כתבה מ´להיות הורים´

דיאנה1

New member
אורית - יש לינק לכתבה בהודעה השניה

של סיגל, לא צריך לחכות למחר
הכתבה כביכול נייטרלית אך עדיין לוקה באי דיוקים - ה"יתרונות" של ברית מילה המפורטים שם מוטלים בספק, ומחקרים עדכניים יותר אף מראים את ההיפך (דלקות בדרכי השתן, הגנה ממחלות מין) אך עובדה זו לא מוזכרת שם. כמו כן משתמשים במונח מגוחך - "סיבוכי אי מילה". סיבוכים נלווים לפרוצדורה ולא לאי ביצועה... יש שם רופא הממליץ על אמלה למרות שרופאים אחרים (יותר מאחד) טוענים שהאמלה לא עוזרת כלל בשיכוך הכאב בחיתוך בבשר החי. מי היה מוכן לעשות ניתוח עם קרם על העור במקום זריקת הרדמה? וטיעון רוחני שאותו עוד לא שמעתי - "... ברגע שהזכר נולד הוא נחשב ליצור פראי, כי איברי המין שלו נמצאים מחוץ לגוף, בעוד הנקבה נולדת עם ´מסגרת´, שכן איברי המין שלה נמצאים בתוך הגוף. הברית יוצרת למעשה עבור הזכר את המסגרת ויש לכך משמעות רבה..." נו טוף. לסיכום דעתי על הכתבה - בהחלט טוב שיש כתבות כאלה השוברות את הקונצנזוס, ומעלות בספק מה שהיה מובן מאליו זמן רב, אך חבל שהיא סובלת מאי דיוקים.
 

_גלית_

New member
כתבה מאכזבת,

לא מחדשת כמעט כלום, אפילו לאנשים שעוד לא חשבו על זה אף פעם. אפשר היה להביא גם דעה של הורים בעילום שם, שיספרו על החוויה שלהם. הדברים שהכי מעניינים את ההורים החילוניים זה התמודדות עם תגובת המשפחה והחברה ובזה בכלל לא נגעו שם. כמו כן אפשר היה לדבר עם אנשי מקצוע (מחנכים, פסיכולוגים וכו´) כדי לשמוע מה דעתם (גם אם היא נגד).כן, ואכן ההסבר ה"רוחני" שניתן שם הוא אחד הדברים הכי מטופשים ששמעתי לאחרונה. נו באמת...
 

ירון ג.

New member
אפשר ליזום כתבות פחות מאכזבות..

אם יש כאן אנשים אשר אין להם בעיה של היחשפות, אפשר להתארגן ולפנות לעיתונות. אני בטוח שנצליח לעניין כמה מהכותבים. עוד מחשבה (אני במצב רוח פטפטני היום - יסלחו לי כל אלו שמשלמים לאינטרנט לפי דקות..
) אולי אפשר לארגן את כל החומר שיש בידינו לחוברת המסבירה מדוע לא כדאי למול את הילדים ולצרף אפילו קלטת עם מבחר של סרטוני תעודה וסרטי הסבר ולחלק אותה לכל המעוניין והמתעניין בלא לעשות ברית. מה דעתכם?
 
גם אם הכתבה מאכזבת, אני שמחה

שהיא נכתבה כי זה סימן שיש איזו מודעות לנושא ויותר הורים ידעו שיש בכלל אפשרות כזו "לא לעשות ברית" ושיש עוד אנשים כאלה (זה מזכיר לי איש אחד ששאל אותי בפליאה אם מותר בכלל לא לעשות ברית...). וירון, אני קיבלתי המון חומר וקלטת (עוד אחת) מהעמותה נגד חיתוך... אם אין עם מי לדבר שם יותר, אפשר אולי דרך קה"ל להכין חומר הסברה.
 

ירון ג.

New member
נכון לגמרי, יש פגישות נוספות של קה"

שהן לא play ? האם קה"ל מקבלת תרומות? בואו נקיים פגישה בנושא, נקבל תרומות ונפיק חומר הסברה. הרי lets face it הגיע הזמן להיות יותר "אגרסיביים" ואני לא מתכוון לחטוף ילדים מידיו של המוהל, אלא אגרסיביות בפרסום שיש אפשרות שלא לימול, שניתן לחיות כך ושיש עם מי לדבר. כל חברי שאמרתי להם שאנו לא מלים את נועם, אמרו שהם גם חשבו על כך אבל בסופו של דבר נכנעו ללחץ, לשכנועי ולהסברי ההורים. אני לא בטוח שאם הם היו מקבלים חומר הסברה להפריך את טענות המשפחה הם עדיין היו מלים.
 

אורית ג.

New member
כמה תשובות

קה"ל אינה עמותה על כן היאע אינה יכולה לקבל תרומות כעמותה (כלומר עם קבלה וניהול חשבונות פורמלי, כמו למשל "העמותה נגד חיתוכים באברי המין" ) "העמותה נגד חיתוכים באברי המין" אינה פעילה בשנתיים האחרונות - אם כי היא קיימת. עם זאת אתה מוזמן למצוא אותם 03-5299246 ולתרום לפעילות מסויימת באופן אישי ומתוך מתן אמון שהכסף יגיע להיכן שצריך (נראה לי סביר, כי גם בכספי עמותה אפשר למעול אם רוצים, שאל כמה מחברי הכנסת וחברי הכנסת לשעבר) בכל אופן אני מברכת על היוזמה להפיק "ערכת הסברה" ומאמינה שהיא אכן תועיל לאלה שכל חששם הוא מפחד ההורים שלהם או החברה. לי עצמי יש המון המון חומר , סרטים , לינקים וכו´ שאני מבטיחה לתרום. מה הצעד הבא?
 

ירון ג.

New member
היי אורית. הצעד הבא.

לא רציתי לתרום עכשיו..... התעניינתי בכדי לדעת אם יש אפשרות לתרום לקה"ל. בכל מקרה רציתי שנוכל לממן הפקה של חוברת הסברה וקלטת. לדעתי בואי נבדוק כאן כמה מעוניינים להיות פעילים יותר בנושא, נקבע פגישה (אני אביא עוגיות חמאה בצורות חיות
ונבדוק איך אפשר להתקדם משם.) אני מאמין שנוכל לעניין כמה מהעיתונים לכתוב כתבות, נוכל לתת שם מספרי טלפון וכיו"צב. בכל מקרה על דרכי הפעולה נוכל לשוחח בפגישה. נשמע לכם??
 

Hanoch Ben-Yami

New member
קורס של שילב

מה שתפש את תשומת לבי הוא הקורס של שילב. לפי תקציר הקורס, לא נאמר בו דבר על אופצית ההמנעות ממילה, לא-כל-שכן על קה"ל ועל הדרכים ליצור עמה קשר. אולי כדאי ליצור איתם קשר? נראה שהאדם הרלוונטי היא, לפי הקטע, גלי סלומון, מנהלת פיתוח שיווקי ברשת "שילב". אולי אפשר יהיה לשכנע אותם לפחות להפיץ דף של קה"ל בקרב הבאים או המעוניינים. ד"ר פיין, מוהל מוסמך ומומחה, המקבל מאות שקלים (אם לא אלפים) לכל חיתוך, הוא המעביר את הקורס, וסביר שלא נמצא אצלו אוזן קשבת. לפי הקטע מתקיימים המפגשים בבית שילב, רחוב מבצע קדש 56, בני-ברק. תיאום מראש עם קרן, 03-5775111. אגב, שמתם לב לחוש ההומור של המוהל מרדכי שרעבי? מעניין עם הוא מתבדח גם תוך כדי צווחות התינוק, או בעת מציצת הדם מהאיבר הפצוע? ואולי הוא גם מסובב את הסכין באוויר ותופש אותה בשתי אצבעות? ומהן הבדיחות, בדיוק? - "מה אתה בוכה, אפשר לחשוב..." או אולי "אם לא תשתוק אני חותך לך גם אשך"? כדברי האדון המוהל, "הפסיכולוגיה עוזרת ולכן אני גם מתבדח איתם לפני הברית": אכן, רגישות יוצאת דופן!
 

אנדה

New member
כתבה רדודה ודלה

אבל יותר טוב מכלום. גם אלה שבעד ברית מילה לא יצאו מרוצים ממנה. במקום להביא אנשים ברמה מביאים את מגלגלת הנשמות הזו שצריכה מסגרת, ושלא יודעת שלנשים יש גם כמה אברי מין חיצוניים - וזה לא עושה אותן חיות פרא. אנדה - אמא לילד עדין מקסים ובלי מסגרת
 
למעלה