כרגיל במדינה

RaananC

New member
למה פוקוס? רק לפני חודשיים קנינו קיה סורנטו

לאישתי, חדשה מודל 2009 דגם LX עם מנוע 3.3 ליטר (אינו מיובא לארץ) ב-20,000 דולר כאשר בארץ הדגם הפשוט יותר עם מנוע של 2.4 ליטר עולה 230,000 ש"ח שזה בחישוב זריז משהו כמו 60,500 דולר.
 

zelig0n

New member
אתם באמריקה ... למה לעזאזל קניתם קיה? ../images/Emo4.gif

ותתחדשו
 

RaananC

New member
תודה תודה. ולשאלה שלך, למה קיה?

מכיוון שהאמריקאיות מתפרקות ובמיוחד עכשיו עקב המשבר שלהן נדמה שאין להן בכלל בקרת איכות שם. היפנים יקרים וגם להם יש ריקולים מה שנשאר זה קיה, אההה....ועוד דבר הקיה מגיעה עם אחריות של באמפר TO באמפר של 10 שנים או עד 100,000 מייל שזה אומר שהאחריות מכסה גם החלפת מושב שהריפוד שלו נקרא וכל זה על חשבונם. קיה/יונדאי הם היחידים שנותנים בארה"ב אחריות כזו. עד כמה חשובה האחריות (warranty) הזו? אני יכול לספר לך שבדודג' קרוואן שלנו יש לנו אחריות דומה שעשינו באופן עצמאי, 1800 דולר לחמש שנים או עד 120,000 מייל, וכבר החלפתי על חשבון האחריות אגזוז, משאבת בלם קדמי, שני חלונות חשמליים קדמיים וחלון אחורי, מראה חשמלית צד ימין וארבעה בולמים וכל זאת מבלי להוציא אגורה נוספת מצידי.
 

מיצו

New member
לגמרי ../images/Emo45.gif, ובדיוק עכשיו אני רואה בטלויזיה

פרסומת של טויוטה שאומרת משהו בסגנון "למדתם לסמוך עלינו בשנים האחרונות, על האיכות שלנו, על המוצרים שלנו. בזמן האחרון אנחנו מאכזבים אתכם, אנחנו מאכזבים את עצמנו, אנחנו לא עומדים בציפיות הגבוהות שיצרנו. אבל יש לנו פתרון, יש לנו דבר לטפל בבעיות שהתגלו, ואנחנו מבקשים ממכם לגשת לאתר שלנו כדי לקבל מידע נוסף לגבי איך אפשר לעזור לכם. אנחנו מאמינים שנוכל במהרה להחזיר לכם את האמון במוצרים שלנו". בישראל שמעתי את מנכ"ל טויוטה (או איך שקוראים להם) אומר משהו בסגנון "תפסיקו לזיין את המוח, מעולם לא היתה תקלה, אם יש בעיות אנחנו עוזרים, קראנו לכמה אנשים לבוא לטיפול, וזהו, אז תרדו מהגב שלי". או משהו כזה.
 

Choia

New member
די הפוך ממה שאתה מתאר

לפחות על פי דה מרקר (שהם כידוע שליחים של מטרו מוטור שיווק בע"ם), מנכ"ל טויוטה ישראל מדבר על החששות שלו ועל ההשפעה שיש ל"משבר העולמי" (ככה הוא מכנה את הפאלטה והטיוח שהתגלו עצלם) על המכירות בארץ וכמה שהוא מקווה שהצעדים שהם הולכים לנקוט יחזירו את האמון. הרי כל הכעס עליהם זה על זה שהם ידעו על התקלה אבל חיפשו דרכים להתנער מאחריות - ברמה העולמית. עכשיו כשהם לוקחים אחריות גם יבואן טויטה בישראל לוקח אחריות. לדעתי אתה פשוט שמעת את ההתבטאויות שלו לפני שטויוטה העולמית התחילה לקחת אחריות.
 

menyroth1

New member
יבואן טויוטה לא לוקח אחריות לכלום

מבחינת טויוטה העולמית היבואן כאן הוא עוד דילר בסה"כ . היבואן כאן יקבל בדואר חבילות את מס' חלקי החילוף שהוא צריך לצורך תיקון הבעיה בחינם . אחר כך יספור כמה מכוניות תיקן , אחר כך יגיש חשבונית שמנההההההההה מאודדדדדדדדדדדדד לטויוטה העולמית . ואחר כך גם יקבל צק שמן מאודדדדדדדדדדדדדדדדדד . וישלם למכונאים שלו מתוך הצ'ק ההשמן ההזה גרושים . זה עסק כו כל עסק אחר .
 

Choia

New member
מי כמוך מני רוט יודע מה המשמעות של לישר קו

טויוטה ישראל לא יכולה לצאת כנגד טויוטה העולמית. כל עוד טויוטה העולמית התנערה מאחריות כך גם טויוטה ישראל. ברגע שטויוטה העולמית לקחה אחריות גם טויוטה יישראל ואוי ואבוי להם אם הם לא היו עושים ככה.
 

menyroth1

New member
זה לא נקרא (לדעתי ) ליישר קו

טויוטה ישראל הוא דילר (כמו שנאמר ) הוא בסה"כ צינור מידע של טיוטה העולמית . אם תנובה (בישראל ) שם סיליקון חלב , ומכחיש . בעל המכולת /בעל ההסופרמרקט לא יכול להכחיש שיש סיליקון בחלב וזה לא יישור קו . הוא פשוט דילר /סוחר /סוכן של תנובה . לא היצרן . וכשהתגלה שיש סיליקון בחלב ותנובה אישרו (ואפילו בחצי פה ) גם אז אין לו יד ורגל בשום הליך מההליכים שקרו . מה שן היה לו יד ורגל זה . שבימדה ולא היה לו סדרן סחורה של תנובה .הוא בעצמו היה צריך להוריד את הסחורה מהמדפים ולא תנובה. ככה גם כאן . טויוטה העומי שולח לו חלקים לצורך שירות נוסף מלבד מכירת כלי הרכב (מכונאות ופחחות וחשמלאות רכב ) ,הוא מסתכל ברשימות שלו למי הוא מכר , ומזמין אותו (רק בגלל שיש לו אינטרס כלכלי של רצון למכור גם שבוע הבא מכוניות וגלל הצ'ק השמן שהוא יקבל מטויוטא עבור שירותי התיקונים שקרו בגללם ) . אם מחר יקרה משהו דומה בסלקום אאז דינמיקה שמוכר פלאפנים של סלקום יעשה בדיוק אותו דבר . ולא יכחיש או יודה בשביל סלקום . וכך בכל תחום .
 

TShavit

New member
הייתי מציע לך לבדוק קצת מה זה קיה היום

לפני אמירות כאלה. בדוק את מספרי המכירות, בארה"ב ובעולם. תסתכל קצת על המוצרים. וצא מהדעות הקדומות. טל
 

TShavit

New member
בוודאי. בלי להסס.

קיה של היום רחוקה שנות אור מימי הפרייד/מנטור.
 

נרקוזה

New member
קיה זה לא מרצדס

אבל במחיר הנדרש התמורה בהחלט הגונה. זה נאמר אחרי למעלה מ-11000 ק"מ בחודשים ספורים, כמאה שעות מנוע ספורות על השעון הדיגיטלי בקיה פורטה. מפרט בטיחותי לא רע. סביבה נוחה יחסית ומאובזרת יפה. מתלים בסגנון אוריינטלי (קשיחים). מה שמפריע לי ספציפית זה זנב קצת שובב שלא ממש אוהב במפים קצרים בעקומות, זה יוצר בריחה קלה מאחור, משהו שלא ממש יקרה בידיים של נהג ממוצע, אני בספק אם ירגישו אם יקרה. מערכת ABS ומניעת החלקה מאוד אקטיביות שמתערבות בנהיגה בסף נמוך יחסית - שוב, לא כל נהג ירגיש את פעולתן. ארבעה הילוכים אוטומטיים והחמישי חסר למי שאוהב לסוע מהר (לא אני חס וחלילה, טפו טפו טפו). מעבר לזה רכב משפחתי שעושה עבודה יפה, עושה רושם אמין והדוק, התנהגות סה"כ לא רעה, לא כבד ולא זריז במיוחד. צריכת דלק סבירה בהחלט. עוד שנה שנתיים נדע יותר טוב. משיחה עם בעל תפקיד בכיר אצל היבואן, קיה זוכה להערכה לא מועטה וזה מפי מי שיודע לבקר כשצריך ובהחלט יודע אוטו טוב מהו.
 

menyroth1

New member
וגם הישנים לא רעים

לדעתי , וזה גם על סמך ההתנסות היבואן היה גרוע (מאוד ) לא האוטו . לאחרונה קניתי סקודה . אבל ב 6 השנים האחרונת היתה לי קאיה קלאורוס סטיישן שנת 2000 (מנוע 2000 ) . אוטו מצויין , חזק מהיר נוח , ואמין מאוד ובמשך 6 השנים האלה לא הוצאתי על האוטו יותר כסף מאשר באוטו אחר . הוא נסע לכל מקום , הניע מתי שבקשו ממנו . חלקים בשפע (אותם חלקים של מזדה 626 לרוב ) .
 
הקלארוס לא דוגמא../images/Emo70.gif

מכיוון שהיא העתק (כמו שאמרת של המזדה 626 הישנה) איכות החומרים שהשתמשו בקיה מהירודות שבעולם, (תאמין לי, מנסיון אישי) כלי הרכב התפרקו, תרתי משמע.. מה שלא נכון לעכשיו.. מאז שקיה ויונדאי הפכו ליצרן אחד קיה השתפרה לאין ערוך, עיין ערך הריו והפורטה החדשים,
 

menyroth1

New member
אבל אין שוק לקלאורוס

למרות שזה בעצם 626 אין לו שוק וזה מה שמוכיח את מה שאני אישית חושב על השוק . פשוט מה שקרה זה שאנשים שמעו שמועות . והעדיפו ללכת למזדה ולשלם יותר , רק כי זה מזדה בשם , רק כי אפשר למכור אותה אחר כך ואת הקלאורוס קשה . הקלאורוס לא התפרקה . הכל היה במקום ואפילו לא היה כפתור חשמלי אחד שלא תיפקד כולל המראות וכולל החלונות וכולל ההאור בפנים . אני לא מכיר בעיות של קאיה שהתפרקה , שמעתי שמועות , וזה לא שלא ביקרתי במוסכים של קאיה ופגשתי אחרים שיש להם קאיה , ואאף אחד מהם לא התלונן באזניי (וכבר אין לי מה להגן על קאיה כי היא כבר נמכרה ) . אני מאמין שיש בזה הרבה מאוד פולקלור , אתה רואה כאן דוגמאות לזה ,מי שהצליח למכור את האוטו בקלות זה אוטו טוב , מי שלא אז זה אוטו גרוע שהתפרק לו לא כדאי לך לנגוע וכו' . ואפשר ללראות את זה גם באופנועים , מי שאין לו שוק אז אל תיגע ומי שיש לו שוק אחלה אופנוע (לא משנה שהשוק זה בגלל שאין לו פיירינג בכלל ) . לגבי מכווניות שמתפרקות , אישית אני נתקלתי בכאלה לא מעט . לכן אין במשטרה יותר טויוטה משפחתיות . לכן אין במשטרה מזדה משפחתיות (לא מתכוון לצמודים לקצינים בכירים ) והיו כאלה לפני4- 5 שנים . הם פשוט התפרקו (גם היאריס אגב ) ובילו במוסך יותר מאשר על הכביש (להבדיל מדיזל של טויוטה למיניהו כמו ההיאס או הוויגו וכו' ) . דווקא הקאיה הקטנה שחלק מהקצינים קיבלו לפני כ 5 ששנים החחזיקה מעמד טוב מאוד . אפשר לראות שה לא מה שאפשר לסמוך עליו זה הדוגמא עם הטויוטה קורולה עם הגיר הרובוטי . אוטו שלא הצליח לפרוץ בגלל שמועה שאי אפשר לעשות זינוק בעליה . מילא . אבל ברגע שהיבואן הביא לארץ גיר אוטומאט רגיל . בתוך שניה מחירון הטויוטה עם הגיר רובוטי צנח כמו אבן שעזבו אותה במרומי מגדל עזריאלי . כלומר מאוטו שסתם לא פרץ כלומר אוטו ממוצע , לא גרוע . הוא הפך ליהיות כילון כלכלי למי שקנה אותו . אני אישית לא מאמין בפולקלור הזה של מאזדה כן קיה לא . הונדאי כן טויוטה לא . ממש לא תשכנע אותי . אני מעולם לא קניתי מונית עם שוק , תמיד קניתי את המכונית שנראה הי לי שאני הכי הולך להנות מנסיעותיי בה . וכך גם באופנועים תמד נהגתי לקנות את מה שאיי שהולךלגרום לי הנאה צרופה . וג אם לא אצליח למכור אח"כ זה לא מנע ממני להנות מרכב .
 

zelig0n

New member
אין הרבה מה לבדוק

זוג מכרים התלוננו על גיר מחליק ברכב חדש (בן שנה עם 7K מייל לערך, זה היה בשנה שעברה). כמובן שהרכב באחריות ובמוסך ניסו לתקן ע"ח האחריות ... אבל גם לאחר מספר תיקונים והחלפות הגיר עדיין עשה בעיות, בסוף הם התייאשו ומכרו את הרכב. לי הייתה יונדאי ילידת משהו באיזור 99 לפני 5-6 שנים וגם שם הגיר עשה בעיות, לא היה לי זמן ורצון לטפל בזה אז השארתי את הרכב מתנה לבעל המוסך. אני לא גאון גדול אבל אם מוכרים משהו במחיר הנמוך משמעותית ממחיר השוק ובנוסף דעת הקהל עליו לא משהו (בלשון המעטה) אז אולי זה אומר משהו. רוצה לבדוק מה זה קיה היום? נסה למכור קיה\יונדאי משומשת ונראה כמה זמן יקח לך, לעומת זאת, נסה למכור טויוטה מאותה קטגויה עם כפול מיילים ואפילו תוסיף כמה אלפים למחיר, עדיין תמכור את הטויוטה יותר מהר.
 

RaananC

New member
הקיה בארה"ב נמכרת במחיר של האמריקאיות

ובמחיר נמוך מזה של היפניות המקבילות אליה באותה רמת גימור, בנוסף שומרת על מחיר טוב יותר מהאמריקאיות והרבה יותר אמינה מהן. אם תבדוק בספר הכחול של קלי (KELLY BLUE BOOK) תראה שהקיה סורנטו מקבלת ציון אמינות של 4.5 מתוך 5 ממש כמו הטויוטה ראב4 וזה לפני הסיפור שרץ עכשיו כאן על טויוטה. יתרון נוסף שהזכרתי הוא ה-WARRANTY לעשר שנים שנותנים בקיה ויונדאי לעומת האמריקאיות והיפניות שלא נותנות דבר ואתה צריך לקנות עצמאית אח"כ. אני יכול לספר לך שמאוד אהבתי את הדודג' JOURNY אבל היא נפסלה מבחינתנו בגלל בעיות אמינות חמורות כמו פנאלים שמתפרקים, גשם שנכנס בכמויות דרך החלונות ודרך הסאן רוף, מנוע שמסרב להניע ועוד. וזה מדגם חדש שיצא רק שנה שעברה, בציון אמינות הרכב קיבל 2 מתוך 5. לבסוף אל תשכח שהדגמים שמגיעים לארה"ב שונים מאלו שמגיעים לישראל מבחינת מנועים וגימור. הדגם בעל מנוע ה-3.3 ליטר כלל לא מגיע לארץ, לארץ מגיע רק ה-2.0 וה-2.4 ליטר.
 

zelig0n

New member
תגובות

רענן, בשביל שאבין יותר על מה אתה מדבר, תוכל לפרט למחירים של אילו רכבים אתה משווה את הסורנטו? טל, זו דעתי (לא סטטיסטיקות ולא תמונה שמשתנה), עבר זמן רב מאז שקראתי בפורומי הרכב השונים וכאשר הדוגמאות השליליות דופקות אצלי על הדלת אני אומר דרשני. שמח לשמוע שהם השתפרו בשנים האחרונות, לא מתווכח בנושא אבל עם זאת לא נראה לי שאלך לכיוון כשמסביב יש לי כ"כ הרבה אלטרנטיבות. אהוד, אני דיברתי על השוק המקומי בארה"ב (ומניח שאתה דיברת על הארץ), אין לי מושג מה מצב השוק בארץ.
 
למעלה