כרטיס טלכרד ספרדי עם קטר מעד מעניין

מצב
הנושא נעול.

תחבורתי

New member
כרטיס טלכרד ספרדי עם קטר מעד מעניין

כרטיס טלכרד ספרדי עם קטר מעד מעניין
 
רכבות מהירות ביפן

כרטיס טלכרד יפני עם קטר מעניין
האם זה קטר BOLT .
רכבות מהירות ביפן
המדובר ברכבת מסדרה 100 של הרכבת היפנית - JR (לפני שחולקה והופרטה בסוף שנות ה-80). רכבות מסוג זה משרתות החל משנת 1985 בקווי ה-Shinkansen (קווי המהירות הגבוהה ביפן - מילולית - ´מסילה חדשה´) Tokaido ו-Sanyo (למעשה, שניהם חלק מהקו הראשי מטוקיו מערבה). כמובן שמז שנות ה-80 התפתחו רבות הרכבות ביפן, גם אלו המהירות, וגם אלו הלא-כל-כך-מהירות (במרבית הקווים ביפן המהירות המירבית היא עדיין 130 קמ"ש או פחות). גם עיצובן הלך והתפתח, אם כי אני חושש שלא כל-כך התבגר - רוצה לומר, תאווה לעיני כל אוהבי האקסטרווגנזה והסקסיות הרכבתית. לפרטים נוספים, גשו נא לאתר byun2 (כלומר, byun בריבוע...), המכיל ים של מידע אודות הרכבות המהירות של יפן, וכן שפע של תמונות של כל הסוגים. רק כדי להרטיב את החיך, מצורפת כאן תמונה שסרקתי מתוך מגזין בשם Japanese Railway Engineering (את הכיתוב הוספתי אני). (( ודרך אגב, הכינוי הנפוץ לרכבות המהירות היפניות הוא Bullet, כלומר ´קליע´, ולא Bolt - ´ברק´ או ´בריח´. ))
 

oren*

New member
מדהים ../images/Emo70.gif

כרטיס טלכרד ספרדי עם קטר מעד מעניין
מדהים

למרות שחן לא אוהב קטרים עם עיצוב כזה, לטעמי הוא יפהיפה ומוסיף המון למראה העתידני של הרכבת (במקום קטר מלבני סטנדרטי).
 
Talgo 350

כרטיס טלכרד ספרדי עם קטר מעד מעניין
Talgo 350
כמו שגם כתוב על הכרטיס, מדובר ברכבת מסוג Talgo 350. מדובר בפרויקט משותף ליצרניות הציוד Talgo, ספרד ו-Bombardier (לשעבר ADtranz), גרמניה לייצור רכבת שמהירותה המירבית בהפעלה רגילה היא 350 קמ"ש (ולמעשה, מתחרה ל-ICE3 של Siemens ושות´, למשפחת ה-TGV של Alstom ולרכבות מקבילות מיפן). הלקוח הראשון של רכבות מסוג זה יהיה הרכבת הממשלתית של ספרד - RENFE, שהזמינה בשנה שעברה 16 רכבות מסוג זה ו-16 מסוג ICE3 להפעלה בקו הראשון שיופעל במהירות זו בעולם - קו ברצלונה-מדריד החדש. אני ממליץ בחום לאוהבי הרכבות להכנס לאתר של חברת Talgo, שלמרות בחירת העיצוב האומללה עם סדרה 350 שלה, אני בהחלט גרופי די רציני שלה עקב היותה חברה חדשנית ופעלתנית, שלא נחה על שמריה כבר חמישים שנה וממציאה פטנטים שונים ומשונים, בלי לדפוק חשבון לשמרנות. דוגמאות - רכינה סבילה, החלפת רוחב הגלגלים תוך כדי נסיעה, חיבור מפרקי מיוחד בין קרונות לחסכון במשקל ותחזוקה ועוד. אפשר להוריד באתר בתור קבצי pdf מעין פוסטרים נחמדים עם כל הפרטים הטכניים על ה-Talgo 350 ועל ה-Talgo XXI (שהיא-היא הפייבוריטית שלי). מומלץ בחום. (שימו לב שהאתר הוא די ´כבד´ מבחינת מחשבים בעלי חיבור אינטרנט רגיל - ראו הוזהרתם. שימו לב גם לפריסה היפה והמפורטת של היסטורית החברה)
 
תיקון

Talgo 350
כמו שגם כתוב על הכרטיס, מדובר ברכבת מסוג Talgo 350. מדובר בפרויקט משותף ליצרניות הציוד Talgo, ספרד ו-Bombardier (לשעבר ADtranz), גרמניה לייצור רכבת שמהירותה המירבית בהפעלה רגילה היא 350 קמ"ש (ולמעשה, מתחרה ל-ICE3 של Siemens ושות´, למשפחת ה-TGV של Alstom ולרכבות מקבילות מיפן). הלקוח הראשון של רכבות מסוג זה יהיה הרכבת הממשלתית של ספרד - RENFE, שהזמינה בשנה שעברה 16 רכבות מסוג זה ו-16 מסוג ICE3 להפעלה בקו הראשון שיופעל במהירות זו בעולם - קו ברצלונה-מדריד החדש. אני ממליץ בחום לאוהבי הרכבות להכנס לאתר של חברת Talgo, שלמרות בחירת העיצוב האומללה עם סדרה 350 שלה, אני בהחלט גרופי די רציני שלה עקב היותה חברה חדשנית ופעלתנית, שלא נחה על שמריה כבר חמישים שנה וממציאה פטנטים שונים ומשונים, בלי לדפוק חשבון לשמרנות. דוגמאות - רכינה סבילה, החלפת רוחב הגלגלים תוך כדי נסיעה, חיבור מפרקי מיוחד בין קרונות לחסכון במשקל ותחזוקה ועוד. אפשר להוריד באתר בתור קבצי pdf מעין פוסטרים נחמדים עם כל הפרטים הטכניים על ה-Talgo 350 ועל ה-Talgo XXI (שהיא-היא הפייבוריטית שלי). מומלץ בחום. (שימו לב שהאתר הוא די ´כבד´ מבחינת מחשבים בעלי חיבור אינטרנט רגיל - ראו הוזהרתם. שימו לב גם לפריסה היפה והמפורטת של היסטורית החברה)
תיקון
נפלה טעות - השותף של Talgo בפיתוח ה-Talgo 350 היא הנציגות של Bombardier בשווייץ, ולא בגרמניה. כפיצוי, מצורפת תמונה של הרכבת המזוויעה הזאת שלקחתי מהאתר הגרמני שמוזכר באחת ההודעות הקודמות שלי.
 

oren*

New member
../images/Emo6.gif ידעתי שתגיד שהיא מזוויעה

תיקון
נפלה טעות - השותף של Talgo בפיתוח ה-Talgo 350 היא הנציגות של Bombardier בשווייץ, ולא בגרמניה. כפיצוי, מצורפת תמונה של הרכבת המזוויעה הזאת שלקחתי מהאתר הגרמני שמוזכר באחת ההודעות הקודמות שלי.
ידעתי שתגיד שהיא מזוויעה
 

oren*

New member
חלום של רכבת

כרטיס טלכרד אוסטרי עם רכבת ICE
חלום של רכבת
דלתות אוטומטיות בין התאים בקרונות מגברים סלולריים לקליטה איכותית גם במנהרות קרונות טילטינג שמאפשרים נסיעה מהירה גם בסיבובים והכי חשוב (גם דיברנו על זה בפורום), מספיק מקום למזוודות ותיקים.
 
רכבות ICE ורכינה

חלום של רכבת
דלתות אוטומטיות בין התאים בקרונות מגברים סלולריים לקליטה איכותית גם במנהרות קרונות טילטינג שמאפשרים נסיעה מהירה גם בסיבובים והכי חשוב (גם דיברנו על זה בפורום), מספיק מקום למזוודות ותיקים.
רכבות ICE ורכינה
למעשה, הרכבות המהירות ממשפחת ICE אינן מצוידות בטכנולוגיית רכינה - הסיבה לכך היא פשוט שהן מיועדות בעיקר לעבודה בקווים ייעודיים למהירות גבוהה במיוחד, בהם אין עקומות (סיבובים) חדות. בכל זאת, הגרמנים בנו משפחת רכבות רוכנות המבוססות על טכנולוגיות ועיצוב של משפחת ה-ICE. בהתחלה קראו להן ICT וכעת הן מכונות ICE-T לגרסא החשמלית ו-ICE-TD לגרסא המונעת בדיזל, אולם אלו רכבות המיועדות למהירויות של 200-230 קמ"ש, כלומר יותר מ-100 קמ"ש פחות מאשר מקבילותיהן הלא-רוכנות. האתר הכי מוצלח שאני מכיר באנגלית אודות משפחת ה-ICE הוא האתר The ICE/ICT Pages הוא אמנם כבר קצת לא מעודכן (ראו ערך שינוי שמות הרכבות הרוכנות) אבל הוא מאוד אינפורמטיבי ונוח. מי שטוב בגרמנית ואוהב רכבות מהירות מוזמן להכנס ל-´אתר הבית של הרכבות המהירות בעולם´ (בגרמנית זה נשמע פחות טוב)
 
דגמי רכבות ICE

כרטיס טלכרד אוסטרי עם רכבת ICE
דגמי רכבות ICE
בעצם, מדובר במקרה זה בטלכרט עם פרסומת לחברת דגמי הרכבות הגרמנית Tillig, שמפורסמת בעיקר בזכות קו המוצרים שלה בקנ"מ TT (1:120), שאינו נפוץ כיום. כך, בתמונה מופיע בעצם רק דגם של רכבת ICE1, ולא רכבת אמיתית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה