כתבה מעניינת על המסלקה המשותפת

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מה כוונתך בערך צבור כללי?

כתבה מעניינת על המסלקה המשותפת
[URL]http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2618648[/URL]

מעניין האם זה עוד שלב בדרך לערך צבור כללי?
מה כוונתך בערך צבור כללי?
ערך צבור מלכתחילה היה חוזה ארצי, מיומו הראשון. לגבי שימוש אך ורק בערך צבור על גבי הרב קו - לא, זה ממש לא הכיוון וזה גם לא יקרה.
 
אני חושב שהוא מתכוון לזה שערך צבור יתקבל בכל האזורים והחברות

מה כוונתך בערך צבור כללי?
ערך צבור מלכתחילה היה חוזה ארצי, מיומו הראשון. לגבי שימוש אך ורק בערך צבור על גבי הרב קו - לא, זה ממש לא הכיוון וזה גם לא יקרה.
אני חושב שהוא מתכוון לזה שערך צבור יתקבל בכל האזורים והחברות
 

ronatd

New member
יש ערך צבור נפרד לכל אזור

מה כוונתך בערך צבור כללי?
ערך צבור מלכתחילה היה חוזה ארצי, מיומו הראשון. לגבי שימוש אך ורק בערך צבור על גבי הרב קו - לא, זה ממש לא הכיוון וזה גם לא יקרה.
יש ערך צבור נפרד לכל אזור
יש ערך צבור נפרד לכל אזור.
באזור גוש דן, למשל, יש את הסדר ארבעת החברות (אגד, דן, מטרפולין, קווים).
בירושלים יש הסדר עם סיטיפס.
בחברת אגד, למשל, אין ערך צבור, רק כרטיסיות.
אם אתה מטעין ערך צבור בגוש דן, אתה לי יכול להשתמש בו בירושלים, וגם לא בקרית מלאכי, למשל.
זה דומה לכיור כפול במטבח כשר. שקלים תל אביביים לא מתערבבים עם שקלים ירושלמיים.
יש הפרדה.
גם שקלים של "אפיקים" לא מתערבבים עם שקלים של אגד, למשל.
אולי זה ישתנה, אבל ככה זה, בינתיים.
 

amit1270

New member
יש ערך צבור בירושלים?

יש ערך צבור נפרד לכל אזור
יש ערך צבור נפרד לכל אזור.
באזור גוש דן, למשל, יש את הסדר ארבעת החברות (אגד, דן, מטרפולין, קווים).
בירושלים יש הסדר עם סיטיפס.
בחברת אגד, למשל, אין ערך צבור, רק כרטיסיות.
אם אתה מטעין ערך צבור בגוש דן, אתה לי יכול להשתמש בו בירושלים, וגם לא בקרית מלאכי, למשל.
זה דומה לכיור כפול במטבח כשר. שקלים תל אביביים לא מתערבבים עם שקלים ירושלמיים.
יש הפרדה.
גם שקלים של "אפיקים" לא מתערבבים עם שקלים של אגד, למשל.
אולי זה ישתנה, אבל ככה זה, בינתיים.
יש ערך צבור בירושלים?
 

olli3

New member
מנהל
יש בקווים של חברת קווים שיעדם ירושלים ויש בקווים 10/101/102

יש ערך צבור בירושלים?
יש בקווים של חברת קווים שיעדם ירושלים ויש בקווים 10/101/102
המופעלים על ידי אגד תעבורה ומקשרים בין חניון שפירים לירושלים.
&nbsp
בסופו של דבר גם בשירות העירוני בירושלים יהיה ערך צבור.
 

amit1270

New member
*יהיה* ערך צבור. כמו בכל הארץ

יש בקווים של חברת קווים שיעדם ירושלים ויש בקווים 10/101/102
המופעלים על ידי אגד תעבורה ומקשרים בין חניון שפירים לירושלים.
&nbsp
בסופו של דבר גם בשירות העירוני בירושלים יהיה ערך צבור.
*יהיה* ערך צבור. כמו בכל הארץ
 

olli3

New member
מנהל
כל מה שכתבת כאן פשוט לא נכון מהיסוד.

