כרטיס ה"רב-קו" ומעקב אחרי אזרחים

מצב
הנושא נעול.
יש מעקב דרך הכרטיסים השונים וזה מפחיד ומטריד

כל הסיבות האלה אינן מצדיקות שמירת המידע
למשך יותר משבועות אחדים. (לגבי נקודה 2, בכל פעם שתימחק היסטורית הנסיעות, תישמר היתרה האחרונה).
יש מעקב דרך הכרטיסים השונים וזה מפחיד ומטריד
זה פוגע בזכות הבסיסית לפרטיות של כל אחד מאיתנו.
נראה שיש אנשים שפיתחו אדישות והתרגלו שמחטטים להם בתיק, שאוספים מידע על הקניות והנסיעות שלהם שמצלמים אותם ברחוב וכן הלאה.
זה סוג של השלמה עם מצב לא בריא.
נשמע לכם מופרז? פראנואידי? אז אולי פשוט וויתרתם על זכותכם לפרטיות לטובת ה"אח הגדול". או כל מי שיש לו כסף לשלם לאלו שממונים על המאגרים ויכולים לעשות בו שימוש כרצונם.
 
ועוד הערה בקשר לאגד ופרטיות הנהגים

יש מעקב דרך הכרטיסים השונים וזה מפחיד ומטריד
זה פוגע בזכות הבסיסית לפרטיות של כל אחד מאיתנו.
נראה שיש אנשים שפיתחו אדישות והתרגלו שמחטטים להם בתיק, שאוספים מידע על הקניות והנסיעות שלהם שמצלמים אותם ברחוב וכן הלאה.
זה סוג של השלמה עם מצב לא בריא.
נשמע לכם מופרז? פראנואידי? אז אולי פשוט וויתרתם על זכותכם לפרטיות לטובת ה"אח הגדול". או כל מי שיש לו כסף לשלם לאלו שממונים על המאגרים ויכולים לעשות בו שימוש כרצונם.
ועוד הערה בקשר לאגד ופרטיות הנהגים
אותה אגד שמחזיקה את כל הפרטים עלינו מסרבת לשים באוטובוסים שלטים עם שם הנהג שיאפשרו זיהויו.
אין אפשרות להתלונן או לשבח נהג ישירות אלא רק דרך מסירת שורה ארוכה של פרטים הכוללים מס אוטובוס, מס קו, מקום, כיוון, שעה.
אין לנהגים גם תג שם (בכל מקרה לא היה מספיק כי לא תמיד אפשר לעמוד לידו ולראות).
פניות לאגד בעניין נענו בשלילה עם כל מיני תירוצים שונים ומשונים. כגון "בעייה טכנית", הגנה על נהגים ערבים וכן הלאה.
השורה התחתונה אגד שומרת על פרטיות הנהגים בניגוד למקובל אבל נדיבה מאד עם הפרטיות שלנו.
 
יש נהגים עם שם על קופת המטבעות

ועוד הערה בקשר לאגד ופרטיות הנהגים
אותה אגד שמחזיקה את כל הפרטים עלינו מסרבת לשים באוטובוסים שלטים עם שם הנהג שיאפשרו זיהויו.
אין אפשרות להתלונן או לשבח נהג ישירות אלא רק דרך מסירת שורה ארוכה של פרטים הכוללים מס אוטובוס, מס קו, מקום, כיוון, שעה.
אין לנהגים גם תג שם (בכל מקרה לא היה מספיק כי לא תמיד אפשר לעמוד לידו ולראות).
פניות לאגד בעניין נענו בשלילה עם כל מיני תירוצים שונים ומשונים. כגון "בעייה טכנית", הגנה על נהגים ערבים וכן הלאה.
השורה התחתונה אגד שומרת על פרטיות הנהגים בניגוד למקובל אבל נדיבה מאד עם הפרטיות שלנו.
יש נהגים עם שם על קופת המטבעות
במחזיקי המטבעות יש לפעמים את שם הנהג. בכל אופן איתור נהג הוא עניין די פשוט לצורך תלונה כשיש לך כרטיס נסיעה עם הפרטים ואפילו מס' רישוי אוטובוס עם מקום ושעת האירוע יבטיחו איתור.
דרך אגב, לפי תקנות התעבורה חובה על נהג להזדהות בפני נוסע עם תעודת הנהג שלו מטעם החברה לפי בקשת הנוסע, אבל זה ברמת העקרון, אם הנהג מסרב לא תוכל להכריח אותו בכוח ותוכל לאתר אותו בדרכים אחרים שהוזכרו ולהתלונן ספציפית גם על זה שהוא סירב להזדהות.
 
כאמור אין את פרטי הנהג בצורה גלויה וברורה

יש נהגים עם שם על קופת המטבעות
במחזיקי המטבעות יש לפעמים את שם הנהג. בכל אופן איתור נהג הוא עניין די פשוט לצורך תלונה כשיש לך כרטיס נסיעה עם הפרטים ואפילו מס' רישוי אוטובוס עם מקום ושעת האירוע יבטיחו איתור.
דרך אגב, לפי תקנות התעבורה חובה על נהג להזדהות בפני נוסע עם תעודת הנהג שלו מטעם החברה לפי בקשת הנוסע, אבל זה ברמת העקרון, אם הנהג מסרב לא תוכל להכריח אותו בכוח ותוכל לאתר אותו בדרכים אחרים שהוזכרו ולהתלונן ספציפית גם על זה שהוא סירב להזדהות.
כאמור אין את פרטי הנהג בצורה גלויה וברורה
זה שיש לנהג משהו מוחבא עליו לא מאפשר לנוסעת לדעת מה שמו.
ובדיוק כמו שאמרתי איתור הנהג דרך כל מגוון הפרטים פרט לשמו מסובכת, מיותרת וממילא אפשרית רק לאגד לא לנוסעים.
זה שהנהג צריך לתת את שמו לא אומר שנותן. גם לא אומר שנוסעים רוצים להתעמת ישירות עם נהג גס רוח עליו רוצים להתלונן.
ובקיצור עוברי ציבור אחרים יושבים עם שלט ברור עם שמם לפניהם לצורך זיהויים.
אגד מסרבת לתלות שלטים עם שמות הנהגים.
יש להם סיבה טובה להסתיר את שמות הנהגים כנראה. והסיבה אינה החשש שאנשים יתקשרו לשבחם.
 
כל הבעיות מוזכרות בטקסט שלך

יש נהגים עם שם על קופת המטבעות
במחזיקי המטבעות יש לפעמים את שם הנהג. בכל אופן איתור נהג הוא עניין די פשוט לצורך תלונה כשיש לך כרטיס נסיעה עם הפרטים ואפילו מס' רישוי אוטובוס עם מקום ושעת האירוע יבטיחו איתור.
דרך אגב, לפי תקנות התעבורה חובה על נהג להזדהות בפני נוסע עם תעודת הנהג שלו מטעם החברה לפי בקשת הנוסע, אבל זה ברמת העקרון, אם הנהג מסרב לא תוכל להכריח אותו בכוח ותוכל לאתר אותו בדרכים אחרים שהוזכרו ולהתלונן ספציפית גם על זה שהוא סירב להזדהות.
כל הבעיות מוזכרות בטקסט שלך
 
יש כרטיסים שהמעקב באמצעותם הרבה יותר מטריד

יש מעקב דרך הכרטיסים השונים וזה מפחיד ומטריד
זה פוגע בזכות הבסיסית לפרטיות של כל אחד מאיתנו.
נראה שיש אנשים שפיתחו אדישות והתרגלו שמחטטים להם בתיק, שאוספים מידע על הקניות והנסיעות שלהם שמצלמים אותם ברחוב וכן הלאה.
זה סוג של השלמה עם מצב לא בריא.
נשמע לכם מופרז? פראנואידי? אז אולי פשוט וויתרתם על זכותכם לפרטיות לטובת ה"אח הגדול". או כל מי שיש לו כסף לשלם לאלו שממונים על המאגרים ויכולים לעשות בו שימוש כרצונם.
יש כרטיסים שהמעקב באמצעותם הרבה יותר מטריד
ומפחיד מאשר כרטיס הרב-קו.
כמעט לכל אחד מאיתנו יש למשל כרטיס שבאמצעותו אפשר לעקוב אחר ההיסטוריה הרפואית שלנו, הרבה יותר מפחיד מהמעקב אחר הנסיעות שלנו באוטובוסים וברכבות.
לא מדובר באדישות אלא בתכתיבי החיים המודרניים ולכן כל אחד מאיתנו צריך גם לנקוט בצעדי זהירות ולהיות מודע לסכנות, אבל מכאן ועד להתנזר לחלוטין משימוש בכרטיסים המרחק רב.
בסכנות הפרטיות שאנו נחשפים אליהם בשנות האלפיים, הסכנות מכיוון הרב-קו הן מהפעוטות ביותר.
אנו חיים בעידן שבו תוצאות בדיקות רפואיות מתקבלות באמצעות האינטרנט, פעולות בנקאיות מתבצעות דרך האינטרנט והסלולר, כרטיסי טיסה נרכשים דרך האינטרנט ואפילו תלושי משכורת מתקבלים דרך האינטרנט.
כל הפעולות הללו מקושרות למחסני נתונים שנמצאים היכן שהוא ויש אליהם גישה דרך האינטרנט.
אז צריך לבטל את כל זה?
 
אכן רצוי להפחית במידע עלינו במאגרים השונים

יש כרטיסים שהמעקב באמצעותם הרבה יותר מטריד
ומפחיד מאשר כרטיס הרב-קו.
כמעט לכל אחד מאיתנו יש למשל כרטיס שבאמצעותו אפשר לעקוב אחר ההיסטוריה הרפואית שלנו, הרבה יותר מפחיד מהמעקב אחר הנסיעות שלנו באוטובוסים וברכבות.
לא מדובר באדישות אלא בתכתיבי החיים המודרניים ולכן כל אחד מאיתנו צריך גם לנקוט בצעדי זהירות ולהיות מודע לסכנות, אבל מכאן ועד להתנזר לחלוטין משימוש בכרטיסים המרחק רב.
בסכנות הפרטיות שאנו נחשפים אליהם בשנות האלפיים, הסכנות מכיוון הרב-קו הן מהפעוטות ביותר.
אנו חיים בעידן שבו תוצאות בדיקות רפואיות מתקבלות באמצעות האינטרנט, פעולות בנקאיות מתבצעות דרך האינטרנט והסלולר, כרטיסי טיסה נרכשים דרך האינטרנט ואפילו תלושי משכורת מתקבלים דרך האינטרנט.
כל הפעולות הללו מקושרות למחסני נתונים שנמצאים היכן שהוא ויש אליהם גישה דרך האינטרנט.
אז צריך לבטל את כל זה?
אכן רצוי להפחית במידע עלינו במאגרים השונים
אני מניחה שכל אחד מחליט לעצמו מה הגבול. לפעמים דורש ויתור על נוחיות מסויימת.
ראוי שתהיה בחירה.
אכן יש הרבה מאגרים שרושמים ואוגרים פרטים עלינו. לא תמיד לטובתנו.
למשל, למרות שלביטוח הלאומי יש גישה למידע עלינו במס הכנסה וגם לתלושי המשכורת שלנו - המידע לא מנוצל לטובת הנישומים וכל פעם שרוצים תאום או החזר יש לשלוח להם צילום של תלושי השכר.

אני בהחלט משתדלת לצמצם במתן המידע עלי.

לגבי הרב קו יש אפשרות לרב קו אנונימי כך שמעתי. עוד לא הצלחתי לארגן אבל בהחלט מתכננת לעשות זאת.
 
מדידת צפיפות - הרב קו לא קשור ולא תורם

קצת סדר בנושא
ברגע שמעבירים תיקוף של הרב קו אז למערכות של המפעיל נשמר רק מספר הכרטיס, אולי שם פרטי ושם משפחה והקו שעליו עלית ושם המפעיל.

לכאורה מדובר פה בפגיעה בפרטיות כי זה נשמר במאגר גדול. אבל שכחתם לחשוב על כמה מקרים שבהם צריך את פרטיו של הנוסע:
1. כאשר מתלוננים על עומס בקו מסוים, איך המפעיל יכול לאמת את העומס אם לא באמצעות הולידציות בשעה מסוימת? אולי סתם הנוסעים מבלפים אותו?
2. רק היום דיברו ברשת ב' על חיוב שגוי (לנוסע היתה יתרה של 8 נסיעות אבל המערכת של המפעיל הראתה שאין נסיעות כלל) אז כדי לאמת את טענות הנוסע, הם השתמשו במספר הרב קו שלו ומצאו שהוא צודק.
3. במקרה של תאונה לא עלינו ויש צורך בתביעת ביטוח, איך יאמתו שהנוסע היה בנסיעה על קו מסוים ביום מסוים בשעה מסוימת?
4. איך לדעתכם יופעל כל נושא ההתחשבנות וקבלת הסוביסידיות ?

לדברים האלו יש סיבה ושום פרטיות פה לא נפגעת
מדידת צפיפות - הרב קו לא קשור ולא תורם
איך בדקו עומד בקווים עד עכשיו? וממילא לא כולם עם רב קו כך שהמידע רק ממנו לא אמין.
אפשר לבדוק צפיפות פשוט על ידי תצפית על האוטובוס עצמו. יש סדרנים שיכולים לעשות זאת.
הרב קו גם לא מספק נתונים על איפה ירדו הנוסעים כך שבעצם אין מידע כמה נוסעים בעלי רב קו היו באוטובוס בתחנה מסויימת אלא רק כמה עלו בה!
חיובים שגויים - המידע יכול להשמר לזמן קצר. + ממליצה לכולם לשמור פתקית נסיעה אחרונה כל הזמן כדי שאפשר יהיה לבדוק ולעקוב אחר חיובים.
הפרטיות כן נפגעת ולא משנה הסיבה
 

amirv

New member
המידע שהולך לצאת מהרב-קו

מדידת צפיפות - הרב קו לא קשור ולא תורם
איך בדקו עומד בקווים עד עכשיו? וממילא לא כולם עם רב קו כך שהמידע רק ממנו לא אמין.
אפשר לבדוק צפיפות פשוט על ידי תצפית על האוטובוס עצמו. יש סדרנים שיכולים לעשות זאת.
הרב קו גם לא מספק נתונים על איפה ירדו הנוסעים כך שבעצם אין מידע כמה נוסעים בעלי רב קו היו באוטובוס בתחנה מסויימת אלא רק כמה עלו בה!
חיובים שגויים - המידע יכול להשמר לזמן קצר. + ממליצה לכולם לשמור פתקית נסיעה אחרונה כל הזמן כדי שאפשר יהיה לבדוק ולעקוב אחר חיובים.
הפרטיות כן נפגעת ולא משנה הסיבה
המידע שהולך לצאת מהרב-קו
דבר ראשון, תנוח דעתכם. נכון להיום דבר לא נאסף ולא מרוכז ויייקח עוד זמן עד שזה יהיה.

הדבר היחיד שנאסף היום על ידי החברות ומועבר היום למשרד התחבורה זה מספר העולים בקו מסויים ברמה החודשית. מזה אי אפשר להוציא שום נתון אישי.

גם בעתיד לא ייעשה שום קישור בין הנוסע הבודד לבין נסיעותיו. אבל המידע כן יועבר ברמת הנסיעה. ויאפשר "להדליק נורות אדומות" לגבי עומסים נקודתיים שחוזרים על עצמם. (אנשי הפורום יודעים כמובן שמספר העולים לא בהכרח משקף עומסים כי זה תלוי בתחלופה של הנוסעים בקו, אך מספר נוסעים גבוה החוזר על עצמו בנסיעות מסוימות יאפשר לסמן אותם כ"נסיעות עמוסות לבדיקה נוספת. סקר קטן ייקבע מה "מספר הממשיכים" ולאורך כמה תחנות ויקבע את הצורך בהוספת נסיעה). ההבדל בין העתיד לבין המצב נכון להיום הוא שזה ייעשה באופן שוטף מבלי לחכות לתלונות או לסקרים שמבוצעים לפני מכרזים.

בנוסף יאפשר המידע לזהות תחנות שבהם מבוצעים מעברים רבים ובתקווה יתחיל בזכות זה פרויקט לשיפור התשתיות לממתינים ולהולכי הרגל בצמתים הסמוכים לתחנות אלה.

אינני בקיא בפרטים, אך למיטב ידיעתי המידע המפורט לא יישמר לפרק זמן ארוך אלא לפרק זמן של שלושה חודשים (גם בשל עלויות אחזקת המידע). זה יאפשר ניתוח של נסיעה תוך שלילת השפעת עונתיות שונות. לאחר מכן המידע יקובץ למידע אגרגטיבי ברמת הקו וברמה החודשית (כמו היום) לצרכי התחשבנות מול מפעילים וכו' וזו ההסטוריה היחידיה שתישמר לאורך שנים.

בשום מקרה לא תיעשה הצלבה בין המידע האישי על הכרטיס לבין המידע על הנסיעות (שאיננו מעניין ברמת הנוסע הבודד). המקרה היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא צו בית משפט שיאפשר למשטרה לעשות את הלינקג' הזה במקרה של חשודים שנבדקים באופן ספציפי.
 

droriko

New member
המודל לא מכניס לנתונים רק את הרב קו

מדידת צפיפות - הרב קו לא קשור ולא תורם
איך בדקו עומד בקווים עד עכשיו? וממילא לא כולם עם רב קו כך שהמידע רק ממנו לא אמין.
אפשר לבדוק צפיפות פשוט על ידי תצפית על האוטובוס עצמו. יש סדרנים שיכולים לעשות זאת.
הרב קו גם לא מספק נתונים על איפה ירדו הנוסעים כך שבעצם אין מידע כמה נוסעים בעלי רב קו היו באוטובוס בתחנה מסויימת אלא רק כמה עלו בה!
חיובים שגויים - המידע יכול להשמר לזמן קצר. + ממליצה לכולם לשמור פתקית נסיעה אחרונה כל הזמן כדי שאפשר יהיה לבדוק ולעקוב אחר חיובים.
הפרטיות כן נפגעת ולא משנה הסיבה
המודל לא מכניס לנתונים רק את הרב קו
אלא גם את אלה ששילמו על כרטיס בודד,היוצאים מן הכלל זה החיילים(וגם על זה היה הרי ויכוח לא מזמן אם להמשיך לתת לה להיכנס עם חוגר או לתת להם רב קו). כרטיס הרב קו בכלל לא נועד בשביל למסור נתונים אלא בשביל להחליף את הכרטיסיות המסורבלות.

אי אפשר לבדוק צפיפות לפי תחנות ביניים כי אז את תצתרכי לשים סדרן בכל תחנה ותחנה של הקו,לאורך כל שעות היום וזה המון כח אדם. חוץ מזה שסדרן לא באמת יכול לספור במדוייק כמה נוסעים באוטובוס הוא ראה.

בשביל לדעת כמה ירדו יש את סוקרים שיושבים באוטובוס מהתחנה הראשונה ועד האחרונה(שבודקים בנוסף עוד כל מיני פרמטרים)
 
כי לא קשור לתח"צ, אבל בהקשר של השרשור:

כרטיס ה"רב-קו" ומעקב אחרי אזרחים
תגידו, יצא לכם לחשוב פעם על ה"רב קו" הזה, שמכיל בתוכו את שמכם המלא, תמונתכם ותעודת הזהות שלכם, ובכל פעם שאתם מעבירים אותו בקורא הכרטיסים, כל נסיעה שלכם נרשמת במאגר למשך 7 שנים? מישהו כאן אי פעם שאל את עצמו מדוע משרד התחבורה מעוניין בפרטים האלו? מה הוא עושה עם המידע והמאגר הזה?
מודה שעד לאחרונה לא ממש נתתי את דעתי לדבר הזה, אבל עכשיו, בדיוק בתקופה בה מדברים על המאגר הביומטרי, פתאום גיליתי עוד דרך שבה המדינה מנהלת מעקב אחרינו...זה מטריד אותי מאוד, ואני לא אוהבת את זה בכלל... גם אם ישנה האפשרות לרכוש כרטיס אנונימי, הוא אינו נותן את כל ההנחות שאפשר לקבל עם רב-קו "אישי", לדוגמא: אי אפשר לעשות עליו חופשי חודשי, וכשבאנו לראשונה לעשות רב-קו, אף אחד בכלל לא יידע אותנו שיש כרטיס אנונימי, פשוט הובילו אותנו לעשות אחד אישי...
מה דעתכם על כך? זה לא מפחיד משהו?
כי לא קשור לתח"צ, אבל בהקשר של השרשור:
 

mister K

New member
מי ישמע איזה מידע "סודי" כבר נחשף...

כרטיס ה"רב-קו" ומעקב אחרי אזרחים
תגידו, יצא לכם לחשוב פעם על ה"רב קו" הזה, שמכיל בתוכו את שמכם המלא, תמונתכם ותעודת הזהות שלכם, ובכל פעם שאתם מעבירים אותו בקורא הכרטיסים, כל נסיעה שלכם נרשמת במאגר למשך 7 שנים? מישהו כאן אי פעם שאל את עצמו מדוע משרד התחבורה מעוניין בפרטים האלו? מה הוא עושה עם המידע והמאגר הזה?
מודה שעד לאחרונה לא ממש נתתי את דעתי לדבר הזה, אבל עכשיו, בדיוק בתקופה בה מדברים על המאגר הביומטרי, פתאום גיליתי עוד דרך שבה המדינה מנהלת מעקב אחרינו...זה מטריד אותי מאוד, ואני לא אוהבת את זה בכלל... גם אם ישנה האפשרות לרכוש כרטיס אנונימי, הוא אינו נותן את כל ההנחות שאפשר לקבל עם רב-קו "אישי", לדוגמא: אי אפשר לעשות עליו חופשי חודשי, וכשבאנו לראשונה לעשות רב-קו, אף אחד בכלל לא יידע אותנו שיש כרטיס אנונימי, פשוט הובילו אותנו לעשות אחד אישי...
מה דעתכם על כך? זה לא מפחיד משהו?
מי ישמע איזה מידע "סודי" כבר נחשף...
הדבר היחיד שנרשם הוא שעות העליה לאוטובוס ומספר הקו. מה כבר אפשר לעשות עם זה?
זה גם הרבה פחות ממה שאפשר לגלות עליך במאגרי מידע אחרים בהם את רשומה. כמו משרדים ממשלתיים, בנקים וחברות אשראי.
זכותך לא להוציא רב קו או להוציא אנונימי (שלא שווה כלום ואין שום טעם להוציא אחד כזה), אבל באמת שאני לא מבין את הפרנואידיות הזו.

את אגב לא היחידה, כבר יצא לי לפגוש אנשים שלא מוכנים להוציא רב קו מסיבה זו. אפילו שוחחתי לא מזמן עם אישה אחת מבוגרת שמחתה בפני על כך שהיא צריכה עכשיו לשלם על כל נסיעה, רק כי אין יותר כרטיסי חופשי חודשי מנייר ועל רב קו היא לא מוכנה לשמוע. לדעתי זה סתם קיבעון ופחד מכלום.
 

amit1270

New member
מזכיר את היסטריית ה"קרינה"...

מי ישמע איזה מידע "סודי" כבר נחשף...
הדבר היחיד שנרשם הוא שעות העליה לאוטובוס ומספר הקו. מה כבר אפשר לעשות עם זה?
זה גם הרבה פחות ממה שאפשר לגלות עליך במאגרי מידע אחרים בהם את רשומה. כמו משרדים ממשלתיים, בנקים וחברות אשראי.
זכותך לא להוציא רב קו או להוציא אנונימי (שלא שווה כלום ואין שום טעם להוציא אחד כזה), אבל באמת שאני לא מבין את הפרנואידיות הזו.

את אגב לא היחידה, כבר יצא לי לפגוש אנשים שלא מוכנים להוציא רב קו מסיבה זו. אפילו שוחחתי לא מזמן עם אישה אחת מבוגרת שמחתה בפני על כך שהיא צריכה עכשיו לשלם על כל נסיעה, רק כי אין יותר כרטיסי חופשי חודשי מנייר ועל רב קו היא לא מוכנה לשמוע. לדעתי זה סתם קיבעון ופחד מכלום.
מזכיר את היסטריית ה"קרינה"...
ועוד כמה שטויות שמסתובבות באינטרנט.
 

euronitzan

New member
על רב קו, תפוזים ופרטיות

מי ישמע איזה מידע "סודי" כבר נחשף...
הדבר היחיד שנרשם הוא שעות העליה לאוטובוס ומספר הקו. מה כבר אפשר לעשות עם זה?
זה גם הרבה פחות ממה שאפשר לגלות עליך במאגרי מידע אחרים בהם את רשומה. כמו משרדים ממשלתיים, בנקים וחברות אשראי.
זכותך לא להוציא רב קו או להוציא אנונימי (שלא שווה כלום ואין שום טעם להוציא אחד כזה), אבל באמת שאני לא מבין את הפרנואידיות הזו.

את אגב לא היחידה, כבר יצא לי לפגוש אנשים שלא מוכנים להוציא רב קו מסיבה זו. אפילו שוחחתי לא מזמן עם אישה אחת מבוגרת שמחתה בפני על כך שהיא צריכה עכשיו לשלם על כל נסיעה, רק כי אין יותר כרטיסי חופשי חודשי מנייר ועל רב קו היא לא מוכנה לשמוע. לדעתי זה סתם קיבעון ופחד מכלום.
על רב קו, תפוזים ופרטיות
עד כמה שזכור לי, גם תחנות העליה נשמרות במאגר הרב-קו.

מה שכן, די משעשע שמשתמשי תפוז חרדים לפרטיותם שהרי מכל קריאה זהירה של מה שמשתמש כותב ניתן למקם אותו די במדויק - איפה הוא גר, לאן הוא נוסע, מה שמו הפרטי ברוב המקרים וכו'. כל הפירוט הנ"ל הוא רב בהרבה ממאגר הרב-קו.

עוד דבר קטן: יש לך סמארטפון? הפעלת אפליקציה משולבת מיקום? ברכותיי, יש מאגר של המיקומים שלך והרבה יותר מדויק ממאגר הרב-קו.

ולסיכום, כמו שחבר טוב אמר פעם: "רוצה פרטיות? אל תתחבר לאינטרנט".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה