כתבה בוואלה חינוך על ההכנה למיבחני מחוננים

  • פותח הנושא פינקי דה פייש
  • פורסם בתאריך
פ

פינקי דה פייש

Guest
בתגובות לכתבה טענו שתיים שרוב הילדים שמקבלים לתוכניות אלו הם ילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה מה שהעלה את חמתי. אז מה דעתכם?
 
ג

גולדידהפיש

Guest
 
לא קשור במישרין לאוטיזם, כן קשור לחוסר ההתאמה אצל הרבה מחוננים בין אינטליגנציה קוגניטיבית לזו הרגשית. כלומר, מחונן שלומד בכיתה ג' יכול לדעת מתמטיקה ברמה של כיתה ה', אבל להבין את המארג החברתי ברמה של יחד בכיתה א'.
 
פ

פינקי דה פייש

Guest
הספקטרום כול כך רחב שאנשים כול כך רבים חיים את חייהם בלי לדעת שהם על הספקטרום . הם רק מרגישים קשת outside אני מניחה כמו רובנו
 

ai27

Well-known member
גיבוב של שטויות. יש לעיתים מחוננים שהפער בין האינטלקט להם לרגש הוא גדול ביחס לילדים אחרים אבל "רצף אוטיסטי"? שטויות במיץ.
אכן. זה למשל המצב אצל הילדה שלי.
מצד אחד קיבלה ציונים מעולים בכל מבחן אינטליגנציה,
מצד שני פתיל קצר במיוחד. קושי לשלוט ברגשות שלה, מה שמכונה "ילדותית".
שזה אופייני לחלק מהמחוננים.

רצף אוטיסטי זה דבר אחר: קשור ליכולת להבין רגשות של אחרים, ולכן ליצור קשרים.
ובזה היא מעולה
 
נערך לאחרונה ב:
פ

פינקי דה פייש

Guest
המון תודה על העידוד . התגובה שלה גרמה לי הרבה בלבלה ובעקבותיה צפיתי בהרבה סרטים על אוטיזם בתפקוד גבוה או אספרגר האמת היה מענין. דווקא הבן שלי מאוד בוגר ומשחק עם כולם. אני מצטטת חלק ממה שאמרה " רובם מתגלים בסופו (או בתחילתו) של דבר הילדים על הרצף האוטיסטים אין שום דבר מחונן בילד אגואיסט בן 3 שיודע את שמות המדינות בגלובוס או את כוכבי הלכת" יש כמובן עוד אבל לא אצטט יותר. כול מקרה המון תודה על העידוד , נכון הבן שלי מתענין בהרבה דברים שבני גילו בכלל לא יכולים להבין או לא מתעניינים אבל זאת היחודיות שלו ויש מקום רק לחזק אותו סך הכול או ילד רגיל לכול דבר
 
למעלה