כתבה טובה מאוד ב Ynet

מצב
הנושא נעול.

tzvika pick

New member
הכתבה מתוך אתר YNET - חלק א'

אפשר קופי+פסט?
הכתבה מתוך אתר YNET - חלק א'
שנים מדברים על רכבות, אבל נראה שהדיבורים מתחילים להתממש: בחמש השנים הקרובות מתוכננים בישראל כ-15 קווי רכבת חדשים ומשודרגים, שיכללו תחנות משוכללות, רכבות מהירות, מנהרות וגשרים; הם יחברו 24 ערים ויישובים חדשים לרשת הרכבות, יקרבו את הפריפריה למרכז וישפיעו על מפת הנדל"ן המקומית; כך זה ייראה עופר פטרסבורג רציף תחנת הרכבת השלום בתל-אביב, תשע בבוקר. בני זוג ישראלים ושלושת ילדיהם עולים על קו הרכבת הים האדום - רכבת חשמלית אקספרס לאילת. לפני הנסיעה הם התלבטו: האם לקחת טיסה של ארקיע משדה דב - או לנסוע ברכבת המהירה החדשה, 200 קילומטר בשעה מהירותה. החישוב היה פשוט: הטיסה אורכת 50 דקות. עוד 45 דקות התייצבות מוקדמת לצ'ק-אין, ועוד רבע שעה התארגנות עד קבלת המזוודות ביציאה משדה התעופה, סך-הכול כשעה ו-50 דקות. ברכבת, לעומת זאת, הנסיעה אורכת שעתיים וחצי, והמחיר זול יותר. בני הזוג החליטו: עדיף רכבת. התסריט הפוטנציאלי הזה ורבים כמוהו אמורים להתממש בעוד כעשור. בשבוע שעבר הצהיר שר האוצר, בנימין נתניהו, בכנס קיסריה כי באוצר בוחנים מחדש הקמת קו רכבת לאילת, וכי המשרד נמצא בעיצומה של בדיקת כדאיות של הקמת קו כזה. העלות הצפויה: מיליארד דולר. למסילה הקיימת יהיה צורך להוסיף רק עוד 185 ק"מ מסילה. גם ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט לקדם את תוכנית הרכבת לאילת. הקו לאילת היא חלק מתוכנית כוללת לרישות המדינה בקווי רכבת, תוכנית ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, הוא הקטר המוביל שלה. לדבריו, מדובר בפרויקט לאומי שיביא לקירוב הפריפריה למרכז ויסייע לצמיחת המשק. השבוע יצאה לדרך תוכנית חומש, שעלותה כ-20 מיליארד שקל, עם הפיכתה של רשות הרכבות לחברה ממשלתית. באחרונה מונה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רו"ח משה ליאון, ליו"ר רכבת ישראל, במטרה לקדם את הפרויקטים. אחד הצעדים הראשונים של ליאון היה להדיח שלשום את מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר. כחברה תוכל הרכבת לגייס בארבע השנים הקרובות 6.5 מיליארד שקל ממקורות חוץ-תקציביים, כגון בנקים, בערבות מדינה. במקביל יתפח התקציב השנתי שלה ממיליארד ל-3 מיליארד שקל. התוכנית היא לרכוש קרונות וקטרים מודרניים בעלות של 2.5 מיליארד שקל, ולהסב את כל קטרי הדיזל הקיימים לקטרים בעלי הנעה חשמלית, שיגיעו במרבית המקרים למהירות של 160 קמ"ש. הקטר הבודד שעמד בתחנה לבאר-שבע חוזר ובגדול.
 

tzvika pick

New member
הכתבה מתוך YNET - חלק ב'

אפשר קופי+פסט?
הכתבה מתוך YNET - חלק ב'
המדינה תצטרך לסבסד את הרכבת", אומר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, (שהודח כאמור שלשום), "כי זה לא עסק רווחי בשום מקום בעולם, אבל צריך לראות את התמונה המלאה: הרכבת תחסוך למשק עלויות חיצוניות - תאונות דרכים, זיהום אוויר, צריכת קרקע, בזבוז זמן בפקקים, קירוב הפריפריה למרכז ועוד". מפת הרכבת גם תשנה מאוד את מפת הנדלן של ישראל. קחו למשל את בנימינה, שהודות לקו הרכבת העובר בה, והמאפשר לאנשים להגיע עם הרכבת כמעט עד הבית, הפכה למושבה מבוקשת ליאפים מהמרכז ומחירי הדיור בה קפצו. גם רחובות מתחילה להתעורר בעקבות הצלחה אדירה של קו הרכבות היומי לעיר. אגב, בקווים שבאזור גוש דן והמרכז (למשל מראשון-לציון או מכפר-סבא לתל-אביב) המחירים ינועו סביב 12.50 שקל בממוצע, וכרטיס חופשי חודשי יעלה עד 350 שקל. התוצאות של האצת פיתוח הרכבות בישראל כבר ניכרות. 20 מיליון אנשים נוסעים היום ברכבת מדי שנה, והצפי לסוף העשור הוא ל-70 מיליון נוסעים. לפי סקר של מכון שווקים פנורמה, שליש מנוסעי הרכבת היום הם צעירים בני 18 עד 24. לכל מי ששואף להתנייד ללא פקקים, הנה סקירה עדכנית של כל הקווים החדשים המתוכננים להיבנות בחמש השנים הקרובות (חלקם יתבססו על קווים או קטעים קיימים): מראשון-לציון לתל-אביב: מסלול: מתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון על גבול נס ציונה, דרך באר-יעקב ולוד ועד תל-אביב. זמן הנסיעה: 18 דקות. תדירות: בהתחלה כל שעה. מאפריל - 2004 שתי רכבות בשעה. עלות: 80 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: 15 בספטמבר 2003. מראשון-לציון מערב לתל-אביב: מסלול: מהתחנה המרכזית בראשון-לציון, דרך המכללות במערב העיר (רחוב משה דיין), רחוב קוממיות בחולון, רחוב יוספטל בבת-ים, תחנות וולפסון והולץ בחולון, ועד תל-אביב לאורך הציר הקיים. בעתיד יחובר הקו לתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון. זמן הנסיעה: 16 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.2 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: תחילת 2007. מתל-אביב לנתב"ג: מסלול: הקו ייצא מתל-אביב לאורך ציר אילון, ואחרי מחלף בית-דגן ייכנס למנהרה של 450 מטר שתעבור מתחת לכביש ירושלים-תל-אביב. הקו ימשיך במנהרה נוספת של 140 מטר שתעבור מתחת לצומת שפירים. משם יעבור בחפיר פתוח לאורך נחל שפירים ויגיע לטרמינל נתב"ג 2000 בגשר באורך 200 מטר מעל נחל אילון. אורך הקו יהיה 7.5 ק"מ, ודרגנועים יובילו את הנוסעים במסלול של חצי דקה מהתחנה לטרמינל. זמן הנסיעה: 9 דקות. תדירות: בהתאם לחוזה מיוחד עם רשות שדות התעופה, הקו יפעל 22 שעות ביממה בהתאמה ללוז של תנועת המטוסים, והשעתיים הנותרות יוקצו לתחזוקה. עלות: 371 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: פברואר 2004 (והאבסורד: חודשיים לפני הפתיחה המתוכננת של נתב"ג 2000). מסילה שלישית באילון: מסלול: קיבולת המסילות לאורך ציר נתיבי אילון נמצאת כבר בשיאה, ולכן נסללת כעת מסילה נוספת בציר, שתאפשר להגדיל מאוד את תדירות הרכבות. תדירות: 13 רכבות בשעה בכל כיוון. עלות: 278 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: דצמבר 2004. מכפר-סבא לתל-אביב: מסלול: הקו ברובו קיים. הוא יתבסס על קו ראש-העין-פתח-תקווה-בני-ברק-תל-אביב. היום משרת הקו בין היתר את תושבי השטחים, המגיעים לתחנה בראש-העין באוטובוסים ממוגנים ומשם ממשיכים ברכבת. התוספת תהיה בתוך כפר-סבא. לאחרונה נפתחה תחנת נורדאו במזרח כפר-סבא, על גבול הוד-השרון, וכעת נמצא בסלילה קטע של שני ק"מ לכיוון רחוב סוקולוב במרכז העיר. נעשות עבודות גם להכפלת המסילה, שכן בקו זה צפויים 12 מיליון נוסעים. זמן הנסיעה: 22 דקות מכפר-סבא, 18 דקות מראש-העין. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 583 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: סוף 2004. מרעננה לתל-אביב (מסילת השרון): מסלול: מרחוב ירושלים ברעננה לכיוון שפיים, שם יתחבר הקו למסילת החוף וימשיך לרב מכר ברמת-השרון, לפי-גלילות (כונת רמת אביב ד' המתוכננת) לתל-אביב. זמן הנסיעה: 12 דקות. דירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.14 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2008.
 

tzvika pick

New member
הכתבה מתוך YNET - חלק ג'

אפשר קופי+פסט?
הכתבה מתוך YNET - חלק ג'
תחנת הרצליה: סלול: היום קיים בתחנת הרכבת בהרצליה רציף עלוב. במקומו תיבנה תחנה סגורה מודרנית עם שירותים ודרגנועים. גשר יחבר אותה לאזור התעשייה של הרצליה פיתוח ויאפשר לאלפי עובדים להגיע ברכבת מצפון ומדרום. עלות: 30 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: פברואר 2004. קו ירושלים-בית-שמש-תל-אביב: מסלול: קו קיים שנבנה מחדש. החלק שבין בית-שמש לתל-אביב ייפתח בקרוב. הוא יתחיל בתחנה חדשה מול מתחם בית-שמש, משם ימשיך לרמלה ולתל-אביב. בהמשך ייפתח, על תשתית לגמרי חדשה, הקו מבית-שמש למלחה בירושלים, שלא היה בטיחותי ונסגר בשנים האחרונות. הסלילה מחדש כוללת גשרים, סוללות ושיפועים חדשים. זמן הנסיעה: מבית-שמש לתל-אביב - 30 דקות. מבית-שמש לירושלים - 35 דקות. בעבר ארכה נסיעה בקו מתל-אביב לירושלים שעה ו-40 דקות. תדירות: אחת לשעה. עלות: 420 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: בית-שמש-תל-אביב - ספטמבר 2003. בית-שמש-ירושלים - דצמבר 2004. ממודיעין לתל-אביב: מסלול: הרכבת שתגיע מתל-אביב לנתב"ג תמשיך לכפר דניאל, ומשם תתפצל לתוך מודיעין במנהרה של 2 ק"מ. זמן הנסיעה: 30 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.1 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: נובמבר 2005. קו ירושלים-תל-אביב: מסלול: אותו קו ימשיך מכפר דניאל לכיוון הבירה, בלי הסטייה למודיעין. הוא יהיה קו ישיר עד בנייני האומה ויכלול 20 ק"מ של מנהרות. הארוכה ביותר, 11 קמ, תתחיל לפני הכניסה לירושלים. יהיו בו גם שבעה ק"מ של גשרים, הארוך ביותר - 1.2 ק"מ. תחנת בנייני האומה תיבנה בעומק 80 מטר ותהיה מתחנות הרכבת העמוקות בעולם. בגלל המורכבות הבנייה יתפרסם מכרז בינלאומי להקמת הקו. זמן הנסיעה: 30 דקות. תדירות: לפי הביקוש. עלות: 3.2 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2009, עם ניסיון להקדים ל-2008. קו תל-אביב-אשקלון: מסלול: הקו מתל-אביב לראשון-לציון מערב יוכפל וישודרג, וימשיך לאשדוד (תחנת עד הלום) ומשם לאזור התעשייה באשקלון, דרך פלשת. זמן הנסיעה: 45 דקות, עם תום השדרוג - 35 דקות. תדירות: אחת לשעה. עלות: 213 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: נובמבר 2005. שדרוג קו תל-אביב-באר-שבע: מסלול: מתל-אביב לבאר-שבע, דרך מזכרת בתיה, קרית-גת ולהבים. הקו יוכפל ויהפוך לקו מהיר - הרכבת תגיע ל-200 קמ"ש - שיקצר את הנסיעה במידה ניכרת. לפני שבוע הוא הוכרז, בחתימת ראש הממשלה, כפרויקט לאומי. זמן הנסיעה: 48 דקות במקום שעה ורבע היום. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.1 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2007. מבאר-שבע לאשקלון: מסלול: באר-שבע-אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון, שם יתחבר הקו לקו לאשדוד ולתל-אביב. זה יהיה קו פרברי בנגב, שיכלול תשע עצירות, וצפוי לשנות את אופיין של עיירות הפיתוח שדרכן יעבור. זמן הנסיעה: 87 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 910 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: הרבעון השלישי של 2008. קו העמק: מסלול: שחזור מסילת העמק ההיסטורית, שתעבור מחיפה דרך נשר, יקנעם, עפולה, בית-שאן ועד שייח חוסיין ואירביד בירדן, לפחות לפי התוכניות. הדרך מחיפה לבית-שאן, 70 ק"מ, תכלול חמש עצירות. בימים אלה משוקמת התחנה המרכזית של קו הרכבת ההיסטורי, באלרואי שבקרית-טבעון. זמן הנסיעה: 57 דקות. תדירות: אחת לשעה. עלות: כמיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: סוף 2007. קו חיפה-כרמיאל: מסלול: חיפה-עכו-כרמיאל. בעתיד הרחוק ימשיך הקו עד קרית-שמונה. זה יהיה קו מהיר באורך 160 קמש עם מנהרה באורך חמישה ק"מ. זמן הנסיעה: 32 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 950 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: תחילת 2008. קווים נוספים: מלבד קווים אלה מתוכננים קווים נוספים שלא סקרנו, אך ניתן לראותם במפה. הם אמורים לקום בעתיד היותר רחוק. בין היתר הם כוללים מסילה מראש-העין לאריאל, ששר התחבורה הורה אמנם השבוע לקדמה, אך אין ביטחון שמהלך כזה יבשיל בקרוב; מסילת עירון מפרדס-חנה לאורך ואדי ערה ועד עפולה; מסילה מבאר-שבע לשדה התעופה בנבטים ומשם לערד; מסילת הגליל העליון - מכרמיאל לראש-פינה ועד קרית-שמונה ומטולה; וישנן גם מסילות בשטחי הרשות הפלסטינית - מתרקומיא עד מחסום ארז ומטול-כרם עד ארז - שהקמתן תלויה כמובן במצב הפוליטי. רכבת לאילת - כן או לא למרות הכרזות האוצר, ברכבת ישראל מביעים ספק לגבי עתידו של קו רכבת לאילת. "ביצענו לאורך השנים מספר בדיקות שהראו באופן חד-משמעי שהקו הזה אינו כלכלי", אומר המנכ"ל, יוסי שניר (שהודח כאמור שלשום), "קשה לי להאמין שהממשלה תצליח לממן פרויקט כה גרנדיוזי במיליארד דולר". במשרד ראש הממשלה ובאוצר, לעומת זאת, מסתכלים רחב יותר ומאמינים שהקו יוכל להפוך כדאי גם בגלל ההזדמנויות שהוא טומן בחובו. "המחשבה", אומר אלכס גולדנגורן, משנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, "היא לא רק לאפשר הגעת תיירים לעיר ומהר, אלא גם פיתוח אטרקציות ופרויקטים חדשים לאורך המסילה בערבה וכן הקמת יישובים קהילתיים". מתברר עוד שממשלות ירדן וישראל כבר מנהלות מגעים על הפעלת קו רכבת דו-לאומי לנמלי אילת ועקבה שישרת גם את תעשיות המלח בים המלח. לדברי שר האוצר, בנימין נתניהו, נוצר חלון הזדמנויות כלכלי להקמת שירות חדש להובלת סחורות מהמזרח הרחוק לאירופה ולארצות-הברית, שבמקום דרך תעלת סואץ העמוסה או דרך מסלול עוקף אפריקה תיעשה באמצעות קו רכבת מאילת לנמלי הים התיכון בישראל. גם ראש עיריית אילת, גבי קדוש, תומך בהקמת הקו לאילת. מתחברים לרכבת שר האוצר, בנימין נתניהו, הודיע כי בתוך חמש שנים יחובר כל יישוב שחיים בו 50 אלף תושבים ויותר לרשת מסילות הרכבת. בתוך חמש שנים יחוברו 24 ערים ויישובים: כרמיאל, נצרת, שפרעם, קרית-אתא, נשר, יקנעם, עפולה, בית-שאן, זכרון-יעקב, רעננה, רמת-השרון, בת-ים, חולון, ראשון-לציון, מודיעין, ירושלים, בית-שמש, מזכרת-בתיה, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, להבים ורמת-חובב. הן ייתוספו ל-24 ערים ויישובים שכבר מחוברים היום: נהריה, עכו, קרית-מוצקין, קרית-חיים, חיפה, עתלית, בנימינה, חדרה, פרדס-חנה, קיסריה, נתניה, הרצליה, כפר-סבא, פתח-תקוה, ראש-העין, הוד-השרון, בני-ברק, לוד, רמלה, אשדוד, רחובות, יבנה, קרית-גת ובאר-שבע.
 

raminec

New member
קבל! חלק א'

אפשר קופי+פסט?
קבל! חלק א'
רכבת בתאוצה שנים מדברים על רכבות, אבל נראה שהדיבורים מתחילים להתממש: בחמש השנים הקרובות מתוכננים בישראל כ-15 קווי רכבת חדשים ומשודרגים, שיכללו תחנות משוכללות, רכבות מהירות, מנהרות וגשרים; הם יחברו 24 ערים ויישובים חדשים לרשת הרכבות, יקרבו את הפריפריה למרכז וישפיעו על מפת הנדל"ן המקומית; כך זה ייראה עופר פטרסבורג רציף תחנת הרכבת השלום בתל-אביב, תשע בבוקר. בני זוג ישראלים ושלושת ילדיהם עולים על קו הרכבת הים האדום - רכבת חשמלית אקספרס לאילת. לפני הנסיעה הם התלבטו: האם לקחת טיסה של ארקיע משדה דב - או לנסוע ברכבת המהירה החדשה, 200 קילומטר בשעה מהירותה. החישוב היה פשוט: הטיסה אורכת 50 דקות. עוד 45 דקות התייצבות מוקדמת לצ'ק-אין, ועוד רבע שעה התארגנות עד קבלת המזוודות ביציאה משדה התעופה, סך-הכול כשעה ו-50 דקות. ברכבת, לעומת זאת, הנסיעה אורכת שעתיים וחצי, והמחיר זול יותר. בני הזוג החליטו: עדיף רכבת. התסריט הפוטנציאלי הזה ורבים כמוהו אמורים להתממש בעוד כעשור. בשבוע שעבר הצהיר שר האוצר, בנימין נתניהו, בכנס קיסריה כי באוצר בוחנים מחדש הקמת קו רכבת לאילת, וכי המשרד נמצא בעיצומה של בדיקת כדאיות של הקמת קו כזה. העלות הצפויה: מיליארד דולר. למסילה הקיימת יהיה צורך להוסיף רק עוד 185 ק"מ מסילה. גם ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט לקדם את תוכנית הרכבת לאילת. הקו לאילת היא חלק מתוכנית כוללת לרישות המדינה בקווי רכבת, תוכנית ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, הוא הקטר המוביל שלה. לדבריו, מדובר בפרויקט לאומי שיביא לקירוב הפריפריה למרכז ויסייע לצמיחת המשק. השבוע יצאה לדרך תוכנית חומש, שעלותה כ-20 מיליארד שקל, עם הפיכתה של רשות הרכבות לחברה ממשלתית. באחרונה מונה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רו"ח משה ליאון, ליו"ר רכבת ישראל, במטרה לקדם את הפרויקטים. אחד הצעדים הראשונים של ליאון היה להדיח שלשום את מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר. כחברה תוכל הרכבת לגייס בארבע השנים הקרובות 6.5 מיליארד שקל ממקורות חוץ-תקציביים, כגון בנקים, בערבות מדינה. במקביל יתפח התקציב השנתי שלה ממיליארד ל-3 מיליארד שקל. התוכנית היא לרכוש קרונות וקטרים מודרניים בעלות של 2.5 מיליארד שקל, ולהסב את כל קטרי הדיזל הקיימים לקטרים בעלי הנעה חשמלית, שיגיעו במרבית המקרים למהירות של 160 קמ"ש. הקטר הבודד שעמד בתחנה לבאר-שבע חוזר ובגדול. "המדינה תצטרך לסבסד את הרכבת", אומר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, (שהודח כאמור שלשום), "כי זה לא עסק רווחי בשום מקום בעולם, אבל צריך לראות את התמונה המלאה: הרכבת תחסוך למשק עלויות חיצוניות - תאונות דרכים, זיהום אוויר, צריכת קרקע, בזבוז זמן בפקקים, קירוב הפריפריה למרכז ועוד". מפת הרכבת גם תשנה מאוד את מפת הנדלן של ישראל. קחו למשל את בנימינה, שהודות לקו הרכבת העובר בה, והמאפשר לאנשים להגיע עם הרכבת כמעט עד הבית, הפכה למושבה מבוקשת ליאפים מהמרכז ומחירי הדיור בה קפצו. גם רחובות מתחילה להתעורר בעקבות הצלחה אדירה של קו הרכבות היומי לעיר. אגב, בקווים שבאזור גוש דן והמרכז (למשל מראשון-לציון או מכפר-סבא לתל-אביב) המחירים ינועו סביב 12.50 שקל בממוצע, וכרטיס חופשי חודשי יעלה עד 350 שקל. התוצאות של האצת פיתוח הרכבות בישראל כבר ניכרות. 20 מיליון אנשים נוסעים היום ברכבת מדי שנה, והצפי לסוף העשור הוא ל-70 מיליון נוסעים. לפי סקר של מכון שווקים פנורמה, שליש מנוסעי הרכבת היום הם צעירים בני 18 עד 24. לכל מי ששואף להתנייד ללא פקקים, הנה סקירה עדכנית של כל הקווים החדשים המתוכננים להיבנות בחמש השנים הקרובות (חלקם יתבססו על קווים או קטעים קיימים): מראשון-לציון לתל-אביב: מסלול: מתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון על גבול נס ציונה, דרך באר-יעקב ולוד ועד תל-אביב. זמן הנסיעה: 18 דקות. תדירות: בהתחלה כל שעה. מאפריל - 2004 שתי רכבות בשעה. עלות: 80 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: 15 בספטמבר 2003. מראשון-לציון מערב לתל-אביב: מסלול: מהתחנה המרכזית בראשון-לציון, דרך המכללות במערב העיר (רחוב משה דיין), רחוב קוממיות בחולון, רחוב יוספטל בבת-ים, תחנות וולפסון והולץ בחולון, ועד תל-אביב לאורך הציר הקיים. בעתיד יחובר הקו לתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון. זמן הנסיעה: 16 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.2 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: תחילת 2007. מתל-אביב לנתב"ג: מסלול: הקו ייצא מתל-אביב לאורך ציר אילון, ואחרי מחלף בית-דגן ייכנס למנהרה של 450 מטר שתעבור מתחת לכביש ירושלים-תל-אביב. הקו ימשיך במנהרה נוספת של 140 מטר שתעבור מתחת לצומת שפירים. משם יעבור בחפיר פתוח לאורך נחל שפירים ויגיע לטרמינל נתב"ג 2000 בגשר באורך 200 מטר מעל נחל אילון. אורך הקו יהיה 7.5 ק"מ, ודרגנועים יובילו את הנוסעים במסלול של חצי דקה מהתחנה לטרמינל. זמן הנסיעה: 9 דקות. תדירות: בהתאם לחוזה מיוחד עם רשות שדות התעופה, הקו יפעל 22 שעות ביממה בהתאמה ללוז של תנועת המטוסים, והשעתיים הנותרות יוקצו לתחזוקה. עלות: 371 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: פברואר 2004 (והאבסורד: חודשיים לפני הפתיחה המתוכננת של נתב"ג 2000). מסילה שלישית באילון: מסלול: קיבולת המסילות לאורך ציר נתיבי אילון נמצאת כבר בשיאה, ולכן נסללת כעת מסילה נוספת בציר, שתאפשר להגדיל מאוד את תדירות הרכבות. תדירות: 13 רכבות בשעה בכל כיוון. עלות: 278 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: דצמבר 2004. מכפר-סבא לתל-אביב: מסלול: הקו ברובו קיים. הוא יתבסס על קו ראש-העין-פתח-תקווה-בני-ברק-תל-אביב. היום משרת הקו בין היתר את תושבי השטחים, המגיעים לתחנה בראש-העין באוטובוסים ממוגנים ומשם ממשיכים ברכבת. התוספת תהיה בתוך כפר-סבא. לאחרונה נפתחה תחנת נורדאו במזרח כפר-סבא, על גבול הוד-השרון, וכעת נמצא בסלילה קטע של שני ק"מ לכיוון רחוב סוקולוב במרכז העיר. נעשות עבודות גם להכפלת המסילה, שכן בקו זה צפויים 12 מיליון נוסעים. זמן הנסיעה: 22 דקות מכפר-סבא, 18 דקות מראש-העין. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 583 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: סוף 2004. מרעננה לתל-אביב (מסילת השרון): מסלול: מרחוב ירושלים ברעננה לכיוון שפיים, שם יתחבר הקו למסילת החוף וימשיך לרב מכר ברמת-השרון, לפי-גלילות (כונת רמת אביב ד' המתוכננת) לתל-אביב. זמן הנסיעה: 12 דקות. דירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.14 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2008.
 

raminec

New member
אני מרגיש כ"כ איטי.....

קבל! חלק א'
רכבת בתאוצה שנים מדברים על רכבות, אבל נראה שהדיבורים מתחילים להתממש: בחמש השנים הקרובות מתוכננים בישראל כ-15 קווי רכבת חדשים ומשודרגים, שיכללו תחנות משוכללות, רכבות מהירות, מנהרות וגשרים; הם יחברו 24 ערים ויישובים חדשים לרשת הרכבות, יקרבו את הפריפריה למרכז וישפיעו על מפת הנדל"ן המקומית; כך זה ייראה עופר פטרסבורג רציף תחנת הרכבת השלום בתל-אביב, תשע בבוקר. בני זוג ישראלים ושלושת ילדיהם עולים על קו הרכבת הים האדום - רכבת חשמלית אקספרס לאילת. לפני הנסיעה הם התלבטו: האם לקחת טיסה של ארקיע משדה דב - או לנסוע ברכבת המהירה החדשה, 200 קילומטר בשעה מהירותה. החישוב היה פשוט: הטיסה אורכת 50 דקות. עוד 45 דקות התייצבות מוקדמת לצ'ק-אין, ועוד רבע שעה התארגנות עד קבלת המזוודות ביציאה משדה התעופה, סך-הכול כשעה ו-50 דקות. ברכבת, לעומת זאת, הנסיעה אורכת שעתיים וחצי, והמחיר זול יותר. בני הזוג החליטו: עדיף רכבת. התסריט הפוטנציאלי הזה ורבים כמוהו אמורים להתממש בעוד כעשור. בשבוע שעבר הצהיר שר האוצר, בנימין נתניהו, בכנס קיסריה כי באוצר בוחנים מחדש הקמת קו רכבת לאילת, וכי המשרד נמצא בעיצומה של בדיקת כדאיות של הקמת קו כזה. העלות הצפויה: מיליארד דולר. למסילה הקיימת יהיה צורך להוסיף רק עוד 185 ק"מ מסילה. גם ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט לקדם את תוכנית הרכבת לאילת. הקו לאילת היא חלק מתוכנית כוללת לרישות המדינה בקווי רכבת, תוכנית ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, הוא הקטר המוביל שלה. לדבריו, מדובר בפרויקט לאומי שיביא לקירוב הפריפריה למרכז ויסייע לצמיחת המשק. השבוע יצאה לדרך תוכנית חומש, שעלותה כ-20 מיליארד שקל, עם הפיכתה של רשות הרכבות לחברה ממשלתית. באחרונה מונה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רו"ח משה ליאון, ליו"ר רכבת ישראל, במטרה לקדם את הפרויקטים. אחד הצעדים הראשונים של ליאון היה להדיח שלשום את מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר. כחברה תוכל הרכבת לגייס בארבע השנים הקרובות 6.5 מיליארד שקל ממקורות חוץ-תקציביים, כגון בנקים, בערבות מדינה. במקביל יתפח התקציב השנתי שלה ממיליארד ל-3 מיליארד שקל. התוכנית היא לרכוש קרונות וקטרים מודרניים בעלות של 2.5 מיליארד שקל, ולהסב את כל קטרי הדיזל הקיימים לקטרים בעלי הנעה חשמלית, שיגיעו במרבית המקרים למהירות של 160 קמ"ש. הקטר הבודד שעמד בתחנה לבאר-שבע חוזר ובגדול. "המדינה תצטרך לסבסד את הרכבת", אומר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, (שהודח כאמור שלשום), "כי זה לא עסק רווחי בשום מקום בעולם, אבל צריך לראות את התמונה המלאה: הרכבת תחסוך למשק עלויות חיצוניות - תאונות דרכים, זיהום אוויר, צריכת קרקע, בזבוז זמן בפקקים, קירוב הפריפריה למרכז ועוד". מפת הרכבת גם תשנה מאוד את מפת הנדלן של ישראל. קחו למשל את בנימינה, שהודות לקו הרכבת העובר בה, והמאפשר לאנשים להגיע עם הרכבת כמעט עד הבית, הפכה למושבה מבוקשת ליאפים מהמרכז ומחירי הדיור בה קפצו. גם רחובות מתחילה להתעורר בעקבות הצלחה אדירה של קו הרכבות היומי לעיר. אגב, בקווים שבאזור גוש דן והמרכז (למשל מראשון-לציון או מכפר-סבא לתל-אביב) המחירים ינועו סביב 12.50 שקל בממוצע, וכרטיס חופשי חודשי יעלה עד 350 שקל. התוצאות של האצת פיתוח הרכבות בישראל כבר ניכרות. 20 מיליון אנשים נוסעים היום ברכבת מדי שנה, והצפי לסוף העשור הוא ל-70 מיליון נוסעים. לפי סקר של מכון שווקים פנורמה, שליש מנוסעי הרכבת היום הם צעירים בני 18 עד 24. לכל מי ששואף להתנייד ללא פקקים, הנה סקירה עדכנית של כל הקווים החדשים המתוכננים להיבנות בחמש השנים הקרובות (חלקם יתבססו על קווים או קטעים קיימים): מראשון-לציון לתל-אביב: מסלול: מתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון על גבול נס ציונה, דרך באר-יעקב ולוד ועד תל-אביב. זמן הנסיעה: 18 דקות. תדירות: בהתחלה כל שעה. מאפריל - 2004 שתי רכבות בשעה. עלות: 80 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: 15 בספטמבר 2003. מראשון-לציון מערב לתל-אביב: מסלול: מהתחנה המרכזית בראשון-לציון, דרך המכללות במערב העיר (רחוב משה דיין), רחוב קוממיות בחולון, רחוב יוספטל בבת-ים, תחנות וולפסון והולץ בחולון, ועד תל-אביב לאורך הציר הקיים. בעתיד יחובר הקו לתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון. זמן הנסיעה: 16 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.2 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: תחילת 2007. מתל-אביב לנתב"ג: מסלול: הקו ייצא מתל-אביב לאורך ציר אילון, ואחרי מחלף בית-דגן ייכנס למנהרה של 450 מטר שתעבור מתחת לכביש ירושלים-תל-אביב. הקו ימשיך במנהרה נוספת של 140 מטר שתעבור מתחת לצומת שפירים. משם יעבור בחפיר פתוח לאורך נחל שפירים ויגיע לטרמינל נתב"ג 2000 בגשר באורך 200 מטר מעל נחל אילון. אורך הקו יהיה 7.5 ק"מ, ודרגנועים יובילו את הנוסעים במסלול של חצי דקה מהתחנה לטרמינל. זמן הנסיעה: 9 דקות. תדירות: בהתאם לחוזה מיוחד עם רשות שדות התעופה, הקו יפעל 22 שעות ביממה בהתאמה ללוז של תנועת המטוסים, והשעתיים הנותרות יוקצו לתחזוקה. עלות: 371 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: פברואר 2004 (והאבסורד: חודשיים לפני הפתיחה המתוכננת של נתב"ג 2000). מסילה שלישית באילון: מסלול: קיבולת המסילות לאורך ציר נתיבי אילון נמצאת כבר בשיאה, ולכן נסללת כעת מסילה נוספת בציר, שתאפשר להגדיל מאוד את תדירות הרכבות. תדירות: 13 רכבות בשעה בכל כיוון. עלות: 278 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: דצמבר 2004. מכפר-סבא לתל-אביב: מסלול: הקו ברובו קיים. הוא יתבסס על קו ראש-העין-פתח-תקווה-בני-ברק-תל-אביב. היום משרת הקו בין היתר את תושבי השטחים, המגיעים לתחנה בראש-העין באוטובוסים ממוגנים ומשם ממשיכים ברכבת. התוספת תהיה בתוך כפר-סבא. לאחרונה נפתחה תחנת נורדאו במזרח כפר-סבא, על גבול הוד-השרון, וכעת נמצא בסלילה קטע של שני ק"מ לכיוון רחוב סוקולוב במרכז העיר. נעשות עבודות גם להכפלת המסילה, שכן בקו זה צפויים 12 מיליון נוסעים. זמן הנסיעה: 22 דקות מכפר-סבא, 18 דקות מראש-העין. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 583 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: סוף 2004. מרעננה לתל-אביב (מסילת השרון): מסלול: מרחוב ירושלים ברעננה לכיוון שפיים, שם יתחבר הקו למסילת החוף וימשיך לרב מכר ברמת-השרון, לפי-גלילות (כונת רמת אביב ד' המתוכננת) לתל-אביב. זמן הנסיעה: 12 דקות. דירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.14 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2008.
אני מרגיש כ"כ איטי.....
כמו חילזון. Raminec
 

tzvika pick

New member
../images/Emo9.gif

קבל! חלק א'
רכבת בתאוצה שנים מדברים על רכבות, אבל נראה שהדיבורים מתחילים להתממש: בחמש השנים הקרובות מתוכננים בישראל כ-15 קווי רכבת חדשים ומשודרגים, שיכללו תחנות משוכללות, רכבות מהירות, מנהרות וגשרים; הם יחברו 24 ערים ויישובים חדשים לרשת הרכבות, יקרבו את הפריפריה למרכז וישפיעו על מפת הנדל"ן המקומית; כך זה ייראה עופר פטרסבורג רציף תחנת הרכבת השלום בתל-אביב, תשע בבוקר. בני זוג ישראלים ושלושת ילדיהם עולים על קו הרכבת הים האדום - רכבת חשמלית אקספרס לאילת. לפני הנסיעה הם התלבטו: האם לקחת טיסה של ארקיע משדה דב - או לנסוע ברכבת המהירה החדשה, 200 קילומטר בשעה מהירותה. החישוב היה פשוט: הטיסה אורכת 50 דקות. עוד 45 דקות התייצבות מוקדמת לצ'ק-אין, ועוד רבע שעה התארגנות עד קבלת המזוודות ביציאה משדה התעופה, סך-הכול כשעה ו-50 דקות. ברכבת, לעומת זאת, הנסיעה אורכת שעתיים וחצי, והמחיר זול יותר. בני הזוג החליטו: עדיף רכבת. התסריט הפוטנציאלי הזה ורבים כמוהו אמורים להתממש בעוד כעשור. בשבוע שעבר הצהיר שר האוצר, בנימין נתניהו, בכנס קיסריה כי באוצר בוחנים מחדש הקמת קו רכבת לאילת, וכי המשרד נמצא בעיצומה של בדיקת כדאיות של הקמת קו כזה. העלות הצפויה: מיליארד דולר. למסילה הקיימת יהיה צורך להוסיף רק עוד 185 ק"מ מסילה. גם ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט לקדם את תוכנית הרכבת לאילת. הקו לאילת היא חלק מתוכנית כוללת לרישות המדינה בקווי רכבת, תוכנית ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, הוא הקטר המוביל שלה. לדבריו, מדובר בפרויקט לאומי שיביא לקירוב הפריפריה למרכז ויסייע לצמיחת המשק. השבוע יצאה לדרך תוכנית חומש, שעלותה כ-20 מיליארד שקל, עם הפיכתה של רשות הרכבות לחברה ממשלתית. באחרונה מונה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רו"ח משה ליאון, ליו"ר רכבת ישראל, במטרה לקדם את הפרויקטים. אחד הצעדים הראשונים של ליאון היה להדיח שלשום את מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר. כחברה תוכל הרכבת לגייס בארבע השנים הקרובות 6.5 מיליארד שקל ממקורות חוץ-תקציביים, כגון בנקים, בערבות מדינה. במקביל יתפח התקציב השנתי שלה ממיליארד ל-3 מיליארד שקל. התוכנית היא לרכוש קרונות וקטרים מודרניים בעלות של 2.5 מיליארד שקל, ולהסב את כל קטרי הדיזל הקיימים לקטרים בעלי הנעה חשמלית, שיגיעו במרבית המקרים למהירות של 160 קמ"ש. הקטר הבודד שעמד בתחנה לבאר-שבע חוזר ובגדול. "המדינה תצטרך לסבסד את הרכבת", אומר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, (שהודח כאמור שלשום), "כי זה לא עסק רווחי בשום מקום בעולם, אבל צריך לראות את התמונה המלאה: הרכבת תחסוך למשק עלויות חיצוניות - תאונות דרכים, זיהום אוויר, צריכת קרקע, בזבוז זמן בפקקים, קירוב הפריפריה למרכז ועוד". מפת הרכבת גם תשנה מאוד את מפת הנדלן של ישראל. קחו למשל את בנימינה, שהודות לקו הרכבת העובר בה, והמאפשר לאנשים להגיע עם הרכבת כמעט עד הבית, הפכה למושבה מבוקשת ליאפים מהמרכז ומחירי הדיור בה קפצו. גם רחובות מתחילה להתעורר בעקבות הצלחה אדירה של קו הרכבות היומי לעיר. אגב, בקווים שבאזור גוש דן והמרכז (למשל מראשון-לציון או מכפר-סבא לתל-אביב) המחירים ינועו סביב 12.50 שקל בממוצע, וכרטיס חופשי חודשי יעלה עד 350 שקל. התוצאות של האצת פיתוח הרכבות בישראל כבר ניכרות. 20 מיליון אנשים נוסעים היום ברכבת מדי שנה, והצפי לסוף העשור הוא ל-70 מיליון נוסעים. לפי סקר של מכון שווקים פנורמה, שליש מנוסעי הרכבת היום הם צעירים בני 18 עד 24. לכל מי ששואף להתנייד ללא פקקים, הנה סקירה עדכנית של כל הקווים החדשים המתוכננים להיבנות בחמש השנים הקרובות (חלקם יתבססו על קווים או קטעים קיימים): מראשון-לציון לתל-אביב: מסלול: מתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון על גבול נס ציונה, דרך באר-יעקב ולוד ועד תל-אביב. זמן הנסיעה: 18 דקות. תדירות: בהתחלה כל שעה. מאפריל - 2004 שתי רכבות בשעה. עלות: 80 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: 15 בספטמבר 2003. מראשון-לציון מערב לתל-אביב: מסלול: מהתחנה המרכזית בראשון-לציון, דרך המכללות במערב העיר (רחוב משה דיין), רחוב קוממיות בחולון, רחוב יוספטל בבת-ים, תחנות וולפסון והולץ בחולון, ועד תל-אביב לאורך הציר הקיים. בעתיד יחובר הקו לתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון. זמן הנסיעה: 16 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.2 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: תחילת 2007. מתל-אביב לנתב"ג: מסלול: הקו ייצא מתל-אביב לאורך ציר אילון, ואחרי מחלף בית-דגן ייכנס למנהרה של 450 מטר שתעבור מתחת לכביש ירושלים-תל-אביב. הקו ימשיך במנהרה נוספת של 140 מטר שתעבור מתחת לצומת שפירים. משם יעבור בחפיר פתוח לאורך נחל שפירים ויגיע לטרמינל נתב"ג 2000 בגשר באורך 200 מטר מעל נחל אילון. אורך הקו יהיה 7.5 ק"מ, ודרגנועים יובילו את הנוסעים במסלול של חצי דקה מהתחנה לטרמינל. זמן הנסיעה: 9 דקות. תדירות: בהתאם לחוזה מיוחד עם רשות שדות התעופה, הקו יפעל 22 שעות ביממה בהתאמה ללוז של תנועת המטוסים, והשעתיים הנותרות יוקצו לתחזוקה. עלות: 371 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: פברואר 2004 (והאבסורד: חודשיים לפני הפתיחה המתוכננת של נתב"ג 2000). מסילה שלישית באילון: מסלול: קיבולת המסילות לאורך ציר נתיבי אילון נמצאת כבר בשיאה, ולכן נסללת כעת מסילה נוספת בציר, שתאפשר להגדיל מאוד את תדירות הרכבות. תדירות: 13 רכבות בשעה בכל כיוון. עלות: 278 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: דצמבר 2004. מכפר-סבא לתל-אביב: מסלול: הקו ברובו קיים. הוא יתבסס על קו ראש-העין-פתח-תקווה-בני-ברק-תל-אביב. היום משרת הקו בין היתר את תושבי השטחים, המגיעים לתחנה בראש-העין באוטובוסים ממוגנים ומשם ממשיכים ברכבת. התוספת תהיה בתוך כפר-סבא. לאחרונה נפתחה תחנת נורדאו במזרח כפר-סבא, על גבול הוד-השרון, וכעת נמצא בסלילה קטע של שני ק"מ לכיוון רחוב סוקולוב במרכז העיר. נעשות עבודות גם להכפלת המסילה, שכן בקו זה צפויים 12 מיליון נוסעים. זמן הנסיעה: 22 דקות מכפר-סבא, 18 דקות מראש-העין. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 583 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: סוף 2004. מרעננה לתל-אביב (מסילת השרון): מסלול: מרחוב ירושלים ברעננה לכיוון שפיים, שם יתחבר הקו למסילת החוף וימשיך לרב מכר ברמת-השרון, לפי-גלילות (כונת רמת אביב ד' המתוכננת) לתל-אביב. זמן הנסיעה: 12 דקות. דירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.14 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2008.
 

alexUK

New member
תודה חבר'ה

קבל! חלק א'
רכבת בתאוצה שנים מדברים על רכבות, אבל נראה שהדיבורים מתחילים להתממש: בחמש השנים הקרובות מתוכננים בישראל כ-15 קווי רכבת חדשים ומשודרגים, שיכללו תחנות משוכללות, רכבות מהירות, מנהרות וגשרים; הם יחברו 24 ערים ויישובים חדשים לרשת הרכבות, יקרבו את הפריפריה למרכז וישפיעו על מפת הנדל"ן המקומית; כך זה ייראה עופר פטרסבורג רציף תחנת הרכבת השלום בתל-אביב, תשע בבוקר. בני זוג ישראלים ושלושת ילדיהם עולים על קו הרכבת הים האדום - רכבת חשמלית אקספרס לאילת. לפני הנסיעה הם התלבטו: האם לקחת טיסה של ארקיע משדה דב - או לנסוע ברכבת המהירה החדשה, 200 קילומטר בשעה מהירותה. החישוב היה פשוט: הטיסה אורכת 50 דקות. עוד 45 דקות התייצבות מוקדמת לצ'ק-אין, ועוד רבע שעה התארגנות עד קבלת המזוודות ביציאה משדה התעופה, סך-הכול כשעה ו-50 דקות. ברכבת, לעומת זאת, הנסיעה אורכת שעתיים וחצי, והמחיר זול יותר. בני הזוג החליטו: עדיף רכבת. התסריט הפוטנציאלי הזה ורבים כמוהו אמורים להתממש בעוד כעשור. בשבוע שעבר הצהיר שר האוצר, בנימין נתניהו, בכנס קיסריה כי באוצר בוחנים מחדש הקמת קו רכבת לאילת, וכי המשרד נמצא בעיצומה של בדיקת כדאיות של הקמת קו כזה. העלות הצפויה: מיליארד דולר. למסילה הקיימת יהיה צורך להוסיף רק עוד 185 ק"מ מסילה. גם ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט לקדם את תוכנית הרכבת לאילת. הקו לאילת היא חלק מתוכנית כוללת לרישות המדינה בקווי רכבת, תוכנית ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, הוא הקטר המוביל שלה. לדבריו, מדובר בפרויקט לאומי שיביא לקירוב הפריפריה למרכז ויסייע לצמיחת המשק. השבוע יצאה לדרך תוכנית חומש, שעלותה כ-20 מיליארד שקל, עם הפיכתה של רשות הרכבות לחברה ממשלתית. באחרונה מונה מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, רו"ח משה ליאון, ליו"ר רכבת ישראל, במטרה לקדם את הפרויקטים. אחד הצעדים הראשונים של ליאון היה להדיח שלשום את מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר. כחברה תוכל הרכבת לגייס בארבע השנים הקרובות 6.5 מיליארד שקל ממקורות חוץ-תקציביים, כגון בנקים, בערבות מדינה. במקביל יתפח התקציב השנתי שלה ממיליארד ל-3 מיליארד שקל. התוכנית היא לרכוש קרונות וקטרים מודרניים בעלות של 2.5 מיליארד שקל, ולהסב את כל קטרי הדיזל הקיימים לקטרים בעלי הנעה חשמלית, שיגיעו במרבית המקרים למהירות של 160 קמ"ש. הקטר הבודד שעמד בתחנה לבאר-שבע חוזר ובגדול. "המדינה תצטרך לסבסד את הרכבת", אומר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, (שהודח כאמור שלשום), "כי זה לא עסק רווחי בשום מקום בעולם, אבל צריך לראות את התמונה המלאה: הרכבת תחסוך למשק עלויות חיצוניות - תאונות דרכים, זיהום אוויר, צריכת קרקע, בזבוז זמן בפקקים, קירוב הפריפריה למרכז ועוד". מפת הרכבת גם תשנה מאוד את מפת הנדלן של ישראל. קחו למשל את בנימינה, שהודות לקו הרכבת העובר בה, והמאפשר לאנשים להגיע עם הרכבת כמעט עד הבית, הפכה למושבה מבוקשת ליאפים מהמרכז ומחירי הדיור בה קפצו. גם רחובות מתחילה להתעורר בעקבות הצלחה אדירה של קו הרכבות היומי לעיר. אגב, בקווים שבאזור גוש דן והמרכז (למשל מראשון-לציון או מכפר-סבא לתל-אביב) המחירים ינועו סביב 12.50 שקל בממוצע, וכרטיס חופשי חודשי יעלה עד 350 שקל. התוצאות של האצת פיתוח הרכבות בישראל כבר ניכרות. 20 מיליון אנשים נוסעים היום ברכבת מדי שנה, והצפי לסוף העשור הוא ל-70 מיליון נוסעים. לפי סקר של מכון שווקים פנורמה, שליש מנוסעי הרכבת היום הם צעירים בני 18 עד 24. לכל מי ששואף להתנייד ללא פקקים, הנה סקירה עדכנית של כל הקווים החדשים המתוכננים להיבנות בחמש השנים הקרובות (חלקם יתבססו על קווים או קטעים קיימים): מראשון-לציון לתל-אביב: מסלול: מתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון על גבול נס ציונה, דרך באר-יעקב ולוד ועד תל-אביב. זמן הנסיעה: 18 דקות. תדירות: בהתחלה כל שעה. מאפריל - 2004 שתי רכבות בשעה. עלות: 80 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: 15 בספטמבר 2003. מראשון-לציון מערב לתל-אביב: מסלול: מהתחנה המרכזית בראשון-לציון, דרך המכללות במערב העיר (רחוב משה דיין), רחוב קוממיות בחולון, רחוב יוספטל בבת-ים, תחנות וולפסון והולץ בחולון, ועד תל-אביב לאורך הציר הקיים. בעתיד יחובר הקו לתחנת גן-הוורדים בראשון-לציון. זמן הנסיעה: 16 דקות. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.2 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: תחילת 2007. מתל-אביב לנתב"ג: מסלול: הקו ייצא מתל-אביב לאורך ציר אילון, ואחרי מחלף בית-דגן ייכנס למנהרה של 450 מטר שתעבור מתחת לכביש ירושלים-תל-אביב. הקו ימשיך במנהרה נוספת של 140 מטר שתעבור מתחת לצומת שפירים. משם יעבור בחפיר פתוח לאורך נחל שפירים ויגיע לטרמינל נתב"ג 2000 בגשר באורך 200 מטר מעל נחל אילון. אורך הקו יהיה 7.5 ק"מ, ודרגנועים יובילו את הנוסעים במסלול של חצי דקה מהתחנה לטרמינל. זמן הנסיעה: 9 דקות. תדירות: בהתאם לחוזה מיוחד עם רשות שדות התעופה, הקו יפעל 22 שעות ביממה בהתאמה ללוז של תנועת המטוסים, והשעתיים הנותרות יוקצו לתחזוקה. עלות: 371 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: פברואר 2004 (והאבסורד: חודשיים לפני הפתיחה המתוכננת של נתב"ג 2000). מסילה שלישית באילון: מסלול: קיבולת המסילות לאורך ציר נתיבי אילון נמצאת כבר בשיאה, ולכן נסללת כעת מסילה נוספת בציר, שתאפשר להגדיל מאוד את תדירות הרכבות. תדירות: 13 רכבות בשעה בכל כיוון. עלות: 278 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: דצמבר 2004. מכפר-סבא לתל-אביב: מסלול: הקו ברובו קיים. הוא יתבסס על קו ראש-העין-פתח-תקווה-בני-ברק-תל-אביב. היום משרת הקו בין היתר את תושבי השטחים, המגיעים לתחנה בראש-העין באוטובוסים ממוגנים ומשם ממשיכים ברכבת. התוספת תהיה בתוך כפר-סבא. לאחרונה נפתחה תחנת נורדאו במזרח כפר-סבא, על גבול הוד-השרון, וכעת נמצא בסלילה קטע של שני ק"מ לכיוון רחוב סוקולוב במרכז העיר. נעשות עבודות גם להכפלת המסילה, שכן בקו זה צפויים 12 מיליון נוסעים. זמן הנסיעה: 22 דקות מכפר-סבא, 18 דקות מראש-העין. תדירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 583 מיליון שקל. פתיחה מתוכננת: סוף 2004. מרעננה לתל-אביב (מסילת השרון): מסלול: מרחוב ירושלים ברעננה לכיוון שפיים, שם יתחבר הקו למסילת החוף וימשיך לרב מכר ברמת-השרון, לפי-גלילות (כונת רמת אביב ד' המתוכננת) לתל-אביב. זמן הנסיעה: 12 דקות. דירות: שתי רכבות בשעה. עלות: 1.14 מיליארד שקל. פתיחה מתוכננת: 2008.
תודה חבר'ה
 

oren*

New member
בפעם הבאה אאלץ למחוק הודעות המכילות

אפשר קופי+פסט?
בפעם הבאה אאלץ למחוק הודעות המכילות
טקסט שלם מתוך כתבה באתר אחר - מתוקף חוק זכויות יוצרים והוראה של הנהלת פורומי תפוז.
 

yblumann

New member
YNET not available outside Israel

בפעם הבאה אאלץ למחוק הודעות המכילות
טקסט שלם מתוך כתבה באתר אחר - מתוקף חוק זכויות יוצרים והוראה של הנהלת פורומי תפוז.
YNET not available outside Israel
Oren, Please bear in mind the YNET is not available for overseas surfers- unless you pay for it! So it is great that the 3-4 overseas memebers can at least view the pasted articles! Tks and regards Yoram
 

oren*

New member
שלום יורם, בעיית הגישה של גולשים

YNET not available outside Israel
Oren, Please bear in mind the YNET is not available for overseas surfers- unless you pay for it! So it is great that the 3-4 overseas memebers can at least view the pasted articles! Tks and regards Yoram
שלום יורם, בעיית הגישה של גולשים
מחו"ל לאתר YNET ידועה. בתפוז יש מספר רב של פורומים המנוהלים על ידי מנהלים שאינם תושבי ישראל, וגם להם כמנהלי פורומים אסור לחרוג מהכללים ולאפשר העתקת כתבות מאתרי תוכן. לצערי, אין הרבה מה לעשות.
 

oren*

New member
מה שכן אפשר לעשות, הוא לכתוב תיאור

שלום יורם, בעיית הגישה של גולשים
מחו"ל לאתר YNET ידועה. בתפוז יש מספר רב של פורומים המנוהלים על ידי מנהלים שאינם תושבי ישראל, וגם להם כמנהלי פורומים אסור לחרוג מהכללים ולאפשר העתקת כתבות מאתרי תוכן. לצערי, אין הרבה מה לעשות.
מה שכן אפשר לעשות, הוא לכתוב תיאור
כללי של אותה כתבה, כך שגם גולשים מחו"ל ידעו במה מדובר (מבלי לקרוא את הדברים אחד לאחד). הרע במיעוטו.
 

raminec

New member
איי קרמבה ../images/Emo70.gif

כתבה טובה מאוד ב Ynet
שעוסקת בהתפתחות הרכבת בארץ, מומלץ בחום! http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2688510,00.html
איי קרמבה

אתה רק השלישי שמקשר לכתבה הזו ומכיוון שאין גלידה באייקונים של תפוז אז קבל
(על משקל פעם שלישית גלידה) נראה לי שאת המסקנות אתה כבר תצליח להסיק לבד... Raminec
 

curi

New member
לא צריך לפתוח על זה דיון חדש

איי קרמבה

אתה רק השלישי שמקשר לכתבה הזו ומכיוון שאין גלידה באייקונים של תפוז אז קבל
(על משקל פעם שלישית גלידה) נראה לי שאת המסקנות אתה כבר תצליח להסיק לבד... Raminec
לא צריך לפתוח על זה דיון חדש
אם לא שמתם לב יש על הכתבה הזאת כבר דיון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה