כשהייתי בת 12 רציתי...

n o g a1

New member
כשהייתי בת 12 רציתי...

adidas סמבה ולא המגפר, רציתי levi's או lee ולא פירמה "de mi culo" , רציתי לספר שהייתי בפריס , בלונדון ובאמסטרדם ולא באשקלונה (לא היה אז , לא חשוב...). את נעלי המגפר "שכחתי" לא פעם באוטובוס כשהן היו ארוזות בשקית (פאדיחות לנעול , אז הייתי לוקחת אותן בשקית רק לשעור ספורט) , אבא שלי היה מוצא אותן במחלקת "אבידות" באגד , עד שקנו לי את האדידס המדהימות - סמל היוקרה החברתי , התפשרתי על מעט ג'ינסים העיקר שיהיה ממותג ועל חו"ל חלמתי ... מרגיז אותי שהבת שלי מבקשת את הדור השלישי , אני כבר כמה ימים מבקשת ממנה נימוקים מבוססים לצורך שלה במכשיר פלפאון הדור השלישי . לכולם יש זה הנימוק. מה שנכון : לכולם יש. מבינה אותה ... מבינה אותי , אז.... כועסת עליה ולא ממש יודעת למה.
 
לא כדאי לכעוס

כשהילד שלי ביקש פלפון אם מצלמה אמרתי לו תוכיח שמגיע לך אז הצבנו כמה כללים מתי הוא יקבל למשל ציונים טובים התנהגות נהותה בבית ובמקומות נוספים ושיחסוך חלק מהכסף בדמי הכיס שלו ככה הם לומדים גם להעריך את מה שמקבלים שיהיה לך בהצלחה ומקווה שעזרתי
 
הדור השני רוצה.. דור שלישי..

והדור השלישי יעשה לדור השני של היום את אותן ה"צרות"..... דורות תמיד היו... רק שהיום חייו של הדור מסובכים יותר, מגוונים יותר.. לנו היה רק סמל 1 או 2... להם עשרות אם לא מאות סמלים.. אנחנו מבינים אותם.. אנחנו מבינים את עצמנו.. ורק הם.. לא מבינים (מתחשבים) בנו.. ואולי מכאן הכעס..
 

מצוטטת

New member
אולי כי

כי היא קצת כומו את אולי כי השדרוג שלך בע3ם רק על עצמי מעידה כי בלב גמני קצת מזדהה קצת איתך....אבל גם איתה{שלך} וכן גם עם האלו שלי.... לא שאמור לנחם:))
 

יערית

New member
תהיי רגועה

היא בת 7 + והוא בן כמעט 10 כבר יושבים על הוריד הרבה זמן בגלל הפירסומות לגבי הדור השלישי.שברתי השבוע את השיא של פלפון עם 8 שעות של טחינת מוח והגים לא רעים לגבי זה שלכל אחד יהיה מכשיר ומינימום הוצאות מצידי,את הדור השלישי אמרתי להם אני אראה בעוד כמה שנים טובות,מה רע בנכדים מקסימים? עד אזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז כל עוד אני משלמת ,כל עוד אין לי ת'אפשרות בשביל שיחות וידאו והרגשה שכל העולם מונח על כף היד שלהם(וטוב שלא) הם יסתפקו במכשיר עם מצלמה שעושה להם טוב על הלב ולי שקט בנשמה שאני מוצאת אותם כשהם מסתובבים בחוץ. לכולם ,מבחינתי שלכל העולם יהיה,הם ילמדו לחיות מתוך ענווה וצניעות ולא מתוך שופוני!
 
זהו שאין..

ואם יש..היא לא תצליח להעביר אותו.. אם היא היתה יודעת מהיכן ולמה באמת הצורך הזה..בלקנות דור שלישי ..בגלל שיש לכולם לא חושבת שאז האפקט של הצורך הזה..היה כלכך חזק..ואפילו מתפוגג... לכן..התשובה לכולם יש..זאת התשובה שכולם משתמשים בה... הלחץ החברתי..כביכול..וזה כביכול כי אפ'חד לא ממש מפעיל לחץ..כמו היא על עצמה.. ככה כולם יראו שיש לי..יש תחושת ערכיות חומרית כזו..יש לי אני שווה..יותר.. מעבר לכך.. חושבת שנושא ההערכה העצמית של ילדנו והחיסיון מהלחץ החברתי כביכול..צריך להתחיל מוקדם יותר.. בחיזוקים על צדדים אחרים על דגש ותשומת לב לתחומים אחרים מסביב.. אצלי .. איו שיחות נכנסות לילדים כבר שנה..לא לפני שנתתי דוגמא אישית אני.. ואין כבלים.. ואין עוד כמה דברים..בתקופה הלחוצה הזו.. ובכל זאת..את הנימוק של.."לכולם יש.."..לא שמעתי מהם..
 

n o g a1

New member
הבנתי זה עתה ש....

אני מורידה עליה את הכעס שלי על חברות הסלולריות , על זה שהם כל כך אלופיי שווק ומצליחים באמת להשחיל לנו בענק , על זה שעולה הון עתק, לא מוצדק ,לדבר בפלאפון , על שדרוג המכשיר "בחינם" , על מכשיר אחד "מתנה" , על שנה "חינם" , ושלוש שנות התחייבות , על זה שבמשך שלוש שנים ממשיכים לשלם על הדור השלישי והוא old ומשדרגים לדור השמיני ומשלמים על כמה מכשירים במקביל. כולה פלאפון... לא כועסת על הילדה שלי , כועסת על כל חברות הסלולר. יכולה להבין את הרצון של הילדה להיות כמו כולם , לרצות מותגים (גם אני אהבתי ועדיין אוהבת מותגים - מודה) . הילדה מסוגלת להכיל שלא הכל אפשר לקנות וגם לא הכל רוצים לקנות , כי לא תמיד צריך. הסוגיה הזו הכעיסה אותי , לא בגללה בגללם. מצאתי אשמים , יש!
 
הכי קל להאשים אחרים :-}

זו החברה, זו הקידמה, זו הפירסומת המאסיבית, הפתיחות, הרצון להיות כמו כולם.... זה הגיל, זה הזמן...לה יש..לו יש.. השייכות הממתוגת הזו... המירוץ להשיג כל מה שאפשר על מנת להיות IN.. בדיוק כמונו.. :}} תמיד נמצא את מי להאשים מבחוץ... רק לא אותנו :} חב' הסלולאר עושה פירסום מאסיבי למודעות... מה הן מבינות? בדיוק כמו כל חברה אחרת... רק שהילדים לא קשובים לפרסומות אחרות...שעובדות בדיוק כמוהן ועושות פרסום שיווקי מדהים. הם לא חושפים את עצמם לדברים שלא מעניינים אותם בדיוק.. אינטרסנטיות גרידא.. הצורך כאן ממש לא נותן ביטוי...כאן זה הרצונות שלהם.. רק תנסי להלחם מול הרצונות ונראה את הנרווים שלך עומדים להתפוצץ בכל רגע נתון :}} אבל עם זאת, אי אפשר לרכוש להן הכל...וכל מה שרק יצא למדפים..זה לא הכעס על החב' הסלולרית.. זה האי הבנה שלהן בין מה צריך, למה רצוי, מותר, כדאי וחיוני....ואת זה קשה להשריר לטווח הגילאים עליהם את מדברת. עכשיו תמצאי לי מי אשם בדיוק בכל הגרדרופה...הפרפומריה...האיבזור המיתוג..שאנחנו מקיפות את עצמנו בהם - כנשים.. האא.....האא..?????????????
שבוע טוב לכולנו...
 
אפשר להציע משהו?

אם אין ברצונך, מסיבה כלשהיא לממן עבורה מכשיר כזה, וזו זכותך המלאה... במקום לבקש ממנה נימוקים מבוססים, אמרי לה שאין בכוונתך לרכוש אחד כזה עבורה. פשוט לאמר "לא". ואז אין צורך להתרגז או לכעוס.
 

d a n i e l s 5

New member
אבל, אבל, אבל......

אז היא תיזכר איך היא רצתה את האדידס......ואיך ההורים אמרו לה לא.... ואנחנו......אנחנו בכח לא רוצים להיות כמו ההורים שלנו :)))))) דעתי היא כדעתך..... כשאין אפשרות כלכלית הלא הוא מאוד ברור , וגם ההסבר הנילווה אליו צריך להיות כזה. במקרה ויש אפשרות , וההתנגדות היא עקרונית/חינוכית וכדומה... שווה דיון ושכל אחד יביא את הנימוקים שלו .....
 
ככה?

על הפשוט לאמר לה "לא"?????.... לי סיבה? בלי תירוץ? ככה לאמר לה שאין בכוונתי לרכוש לה, לתת לה, להשיג לה...???????. אחחחח... אוהבת את הפשטות שבמורכבות.. בייחוד לגיל הטיפשעשרה או בכלל.. אולי לנוגה לא יהיה הצוך לכעוס או להתרגז.... אבל לילדה\לילד בגיל כזה נדרשת המון סובלנות סבלנות פתיחות הסברים לגיטימציה שיכנועים וכיוב'.... ורצוי לפניי שהמיגרנה תרוץ לה בבית.. ההצעה שלך תבוא בחשבון לדעתי עד לגיל...בואי נאמר 7-6......אחוריי זה.........אין מצב.
 
כן, ככה. בפשטות

יש לי בן 14.5 ובת 12. ויש בינינו אמון כלשהוא. שאני אומרת לא, אני גם מסבירה. והם יודעים שזה לא משוה שרירותי. סובלנות וסבלנות - כן. פנים רבות להן. אך בעיקר - דוגמאה אישית, בדבר שנקרא עקביות. ואין לנו בבית אף אחד שסובל ממיגרנות. טפו טפו טפו.
 
אממ...

עכשיו אני מבינה מאיפה כל המיגרנות שלי.. אמון יש... הסכמה אין.. שרירותיות יש... פשרה אין... עקביות...אממ... אין ולא רוצה שתהיה.... כל זמן שאני נמצאת ויכולה... הן יקבלו הכל, גם אם זה מתוך גחמה של דור שלישי מזויין... או סתם רצון להשתייך לחברה החומרנית הזו...ולהיות IN אין שום סיבה למנוע מהן.... אלא אם כן מדובר חלילה במצב כלכלי שלא מאשפר זאת. טפו טפו טפו....
 
לא ממש מבינה את הקשר

לנוגה יש משהו שמפריע לה בבקשה הזו. אני התרשמתי שהיא לא מעוניינת לקנות דור שלישי. במצב שבו הורה לא מעוניין לרכוש משהו - לא רואה סיבה לגרום לילד לשכנע אותו. אם הורה מעוניין לרכוש - אז כל מה שכתבתי לא רלוונטי.
 

n o g a1

New member
מאד פשוט

יש דברים שהם ברורים שהם "לא". הסיבה ברורה לי , מסבירה את עצמי , מסוגלת לשאת את תסכול הילד ללא הזה. אלו הם הגבולות שלי , שהם ברורים לי ומן הסתם , גם ברורים לילדים שלי. יש דברים שעליהם אני מוכנה להכנס איתם למו"מ , ברור לי מראש שאני מאפשרת לילד להתעמת איתי , עם עצמו . מזמינה את הילד לשכנע אותי ומוכנה מיצדי להשתכנע ולשכנע. בדרך זו הילדים לומדים לא מעט על עצמם , מסתבר שגם אני לומדת על עצמי (זה עושה לי טוב:) אם ברור לי מראש ששום דבר לא יזיז אותי מעמדתי , כי עמדה זו ברורה לי , הבהרתי אותה לעצמי לא מזמינה אף אחד לשכנע אותי שאני טועה.
 
ואני לא רואה

שום סיבה שתנסי לשכנע אחרים ו\או שתתנצלי בהתנהגות או בהחלטות שלך.. מתארת לעצמי שלכולנו יש דברים שהם בגדר לא מוחלט לגביי הילדים.. כל אחד והשיקולים שלו וסדריי העדיפויות..
 

n o g a1

New member
התכוונתי לילדים

אני לא מזמינה את הילדה לשכנע אותי לקנות לה אם אין לי כוונה להכנס איתה למו"מ פייר , אלו מקומות שאני לא ברורה לעצמי...
 

רחלי228

New member
אז היא מבקשת....

חייבים למלא ל"שחרזדה" הפרטית את כל משאלות ליבה???? אני ממלאת בקשות ומשאלות , רק כאלה שאני יכולה לעמוד בהן....
 
למעלה