כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן

כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן
בימים האחרונים, אני מנהל התכתבות אינטנסיבית עם מחלקת השיווק של "דן". מלבד כך שקיבלתי משוב מאוד מהיר וענייני, נשאלתי לגבי "תשלום בכרטיסי אשראי בגין כרטיסי המנוי, באוטובוס עצמו. מלבד העובדה שכל אחד ירצה, השאלה היא האם אנשים ירכשו את כרטיסי המנוי יותר?" אנא התייחסו לשאלה ברצינות, מכיוון שלפי דעתי זאת שאלה הוגנת מצד חברת "דן". על מנת שחברה תשקיע במערכות חכמות לקריאת כרטיסי אשראי, דבר שהוא מעל ומעבר לרמת השירות המקובלת בתח"צ בעולם, היא צריכה לדעת האם הדבר משתלם מבחינת עלות-תועלת. דעתי האישית היא שהדבר אינו רעיון טוב, מכיוון שהדבר יאט את הנסיעה. תהליך רכישת כרטיסי מנוי באוטובוס צריך להיות מהיר, אם בכלל. באירופה נהוג שכרטיסים אלה נקנים רק בתחנות רכבת, חנויות עיתונים, וחנויות טבק (פיצוציות במקרה שלנו...). ההתכתבות הראשונית משורשרת בהמשך.
 

alantan

New member
פנייה ראשונה למחלקת שיווק של "דן"

כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן
בימים האחרונים, אני מנהל התכתבות אינטנסיבית עם מחלקת השיווק של "דן". מלבד כך שקיבלתי משוב מאוד מהיר וענייני, נשאלתי לגבי "תשלום בכרטיסי אשראי בגין כרטיסי המנוי, באוטובוס עצמו. מלבד העובדה שכל אחד ירצה, השאלה היא האם אנשים ירכשו את כרטיסי המנוי יותר?" אנא התייחסו לשאלה ברצינות, מכיוון שלפי דעתי זאת שאלה הוגנת מצד חברת "דן". על מנת שחברה תשקיע במערכות חכמות לקריאת כרטיסי אשראי, דבר שהוא מעל ומעבר לרמת השירות המקובלת בתח"צ בעולם, היא צריכה לדעת האם הדבר משתלם מבחינת עלות-תועלת. דעתי האישית היא שהדבר אינו רעיון טוב, מכיוון שהדבר יאט את הנסיעה. תהליך רכישת כרטיסי מנוי באוטובוס צריך להיות מהיר, אם בכלל. באירופה נהוג שכרטיסים אלה נקנים רק בתחנות רכבת, חנויות עיתונים, וחנויות טבק (פיצוציות במקרה שלנו...). ההתכתבות הראשונית משורשרת בהמשך.
פנייה ראשונה למחלקת שיווק של "דן"
כרטיסי חופשי-חודשי בשנים האחרונות חל שיפור גדול בתודעה לכרטיסי מנוי בארץ בכלל ובדן בפרט. עם זאת, כנראה שבגלל מגבלות טכניות של הדפסת הכרטיס, ומכיוון שלא מעוניינים למכור כרטיסים על חלקי-חודש, הנוסע שמעוניין במנוי חודשי מוגבל לרכישת הכרטיס בתחילת החודש ושימוש בו עד סוף החודש. דבר זה גורם לבעייתיות, למשל כשנוסע מתחיל או מסיים את מקום עבודתו באמצע החודש. ההצעה שלי היא לאפשר קניית הכרטיס או החזרתו באמצע החודש, כשהתשלום יעשה על החלק היחסי של אותו חודש. כדי שנוסעים לא ינצלו זאת לרעה, ניתן לסייג זאת כך, ולאלץ את הנוסע לקנות לפחות חודש רצוף: - קונה כרטיס חלקי, יחוייב לקנות עוד כרטיס לחודש הבא*. - מחזיר כרטיס חלקי, יחוייב להציג כרטיס מחודש קודם. *אולי הדבר יאלץ להפיץ את הכרטיס לחודש הבא לפני ה-25 בחודש, ניתן לחשוב על פתרונות לוגיסטיים לכך. לדוגמא, אם קניתי ב-12 בינואר כרטיס לינואר, ואח"כ קניתי בפברואר עוד כרטיס, ואני מחזיר את כרטיס פברואר לקופות דן ב-21 בפברואר, אזוכה ב-11 ימי נסיעה בינואר ו-7 ימי נסיעה בפברואר. אשמח אם תשקלו את הצעתי, שתוסיף לאטרקטיביות של השימוש בתחבורה ציבורית, והשארת הרכב הפרטי בבית.
 

alantan

New member
תשובתו של מנהל מחלקת השיווק

כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן
בימים האחרונים, אני מנהל התכתבות אינטנסיבית עם מחלקת השיווק של "דן". מלבד כך שקיבלתי משוב מאוד מהיר וענייני, נשאלתי לגבי "תשלום בכרטיסי אשראי בגין כרטיסי המנוי, באוטובוס עצמו. מלבד העובדה שכל אחד ירצה, השאלה היא האם אנשים ירכשו את כרטיסי המנוי יותר?" אנא התייחסו לשאלה ברצינות, מכיוון שלפי דעתי זאת שאלה הוגנת מצד חברת "דן". על מנת שחברה תשקיע במערכות חכמות לקריאת כרטיסי אשראי, דבר שהוא מעל ומעבר לרמת השירות המקובלת בתח"צ בעולם, היא צריכה לדעת האם הדבר משתלם מבחינת עלות-תועלת. דעתי האישית היא שהדבר אינו רעיון טוב, מכיוון שהדבר יאט את הנסיעה. תהליך רכישת כרטיסי מנוי באוטובוס צריך להיות מהיר, אם בכלל. באירופה נהוג שכרטיסים אלה נקנים רק בתחנות רכבת, חנויות עיתונים, וחנויות טבק (פיצוציות במקרה שלנו...). ההתכתבות הראשונית משורשרת בהמשך.
תשובתו של מנהל מחלקת השיווק
שלום רב, תודה על הצעתך. בהצעתך אכן יש הגיון אך מימושה הוא בעייתי מבחינות תפעוליות ואף כלכליות. פתרונות תפעוליים קיימים, למשל כרטיס חופשי-שבועי שנמצא על הפרק, או מערכות כירטוס וניפוק על בסיס כרטיס חכם. ואולם ברור שחלק ניכר מהאפשרות לתת הנחה ריאלית גבוהה מותנה בהתחייבות ובתשלום לתקופה ארוכה יותר וככל שזו תתקצר - התשלום היחסי אמור לעלות. האם אתה חושב שגם אז אנשים יבקשו את המוצר? בברכה שרון גילת מנהל השיווק, "דן"
 

alantan

New member
תגובתי העיקשת...

כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן
בימים האחרונים, אני מנהל התכתבות אינטנסיבית עם מחלקת השיווק של "דן". מלבד כך שקיבלתי משוב מאוד מהיר וענייני, נשאלתי לגבי "תשלום בכרטיסי אשראי בגין כרטיסי המנוי, באוטובוס עצמו. מלבד העובדה שכל אחד ירצה, השאלה היא האם אנשים ירכשו את כרטיסי המנוי יותר?" אנא התייחסו לשאלה ברצינות, מכיוון שלפי דעתי זאת שאלה הוגנת מצד חברת "דן". על מנת שחברה תשקיע במערכות חכמות לקריאת כרטיסי אשראי, דבר שהוא מעל ומעבר לרמת השירות המקובלת בתח"צ בעולם, היא צריכה לדעת האם הדבר משתלם מבחינת עלות-תועלת. דעתי האישית היא שהדבר אינו רעיון טוב, מכיוון שהדבר יאט את הנסיעה. תהליך רכישת כרטיסי מנוי באוטובוס צריך להיות מהיר, אם בכלל. באירופה נהוג שכרטיסים אלה נקנים רק בתחנות רכבת, חנויות עיתונים, וחנויות טבק (פיצוציות במקרה שלנו...). ההתכתבות הראשונית משורשרת בהמשך.
תגובתי העיקשת...
לכבוד: שרון גילת שלום רב, אני מודה לך מאוד על התייחסותך המהירה והעניינית להצעתי. ידוע לי על התכניות של משרד התחבורה לחלוקת הפדיון עבור שימוש בכרטיסי מנוי וכרטיסיות בין מפעילי התחבורה הציבורית בעיקר באמצעות הקמת מסלקה ושימוש בכרטיסים חכמים (דוגמת מיזמי Oyster בלונדון ו-Octopus בהונג קונג). ברגע שפרוייקט כזה יתממש, הרי שהבעיה התפעולית אכן תפתר. בנוסף, הדבר ינתק את כרטיס המנוי מהחברה שמפעילה את הקווים, בדומה לכרטיסי המנוי המשותפים שחברת "דן" מנפקת עם רכבת ישראל, אגד וקווים. לצערי, בהתבסס על התנהלותה של המנהלת לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נראה לי שמימוש הפרויקט הנ"ל תערוך מספר שנים. לפיכך, יש ערך למתן פתרונות ביניים כגון "חופשי שבועי" כפי שכתבת, ואני שמח מאוד שחברת "דן" נערכת לכך. הגיוני שהמחיר של מוצר זה יהיה גבוה יותר, כפי שכתבת, בדיוק כמו שהמחיר היחסי של כרטיס "חופשי-יומי" הוא גבוה יותר. נראה לי שהנוסעים ישמחו לקנות "חופשי שבועי" כמו שהם קונים "חופשי יומי", בייחוד כשהדבר יאפשר להם לנסוע לפני 9:30 בבוקר. עם זאת, בניגוד לכרטיס השבועי, ההצעה שלי לא תחייב תמחור שונה של חלקי החודש. לפי דעתי, חברת "דן" יכולה להתנות את מתן ההחזר ברכישה של מספר כרטיסי מנוי כך שהתקופה הרצופה בין תאריך רכישת הכרטיס הראשון לבין תאריך ההחזר תהיה חודש לפחות. הדבר יחייב את הנוסע לשלם על תקופה של חודש ימים לפחות, ולכן לא יסתור את בסיס התמחור החודשי, ולא יגרם הפסד לחברת "דן" כתוצאה מניצול ההסדר לרעה. מבחינה לוגיסטית, נראה לי שאפשר להתגבר על הבעיות על ידי מתן קבלה שבה פרטי הנוסע והמוכר וכמובן התאריך, חתומה בעט (אישית) וחותמת בעת רכישת הכרטיס הראשון. כך יוכל הנוסע להציג את הקבלה בעת בקשת החזר בקופה. אני מבין שהדבר יסבך במידה מסויימת את הפעילות בקופות "דן", אך יתכן ששווה לבחון את ההצעה מבחינת התועלת לציבור הנוסעים. בכבוד רב, אלן טנמן.
 

alantan

New member
תשובתו מהבוקר (החלק שמתייחס להצעה)

כרטיסי חופשי-חודשי - התכתבות עם דן
בימים האחרונים, אני מנהל התכתבות אינטנסיבית עם מחלקת השיווק של "דן". מלבד כך שקיבלתי משוב מאוד מהיר וענייני, נשאלתי לגבי "תשלום בכרטיסי אשראי בגין כרטיסי המנוי, באוטובוס עצמו. מלבד העובדה שכל אחד ירצה, השאלה היא האם אנשים ירכשו את כרטיסי המנוי יותר?" אנא התייחסו לשאלה ברצינות, מכיוון שלפי דעתי זאת שאלה הוגנת מצד חברת "דן". על מנת שחברה תשקיע במערכות חכמות לקריאת כרטיסי אשראי, דבר שהוא מעל ומעבר לרמת השירות המקובלת בתח"צ בעולם, היא צריכה לדעת האם הדבר משתלם מבחינת עלות-תועלת. דעתי האישית היא שהדבר אינו רעיון טוב, מכיוון שהדבר יאט את הנסיעה. תהליך רכישת כרטיסי מנוי באוטובוס צריך להיות מהיר, אם בכלל. באירופה נהוג שכרטיסים אלה נקנים רק בתחנות רכבת, חנויות עיתונים, וחנויות טבק (פיצוציות במקרה שלנו...). ההתכתבות הראשונית משורשרת בהמשך.
תשובתו מהבוקר (החלק שמתייחס להצעה)
אלן שלום, עדיין ההצעה מורכבת תפעולית לאור היכרותי את המערכות. יום נעים
 

איליה.

New member
אלן, מה דעתך על רעיון יותר פשוט

תשובתו מהבוקר (החלק שמתייחס להצעה)
אלן שלום, עדיין ההצעה מורכבת תפעולית לאור היכרותי את המערכות. יום נעים
אלן, מה דעתך על רעיון יותר פשוט
שאפשר יהיה לרכוש כרטיס חופשי חודשי לחודש בדיוק, אבל שלא בהכרח יתחיל ב-1 לחודש. כמו בלודנון, שם ניתן לרכוש חופשי חודשי שתקף החל מיום X בחודש עד יום X בחודש העוקב. הרעיון שלך הוא טוב, אבל הוא מורכב וקשה להבנה עבור הנוסע הפשוט. כמו כן, הרעיון שלך מחייב שהנוסע יחזיר את הכרטיס ביום שבו הוא מסיים להשתמש בו ויקבל עליו החזר כספי. זה מורכב מבחינה לוגיסטית, גם כי לא תמיד יש לנוסע הזדמנות להחזיר את הכרטיס עוד באותו היום, וגם כי חברת דן צריכה לחלק החזרים כספיים לאנשים.
 

ארזS

New member
אמנם אני לא אלן ...

אלן, מה דעתך על רעיון יותר פשוט
שאפשר יהיה לרכוש כרטיס חופשי חודשי לחודש בדיוק, אבל שלא בהכרח יתחיל ב-1 לחודש. כמו בלודנון, שם ניתן לרכוש חופשי חודשי שתקף החל מיום X בחודש עד יום X בחודש העוקב. הרעיון שלך הוא טוב, אבל הוא מורכב וקשה להבנה עבור הנוסע הפשוט. כמו כן, הרעיון שלך מחייב שהנוסע יחזיר את הכרטיס ביום שבו הוא מסיים להשתמש בו ויקבל עליו החזר כספי. זה מורכב מבחינה לוגיסטית, גם כי לא תמיד יש לנוסע הזדמנות להחזיר את הכרטיס עוד באותו היום, וגם כי חברת דן צריכה לחלק החזרים כספיים לאנשים.
אמנם אני לא אלן ...
אבל זה נראה לי די מסובך ואפשרי לביצוע רק אם מערכת הכירטוס תהיה אלקטרונית. גם ככה בימים שמוכרים באוטובוסים "חופשי חודשי" כל הנסיעה איטית ומתעכבת בכל פעם שמישהו קונה מהנהג כרטיס שכזה. וכאן לפחות כשהנוסעים עולים וה"חופשי חודשי" בידיהם אז קליטת הנוסעים באוטובוסים מהירה יותר. אבל אם כל נוסע יוכל לקנות כרטיס כזה מתי שיחפוץ זה יסבך את העניינים כי הנהג יצטרך לבדוק שהתאריכים מתאימים וכו'. אם המערכת תהיה אלקטרונית זה כבר משהו אחר כמובן וגם יחסוך מהנהגים את ההתעסקות עם הכסף הגדול.
 

איליה.

New member
זאת לא בעיה.

אמנם אני לא אלן ...
אבל זה נראה לי די מסובך ואפשרי לביצוע רק אם מערכת הכירטוס תהיה אלקטרונית. גם ככה בימים שמוכרים באוטובוסים "חופשי חודשי" כל הנסיעה איטית ומתעכבת בכל פעם שמישהו קונה מהנהג כרטיס שכזה. וכאן לפחות כשהנוסעים עולים וה"חופשי חודשי" בידיהם אז קליטת הנוסעים באוטובוסים מהירה יותר. אבל אם כל נוסע יוכל לקנות כרטיס כזה מתי שיחפוץ זה יסבך את העניינים כי הנהג יצטרך לבדוק שהתאריכים מתאימים וכו'. אם המערכת תהיה אלקטרונית זה כבר משהו אחר כמובן וגם יחסוך מהנהגים את ההתעסקות עם הכסף הגדול.
זאת לא בעיה.
פשוט כשהנהג מוכר את הכרטיס, הוא כותב בגדול את התאריך על הכרטיס. או מנקב במשבצת המתאימה, כמו בכרטיסים החד-פעמיים שקונים בקופות אגד.
 

ארזS

New member
אני חושב שזאת כן בעיה (טכנית !)

זאת לא בעיה.
פשוט כשהנהג מוכר את הכרטיס, הוא כותב בגדול את התאריך על הכרטיס. או מנקב במשבצת המתאימה, כמו בכרטיסים החד-פעמיים שקונים בקופות אגד.
אני חושב שזאת כן בעיה (טכנית !)
ובכלל אני חושב שאנחנו המדינה היחידה או אחת היחידות שבהן הנהג הוא גם קופאי. מאחר ולא הסתובבתי הרבה בעולם אשמח לדעת איך זה נהוג בכל מיני מקומות.
 

ליילנד

New member
../images/Emo127.gifרעיון מעולה

אמנם אני לא אלן ...
אבל זה נראה לי די מסובך ואפשרי לביצוע רק אם מערכת הכירטוס תהיה אלקטרונית. גם ככה בימים שמוכרים באוטובוסים "חופשי חודשי" כל הנסיעה איטית ומתעכבת בכל פעם שמישהו קונה מהנהג כרטיס שכזה. וכאן לפחות כשהנוסעים עולים וה"חופשי חודשי" בידיהם אז קליטת הנוסעים באוטובוסים מהירה יותר. אבל אם כל נוסע יוכל לקנות כרטיס כזה מתי שיחפוץ זה יסבך את העניינים כי הנהג יצטרך לבדוק שהתאריכים מתאימים וכו'. אם המערכת תהיה אלקטרונית זה כבר משהו אחר כמובן וגם יחסוך מהנהגים את ההתעסקות עם הכסף הגדול.
רעיון מעולה
לדעתי הרעיון של איליה מצוין, למשל החודש שבועיים ראשונים לא הזדקקתי לכרטיס ובשבועיים הבאים כן, אז לא משתלם לקנות חופשי חודשי, אם היה מתאריך X לתאריך X זה היה אחלה.
 

alantan

New member
שימי לב שבסיס המחיר הוא חודשי

רעיון מעולה
לדעתי הרעיון של איליה מצוין, למשל החודש שבועיים ראשונים לא הזדקקתי לכרטיס ובשבועיים הבאים כן, אז לא משתלם לקנות חופשי חודשי, אם היה מתאריך X לתאריך X זה היה אחלה.
שימי לב שבסיס המחיר הוא חודשי
ושמכיוון שנותנים מחיר נמוך יחסית, לא רוצים לאפשר קנייה של שבועיים בלבד - רוצים שהמינימום יהיה חודש. כלומר חודש+שבועיים כן אפשרי.
 

ליילנד

New member
../images/Emo13.gifברור שאין לשבועיים

שימי לב שבסיס המחיר הוא חודשי
ושמכיוון שנותנים מחיר נמוך יחסית, לא רוצים לאפשר קנייה של שבועיים בלבד - רוצים שהמינימום יהיה חודש. כלומר חודש+שבועיים כן אפשרי.
ברור שאין לשבועיים
וזה גם לא יהיה הגיוני, לדעתי אם אני קונה במקרה ב-12 לחודש שהכרטיס יהיה עד ה-12 לחודש הבא, לזה התכוונתי, זה היה עוזר להרבה מאוד אנשים
 

alantan

New member
נראה לי שמתעקשים על חודשים שלמים

אלן, מה דעתך על רעיון יותר פשוט
שאפשר יהיה לרכוש כרטיס חופשי חודשי לחודש בדיוק, אבל שלא בהכרח יתחיל ב-1 לחודש. כמו בלודנון, שם ניתן לרכוש חופשי חודשי שתקף החל מיום X בחודש עד יום X בחודש העוקב. הרעיון שלך הוא טוב, אבל הוא מורכב וקשה להבנה עבור הנוסע הפשוט. כמו כן, הרעיון שלך מחייב שהנוסע יחזיר את הכרטיס ביום שבו הוא מסיים להשתמש בו ויקבל עליו החזר כספי. זה מורכב מבחינה לוגיסטית, גם כי לא תמיד יש לנוסע הזדמנות להחזיר את הכרטיס עוד באותו היום, וגם כי חברת דן צריכה לחלק החזרים כספיים לאנשים.
נראה לי שמתעקשים על חודשים שלמים
בארץ, בגלל הדפסת הכרטיס הצבעוני שכביכול מונע זיופים. כלומר, אם העיצוב ידוע רק לקראת סוף החודש, אזי הזייפנים לא יודעים מראש. אבל זו רק תיאוריה שלי. בערים שונות בעולם באמת נהוג להנפיק כרטיסים מכל תאריך בחודש, ואז טווח התאריכים מודפס בגדול על הכרטיס (על-ידי מכונת ההנפקה). נראה לי שפשוט מדובר בטכנולוגיה שלא מעוניינים להשקיע בה בארץ. יש למישהו תשובה על הרעיון למכור כרטיסי מנוי באמצעות כרטיסי אשראי באוטובוס?
 

איליה.

New member
ושהנהג יבקש ממך לכתוב את השם ומספר

נראה לי שמתעקשים על חודשים שלמים
בארץ, בגלל הדפסת הכרטיס הצבעוני שכביכול מונע זיופים. כלומר, אם העיצוב ידוע רק לקראת סוף החודש, אזי הזייפנים לא יודעים מראש. אבל זו רק תיאוריה שלי. בערים שונות בעולם באמת נהוג להנפיק כרטיסים מכל תאריך בחודש, ואז טווח התאריכים מודפס בגדול על הכרטיס (על-ידי מכונת ההנפקה). נראה לי שפשוט מדובר בטכנולוגיה שלא מעוניינים להשקיע בה בארץ. יש למישהו תשובה על הרעיון למכור כרטיסי מנוי באמצעות כרטיסי אשראי באוטובוס?
ושהנהג יבקש ממך לכתוב את השם ומספר
הטלפון? זה לא פרקטי.
 

ארזS

New member
זה בדיוק מה שאמרתי

ושהנהג יבקש ממך לכתוב את השם ומספר
הטלפון? זה לא פרקטי.
זה בדיוק מה שאמרתי
לא בר ביצוע בתנאים הנוכחיים. יהיה בר ביצוע אך ורק בתנאים של כירטוס אלקטרוני ו/או כשהכרטיסים ימכרו מחוץ לאוטובוס והנהגים יהיו נהגים ותו לא. אגב, שאלתי אתמול ולא ראיתי תשובות... באיזה מדינות בעולם [שאתם מכירים מנסיעות שלכם] הנהגים הם גם קופאים כמו בישראל ?
 

alantan

New member
באנגליה ובארה"ב

זה בדיוק מה שאמרתי
לא בר ביצוע בתנאים הנוכחיים. יהיה בר ביצוע אך ורק בתנאים של כירטוס אלקטרוני ו/או כשהכרטיסים ימכרו מחוץ לאוטובוס והנהגים יהיו נהגים ותו לא. אגב, שאלתי אתמול ולא ראיתי תשובות... באיזה מדינות בעולם [שאתם מכירים מנסיעות שלכם] הנהגים הם גם קופאים כמו בישראל ?
באנגליה ובארה"ב
נהוג שהנוסע משלם ישירות לנהג, אבל רק על נסיעות בודדות. בנסיון שלי, אף נהג שם לא מתעסק עם מכירת כרטיסיות, כרטיסי מנוי, טוקמנים, עיתונים, פרפומריה וכדומה. כמו כן, במקומות רבים נדרש כסף מדוייק לתשלום על הנסיעה, או לכל הפחות כסף קטן. עם זאת, מי שלא חווה נסיעה באוטובוס בניו יורק, לא חווה נסיעה איטית מימיו. קצת אופ-טופיק, אבל זה פשוט לא יאמן כמה שהנהגים איטיים ואדישים לחלוטין למהירות הגעה. למרות שכמעט כל הנוסעים עולים עם Metrocard שעובר בדיקה אלקטרונית, כל תחנה היא עצירה של לפחות דקה-דקה וחצי עד שכולם עולים. אנשים רבים יורדים מהדלת הקדמית, באיטיות רבה יש לציין, גם כשעמוס בתחנה. התחנות כמעט כולן ממוקמות לפני הצומת (בניגוד למצב הנפוץ בארץ). כשהאוטובוס יוצא מהתחנה, גם אם יש לו ירוק הנהג לא יתחיל בתאוצה סבירה, אלא יזדחל (בכוונה) עד שהרמזור יהפוך לאדום! אין כמעט פעם אחת בין תחנה לתחנה שהאוטובוס עובר בגל הירוק (השני) - כלומר כל תחנה מחכים שני(!) מחזורים שלמים של רמזור לפחות.
 

yblumann

New member
selling weekly/monthly tickets

נראה לי שמתעקשים על חודשים שלמים
בארץ, בגלל הדפסת הכרטיס הצבעוני שכביכול מונע זיופים. כלומר, אם העיצוב ידוע רק לקראת סוף החודש, אזי הזייפנים לא יודעים מראש. אבל זו רק תיאוריה שלי. בערים שונות בעולם באמת נהוג להנפיק כרטיסים מכל תאריך בחודש, ואז טווח התאריכים מודפס בגדול על הכרטיס (על-ידי מכונת ההנפקה). נראה לי שפשוט מדובר בטכנולוגיה שלא מעוניינים להשקיע בה בארץ. יש למישהו תשובה על הרעיון למכור כרטיסי מנוי באמצעות כרטיסי אשראי באוטובוס?
selling weekly/monthly tickets
Hello Alan, I have read with interest your emails and the response you got from Dan. As I see it,the current system of selling a monthly ticket which is valid for the whole of the calander month is a simple one- from Dan and Egged's operational point of view. What I mean is that it is simple and easy for them to sell those tickets. The passangers would of course like to have the facility to buy weekly monthly and annual intergrated passes , and a range of day tickets too. They would like to pay for it by cheque direct debit or standing order. This however requires an investment in infrastructure: Becuase it is not practical to sell weekly monthly and annual tickets on the bus- it takes too long . However, here in the UK, day passes for the buses are sold on the bus- but, again you need a ticket machine - a technology both Dan and Egged are slow to implement. But everywhere else you can buy passes at newsagents, bus and train stations, , town information centers, supermarkets and the like. For that to happen you need to install a ticketing machine in each location and pay commission. Your idea of refunds for unused portions of passes is not a good one- too complicated for the passanger and the operators. Your idea of selling via credit card is not a good idea either,as credit card companies like VISA and MASTERCHARGE charge a commission . between 2-4% on sales, something that the passanger would have to pay. The other issue is that the drivers would have to be issued with a hand held verification machine from the card issue to verify the transaction. if you shop, you know that the transactiont takes 2-3 minutes- and you can not really add this time to journies" The general trend in Europe HK and Singapore is to move away from paying a fare on a bus. you need to get your ticket or pass before boarding the bus. This Dan and Egged would oppose as the drivers derive some of their income from selling tickets. No where I know of allows passangers to buy passes and other staff from bus drivers. Smartcard is a wonderful technology- it allows so many things; you can pay for it in cash, via direct debit [which is what my friends in HK do], loyalty card, discounts, add-ons, use it to pay for items like drinks, grocery items and the like, and the like. But the idea is that you do not pay cash on the bus or you can not load your card on the bus. The smartcard project in London, HK, Singapore and NYK was lead by the govnn't ; they decided that there is a need for such a facility, and 'made' the various companies reach an agreement regarding shared revenues and facilities. This is really what it is the issue here; you need to persuade the ministry of tranpsort to initiate a smartcard for buses and trains in Israel and to set it up properly- as part of the tendering process. The benefit would be that public tranport use would increse,revenue increase and journey times on the buses would be speeded up, regards Yoram.
 

alantan

New member
זה לא בדיוק מה שכתבתי

selling weekly/monthly tickets
Hello Alan, I have read with interest your emails and the response you got from Dan. As I see it,the current system of selling a monthly ticket which is valid for the whole of the calander month is a simple one- from Dan and Egged's operational point of view. What I mean is that it is simple and easy for them to sell those tickets. The passangers would of course like to have the facility to buy weekly monthly and annual intergrated passes , and a range of day tickets too. They would like to pay for it by cheque direct debit or standing order. This however requires an investment in infrastructure: Becuase it is not practical to sell weekly monthly and annual tickets on the bus- it takes too long . However, here in the UK, day passes for the buses are sold on the bus- but, again you need a ticket machine - a technology both Dan and Egged are slow to implement. But everywhere else you can buy passes at newsagents, bus and train stations, , town information centers, supermarkets and the like. For that to happen you need to install a ticketing machine in each location and pay commission. Your idea of refunds for unused portions of passes is not a good one- too complicated for the passanger and the operators. Your idea of selling via credit card is not a good idea either,as credit card companies like VISA and MASTERCHARGE charge a commission . between 2-4% on sales, something that the passanger would have to pay. The other issue is that the drivers would have to be issued with a hand held verification machine from the card issue to verify the transaction. if you shop, you know that the transactiont takes 2-3 minutes- and you can not really add this time to journies" The general trend in Europe HK and Singapore is to move away from paying a fare on a bus. you need to get your ticket or pass before boarding the bus. This Dan and Egged would oppose as the drivers derive some of their income from selling tickets. No where I know of allows passangers to buy passes and other staff from bus drivers. Smartcard is a wonderful technology- it allows so many things; you can pay for it in cash, via direct debit [which is what my friends in HK do], loyalty card, discounts, add-ons, use it to pay for items like drinks, grocery items and the like, and the like. But the idea is that you do not pay cash on the bus or you can not load your card on the bus. The smartcard project in London, HK, Singapore and NYK was lead by the govnn't ; they decided that there is a need for such a facility, and 'made' the various companies reach an agreement regarding shared revenues and facilities. This is really what it is the issue here; you need to persuade the ministry of tranpsort to initiate a smartcard for buses and trains in Israel and to set it up properly- as part of the tendering process. The benefit would be that public tranport use would increse,revenue increase and journey times on the buses would be speeded up, regards Yoram.
זה לא בדיוק מה שכתבתי
אני בהחלט מסכים עם הדיעה שרצוי לא למכור כרטיסי מנוי באוטובוס (חוץ אולי מחופשי יומי) בניגוד לנעשה היום. מכירה באמצעות כרטיס אשראי היא רעיון שנבחן כעת על ידי חברת "דן", היא לא רעיון שלי, וכנראה שנושא העמלה נלקח בחשבון. הבעתי כבר את דעתי השלילית לגבי הנושא מבחינת העיכוב של הנסיעה. יש לי תחושה שמדובר בנסיון להפוך את הנהגים לבעלי מכולת. למרות זאת, בהחלט יש מקום להקמת מכשירי כרטוס במרכזי הערים שיקבלו כרטיסי אשראי. כפי שנכתב כבר בהתכתבות, בארץ ישנו פרוייקט של כרטיס חכם ומסלקה ביוזמת משרד התחבורה, אך בפאראפראזה על אמרה ידועה, גלגלי השלטון טוחנים לאט. היוזמות הנוכחיות של חברות התחבורה הן בבחינת הקלה על הנוסעים עד שהמסלקה תוקם סופסוף. לסיכום, יתכן שהרעיון שלי מסובך מעט, אך העליתי אותו מתוך הבנה ש- א) חברות האוטובוס לא מעוניינים שכרטיס יתחיל באמצע החודש מסיבות שונות. ב) בסיס המחיר צריך להיות כזה של חודש לכל הפחות. נראה לי שהרעיון עדיף על כלום, למרות שהשקעה במכונות שמנפיקות כרטיסי מנוי מאמצע החודש עדיפה גם בעיני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה