כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות

כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות
אתמול נסעתי הלוך-חזור מהקריות לאלונים, שהיא נקודת הקצה הרשמית של אזור מטרופולין חיפה (מבחינת תחבורה ציבורית כמובן).
http://www.metrobus.gov.il/web/guest/tarrif

הלכתי לתחנת מטרונית, תיקפתי נסיעה מכרטיסיה בקוד 6 שהייתה לי מהקיץ, והמתנתי. התדירות הרשמית היא של 10 דקות, בפועל זה היה יותר, בגלל נסיעה קודמת שנסעה מהר מדי (לא סביר), או שיצאה לפני הזמן (יותר סביר). במטרונית אגב, המון נהגים בגילאים מבוגרים.

את השירות בין מרכזית המפרץ לצומת אלונים מפעילים 3 חברות שונות: סופרבוס (301 לעפולה), נזרין ו־BG טורס (קווי 331, 332 ו־338, למגדל העמק ונצרת), כאשר סופרבוס נוסעת בנתיב מהיר בכביש 75 בין המרכזית למחלף יגור, בעוד קווי נצרת עושים טיול קצר בנשר עד למחלף. חלק מקווי נצרת גם לא נכנסים למרכזית המפרץ, אלא עוברים רק בצ'ק פוסט, המרוחק כ־3/4 ק"מ מהמרכזית. באופן חריג, חלק קווי נצרת גם נכנסים לתוך העיר התחתית ולא נעצרים במרכזית המפרץ, אבל זה כבר סיפור אחר.

אז עליתי ל־301, הנחתי את הרב-קו (נסיעת המשך בקוד 6) ו... כלום! אין חוזה נסיעה מתאים! הנהג בינתיים מוציא פירוט יתרות ומנסה להבין מה קורה פה (בפירוט יתרות מאגד מופיע חוזה קוד 6 אגד-מטרונית), ולא מצליח לפענח מהו ה־'חוזה משותף 120' שהמכשיר שלו מזהה כקיים, אך לא בר-תיקוף. לאחר מחשבה העליתי השערה שהכרטיסיה מהקיץ כוללת קוד משותף עם נתיב, אבל הוא לא הועבר לסופרבוס אלא הוחלף בחדש, כך שהנוסעים מזרחה בקווי סופרבוס נשארו עם כרטיסיות לא שימושיות. הידד למשרד התחבורה!
חיפשתי הודעה כל שהיא על החלפת חוזה נסיעה עם המעבר מנתיב לסופרבוס, לא מצאתי שום הודעה כזו. בהדמנות כשאעבור במרכזית אבדוק את זה בעמדות הרב-קו השונות, היה סיפור בעבר דומה עם כרטיסיות אגד בקוד 2 שלא התאימו למטרונית, והוחלפו בעמדות השירות.

בחזור עליתי על נסיעה של נזרין (שמפעילה הרבה יותר נסיעות לאלונים מאשר סופרבוס). כרטוס משותף עם המטרונית או עם מפעיל אחר באזור חיפה?
בחלומות הלילה. נסיעה לחיפה עולה 14.7 ללא אפשרות למעבר (מצד שני, הנסיעה מגיעה עד העיר התחתית). נזרין היא חברה ערבית, ולכן מקפידה על קריינות דו-לשונית, תחילה 'קריינית' חובבת במבטא ערבי, ולאחריה קריינית ישראלית במבטא 'קרייני'. מה עושים בתחנות ששמם הוא מילולי, ולא מתרגם ('דרך השלום / קרן היסוד', 'אצטדיון נשר')? נכון, חוזרים פעמיים על שם התחנה במבטאים שונים. יותר טוב מהמטרונית והרק"ל שהקריזה (לא טעות) שלהם חזרה על 3 שפות כמו תוכי, אבל עדיין טעון שיפור. נסיעה בתחבורה ציבורית לא צריכה להיות חוויה חופרת.
 
בקווי נצרת שמגיעים למרכזית המפרץ יש כרטיס עם נסיעת המשך

כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות
אתמול נסעתי הלוך-חזור מהקריות לאלונים, שהיא נקודת הקצה הרשמית של אזור מטרופולין חיפה (מבחינת תחבורה ציבורית כמובן).
http://www.metrobus.gov.il/web/guest/tarrif

הלכתי לתחנת מטרונית, תיקפתי נסיעה מכרטיסיה בקוד 6 שהייתה לי מהקיץ, והמתנתי. התדירות הרשמית היא של 10 דקות, בפועל זה היה יותר, בגלל נסיעה קודמת שנסעה מהר מדי (לא סביר), או שיצאה לפני הזמן (יותר סביר). במטרונית אגב, המון נהגים בגילאים מבוגרים.

את השירות בין מרכזית המפרץ לצומת אלונים מפעילים 3 חברות שונות: סופרבוס (301 לעפולה), נזרין ו־BG טורס (קווי 331, 332 ו־338, למגדל העמק ונצרת), כאשר סופרבוס נוסעת בנתיב מהיר בכביש 75 בין המרכזית למחלף יגור, בעוד קווי נצרת עושים טיול קצר בנשר עד למחלף. חלק מקווי נצרת גם לא נכנסים למרכזית המפרץ, אלא עוברים רק בצ'ק פוסט, המרוחק כ־3/4 ק"מ מהמרכזית. באופן חריג, חלק קווי נצרת גם נכנסים לתוך העיר התחתית ולא נעצרים במרכזית המפרץ, אבל זה כבר סיפור אחר.

אז עליתי ל־301, הנחתי את הרב-קו (נסיעת המשך בקוד 6) ו... כלום! אין חוזה נסיעה מתאים! הנהג בינתיים מוציא פירוט יתרות ומנסה להבין מה קורה פה (בפירוט יתרות מאגד מופיע חוזה קוד 6 אגד-מטרונית), ולא מצליח לפענח מהו ה־'חוזה משותף 120' שהמכשיר שלו מזהה כקיים, אך לא בר-תיקוף. לאחר מחשבה העליתי השערה שהכרטיסיה מהקיץ כוללת קוד משותף עם נתיב, אבל הוא לא הועבר לסופרבוס אלא הוחלף בחדש, כך שהנוסעים מזרחה בקווי סופרבוס נשארו עם כרטיסיות לא שימושיות. הידד למשרד התחבורה!
חיפשתי הודעה כל שהיא על החלפת חוזה נסיעה עם המעבר מנתיב לסופרבוס, לא מצאתי שום הודעה כזו. בהדמנות כשאעבור במרכזית אבדוק את זה בעמדות הרב-קו השונות, היה סיפור בעבר דומה עם כרטיסיות אגד בקוד 2 שלא התאימו למטרונית, והוחלפו בעמדות השירות.

בחזור עליתי על נסיעה של נזרין (שמפעילה הרבה יותר נסיעות לאלונים מאשר סופרבוס). כרטוס משותף עם המטרונית או עם מפעיל אחר באזור חיפה?
בחלומות הלילה. נסיעה לחיפה עולה 14.7 ללא אפשרות למעבר (מצד שני, הנסיעה מגיעה עד העיר התחתית). נזרין היא חברה ערבית, ולכן מקפידה על קריינות דו-לשונית, תחילה 'קריינית' חובבת במבטא ערבי, ולאחריה קריינית ישראלית במבטא 'קרייני'. מה עושים בתחנות ששמם הוא מילולי, ולא מתרגם ('דרך השלום / קרן היסוד', 'אצטדיון נשר')? נכון, חוזרים פעמיים על שם התחנה במבטאים שונים. יותר טוב מהמטרונית והרק"ל שהקריזה (לא טעות) שלהם חזרה על 3 שפות כמו תוכי, אבל עדיין טעון שיפור. נסיעה בתחבורה ציבורית לא צריכה להיות חוויה חופרת.
בקווי נצרת שמגיעים למרכזית המפרץ יש כרטיס עם נסיעת המשך
עירונית בחיפה.
מתוך אתר אגד:
"
כרטיס משותף עם נסיעת המשך באגד מכיוון נצרת לחיפה
כרטיס משותף לחברת "אגד" ולחברת "חברות נסיעה ותיירות נצרת וג'י.בי" המאפשר נסיעה מנצרת לחיפה ב"חברות נסיעה ותיירות נצרת וג'י.בי" ונסיעת המשך עירונית רגילה בחברת "אגד".
הכרטיס אינו ניתן לרכישה בחברת אגד וניתן להשתמש בו לנסיעת המשך בחיפה מתחנת מרכזית המפרץ בלבד לעיר, להדר ולחוף הכרמל בלבד.
"
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-807,1427-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9A.aspx[/URL]

כרטיס ההמשך הזה אמור להיות תקף גם למטרונית.
[URL]http://www.dannorth.co.il/?page_id=53[/URL]

העיקרון של כרטיסי המשך בחיפה הוא שהמעבר צריך להתבצע בתחנה מרכזית (חוף הכרמל או מרכזית המפרץ). בקווים שמגיעים לעיר התחתית ולא נכנסים למרכזית המפרץ אין נסיעת המשך חופשית.
 

נתנאל531

Well-known member
לא כתוב שהוא תקף למטרונית, ולא מופיע דבר באתר של המטרונית

בקווי נצרת שמגיעים למרכזית המפרץ יש כרטיס עם נסיעת המשך
עירונית בחיפה.
מתוך אתר אגד:
"
כרטיס משותף עם נסיעת המשך באגד מכיוון נצרת לחיפה
כרטיס משותף לחברת "אגד" ולחברת "חברות נסיעה ותיירות נצרת וג'י.בי" המאפשר נסיעה מנצרת לחיפה ב"חברות נסיעה ותיירות נצרת וג'י.בי" ונסיעת המשך עירונית רגילה בחברת "אגד".
הכרטיס אינו ניתן לרכישה בחברת אגד וניתן להשתמש בו לנסיעת המשך בחיפה מתחנת מרכזית המפרץ בלבד לעיר, להדר ולחוף הכרמל בלבד.
"
[URL]http://www.egged.co.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-807,1427-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9A.aspx[/URL]

כרטיס ההמשך הזה אמור להיות תקף גם למטרונית.
[URL]http://www.dannorth.co.il/?page_id=53[/URL]

העיקרון של כרטיסי המשך בחיפה הוא שהמעבר צריך להתבצע בתחנה מרכזית (חוף הכרמל או מרכזית המפרץ). בקווים שמגיעים לעיר התחתית ולא נכנסים למרכזית המפרץ אין נסיעת המשך חופשית.
לא כתוב שהוא תקף למטרונית, ולא מופיע דבר באתר של המטרונית
גם לא ברור מה ההבדל בין הקוים שעוברים בצ'ק פוסט וממשיכים לעיר התחתית, לבין הקוים שנכנסים למרכזית המפרץ. המרחק בין התחנות (צ'ק פוסט - מרכזית המפרץ) הוא של פחות מקילומטר, אך כאן ניתן לממש כרטיס המשך, וכאן לא. אם היעד הינו העיר התחתית, ההסבר מובן, אם היעד הוא חלקים אחרים בעיר, אזי יש פה שרירותיות חסרת הגיון.
&nbsp
אגב, יתכן שההסדר הוא רק עם הקוים של GB, ולא של נזרין, באתר של נזרין אין כל אזכור לגבי כרטיס המשך עם אגד, וגם באגד לא מוזכר לגבי נזרין. לעומת זו, באתר של GB, כן יש אזכור על נזרין.
 
באתר של אגד כתוב "חברות נסיעות ותיירות נצרת וג'י.בי"

לא כתוב שהוא תקף למטרונית, ולא מופיע דבר באתר של המטרונית
גם לא ברור מה ההבדל בין הקוים שעוברים בצ'ק פוסט וממשיכים לעיר התחתית, לבין הקוים שנכנסים למרכזית המפרץ. המרחק בין התחנות (צ'ק פוסט - מרכזית המפרץ) הוא של פחות מקילומטר, אך כאן ניתן לממש כרטיס המשך, וכאן לא. אם היעד הינו העיר התחתית, ההסבר מובן, אם היעד הוא חלקים אחרים בעיר, אזי יש פה שרירותיות חסרת הגיון.
&nbsp
אגב, יתכן שההסדר הוא רק עם הקוים של GB, ולא של נזרין, באתר של נזרין אין כל אזכור לגבי כרטיס המשך עם אגד, וגם באגד לא מוזכר לגבי נזרין. לעומת זו, באתר של GB, כן יש אזכור על נזרין.
באתר של אגד כתוב "חברות נסיעות ותיירות נצרת וג'י.בי"
נסיעות ותיירות נצרת זה מה שאתה קורא לו נזארין.
באתר של דן בצפון כתוב באופן כללי על כרטיסי המשך, ללא פירוט המפעילות.
מכיוון שדן בצפון נכנסה לכובע של אגד בקשר לקווים כמו 103 ו 108, כרטיסי המשך צריכים להיות תקפים גם במטרונית, כאשר עולים על אחד מקוויה במרכזית המפרץ.
הסיבה לכך שההחלפה חייבת להתבצע בתחנה מרכזית היא שכרטיסי ההמשך נוצרו בעקבות סגירת מרכזית בת גלים ופתיחת שתי המרכזיות החדשות בשולי חיפה, והמעבר בין קו בינעירוני לקו עירוני ללא תשלום נוסף צריך להתבצע בתחנה מרכזית. גם בתחנות מת"מ שקרובות מאוד למרכזית חוף הכרמל אי אפשר לעבור לנסיעת המשך.
כשמדובר בקו בינעירוני שנוסע לתוך חיפה ולא נכנס לתחנה מרכזית, ההצדקה הזו לכרטיס המשך לא קיימת.
אתה צודק שיש כאן שרירותיות מסויימת אבל היא לא חסרת הגיון לאור הנסיבות ההיסטוריות של יצירת כרטיסי ההמשך.
בירושלים ובגוש דן למשל אין כרטיסי המשך.
 
דבר נוסף לגבי החברות הנצרתיות:

כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות
אתמול נסעתי הלוך-חזור מהקריות לאלונים, שהיא נקודת הקצה הרשמית של אזור מטרופולין חיפה (מבחינת תחבורה ציבורית כמובן).
http://www.metrobus.gov.il/web/guest/tarrif

הלכתי לתחנת מטרונית, תיקפתי נסיעה מכרטיסיה בקוד 6 שהייתה לי מהקיץ, והמתנתי. התדירות הרשמית היא של 10 דקות, בפועל זה היה יותר, בגלל נסיעה קודמת שנסעה מהר מדי (לא סביר), או שיצאה לפני הזמן (יותר סביר). במטרונית אגב, המון נהגים בגילאים מבוגרים.

את השירות בין מרכזית המפרץ לצומת אלונים מפעילים 3 חברות שונות: סופרבוס (301 לעפולה), נזרין ו־BG טורס (קווי 331, 332 ו־338, למגדל העמק ונצרת), כאשר סופרבוס נוסעת בנתיב מהיר בכביש 75 בין המרכזית למחלף יגור, בעוד קווי נצרת עושים טיול קצר בנשר עד למחלף. חלק מקווי נצרת גם לא נכנסים למרכזית המפרץ, אלא עוברים רק בצ'ק פוסט, המרוחק כ־3/4 ק"מ מהמרכזית. באופן חריג, חלק קווי נצרת גם נכנסים לתוך העיר התחתית ולא נעצרים במרכזית המפרץ, אבל זה כבר סיפור אחר.

אז עליתי ל־301, הנחתי את הרב-קו (נסיעת המשך בקוד 6) ו... כלום! אין חוזה נסיעה מתאים! הנהג בינתיים מוציא פירוט יתרות ומנסה להבין מה קורה פה (בפירוט יתרות מאגד מופיע חוזה קוד 6 אגד-מטרונית), ולא מצליח לפענח מהו ה־'חוזה משותף 120' שהמכשיר שלו מזהה כקיים, אך לא בר-תיקוף. לאחר מחשבה העליתי השערה שהכרטיסיה מהקיץ כוללת קוד משותף עם נתיב, אבל הוא לא הועבר לסופרבוס אלא הוחלף בחדש, כך שהנוסעים מזרחה בקווי סופרבוס נשארו עם כרטיסיות לא שימושיות. הידד למשרד התחבורה!
חיפשתי הודעה כל שהיא על החלפת חוזה נסיעה עם המעבר מנתיב לסופרבוס, לא מצאתי שום הודעה כזו. בהדמנות כשאעבור במרכזית אבדוק את זה בעמדות הרב-קו השונות, היה סיפור בעבר דומה עם כרטיסיות אגד בקוד 2 שלא התאימו למטרונית, והוחלפו בעמדות השירות.

בחזור עליתי על נסיעה של נזרין (שמפעילה הרבה יותר נסיעות לאלונים מאשר סופרבוס). כרטוס משותף עם המטרונית או עם מפעיל אחר באזור חיפה?
בחלומות הלילה. נסיעה לחיפה עולה 14.7 ללא אפשרות למעבר (מצד שני, הנסיעה מגיעה עד העיר התחתית). נזרין היא חברה ערבית, ולכן מקפידה על קריינות דו-לשונית, תחילה 'קריינית' חובבת במבטא ערבי, ולאחריה קריינית ישראלית במבטא 'קרייני'. מה עושים בתחנות ששמם הוא מילולי, ולא מתרגם ('דרך השלום / קרן היסוד', 'אצטדיון נשר')? נכון, חוזרים פעמיים על שם התחנה במבטאים שונים. יותר טוב מהמטרונית והרק"ל שהקריזה (לא טעות) שלהם חזרה על 3 שפות כמו תוכי, אבל עדיין טעון שיפור. נסיעה בתחבורה ציבורית לא צריכה להיות חוויה חופרת.
דבר נוסף לגבי החברות הנצרתיות:
הן לא כלולות בכרטוס המשותף בתוך מטרופולין חיפה. בכרטוס המשותף כלולות רק אגד, המטרונית, נתיב אקספרס וסופרבוס.
לכן בנסיעה בין צומת אלונים לחיפה, אכן אין מעבר חופשי מקווי נצרת נסיעות ותיירות וג'י.בי טורס לקווים עירוניים בחיפה. רק מקו 301 של סופרבוס יש מעבר חופשי.
הסידור של כרטיס המשך עם החברות הנצרתיות קיים בנסיעות בין נצרת לחיפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה