ברכבת מכפ"ס צפונה
למיטב הבנתי, כאשר קונים כרטיס נסיעה ברכבת מכפר סבא לחיפה (או לכל תחנה צפונית אחרת, וגם הפוך כמובן), משלמים עבור נסיעה בודדת - מתחנת המוצא לתחנת היעד, ולא עבור נסיעה לתל אביב ומשםפ ליעד, אפילו אם צריך להחליף רכבת שם. התעריף נקבע על-ידי משרד התחבורה בעצת רכבת ישראל. ההחלטות על הקמת קווי רכבת חדשים מאז קום המדינה מתקבלות קודם כל במשרד התחבורה, זאת מפאת היות רכבת ישראל גוף ממשלתי (גם כאשר היא חלק מרשות הנמלים והרכבות) שמתשמש בכספי הציבור ליישום הפרוייקטים. כלומר, מי שמחליטה אם לבנות קו (יקר מאוד, דרך אגב) בין כפ"ס לנתניה היא הממשלה, אותה אנחנו בוחרים, כזכור, בעקיפין. אותה הממשלה צריכה לקחת תקציב נתון (שלשמחתנו גדל בשנים האחרונות, אבל לא מספיק לדעתי) ולהחליט מה כדאי לעשות איתו, מפני שהוא לא מספיק להכל - מה יותר דחוף, הקו לראשון לציון או קו מכפר סבא לרעננה ולשפיים? הקו לכרמיאל או הקו לנתיבות ושדרות? מה יותר משתלם כלכלית עד לבחירות הבאות - הקו לאילת או הקו לנצרת? ומה יותר משתלם פוליטית, הקו החדש לירושלים או חידוש שירות הנוסעים לדימונה ולאקשלון? (שימו לב שאני לא מביע דעה או שואל לדעתכם, רק מסביר את הדילמות) כאמור, בדמוקרטיה יש לנו דרך להשפיע ולשנות את ההחלטות בדילמות האלו - פנייה בכתב ובעיתונות אל הגופים המתאימים, והכי חשוב אולי - לזכור להצביע בעבור מי שהתייחס כמו שרצינו שיתייחס, ולא בשביל מי שצועק הכי חזק שצריך לפנות התנחלויות או לחילופין לבנות התנחלויות חדשות. אבל זו רק דעתי