Ccyclist
Well-known member
כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ
כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ
הנה הכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4516323,00.html
והנה הנקודות החשובות לעניין התח"צ:
1 - 58% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים באופן עצמאי. עובדה. רק 28% מגיעים בטיולים מאורגנים. הטענה שלתיירים יש אוטובוס ומדריך אינה נכונה לרובם ולכן אם ישראל רוצה להיות נגישה לתיירים על התחבורה הציבורית בה להיות נגישה לתיירים. כמו כן - רובם המכריע מבקרים בירושלים (79%) ובתל-אביב (66%) כך שנגישות עירונית טובה ללא רכב (בין אם לא ישכרו אותו או אם ישאירו אותו בחניון וימשיכו לפנים העיר בתח"צ) היא דבר שימושי ביותר עבורם בביקורים בערי ישראל.
2 - 22% מהם הגיעו לישראל ללא סיבה מיוחדת, סתם כי "בא להם לבקר בישראל". התייר אותו ריאיינתי לפורום לפני כשנה אם כן אינו "עוף מוזר" אלא משקף בין חמישית לרבע מהתיירים לארץ. (השירשור דאז: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170158998 ). אני מודע שבגלל טבעו של הפורום יש כאן הרבה גולשים שאוהבים לעשות שיעורי בית ולברר הכל על יעדם לפני הנסיעה, אך בסוג הנסיעה הזו עושים את זה הפוך - מגיעים ליעד, חווים אותו בצורה בלתי אמצעית, וכשצריך מבררים שם.
3 - לשאלה "מה היה רע" התשובה היא המוניות בארץ. לכל מי שחושב שתיירים מעדיפים מוניות או אוהבים אותן זו תשובה ניצחת. הם סובלים אותן מחוסר ברירה וחוסר היכרות עם מערכת התח"צ הישראלית, ומבחינתם המונית הישראלית היא הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בארץ, מסריחה מסיגריות, נהוגה בידי אדם שאינו מדבר שפות זרות (בכתבה לא הוזכרה איכות הנהיגה...) שבמקרים רבים מנסה לעשות עליהם קופה בנסיעות ארוכות מדי או ע"י דרישת מחירים ללא הפעלת מונה. התשובה הזו מדגישה עד כמה חיוני שמערכת התחבורה הציבורית הישראלית תהיה נגישה בשפות זרות, במיפוי ומיספור בולט של מספר קווי שלד תדירים ובולטים בכל עיר ראשית - בדיוק כמו שהם רגילים במערכות תח"צ באירופה.
כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ
הנה הכתבה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4516323,00.html
והנה הנקודות החשובות לעניין התח"צ:
1 - 58% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים באופן עצמאי. עובדה. רק 28% מגיעים בטיולים מאורגנים. הטענה שלתיירים יש אוטובוס ומדריך אינה נכונה לרובם ולכן אם ישראל רוצה להיות נגישה לתיירים על התחבורה הציבורית בה להיות נגישה לתיירים. כמו כן - רובם המכריע מבקרים בירושלים (79%) ובתל-אביב (66%) כך שנגישות עירונית טובה ללא רכב (בין אם לא ישכרו אותו או אם ישאירו אותו בחניון וימשיכו לפנים העיר בתח"צ) היא דבר שימושי ביותר עבורם בביקורים בערי ישראל.
2 - 22% מהם הגיעו לישראל ללא סיבה מיוחדת, סתם כי "בא להם לבקר בישראל". התייר אותו ריאיינתי לפורום לפני כשנה אם כן אינו "עוף מוזר" אלא משקף בין חמישית לרבע מהתיירים לארץ. (השירשור דאז: http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170158998 ). אני מודע שבגלל טבעו של הפורום יש כאן הרבה גולשים שאוהבים לעשות שיעורי בית ולברר הכל על יעדם לפני הנסיעה, אך בסוג הנסיעה הזו עושים את זה הפוך - מגיעים ליעד, חווים אותו בצורה בלתי אמצעית, וכשצריך מבררים שם.
3 - לשאלה "מה היה רע" התשובה היא המוניות בארץ. לכל מי שחושב שתיירים מעדיפים מוניות או אוהבים אותן זו תשובה ניצחת. הם סובלים אותן מחוסר ברירה וחוסר היכרות עם מערכת התח"צ הישראלית, ומבחינתם המונית הישראלית היא הדבר הגרוע ביותר בכל חווית הביקור בארץ, מסריחה מסיגריות, נהוגה בידי אדם שאינו מדבר שפות זרות (בכתבה לא הוזכרה איכות הנהיגה...) שבמקרים רבים מנסה לעשות עליהם קופה בנסיעות ארוכות מדי או ע"י דרישת מחירים ללא הפעלת מונה. התשובה הזו מדגישה עד כמה חיוני שמערכת התחבורה הציבורית הישראלית תהיה נגישה בשפות זרות, במיפוי ומיספור בולט של מספר קווי שלד תדירים ובולטים בכל עיר ראשית - בדיוק כמו שהם רגילים במערכות תח"צ באירופה.