כשהמדינה חובשת את כובעו של הנוכל

דוד מל

New member
כשהמדינה חובשת את כובעו של הנוכל

גזר דין ידוע, אך כל פעם מדהים אותי מחדש, בנושא מע"מ. הגזר דין מצורף. המדינה לא שילמה לקבלן מע"מ בכובעה כלקוח, המזמין עבודות, אך הגישה כתב אישום נגד הקבלן בשל אי תשלום המע"מ. האם לא מדובר בנוכלות גרידא? (לדעתי מדובר ברמאות גרדא מהסוג של נוכלי קרנות רחוב בתחנה המרכזית) לאן הגענו האם זה חלק מהמגמה שהשלטון לאונס ולפגוע באזרחים כי בא לו (ראה מקרה השוטרים העליזים). מה לדעתכם צריך לעשות? האם העוסק צריך (ולדעתי חייב) לתבוע שוב את המדינה על נזק שנגרם לו עקב אי תשלום המע"מ והכוונה לא לנזק הכספי כי עוגמת נפש, לשון הרע וכד'. מה המלומדים אומרים?
 
עשיתי עבודה לצבא במחסום ארז

בהעברת בסיס . חששתי שביגלל כמות העומס על מישרד הביטחון בהיתנתקות לא ישלמו לי בזמן . סכום קטן 5K ש"ח . אבל פחות מחודש שולם כול הסכום .
 

gili667

Member
הדרך הנכונה כבר התחילהוכמדומני שהוג

שהוגשה הצעת חוק [או שיש כונה להגישה] הקובעת שאם לא התקבל תקבול אזי גם נבוטלת החובה להעביר המע"מ בגינו
 

דוד מל

New member
לא בטוח..

שזה יתקבל מפני שזה מצריך שינוי יסודי בכל הכרוח בתפיסת חוק מע"מ, ויש סיכוי שהכנסות ממע"מ ירדו לכן אני סקפטי אבל עד אז.. האם העוסק יכול לתבוע בתביעה סיבובית את המדינה או לדוגמא את פקידי המזמין ברשלנות שגרמה לו לבצע עברה פלילית זו השאלה?
 

rrrrrr5

New member
יש מישהו שזכה ב " הגנה מן הצדק " ?

אודה לממשתפים באם יפנו אותי , לזכיה ע"פ טענה " הגנה מן הצדק " .
 
מספר הערות

1. ראוי היה שהסנגור המלומד היה מעלה טענה של הגנה מן הצדק. 2. יש לשים לב לעברו המכביד של הנאשם. 3. ראוי היה שלא להסכים להפרדת הדיון בין החברה ומנהלה.
 

shaio

New member
אולי העלה טענה כזו

בשביל לדעת את זה יש לעיין בהכרעת הדין ולא בגזר הדין.
 
למעלה