כל מה שכתבת כאן פשוט לא נכון מהיסוד.
יש ערך צבור נפרד לכל אזור
יש ערך צבור נפרד לכל אזור.
באזור גוש דן, למשל, יש את הסדר ארבעת החברות (אגד, דן, מטרפולין, קווים).
בירושלים יש הסדר עם סיטיפס.
בחברת אגד, למשל, אין ערך צבור, רק כרטיסיות.
אם אתה מטעין ערך צבור בגוש דן, אתה לי יכול להשתמש בו בירושלים, וגם לא בקרית מלאכי, למשל.
זה דומה לכיור כפול במטבח כשר. שקלים תל אביביים לא מתערבבים עם שקלים ירושלמיים.
יש הפרדה.
גם שקלים של "אפיקים" לא מתערבבים עם שקלים של אגד, למשל.
אולי זה ישתנה, אבל ככה זה, בינתיים.
כל מה שכתבת כאן פשוט לא נכון מהיסוד.
אין ערך צבור נפרד לכל איזור, הערך הצובר הוא חוזה ארצי מיומו הראשון. יחד עם זאת, לא בכל אשכול (של מפעיל ספציפי) הערך הצבור מכובד.
 
ככלל, בכל מקום בו הופעל מכרז חדש החל משנת 2009 - פועל ערך צבור ולא מתאפשרת מכירת כרטיסיות.
 
אם אתה טוען ערך צבור בגוש דן, אתה יכול להשתמש בו בקווי נתיב אקספרס בצפון, באגד, מטרונית בחיפה והקריות, בסופרבוס בצפון, בקווי אגד תעבורה של הנתיה המהיר, בכל קווי מטרופולין בכל חלקי הארץ (עד מגבלת מחיר שממנה נמכרת כרטיסיית שתי נסיעות המכונה בטעות הלוך ושוב), בכל קווי חברת קווים ברחבי הארץ (עם אותה המגבלה הקודמת).
 
כך שספציפית אם בא לך לנסוע בקרית מלאכי עם מטרופולין - אתה יכול.
 
אין דבר כזה ש"קלים של אפיקים" ואין דבר כזה "שקלים של אגד". יש דבר כזה כרטיסיות של אפיקים (כי באפיקים אין ערך צבור כלל וכלל) ויש דבר כזה כרטיסיות של אגד. בעוד חצי שנה, אשכול אשדוד-יבנה-ת"א (הכולל בתוכו גם קווים בין אשדוד לרחובות ויישובי הסביבה וכן קווים בין רחובות ליבנה וקווים בין אשדוד לבני ברק) יחל לפעול, אפיקים אשר זכתה במכרז הזה תפסיק למכור כרטיסיות ותחל לכבד ערך צבור וכמו תמיד, לא משנה היכן הערך הצבור נטען - אפיקים תכבד אותו. למה? כי זה חוזה ארצי.