כצריכים לבחור בית ספר חדש לילד

כצריכים לבחור בית ספר חדש לילד

מה אני כאמא צריכה לבדוק, כדי להיות בטוחה שבית הספר הספציפי, הוא נכון לילדים שלי?
 

מחשבות

New member
מי האוכלוסיה הלומדת בו ומה השמועות

הרצות עליו. באופן כללי, רצוי שזה יהיה בית ספר שבו לומדים/ילמדו חברים של הילד מהשכונה.
 

מירי,

New member
הכל גמיש....

המנהלת שלנו התחלפה בתחילת שנה"ל (נובמבר פרשה לפנסיה) יש לנו 9 מורות חדשות (כולל המחנכת של הבכור) והדעות על ביה"ס נעות בין זוועה לנהדר
 

מלמלה

New member
איך בודקים?

אם אני שוקלת לעבור לאיזור מגורים אחר איך אני בודקת את הדברים האלה? וסליחה לסוף עונה שאני מתעלקת לך על השאלה
 

noa_f

New member
מגיעה בשישי בצהרים ליד השער

ושואלת כמה הורים... מסתובבת בביה"ס ומסתכלת איך הוא נראה: מקושט? עבודות תלמידים על הקירות (ואיך הן)? נקי? אם הוא יפה ומקושט, זה אמנם לא מבטיח שהוא מאוד מוצלח אבל אם ביה"ס מלוכלך ומוזנח - די בטוח שהוא גרוע. לפעמים אפשר לקבוע שיחה עם מנהלת ביה"ס ולשאול אותה על ביה"ס: האם יש להם תוכניות מיוחדות, מה הדגשים שלהם. כמובן שלא תקבלי מידע אובייקטיבי, אבל זה עוד איזשהו מדד (נכונות לשיחה, פתיחות, האם האשה נעימה וכו') אם אתם כבר יודעים לאיפה עוברים, פשוט לדבר עם שכנים בעלי ילדים. על ביה"ס כולם שמחים לקטר.
 

מלמלה

New member
תודה על התשובה שהיא באמת מלאה

האמת באנחנו שוקלים לעבור לאיזור צפון המרכז אתמול אמרה לנו חברה שצריך לבחור את המקום המגורים לפי צרכי הילדים
 
ביקרתי בבית הספר החדש

נראה יפה, נקי, עבודות של תלמידים על הקירות, שומר שלא נותן לכל אחד להכנס מבלי להציג תעודת זהות. לפי בירורים שלי, בית הספר הזה הוא על רמה גבוהה ויש ביקורות טוב.
 
ועכשיו תחשבי על הילדים שלך ותראי

איך הם משתלבים בו- למשל אצלינו יש בית ספר בעיר עם ביקורת נהדרת של ההורים אבל מצד שני בית הספר ידוע כשם דגש על השגיות בלבד וילדים שאינם מצליחים היטב היטב בלימודים, סובלים שם מאוד. אז לא רק ניקיון ושומר בכניסה הם קריטריונים (ובעיני הם כן חשובים) אלא גם מה שמנהלת בית הספר והצוות דוגלים בו כדרך חינוכית.
 

kimc

New member
אנחנו בעיקר דברנו עם הורים ושמענו

מנסיונם עם המוסד. מלבד מה שהציעו ניתן גם לבדוק מה קורה בהפסקה, האם החצר נמצאת תחת השגחה של מורים, האם המשחקים בהפסקות לא עוברים לפסי אלימות וכו'
 
למעלה