כששומעים על מישהי שאני מכירה שהתאבדה
תעלומה

alice1803

New member
כששומעים על מישהי שאני מכירה שהתאבדה
תעלומה

עצוב!!! טריגר!!!!
השבוע מישהי שלמדה איתי בבית הספר יסודי, קפצה מחלון של שירותים בבורסה בר"ג, וזה הבהיל אותי נורא, הייתי בשוק, זו הרי הבחורה הכי חייכנית ומתוקה שיש!!! לא הבנתי מה קורה פה?

התחילו המחשבות ולא הפסיקו, כי זו מישהי שאני מכירה, אומנם לא בקשר ולא ממש חברות, אבל היה מפגש כיתתי לפני כמה שנים, והיא נשארה כזו מתוקה, לא השתנתה, נשארה תמימה וטובת לב.

אני זוכרת אותה ואת האישיות שלה, וגם בפייסבוק, היא אמא לילדים, איך זה קורה בכלל??? מה עבר עליה בראש? כואב לי הלב נורא, וזה לא עוזב אותי, אני מנסה לתקשר איתה, אפילו שהיא לא בחיים, אני כועסת, שאף אחד לא היה שם בשבילה, למה קפצה?

אז הדבר היחיד שעולה לי לראש זה שהיא הסתירה את זה, שהיא סובלת לאחרונה מפרנויה ותחושת רדיפה, כי קרה משהו, שכנראה הפעילו אצלה חרדות קשות, פחדים, לחץ נפשי, ולבסוף הטריגר הסופי שהיווה עבורה את הסוף.
היא פשוט לא טיפלה בעצמה, הדחיקה, ואז זה התפרץ, סוג של התקף פסיכוטי, היא פשוט איבדה את דעתה, התחילה לשמוע קולות, נכנסה לשירותים, כאילו מישהו ממש רע רודף אחריה, עלתה על הכיור ופשוט קפצה!!! לא הגיוני בעליל
אלוהים ישמור כמה קשה לי לעכל כזה דבר, אני בכיתי באותו הרגע שקלטתי את התמונה שלה בחדשות, פשוט נפלתי, הלב שלי נפל, לא האמנתי בכלל.
כשאני שומעת משהו רע, אז או שזה תופס אותי ממש חזק, ואז אני לא מצליחה לחשוב על כלום מלבד הדבר הזה, זה משתלט ואני מרגישה שאני חייבת "להשלים את הפאזל" או "לפתור את התעלומה", כמובן, שתמיד מדובר על משהו טרגי, ושזה נוגע לי באופן אישי או מזכיר לי משהו שחשוב לי.

זיכרונה לברכה, אישה מדהימה
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
וואי עצוב וקשה, הלב איתך אליס.

&nbsp
בטח שמכירים...וטוב שאת לא מצליחה להבין את זה! זה רק אומר שאת רחוקה מלהתאבד
&nbsp
זה מפחיד גם כי יש לנו את הפוטניאצל של זה איפושוהו ברגעים לא קלים...את מתארת אותה כאילו את עצמך במצבים לא קלים...ומנסה להבין
&nbsp
לדעתי, נסי להתעסק במחשבות אחרות הסחת דעת .תני למצב הזה לחלוף...לא תמיד יודעים את הנסיבות ומה היה ומה לא והרפה פעמים ז פשחט מפתיע..כמו שאמרת הדחקה חוסר התמודדות.
עצוב מאוד , יחד עם זאת..את ממשיכה לחיות ואת יכולה להתמודד גם עם זה.
התמודדות כמה שזה קשה בתחילה זה נהיה קל יותר עם הזמן....רק להתחיל.
&nbsp
תודה לאל שיש את הפורום הזה שאת יכולה לכתוב פה לשתף לשחרר קצת ...
&nbsp
מקווה תשתחררי מזה ותתמקדי במה שיש לך לעשות למען עצמך והרחק ממחשבות כאלה
&nbsp
שלא נדע מצרות כאלה אמן
&nbsp
&nbsp
 

alice1803

New member
תודה ירון, זה עדיין משגע אותי, אבל יעבור לי


סיפורים עצובים כאלו,כמו שקרה לחברה שלי, עלולים להכניס אותי למצב של פחד, פאניקה, או סוג של הסתגרות בחדר, ולא להפסיק להתעסק רק בנושא הזה, אמרתי לך, זה משהו שנגמר אצלי כמו קרטון חלב, כשנגמר אז נגמר, כי סחטתי את כל הקופסא, לפעמים אני גם חייבת לכתוב את כל המסקנות שאליהם הגעתי, על מנת להרגיע את נפשי הסוערת ממילא.
אני חושבת שהסתרה והדחקה עלולים להוביל בנאדם למצבי קיצון, חייבים לצעוק את המצוקה, שכולם ישמעו, ולא להגיע למצב שהבושה קוברת את האדם בעודו בחיים.
&nbsp
וזה נכון, שאמרת שאני כנראה רחוקה מלעשות דבר כזה כמו להתאבד, כי לא הבנתי איך אפשר לקפוץ מהחלון? זה לא מסתדר לי בראש, זה משהו שלא הייתי שוקלת לעשות בחיים!!! אבל היא עשתה את זה, וזה לא מובן לי, זה לאבד את הדעת, לאבד מציאות, להשתגע, לעשות מעשה נורא לעצמה.
&nbsp
ואין קשר למחשבות האובדניות שיש לי בראש בכל יום, בכל שעה לפעמים, אבל הבנתי שזה חלק מתופעות הלוואי של הכדורים שאני לוקחת, כי לפני זה לא היו לי מחשבות אובדניות בכלל, רק חרדות ודפיקות לב מהירות, תחושת קיפאון וחוסר יכולת לזוז, כלומר הכדורים עוצרים לי את ההתקף חרדה, אבל מעבירים את זה לראש, בצורה אחרת, וזה מתפרש כמחשבות אובססיביות שליליות, אבל אני לא מסוגלת לפגוע בעצמי, זה רק במחשבות, וזה נקרא הרס עצמי, או שינאה עצמית.
&nbsp
&nbsp
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
יעבור בהחלט

&nbsp
אני שואל את עצמי גם לגבי עצמי איך עוברים מצבים כאלה ובכלל בחיים בלי לסחוט את כל הקופסא?...כי במציאות שהקופסא ריקה החיים לא מפסיקים לזרוק עלינו התמודדויות..ואין זמן לפסק זמן לעצור להתמלא..ולהמשיך...
&nbsp
זה גם תלוי בעצמינו כמה אנו נותנים לעצמינו לההסחף עם רגשות בזמן שאנו יודעים.שיש לנו בעיה מולדת של אי ויסות רגשי...
&nbsp
ואיך עוצרים את כל המחשבות הטורדניות ..אתה ההתעסקות שלמעשה היא חסרת תוחלת במחשבה שניה ושלישית...
&nbsp
איך כן מתחברים לרגשות ולהלם וכל הנלווה..ויחד עם זאת שיהיה קיר חוסם גדול וחזק נגד הפחד ,הפאניקה, ההסתגרות....
&nbsp
אין לי תשובה להכל...אני בעיקר מניח את זה פה...כי גם ברמה האישית שלי אני עסוק בשאלות האלה...לפעמים מצליח יותר לפעמים פחות ..
אולי העיצה הטובה היא להמשיך לנסות ולנסות ולנסות ואיזון יבוא..להאמין שאפשר..
&nbsp
זה נוראי שכדורים יוצרים מחשבות כאלה..איני בקיא בתרופות ובטח לא יכול לאמר מה אפשר במקום...אולי אפשר ? בררת עם הפסיכיאטר?..זה נשמע נורא לבחור בין חרדה למחשבות אובדניות גם אם את יודעת שזן תופעת לוואי..
&nbsp
אני לא בטוח שאני יכול להסכים את הפרשנות הזו שהתוצאה היא שנאה או הרס עצמי..
&nbsp
אני מבין שאת בנסיון לצאת מן המצב של הרס עצמי ושנאה עצמית , יחד עם זאת אני חושב ששנאה והרס הן תוצאה של החוויות שאת עברת והן השלב השני ..ולא תוצאה של טיפול..
&nbsp
לכשעצמי , שהבנתי שאני פוגע בעצמי ולא אוהב את עצמי ..וזו תוצאה של א,ב,ג,ד...שחוויותי ומזה יש לי שינוי במחשבה בהתנהלות..ושהחלטתי שדי אני לא עושה דברים שיפגעו בי...שמצאתי את הדברים הטובים שיש בי ויש ..התחיל שינוי ..
&nbsp
דברים שלדעתי את צריכה לעבוד עליהם. יש בך מלא מלא דברים טובים..אהבת אדם ואיכפיות ( את פה גם בגלל זה לא? ) העלית נקודה בסיסית הערכה עצמית דימוי עצמי שנאה ופגיעה..מקום מצויין להתחיל שינוי...
&nbsp
אני מאמין ויודע שאת יכולה..:)
&nbsp
 

alice1803

New member
תודה ירון, ההתמודדות לא פשוטה כשאין מוטיבציה לכלום

אני מאוד רוצה לצאת מהמצב הזה, אבל אני כאילו מחכה ליום טוב שיגיע, והוא לא מגיע, כי לא ייצרתי שום דבר בכדי שיבוא. לא מגיע לי וזהו, כשאעשה משהו עם עצמי אז יקרה גם משהו טוב, את זה אני יודעת.
 
למעלה