כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל

מצב
הנושא נעול.
נכון, וגם לא יהודים שזקוקים לתח"ץ בשבת, תיירים ועובדים מחו"ל

יש דבר כזה חילונים, והם גם יהודים
מדובר ביהודים שכן נוסעים בשבת ויש להם דרישה לתח"צ בשבת.
מדוע תמיד מתעלמים מהדרישה היהודית הזו.
חלק מהיהודים נוסעים בשבת ולכן במדינה יהודית חובת השלטונות לספק תחבורה ציבורית ליהודים בשבת.
נכון, וגם לא יהודים שזקוקים לתח"ץ בשבת, תיירים ועובדים מחו"ל
 
התנועה הזאת לעולם לא תשיג את מטרתה בדרך שבה היא פועלת.

כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל
http://mobile.mako.co.il/finances-n...951006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

מדובר בדו"ח של תנועת ישראל החופשית שהציבה מספר שאלות דומות בנושא מתכונת התח"צ בסופי השבוע וזכויות הנהגים לארבעה רשויות תח"צ בארבעה ערים מרכזיות באירופה: שטוקהולם, ברלין, לונדון ומדריד.

יש לציין שהכיסוי התח"צי בסופי השבוע באירופה נרחב יותר וכולל רכבות ארציות ופרבריות, תח"צ מקומי בעיירות קטנות, ואינו מוגבל למטרופולינים הגדולים.

יש לציין שבכל המערכות האמורות השירות בסופי השבוע הוא באמצעים הסדירים - רכבות, רק"לות ואוטובוסים. לאור העובדה הזו המסקנה בדו"ח שיש להשתמש בארץ במוניות השירות היא תמוהה ופוגעת באפשרות להפעיל מערכת תח"צ סדירה בתעריפים סדירים שווים לכל נפש כולל ההנחות הכלולות בחוק כמקובל בעולם .
התנועה הזאת לעולם לא תשיג את מטרתה בדרך שבה היא פועלת.
הם נחלמים היכן שלא צריך להלחם...
שישימו רגע את מרכז הארץ בצד ושיבואו לראות את חיפה... בחיפה מאז ומעולם יש תח"צ בשבת אולם בשנים האחרונות היא הדלדלה משמעותית... בחיפה יש היתר אבל ההיתר לא מנוצל לגמרי והפוטנציאל לא ממומש.
&nbsp
במקום להלחם על חיפה ואז להציג מודל שמראה כמה שזה עובד טוב, הם נלמים על תל אביב.
&nbsp
שתבוא ישראל חופשית ותדרוש הפעלת קו 2 של המטרונית בשבת. ניתקו את קריית אתא לגמרי מתח"צ בשבת ולאף אחד זה לא מזיז.
&nbsp
החרידים חכמים, הם למעשה מנתקים את מטרופולין חיפה מתח"צ בשבת ואז יבואו ויגידו "הנה ניסינו בחיפה, אין באמת הרבה ביקוש ולראיה שקווים נסגרו הכל המשיך לעבוד כרגיל ללא תלונות".
 

א ווארט

New member
חיפה רק מחכה לשיפור

התנועה הזאת לעולם לא תשיג את מטרתה בדרך שבה היא פועלת.
הם נחלמים היכן שלא צריך להלחם...
שישימו רגע את מרכז הארץ בצד ושיבואו לראות את חיפה... בחיפה מאז ומעולם יש תח"צ בשבת אולם בשנים האחרונות היא הדלדלה משמעותית... בחיפה יש היתר אבל ההיתר לא מנוצל לגמרי והפוטנציאל לא ממומש.
&nbsp
במקום להלחם על חיפה ואז להציג מודל שמראה כמה שזה עובד טוב, הם נלמים על תל אביב.
&nbsp
שתבוא ישראל חופשית ותדרוש הפעלת קו 2 של המטרונית בשבת. ניתקו את קריית אתא לגמרי מתח"צ בשבת ולאף אחד זה לא מזיז.
&nbsp
החרידים חכמים, הם למעשה מנתקים את מטרופולין חיפה מתח"צ בשבת ואז יבואו ויגידו "הנה ניסינו בחיפה, אין באמת הרבה ביקוש ולראיה שקווים נסגרו הכל המשיך לעבוד כרגיל ללא תלונות".
חיפה רק מחכה לשיפור
התחבורה הציבורית עובדת טוב, מהמרכזים דרך הציר הראשי. התחבורה כרגע במקסימום שלה, אוטובוסים תמיד מפוצצים (מגיעים רק פעם בכמה שעות). אם יהיה חיבור לפחות לכפרים הלא יהודיים מסביב ותדירות קצת יותר גבוהה, לא יהיה צריך להילחם, העיר תדבר בעד עצמה.
 

Ccyclist

Well-known member
שמעתי שהמטרונית התדירה עמוסה אך קווי אגד השעתיים מת חי.

חיפה רק מחכה לשיפור
התחבורה הציבורית עובדת טוב, מהמרכזים דרך הציר הראשי. התחבורה כרגע במקסימום שלה, אוטובוסים תמיד מפוצצים (מגיעים רק פעם בכמה שעות). אם יהיה חיבור לפחות לכפרים הלא יהודיים מסביב ותדירות קצת יותר גבוהה, לא יהיה צריך להילחם, העיר תדבר בעד עצמה.
שמעתי שהמטרונית התדירה עמוסה אך קווי אגד השעתיים מת חי.
תחבורה שאינה תדירה גורמת לנוסעים לוותר עליה, אני למשל לא נוסע באמצעי שבא פעם בשעה והמינימום שלי זו תדירות חצי שעתית.
&nbsp
התפוסה במטרונית מוכיחה את העיקרון שהתפוסה עולה במרובע לתדירות. הנה באמצעי התדיר שנחשב לבעייתי בימי חול כי מסלולו אינו משרת את תושבי העיר אי אפשר למצוא מקום ישיבה בשישי בערב וקווים עירוניים שפועלים מימים ימימה ריקים כי אנשים לא רוצים להמתין שעה - שעתיים אם יפספסו את האוטובוס שלהם מכל סיבה שהיא.
&nbsp
קמפיין בעד הגברת התדירות בקווים חיפאיים הפועלים השבת שיש להם ביקוש גבוה ביום חול ופוטנציאל פנאי זה דבר מתבקש.
 
לקווי הלילה של אגד באזור חיפה יש ביקוש גבוה בשישי

שמעתי שהמטרונית התדירה עמוסה אך קווי אגד השעתיים מת חי.
תחבורה שאינה תדירה גורמת לנוסעים לוותר עליה, אני למשל לא נוסע באמצעי שבא פעם בשעה והמינימום שלי זו תדירות חצי שעתית.
&nbsp
התפוסה במטרונית מוכיחה את העיקרון שהתפוסה עולה במרובע לתדירות. הנה באמצעי התדיר שנחשב לבעייתי בימי חול כי מסלולו אינו משרת את תושבי העיר אי אפשר למצוא מקום ישיבה בשישי בערב וקווים עירוניים שפועלים מימים ימימה ריקים כי אנשים לא רוצים להמתין שעה - שעתיים אם יפספסו את האוטובוס שלהם מכל סיבה שהיא.
&nbsp
קמפיין בעד הגברת התדירות בקווים חיפאיים הפועלים השבת שיש להם ביקוש גבוה ביום חול ופוטנציאל פנאי זה דבר מתבקש.
לקווי הלילה של אגד באזור חיפה יש ביקוש גבוה בשישי
והם ממש לא מת חי.
לקווי השבת של אגד אין הרבה ביקוש כי באמת אין ביקוש גבוה לנסיעות בהם, מלבד בעונת הרחצה
אי אפשר להשוות ביקוש לקווים העירוניים בימי חול לביקוש בשבתות.
בשבתות ביום גם קו 1 של המטרונית אינו עמוס ואינו תדיר במיוחד.
 
המטרונית ריקה כי היא נוסעת בציר אחד ואין לה הזנה משום מקום

לקווי הלילה של אגד באזור חיפה יש ביקוש גבוה בשישי
והם ממש לא מת חי.
לקווי השבת של אגד אין הרבה ביקוש כי באמת אין ביקוש גבוה לנסיעות בהם, מלבד בעונת הרחצה
אי אפשר להשוות ביקוש לקווים העירוניים בימי חול לביקוש בשבתות.
בשבתות ביום גם קו 1 של המטרונית אינו עמוס ואינו תדיר במיוחד.
המטרונית ריקה כי היא נוסעת בציר אחד ואין לה הזנה משום מקום
נוסעים בה רק אנשים שגרים ממש על הציר.
אז מה זה שווה?
&nbsp
 
התדירות של רוב קווי השבת בחיפה גבוהה יותר:

שמעתי שהמטרונית התדירה עמוסה אך קווי אגד השעתיים מת חי.
תחבורה שאינה תדירה גורמת לנוסעים לוותר עליה, אני למשל לא נוסע באמצעי שבא פעם בשעה והמינימום שלי זו תדירות חצי שעתית.
&nbsp
התפוסה במטרונית מוכיחה את העיקרון שהתפוסה עולה במרובע לתדירות. הנה באמצעי התדיר שנחשב לבעייתי בימי חול כי מסלולו אינו משרת את תושבי העיר אי אפשר למצוא מקום ישיבה בשישי בערב וקווים עירוניים שפועלים מימים ימימה ריקים כי אנשים לא רוצים להמתין שעה - שעתיים אם יפספסו את האוטובוס שלהם מכל סיבה שהיא.
&nbsp
קמפיין בעד הגברת התדירות בקווים חיפאיים הפועלים השבת שיש להם ביקוש גבוה ביום חול ופוטנציאל פנאי זה דבר מתבקש.
התדירות של רוב קווי השבת בחיפה גבוהה יותר:
רוב קווי השבת בחיפה פועלים בתדירות של פעם ב40-45 דקות, מקצתם אף פעם בחצי שעה. הקו לנשר אכן פועל בתדירות של אחת לשעה או שעתיים אבל הוא נחשב חריג.
ובשישי בלילה - קווי הלילה העירוניים של אגד פועלים פעם בחצי שעה, כמו המטרונית בשעות הללו, וקו 208 פעם ב40-45 דקות.
אגב, בחודשי הקיץ דווקא התדירות של קווים 200 ו210 גבוהה יותר מזו של המטרונית - פעם ב20 דקות לעומת פעם בחצי שעה שבה נוסעת המטרונית.

מה שכן - צריך לפעול לכך שלא יהיה את החור הקיים בשישי בין 17:00 ל21:30 או לפחות לצמצם אותו וגם להפעיל קו שבת עירוני בקריות שיהווה משלים למטרונית(כפי שהבנתי שהיה קיים בעבר).
 

Ccyclist

Well-known member
לו"ז של פעם ב45-40 דק' זה אסון כי הזמן משתנה כל שעה.

התדירות של רוב קווי השבת בחיפה גבוהה יותר:
רוב קווי השבת בחיפה פועלים בתדירות של פעם ב40-45 דקות, מקצתם אף פעם בחצי שעה. הקו לנשר אכן פועל בתדירות של אחת לשעה או שעתיים אבל הוא נחשב חריג.
ובשישי בלילה - קווי הלילה העירוניים של אגד פועלים פעם בחצי שעה, כמו המטרונית בשעות הללו, וקו 208 פעם ב40-45 דקות.
אגב, בחודשי הקיץ דווקא התדירות של קווים 200 ו210 גבוהה יותר מזו של המטרונית - פעם ב20 דקות לעומת פעם בחצי שעה שבה נוסעת המטרונית.

מה שכן - צריך לפעול לכך שלא יהיה את החור הקיים בשישי בין 17:00 ל21:30 או לפחות לצמצם אותו וגם להפעיל קו שבת עירוני בקריות שיהווה משלים למטרונית(כפי שהבנתי שהיה קיים בעבר).
לו"ז של פעם ב45-40 דק' זה אסון כי הזמן משתנה כל שעה.
אפילו לו"ז שעתי עדיף כי אפשר לדעת שהאוטובוס מגיע באותן דקות כל שעה כפי שאפשר בתדירות חצי שעתית, של 20, 15 ו10 דקות.
&nbsp
בתדירות של 40 דק מה שמתקבל הוא:
X:00, X:40, Y:20, Z:00, Z:40, A:00
&nbsp
בתדירות של 45 דק מתקבל:
X:00, X:45, Y:30, Z:15, A:00
&nbsp
כאשר אפשר לזכור מתי האוטובוס קל יותר להשתמש במערכת, כאשר המערכת מטריחה את הנוסע לחפש כל פעם מחדש בלו"ז ומתקילה אותו בזמני המתנה ארוכים אם הוא זכר לא נכון הוא ידיר את רגליו ממנה.
 
היום יש אפליקציות ולוחות זמנים ברשת, פחות חשוב.

לו"ז של פעם ב45-40 דק' זה אסון כי הזמן משתנה כל שעה.
אפילו לו"ז שעתי עדיף כי אפשר לדעת שהאוטובוס מגיע באותן דקות כל שעה כפי שאפשר בתדירות חצי שעתית, של 20, 15 ו10 דקות.
&nbsp
בתדירות של 40 דק מה שמתקבל הוא:
X:00, X:40, Y:20, Z:00, Z:40, A:00
&nbsp
בתדירות של 45 דק מתקבל:
X:00, X:45, Y:30, Z:15, A:00
&nbsp
כאשר אפשר לזכור מתי האוטובוס קל יותר להשתמש במערכת, כאשר המערכת מטריחה את הנוסע לחפש כל פעם מחדש בלו"ז ומתקילה אותו בזמני המתנה ארוכים אם הוא זכר לא נכון הוא ידיר את רגליו ממנה.
היום יש אפליקציות ולוחות זמנים ברשת, פחות חשוב.
 

Ccyclist

Well-known member
הרשת אינה זמינה לכל נוסע בכל זמן.

היום יש אפליקציות ולוחות זמנים ברשת, פחות חשוב.
הרשת אינה זמינה לכל נוסע בכל זמן.
לנוסעים בגיל הפנסיה היא מד"ב. לתיירים היא אינה זמינה בכיוון חזור כי מי שלא קנה סים מקומי יעדיף שלא להשתמש במידע במחירי גלישה בחו"ל (דבר שצריך לאשר בsms). למי שנמצאים בטבע או באתרי עתיקות מסויימים היא אינה זמינה בגלל קשיי קליטה.
&nbsp
גם אם הרשת זמינה עצם הצורך לתכנן כל נסיעה בגלל לו"ז שמשתנה כל שעה במקום שיהיה אפשר פשוט לדעת מהן שעות ההגעה של האוטובוס היא מטרד.
&nbsp
באזורי בספרד היה אוטובוס שבא פעם ב25 דקות וזה היה כאב ראש כי דקות ההגעה שלו נדדו ברחבי השעה כמו נדידת חגי האיסלאם בלוח השנה.
&nbsp
X:00, X:25, X:50, Y:15, Y:40, Z:05, Z:30, Z:55, A:20, A:45, B:10, B:35, C:00
&nbsp
צימצמו אותו לפעם ב 30 דקות וזה הקל בהרבה על תיכנון הנסיעה כי האוטובוס תמיד הגיע בזמנים דומים כל שעה ולא היה צריך לבדוק כל פעם מחדש.
 
צודק, לנוסעים מבוגרים לא קבועים זה יותר מפריע

הרשת אינה זמינה לכל נוסע בכל זמן.
לנוסעים בגיל הפנסיה היא מד"ב. לתיירים היא אינה זמינה בכיוון חזור כי מי שלא קנה סים מקומי יעדיף שלא להשתמש במידע במחירי גלישה בחו"ל (דבר שצריך לאשר בsms). למי שנמצאים בטבע או באתרי עתיקות מסויימים היא אינה זמינה בגלל קשיי קליטה.
&nbsp
גם אם הרשת זמינה עצם הצורך לתכנן כל נסיעה בגלל לו"ז שמשתנה כל שעה במקום שיהיה אפשר פשוט לדעת מהן שעות ההגעה של האוטובוס היא מטרד.
&nbsp
באזורי בספרד היה אוטובוס שבא פעם ב25 דקות וזה היה כאב ראש כי דקות ההגעה שלו נדדו ברחבי השעה כמו נדידת חגי האיסלאם בלוח השנה.
&nbsp
X:00, X:25, X:50, Y:15, Y:40, Z:05, Z:30, Z:55, A:20, A:45, B:10, B:35, C:00
&nbsp
צימצמו אותו לפעם ב 30 דקות וזה הקל בהרבה על תיכנון הנסיעה כי האוטובוס תמיד הגיע בזמנים דומים כל שעה ולא היה צריך לבדוק כל פעם מחדש.
צודק, לנוסעים מבוגרים לא קבועים זה יותר מפריע
 

Ccyclist

Well-known member
פורמט אחר ללו"ז 25 דק כדי להראות כמה זה גרוע

הרשת אינה זמינה לכל נוסע בכל זמן.
לנוסעים בגיל הפנסיה היא מד"ב. לתיירים היא אינה זמינה בכיוון חזור כי מי שלא קנה סים מקומי יעדיף שלא להשתמש במידע במחירי גלישה בחו"ל (דבר שצריך לאשר בsms). למי שנמצאים בטבע או באתרי עתיקות מסויימים היא אינה זמינה בגלל קשיי קליטה.
&nbsp
גם אם הרשת זמינה עצם הצורך לתכנן כל נסיעה בגלל לו"ז שמשתנה כל שעה במקום שיהיה אפשר פשוט לדעת מהן שעות ההגעה של האוטובוס היא מטרד.
&nbsp
באזורי בספרד היה אוטובוס שבא פעם ב25 דקות וזה היה כאב ראש כי דקות ההגעה שלו נדדו ברחבי השעה כמו נדידת חגי האיסלאם בלוח השנה.
&nbsp
X:00, X:25, X:50, Y:15, Y:40, Z:05, Z:30, Z:55, A:20, A:45, B:10, B:35, C:00
&nbsp
צימצמו אותו לפעם ב 30 דקות וזה הקל בהרבה על תיכנון הנסיעה כי האוטובוס תמיד הגיע בזמנים דומים כל שעה ולא היה צריך לבדוק כל פעם מחדש.
פורמט אחר ללו"ז 25 דק כדי להראות כמה זה גרוע
שורה אחת לא עשתה צדק לכאוס. הנה פורמט עם שורה לכל שעה.
&nbsp
X:00, X:25, X:50
Y:15, Y:40
Z:05, Z:30, Z:55
A:20, A:45
B:10, B:35
C:00, C:25, C:55
&nbsp
&nbsp
 

אילקו

New member
הקווי אגד בשבת ממש לא מתים

שמעתי שהמטרונית התדירה עמוסה אך קווי אגד השעתיים מת חי.
תחבורה שאינה תדירה גורמת לנוסעים לוותר עליה, אני למשל לא נוסע באמצעי שבא פעם בשעה והמינימום שלי זו תדירות חצי שעתית.
&nbsp
התפוסה במטרונית מוכיחה את העיקרון שהתפוסה עולה במרובע לתדירות. הנה באמצעי התדיר שנחשב לבעייתי בימי חול כי מסלולו אינו משרת את תושבי העיר אי אפשר למצוא מקום ישיבה בשישי בערב וקווים עירוניים שפועלים מימים ימימה ריקים כי אנשים לא רוצים להמתין שעה - שעתיים אם יפספסו את האוטובוס שלהם מכל סיבה שהיא.
&nbsp
קמפיין בעד הגברת התדירות בקווים חיפאיים הפועלים השבת שיש להם ביקוש גבוה ביום חול ופוטנציאל פנאי זה דבר מתבקש.
הקווי אגד בשבת ממש לא מתים
וחלקם ממש עמוסים. אולי בשעות הבוקר 9-10 שהם מתחילים הם ריקים יחסחת, אבל אח"כ הם מפוצצים ולפעמים הרבה אנשים בעמידה, במיוחד באיזור מרכז הכרמל, הדר וגם מושבה...
ובכלל היתרון בחיפה, לא רק הקווי שבת אלא זה שרוב הקווים ההתדירים הרגילים מתחדשים בשעה 16-16:30 (גם כשבת יוצאת ב8 בערב, כגון 123, 115, 133, ועוד המון קווים
 
אין לך שום קו שמגיע לקריית אתא בשבת. שום קו.

הקווי אגד בשבת ממש לא מתים
וחלקם ממש עמוסים. אולי בשעות הבוקר 9-10 שהם מתחילים הם ריקים יחסחת, אבל אח"כ הם מפוצצים ולפעמים הרבה אנשים בעמידה, במיוחד באיזור מרכז הכרמל, הדר וגם מושבה...
ובכלל היתרון בחיפה, לא רק הקווי שבת אלא זה שרוב הקווים ההתדירים הרגילים מתחדשים בשעה 16-16:30 (גם כשבת יוצאת ב8 בערב, כגון 123, 115, 133, ועוד המון קווים
אין לך שום קו שמגיע לקריית אתא בשבת. שום קו.
פעם היו 4 קווים כולל קו לים.
בעידן המטרונית בוטלה כל התחבורה לקריית אתא כליל למעט קווי לילה.
לקחת את העיר הכי גדולה בקריות וניטרלת אותה.
&nbsp
ובכנות אני לא מבין למה אין קווים לים בשבת בעונת הקיץ.
 
ה"תודות" לראש עיריית קרית אתא שיחד עם פעילים חרדים ביצע מחטף

אין לך שום קו שמגיע לקריית אתא בשבת. שום קו.
פעם היו 4 קווים כולל קו לים.
בעידן המטרונית בוטלה כל התחבורה לקריית אתא כליל למעט קווי לילה.
לקחת את העיר הכי גדולה בקריות וניטרלת אותה.
&nbsp
ובכנות אני לא מבין למה אין קווים לים בשבת בעונת הקיץ.
ה"תודות" לראש עיריית קרית אתא שיחד עם פעילים חרדים ביצע מחטף
וההתעוררות מנגד הייתה מאוחרת מדי.
קו 2 היה מתוכנן לפעול בשבת והיה צריך לפעול בשבת.

גם קו 1 של דן בגוש דן היה מתוכנן לפעול לפני יציאת השבת ולא פועל לפני יציאת
השבת.
וגם במקרה הזה ה"תודות" לראש עירייה מסויים...
 
לפרסם תחת תיוג העיריה ונציגי החרדים את ההרוגים בשישי בערב

ה"תודות" לראש עיריית קרית אתא שיחד עם פעילים חרדים ביצע מחטף
וההתעוררות מנגד הייתה מאוחרת מדי.
קו 2 היה מתוכנן לפעול בשבת והיה צריך לפעול בשבת.

גם קו 1 של דן בגוש דן היה מתוכנן לפעול לפני יציאת השבת ולא פועל לפני יציאת
השבת.
וגם במקרה הזה ה"תודות" לראש עירייה מסויים...
לפרסם תחת תיוג העיריה ונציגי החרדים את ההרוגים בשישי בערב
בתאונות הדרכים בזכותם.
כפייה דתית הורגת.
 
אין לראש ערייה יכולת כזאת

ה"תודות" לראש עיריית קרית אתא שיחד עם פעילים חרדים ביצע מחטף
וההתעוררות מנגד הייתה מאוחרת מדי.
קו 2 היה מתוכנן לפעול בשבת והיה צריך לפעול בשבת.

גם קו 1 של דן בגוש דן היה מתוכנן לפעול לפני יציאת השבת ולא פועל לפני יציאת
השבת.
וגם במקרה הזה ה"תודות" לראש עירייה מסויים...
אין לראש ערייה יכולת כזאת
הוא לא קובע את רישיון הקו.
זה משרד התחבורה שנכנע לזה, ואני לא זוכר שום מחאה של ישראל חופשית בהקשר הזה.
&nbsp
ובלי קשר גם אם קו 2 של המטרונית לא עובד בשבת, למה זה צריך להשפיע על קווי אגד?
 
לראש עירייה יש יכולת להפעיל את קשריו הפוליטיים ולפנות למשרד

אין לראש ערייה יכולת כזאת
הוא לא קובע את רישיון הקו.
זה משרד התחבורה שנכנע לזה, ואני לא זוכר שום מחאה של ישראל חופשית בהקשר הזה.
&nbsp
ובלי קשר גם אם קו 2 של המטרונית לא עובד בשבת, למה זה צריך להשפיע על קווי אגד?
לראש עירייה יש יכולת להפעיל את קשריו הפוליטיים ולפנות למשרד
התחבורה.
הרבה מאוד פעולות של משרד התחבורה נובעות מלחצים של ראשי עיריות.
 
לראש ערייה יש את השיקולים הפוליטיים שלו.

לראש עירייה יש יכולת להפעיל את קשריו הפוליטיים ולפנות למשרד
התחבורה.
הרבה מאוד פעולות של משרד התחבורה נובעות מלחצים של ראשי עיריות.
לראש ערייה יש את השיקולים הפוליטיים שלו.
בכנות, אני חושב שזה יועיל למדינה אם תוכניות תחבורה לרבות מרכזי תחבורה ציבורית יהיו פתוחים לעיון הציבור ולקבלת הערות.
&nbsp
נראה לי שכל הקונספט של הפעלת תחבורה ציבורית במדינה לקוי. הרי להבנתי, במכרזים החדשים חברות האוטובוסים מקבלים כסף פיקס ללא קשר לכמות הנוסעים בקו. אם זו השיטה, אז מה אכפת למשרד התחבורה אם אותה חברה תחליט להפעיל כמה קווים נוספים מעבר לדרישות המכרז שבהם כל רווח שתעשה ילך לכיס שלה?
למה משרד התחבורה מגביל את השירות מהרף המקסימלי שלו? תעשו דרישות מינימום ואם מפעיל רוצה לעשות יותר כדי להרוויח יותר - תנו לו.
 
מכיוון שמשרד התחבורה משתתף בעלות רכישת האוטובוסים

לראש ערייה יש את השיקולים הפוליטיים שלו.
בכנות, אני חושב שזה יועיל למדינה אם תוכניות תחבורה לרבות מרכזי תחבורה ציבורית יהיו פתוחים לעיון הציבור ולקבלת הערות.
&nbsp
נראה לי שכל הקונספט של הפעלת תחבורה ציבורית במדינה לקוי. הרי להבנתי, במכרזים החדשים חברות האוטובוסים מקבלים כסף פיקס ללא קשר לכמות הנוסעים בקו. אם זו השיטה, אז מה אכפת למשרד התחבורה אם אותה חברה תחליט להפעיל כמה קווים נוספים מעבר לדרישות המכרז שבהם כל רווח שתעשה ילך לכיס שלה?
למה משרד התחבורה מגביל את השירות מהרף המקסימלי שלו? תעשו דרישות מינימום ואם מפעיל רוצה לעשות יותר כדי להרוויח יותר - תנו לו.
מכיוון שמשרד התחבורה משתתף בעלות רכישת האוטובוסים
ואינו מעוניין שאוטובוסים שמסובסדים על ידו ישמשו למטרות שלא הוא הגדיר.
לכן המשרד גם דרש הפרדה מבנית והפרדה באוטובוסים בין תחבורה ציבורית לבין שירותי הסעות.
כשמדובר בתחבורה הציבורית, המפעילות הן קבלניות משנה של משרד התחבורה שהוא מפעיל העל.
כל פעילות אחרת כדוגמת זו שכתבת, בגישת משרד התחבורה, אינה מהווה תחבורה ציבורית אלא שירותי הסעות פרטיים.
כשמדובר ברשיונות לקווי תחבורה ציבורית - משרד התחבורה הוא מונופול והוא מעוניין להמשיך ולהיות מונופול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה