כשל ממיר קטליטי כנראה עקב כשל פלגים

Kiapicanto1000

Active member
עצמאות שמח לבעלי הניסיון
בהמשך לשרשור על הפלגים מתברר כי דווקא לאחר שהחלפתי הפלגים לפני כחודש והרכב החל לעבוד פרפקט, ממש כמו חדש, דווקא כעת נדלקה אתראת הצ'ק אנג'ין...

לפני כחצי שנה החלפתי ממיר קטליטי לממיר תחליפי שייבאתי באי ביי מאנגליה. אבל, אני חושש כי חודשים ארוכים של עבודת מנוע לקוייה עקב פלגים תקולים הזיקה כנראה לממיר החדש.
האנגלים נותנים שנתיים אחריות על הממיר. אבל, השאלה כמה מהר אפשר להזיק לממיר עם פלגים.

אני טוחן הרכב הרבה ככה שנסעתי המון עם פלגים דפוקים.
עד כמה יש משמעות לאחריות כזאת? בפרט שלא ידעתי שהבעייה בפלגים אחרת הייתי מחליף מזמן, והכל התברר בדיעבד...
זה לא יהיה פשוט מימוש האחריות בתנאים האלה ועדיין לא חיברתי לobd שיצביע על קוד 420 כסיבה...

מה דעת המבינים/ או המנוסים?
 

כוכבית מצויה

Well-known member
עצמאות שמח לבעלי הניסיון
בהמשך לשרשור על הפלגים מתברר כי דווקא לאחר שהחלפתי הפלגים לפני כחודש והרכב החל לעבוד פרפקט, ממש כמו חדש, דווקא כעת נדלקה אתראת הצ'ק אנג'ין...

לפני כחצי שנה החלפתי ממיר קטליטי לממיר תחליפי שייבאתי באי ביי מאנגליה. אבל, אני חושש כי חודשים ארוכים של עבודת מנוע לקוייה עקב פלגים תקולים הזיקה כנראה לממיר החדש.
האנגלים נותנים שנתיים אחריות על הממיר. אבל, השאלה כמה מהר אפשר להזיק לממיר עם פלגים.

אני טוחן הרכב הרבה ככה שנסעתי המון עם פלגים דפוקים.
עד כמה יש משמעות לאחריות כזאת? בפרט שלא ידעתי שהבעייה בפלגים אחרת הייתי מחליף מזמן, והכל התברר בדיעבד...
זה לא יהיה פשוט מימוש האחריות בתנאים האלה ועדיין לא חיברתי לobd שיצביע על קוד 420 כסיבה...

מה דעת המבינים/ או המנוסים?
פלגים לא תקינים יכולים לפגוע בקויל. גם זה יכול להדליק את נורת בדיקת המנוע.
 

Kiapicanto1000

Active member
פלגים לא תקינים יכולים לפגוע בקויל. גם זה יכול להדליק את נורת בדיקת המנוע.

אמנם לא חיברתי הרכב לobd אבל, האם תקלה בסלילים לא הייתה צריכה להפריע לפעולת המנוע? בדומה לתקלת פלגים?...
אבל אני מזכיר כי המנוע עובד חלק.
לכן זה מרגיש כמו p0420 שזאת תקלת "עבודת ממיר לא יעילה" שאין לה הרי שום השפעה על עבודת המנוע.

כמובן אבדוק ע"י obd אבל נא תתייחסי לאספקט הלא מכני של הממיר והאם ניתן לדרוש החלפתו במסגרת אחריות או שעלי לספוג זאת כי הפלגים היו בדיעבד תקולים זמן ממושך.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
אמנם לא חיברתי הרכב לobd אבל, האם תקלה בסלילים לא הייתה צריכה להפריע לפעולת המנוע? בדומה לתקלת פלגים?...
בד"כ כן אבל לדעתי שווה לבדוק.
אבל אני מזכיר כי המנוע עובד חלק.
לכן זה מרגיש כמו p0420 שזאת תקלת "עבודת ממיר לא יעילה" שאין לה הרי שום השפעה על עבודת המנוע.

כמובן אבדוק ע"י obd
כשתבדוק נדע, רק העליתי עוד אפשרות
אבל נא תתייחסי לאספקט הלא מכני של הממיר והאם ניתן לדרוש החלפתו במסגרת אחריות או שעלי לספוג זאת כי הפלגים היו בדיעבד תקולים זמן ממושך.
בד"כ האחריות אמורה לכסות כשל של הרכיב מסיבות הקשורות אליו. כאן זה נראה שהיו סיבות חיצוניות ולכן אני בספק אם תוכל לקבל את כספי האחריות.
 

R 1 3

Well-known member
עצמאות שמח לבעלי הניסיון
בהמשך לשרשור על הפלגים מתברר כי דווקא לאחר שהחלפתי הפלגים לפני כחודש והרכב החל לעבוד פרפקט, ממש כמו חדש, דווקא כעת נדלקה אתראת הצ'ק אנג'ין...

לפני כחצי שנה החלפתי ממיר קטליטי לממיר תחליפי שייבאתי באי ביי מאנגליה. אבל, אני חושש כי חודשים ארוכים של עבודת מנוע לקוייה עקב פלגים תקולים הזיקה כנראה לממיר החדש.
האנגלים נותנים שנתיים אחריות על הממיר. אבל, השאלה כמה מהר אפשר להזיק לממיר עם פלגים.

אני טוחן הרכב הרבה ככה שנסעתי המון עם פלגים דפוקים.
עד כמה יש משמעות לאחריות כזאת? בפרט שלא ידעתי שהבעייה בפלגים אחרת הייתי מחליף מזמן, והכל התברר בדיעבד...
זה לא יהיה פשוט מימוש האחריות בתנאים האלה ועדיין לא חיברתי לobd שיצביע על קוד 420 כסיבה...

מה דעת המבינים/ או המנוסים?
בדיוק קרה לי ונדלקה בנורית ה check engine הצהובה
כן זה אני עם הקיה ריו בת 14 ו 56.5 K בלבד..
ועוד ימים ספורים לפני הטסט. איך קרה?
נסעתי בשבת ולא האטתי מספיק על פסי האטה בתוך העיר
מהקפיצה נדלקה הנורית ונתקעה. לא עזר לכבות ולהניע 3 פעמים.
פלגים החלפתי כבר פעמיים לאורך חיי הרכב. פעם אחרונה סוף שנה שעברה.
אגב הרצועה טיימינג מקורית פיקס כמו שאר הרצועות..
הגעתי למוסך ביפו יום ראשון על הבוקר, היחס ראוי למצוינות יתרה באמת
מיד העלו אותי לבדיקה וחיברו מחשב שאיתר חיישן חמצן אחורי. אבל לא אובחן שום נתק.
המכונאי החליט לנסות לאפס את התקלה ואכן הנורית נכבתה. נסעתי משם לטסט ( להם יש בדיקה אמיתית לגזים)
עברתי את הטסט חלק (מכון דרום) הבודק לא חיפף בכלל וביקש שאעלה טורים ל 3000 ו 3500 כל שניה נראתה נצח :)
הקטע שממש לא נעים לי מהמוסך , לא ביקשו כסף , אולי הייתי אמור לגשת למשרד ובכל מקרה אציין זאת בטיפול הבא.
שורה תחתונה נסה לאפס את התקלה. נתקלתי ברחוב בבעל קיה חבוטה גדולה שטוען שהוא שנה עם נורית דולקת...
 
האנגלים לא יזכו אותך בסכום כזה בקלות. לדעתי, איבדת את כספך.
 

חן 1111

Active member
קודם כל, עד שלא תבדוק קודים לא תדע. ייתכן שהתקלה עכשיו לא קשורה לפלגים ולא לממיר.
לגבי אחריות, קשה לי להאמין שהם יחזירו לך כסף רק על סמך הצהרה שלך. או שהם ידרשו לקבל את הממיר לבדיקה, ואני מניח שהם יודעים לזהות נזק כתוצאה מבעיות הצתה, או שהם ידרשו איזו חוות דעת ממכון בדיקה מוסמך, אולי כולל פירוק וצילומים.
 

Kiapicanto1000

Active member
קודם כל, עד שלא תבדוק קודים לא תדע. ייתכן שהתקלה עכשיו לא קשורה לפלגים ולא לממיר.
לגבי אחריות, קשה לי להאמין שהם יחזירו לך כסף רק על סמך הצהרה שלך. או שהם ידרשו לקבל את הממיר לבדיקה, ואני מניח שהם יודעים לזהות נזק כתוצאה מבעיות הצתה, או שהם ידרשו איזו חוות דעת ממכון בדיקה מוסמך, אולי כולל פירוק וצילומים.
צדקת: מתברר שהאתראה p0139 שזה חיישן למבדה
Bank 1 sensor 2
 

חן 1111

Active member
צדקת: מתברר שהאתראה p0139 שזה חיישן למבדה
Bank 1 sensor 2
אל תרוץ להחליף את החיישן. אני הייתי מאפס את התקלה ונוסע עוד קצת. ממילא זה לא משנה מבחינת פעולת המנוע כי זה החיישן שאחרי הממיר.
הקוד הזה מתייחס לקצב שינוי האות של החיישן ולא לתקלה חשמלית, כך שייתכן מצב שבו בעיה בממיר תגרום דווקא לקוד הזה למרות שהבעיה היא לא בחיישן.
 

Kiapicanto1000

Active member
אל תרוץ להחליף את החיישן. אני הייתי מאפס את התקלה ונוסע עוד קצת. ממילא זה לא משנה מבחינת פעולת המנוע כי זה החיישן שאחרי הממיר.
הקוד הזה מתייחס לקצב שינוי האות של החיישן ולא לתקלה חשמלית, כך שייתכן מצב שבו בעיה בממיר תגרום דווקא לקוד הזה למרות שהבעיה היא לא בחיישן.
לפני כשבוע איפסתי התקלה ובינתיים לא נדלקה אתראה שוב. כבר חלפו מעל ל500 קמ מאז האיפוס...
 

Kiapicanto1000

Active member
יוני 2022
עדכונים:

לאחרונה הobd עובד אצלי שעות נוספות...

למניעת שיעמום יתר וסטגנציה בקצב צבירת החוויות המכניות המיותרות/מעצבנות מרכב הצ'וקומוקו המוגז, לפני 3 ימים הרכב הדגים לפתע בעיית סחיבה משמעותית + הרכב רעד במיוחד בסלד נמוך.
וגם נורת הצ'ק אנג'ין דלקה אבל לראשונה באופן לא רציף אלא מהבהבת כמו איתות קבוע. לפי האינפורמציה ברשת זה עקב misfire לפחות until proven otherwise
לא היה שינוי לטובה בגז או בבנזין וזה מרמז שהבעייה אינה באספקת חומר הבעירה אלא בתהליך הבעירה עצמו

בחיבור לobd נמצאו 2 קודים
1. P0139 המוכר לי שמשמעותו bank 1 sensor 2 שזה חיישן החמצן התחתון. דבקתי בעצה הרלוונטית שלך חן1111 גם הפעם...
2. P0303 שזהו הקוד החדש אליו "התוודעתי" הפעם ומשמעותו זהה למשמעות הflashing של אתראת הצ'ק אנג'ין: misfire בצילינדר 3.
כלומר: בעייה בהצתה בצילינדר מספר 3. וזה מתאים להבהוב של אתראת הצ'ק אנג'ין. המנוע עבד כנראה על 2 בוכנות ולכן הרעד ולכן אובדן הכוח ובעיית המשיכה.

עשיתי אנליזה מהירה:
הפלאג יחסית חדש (ראה דיונים מפרכים קודמים...). הימרתי שאתה אולי צודק חן ואולי הפלאג הזה לא יינזק בנקל
הרכבתי coil חדש והכל נעלם
יכולתי להחליף סליל הצתה בין צילינדר 2 ל3 ולקבל P0302 כסיוע לאבחנה...

כאמור הרכבתי coil חדש והרכב חזר לעבודה תקינה...

חלק מהתחזוקה המוזרה שלי היא שהיו לי בבית 3 סלילים שקניתי באי ביי...והנה מצאתי לאחד מהם שימוש... הזמנתי מייד עוד אחד. באי ביי זה עולה 40 שח כולל מעמ ומשלוח...

בינינו ואני פותח זאת לדיון בקרב המבינים, אני חושש שהבעייה בפלגים מתחלפת בבעייה בסלילים... שלא תגידו שאני לא משדרג עומק הדיונים כאן :)
הזמן יגיד... וגם מה דעת המומחים כאן?
 

כוכבית מצויה

Well-known member
יוני 2022
עדכונים:

לאחרונה הobd עובד אצלי שעות נוספות...

למניעת שיעמום יתר וסטגנציה בקצב צבירת החוויות המכניות המיותרות/מעצבנות מרכב הצ'וקומוקו המוגז, לפני 3 ימים הרכב הדגים לפתע בעיית סחיבה משמעותית + הרכב רעד במיוחד בסלד נמוך.
וגם נורת הצ'ק אנג'ין דלקה אבל לראשונה באופן לא רציף אלא מהבהבת כמו איתות קבוע. לפי האינפורמציה ברשת זה עקב misfire לפחות until proven otherwise
לא היה שינוי לטובה בגז או בבנזין וזה מרמז שהבעייה אינה באספקת חומר הבעירה אלא בתהליך הבעירה עצמו

בחיבור לobd נמצאו 2 קודים
1. P0139 המוכר לי שמשמעותו bank 1 sensor 2 שזה חיישן החמצן התחתון. דבקתי בעצה הרלוונטית שלך חן1111 גם הפעם...
2. P0303 שזהו הקוד החדש אליו "התוודעתי" הפעם ומשמעותו זהה למשמעות הflashing של אתראת הצ'ק אנג'ין: misfire בצילינדר 3.
כלומר: בעייה בהצתה בצילינדר מספר 3. וזה מתאים להבהוב של אתראת הצ'ק אנג'ין. המנוע עבד כנראה על 2 בוכנות ולכן הרעד ולכן אובדן הכוח ובעיית המשיכה.

עשיתי אנליזה מהירה:
הפלאג יחסית חדש (ראה דיונים מפרכים קודמים...). הימרתי שאתה אולי צודק חן ואולי הפלאג הזה לא יינזק בנקל
הרכבתי coil חדש והכל נעלם
יכולתי להחליף סליל הצתה בין צילינדר 2 ל3 ולקבל P0302 כסיוע לאבחנה...

כאמור הרכבתי coil חדש והרכב חזר לעבודה תקינה...

חלק מהתחזוקה המוזרה שלי היא שהיו לי בבית 3 סלילים שקניתי באי ביי...והנה מצאתי לאחד מהם שימוש... הזמנתי מייד עוד אחד. באי ביי זה עולה 40 שח כולל מעמ ומשלוח...

בינינו ואני פותח זאת לדיון בקרב המבינים, אני חושש שהבעייה בפלגים מתחלפת בבעייה בסלילים... שלא תגידו שאני לא משדרג עומק הדיונים כאן :)
הזמן יגיד... וגם מה דעת המומחים כאן?
יכול להיות שזה לא החלפת הבעיה אלא ספיח שלה.
יכול להיות שהנסיעה עם פלגים לא תקינים פגעה בסלילי ההצתה והשאירה אותם (או אחד מהם) במצב גבולי וזה בא לידי ביטוי עכשיו.
אם זה מה שקרה, הבעיה לא תחזור אחרי ההחלפה.

יכול להיות גם שזה תזמון מקרי.
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל סליל הצתה, בניגוד לפלאג, לא מתקלקל בגלל השפעה חיצונית כלשהי. כך שכנראה התקלה היא צירוף של גיל וחוסר מזל.
קח בחשבון שסליל הצתה ב-40 שקל, האיכות שלו קצת מוטלת בספק. היתה לי פעם בעיה זהה לשלך, והחלפתי את הסליל לאחד זול. אחרי שנה הסליל הזול התקלקל שוב ואילו השני, המקורי בן 12 שנה, עדיין היה תקין.
 

Kiapicanto1000

Active member
בדרך כלל סליל הצתה, בניגוד לפלאג, לא מתקלקל בגלל השפעה חיצונית כלשהי. כך שכנראה התקלה היא צירוף של גיל וחוסר מזל.
קח בחשבון שסליל הצתה ב-40 שקל, האיכות שלו קצת מוטלת בספק. היתה לי פעם בעיה זהה לשלך, והחלפתי את הסליל לאחד זול. אחרי שנה הסליל הזול התקלקל שוב ואילו השני, המקורי בן 12 שנה, עדיין היה תקין.

אני מקווה שהסליל הזול יחזיק. אם לא, יש לי עוד כמה זולים מוכנים להחלפה על המדף :)
וגם ההחלפה פשוטה מאד... סליל זה עסק פשוט כי יש אתראת צ'ק אנג'ין וקוד יחסית ברור בobd2
כעת עם פלגי האירידיום הרכב הפך להיות רכב שנוסע בסדר גמור ואני ממשיך לטחון אותו.

מה הצפי של בעיות מבחינת הרכב? בעיות במנוע? במערכת הקירור? תרמוסטט?
כלומר איך מה אתה מציע לשים 💓 שלא ליצור נזק ענק ברכב הענתיקה שלי:
האם מים/שמן זה כל מה שצריך?
 

חן 1111

Active member
אני מקווה שהסליל הזול יחזיק. אם לא, יש לי עוד כמה זולים מוכנים להחלפה על המדף :)
וגם ההחלפה פשוטה מאד... סליל זה עסק פשוט כי יש אתראת צ'ק אנג'ין וקוד יחסית ברור בobd2
כעת עם פלגי האירידיום הרכב הפך להיות רכב שנוסע בסדר גמור ואני ממשיך לטחון אותו.

מה הצפי של בעיות מבחינת הרכב? בעיות במנוע? במערכת הקירור? תרמוסטט?
כלומר איך מה אתה מציע לשים 💓 שלא ליצור נזק ענק ברכב הענתיקה שלי:
האם מים/שמן זה כל מה שצריך?
קח בחשבון שכשסליל ההצתה לא תקין, יש זיופי מנוע שעלולים לגרום נזק לממיר הקטליטי. זאת הסיבה שכשהמחשב מזהה זיופי מנוע אז הנורה מהבהבת ולא דולקת רצוף. כדי שתשים לב לזה. כי זה לא רק מזהם, אלא גם גורם נזק.
כל היתר כמו בכל רכב. נוזל קירור איכותי, שמן. כל היתר לפי הצורך. תרמוסטט מחליפים אם הוא מתקלקל או אם יש חשד לתקלה. זה חלק זול. זכור שתרמוסטט לא תקין יכול להיות פתוח, כלומר המנוע יהיה קר מדי וגם זה לא טוב.
 

Kiapicanto1000

Active member
וגם מה אתה ממליץ לגבי הקוד תקלה של חיישן החמצן התחתון? אני מזכיר כי כשקיבלתי את P0303, קיבלתי גם את אותו הקוד שהיה כבר מוכר לי: P0139

האם בהעדר פעולה תקינה של החיישן חמצן התחתון, האם הdefault שהמחשב לוקח אינו גורם לפעולת מנוע תת אופטימלית?
או למשל לצריכת יותר חומרי בעירה וכד'?
 

חן 1111

Active member
וגם מה אתה ממליץ לגבי הקוד תקלה של חיישן החמצן התחתון? אני מזכיר כי כשקיבלתי את P0303, קיבלתי גם את אותו הקוד שהיה כבר מוכר לי: P0139

האם בהעדר פעולה תקינה של החיישן חמצן התחתון, האם הdefault שהמחשב לוקח אינו גורם לפעולת מנוע תת אופטימלית?
או למשל לצריכת יותר חומרי בעירה וכד'?
לא. מה שאתה כותב נכון לגבי חיישן החמצן העליון. התחתון רק נותן אינדיקציה על תקינות הממיר הקטליטי. אם הוא פגום תהיה התראה, ולא תדע אם הממיר הקטליטי תקין או לא. זה לא צריך לשנות כלום בעבודת המנוע.
 
למעלה