כרבולית משאריות פליזים

ש מ ש א

New member
כרבולית משאריות פליזים

בנוסף לשימוש שעשיתי באימרות של הפליזים [זוכרות את השטיח הסרוג?],
אספתי גם שאריות במשך מספר שנים - וכל החומים, הבז'ים והאוף-וייטים
נקבצו כעת לכירבולית שסודרה מהמון גוונים שונים,
אבל בכל זאת הצליחה לקבל צורה די אחידה.
 

ש מ ש א

New member
וגילוי כירבולי נאות

כפי שכבר ראיתן - הפינות מעוגלות והמסביב פשוט גמור באוברלוק.
ועכשיו אני מגלה לכם את סוד הצד האחורי,
ולמה זה נתפר מהר ובכיף.
 

ש מ ש א

New member
לא קשה לתפור פליס

במיוחד אם משתמשים במחט מתאימה [זהב, או עם ראש כחול]
אבל כאן כפי שראית תפרתי פשוט באוברלוק וזה היה ממש כיף.
 

ש מ ש א

New member
לא מבינה את זה. מצטערת.

קודם לא הופיעה התמונה, ועכשיו יש שתיים.
 
אהבתי. איזה קיצור דרך

אהבתי את קיצור הדרך של האוברלוק. עכשיו כשאני סוף סוף משחילה אוברלוק כמו בן אדם (והמכונה אצלי כבר 22 שנים) אני רואה כמה שזה אביזר שימושי.
שאלה - איך ניזהרת מלמתוח את הפליז? האם לא נתפר לך עם תלתלים?
 

ש מ ש א

New member
מתיחת הפליז

רוב הפליזים שהשאריות שלהם השתתפו בטלאים האלה, הם מהסוג הפחות רך ונמתח.
במקרה זה - שני הדברים היחידים שהתייחסתי אליהם בתפירה, היו סדר הצבעים
וכיוון הבד. כאן כיוונתי שכל הריבועים יהיו תפורים לאותו כיוון, וזה עבד טוב.
גם האוברלוק מסתדר מצויין עם סריגים ולא ממש מותח אותם [קצת מותח בפינות המעוגלות,
וזה מסתדר מצויין בגיהוץ על בד רטוב- כלומר גיהוץ באדים].

אבל אם הייתי פוגשת בבעיה, שנוצרת לעתים בתפירת פליזים רכים ונמתחים,
הייתי מנסה לחבר את הריבועים בשתי וערב, כלומר: לסובב אותם כך שצד נמתח
ייתפר אל צד שאינו נמתח - ואז הם קצת "מרסנים" אחד את השני.
 
תודה על הפטנט של שתי וערב

זה רעיון טוב ואנסה לזכור אותו בעבודות עם פליז. אני לדוגמא, הייתי מקובעת והייתי מנסה לחזק בסוג של פליזלין. זה אולי היה מקבע את הבד, אבל הוא לא היה נשאר כייפי. אז שוב - תודה על ההסברים.
 
למעלה