה הדמגוגית הזאת כדי "להרשים" את הקוראים.
 

Rubim88

New member
בתור כתבה על סיכום שנה בחברה

אוקיי, בזמן שבארץ זה ממש ולגמרי לא מקובל לחשב
כך את עלויות השכר. משכורת לשנה מחשבים בארה"ב, לא בישראל (לראיה, גם בשנתונים סטטיסטיים למיניהם מדברים על שכר חודשי כי זה מה שהאנשים כאן רגילים לראות). מבחינתי, השתכנעתי שהנתון נלקח בכוונה בצורה הדמגוגית הזאת כדי "להרשים" את הקוראים.
בתור כתבה על סיכום שנה בחברה
וזה שהם ציינו שמדובר השוואה בין שנים(2012,2011) הם יצאו פה "חפים מפשע"..
 

easylivin

New member
"נתקן העיוות בחופשי-חודשי ונוריד מחירים"

כתבה על גידול במספר הנוסעים ברכבת ישראל
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2238881

עליה בקו הרכבת להוד השרון (לא מפתיע) ולבאר שבע (ממש לא מפתיע) באחוזים לא קטנים.
"נתקן העיוות בחופשי-חודשי ונוריד מחירים"
מנכ"ל הרכבת: "משרד התחבורה מוביל תהליך של רפורמה בתעריפי הנסיעה ברכבת שתושלם במהלך השנה הקרובה. יש כבר הסכמות על תיקון עיוותים כמו למשל במחירי הכרטיסים בקו ראשון-לציון מערב שהיום הוא 16 שקל ובאוטובוס זה רק 6.80. יש לנו הסכמות עם משרד התחבורה ואנחנו זקוקים גם להסכמת וועדת המחירים באוצר".

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000915538
 

Ofekalef1

New member
מצב
הנושא נעול.
למעלה