כתבה מעניינת בבי.בי.סי על קווי רכבת

מצב
הנושא נעול.

יהוושע

New member
כתבה מעניינת בבי.בי.סי על קווי רכבת

כתבה מעניינת בבי.בי.סי על קווי רכבת
שהופרטו בבריטניה. כזכור , בריטיש רייל פורקה והופרטה לפני כמה שנים. הכתבה עקבה אחרי אחד הזכיינים של כמה קווים שהופרטו. בעיקבות רצון האוצר בארץ להפריט חלק מקווי הרכבת , הכתבה הזו מעלה הרהורים נוגים שמא צודקים עובדי הרכבת בטענתם שרמת השירות תרד בקווים המופרטים . בכתבה רואים שהעניין שם צולע למדי: רכבות מתקלקלות חדשים לבקרים ועקב כך מתבטלות נסיעות ללא הודעה מוקדמת . איחורים בלתי פוסקים , כך לטענת הנוסעים , בעיות תקשורת בין הקטרים לתחנות שגורמים לאי ידיעה של עובדי התחנות לגבי איזה רציף יכיל איזו רכבת ולאן היא תיסע , טענות על תחנות מוזנחות ומלוכלכות , מעבר נוסעים בין רציפי התחנות ללא ידיעה איזו רכבת יוצאת מאיזה רציף , עובדים ממורמרים שלא זוכים לגיבוי של זכיין הקווים , סה"כ זה נראה כבלגן אחד גדול , בניגוד למה שהיה בבריטיש רייל , שנחשבה לאמינה ויעילה מאוד . שווה לחשוב על כול העניין לעומק , אחרי הכול , עם כול התחלואים של הרכבת אצלנו , עדיין היא מתפקדת טוב יחסית , כשקווים מסויימים יהיו בידיים פרטיות , מי יודע לאן זה יוביל? הרי גוף פרטי תמיד ירצה לקצץ בהוצאות ולהרוויח יותר , על חשבון הנוסעים כמובן , כמו שהראו באותה כתבה בבריטניה . גוף ממשלתי או ציבורי יכול תמיד לגייס יותר כסף מן המדינה לטובת הנוסעים , שכן הוא אינו מרוויח מהם ישירות כמו גוף פרטי. מה דעתכם?
 

oren*

New member
זו אכן שאלה מעניינת

כתבה מעניינת בבי.בי.סי על קווי רכבת
שהופרטו בבריטניה. כזכור , בריטיש רייל פורקה והופרטה לפני כמה שנים. הכתבה עקבה אחרי אחד הזכיינים של כמה קווים שהופרטו. בעיקבות רצון האוצר בארץ להפריט חלק מקווי הרכבת , הכתבה הזו מעלה הרהורים נוגים שמא צודקים עובדי הרכבת בטענתם שרמת השירות תרד בקווים המופרטים . בכתבה רואים שהעניין שם צולע למדי: רכבות מתקלקלות חדשים לבקרים ועקב כך מתבטלות נסיעות ללא הודעה מוקדמת . איחורים בלתי פוסקים , כך לטענת הנוסעים , בעיות תקשורת בין הקטרים לתחנות שגורמים לאי ידיעה של עובדי התחנות לגבי איזה רציף יכיל איזו רכבת ולאן היא תיסע , טענות על תחנות מוזנחות ומלוכלכות , מעבר נוסעים בין רציפי התחנות ללא ידיעה איזו רכבת יוצאת מאיזה רציף , עובדים ממורמרים שלא זוכים לגיבוי של זכיין הקווים , סה"כ זה נראה כבלגן אחד גדול , בניגוד למה שהיה בבריטיש רייל , שנחשבה לאמינה ויעילה מאוד . שווה לחשוב על כול העניין לעומק , אחרי הכול , עם כול התחלואים של הרכבת אצלנו , עדיין היא מתפקדת טוב יחסית , כשקווים מסויימים יהיו בידיים פרטיות , מי יודע לאן זה יוביל? הרי גוף פרטי תמיד ירצה לקצץ בהוצאות ולהרוויח יותר , על חשבון הנוסעים כמובן , כמו שהראו באותה כתבה בבריטניה . גוף ממשלתי או ציבורי יכול תמיד לגייס יותר כסף מן המדינה לטובת הנוסעים , שכן הוא אינו מרוויח מהם ישירות כמו גוף פרטי. מה דעתכם?
זו אכן שאלה מעניינת
האם חברה ישראלית שתצטרף להפעלת קווי רכבת בישראל תהיה מספיק אחראית בכדי לשתף פעולה עם תחנות הרכבת הקיימות וכמובן תדאג לתקינות הרכבות ולניקיון התחנות. אין לי מושג עד כמה ההשוואה בין ישראל ובין בריטניה נכונה, שהרי בישראל בסך הכל אין קווי רכבת מסועפים, הנסיעה מתבצעת לשניים-שלושה כיוונים מקסימום ואין הרבה אפשרויות לטעויות בכיווני הנסיעה או ברציפים מהם יוצאות הרכבות (צפון או דרום). האם יש מספיק נוסעים בכדי להצדיק מספר חברות רכבת ישראליות? כשאני מעוניין לחייג לחו"ל, אני יכול לבחור בין כמה חברות טלפון בינלאומיות (ברק, קווי זהב, בזק בינלאומי וכו...), אבל מה האופציות שעומדות לפני בנסיעת רכבת בין תל אביב לראש העין? מחירים זולים יותר? נסיעה מהירה יותר מ-17 דקות? מסלול בעל נוף יפה יותר?
 

Man Dark

New member
לפי דעתי

זו אכן שאלה מעניינת
האם חברה ישראלית שתצטרף להפעלת קווי רכבת בישראל תהיה מספיק אחראית בכדי לשתף פעולה עם תחנות הרכבת הקיימות וכמובן תדאג לתקינות הרכבות ולניקיון התחנות. אין לי מושג עד כמה ההשוואה בין ישראל ובין בריטניה נכונה, שהרי בישראל בסך הכל אין קווי רכבת מסועפים, הנסיעה מתבצעת לשניים-שלושה כיוונים מקסימום ואין הרבה אפשרויות לטעויות בכיווני הנסיעה או ברציפים מהם יוצאות הרכבות (צפון או דרום). האם יש מספיק נוסעים בכדי להצדיק מספר חברות רכבת ישראליות? כשאני מעוניין לחייג לחו"ל, אני יכול לבחור בין כמה חברות טלפון בינלאומיות (ברק, קווי זהב, בזק בינלאומי וכו...), אבל מה האופציות שעומדות לפני בנסיעת רכבת בין תל אביב לראש העין? מחירים זולים יותר? נסיעה מהירה יותר מ-17 דקות? מסלול בעל נוף יפה יותר?
לפי דעתי
תמיד טוב חברות מתחרות! למה? כי תמיד יש הבדלים במחירים בשירות ובכלל אתה יכול לבחור! אתה לא צריך להידבק לחברה אחת ולחוקים שלה למחירים שלה וכו´ כמו "בזק" זה נורא מה שהם עושים! אבל לאף אחד אין זכות להתערב...... תראו מה עשו בכבלים? גם יס... (לויין) אז אפשר לבחור! זה טוב, תמידה טוב.
 
תחרות ברכבת

לפי דעתי
תמיד טוב חברות מתחרות! למה? כי תמיד יש הבדלים במחירים בשירות ובכלל אתה יכול לבחור! אתה לא צריך להידבק לחברה אחת ולחוקים שלה למחירים שלה וכו´ כמו "בזק" זה נורא מה שהם עושים! אבל לאף אחד אין זכות להתערב...... תראו מה עשו בכבלים? גם יס... (לויין) אז אפשר לבחור! זה טוב, תמידה טוב.
תחרות ברכבת
אני ממליץ למי שכתב את ההודעה הזו לקרוא את התגובה שכתבתי לאורן (כמה שורות מעל התגובה הזו) וגם לזכור שהתחרות האמיתית בתחבורה בארץ כיום היא לא בין מפעילי רכבות, ואפילו לא בין חברות האוטובוסים - התחרות האמיתית היא בין התחבורה הציבורית על פניה השונים לבין המכונית הפרטית, המשאית והמונית, שממשיכות לקטול באנשינו ללא רחם בתאונות, זיהום, כסף ועוד.
 
