כתבה בווינט- לא צריך חישמול. למה? ככה!

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
ירון דוזטוס - גולש וותיק בפורום

ירון הוא חובב רכבות ודגמי רכבות מהוותיקים
הוא צילם תמונות רבות וגם נדמה לי שהיה תורם קבוע לאתר חדשות הרכבת (אתר שעד היום מתגעגעים אליו). חן מלינג בוודאי יוכל להרחיב...
ירון דוזטוס - גולש וותיק בפורום
אף נכח במפגש הפורום במוזיאון הרכבת בחיפה בשנה שעברה.
 
בקשר לכתבה

הכתבה באמת לא שווה התייחסות
אבל מאיפה מוכר לי השם ירון דוזטס? היה לו אתר פעם?
בקשר לכתבה
הבעיה לא ירון אלה אתם, אותם אנשים שאוכלים לוקשים מכל מיני גורמים שאתם חושבים שהם המבינים הגדולים בנושא.
מה אתם כחובבי רכבת מבינים בכלל מהו חישמול רכבות ומה זה כולל מסביב?
מראים לכם ציורים יפים, מדברים על אנרגיה נקיה ועוד המון סיבות שגורמות לכם לתת לממשלה את הכסף שלכם ללא סיבה מיוחדת לבעלי הון ולבצע פרוייקט בסדר גודל שאינו מצדיק את קיומו.
אוי לכם אם כך אתם מדברים על הכותב שאולי התואר שרשם בצניעות כחובב רכבת גרם לכם לנשוף בוז בעורפו ולזלזל בדעתו.
הכותב יכול ללמד את רוב חברי הפורום מהי רכבת, גם דיזל וגם חשמלית, אם היו מעט חכמים פה במדינה, הוא היה הראשון להוועץ בו בתחום.
לכן אל תזלזלו בכותב, הוא מבין הרבה מעבר למה שמבינים רוב היועצים לענייני רכבות בארץ שספק הקשר בינם לבין תחום המסילה.
דעתו של הכותב לא ראויה לבוז ולזלזול המשפיל שנתתם לו, אם הייתם רק קוראים בין השורות הייתם מבינים כמה שהוא צודק.
כמו תמיד, עוד 20 שנה שהפרוייקט יעלה מיליאדים טובים ונגלה לאן הלך הכסף ונגלה שורה של טעויות בתכנון ובביצוע, אולי תיזכרו בדעתו של הכותב...

אל תשכחו שיש הרבה דוגמאות למה במדינה שלנו אסור לתת את השרביט ל"כאילו" מומחים, אל תשכחו את המחלף בשרון ששקע עוד בטרם ננפתח...
 

easylivin

New member
הבעיה היא עם אנשים כמוך, שמראים להם "הדמיות"

בקשר לכתבה
הבעיה לא ירון אלה אתם, אותם אנשים שאוכלים לוקשים מכל מיני גורמים שאתם חושבים שהם המבינים הגדולים בנושא.
מה אתם כחובבי רכבת מבינים בכלל מהו חישמול רכבות ומה זה כולל מסביב?
מראים לכם ציורים יפים, מדברים על אנרגיה נקיה ועוד המון סיבות שגורמות לכם לתת לממשלה את הכסף שלכם ללא סיבה מיוחדת לבעלי הון ולבצע פרוייקט בסדר גודל שאינו מצדיק את קיומו.
אוי לכם אם כך אתם מדברים על הכותב שאולי התואר שרשם בצניעות כחובב רכבת גרם לכם לנשוף בוז בעורפו ולזלזל בדעתו.
הכותב יכול ללמד את רוב חברי הפורום מהי רכבת, גם דיזל וגם חשמלית, אם היו מעט חכמים פה במדינה, הוא היה הראשון להוועץ בו בתחום.
לכן אל תזלזלו בכותב, הוא מבין הרבה מעבר למה שמבינים רוב היועצים לענייני רכבות בארץ שספק הקשר בינם לבין תחום המסילה.
דעתו של הכותב לא ראויה לבוז ולזלזול המשפיל שנתתם לו, אם הייתם רק קוראים בין השורות הייתם מבינים כמה שהוא צודק.
כמו תמיד, עוד 20 שנה שהפרוייקט יעלה מיליאדים טובים ונגלה לאן הלך הכסף ונגלה שורה של טעויות בתכנון ובביצוע, אולי תיזכרו בדעתו של הכותב...

אל תשכחו שיש הרבה דוגמאות למה במדינה שלנו אסור לתת את השרביט ל"כאילו" מומחים, אל תשכחו את המחלף בשרון ששקע עוד בטרם ננפתח...
הבעיה היא עם אנשים כמוך, שמראים להם "הדמיות"
הזויות של איך שהחשמול "ייראה". הבעיה היא עם אנשים כמוך ששופטים את כולם לפי קנה המידה שלהם. זה שאתה מר לוי מתלהב ממצגות, לא אומר שאחרים מבססים את דעתם באופן דומה על לוקשים שכל מיני אינטרסנטים מוכרים להם. תבינו כבר שלא כולם כמוכם! לא כולם מתבססים רק על תחושות בטן, יש גם ידע וניסיון אמיתי להבדיל מכל מיני ספקוצליות ואנלוגיות עם מחלפים בשרון.

"חובבי רכבות" הם אנשים מסוגו של מר דוזטס שמבחינתם תוחזר הרכבת ל"נוסטלגיה" של שנות ה-70, ויהי מה. חוץ מכאלה שבעיקר מתלהבים מצילומי "המלך" בסלולרי, יש פה אנשים מתחום התחבורה, מקצוענים ואפילו "סתם" אזרחים שאכפת להם שהתחבורה תתפתח. לא מפתיע שהרוב מחזיקים בדעה מסיימת, שהיא מבוססת על עובדות ועל ניסיון הן מחו"ל והן מהארץ.

הכותב לא כתב את מה שכתב "בצניעות" אלא בניחוס דמגוגי, מתפתל, מעורפל, שמציג מצג שווא כאילו שהחישמול לא תוכנן בקפידה, לא נבחן בשבע אלף עיניים וכאילו שאינו הכרחי לחלוטין לפיתוח התחבורה במדינה הזאת. לרוע מזלכם, יש פה יותר ויותר אנשים שמבינים את זה, ושום הצפה בתגובות באמצעות גיוס טוקבקיסטים כבר לא תעזור.

הכותב מוכר כאן היטב, והפגין לא פעם חוסר הבנה בסיסי בנושא קטרים חשמליים. מה לעשות, בתחום הזה הוא לא רכש לעצמו מוניטין טוב. אז בנושא הספציפי הזה, הוא לא יכול ללמד אותנו שום דבר. ולכן דעתו של הכותב, בהיותה לא מבוססל על שום עובדה, בהחלט ראויה לזלזול. מה לעשות שלא כל הדעות הן שוות-ערך.
תתמודדו עם זה. זה עניין של זמן עד שיעלה מאמר-נגד, שייכתב על בסיס עובדות ולא תחושות בטן, ולא מתוך אינטרסים אישיים, להבדיל.
 
אתה שוב טועה ומטעה

הבעיה היא עם אנשים כמוך, שמראים להם "הדמיות"
הזויות של איך שהחשמול "ייראה". הבעיה היא עם אנשים כמוך ששופטים את כולם לפי קנה המידה שלהם. זה שאתה מר לוי מתלהב ממצגות, לא אומר שאחרים מבססים את דעתם באופן דומה על לוקשים שכל מיני אינטרסנטים מוכרים להם. תבינו כבר שלא כולם כמוכם! לא כולם מתבססים רק על תחושות בטן, יש גם ידע וניסיון אמיתי להבדיל מכל מיני ספקוצליות ואנלוגיות עם מחלפים בשרון.

"חובבי רכבות" הם אנשים מסוגו של מר דוזטס שמבחינתם תוחזר הרכבת ל"נוסטלגיה" של שנות ה-70, ויהי מה. חוץ מכאלה שבעיקר מתלהבים מצילומי "המלך" בסלולרי, יש פה אנשים מתחום התחבורה, מקצוענים ואפילו "סתם" אזרחים שאכפת להם שהתחבורה תתפתח. לא מפתיע שהרוב מחזיקים בדעה מסיימת, שהיא מבוססת על עובדות ועל ניסיון הן מחו"ל והן מהארץ.

הכותב לא כתב את מה שכתב "בצניעות" אלא בניחוס דמגוגי, מתפתל, מעורפל, שמציג מצג שווא כאילו שהחישמול לא תוכנן בקפידה, לא נבחן בשבע אלף עיניים וכאילו שאינו הכרחי לחלוטין לפיתוח התחבורה במדינה הזאת. לרוע מזלכם, יש פה יותר ויותר אנשים שמבינים את זה, ושום הצפה בתגובות באמצעות גיוס טוקבקיסטים כבר לא תעזור.

הכותב מוכר כאן היטב, והפגין לא פעם חוסר הבנה בסיסי בנושא קטרים חשמליים. מה לעשות, בתחום הזה הוא לא רכש לעצמו מוניטין טוב. אז בנושא הספציפי הזה, הוא לא יכול ללמד אותנו שום דבר. ולכן דעתו של הכותב, בהיותה לא מבוססל על שום עובדה, בהחלט ראויה לזלזול. מה לעשות שלא כל הדעות הן שוות-ערך.
תתמודדו עם זה. זה עניין של זמן עד שיעלה מאמר-נגד, שייכתב על בסיס עובדות ולא תחושות בטן, ולא מתוך אינטרסים אישיים, להבדיל.
אתה שוב טועה ומטעה
דווקא אתה נראה כמי שמייצג את דור המצגות. נראה שאתה או אתם אלו ש"קונים" את ההדמיות בגלל שהן יפות ונקיות אבל חסרות כל תוכן מלבד דגמים יפים.
מה אתם בכלל מבינים בנושא חישמול שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
אז נכון, הרכבת תהיה שקטה, אולי אבל ממש לא בטוח שזיהום האויר יופחת ועל זה יהיו עוד דיונים.
אתם האנשים שחושבים שמחברים את הרכבת החשמלית לשקע בקיר והופ היא נוסעת, לכו ולמדו מהו נושא החישמול.
בעל הדעה ניסה לרמוז שאין לנו צורך בזה, זה לא ייתן כלום לא בטווח הקרוב ובטח שלא בטווח הרחוק כנראה מלבד כמה כיסים שיתמלאו בכסף.
בעל הדעה למרות היותו חובב רכבות שם את רובכם בכיס הקטן בכל מה שקשור בקטרי דיזל וחשמל ויכול ללמד את רובכם מהיא רכבת.
זה שהוא אוהב לצלם אינו ממעיט מידיעתו ואם כבר מומחים, מאיפה בדיוק יש לך בארץ מומחים לרכבות? לימדו זאת פה פעם?
היחידים שאולי מומחים פה הם אותם מהנדסי רכבות שעלו מברית המועצות לשעבר שכן עבדו בתחום ומנסיון אישי, דעותם בנושא חלוקות בדיוק מאותן הסיבות שכותב הדעה רשם.
חובבי הרכבת הם באמת אנשים שאוהבים את הנוסטלגיה אך חלקם לומדים, מכירים ומבינים את העתיד יותר ממך ומחבריך בפורום "החובבים" ולכן הדעות שלכם כאן בפורום יהיו אשר יהיו, הן הכי פחות מקצועיות שיהיו ומתבססות על הפנטזיות שלכם ממה שראיתם באירופה בתחום הרכבות.
אירופה לא כאן וכנראה גם לא תהיה ולכן לא כל מה שטוב שם יהי טוב פה.
ציפיתי לפחות שתכבדו את כותב הדעה ושהדיון יהיה לפחות תרבותי ולא מזלזל כמו שרשמתם, אכן כאן מתגלה פרצופכם האמיתי.
 

down under

New member
הוא לא טועה ולא מטעה

אתה שוב טועה ומטעה
דווקא אתה נראה כמי שמייצג את דור המצגות. נראה שאתה או אתם אלו ש"קונים" את ההדמיות בגלל שהן יפות ונקיות אבל חסרות כל תוכן מלבד דגמים יפים.
מה אתם בכלל מבינים בנושא חישמול שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
אז נכון, הרכבת תהיה שקטה, אולי אבל ממש לא בטוח שזיהום האויר יופחת ועל זה יהיו עוד דיונים.
אתם האנשים שחושבים שמחברים את הרכבת החשמלית לשקע בקיר והופ היא נוסעת, לכו ולמדו מהו נושא החישמול.
בעל הדעה ניסה לרמוז שאין לנו צורך בזה, זה לא ייתן כלום לא בטווח הקרוב ובטח שלא בטווח הרחוק כנראה מלבד כמה כיסים שיתמלאו בכסף.
בעל הדעה למרות היותו חובב רכבות שם את רובכם בכיס הקטן בכל מה שקשור בקטרי דיזל וחשמל ויכול ללמד את רובכם מהיא רכבת.
זה שהוא אוהב לצלם אינו ממעיט מידיעתו ואם כבר מומחים, מאיפה בדיוק יש לך בארץ מומחים לרכבות? לימדו זאת פה פעם?
היחידים שאולי מומחים פה הם אותם מהנדסי רכבות שעלו מברית המועצות לשעבר שכן עבדו בתחום ומנסיון אישי, דעותם בנושא חלוקות בדיוק מאותן הסיבות שכותב הדעה רשם.
חובבי הרכבת הם באמת אנשים שאוהבים את הנוסטלגיה אך חלקם לומדים, מכירים ומבינים את העתיד יותר ממך ומחבריך בפורום "החובבים" ולכן הדעות שלכם כאן בפורום יהיו אשר יהיו, הן הכי פחות מקצועיות שיהיו ומתבססות על הפנטזיות שלכם ממה שראיתם באירופה בתחום הרכבות.
אירופה לא כאן וכנראה גם לא תהיה ולכן לא כל מה שטוב שם יהי טוב פה.
ציפיתי לפחות שתכבדו את כותב הדעה ושהדיון יהיה לפחות תרבותי ולא מזלזל כמו שרשמתם, אכן כאן מתגלה פרצופכם האמיתי.
הוא לא טועה ולא מטעה
ואתה מוזמן לברר את הסוגיה עם כל מהנדס תחבורה או מהנדס רכבות
מוסמך, רשת צפופה מבחינת מספר תחנות וכן צפופה מבחינת מספר רכבות לכל
יחידת זמן היא מיטבית רק אם היא חשמלית.


אפילו באוסטרליה בה הרכבות הבינעירוניות הן דיזל, רשתות הפרברים של סידני
ושל מלבורן הן חשמליות לעילא ולעילא.

כנ"ל רכבות המטרופולין של ניו יורק, בוסטון, שיקגו.


מדינות שאיכות הסביבה הוא שמן הראשון, לא שמן השני אלא שמן הראשון,
כגון שוויץ, נורבגיה, שבדיה ודנמרק, כולן כאחד מפעילים רכבות חשמליות.
 

טשאפק 2

New member
אני לא מבין את הטיעון "אירופה לא כאן"

אתה שוב טועה ומטעה
דווקא אתה נראה כמי שמייצג את דור המצגות. נראה שאתה או אתם אלו ש"קונים" את ההדמיות בגלל שהן יפות ונקיות אבל חסרות כל תוכן מלבד דגמים יפים.
מה אתם בכלל מבינים בנושא חישמול שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
אז נכון, הרכבת תהיה שקטה, אולי אבל ממש לא בטוח שזיהום האויר יופחת ועל זה יהיו עוד דיונים.
אתם האנשים שחושבים שמחברים את הרכבת החשמלית לשקע בקיר והופ היא נוסעת, לכו ולמדו מהו נושא החישמול.
בעל הדעה ניסה לרמוז שאין לנו צורך בזה, זה לא ייתן כלום לא בטווח הקרוב ובטח שלא בטווח הרחוק כנראה מלבד כמה כיסים שיתמלאו בכסף.
בעל הדעה למרות היותו חובב רכבות שם את רובכם בכיס הקטן בכל מה שקשור בקטרי דיזל וחשמל ויכול ללמד את רובכם מהיא רכבת.
זה שהוא אוהב לצלם אינו ממעיט מידיעתו ואם כבר מומחים, מאיפה בדיוק יש לך בארץ מומחים לרכבות? לימדו זאת פה פעם?
היחידים שאולי מומחים פה הם אותם מהנדסי רכבות שעלו מברית המועצות לשעבר שכן עבדו בתחום ומנסיון אישי, דעותם בנושא חלוקות בדיוק מאותן הסיבות שכותב הדעה רשם.
חובבי הרכבת הם באמת אנשים שאוהבים את הנוסטלגיה אך חלקם לומדים, מכירים ומבינים את העתיד יותר ממך ומחבריך בפורום "החובבים" ולכן הדעות שלכם כאן בפורום יהיו אשר יהיו, הן הכי פחות מקצועיות שיהיו ומתבססות על הפנטזיות שלכם ממה שראיתם באירופה בתחום הרכבות.
אירופה לא כאן וכנראה גם לא תהיה ולכן לא כל מה שטוב שם יהי טוב פה.
ציפיתי לפחות שתכבדו את כותב הדעה ושהדיון יהיה לפחות תרבותי ולא מזלזל כמו שרשמתם, אכן כאן מתגלה פרצופכם האמיתי.
אני לא מבין את הטיעון "אירופה לא כאן"
האם יש משום מה מחסור אקוטי בדיזל באירופה, ביפן או בדרום קוריאה, לכן הם נאלצו להשתמש ברכבות חשמליות בכל אותם מקומות, ובאחרים?

האם תוכל להצביע על ההבדל בין אירופה, יפן ודרום קוריאה לבין ישראל, שבגללו החשמול טוב שם ושם ושם, ובעוד מקומות, אבל לא כאן?
 

droriko

New member
תכף תגיד על בועז שהוא מייצג את דור המצגות....

אתה שוב טועה ומטעה
דווקא אתה נראה כמי שמייצג את דור המצגות. נראה שאתה או אתם אלו ש"קונים" את ההדמיות בגלל שהן יפות ונקיות אבל חסרות כל תוכן מלבד דגמים יפים.
מה אתם בכלל מבינים בנושא חישמול שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
אז נכון, הרכבת תהיה שקטה, אולי אבל ממש לא בטוח שזיהום האויר יופחת ועל זה יהיו עוד דיונים.
אתם האנשים שחושבים שמחברים את הרכבת החשמלית לשקע בקיר והופ היא נוסעת, לכו ולמדו מהו נושא החישמול.
בעל הדעה ניסה לרמוז שאין לנו צורך בזה, זה לא ייתן כלום לא בטווח הקרוב ובטח שלא בטווח הרחוק כנראה מלבד כמה כיסים שיתמלאו בכסף.
בעל הדעה למרות היותו חובב רכבות שם את רובכם בכיס הקטן בכל מה שקשור בקטרי דיזל וחשמל ויכול ללמד את רובכם מהיא רכבת.
זה שהוא אוהב לצלם אינו ממעיט מידיעתו ואם כבר מומחים, מאיפה בדיוק יש לך בארץ מומחים לרכבות? לימדו זאת פה פעם?
היחידים שאולי מומחים פה הם אותם מהנדסי רכבות שעלו מברית המועצות לשעבר שכן עבדו בתחום ומנסיון אישי, דעותם בנושא חלוקות בדיוק מאותן הסיבות שכותב הדעה רשם.
חובבי הרכבת הם באמת אנשים שאוהבים את הנוסטלגיה אך חלקם לומדים, מכירים ומבינים את העתיד יותר ממך ומחבריך בפורום "החובבים" ולכן הדעות שלכם כאן בפורום יהיו אשר יהיו, הן הכי פחות מקצועיות שיהיו ומתבססות על הפנטזיות שלכם ממה שראיתם באירופה בתחום הרכבות.
אירופה לא כאן וכנראה גם לא תהיה ולכן לא כל מה שטוב שם יהי טוב פה.
ציפיתי לפחות שתכבדו את כותב הדעה ושהדיון יהיה לפחות תרבותי ולא מזלזל כמו שרשמתם, אכן כאן מתגלה פרצופכם האמיתי.
תכף תגיד על בועז שהוא מייצג את דור המצגות....
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בניגוד למה שתה כותב

אתה שוב טועה ומטעה
דווקא אתה נראה כמי שמייצג את דור המצגות. נראה שאתה או אתם אלו ש"קונים" את ההדמיות בגלל שהן יפות ונקיות אבל חסרות כל תוכן מלבד דגמים יפים.
מה אתם בכלל מבינים בנושא חישמול שאתם כל כך מתלהבים ממנו.
אז נכון, הרכבת תהיה שקטה, אולי אבל ממש לא בטוח שזיהום האויר יופחת ועל זה יהיו עוד דיונים.
אתם האנשים שחושבים שמחברים את הרכבת החשמלית לשקע בקיר והופ היא נוסעת, לכו ולמדו מהו נושא החישמול.
בעל הדעה ניסה לרמוז שאין לנו צורך בזה, זה לא ייתן כלום לא בטווח הקרוב ובטח שלא בטווח הרחוק כנראה מלבד כמה כיסים שיתמלאו בכסף.
בעל הדעה למרות היותו חובב רכבות שם את רובכם בכיס הקטן בכל מה שקשור בקטרי דיזל וחשמל ויכול ללמד את רובכם מהיא רכבת.
זה שהוא אוהב לצלם אינו ממעיט מידיעתו ואם כבר מומחים, מאיפה בדיוק יש לך בארץ מומחים לרכבות? לימדו זאת פה פעם?
היחידים שאולי מומחים פה הם אותם מהנדסי רכבות שעלו מברית המועצות לשעבר שכן עבדו בתחום ומנסיון אישי, דעותם בנושא חלוקות בדיוק מאותן הסיבות שכותב הדעה רשם.
חובבי הרכבת הם באמת אנשים שאוהבים את הנוסטלגיה אך חלקם לומדים, מכירים ומבינים את העתיד יותר ממך ומחבריך בפורום "החובבים" ולכן הדעות שלכם כאן בפורום יהיו אשר יהיו, הן הכי פחות מקצועיות שיהיו ומתבססות על הפנטזיות שלכם ממה שראיתם באירופה בתחום הרכבות.
אירופה לא כאן וכנראה גם לא תהיה ולכן לא כל מה שטוב שם יהי טוב פה.
ציפיתי לפחות שתכבדו את כותב הדעה ושהדיון יהיה לפחות תרבותי ולא מזלזל כמו שרשמתם, אכן כאן מתגלה פרצופכם האמיתי.
בניגוד למה שתה כותב
"חובבי רכבות" היא לא מילת גנאי. כולנו פה חובבי רכבות ו-easylivin ואנוכי בראשם. רק מה לעשות שאני חושב שאני ו- easylivin בתור חובבי רכבות מבינים בתחום לא פחות טוב מירון, שכבודו במקומו מונח. וכך גם חברי פורום רבים אחרים.
 
חובבי רכבת - לא רק חובבנים

הבעיה היא עם אנשים כמוך, שמראים להם "הדמיות"
הזויות של איך שהחשמול "ייראה". הבעיה היא עם אנשים כמוך ששופטים את כולם לפי קנה המידה שלהם. זה שאתה מר לוי מתלהב ממצגות, לא אומר שאחרים מבססים את דעתם באופן דומה על לוקשים שכל מיני אינטרסנטים מוכרים להם. תבינו כבר שלא כולם כמוכם! לא כולם מתבססים רק על תחושות בטן, יש גם ידע וניסיון אמיתי להבדיל מכל מיני ספקוצליות ואנלוגיות עם מחלפים בשרון.

"חובבי רכבות" הם אנשים מסוגו של מר דוזטס שמבחינתם תוחזר הרכבת ל"נוסטלגיה" של שנות ה-70, ויהי מה. חוץ מכאלה שבעיקר מתלהבים מצילומי "המלך" בסלולרי, יש פה אנשים מתחום התחבורה, מקצוענים ואפילו "סתם" אזרחים שאכפת להם שהתחבורה תתפתח. לא מפתיע שהרוב מחזיקים בדעה מסיימת, שהיא מבוססת על עובדות ועל ניסיון הן מחו"ל והן מהארץ.

הכותב לא כתב את מה שכתב "בצניעות" אלא בניחוס דמגוגי, מתפתל, מעורפל, שמציג מצג שווא כאילו שהחישמול לא תוכנן בקפידה, לא נבחן בשבע אלף עיניים וכאילו שאינו הכרחי לחלוטין לפיתוח התחבורה במדינה הזאת. לרוע מזלכם, יש פה יותר ויותר אנשים שמבינים את זה, ושום הצפה בתגובות באמצעות גיוס טוקבקיסטים כבר לא תעזור.

הכותב מוכר כאן היטב, והפגין לא פעם חוסר הבנה בסיסי בנושא קטרים חשמליים. מה לעשות, בתחום הזה הוא לא רכש לעצמו מוניטין טוב. אז בנושא הספציפי הזה, הוא לא יכול ללמד אותנו שום דבר. ולכן דעתו של הכותב, בהיותה לא מבוססל על שום עובדה, בהחלט ראויה לזלזול. מה לעשות שלא כל הדעות הן שוות-ערך.
תתמודדו עם זה. זה עניין של זמן עד שיעלה מאמר-נגד, שייכתב על בסיס עובדות ולא תחושות בטן, ולא מתוך אינטרסים אישיים, להבדיל.
חובבי רכבת - לא רק חובבנים
בתור חובב רכבת מילדות שמועסק בתחום התחביב שלו, אבקש להבהיר ולהדגיש שעצם עובדת היות אדם חובב של תחום מסויים (כלומר, מתעניין בו ללא צורך מעשי אלא לצרכי הנאה) אינה הופכת אותו בהכרח ליותר או פחות מבין בתחום זה מכל אדם אחר.

לפיכך, כמעט כל הטוענים כאן בלהט בנושא החשמול, גם בעד וגם נגד, הם בהגדרה 'חובבי רכבות', גם אם חלקם מכחישים זאת נואשות בעודם מצלמים בהתרגשות רכבת משא עם קטר כעור עוברת באתר עבודות בתול שרק בעלי דימיון מפותח יבינו שהולך להפוך לקו ראשי (רמז-רמז, בועז!).

יש חובבי רכבת שאוהבים קטרי דיזל, יש כאלו שאוהבים קטרים חשמליים, ויש כאלו שאוהבים לפעול ציבורית לטובת שיפור השירות לקהילה שלהם, למרות שהם עצמם כלל לא נוסעים ברכבת (בועז, אני משתמש בך הרבה כדוגמא...) למרות שהם לא פוליטיקאים ולא מרוויחים ישירות שום דבר חומרי מכך.

דרך אגב, בעברית חובב ו-חובבן חד הם, אולם למילה השנייה דבקה משמעות שלילית ומזלזלת. אני מבקש ואף דורש בתוקף שלא יתחיל כאן תהליך דומה גם עבור הראשונה.
 

easylivin

New member
חן, אני מקבל את הערותיך ומסכים איתן. כתבתי את

חובבי רכבת - לא רק חובבנים
בתור חובב רכבת מילדות שמועסק בתחום התחביב שלו, אבקש להבהיר ולהדגיש שעצם עובדת היות אדם חובב של תחום מסויים (כלומר, מתעניין בו ללא צורך מעשי אלא לצרכי הנאה) אינה הופכת אותו בהכרח ליותר או פחות מבין בתחום זה מכל אדם אחר.

לפיכך, כמעט כל הטוענים כאן בלהט בנושא החשמול, גם בעד וגם נגד, הם בהגדרה 'חובבי רכבות', גם אם חלקם מכחישים זאת נואשות בעודם מצלמים בהתרגשות רכבת משא עם קטר כעור עוברת באתר עבודות בתול שרק בעלי דימיון מפותח יבינו שהולך להפוך לקו ראשי (רמז-רמז, בועז!).

יש חובבי רכבת שאוהבים קטרי דיזל, יש כאלו שאוהבים קטרים חשמליים, ויש כאלו שאוהבים לפעול ציבורית לטובת שיפור השירות לקהילה שלהם, למרות שהם עצמם כלל לא נוסעים ברכבת (בועז, אני משתמש בך הרבה כדוגמא...) למרות שהם לא פוליטיקאים ולא מרוויחים ישירות שום דבר חומרי מכך.

דרך אגב, בעברית חובב ו-חובבן חד הם, אולם למילה השנייה דבקה משמעות שלילית ומזלזלת. אני מבקש ואף דורש בתוקף שלא יתחיל כאן תהליך דומה גם עבור הראשונה.
חן, אני מקבל את הערותיך ומסכים איתן. כתבתי את
אשר כתבתי בלהט הויכוח ובמיוחד כתגובה לסגנון התוקפני של האדם שעניתי לו. כמובן שבהיותו של איש חובב, נניח, של קטרי דיזל דווקא, אין שום דבר רע, ולפעמים להיפך. הבעיה מתחילה כשהאדם בעקבות אהבתו (שהיא אי-רציונלית בהגדרה) עוצם את עיניו ואוטם את אוזניו, כלומר מאבד את הקשר עם הסביבה ועם המציאות, ואז מתחיל גם לחפש הצדקה וביסוס לתעייתו ולהטעייתו העצמית. מזל שהרוב אינם כאלה. גם בדיונים הבאים לא אחסוך ביקורת נגד התנהלות דומה, גם בגלל שהיא מוציאה לחובבים שם רע (עובדה, פשוט קרא את התגובות ב-ynet).

את עצמי אני יכול להגדיר בתור "חובב תחבורה ציבורית מפותחת, בדגש על רכבת מפותחת, כי בעיניי היא החולייה החסרה העיקרית במערכות התח"צ בישראל". ארוך, אבל מדוייק. :)
 

davidfainshtein

Member
מנהל


חובבי רכבת - לא רק חובבנים
בתור חובב רכבת מילדות שמועסק בתחום התחביב שלו, אבקש להבהיר ולהדגיש שעצם עובדת היות אדם חובב של תחום מסויים (כלומר, מתעניין בו ללא צורך מעשי אלא לצרכי הנאה) אינה הופכת אותו בהכרח ליותר או פחות מבין בתחום זה מכל אדם אחר.

לפיכך, כמעט כל הטוענים כאן בלהט בנושא החשמול, גם בעד וגם נגד, הם בהגדרה 'חובבי רכבות', גם אם חלקם מכחישים זאת נואשות בעודם מצלמים בהתרגשות רכבת משא עם קטר כעור עוברת באתר עבודות בתול שרק בעלי דימיון מפותח יבינו שהולך להפוך לקו ראשי (רמז-רמז, בועז!).

יש חובבי רכבת שאוהבים קטרי דיזל, יש כאלו שאוהבים קטרים חשמליים, ויש כאלו שאוהבים לפעול ציבורית לטובת שיפור השירות לקהילה שלהם, למרות שהם עצמם כלל לא נוסעים ברכבת (בועז, אני משתמש בך הרבה כדוגמא...) למרות שהם לא פוליטיקאים ולא מרוויחים ישירות שום דבר חומרי מכך.

דרך אגב, בעברית חובב ו-חובבן חד הם, אולם למילה השנייה דבקה משמעות שלילית ומזלזלת. אני מבקש ואף דורש בתוקף שלא יתחיל כאן תהליך דומה גם עבור הראשונה.

לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר.
 

בועז ל

New member
פרופ' מלינג, אני מזהיר אותך


חובבי רכבת - לא רק חובבנים
בתור חובב רכבת מילדות שמועסק בתחום התחביב שלו, אבקש להבהיר ולהדגיש שעצם עובדת היות אדם חובב של תחום מסויים (כלומר, מתעניין בו ללא צורך מעשי אלא לצרכי הנאה) אינה הופכת אותו בהכרח ליותר או פחות מבין בתחום זה מכל אדם אחר.

לפיכך, כמעט כל הטוענים כאן בלהט בנושא החשמול, גם בעד וגם נגד, הם בהגדרה 'חובבי רכבות', גם אם חלקם מכחישים זאת נואשות בעודם מצלמים בהתרגשות רכבת משא עם קטר כעור עוברת באתר עבודות בתול שרק בעלי דימיון מפותח יבינו שהולך להפוך לקו ראשי (רמז-רמז, בועז!).

יש חובבי רכבת שאוהבים קטרי דיזל, יש כאלו שאוהבים קטרים חשמליים, ויש כאלו שאוהבים לפעול ציבורית לטובת שיפור השירות לקהילה שלהם, למרות שהם עצמם כלל לא נוסעים ברכבת (בועז, אני משתמש בך הרבה כדוגמא...) למרות שהם לא פוליטיקאים ולא מרוויחים ישירות שום דבר חומרי מכך.

דרך אגב, בעברית חובב ו-חובבן חד הם, אולם למילה השנייה דבקה משמעות שלילית ומזלזלת. אני מבקש ואף דורש בתוקף שלא יתחיל כאן תהליך דומה גם עבור הראשונה.
פרופ' מלינג, אני מזהיר אותך

אני עוד עלול לפנות ל"ליגה נגד השמצה".

סחבק חובב נסיעות ברכבת (אלו החשמליות שבחו"ל
) ואינו חובב רכבות. יש הבדל תהומי בין שני הסוגים, כשם שיש הבדל תהומי בין המבנה העליון של המסילה למבנה התחתןן.
 

down under

New member
קשקשנובסקי שכמותך

בקשר לכתבה
הבעיה לא ירון אלה אתם, אותם אנשים שאוכלים לוקשים מכל מיני גורמים שאתם חושבים שהם המבינים הגדולים בנושא.
מה אתם כחובבי רכבת מבינים בכלל מהו חישמול רכבות ומה זה כולל מסביב?
מראים לכם ציורים יפים, מדברים על אנרגיה נקיה ועוד המון סיבות שגורמות לכם לתת לממשלה את הכסף שלכם ללא סיבה מיוחדת לבעלי הון ולבצע פרוייקט בסדר גודל שאינו מצדיק את קיומו.
אוי לכם אם כך אתם מדברים על הכותב שאולי התואר שרשם בצניעות כחובב רכבת גרם לכם לנשוף בוז בעורפו ולזלזל בדעתו.
הכותב יכול ללמד את רוב חברי הפורום מהי רכבת, גם דיזל וגם חשמלית, אם היו מעט חכמים פה במדינה, הוא היה הראשון להוועץ בו בתחום.
לכן אל תזלזלו בכותב, הוא מבין הרבה מעבר למה שמבינים רוב היועצים לענייני רכבות בארץ שספק הקשר בינם לבין תחום המסילה.
דעתו של הכותב לא ראויה לבוז ולזלזול המשפיל שנתתם לו, אם הייתם רק קוראים בין השורות הייתם מבינים כמה שהוא צודק.
כמו תמיד, עוד 20 שנה שהפרוייקט יעלה מיליאדים טובים ונגלה לאן הלך הכסף ונגלה שורה של טעויות בתכנון ובביצוע, אולי תיזכרו בדעתו של הכותב...

אל תשכחו שיש הרבה דוגמאות למה במדינה שלנו אסור לתת את השרביט ל"כאילו" מומחים, אל תשכחו את המחלף בשרון ששקע עוד בטרם ננפתח...
קשקשנובסקי שכמותך
מדוע בשוויץ, שבדיה, אוסטריה, גרמניה, צרפת, חלקים נרחבים מספרד, חלקים
מפורטוגל, לפחות רבע מהמערכת הבריטית, חלקים קטנים באוסטרליה, חלקים
נרחבים ברוסיה, פינלנד, דנמרק, איטליה, הולנד, בלגיה ואפילו פה ושם בארה"ב, מדוע
בכל המקומות הללו הרכבות הן חשמליות ולא דיזל?!?

ואגב, יש כאן לא מעט גולשים קבועים (הכוונה מבין אלו שכותבים בקביעות
[קביעות היא לפחות תגובה בשבוע בשנה האחרונה])
שהידע שלהם ברכבתאות גדול משלך עשרות מונים.
 

darkshadow1

New member
איך שכחת את יפן?!

קשקשנובסקי שכמותך
מדוע בשוויץ, שבדיה, אוסטריה, גרמניה, צרפת, חלקים נרחבים מספרד, חלקים
מפורטוגל, לפחות רבע מהמערכת הבריטית, חלקים קטנים באוסטרליה, חלקים
נרחבים ברוסיה, פינלנד, דנמרק, איטליה, הולנד, בלגיה ואפילו פה ושם בארה"ב, מדוע
בכל המקומות הללו הרכבות הן חשמליות ולא דיזל?!?

ואגב, יש כאן לא מעט גולשים קבועים (הכוונה מבין אלו שכותבים בקביעות
[קביעות היא לפחות תגובה בשבוע בשנה האחרונה])
שהידע שלהם ברכבתאות גדול משלך עשרות מונים.
איך שכחת את יפן?!
26,500 ק"מ של מסילה, מתוכם 19,500 ק"מ מחושמלים.
וכמות הנוסעים? מעל 22 מיליארד (!!!
!!!
!!!) בשנה. בערך פי 500 מישראל.
 

down under

New member
צודק, שכחתי את יפאן

איך שכחת את יפן?!
26,500 ק"מ של מסילה, מתוכם 19,500 ק"מ מחושמלים.
וכמות הנוסעים? מעל 22 מיליארד (!!!
!!!
!!!) בשנה. בערך פי 500 מישראל.
צודק, שכחתי את יפאן
את טאיוואן,דרום קוריאה, את חלקים מסין, את הונגריה, את צ'כיה, את פולין, את ליטא ואת לאטביה.

בטאייוואן אפילו הגדילה לעשות חברת הרכבות ובדף הפתיחה שלה רואים חוף אקזוטי אמיתי של ממש ובמרחק של פחות מ-40 מ' מקו המים יש רכבת חשמלית שנוסעת.
וראו זה פלא, קווי החשמל לא מסתירים את הנוף.
אתם מוזמנים לגגל את הערך taiwan railways administration.
 
מאשר! קו הרכבת מחושמל כאן כולו

צודק, שכחתי את יפאן
את טאיוואן,דרום קוריאה, את חלקים מסין, את הונגריה, את צ'כיה, את פולין, את ליטא ואת לאטביה.

בטאייוואן אפילו הגדילה לעשות חברת הרכבות ובדף הפתיחה שלה רואים חוף אקזוטי אמיתי של ממש ובמרחק של פחות מ-40 מ' מקו המים יש רכבת חשמלית שנוסעת.
וראו זה פלא, קווי החשמל לא מסתירים את הנוף.
אתם מוזמנים לגגל את הערך taiwan railways administration.
מאשר! קו הרכבת מחושמל כאן כולו
ועובר באמצע העיר ליד מבנים ואפילו מלון יוקרה (העלתי בעבר)
 

down under

New member
רכבות המגלב (זה השם של הרכבת המרחפת

ביפן הרכבות לא פועלות על משהו שקשור למגנטים?
רכבות המגלב (זה השם של הרכבת המרחפת
מעל שדה מגנטי) הן בעיקר קוריוז ויש אותן במספר קווים קטן וכל קו כזה הוא גם קצר, ביפאן ובסין.

מעל ל-95% מהרכבות ביפאן הן רכבות חשמליות רגילות ולא מגנט ולא עפיפון וגם לא סביבון או דיזל. חשמל רגיל עם חוטי חשמל מעל הרכבת ופנטוגרף שיוצא מהקטר וסוגר מעגל
חשמלי עם החוטים שמעליו.
 

Ofekalef1

New member
ומי הן הרכבות שמגיעות למעל 500 קמ"ש?

רכבות המגלב (זה השם של הרכבת המרחפת
מעל שדה מגנטי) הן בעיקר קוריוז ויש אותן במספר קווים קטן וכל קו כזה הוא גם קצר, ביפאן ובסין.

מעל ל-95% מהרכבות ביפאן הן רכבות חשמליות רגילות ולא מגנט ולא עפיפון וגם לא סביבון או דיזל. חשמל רגיל עם חוטי חשמל מעל הרכבת ופנטוגרף שיוצא מהקטר וסוגר מעגל
חשמלי עם החוטים שמעליו.
ומי הן הרכבות שמגיעות למעל 500 קמ"ש?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה