כרגיל, לא לקחנו יותר מדי מדליות...

shahars10

Member
כרגיל, לא לקחנו יותר מדי מדליות...

לשם השוואה, ואני רושם כאן את כמות המדליות שלקחו כמה מדינות שאוכלוסייתן דומה לשלנו:
הונגריה - 15
קרואטיה - 10
קובה - 11
ניו זילנד - 18
שוויץ - 7
יוון - 6
דנמרק - 15
שבדיה - 11
סרביה - 8
בלגיה - 6
אזרבייג'ן - 18
בלארוס - 9
צ'כיה - 10

יש לנו כנראה מה ללמוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה הכותרת השלילית והמכוערת? במקום לשמוח, סתם לבאס

כשאתה כותב "אוכלוסייה דומה" אתה מתייחס רק לכמות או גם לאיכות? לדמוגרפיה? לגאוגרפיה? לשנות קיומה של המדינה? לתמ"ג? להשקעה שלה בספורט ובחינוך לספורט? לכמות הספורטאים במשלחת? לפוטנציאל שלהם למדליות?
&nbsp
כי בסה"כ ביחס לפוטנציאל שהיה למשלחת, ההישגים סבירים עד מכובדים בהחלט. שתי מדליות, כמה התברגויות בעשירייה הראשונה (שגיא מוקי וחנה קזנייבה מיננקו במקום החמישי, המתעמלות האמנותיות במקום השישי, מעיין דוידוביץ' במקום השביעי), הגולפאית סיימה במקום מכובד... וכן, הרבה ספורטאים ברמה אולימפית לא היו מועמדים למדליה וזה היה ידוע מראש. אבל עצם העובדה שיש לישראל נציגים בענף, ששידרו את התחרויות, שדיברו עליו בתקשורת, זה בפני עצמו דבר חשוב מאוד.
&nbsp
יש ענפי ספורט רבים שכלל לא קיימים בישראל, יש ענפים שהם סיפור של ספורטאי אחד (כמו היאבקות), יש ענפים שבהם הספורטאים נמצאים רוב השנה ב"גלות" בעל כורחם כי אין להם פשוט איך להתאמן בישראל.
&nbsp
אכן, מצבה של ישראל בספורט לא מזהיר, מה עוד חדש? אפילו בספורט הכי מפומפם ופופולרי בישראל (כדורגל) ישראל לא מדגדגת את הרמה העולמית. לא במונדיאל, לא בליגת האלופות... וביחס להשקעה שיש (סליחה, אין) כאן בענפי ספורט רבים, זה בעיניי נס שיש ספורטאים שעושים את הבלתי האפשרי ומתעלים לרמה אולימפית, כל שכן מגיעים לעשירייה הראשונה או למדליה (גם אם "רק" ארד). לצערי (ממה ששמעתי בתקשורת) נראה שמתכוונים לצמצם ולמקד את ההשקעה רק לענפים שיביאו מדליות במקום לבנות פירמידה רחבה שפשוט תגרום ליותר ילדים ואזרחים לעסוק בספורט. כשזה משהו במגיע מתוך החינוך במדינה, זה מפעפע למעלה, ואז מקבלים פירמידה יציבה שנראית כמו פירמידה מצרית ולא כמו אנדרטת וושינגטון
.
&nbsp
בשורה התחתונה אפשר (וגם קל) להסתכל על חצי הכוס הריקה. ובכל זאת אני בוחרת להסתכל על החצי המלא. חשוב לזכור ש-134 מדינות יוצאות מהמשחקים ללא מדליות כלל, ושירדן שכנתנו זכתה במדליה ראשונה בתולדותיה (זהב).
 

אבו זקן

New member
במקרה...

הכותרת השלילית מבטאת את המציאות, וכל הפוסט שלך רק מסביר למה המציאות העגומה הזאת קיימת. אגב, כשעושים את החשבון כמו שצריך זכינו במדליה אחת, לא בשתיים.
 

aaa123

Member
העובדות שישראל זכתה ב2 מדליות

אני מניח שאתה מחשיב מקום 3-4 כחצי מדליה אבל אני לא מסכים ,ובכל מקרה השוואה במספר המדליות כמדד לאיכות היא לא נכונה ועדיף לקבל 10 מדליות זהב מ11 מדליות שכולן כסף או ארד.
 

shahars10

Member
הכותרת שלילית כי מצב הספורט שלילי...

אני לא בא בטענות לספורטאים עצמם. הם עשו מה שיכלו, ובחלק מהמקרים גם סבלו משיפוט מקפח (ואולי גם רמאות מצד המתחרה - ע"ע אילנה קרדיש). לגבי ההופעה שלנו יחסית לציפיות המוקדמות, היו כאלה שהצליחו כפי שציפו מהם, היו כאלה שפחות, אבל לא עולה לי בראש ספורטאי אחד שהצליח יותר מהציפיות. כשאני אומר אוכלוסיה דומה, אני מתכוון לגודל שלה. ברשימת המדינות לא ציינתי מדינות כמו בריטניה, גרמניה, רוסיה וכו' כי באמת לא יהיה הוגן להשוות את עצמינו אליהן. אני מסרב לשמוח מהישגים דלים. מי ששמח מהישגים כאלה, הוא אדם שמסתפק בבינוניות, ואני חושב שבתור חברה אנחנו צריכים לחתור למצויינות, ואין ספק שהוכחנו שאנחנו יכולים לעשות זאת בתחומים אחרים (צבא, מדע וטכנולוגיה, אומנות, שחמט וכו'), אבל בספורט אנחנו הרחק מאחור. תקציב הספורט בישראל מגוחך (כמובן הרבה בזכות המנהיגים שלנו, בעבר ובהווה), אין מתקנים ראויים, אין מספיק מאמנים, ואין כנראה תוכנית שמכוונת להישגיות באף ענף בבתי הספר. בשיעורי ספורט לא נראה לי ששמים דגש על איתור דור המחר של הספורטאים שלנו. אם הייתה נבנית שם תוכנית כזאת, אפילו רק במספר ענפים, היינו רואים את התוצאות, כנראה שמעט בטוקיו, אבל יותר באולימפיאדה שלאחריה. הדבר שעצוב הוא שלא נראה לי שום שינוי באופק. העיקר גילי לוסטיג מגדיר את ההופעה שלנו כ"הצלחה". אולי הבעיה היא גם בנו, בתור אנשים שמעדיפים ברוב המקרים פחות לעסוק בספורט, ויותר בתחומים אחרים, שאני לא רואה בהם תועלת, כמו צפייה בטלויזיה ושוטטות בפייסבוק, אם כי עניין זה כמובן לא ניתן למדידה. רק הרגשה שלי...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון, ואני חושבת שזו הצלחה ביחס למה שיש, וזה מה שיש

ישראל אינה מעצמת ספורט ויחסית להשקעה המדינית ולגודל האוכלוסייה הריאלי (לא, כמות אוכלוסייה דומה אינה "אוכלוסייה דומה", לא כשיש לך מגזרים שלמים שלא מתקרבים לספורט בכלל) אני חושבת שזה די מכובד.
&nbsp
נדיר למצוא ספורטאים שמצליחים יותר מהמצופה, ולו רק כי הציפיות מכל מי שאיכשהו יכול להשיג מדליה ביום טוב היו שהוא ישיג מדליה, אז איך אפשר להשיג יותר? בספורט נדיר שבאמת יש נסים ופתאום מגיח משום מקום ספורטאי שלא היה בכלל בתמונה ומפתיע את כולם. זה קורה פה ושם, באחוזים מעט מאוד, אז הסתברותית זה לא ממש ריאלי.
&nbsp
אבל אם אתה מחפש מישהו שהפתיע, לפחות זמנית, שלומי חיימי היה במקום הרביעי באופניים אחרי ההקפה הראשונה, ואני יכולה לומר שלפחות את השדרנים והפרשנים באולפן ערוץ הספורט (כולל גלעד ויינגרטן) זה הפתיע. נדפק לו הגלגל ובסופו של דבר הוא סיים במקום ה-29 המכובד.
http://olympics.walla.co.il/item/2990270
 

shahars10

Member
זה מה שיש, אבל לדעתי ניתן לעשות הרבה יותר באולימפיאדות הבאות

ולגבי שלומי חיימי, באמת מסכים איתך. היה חסר לו מזל, למרות שלפי הזמן שלו גם אם לא היה מאבד את אותן 5 דקות בגלל הפנצ'רים שהיו לו, היה בערך מסיים במקום ה-15. מכובד, אבל לא יכול להיות קרוב למדליה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי שניתן...


וחיימי לא היה דוגמה למישהו שהיה מועמד למדליה, רק למישהו שהצליח יותר מהציפיות (בתגובה לדבריך).
 

shahars10

Member
למען הדיוק

לדעתי הוא לא הצליח יותר מהצפיות. המקום בו סיים היה בערך הדרוג שלו לפני התחרות. הוא היה יכול אולי להצליח יותר אם לא היו לו אותם 2 פנצ'רים, אבל עזבי, אין טעם להרחיב על כך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא רק שלא דייקת, לכלכת: הוא דורג 40 וסיים 29 אחרי שני נקרים!

עד הנקר הראשון הוא היה בחמישייה הראשונה. אחרי השני הוא כבר הידרדר למקום ה-44 ובכל זאת הצליח לדחוף את עצמו ולסיים במקום ה-29 המכובד. הן לפי ראשי המשלחת, הן לפי פרשני ערות הספורט, הוא הצליח ובגדול, ואפילו בתקשורת פרגנו להופעה המוצלחת:
http://olympics.walla.co.il/item/2990270
&nbsp
איזה ספורטאי ישראלי (נוסף) חווה שתי תקלות מכשילות ועדיין הצליח לסיים במיקום גבוה (באופן ניכר!) יותר מזה שנכנס איתו לתחרות?
http://www.ofanaim-mag.co.il/index.php/info/events/864-2016-08-22-04-37-19
 

דיברגנט חדש

Well-known member
וירדן שלנו גם ממנפת את זכייתה לעשיית מעשים טובים

"לפני שלוש שנים זכיתי בתואר אלופת העולם והחלטתי להחזיר לקהילה ולחברה. מכרתי במכירה פומבית את תגית השם המיוחדת מאליפות העולם, והצלחתי לגייס 15,000 שקל מטל קידר שרכש את התגית חתומה וממוסגרת. את הכסף תרמתי לעמותת ידידים למחלקה של ילדים חולי סרטן בבית החולים איכילוב. אז זה הצליח, והחלטתי לעשות את זה שוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נסגר הבוקר ע"ס $52,100

אתמול בלילה זה עוד היה בסביבות 14K, אבל כמו בכל מכרז, השעות (ולמעשה הדקות) האחרונות הן החשובות באמת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
פז חסדאי מסכם בוואלה על נבחרת ההתעמלות והמשלחת הישראלית

המתעמלות כבר חושבות קדימה, אירה ויגדורצ'יק לא שוכחת: שליחנו מסכם
בזמן שבנות נבחרת ההתעמלות "מרגישות הקלה שזה נגמר", המאמנת הקשוחה מחזיקה בבטן הרבה מטענים. פז חסדאי מסכם עוד יום טעון במשלחת הישראלית לריו, ומבין למה התקשורת "שומרת" על הספורטאים האולימפיים
http://olympics.walla.co.il/item/2990327
&nbsp
רוב הזמן הם לבד, שוחים בבריכה, עם הגלשן בים, על מזרן הג'ודו, בזירות ההיאבקות, נעים בין טורנירי גרנד פרי, מתחרים לעיני מאות או עשרות צופים משועממים, מנסים לצבור נקודות דירוג וקריטריונים לקראת המשחקים האולימפיים, חיים חיים אפורים. ואז, אחרי כל המאמץ וההשקעה, אילנה קרטיש מגיעה לקרב הראשון שלה, מפסידה, עולה ליציע ובוכה בזרועות אבא. איך אפשר לקטול אותה? או שירה ראשוני, שכל חייה מתאמנת בג'ודו, בלי שאף אחד שמע עליה, בלי לחפש פרסום או כסף קל, ומפסידה בגלל טעות אחת. איך אפשר לרדת עליה? רון אטיאס הגיע מלא ביטחון לתחרויות הטקוואנדו, והפסיד בקלות. האם יש מישהו יותר מאוכזב ממנו? יותר שבור ממנו? "אנחנו לא מרגישים את הלחץ מסביב, כי מבחינתנו הוא בכלל לא משנה", אמרה השחיינית עמית עברי, "הלחץ הכי גדול מגיע מאיתנו. הציפיות הכי גדולות הן שלנו מעצמנו".
 

עידן 8888

New member
מצד שני יש מדינה באסיה ששמה בנגלדש

זאת מדינה באסיה אחת המדינות עם האוכלוסיה הכי גדולות בעולם אולי בין 10 הראשונות בעולם במספר תושביה והיא מעולם לא זכתה במדליה אחת אפילו

אז כדאי להסתכל גם על חצי הכוס המלאה
 
למעלה