יש ערך צבור נפרד לכל אזור
יש ערך צבור נפרד לכל אזור.
באזור גוש דן, למשל, יש את הסדר ארבעת החברות (אגד, דן, מטרפולין, קווים).
בירושלים יש הסדר עם סיטיפס.
בחברת אגד, למשל, אין ערך צבור, רק כרטיסיות.
אם אתה מטעין ערך צבור בגוש דן, אתה לי יכול להשתמש בו בירושלים, וגם לא בקרית מלאכי, למשל.
זה דומה לכיור כפול במטבח כשר. שקלים תל אביביים לא מתערבבים עם שקלים ירושלמיים.
יש הפרדה.
גם שקלים של "אפיקים" לא מתערבבים עם שקלים של אגד, למשל.
אולי זה ישתנה, אבל ככה זה, בינתיים.
כל מה שכתבת כאן פשוט לא נכון מהיסוד.
אין ערך צבור נפרד לכל איזור, הערך הצובר הוא חוזה ארצי מיומו הראשון. יחד עם זאת, לא בכל אשכול (של מפעיל ספציפי) הערך הצבור מכובד.
&nbsp
ככלל, בכל מקום בו הופעל מכרז חדש החל משנת 2009 - פועל ערך צבור ולא מתאפשרת מכירת כרטיסיות.
&nbsp
אם אתה טוען ערך צבור בגוש דן, אתה יכול להשתמש בו בקווי נתיב אקספרס בצפון, באגד, מטרונית בחיפה והקריות, בסופרבוס בצפון, בקווי אגד תעבורה של הנתיה המהיר, בכל קווי מטרופולין בכל חלקי הארץ (עד מגבלת מחיר שממנה נמכרת כרטיסיית שתי נסיעות המכונה בטעות הלוך ושוב), בכל קווי חברת קווים ברחבי הארץ (עם אותה המגבלה הקודמת).
&nbsp
כך שספציפית אם בא לך לנסוע בקרית מלאכי עם מטרופולין - אתה יכול.
&nbsp
אין דבר כזה ש"קלים של אפיקים" ואין דבר כזה "שקלים של אגד". יש דבר כזה כרטיסיות של אפיקים (כי באפיקים אין ערך צבור כלל וכלל) ויש דבר כזה כרטיסיות של אגד. בעוד חצי שנה, אשכול אשדוד-יבנה-ת"א (הכולל בתוכו גם קווים בין אשדוד לרחובות ויישובי הסביבה וכן קווים בין רחובות ליבנה וקווים בין אשדוד לבני ברק) יחל לפעול, אפיקים אשר זכתה במכרז הזה תפסיק למכור כרטיסיות ותחל לכבד ערך צבור וכמו תמיד, לא משנה היכן הערך הצבור נטען - אפיקים תכבד אותו. למה? כי זה חוזה ארצי.
 
אבל כן יש חריג - לאגד תעבורה יש כבר מספר שנים ערך צבור באלעד

כל מה שכתבת כאן פשוט לא נכון מהיסוד.
אין ערך צבור נפרד לכל איזור, הערך הצובר הוא חוזה ארצי מיומו הראשון. יחד עם זאת, לא בכל אשכול (של מפעיל ספציפי) הערך הצבור מכובד.
&nbsp
ככלל, בכל מקום בו הופעל מכרז חדש החל משנת 2009 - פועל ערך צבור ולא מתאפשרת מכירת כרטיסיות.
&nbsp
אם אתה טוען ערך צבור בגוש דן, אתה יכול להשתמש בו בקווי נתיב אקספרס בצפון, באגד, מטרונית בחיפה והקריות, בסופרבוס בצפון, בקווי אגד תעבורה של הנתיה המהיר, בכל קווי מטרופולין בכל חלקי הארץ (עד מגבלת מחיר שממנה נמכרת כרטיסיית שתי נסיעות המכונה בטעות הלוך ושוב), בכל קווי חברת קווים ברחבי הארץ (עם אותה המגבלה הקודמת).
&nbsp
כך שספציפית אם בא לך לנסוע בקרית מלאכי עם מטרופולין - אתה יכול.
&nbsp
אין דבר כזה ש"קלים של אפיקים" ואין דבר כזה "שקלים של אגד". יש דבר כזה כרטיסיות של אפיקים (כי באפיקים אין ערך צבור כלל וכלל) ויש דבר כזה כרטיסיות של אגד. בעוד חצי שנה, אשכול אשדוד-יבנה-ת"א (הכולל בתוכו גם קווים בין אשדוד לרחובות ויישובי הסביבה וכן קווים בין רחובות ליבנה וקווים בין אשדוד לבני ברק) יחל לפעול, אפיקים אשר זכתה במכרז הזה תפסיק למכור כרטיסיות ותחל לכבד ערך צבור וכמו תמיד, לא משנה היכן הערך הצבור נטען - אפיקים תכבד אותו. למה? כי זה חוזה ארצי.
אבל כן יש חריג - לאגד תעבורה יש כבר מספר שנים ערך צבור באלעד
שתקף אך ורק בקווי אגד תעבורה באלעד.
באתר דן אפילו כתוב במפורש שדן לא מכבדת את הערך הצבור הזה.
 

olli3

New member
מנהל
לא מכבדת ככרטיס מעבר של 90 דקות.

אבל כן יש חריג - לאגד תעבורה יש כבר מספר שנים ערך צבור באלעד
שתקף אך ורק בקווי אגד תעבורה באלעד.
באתר דן אפילו כתוב במפורש שדן לא מכבדת את הערך הצבור הזה.
לא מכבדת ככרטיס מעבר של 90 דקות.
אין באף כרטיס רב קו במדינת ישראל שני חוזי ערך צבור של מפעילות שונות (למעט אם יש בפרופיל שנחסם ויש בו יתרה, אבל זה לא רלוונטי לעניינו).
 
לא מכבדת בכלל בשום נסיעה, גם אם לא מדובר בנסיעת מעבר

לא מכבדת ככרטיס מעבר של 90 דקות.
אין באף כרטיס רב קו במדינת ישראל שני חוזי ערך צבור של מפעילות שונות (למעט אם יש בפרופיל שנחסם ויש בו יתרה, אבל זה לא רלוונטי לעניינו).
לא מכבדת בכלל בשום נסיעה, גם אם לא מדובר בנסיעת מעבר
"
החל ממחר יום שלישי 15.05.12 מופעל באשכול אלעד חוזה חדש של ערך צבור. חוזה זה אינו משותף עם
מפעילים אחרים ואינו כולל מעבר 90 דקות.נוסע המגיע עם חוזה כזה לא יוכל להשתמש בו באוטובוסים של חברת "דן" או כל מפעיל אחר בגוש דן.
כל תלונה בנושא יש לפנות לחברת "אגד" תעבורה באלעד.
"
[URL]http://www.dan.co.il/template/default.asp?textSearch=&catid=15&pageId=820&parentId=82[/URL]

גם אגד תעבורה לא מכבדת בקווי אלעד ערך צבור שאינו הערך הצבור המיוחד הזה.

המצב הזה ישתנה כאשר ייושם אשכול בקעת אונו - אלעד החדש ,אבל בינתיים זה המצב.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא חושב שזה נכון לימינו כבר, שווה בירור.

לא מכבדת בכלל בשום נסיעה, גם אם לא מדובר בנסיעת מעבר
"
החל ממחר יום שלישי 15.05.12 מופעל באשכול אלעד חוזה חדש של ערך צבור. חוזה זה אינו משותף עם
מפעילים אחרים ואינו כולל מעבר 90 דקות.נוסע המגיע עם חוזה כזה לא יוכל להשתמש בו באוטובוסים של חברת "דן" או כל מפעיל אחר בגוש דן.
כל תלונה בנושא יש לפנות לחברת "אגד" תעבורה באלעד.
"
[URL]http://www.dan.co.il/template/default.asp?textSearch=&catid=15&pageId=820&parentId=82[/URL]

גם אגד תעבורה לא מכבדת בקווי אלעד ערך צבור שאינו הערך הצבור המיוחד הזה.

המצב הזה ישתנה כאשר ייושם אשכול בקעת אונו - אלעד החדש ,אבל בינתיים זה המצב.
אני לא חושב שזה נכון לימינו כבר, שווה בירור.
 

טשאפק 2

New member
מן הסתם הכוונה היא שערך צבור יכובד בכל מקום

מה כוונתך בערך צבור כללי?
ערך צבור מלכתחילה היה חוזה ארצי, מיומו הראשון. לגבי שימוש אך ורק בערך צבור על גבי הרב קו - לא, זה ממש לא הכיוון וזה גם לא יקרה.
מן הסתם הכוונה היא שערך צבור יכובד בכל מקום
ויפשט את חיי הנוסעים.
 

אורי404

New member
זה לדעתי אולי לא רע. אבל עדיין טעון שיפור

כתבה מעניינת על המסלקה המשותפת
[URL]http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2618648[/URL]

מעניין האם זה עוד שלב בדרך לערך צבור כללי?
זה לדעתי אולי לא רע. אבל עדיין טעון שיפור
לדעתי מבורך, שיש את השינויים עם המסלקה המשותפת ועם האפשרות לטעון באשראי, באמצעות רשת האינטרט.
מנגד עדיין לא מובטח, שיהיה כרטוס משותף בין מפעילי התחבורה הציבורית השונים. כך למשל באזור גוש דן והסביבה (למשל אזור ראש העין), "אפיקים" ו"אגד תעבורה" הם מחוץ לכרטוס המשותף. עם הראשונה זה, כנראה ישתנה בעקבות מכרז אלעד ובקעת אונו. עוד לא ברור לגבי השנייה. גם "נתיב אקספרס", אם אני לא טועה עדיין מחוץ לכרטוס, למעוניינים לנסוע מאזור הרצליה לאזור תל אביב וסביבתה.

בכלל לקראת הקיץ האחרון הייתה תכנית להמשך התיקונים בתעריפי הנסיעה ובכרטוסים. בין היתר הרחבת האזורים, כאשר האזור המזרחי הוא מודיעין, האזור הצפוני הוא נתניה והדרומי הוא אשדוד. דבר זה טרם יצא לפועל. לצד זה גם אמורה להיות הוזלה בתעריפי הרכבת. גם זה לא יצא לפועל.
כך, שהרושם שלי הוא, שבדברים עובדים לאט מדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה