כתבה לא מחדשת בנושא הרכבת התחתית בת"א

מצב
הנושא נעול.

liorschwimmer

New member
לא ברור איך הגענו למצב הזה

כתבה לא מחדשת בנושא הרכבת התחתית בת"א
עוד כתבה, אחת מני רבות, בנושא הרכבת התחתית המובטחת בת"א.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4498880,00.html
לא ברור איך הגענו למצב הזה
זה שאין רכבת תחתית בתל אביב לאחר כוונות
לבצע את זה עוד מתקופת גולדה
זה מחדל חמור בעל עשרות אשמים.
צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית עם שיניים
שתמצא את הכשלים ותדע להנחות את הממשלה איך
להניע את התהליך ולהקים רכבת תחתית בגוש דן.
 

amit1270

New member
כן. ועדת חקירה זה בדיוק מ שצריך


לא ברור איך הגענו למצב הזה
זה שאין רכבת תחתית בתל אביב לאחר כוונות
לבצע את זה עוד מתקופת גולדה
זה מחדל חמור בעל עשרות אשמים.
צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית עם שיניים
שתמצא את הכשלים ותדע להנחות את הממשלה איך
להניע את התהליך ולהקים רכבת תחתית בגוש דן.
כן. ועדת חקירה זה בדיוק מ שצריך
 
מי צריך ועדת חקירה כשהאמת ידועה לכל?

לא ברור איך הגענו למצב הזה
זה שאין רכבת תחתית בתל אביב לאחר כוונות
לבצע את זה עוד מתקופת גולדה
זה מחדל חמור בעל עשרות אשמים.
צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית עם שיניים
שתמצא את הכשלים ותדע להנחות את הממשלה איך
להניע את התהליך ולהקים רכבת תחתית בגוש דן.
מי צריך ועדת חקירה כשהאמת ידועה לכל?
משרד האוצר עיכב את הפרוייקט במשך 70-50 שנה וממשיך לעשות זאת גם היום.

בזמנו העליתי לכאן מאמר של משה ארנס, לשעבר יו"ר נת"ע, שמתאר בדיוק מה עשה האוצר כדי להכשיל את הפרוייקט בתקופתו. כנס לארכיון הפורום, קרא ותיהנה.
 

amit1270

New member
*120 שנה

מי צריך ועדת חקירה כשהאמת ידועה לכל?
משרד האוצר עיכב את הפרוייקט במשך 70-50 שנה וממשיך לעשות זאת גם היום.

בזמנו העליתי לכאן מאמר של משה ארנס, לשעבר יו"ר נת"ע, שמתאר בדיוק מה עשה האוצר כדי להכשיל את הפרוייקט בתקופתו. כנס לארכיון הפורום, קרא ותיהנה.
*120 שנה
 

אורי404

New member
במקרה הזה הוא צודק

במקרה הזה הוא צודק
בשנות השישים היה תכנון לשני קווי רכבת תחתית, שהצטלבו. הם כיסו את רב תל אביב הישנה. גם כיום הם היו יעילים מאוד.
הגיעו מומחים מחו"ל. אני לא יודע מתי בדיוק בשנות השישים זה קרה. בכל מקרה זה בסביבות ה-50 שנה.
 

amit1270

New member
הוא טועה

במקרה הזה הוא צודק
בשנות השישים היה תכנון לשני קווי רכבת תחתית, שהצטלבו. הם כיסו את רב תל אביב הישנה. גם כיום הם היו יעילים מאוד.
הגיעו מומחים מחו"ל. אני לא יודע מתי בדיוק בשנות השישים זה קרה. בכל מקרה זה בסביבות ה-50 שנה.
הוא טועה
לא היה שום פרויקט לפני 50 שנה ולא היה לאוצר מה לעכב.
 
תמשיך לנסות לשכתב את ההיסטוריה

הוא טועה
לא היה שום פרויקט לפני 50 שנה ולא היה לאוצר מה לעכב.
תמשיך לנסות לשכתב את ההיסטוריה
העובדות ידועות לכל.

ממשלת ישראל החליטה פעמיים על הקמת תחתית בת"א.

בפעם הראשונה בתקופת בן גוריון (תחילת שנות החמישים) ובפעם השניה בתקופת גולדה (תחילת שנות השבעים).

האוצר בלם את הפרוייקט במשך עשרות שנים ולא נתן לו לצאת לדרך.

גם כשיצא כבר לדרך - חיבל בו ללא הרף וממשיך עד היום.

כתוצאה מכך תאריך היעד לקו האדום הוא כעת 2021.

לפי ההחלטה של בן גוריון - זה איחור של 70 שנה.

לפי ההחלטה של גולדה - זה איחור של 50 שנה.

חשבון פשוט.
 

אורי404

New member
יש גם איחור "צעיר" כבן 20

תמשיך לנסות לשכתב את ההיסטוריה
העובדות ידועות לכל.

ממשלת ישראל החליטה פעמיים על הקמת תחתית בת"א.

בפעם הראשונה בתקופת בן גוריון (תחילת שנות החמישים) ובפעם השניה בתקופת גולדה (תחילת שנות השבעים).

האוצר בלם את הפרוייקט במשך עשרות שנים ולא נתן לו לצאת לדרך.

גם כשיצא כבר לדרך - חיבל בו ללא הרף וממשיך עד היום.

כתוצאה מכך תאריך היעד לקו האדום הוא כעת 2021.

לפי ההחלטה של בן גוריון - זה איחור של 70 שנה.

לפי ההחלטה של גולדה - זה איחור של 50 שנה.

חשבון פשוט.
יש גם איחור "צעיר" כבן 20
בנוסף בקמפיין לראשות לעיריית תל אביב של רוני מילוא ב-1993, הבשורה הייתה הפעלת רכבת תחתית בתל אביב.
במודעות הוא אף ציין תאריך, בו מובטח, כי תפעל הרכבת התחתית.
מנגד יריבו לבחירות, אביגדור קהלני העלה בקמפיין, כי עדיפה רכבת קלה על רכבת תחתית. בהמשך מילוא נבחר. היה "טקס ניסיון קידוח לרכבת התחתית", שבו מילוא ואח"מים נוספים צולמו עם מקדחות.
כך, שגם בפה יש עיכוב. אמנם "רק" של 20 שנה, לעומת האחרים, שפירטת, שמצטרף להבטחות ללא קיומן.
 
אם כך זה קרוב יותר ל-30

יש גם איחור "צעיר" כבן 20
בנוסף בקמפיין לראשות לעיריית תל אביב של רוני מילוא ב-1993, הבשורה הייתה הפעלת רכבת תחתית בתל אביב.
במודעות הוא אף ציין תאריך, בו מובטח, כי תפעל הרכבת התחתית.
מנגד יריבו לבחירות, אביגדור קהלני העלה בקמפיין, כי עדיפה רכבת קלה על רכבת תחתית. בהמשך מילוא נבחר. היה "טקס ניסיון קידוח לרכבת התחתית", שבו מילוא ואח"מים נוספים צולמו עם מקדחות.
כך, שגם בפה יש עיכוב. אמנם "רק" של 20 שנה, לעומת האחרים, שפירטת, שמצטרף להבטחות ללא קיומן.
אם כך זה קרוב יותר ל-30
כי מילוא נבחר ב-93' והפרוייקט יסתיים לכל המוקדם ב-2021.
 

down under

New member
לא נכון ולא נכון ושוב, לא נכון או אפילו

אם כך זה קרוב יותר ל-30
כי מילוא נבחר ב-93' והפרוייקט יסתיים לכל המוקדם ב-2021.
לא נכון ולא נכון ושוב, לא נכון או אפילו
מאוד מאוד מאוד לא נכון.
נניח שרוני מילוא היה ממלא כל תג ופסיק במצע שלו, ונניח שמועצת העיר ת"א היתה מתגייסת ויוצאת מגדרה לעזור לו וגם שר האוצר וכל ראשי האגפים באוצר היו עובדים 18 שעות ביממה על מנת
לסייע ואפילו ארה"ב היתה מגישה סיוע כספי ומענקים וכן הלוואות בתנאים סופר נוחים, גם בהתקיים כל אלו, הרכבת התחתית לא היתה מוקמת ונפתחת לציבור ב-93'.
לכן, נקודת האיחור ההיפותטית עד הזויה (לעתים אפילו בזויה) שלך, צריכה להיות מהנקודה שבה סביר להניח שבהתקיים כל מה שרשמתי הרכבת היתה נפתחת לשימוש הציבור.
להערכתי אם הכל היה מתקיים היא הייתה נחנכת ב-2000 או לכל המוקדם 99' או 2001.
נקח לכן כממוצע סביר את 2000. מכאן שהאיחור הוא לא 30 שנה אלא 20 עד 21 שנה.
 
הספירה שלך (כרגיל) שגויה

לא נכון ולא נכון ושוב, לא נכון או אפילו
מאוד מאוד מאוד לא נכון.
נניח שרוני מילוא היה ממלא כל תג ופסיק במצע שלו, ונניח שמועצת העיר ת"א היתה מתגייסת ויוצאת מגדרה לעזור לו וגם שר האוצר וכל ראשי האגפים באוצר היו עובדים 18 שעות ביממה על מנת
לסייע ואפילו ארה"ב היתה מגישה סיוע כספי ומענקים וכן הלוואות בתנאים סופר נוחים, גם בהתקיים כל אלו, הרכבת התחתית לא היתה מוקמת ונפתחת לציבור ב-93'.
לכן, נקודת האיחור ההיפותטית עד הזויה (לעתים אפילו בזויה) שלך, צריכה להיות מהנקודה שבה סביר להניח שבהתקיים כל מה שרשמתי הרכבת היתה נפתחת לשימוש הציבור.
להערכתי אם הכל היה מתקיים היא הייתה נחנכת ב-2000 או לכל המוקדם 99' או 2001.
נקח לכן כממוצע סביר את 2000. מכאן שהאיחור הוא לא 30 שנה אלא 20 עד 21 שנה.
הספירה שלך (כרגיל) שגויה
השאלה היא כמה זמן עבר מרגע ההחלטה עד רגע הפעלת הפרוייקט. כל השאר רק תירוצים ומשחקי סמנטיקה.
זו גם היתה כוונתו של אורי כמובן, אבל הוא חישב עד השנה הנוכחית ולא כלל גם את 7 השנים הנוספות (לפחות) שעלינו להמתין להפעלת הפרוייקט.

ד"א לדעתי אתה בכל מקרה טועה, העובדה שנת"ע מבטיחה היום שהפרוייקט יפעל ב-2021 אין פירושה שההבטחה הזו גם תתגשם. בהחלט יכול להיות מצב שהסיום יתעכב עוד כמה וכמה שנים. כרגע הכל באוויר, אני הלכתי לפי המועד המוקדם ביותר שזה יכול להסתיים לטענת נת"ע, כלומר בפועל זה יכול להיות הרבה יותר.
 

down under

New member
תגיד, אתה דביל?

הספירה שלך (כרגיל) שגויה
השאלה היא כמה זמן עבר מרגע ההחלטה עד רגע הפעלת הפרוייקט. כל השאר רק תירוצים ומשחקי סמנטיקה.
זו גם היתה כוונתו של אורי כמובן, אבל הוא חישב עד השנה הנוכחית ולא כלל גם את 7 השנים הנוספות (לפחות) שעלינו להמתין להפעלת הפרוייקט.

ד"א לדעתי אתה בכל מקרה טועה, העובדה שנת"ע מבטיחה היום שהפרוייקט יפעל ב-2021 אין פירושה שההבטחה הזו גם תתגשם. בהחלט יכול להיות מצב שהסיום יתעכב עוד כמה וכמה שנים. כרגע הכל באוויר, אני הלכתי לפי המועד המוקדם ביותר שזה יכול להסתיים לטענת נת"ע, כלומר בפועל זה יכול להיות הרבה יותר.
תגיד, אתה דביל?
הרי באף מדינה בעולם הפרוייקט הזה לא מוכן תוך יומיים. כלומר ב-1.10.93 היו הבחירות לראשות ערית תל אביב-יפו.
רוני מילוא נכנס לתפקיד בנובמבר 93'. אתה לא מצפה שבדצמבר 93' כבר תהיה רכבת תחתית.
אפילו בדיקטטורות כמו צפון קוריאה זה לא מוכן תוך יום. פרוייקט כזה לוקח לפחות 6 עד 9 שנים להקים אותו.
רק מהרגע בו יכלו לחנוך אותו לשירות הציבור אתה רשאי להתחיל לספור מהיום הזה את העיכוב.
 

amit1270

New member
החלטת ממשלה היא עדיין לא "פרויקט"

תמשיך לנסות לשכתב את ההיסטוריה
העובדות ידועות לכל.

ממשלת ישראל החליטה פעמיים על הקמת תחתית בת"א.

בפעם הראשונה בתקופת בן גוריון (תחילת שנות החמישים) ובפעם השניה בתקופת גולדה (תחילת שנות השבעים).

האוצר בלם את הפרוייקט במשך עשרות שנים ולא נתן לו לצאת לדרך.

גם כשיצא כבר לדרך - חיבל בו ללא הרף וממשיך עד היום.

כתוצאה מכך תאריך היעד לקו האדום הוא כעת 2021.

לפי ההחלטה של בן גוריון - זה איחור של 70 שנה.

לפי ההחלטה של גולדה - זה איחור של 50 שנה.

חשבון פשוט.
החלטת ממשלה היא עדיין לא "פרויקט"
 
זה בכלל לא משנה


וגם פרויקט שיצא לדרך אך שונה\בוטל\הוחלף.
זה בכלל לא משנה
מה שמשנה זה רק התוצאה בשטח. כל היתר דיבורים.
אם הממשלה החליטה על הקמת רכבת תחתית בת"א תחילת שנות ה-50 והתחתית תסע רק ב-2021, זה 70 שנה של עיכוב ולא יעזרו לך כל תרגילי הסמנטיקה.
 

down under

New member
אתה שוב טועה או משקר בזדון

זה בכלל לא משנה
מה שמשנה זה רק התוצאה בשטח. כל היתר דיבורים.
אם הממשלה החליטה על הקמת רכבת תחתית בת"א תחילת שנות ה-50 והתחתית תסע רק ב-2021, זה 70 שנה של עיכוב ולא יעזרו לך כל תרגילי הסמנטיקה.
אתה שוב טועה או משקר בזדון
נקודת ספירת הזמן של כמה זמן זה התעכב לא נמדדת החל בנקודה בה הממשלה החליטה אלא החל מהנקודה בה אם לא היה עיכוב הפרוייקט היה נחנך.
הכוונה נניח שלא היה שום עיכוב ושום תקלה ושום בלת"ם ושום שופט הזוי שנותן צו עיכוב עבודה וכו' אלא הכל זורם כמו נחל ומתקתק כמו שעון שוויצרי וקצב העבודות היה כמו קצב שמכתיב
רס"ר משמעת בצבא הגרמני של הרייך השלישי, גם בהתקיים כל אלו, הרכבת מהרגע שדוד גרין הנמוך עם הקול הצפצפני הכריז שתצא לדרך בישיבת ממשלה ועד שהיתה באמת נפתחת לקהל,
בכל מקרה היו עוברים 5 עד 12 שנה. נקח בממוצע 7 שנים.
לכן משנת 51' בה הכריזו על כך שמתוכננת רכבת תחתית בת"א/גוש דן, צריך להוסיף 7 שנים לכל הפחות ומקבלים את שנת 58'.
רק החל משנה זו יש לך זכות מוסרית/פורומית להתחיל לספור את העיכוב.

העיכוב צריך להמדד בין התאריך שבו הרכבת יכולה היתה להפתח לציבור לבין התאריך שבו היא תפתח בפועל.
 
אוי ואבוי קובי, עכשיו הסתבכת עם עמית!


אתה שוב טועה או משקר בזדון
נקודת ספירת הזמן של כמה זמן זה התעכב לא נמדדת החל בנקודה בה הממשלה החליטה אלא החל מהנקודה בה אם לא היה עיכוב הפרוייקט היה נחנך.
הכוונה נניח שלא היה שום עיכוב ושום תקלה ושום בלת"ם ושום שופט הזוי שנותן צו עיכוב עבודה וכו' אלא הכל זורם כמו נחל ומתקתק כמו שעון שוויצרי וקצב העבודות היה כמו קצב שמכתיב
רס"ר משמעת בצבא הגרמני של הרייך השלישי, גם בהתקיים כל אלו, הרכבת מהרגע שדוד גרין הנמוך עם הקול הצפצפני הכריז שתצא לדרך בישיבת ממשלה ועד שהיתה באמת נפתחת לקהל,
בכל מקרה היו עוברים 5 עד 12 שנה. נקח בממוצע 7 שנים.
לכן משנת 51' בה הכריזו על כך שמתוכננת רכבת תחתית בת"א/גוש דן, צריך להוסיף 7 שנים לכל הפחות ומקבלים את שנת 58'.
רק החל משנה זו יש לך זכות מוסרית/פורומית להתחיל לספור את העיכוב.

העיכוב צריך להמדד בין התאריך שבו הרכבת יכולה היתה להפתח לציבור לבין התאריך שבו היא תפתח בפועל.
אוי ואבוי קובי, עכשיו הסתבכת עם עמית!

כי אם ניקח את נקודת המוצא שלך, ונספור מ-58', הרי שהעיכוב הוא לפחות 63 שנה!

והרי עמית "לא מרשה" לומר אפילו שיש עיכוב של 50 שנה! איך אתה מעז לפוצץ לו את הבועה? אני מתפלא עליך...
 
זו דרך אחת להגדיר

זה בכלל לא משנה
מה שמשנה זה רק התוצאה בשטח. כל היתר דיבורים.
אם הממשלה החליטה על הקמת רכבת תחתית בת"א תחילת שנות ה-50 והתחתית תסע רק ב-2021, זה 70 שנה של עיכוב ולא יעזרו לך כל תרגילי הסמנטיקה.
זו דרך אחת להגדיר
לדעת חברי פורום אחרים כולל אותי הזמן נמדד מרגע שמתחילים לבצע ולא מרגע שמדברים ללא כוונות ביצוע.
לא חסרות החלטות ממשלה וחוקים שמעולם לא יושמו.
לכל אחד יש דעה אחרת.
 
אז אתה נותן להם "פטור"

זו דרך אחת להגדיר
לדעת חברי פורום אחרים כולל אותי הזמן נמדד מרגע שמתחילים לבצע ולא מרגע שמדברים ללא כוונות ביצוע.
לא חסרות החלטות ממשלה וחוקים שמעולם לא יושמו.
לכל אחד יש דעה אחרת.
אז אתה נותן להם "פטור"
מ-50 שנה שחלפו מאז ההחלטה ועד שהפרוייקט יצא לדרך?

אתה מאד נדיב... לפי הגישה שלך, הם לא יתחילו אף פעם שום פרוייקט ואז יגידו שאין בכלל עיכובים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה