כתבה ממש מטומטמטת ב- ynet

Dry Martini

New member
כתבה ממש מטומטמטת ב- ynet

הייתי חייב לכתוב באיזה מקום שזאת הכתבה הכי שטחית, שגויה ואם יסלחו אפילו מטומטמת שקראתי מזה זמן רב. זהו, אז כתבתי את זה. תודה על תשומת הלב.
 

באז באז

New member
אמנם לא צריך להשוות אותה ל SLR

אבל הטענות כלפיה נכונות. מצלמה בסדר גודל הזה צריכה להסתדר גם עם צילומים בתנאי תאורה פחות טובים (שלא לא לדבר על קשים). והיא צריכה להיות זריזה ומהירה. 6-7 שיות בין תמונה לתמונה זה בדיחה.
 

Dry Martini

New member
ממש לא זאת הכוונה

לא הייתה לי שום כוונה להגן על קודאק. הכתבה מטומטמת (אופס, סליחה, נפלט לי) מכיוון שבמבחן מצלמה, אתה יודע מה, אפילו בסקירה כללית, הייתי מצפה להתייחסות של יותר ממשפט אחד וגם זה מעורפל על טיב התמונות שהיא מוציאה. ואולי גם דוגמה או שתיים, ככה על הדרך. מה שהוא עשה זה כמו לעשות מבחן דרכים לפורד פוקוס, להסביר שהיא לא מכוניות סאלון, וכל זאת בלי להגיד איך היא נוסעת.
 

באז באז

New member
כן, זה לא בדיוק כתבה מעמיקה ומקיפה.

אבל מבחנתי היא מסתיימת בביקורת שהוא כן נותן, אין צורך להמשיך הלאה משם, זה לא באמת משנה שתאורה טובה היא נותנת אחלה תוצאות, מה זה חצי מצלמה?!
 

boren

New member
היא נותנת תוצאות מעולות גם באור חלש

פשוט צריך לדעת למקסם את היכולות שלה בתנאים האלה - וזה אומר להשתמש בחצובה לצילום דוממים, ולהשתמש בפלאש מוקפץ לצילום אנשים. כמה מצלמות עכשוויות אחרות (שאינן DSLR) מסוגלות לספק פתרון דומה? אפשר לספור אותן על אצבעות כף יד אחת, וצר לי לאכזב אותך - הפוג'י S6500 לא נמצאת ברשימה המצומצמת והיוקרתית הזו.
 

boren

New member
והנה מאמר חדש שמסביר מדוע:

השוואת תאורה בין מצלמת DSLR ב-ISO גבוה לבין מצלמה קומפקטית עם פלאש חיצוני. האחרונה לוקחת את ההשוואה הזו בהליכה, וכך יהיה כשתשווה קודאק P880 עם פלאש דומה לפוג'י S6500 (מצלמה עם ISO גבוה נחות לזה של ה-DSLR בהשוואה).
 
ומה עם פלאש סלייב?

האם הפוג'י לא תוכל לתפקד טוב כמו הקודאק עם פלאש סלייב ולתת תוצאות דומות?
 

boren

New member
אפשרי, אבל בעייתי

אפשר להגיע עם פלאש סלייב לתוצאות מצויינות, אבל זה כרוך בהמון בעיות והתעסקויות. הבעיה העקרית היא להצליח לגרום לפלאש הפנימי להפעיל את הסלייב מבלי שיאיר את הנושא עם האור הקונטרסטי והמכוער שלו. נדרשים שיפצורים שונים ומשונים כדי לגרום לזה לקרות, למשל הדבקה של נייר כסף מקומט שמסתיר את האור מהנושא ומקפיץ אותו הצידה, לכיוון הסלייב. זה הרבה פחות טריוויאלי ממה שזה נשמע. בעייה נוספת היא הפלאש המקדים שדורש סלייב מיוחד שתואם למצלמות דיגיטליות. סלייב קלאסי גורם לפלאש החיצוני לצאת לפני שהתריס פתוח. בנוסף לכך המצלמה לא מודעת לפלאש החיצוני, וכשהפלאש המקדים יוצא ולא משפיע על התמונה היא מפעילה את הפלאש הפנימי בעוצמה מלאה. זה גורם לבזבוז סוללה ומאריך מאוד את הזמן בין תמונה לתמונה. עם זאת, כשהכל מתחבר (ציוד מתאים, מיומנות בשימוש בו, זמן, סבלנות, נושא שלא בורח לשום מקום), אפשר לקבל תוצאות לא רעות בכלל. את התמונה שבלינק צילמתי עם ריקו R5 ופלאש חיצוני עם סלייב. אין לי ספק שבתנאי התאורה הקשים שהיו בחדר לא ניתן היה לצלם טובה עם DSLR ואור קיים, ובטח שלא עם DSLR ופלאש פנימי ישיר. http://img177.imageshack.us/img177/63/yawningpx4.jpg אגב, למי שלא מחפש שלמות ויכול לחיות עם זה שהפלאש הפנימי יאיר גם כן את הנושא, אז פלאש מוקפץ עם סלייב יכול עדיין לתת תוצאות הרבה יותר טובות מאשר פלאש ישיר בלבד. למי שקנה מצלמה ללא תושבת לפלאש ומחפש דרך אפקטיבית לשפר את התוצאות אני בהחלט ממליץ על הפתרון הזה. רק קחו בחשבון שתמונה כמו בלינק לא תוכלו לקבל ללא אותם שיפצורים שתיארתי בפסקה הראשונה.
 

באז באז

New member
אל תוסיף רק פלאש

תוסיך אוהל תאורה, זרקור, חצובה, רפלקטורים. למה אתה חושב בקטן? הרי כולם רוצים לקנות מצלמה שבלי פלאש שמייקר את העסקה ומגדיל מאוד את התיק שצריך להסתובב איתה, היא מאוד מוגבלת. זו חצי מצלמה, בדיוק לזה התכוונתי, צריך חצובה, צריך פלאש, צריך פשוט לקנות מצלמה שלמה באותו מחיר.
 

amni

New member
סוני אולי תספק אותה

ראיתי שהמצלמות מסדרת H ו- W הן עם חיישנים ISO3200 שלדעתי היעדרם ממצלמות סוני העמידו אותה זמנית בעמדת נחיתות. באחד מדיגמי W הזולים הם כנראה הכניסו גם מייצב תמונה (מכני). לדעתי, אפילו השנה סוני תוציא מצלמת המשך ל- R1 (במחיר מפולפל אומנם) שתשמש גם כמצלמת זווית רחבה וגם כמצלמת זום בינוני (נניח X6 או לפחות X5) כולל מייצב (מכני) וחיישן לאור נמוך. הרעיון הכללי --- שמומש באופן חלקי בלבד ב- P880 ו- P1 --- היה מצלמה חד עדשתית _באיכות טובה_ עם זום ניכר, עם צילום באור נמוך שתשמש כמצלמת "כלבו" בלי להיסחב עם תיקי צילום גדולים. לדעתי יש כרגע לסוני היכולת לממש את הרעיון בלי פיתוחים חדשים. יש לה כרגע כל המרכיבים הטכנולוגיים הנחוצים במחירים ששווה להשקיע. יש לה גם משאבים כספיים מספיקים לייצר ולהמתין עד שהמוצר יתחיל להיקנות. לגבי חברות אחרות, לא בטוח שהן יעשו זאת (בלי קווצ'ים שיסרסו את הרעיון).
 

boren

New member
תגובה

אם ה-ISO הגבוה של DSLR לא מתקרב לאיכות התוצאה של הקומפקטית עם הפלאש המוקפץ, האם יש לך ספק שמצלמות ה-H וה-W של סוני יישארו עוד הרבה מאחור? לגבי ה-R1, קומפקטית היא לא. מדובר במצלמה מעולה (ב-ISO נמוך), אבל היא יותר מסורבלת מ-DSLR. ה-P880, לעומת זאת, היא מצלמה קטנה וקלה בהרבה שכוללת את אותן תכונות מפתח -24 מ"מ, RAW, תושבת פלאש, EVF, שליטות ידניות מלאות. הקודאק נכנסת בלי בעיה לפאוצ' בינוני, ומלבד הנושא (הפתיר) של ISO גבוה אין בה פשרות גדולות מדי.
 

boren

New member
ה-P880 + פלאש לא יותר גדולה מ-S6500

לגבי המחיר, בשביל איכות משלמים. וכפי שקל לראות בתמונות, אפילו מול DSLR יש חתיכת הבדל באיכות
 

fire storm

New member
אז ה6600FD.

נניח ככה ייקראו לדגם המחליף ל6500, הוא יגיע עם תושבת, אז אתה תניח לוויכוח האידיוטי הזה? כי אתה מתעקש להוסיף כל מיני פרטים, כמו עריכה במחשב, פלאש חיצוני, וככה הP880 תהייה מצלמה מעולה. אבל אתה מקבל לידיך שתי חבילות, מצלמה אחת היא ה880 והשנייה היא 6500, בלי שום עזרים, מי תתן תוצאה יותר טובה בISO 200?
 

boren

New member
יש לפוג'י כבר מצלמה כזו

קוראים ל-S9600, ומרוב הבחינות היא טובה יותר מה-S6500. היא גם עולה כ-600 ש"ח יותר (שזה סביר מאוד בשביל מה שמקבלים) לגבי הקודאק, יש ל-P880 הרבה יתרונות אחרים על ה-S6500 (וגם על ה-S9600). זה ממש לא נגמר בתושבת לפלאש חיצוני. http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=809&msgid=94981842
 

boren

New member
ולגבי השאלה בנושא ISO 200

אין לזה תשובה אחת. סביר להניח שלצילום נופים הוקדאק תהיה עדיפה (ואם אתה רוצה ללכת עם הראש בקיר ולא להשתמש אפילו בחצובת שולחן ב-20 ש"ח, אז מן הסתם לא תבחין בזה). לצילום טבע וספורט הפוג'י תהיה עדיפה. באיזו משתיהן הייתי בוחר עבור עצמי? בקודאק כמובן. ופרטתי את הסיבות בלינק שבהודעה הקודמת.
 

utsur

New member
מעבר ליכולת הצילום עצמו...

לרוב המצלמות האלה יש בעיה להתפקס בתנאי תאורה קשים, כך שפעמים רבות זו בעיה בכלל להגיע למצב צילום לא ידני בחושך. דבר שלמדתי על בשרי אחרי שמתה לי ה-717 עם פוקוס הלייזר המדהים שלה וחיפשתי מצלמה אחרת.
 

באז באז

New member
אין שום בעיה לפקס עם הפוג'י

בחושך כמעט מוחלט, יותר מאוחר אני יעלה תמונה ממועדון, היה פשוט כיף לצלם איתה.
 

boren

New member
ה-P880 יכולה לפקס גם בחושך מוחלט

יש לה פנס שמאיר את הנושא, ולכן גם אם אין שום אור סביבתי היא מסוגלת לפקס. מערכת הפוקוס של המצלמה מתקדמת למדי וכוללת שילוב של פוקוס מבוסס-זיהוי-פאזה (למהירות), פוקוס מבוסס-זיהוי-קונטרסט, (לדיוק) פנס פוקוס לאור חלש או חושך, וחיישןן פוקוס שניתן לשליטה חופשית בשטח התמונה (באמצעות ג'ויסטיק). הפספוס של קודאק היה להוציא את המצלמה עם גירסת Firmware חצי-אפויה שעלתה להם בביקורת לא חיוביות בנושא הפוקוס, אבל מאז שיצאה הגירסה החדשה הבעיות נפתרו והמצלמה מפקסת בצורה בטוחה ומדוייקת, ואפילו כאמור בחושך מוחלט.
 

באז באז

New member
כמו שהבטחתי

זה ממועדון, נראה מואר אבל היה שם תאורה אדומה ועדינה.
 
למעלה