כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל

כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל
http://mobile.mako.co.il/finances-n...951006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

מדובר בדו"ח של תנועת ישראל החופשית שהציבה מספר שאלות דומות בנושא מתכונת התח"צ בסופי השבוע וזכויות הנהגים לארבעה רשויות תח"צ בארבעה ערים מרכזיות באירופה: שטוקהולם, ברלין, לונדון ומדריד.

יש לציין שהכיסוי התח"צי בסופי השבוע באירופה נרחב יותר וכולל רכבות ארציות ופרבריות, תח"צ מקומי בעיירות קטנות, ואינו מוגבל למטרופולינים הגדולים.

יש לציין שבכל המערכות האמורות השירות בסופי השבוע הוא באמצעים הסדירים - רכבות, רק"לות ואוטובוסים. לאור העובדה הזו המסקנה בדו"ח שיש להשתמש בארץ במוניות השירות היא תמוהה ופוגעת באפשרות להפעיל מערכת תח"צ סדירה בתעריפים סדירים שווים לכל נפש כולל ההנחות הכלולות בחוק כמקובל בעולם .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ידוע לכול שהקשקושים על "מנוחה" הם תירוצים דתיים

כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל
http://mobile.mako.co.il/finances-n...951006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

מדובר בדו"ח של תנועת ישראל החופשית שהציבה מספר שאלות דומות בנושא מתכונת התח"צ בסופי השבוע וזכויות הנהגים לארבעה רשויות תח"צ בארבעה ערים מרכזיות באירופה: שטוקהולם, ברלין, לונדון ומדריד.

יש לציין שהכיסוי התח"צי בסופי השבוע באירופה נרחב יותר וכולל רכבות ארציות ופרבריות, תח"צ מקומי בעיירות קטנות, ואינו מוגבל למטרופולינים הגדולים.

יש לציין שבכל המערכות האמורות השירות בסופי השבוע הוא באמצעים הסדירים - רכבות, רק"לות ואוטובוסים. לאור העובדה הזו המסקנה בדו"ח שיש להשתמש בארץ במוניות השירות היא תמוהה ופוגעת באפשרות להפעיל מערכת תח"צ סדירה בתעריפים סדירים שווים לכל נפש כולל ההנחות הכלולות בחוק כמקובל בעולם .
ידוע לכול שהקשקושים על "מנוחה" הם תירוצים דתיים
יש לא מעט מקצועות (גם בישראל) שבהם עובדים גם בשבת והעובדים מקבלים יום חופש ביום אחר, במה שונה התחבורה הציבורית? סתם סטטוס קוו דתי מחורבן שנאחזים בו כבקרנות המזבח. לו היינו מדינה מתוקנת... *אנחה*
 
נחמד אבל לא עוזר, צריך להתמקד בטיעון של המתנגדים

כתבה במאקו: דו"ח על איך פועלת תח"צ בסופי השבוע בחו"ל
http://mobile.mako.co.il/finances-n...951006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

מדובר בדו"ח של תנועת ישראל החופשית שהציבה מספר שאלות דומות בנושא מתכונת התח"צ בסופי השבוע וזכויות הנהגים לארבעה רשויות תח"צ בארבעה ערים מרכזיות באירופה: שטוקהולם, ברלין, לונדון ומדריד.

יש לציין שהכיסוי התח"צי בסופי השבוע באירופה נרחב יותר וכולל רכבות ארציות ופרבריות, תח"צ מקומי בעיירות קטנות, ואינו מוגבל למטרופולינים הגדולים.

יש לציין שבכל המערכות האמורות השירות בסופי השבוע הוא באמצעים הסדירים - רכבות, רק"לות ואוטובוסים. לאור העובדה הזו המסקנה בדו"ח שיש להשתמש בארץ במוניות השירות היא תמוהה ופוגעת באפשרות להפעיל מערכת תח"צ סדירה בתעריפים סדירים שווים לכל נפש כולל ההנחות הכלולות בחוק כמקובל בעולם .
נחמד אבל לא עוזר, צריך להתמקד בטיעון של המתנגדים
שב"מדינה יהודית" לטענתם אין סיבה שיהודים יתעללו באזרחים עניים שאין להם רכב בסוף שבוע, וש"חילול שבת" גם במרחב הציבורי קורה בכל מקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
"גר יתום ואלמנה לא תעשקו".

נחמד אבל לא עוזר, צריך להתמקד בטיעון של המתנגדים
שב"מדינה יהודית" לטענתם אין סיבה שיהודים יתעללו באזרחים עניים שאין להם רכב בסוף שבוע, וש"חילול שבת" גם במרחב הציבורי קורה בכל מקרה.
"גר יתום ואלמנה לא תעשקו".
ובחברה מודרנית שרובה חילוני ומסורתי לא מקפיד הקונספט הדתי לפיו "מצוות שבין האדם לחברו" קודמות לאלו ש"בין האדם למקום" חייב לכלול את כיבוד אורח חייו של הציבור החילוני והמסורתי. כמו כן ישנה פסיקה ש"אין מטילון על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה", וקריאות רבות לשיוויון ונגד "איפה ואיפה".
&nbsp
כאשר הדתיים תומכים בעוצר ובעושק של אזרחים תלויי תח"צ הם עוברים למעשה על מצוות דתם וסדר העדיפויות שלה, בייחוד כשהם טוענים שאין להם דבר נגד רכבים פרטיים ובעייתם היא עם אספקת שירות ציבורי בלבד. יצירת האפלייה הזו בין האוכלוסייה הנוהגת לאוכלוסייה תלויית התח"צ מנוגדת לעקרונות השיוויון, העזרה לנזקקים וההתפשרות הפרקטית של היהדות.
&nbsp
אל תשכחו שהמורשת שלי היא של קהילה יהודית אורתודוקסית שלא הופרעה בשואה. כאשר אני יכול לדווח ממקור ראשון על יהודים שבאו בית הכנסת האורתודוקסי בשבת ברכב ובתח"צ והיו עמודי התווך של קהילתם הייתי בארועים משפחתיים שהחלו בבית כנסת אורתודוקסי בשבת והמשיכו ברכב לבתי קרובים. אינני מדבר על רפורמה או פריקת עול אלא על פשרנותה של הדת היהודית במתכונתה שקדמה לאידאולוגיות דתיות ארץ-ישראליות כמו החילונות של מפא"י, ההסתגרות של החרדים או דת הריבונות היהודית של הרב קוק וממשיכיו. הדת שהיתה באירופה היתה חייבת להתפשר עם הסביבה, לחיות בשלום עם מי שלא קיימו אותה ב100% וכן עם זרמים אחרים בקהילה היהודית. בארץ נהוג לרדת על המסורתיות הלא מקפידה של המזרחיים כאילו זו חוסר החלטה בין חילונות לדתיות, האמת היא שבמקור רוב יהדות אירופה היתה מסורתית באותה המידה.
 

נייף

New member
לא צריך להיות דתי

"גר יתום ואלמנה לא תעשקו".
ובחברה מודרנית שרובה חילוני ומסורתי לא מקפיד הקונספט הדתי לפיו "מצוות שבין האדם לחברו" קודמות לאלו ש"בין האדם למקום" חייב לכלול את כיבוד אורח חייו של הציבור החילוני והמסורתי. כמו כן ישנה פסיקה ש"אין מטילון על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה", וקריאות רבות לשיוויון ונגד "איפה ואיפה".
&nbsp
כאשר הדתיים תומכים בעוצר ובעושק של אזרחים תלויי תח"צ הם עוברים למעשה על מצוות דתם וסדר העדיפויות שלה, בייחוד כשהם טוענים שאין להם דבר נגד רכבים פרטיים ובעייתם היא עם אספקת שירות ציבורי בלבד. יצירת האפלייה הזו בין האוכלוסייה הנוהגת לאוכלוסייה תלויית התח"צ מנוגדת לעקרונות השיוויון, העזרה לנזקקים וההתפשרות הפרקטית של היהדות.
&nbsp
אל תשכחו שהמורשת שלי היא של קהילה יהודית אורתודוקסית שלא הופרעה בשואה. כאשר אני יכול לדווח ממקור ראשון על יהודים שבאו בית הכנסת האורתודוקסי בשבת ברכב ובתח"צ והיו עמודי התווך של קהילתם הייתי בארועים משפחתיים שהחלו בבית כנסת אורתודוקסי בשבת והמשיכו ברכב לבתי קרובים. אינני מדבר על רפורמה או פריקת עול אלא על פשרנותה של הדת היהודית במתכונתה שקדמה לאידאולוגיות דתיות ארץ-ישראליות כמו החילונות של מפא"י, ההסתגרות של החרדים או דת הריבונות היהודית של הרב קוק וממשיכיו. הדת שהיתה באירופה היתה חייבת להתפשר עם הסביבה, לחיות בשלום עם מי שלא קיימו אותה ב100% וכן עם זרמים אחרים בקהילה היהודית. בארץ נהוג לרדת על המסורתיות הלא מקפידה של המזרחיים כאילו זו חוסר החלטה בין חילונות לדתיות, האמת היא שבמקור רוב יהדות אירופה היתה מסורתית באותה המידה.
לא צריך להיות דתי
בשביל לקבוע שמה שכתבת אינו נכון, די במעט ידע בהיסטוריה יהודית.

העובדה שבאיזו נקודה במערב אירופה נכבדי הקהל ונגידי העיר חיללו שבת בפרהסיה, עדיין זה לא עושה זאת לדבר מקובל באותודוכסיה היהודית.

לגבי מפא"י, היא לא הייתה מאפשרת לסגור את התחבורה הציבורית בשבת, אלמלא שזכרה זאת מבית אבא, רובם ככולם היו בנים למשפחות דתיות.

דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו. עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.

הוא לא מסוגל להבין כראוי את סופריו: עגנון, שלום עליכם או את מנדלי מוכר ספרים וכיו"ב - השפה, ציטוטים ומטבעות הלשון, הניואנסים, העומק מאחורי המילים וכו'.

אסיים בדברי יעקב חזן שהיה יו"ר מפ"ם: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות..."

חבל מאוד שכך אנחנו נראים !!!
 

נייף

New member
* שגיאת עריכה

לא צריך להיות דתי
בשביל לקבוע שמה שכתבת אינו נכון, די במעט ידע בהיסטוריה יהודית.

העובדה שבאיזו נקודה במערב אירופה נכבדי הקהל ונגידי העיר חיללו שבת בפרהסיה, עדיין זה לא עושה זאת לדבר מקובל באותודוכסיה היהודית.

לגבי מפא"י, היא לא הייתה מאפשרת לסגור את התחבורה הציבורית בשבת, אלמלא שזכרה זאת מבית אבא, רובם ככולם היו בנים למשפחות דתיות.

דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו. עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.

הוא לא מסוגל להבין כראוי את סופריו: עגנון, שלום עליכם או את מנדלי מוכר ספרים וכיו"ב - השפה, ציטוטים ומטבעות הלשון, הניואנסים, העומק מאחורי המילים וכו'.

אסיים בדברי יעקב חזן שהיה יו"ר מפ"ם: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות..."

חבל מאוד שכך אנחנו נראים !!!
* שגיאת עריכה
דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו.
בהמשך, אט אט איבדנו את זה עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.
 
בגלל זה כל הסטרט אפים ופרסי הנובל?

* שגיאת עריכה
דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו.
בהמשך, אט אט איבדנו את זה עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.
בגלל זה כל הסטרט אפים ופרסי הנובל?
 

davidfainshtein

Member
מנהל


לא צריך להיות דתי
בשביל לקבוע שמה שכתבת אינו נכון, די במעט ידע בהיסטוריה יהודית.

העובדה שבאיזו נקודה במערב אירופה נכבדי הקהל ונגידי העיר חיללו שבת בפרהסיה, עדיין זה לא עושה זאת לדבר מקובל באותודוכסיה היהודית.

לגבי מפא"י, היא לא הייתה מאפשרת לסגור את התחבורה הציבורית בשבת, אלמלא שזכרה זאת מבית אבא, רובם ככולם היו בנים למשפחות דתיות.

דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו. עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.

הוא לא מסוגל להבין כראוי את סופריו: עגנון, שלום עליכם או את מנדלי מוכר ספרים וכיו"ב - השפה, ציטוטים ומטבעות הלשון, הניואנסים, העומק מאחורי המילים וכו'.

אסיים בדברי יעקב חזן שהיה יו"ר מפ"ם: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות..."

חבל מאוד שכך אנחנו נראים !!!
 

Ccyclist

Well-known member
עם כל הכבוד אתם "אנוסי ספרד באמסטרדם" המודרניים.

עם כל הכבוד אתם "אנוסי ספרד באמסטרדם" המודרניים.
למען הסר ספק - אנחנו בסופו של דבר מאותו "תחום המושב" אתם אנחנו באותיות קריליות, ואם אבותינו לא היו בוחרים להמשיך מערבה היינו כנראה חלק מהעדות הרוסיות והפולניות.

את מה שעבר על יהדות ברה"מ אפשר להקביל למה שקרה לאנוסי ספרד שהקימו קהילות יהודיות חדשות בהולנד אחרי דור או שניים של אניסות. אחרי כמה דורות ללא חופש דת ומסורת יהודית מקומית אפשר למכור לכם את ההמצאה המפד"לניקית שאינה יכולה להתקיים ללא ריבונות יהודית כאילו היא יהדותכם מאז ומתמיד. אני יכול לומר שדבר מסויים היה מקובל על דור הסבים שלי ודור הסבא רבא שלי כחלק מקהילה יהודית אורתודוקסית. לצערי לכם אין היכולת הזו כי משנות העשרים המאוחרות לא היה חופש דת בברה"מ. בדיוק כמו במסורתיות מזרחית ההלכה היא אותה ההלכה אבל ההקפדה עליה רופפת ומתרכזת בנקודות סמליות מסויימות ששמירת שבת אינה אחת מהן. עם עץ משפחה די נרחב (כל משפחתי באנגליה מאז סוף המאה ה19 לפחות) אני יכול להעיד שזה המצב בשלל בתי כנסת שבהם קרובי הרבים השוויצו בקשרי המשפחה לישראל, כי אף ביקור משפחתי לא היה חף משבת או שתיים באיזה בית כנסת.
 

Ccyclist

Well-known member
שי עגנון וטומי לפיד תיארו את אותה מסורתיות במזרח אירופה.

לא צריך להיות דתי
בשביל לקבוע שמה שכתבת אינו נכון, די במעט ידע בהיסטוריה יהודית.

העובדה שבאיזו נקודה במערב אירופה נכבדי הקהל ונגידי העיר חיללו שבת בפרהסיה, עדיין זה לא עושה זאת לדבר מקובל באותודוכסיה היהודית.

לגבי מפא"י, היא לא הייתה מאפשרת לסגור את התחבורה הציבורית בשבת, אלמלא שזכרה זאת מבית אבא, רובם ככולם היו בנים למשפחות דתיות.

דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו. עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.

הוא לא מסוגל להבין כראוי את סופריו: עגנון, שלום עליכם או את מנדלי מוכר ספרים וכיו"ב - השפה, ציטוטים ומטבעות הלשון, הניואנסים, העומק מאחורי המילים וכו'.

אסיים בדברי יעקב חזן שהיה יו"ר מפ"ם: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות..."

חבל מאוד שכך אנחנו נראים !!!
שי עגנון וטומי לפיד תיארו את אותה מסורתיות במזרח אירופה.
יהדות בריטניה קשורה לגל הגירה ממזרח אירופה בסוף המאה ה19 והיא המשך ישיר של מנהגים אורתודוקסיים כנהוג באירופה שלפני הציונות והמהפכות הדתיות שהיא יצרה. לו היתה בעיה תרבותית כלשהי עם אורח חיים מסורתי פשרני היו נוצרות מחלוקות וחלוקות בולטות בין קהילות שונות על בסיס שמירת השבת ועובדה שלמעט החסידים (אולטרה אורתודוקסים בהגדרתנו) אין מחלוקת כזו כמו שתתקשה למצוא אוהדי בית"ר מסורתיים שלא יסעו למשחקי הכדורגל בשבת. אין בעיה להזדמן לסעודת שישי של דתיים כשברור שהגעת בתח"צ ותחזור בתח"צ. בדיוק כמו המסורתיות המזרחית אין פסיקה הלכתית ברורה שמתירה אבל אין גם מחוייבות טוטאלית נוסח הדת בארץ. יש הקפדה על כשרות אבל אפשר למצוא גם מסעדת דגים לא כשרה עם פירות ים שהיתה סניף של באי בית כנסת אורתודוקסי כי הם הזמינו את הדגים הכשרים ובעל המקום אפילו הלך לקראתם ועשה בלילה מקמח מצה בנוסף לבלילה הרגילה כי פרקטית ההקפדה על כשרות מצטמצמת לאי אכילת בשר לא כשר ולא לכל ההלכות שיחייבו מכולת כשרה. זו קהילה די בורגנית - שמרנית - מהוגנת, על חברת הפרלמנט שייצגה את גולדרס גרין, החברה מטעם מחוז הבחירה פינצ'לי, מאגי ת'אצ'ר וודאי שמעת. למי שמקפיד קוראים ביידיש "פרום" ולמי שמקפיד יתר על המידה קוראים "מעשוגנע פרומר" באותו כינוי גנאי יידישאי שהגיע ממזרח אירופה.
&nbsp
בן גוריון, קוק והחזון איש כולם אנשי חידושים ארץ ישראליים שאינם היהדות המתונה שהיתה בגולה.
 
כל כך לא נכון שלא יודע איפה להתחיל

לא צריך להיות דתי
בשביל לקבוע שמה שכתבת אינו נכון, די במעט ידע בהיסטוריה יהודית.

העובדה שבאיזו נקודה במערב אירופה נכבדי הקהל ונגידי העיר חיללו שבת בפרהסיה, עדיין זה לא עושה זאת לדבר מקובל באותודוכסיה היהודית.

לגבי מפא"י, היא לא הייתה מאפשרת לסגור את התחבורה הציבורית בשבת, אלמלא שזכרה זאת מבית אבא, רובם ככולם היו בנים למשפחות דתיות.

דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו. עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.

הוא לא מסוגל להבין כראוי את סופריו: עגנון, שלום עליכם או את מנדלי מוכר ספרים וכיו"ב - השפה, ציטוטים ומטבעות הלשון, הניואנסים, העומק מאחורי המילים וכו'.

אסיים בדברי יעקב חזן שהיה יו"ר מפ"ם: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות..."

חבל מאוד שכך אנחנו נראים !!!
כל כך לא נכון שלא יודע איפה להתחיל
הטיעון העלוב של דתיים שדת ומוסר הולכים ביחד פשוט מצוץ מהאצבע.
בייחוד בישראל שההנהגה הדתית מתעניינת במצב הטוב במה שקורה בציבור שלה ובמצב הגרוע חלקם רק מעוניינים בטובות הנאה כמו כסף ומין.
הסגר השבועי זה כלום לעומת חוסר העניין בבעיות שפוגעות באנושות כולה
אסונות טבע (כמה רבנים תרמו כסף לנפגעי הצונמי בתאילנד וביפן?), זיהום הסביבה, טבח המוני במזרח התיכון ואפריקה.
בנוסף גזענות קיימת הרבה יותר בחברה דתית לאומית מאשר בחברה החילונית, עקב אותו הערך של הסתגרות ואגו מיותר (אנו העם הנבחר).
בקיצור כשמתעסקים בתולעים בחסה אורך החצאיות של נשים וחיתוך נייר טואלט לפני שבת לא נשאר זמן להתעסק בבעיות מוסר ובצרות של אחרים.
&nbsp
&nbsp
 

mister K

New member
מפא"י סגרה את התח"צ בשבת בגלל פוליטיקה מסריחה

לא צריך להיות דתי
בשביל לקבוע שמה שכתבת אינו נכון, די במעט ידע בהיסטוריה יהודית.

העובדה שבאיזו נקודה במערב אירופה נכבדי הקהל ונגידי העיר חיללו שבת בפרהסיה, עדיין זה לא עושה זאת לדבר מקובל באותודוכסיה היהודית.

לגבי מפא"י, היא לא הייתה מאפשרת לסגור את התחבורה הציבורית בשבת, אלמלא שזכרה זאת מבית אבא, רובם ככולם היו בנים למשפחות דתיות.

דור המייסדים, עדיין זכר את ההיסטוריה, ההווי והמורשת שלו, למרות ששינה את דרכו. עד כדי כך שהדור של היום, רובו ככולו, 'עם הארץ' לחלוטין.

הוא לא מסוגל להבין כראוי את סופריו: עגנון, שלום עליכם או את מנדלי מוכר ספרים וכיו"ב - השפה, ציטוטים ומטבעות הלשון, הניואנסים, העומק מאחורי המילים וכו'.

אסיים בדברי יעקב חזן שהיה יו"ר מפ"ם: "רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות..."

חבל מאוד שכך אנחנו נראים !!!
מפא"י סגרה את התח"צ בשבת בגלל פוליטיקה מסריחה
את בן גוריון לא עניינה התחבורה הציבורית. סביר להניח שזה היה פרט חסר חשיבות בעיניו. הדבר היחיד שעניין אותו הוא להביס את יריביו הפוליטיים אותם שנא שנאה עזה ולא לשתף אותם בכלום.
אתנן בדמות המשך סגירת התחבורה הציבורית בשבת (מה שהיה קיים עוד לפני קום המדינה) היה מחיר זעום ביותר בשבילו.
מאז ועד היום שום דבר לא השתנה. הסיבה לכך שעדיין אין פה תח"צ בשבת היא אחת ויחידה - אגו ותאוות שליטה של עסקני הדת.
תורמת לכך גם העובדה שכלכלת המדינה מבוססת בין היתר על מיסוי מדלק ומייבוא רכבים פרטיים. לכן לאף אחד בשלטון אין שום אינטרס לשנות את סדרי העולם בעניין הזה. זאת כמובן בניגוד לציבור האזרחים, שלו יש אינטרס מובהק להפעלת התח"צ בשבת. הן בשל יוקר המחייה והחזקת רכב והן משום שבלי זה נגיע בקרוב לסף קטסטרופה תחבורתית.
לגבי הסיפא שלך, אם אתה מכנה אותי ואת שאר החילונים "עם הארץ", אז לא נותר לי אלא לבוז לך וגם קצת לרחם עליך כי אתה כנראה בן אדם לא חכם בעל חשיבה פרימיטיבית. אני גאה להיות חילוני מודרני וגאה באיך שאני נראה.
 
גם כשהיו ממשלות ללא חרידים המציאות הזאת לא השתנתה.

מפא"י סגרה את התח"צ בשבת בגלל פוליטיקה מסריחה
את בן גוריון לא עניינה התחבורה הציבורית. סביר להניח שזה היה פרט חסר חשיבות בעיניו. הדבר היחיד שעניין אותו הוא להביס את יריביו הפוליטיים אותם שנא שנאה עזה ולא לשתף אותם בכלום.
אתנן בדמות המשך סגירת התחבורה הציבורית בשבת (מה שהיה קיים עוד לפני קום המדינה) היה מחיר זעום ביותר בשבילו.
מאז ועד היום שום דבר לא השתנה. הסיבה לכך שעדיין אין פה תח"צ בשבת היא אחת ויחידה - אגו ותאוות שליטה של עסקני הדת.
תורמת לכך גם העובדה שכלכלת המדינה מבוססת בין היתר על מיסוי מדלק ומייבוא רכבים פרטיים. לכן לאף אחד בשלטון אין שום אינטרס לשנות את סדרי העולם בעניין הזה. זאת כמובן בניגוד לציבור האזרחים, שלו יש אינטרס מובהק להפעלת התח"צ בשבת. הן בשל יוקר המחייה והחזקת רכב והן משום שבלי זה נגיע בקרוב לסף קטסטרופה תחבורתית.
לגבי הסיפא שלך, אם אתה מכנה אותי ואת שאר החילונים "עם הארץ", אז לא נותר לי אלא לבוז לך וגם קצת לרחם עליך כי אתה כנראה בן אדם לא חכם בעל חשיבה פרימיטיבית. אני גאה להיות חילוני מודרני וגאה באיך שאני נראה.
גם כשהיו ממשלות ללא חרידים המציאות הזאת לא השתנתה.
גם כשטומי לפיד ישב בממשלה לא היה שינוי בהקשר הזה.
&nbsp
ואני אומר משהו עכשיו גם שאולי יהיה לכם קשה לשמוע, האזרח הישראלי לא יוותר על רכב פרטי אלא אם יהיו רכבות תחתיות\רכבת קלה. זה לא משנה כמה מערכת אוטובוסים תהיה מתקדמת, כמה יהיו לה נתיבים משלה, כמה מאורגן ומסודר זה לא יהיה... בעיני הישראלי הממוצע אוטובוס זה סימן ל"עוני". אחד מהדברים שמשרד התחבורה כושל בו הוא הסברה בהקשר הזה.
&nbsp
אגב, אין גם ניסין אמיתי של המדינה לשפר את המציאות הזאת. ניקח את מטרופולין חיפה כי עסקנו בו הרבה... למה המטרונית לא ממשיכה לכרמל? מה הבעיה לקחת כביש שלם ולהכריז מהיום זה כביש רק לתחבורה ציבורית. כל הצרות כאן מתחילות בזה שמנסים לשלב את התחבורה הציבורית יחד עם רכב פרטי.. לא, בצירים מסוימים ומרכזיים לא צריכים להיות רכבים פרטיים בכלל. גם למשל איזור דיזנגוף בתל אביב.. סגרו אותו לרכבים פרטיים לגמרי.. רק תח"צ.
 
ישראלים שיכולים להרשות לעצמם לא יוותרו על רכב

גם כשהיו ממשלות ללא חרידים המציאות הזאת לא השתנתה.
גם כשטומי לפיד ישב בממשלה לא היה שינוי בהקשר הזה.
&nbsp
ואני אומר משהו עכשיו גם שאולי יהיה לכם קשה לשמוע, האזרח הישראלי לא יוותר על רכב פרטי אלא אם יהיו רכבות תחתיות\רכבת קלה. זה לא משנה כמה מערכת אוטובוסים תהיה מתקדמת, כמה יהיו לה נתיבים משלה, כמה מאורגן ומסודר זה לא יהיה... בעיני הישראלי הממוצע אוטובוס זה סימן ל"עוני". אחד מהדברים שמשרד התחבורה כושל בו הוא הסברה בהקשר הזה.
&nbsp
אגב, אין גם ניסין אמיתי של המדינה לשפר את המציאות הזאת. ניקח את מטרופולין חיפה כי עסקנו בו הרבה... למה המטרונית לא ממשיכה לכרמל? מה הבעיה לקחת כביש שלם ולהכריז מהיום זה כביש רק לתחבורה ציבורית. כל הצרות כאן מתחילות בזה שמנסים לשלב את התחבורה הציבורית יחד עם רכב פרטי.. לא, בצירים מסוימים ומרכזיים לא צריכים להיות רכבים פרטיים בכלל. גם למשל איזור דיזנגוף בתל אביב.. סגרו אותו לרכבים פרטיים לגמרי.. רק תח"צ.
ישראלים שיכולים להרשות לעצמם לא יוותרו על רכב
אבל אם תהיה תחץ בשבת גיל קניית הרכב הראשון ידחה, וצעירים שעוד נוסעים ברכב של ההורים יסעו יותר בתח"ץ. בנוסף אזרחים שמצבם הכלכלי מורע ישקלו למכור את הרכב,
כאשר היום מעדיפים לשמור עליו גם אם הם מובטלים.
 

amit1270

New member
בימי טומי לפיד הנושא לא היה בכותרות

גם כשהיו ממשלות ללא חרידים המציאות הזאת לא השתנתה.
גם כשטומי לפיד ישב בממשלה לא היה שינוי בהקשר הזה.
&nbsp
ואני אומר משהו עכשיו גם שאולי יהיה לכם קשה לשמוע, האזרח הישראלי לא יוותר על רכב פרטי אלא אם יהיו רכבות תחתיות\רכבת קלה. זה לא משנה כמה מערכת אוטובוסים תהיה מתקדמת, כמה יהיו לה נתיבים משלה, כמה מאורגן ומסודר זה לא יהיה... בעיני הישראלי הממוצע אוטובוס זה סימן ל"עוני". אחד מהדברים שמשרד התחבורה כושל בו הוא הסברה בהקשר הזה.
&nbsp
אגב, אין גם ניסין אמיתי של המדינה לשפר את המציאות הזאת. ניקח את מטרופולין חיפה כי עסקנו בו הרבה... למה המטרונית לא ממשיכה לכרמל? מה הבעיה לקחת כביש שלם ולהכריז מהיום זה כביש רק לתחבורה ציבורית. כל הצרות כאן מתחילות בזה שמנסים לשלב את התחבורה הציבורית יחד עם רכב פרטי.. לא, בצירים מסוימים ומרכזיים לא צריכים להיות רכבים פרטיים בכלל. גם למשל איזור דיזנגוף בתל אביב.. סגרו אותו לרכבים פרטיים לגמרי.. רק תח"צ.
בימי טומי לפיד הנושא לא היה בכותרות
אני זוכר איך לפני 10 שנים אחד מהגולשים כאן ניסה לארגן קבוצה למען תח"צ בשבת. זה היה די פתטי. היום זה נושא הרבה יותר חם ויש לו גם תמיכה רבה בציבור - 74% לפי הסקר האחרון שראיתי.
&nbsp
לגבי המטרונית בכרמל - יש תכנית להפעיל קו כזה.
 
אבל זו בדיוק הנקודה שלי.

בימי טומי לפיד הנושא לא היה בכותרות
אני זוכר איך לפני 10 שנים אחד מהגולשים כאן ניסה לארגן קבוצה למען תח"צ בשבת. זה היה די פתטי. היום זה נושא הרבה יותר חם ויש לו גם תמיכה רבה בציבור - 74% לפי הסקר האחרון שראיתי.
&nbsp
לגבי המטרונית בכרמל - יש תכנית להפעיל קו כזה.
אבל זו בדיוק הנקודה שלי.
למה צריך להמתין עם הביצוע המיידי עד לתוכנית הענקית.
כבר עכשיו, בזמן שמתכננים את המערכת, ראש העיר יכול להחליט שכל ציר הכרמל הוא ציר לתחבורה ציבורית בלבד בין השעות 7:30-9:00 ובין השעות 16:30-17:30
 

Ccyclist

Well-known member
בימינו יש יותר דגש על נושאים אזרחיים והבנה שעתיד הארץ בציפוף

בימי טומי לפיד הנושא לא היה בכותרות
אני זוכר איך לפני 10 שנים אחד מהגולשים כאן ניסה לארגן קבוצה למען תח"צ בשבת. זה היה די פתטי. היום זה נושא הרבה יותר חם ויש לו גם תמיכה רבה בציבור - 74% לפי הסקר האחרון שראיתי.
&nbsp
לגבי המטרונית בכרמל - יש תכנית להפעיל קו כזה.
בימינו יש יותר דגש על נושאים אזרחיים והבנה שעתיד הארץ בציפוף
לפני המחאה החברתית של 2011 נושאים של שירות לאזרח היו בעדיפות נמוכה אחרי שאלות הסיכסוך הערבי-ישראלי ושאלות דת-מדינה אחרות כמו תקציבים. אם לפני כמה שנים הייתם מציינים שיש בחו"ל תח"צ 7 ימים בשבוע היו מתקבלות תגובות של גולשים שפשוט לא האמינו שהדבר אפשרי. כמו כן ישנה הבעיה שקל יותר להמשיך עם מצב קיים ומוכר מאשר להביא פתרונות "מהפכניים" מחו"ל כמו חישמול עילי, מסילות תת קרקעיות או תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע.
&nbsp
כיום עם בניית המגדלים בגוש דן, העבודות על הרכבת הקלה, הקביעה של מתכננת במשרד האוצר שיש לשאוף לעתיד שבו רק אחד מארבע בתי אב במרכז יחזיק ברכב פרטי - ברור שצריך ללמוד מערים צפופות בעולם ולעבור לתחבורה ציבורית. הצפיפות במרכז תחייב בסופו של דבר מעבר מ"רכב לכל פועל" ל"רק"ל לכל מנהל" וברור שאם לא רוצים שכל שבת תהפוך לפקקי ליל הסדר יצטרכו להכיר במציאות ולהפעיל את התחבורה הציבורית 7 ימים בשבוע כמו בכל העולם.
&nbsp
לגבי מפא"י - היא היתה מפלגה קולקטיביסטית של סוציאליזם מיושן. לא היתה לה בעיה לשלול חופש תנועה מחילונים חסרי רכב כפי שלא היתה לה בעיה להעלות עולים על משאיות שיאיישו עיירות בפריפריה או לדרוש מס על כל בעל מקרר. התוכנית הגדולה של הקמת המדינה וביסוסה הצדיקה מבחינתה מיסוס זכויות אישיות. יש לזכור שב47 האינטרס העליון היה שהחרדים לא יחבלו בהצעת החלוקה (מה גם שגויים רבים רואים בהם את הייצוג האותנטי ליהודים ואם הם היו מעידים נגד עמדת ההסתדרות הציונית זה היה יוצר נזק רציני) ולכן היה מוצדק להגיע להסכם מסויים שיביא לשקט תעשייתי מצידם בנקודה הקריטית ההיא. מפא"י העריכה שאחרי העצמאות הציבור החרדי ישתלב בציבורים הדתיים ואף בציבור החילוני ומספרי החרדים יפחתו אפילו עד היטמעות בשאר העם והיכחדות הזרם הדתי החרדי. גנדי לקח את בנו לבני ברק שיראה חרדים לפני שיכחדו. לפי המנטאליות הזו הסטטוס קוו נועד לדור או שניים עד להיטמעות החרדים בחברה הישראלית.
 

amit1270

New member
אני דווקא הייתי לוקח את ה"גר" מהפסוק שציטטת

"גר יתום ואלמנה לא תעשקו".
ובחברה מודרנית שרובה חילוני ומסורתי לא מקפיד הקונספט הדתי לפיו "מצוות שבין האדם לחברו" קודמות לאלו ש"בין האדם למקום" חייב לכלול את כיבוד אורח חייו של הציבור החילוני והמסורתי. כמו כן ישנה פסיקה ש"אין מטילון על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה", וקריאות רבות לשיוויון ונגד "איפה ואיפה".
&nbsp
כאשר הדתיים תומכים בעוצר ובעושק של אזרחים תלויי תח"צ הם עוברים למעשה על מצוות דתם וסדר העדיפויות שלה, בייחוד כשהם טוענים שאין להם דבר נגד רכבים פרטיים ובעייתם היא עם אספקת שירות ציבורי בלבד. יצירת האפלייה הזו בין האוכלוסייה הנוהגת לאוכלוסייה תלויית התח"צ מנוגדת לעקרונות השיוויון, העזרה לנזקקים וההתפשרות הפרקטית של היהדות.
&nbsp
אל תשכחו שהמורשת שלי היא של קהילה יהודית אורתודוקסית שלא הופרעה בשואה. כאשר אני יכול לדווח ממקור ראשון על יהודים שבאו בית הכנסת האורתודוקסי בשבת ברכב ובתח"צ והיו עמודי התווך של קהילתם הייתי בארועים משפחתיים שהחלו בבית כנסת אורתודוקסי בשבת והמשיכו ברכב לבתי קרובים. אינני מדבר על רפורמה או פריקת עול אלא על פשרנותה של הדת היהודית במתכונתה שקדמה לאידאולוגיות דתיות ארץ-ישראליות כמו החילונות של מפא"י, ההסתגרות של החרדים או דת הריבונות היהודית של הרב קוק וממשיכיו. הדת שהיתה באירופה היתה חייבת להתפשר עם הסביבה, לחיות בשלום עם מי שלא קיימו אותה ב100% וכן עם זרמים אחרים בקהילה היהודית. בארץ נהוג לרדת על המסורתיות הלא מקפידה של המזרחיים כאילו זו חוסר החלטה בין חילונות לדתיות, האמת היא שבמקור רוב יהדות אירופה היתה מסורתית באותה המידה.
אני דווקא הייתי לוקח את ה"גר" מהפסוק שציטטת
יש בארץ מספר לא קטן של לא-יהודים. לרוב הם חיים בערים נפרדות (ערבים ודרוזים), אבל יש גם הרבה מאוד שחיים בערים יהודיות - עולים מברית המועצות לשעבר ועובדים זרים (לא רחוק מהבית שלי יש דיור מוגן שחצי מדייריו הם פיליפיניות). אם באמת רוצים אפשר להתיר למשל הפעלת אוטובוסים ע"י לא יהודים (לא חסרים נהגים ערבים) למען אותו מיעוט לא יהודי שהוא לרוב דל אמצעים והניידות שלו נפגעת ללא כל הצדקה הלכתית. לא שאני חושב שזה צריך להיות הצידוק לתח"צ בשבת, אבל כמו שקול ישראל וערוץ הטלוויזיה הממלכתי משדרים בשבת והדתיים חיים עם זה בשלום (ואפילו מופיעים בשבת מדי פעם תחת הכתובית "צולם ביום חול"), אפשר למצוא פתרון גם לזה. זה לא מסובך באמת, רק תלוי ברצון טוב ובוויתור על אגו פוליטי (שזה הכי קשה, יותר מהקושי ההלכתי).

או במילים אחרות: אמנת גביזון-מידן
 
בדיוק כך, זה המסר שצריך להפיץ בכל מאבק עם דתיים ששמים

"גר יתום ואלמנה לא תעשקו".
ובחברה מודרנית שרובה חילוני ומסורתי לא מקפיד הקונספט הדתי לפיו "מצוות שבין האדם לחברו" קודמות לאלו ש"בין האדם למקום" חייב לכלול את כיבוד אורח חייו של הציבור החילוני והמסורתי. כמו כן ישנה פסיקה ש"אין מטילון על הציבור גזירה שאינו יכול לעמוד בה", וקריאות רבות לשיוויון ונגד "איפה ואיפה".
&nbsp
כאשר הדתיים תומכים בעוצר ובעושק של אזרחים תלויי תח"צ הם עוברים למעשה על מצוות דתם וסדר העדיפויות שלה, בייחוד כשהם טוענים שאין להם דבר נגד רכבים פרטיים ובעייתם היא עם אספקת שירות ציבורי בלבד. יצירת האפלייה הזו בין האוכלוסייה הנוהגת לאוכלוסייה תלויית התח"צ מנוגדת לעקרונות השיוויון, העזרה לנזקקים וההתפשרות הפרקטית של היהדות.
&nbsp
אל תשכחו שהמורשת שלי היא של קהילה יהודית אורתודוקסית שלא הופרעה בשואה. כאשר אני יכול לדווח ממקור ראשון על יהודים שבאו בית הכנסת האורתודוקסי בשבת ברכב ובתח"צ והיו עמודי התווך של קהילתם הייתי בארועים משפחתיים שהחלו בבית כנסת אורתודוקסי בשבת והמשיכו ברכב לבתי קרובים. אינני מדבר על רפורמה או פריקת עול אלא על פשרנותה של הדת היהודית במתכונתה שקדמה לאידאולוגיות דתיות ארץ-ישראליות כמו החילונות של מפא"י, ההסתגרות של החרדים או דת הריבונות היהודית של הרב קוק וממשיכיו. הדת שהיתה באירופה היתה חייבת להתפשר עם הסביבה, לחיות בשלום עם מי שלא קיימו אותה ב100% וכן עם זרמים אחרים בקהילה היהודית. בארץ נהוג לרדת על המסורתיות הלא מקפידה של המזרחיים כאילו זו חוסר החלטה בין חילונות לדתיות, האמת היא שבמקור רוב יהדות אירופה היתה מסורתית באותה המידה.
בדיוק כך, זה המסר שצריך להפיץ בכל מאבק עם דתיים ששמים
את השקופים בסגר כל שבוע.
 

bralor4247

New member
יש דבר כזה חילונים, והם גם יהודים

נחמד אבל לא עוזר, צריך להתמקד בטיעון של המתנגדים
שב"מדינה יהודית" לטענתם אין סיבה שיהודים יתעללו באזרחים עניים שאין להם רכב בסוף שבוע, וש"חילול שבת" גם במרחב הציבורי קורה בכל מקרה.
יש דבר כזה חילונים, והם גם יהודים
מדובר ביהודים שכן נוסעים בשבת ויש להם דרישה לתח"צ בשבת.
מדוע תמיד מתעלמים מהדרישה היהודית הזו.
חלק מהיהודים נוסעים בשבת ולכן במדינה יהודית חובת השלטונות לספק תחבורה ציבורית ליהודים בשבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה