כרטוגרפיה דיגיטלית

בלינה ס

New member
כרטוגרפיה דיגיטלית

למישהו יש רעיונות איך להתמקצע בתחום הזה? לקחתי קורס אחד כזה בתואר שני, אבל הוא היה קצר ולא ממצה. איזה נושאים אתם ממליצים ללמוד כדי להתמחות בזה, ואל תענו לי ללכת ללמוד בבאר שבע כי זה לא אופציה.
 

taz6 0 0

New member
יש הערות והארות אבל...

דבר ראשון היכן את לומדת? לא כתבת היכן? בנוסף ישנו אדם מרצה בשם דר' (ספק אם לא פרופ' כיום) בשם מקסים שושני המלמד באוניברסיטת בר אילן, באוני' חיפה וכן בטכניון את הנושא הזה. הנ"ל תחום מאוד נרחב בקרבו וכן הנני יודעת כי הוא הדריך כבר מספר דוקטורנטים בנושא! על כן הייתי מייעצת לך, להתקשר למחלקה לג"ג באוני' בר אילן ולבקש את המייל שלו או לחילופין את המספר טלפון. הוא אדם חביב, וכשמו כן הוא פשוט מקסים שלעניות דעתי ישמח להכווין אותך בנושא. ממני סטודנטית שלו לשעבר בתואר B.A + M.A מקווה שעזרתי ובהצלחה!!!
 

בלינה ס

New member
למדתי אצל שושני קורסים בתואר ראשון

זה טוב בשביל מבוא, אבל מה הלאה? עכשיו אני בעברית. ברור לי שכרטוגרפיה זה תחום ענק, כי אפשר ללמוד את זה בראיה היסטורית ואפשר בממ"ג. מה שאני רוצה - למצוא אחר כך עבודה בתחום של מיפוי. לשבת מול מחשב ולהכין מפות.
 

taz6 0 0

New member
אולי כדאי בכל אופן להתייעץ איתו?

אני עדיין חןשבת שכדאי לך מאוד להתייעץ עם שושני לגבי זה. הוא באמת בן אדם נחמד, שמדבר בגובה העניים ואין חכם כבעל ניסיון. ואינני יודעת לפני כמה זמן למדת איתו אך אני יודעת שהוא נסע לפני שנתייים לערוך מחקר מקיף בתחום זה בלונדון... אז אולי יש חדש תחת השמש, ואם את בתואר 2, (עם תזה?) אז אולי כדאי באמת לדבר איתו להמשך (את יודעת דוקטורט, והוא יכול להכווין אותך לנושאים שלא נגעו, לסדר לך מלגה וכו) בקיצור מניסיון תקשרי אליו זה יעזור!!!
 

המטיייל

New member
אחד מהכיוונים...

שיש לקחת בחשבון כדי להיות כרטוגרף טוב הוא חיזוק תחום הגרפיקה. כרטוגרף טוב הוא קודם כל גרפיקאי "מקצועי". יתר הנסיון יבוא עם הזמן. יש לדעת להתייחס למגוון שיקולים כשבאים להכין מפה ולא נראה לי שיש מקום בו ניתן לרכוש השכלה בתחום, למעט נושא הגרפיקה. אחרי שמבינים את נושא העיצוב הגרפי הכל זורם.
 

קשכפית

New member
תיגשי לדבר עם אביגדור אורגד

הוא נמצא ברח' החשמונאים 88 ת"א הוא כרטוגרף מעולה עם המון נסיון, פשוט עבדתי אצלו עד לפני כמה שבועות אז אני יודעת על מה אני מדברת, הוא כבר יתן לך כיוון וגם מה שכתבו לך בנוגע לגרפיקה זה נכון מאוד את תצטרכי לשלוט בגרפיקה בשביל זה.
 
למעלה