כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות
כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות
אתמול נסעתי הלוך-חזור מהקריות לאלונים, שהיא נקודת הקצה הרשמית של אזור מטרופולין חיפה (מבחינת תחבורה ציבורית כמובן).
http://www.metrobus.gov.il/web/guest/tarrif
הלכתי לתחנת מטרונית, תיקפתי נסיעה מכרטיסיה בקוד 6 שהייתה לי מהקיץ, והמתנתי. התדירות הרשמית היא של 10 דקות, בפועל זה היה יותר, בגלל נסיעה קודמת שנסעה מהר מדי (לא סביר), או שיצאה לפני הזמן (יותר סביר). במטרונית אגב, המון נהגים בגילאים מבוגרים.
את השירות בין מרכזית המפרץ לצומת אלונים מפעילים 3 חברות שונות: סופרבוס (301 לעפולה), נזרין ו־BG טורס (קווי 331, 332 ו־338, למגדל העמק ונצרת), כאשר סופרבוס נוסעת בנתיב מהיר בכביש 75 בין המרכזית למחלף יגור, בעוד קווי נצרת עושים טיול קצר בנשר עד למחלף. חלק מקווי נצרת גם לא נכנסים למרכזית המפרץ, אלא עוברים רק בצ'ק פוסט, המרוחק כ־3/4 ק"מ מהמרכזית. באופן חריג, חלק קווי נצרת גם נכנסים לתוך העיר התחתית ולא נעצרים במרכזית המפרץ, אבל זה כבר סיפור אחר.
אז עליתי ל־301, הנחתי את הרב-קו (נסיעת המשך בקוד 6) ו... כלום! אין חוזה נסיעה מתאים! הנהג בינתיים מוציא פירוט יתרות ומנסה להבין מה קורה פה (בפירוט יתרות מאגד מופיע חוזה קוד 6 אגד-מטרונית), ולא מצליח לפענח מהו ה־'חוזה משותף 120' שהמכשיר שלו מזהה כקיים, אך לא בר-תיקוף. לאחר מחשבה העליתי השערה שהכרטיסיה מהקיץ כוללת קוד משותף עם נתיב, אבל הוא לא הועבר לסופרבוס אלא הוחלף בחדש, כך שהנוסעים מזרחה בקווי סופרבוס נשארו עם כרטיסיות לא שימושיות. הידד למשרד התחבורה!
חיפשתי הודעה כל שהיא על החלפת חוזה נסיעה עם המעבר מנתיב לסופרבוס, לא מצאתי שום הודעה כזו. בהדמנות כשאעבור במרכזית אבדוק את זה בעמדות הרב-קו השונות, היה סיפור בעבר דומה עם כרטיסיות אגד בקוד 2 שלא התאימו למטרונית, והוחלפו בעמדות השירות.
בחזור עליתי על נסיעה של נזרין (שמפעילה הרבה יותר נסיעות לאלונים מאשר סופרבוס). כרטוס משותף עם המטרונית או עם מפעיל אחר באזור חיפה?
בחלומות הלילה. נסיעה לחיפה עולה 14.7 ללא אפשרות למעבר (מצד שני, הנסיעה מגיעה עד העיר התחתית). נזרין היא חברה ערבית, ולכן מקפידה על קריינות דו-לשונית, תחילה 'קריינית' חובבת במבטא ערבי, ולאחריה קריינית ישראלית במבטא 'קרייני'. מה עושים בתחנות ששמם הוא מילולי, ולא מתרגם ('דרך השלום / קרן היסוד', 'אצטדיון נשר')? נכון, חוזרים פעמיים על שם התחנה במבטאים שונים. יותר טוב מהמטרונית והרק"ל שהקריזה (לא טעות) שלהם חזרה על 3 שפות כמו תוכי, אבל עדיין טעון שיפור. נסיעה בתחבורה ציבורית לא צריכה להיות חוויה חופרת.
כרטוס משותף באזור חיפה? בחלומות
אתמול נסעתי הלוך-חזור מהקריות לאלונים, שהיא נקודת הקצה הרשמית של אזור מטרופולין חיפה (מבחינת תחבורה ציבורית כמובן).
http://www.metrobus.gov.il/web/guest/tarrif
הלכתי לתחנת מטרונית, תיקפתי נסיעה מכרטיסיה בקוד 6 שהייתה לי מהקיץ, והמתנתי. התדירות הרשמית היא של 10 דקות, בפועל זה היה יותר, בגלל נסיעה קודמת שנסעה מהר מדי (לא סביר), או שיצאה לפני הזמן (יותר סביר). במטרונית אגב, המון נהגים בגילאים מבוגרים.
את השירות בין מרכזית המפרץ לצומת אלונים מפעילים 3 חברות שונות: סופרבוס (301 לעפולה), נזרין ו־BG טורס (קווי 331, 332 ו־338, למגדל העמק ונצרת), כאשר סופרבוס נוסעת בנתיב מהיר בכביש 75 בין המרכזית למחלף יגור, בעוד קווי נצרת עושים טיול קצר בנשר עד למחלף. חלק מקווי נצרת גם לא נכנסים למרכזית המפרץ, אלא עוברים רק בצ'ק פוסט, המרוחק כ־3/4 ק"מ מהמרכזית. באופן חריג, חלק קווי נצרת גם נכנסים לתוך העיר התחתית ולא נעצרים במרכזית המפרץ, אבל זה כבר סיפור אחר.
אז עליתי ל־301, הנחתי את הרב-קו (נסיעת המשך בקוד 6) ו... כלום! אין חוזה נסיעה מתאים! הנהג בינתיים מוציא פירוט יתרות ומנסה להבין מה קורה פה (בפירוט יתרות מאגד מופיע חוזה קוד 6 אגד-מטרונית), ולא מצליח לפענח מהו ה־'חוזה משותף 120' שהמכשיר שלו מזהה כקיים, אך לא בר-תיקוף. לאחר מחשבה העליתי השערה שהכרטיסיה מהקיץ כוללת קוד משותף עם נתיב, אבל הוא לא הועבר לסופרבוס אלא הוחלף בחדש, כך שהנוסעים מזרחה בקווי סופרבוס נשארו עם כרטיסיות לא שימושיות. הידד למשרד התחבורה!
בחזור עליתי על נסיעה של נזרין (שמפעילה הרבה יותר נסיעות לאלונים מאשר סופרבוס). כרטוס משותף עם המטרונית או עם מפעיל אחר באזור חיפה?