הפרטת מסילות ברזל ממשלתיות

זו אכן שאלה מעניינת
האם חברה ישראלית שתצטרף להפעלת קווי רכבת בישראל תהיה מספיק אחראית בכדי לשתף פעולה עם תחנות הרכבת הקיימות וכמובן תדאג לתקינות הרכבות ולניקיון התחנות. אין לי מושג עד כמה ההשוואה בין ישראל ובין בריטניה נכונה, שהרי בישראל בסך הכל אין קווי רכבת מסועפים, הנסיעה מתבצעת לשניים-שלושה כיוונים מקסימום ואין הרבה אפשרויות לטעויות בכיווני הנסיעה או ברציפים מהם יוצאות הרכבות (צפון או דרום). האם יש מספיק נוסעים בכדי להצדיק מספר חברות רכבת ישראליות? כשאני מעוניין לחייג לחו"ל, אני יכול לבחור בין כמה חברות טלפון בינלאומיות (ברק, קווי זהב, בזק בינלאומי וכו...), אבל מה האופציות שעומדות לפני בנסיעת רכבת בין תל אביב לראש העין? מחירים זולים יותר? נסיעה מהירה יותר מ-17 דקות? מסלול בעל נוף יפה יותר?
הפרטת מסילות ברזל ממשלתיות
אמנם רשת המסילות בישראל הרבה פחות מסועפת ופרוסה מזו שבבריטניה, אבל בכל זאת לרכבת ישראל יהיה כבר קשה מאוד לכלול את כל התחנות בעמוד אחד של חוברת כיס לאחר הוספת הקווים לירושלים, נתב"ג, ראשונים וכפ"ס הנבנים כעת, ואני לא מריך להזכיר למנהל הפורום כמה התכתבויות נעשות בו על כך שזמני הההגעה והיציאה בתחנות המעבר מתואמים לנסיעות בין קווים מסוימים אבל לא בין אחרים. בתחנות בהן יש שלושה או ארבעה רציפים שניתן לעבור ביניהם רק דרך מעבר תחתי או עילי (ויש לא מעט כאלו בארץ כיום) יש הרבה מאוד מקום לבלבול, וגם בארץ לא כל מנהל תחנה יודע תמיד ליד איזה רציף תכנס הרכבת הבאה, ביחוד כאשר בתחנות מסוימות (כמו עכו או נהריה) השימוש בכל רציף הוא לא קבוע. דוגמה למצב הבעייתי ניתן לראות בתמונה המצורפת, שצילמתי היום בתחנת נהריה. (למי שלא שולט בעברית - חסרה ה´ אחת בתחילת המשפט שבתמונה) כלומר - ישנם הרבה אתגרים שרכבת ישראל צריכה להתמודד איתתם כבר היום, כגוף בודד, שיהפכו להרבה יותר ´מעניינים´ ברגע שיהיה מדובר במספר גופים נפרדים, אפילו אם הם לא מתחרים (לדוגמא, חברת הפעלת רכבות וחברת מסילות, כמו המצב בספרד כיום). נושא ההפרטה הוא גדול, מסועף ושנוי במחלוקת בכל רחבי העולם - בכמעט כל מדינה בחצי הכדור המערבי, כולל אפריקה ודרום אמריקה, ישנו תהליך כזה או אחר של הפרטת קווי רכבת ממשלתיים או דיבורים על מהלך כזה, ולכן אני לא אכנס כאן לפרטים (וגם מפני שאני לא סמכות גדולה בנושא מעניין וחשוב זה). ובכל זאת - חשוב להבהיר שההפרטה שמתוכננת בארץ לא אמורה ליצור תחרות בין רכבות אלא התייעלות והקטנת ההשקעה הממשלתית הדרושה. לדעתי, ניתן להתייחס להפרטה כזו כהזמנת שירות של קונה (המדינה) מספק (הזכיין, שיקבל כנראה די הרבה סובסידיות מהמדינה), ולפיכך החוזה צריך להגדיר בדיוק מה הזכיין צריך לספק למי שנתן לו את הזכיין - יעדי עמידה בזמנים, כמות רכבות, שירות, נקיון, זמני נסיעה, מחירים ועוד. הזכיין נכנס לעסק מופרט מפני שהוא רוצה להרוויח כסף. אם לא יעמוד ביעדים אלו ייענש (קנסות, פיצויים, קיצוצי סובסידיה) ואם יעבור אותם יקבל תמלוגים בהתאם (שלא נדבר על-כך שירוויח כמה נקודות בתחרות האמיתית - מול הכבישים הרצחניים - וכך ירוויח יותר מההכנסות).
 

איליה.

New member
אגב ה-ה´ החסרה

הפרטת מסילות ברזל ממשלתיות
אמנם רשת המסילות בישראל הרבה פחות מסועפת ופרוסה מזו שבבריטניה, אבל בכל זאת לרכבת ישראל יהיה כבר קשה מאוד לכלול את כל התחנות בעמוד אחד של חוברת כיס לאחר הוספת הקווים לירושלים, נתב"ג, ראשונים וכפ"ס הנבנים כעת, ואני לא מריך להזכיר למנהל הפורום כמה התכתבויות נעשות בו על כך שזמני הההגעה והיציאה בתחנות המעבר מתואמים לנסיעות בין קווים מסוימים אבל לא בין אחרים. בתחנות בהן יש שלושה או ארבעה רציפים שניתן לעבור ביניהם רק דרך מעבר תחתי או עילי (ויש לא מעט כאלו בארץ כיום) יש הרבה מאוד מקום לבלבול, וגם בארץ לא כל מנהל תחנה יודע תמיד ליד איזה רציף תכנס הרכבת הבאה, ביחוד כאשר בתחנות מסוימות (כמו עכו או נהריה) השימוש בכל רציף הוא לא קבוע. דוגמה למצב הבעייתי ניתן לראות בתמונה המצורפת, שצילמתי היום בתחנת נהריה. (למי שלא שולט בעברית - חסרה ה´ אחת בתחילת המשפט שבתמונה) כלומר - ישנם הרבה אתגרים שרכבת ישראל צריכה להתמודד איתתם כבר היום, כגוף בודד, שיהפכו להרבה יותר ´מעניינים´ ברגע שיהיה מדובר במספר גופים נפרדים, אפילו אם הם לא מתחרים (לדוגמא, חברת הפעלת רכבות וחברת מסילות, כמו המצב בספרד כיום). נושא ההפרטה הוא גדול, מסועף ושנוי במחלוקת בכל רחבי העולם - בכמעט כל מדינה בחצי הכדור המערבי, כולל אפריקה ודרום אמריקה, ישנו תהליך כזה או אחר של הפרטת קווי רכבת ממשלתיים או דיבורים על מהלך כזה, ולכן אני לא אכנס כאן לפרטים (וגם מפני שאני לא סמכות גדולה בנושא מעניין וחשוב זה). ובכל זאת - חשוב להבהיר שההפרטה שמתוכננת בארץ לא אמורה ליצור תחרות בין רכבות אלא התייעלות והקטנת ההשקעה הממשלתית הדרושה. לדעתי, ניתן להתייחס להפרטה כזו כהזמנת שירות של קונה (המדינה) מספק (הזכיין, שיקבל כנראה די הרבה סובסידיות מהמדינה), ולפיכך החוזה צריך להגדיר בדיוק מה הזכיין צריך לספק למי שנתן לו את הזכיין - יעדי עמידה בזמנים, כמות רכבות, שירות, נקיון, זמני נסיעה, מחירים ועוד. הזכיין נכנס לעסק מופרט מפני שהוא רוצה להרוויח כסף. אם לא יעמוד ביעדים אלו ייענש (קנסות, פיצויים, קיצוצי סובסידיה) ואם יעבור אותם יקבל תמלוגים בהתאם (שלא נדבר על-כך שירוויח כמה נקודות בתחרות האמיתית - מול הכבישים הרצחניים - וכך ירוויח יותר מההכנסות).
אגב ה-ה´ החסרה
על הלוחות האלקטרוניים שבתוך הקרונות של רכבות קומתיים כתוב "תחנה הבאה" במקום "התחנה הבאה", וכך גם מכריז הכרוז המוקלט: "תחנה הבאה - חדרה מערב".
 

Man Dark

New member
אני חושב

אגב ה-ה´ החסרה
על הלוחות האלקטרוניים שבתוך הקרונות של רכבות קומתיים כתוב "תחנה הבאה" במקום "התחנה הבאה", וכך גם מכריז הכרוז המוקלט: "תחנה הבאה - חדרה מערב".
אני חושב
שבלוחות האלקטרוניים אין מקום ולנהג, לא נורא... זו שפת יום יום אומרים " תחנה הבאה ת"א מרכז" לא נורא... חפיף
 

איליה.

New member
זה לא הנהג, זה הכרוז האוטומטי.

אני חושב
שבלוחות האלקטרוניים אין מקום ולנהג, לא נורא... זו שפת יום יום אומרים " תחנה הבאה ת"א מרכז" לא נורא... חפיף
זה לא הנהג, זה הכרוז האוטומטי.
ובלוחות האלקטרוניים יש מקום לכתוב קיסריה-פרדס חנה, אז בטוח שיש מקום לכתוב גם התחנה הבאה.
 
תיקון טעות

הפרטת מסילות ברזל ממשלתיות
אמנם רשת המסילות בישראל הרבה פחות מסועפת ופרוסה מזו שבבריטניה, אבל בכל זאת לרכבת ישראל יהיה כבר קשה מאוד לכלול את כל התחנות בעמוד אחד של חוברת כיס לאחר הוספת הקווים לירושלים, נתב"ג, ראשונים וכפ"ס הנבנים כעת, ואני לא מריך להזכיר למנהל הפורום כמה התכתבויות נעשות בו על כך שזמני הההגעה והיציאה בתחנות המעבר מתואמים לנסיעות בין קווים מסוימים אבל לא בין אחרים. בתחנות בהן יש שלושה או ארבעה רציפים שניתן לעבור ביניהם רק דרך מעבר תחתי או עילי (ויש לא מעט כאלו בארץ כיום) יש הרבה מאוד מקום לבלבול, וגם בארץ לא כל מנהל תחנה יודע תמיד ליד איזה רציף תכנס הרכבת הבאה, ביחוד כאשר בתחנות מסוימות (כמו עכו או נהריה) השימוש בכל רציף הוא לא קבוע. דוגמה למצב הבעייתי ניתן לראות בתמונה המצורפת, שצילמתי היום בתחנת נהריה. (למי שלא שולט בעברית - חסרה ה´ אחת בתחילת המשפט שבתמונה) כלומר - ישנם הרבה אתגרים שרכבת ישראל צריכה להתמודד איתתם כבר היום, כגוף בודד, שיהפכו להרבה יותר ´מעניינים´ ברגע שיהיה מדובר במספר גופים נפרדים, אפילו אם הם לא מתחרים (לדוגמא, חברת הפעלת רכבות וחברת מסילות, כמו המצב בספרד כיום). נושא ההפרטה הוא גדול, מסועף ושנוי במחלוקת בכל רחבי העולם - בכמעט כל מדינה בחצי הכדור המערבי, כולל אפריקה ודרום אמריקה, ישנו תהליך כזה או אחר של הפרטת קווי רכבת ממשלתיים או דיבורים על מהלך כזה, ולכן אני לא אכנס כאן לפרטים (וגם מפני שאני לא סמכות גדולה בנושא מעניין וחשוב זה). ובכל זאת - חשוב להבהיר שההפרטה שמתוכננת בארץ לא אמורה ליצור תחרות בין רכבות אלא התייעלות והקטנת ההשקעה הממשלתית הדרושה. לדעתי, ניתן להתייחס להפרטה כזו כהזמנת שירות של קונה (המדינה) מספק (הזכיין, שיקבל כנראה די הרבה סובסידיות מהמדינה), ולפיכך החוזה צריך להגדיר בדיוק מה הזכיין צריך לספק למי שנתן לו את הזכיין - יעדי עמידה בזמנים, כמות רכבות, שירות, נקיון, זמני נסיעה, מחירים ועוד. הזכיין נכנס לעסק מופרט מפני שהוא רוצה להרוויח כסף. אם לא יעמוד ביעדים אלו ייענש (קנסות, פיצויים, קיצוצי סובסידיה) ואם יעבור אותם יקבל תמלוגים בהתאם (שלא נדבר על-כך שירוויח כמה נקודות בתחרות האמיתית - מול הכבישים הרצחניים - וכך ירוויח יותר מההכנסות).
תיקון טעות
תאריך צילום התמונה הוא ה-9 באוקטובר ולא ה-10 באוקטובר.
 

יהוושע

New member
חנצ´יק - נישט געפערלאך ובעברית:

תיקון טעות
תאריך צילום התמונה הוא ה-9 באוקטובר ולא ה-10 באוקטובר.
חנצ´יק - נישט געפערלאך ובעברית:
ממש לא נורא . הרי זה לא תיעוד של ניתוח לב פתוח ר"ל . פרגן נא לעצמך , ואנחנו - מייד סולחים ...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה