כפר סבא לצפון ברכבת

מצב
הנושא נעול.

syair

New member
כפר סבא לצפון ברכבת

כפר סבא לצפון ברכבת
למישהו יש מושג למה אם נוסעים מכפר סבא או פ"ת לחיפה. צריך לשלם קודם על נסיעה לת"א ואח"כ מת"א לחיפה? כפר סבא נמצאת צפונית לת"א, ותושביה מקבלים עונש על כך שרכבת ישראל לא בנתה קו מכפר סבא לנתניה? דרך אגב הנסיעה בקו 947 מכפר סבא זולה מהנסיעה ברכבת, כי שם לא מחשבים שקודם נוסעים לת"א.
 
ברכבת מכפ"ס צפונה

כפר סבא לצפון ברכבת
למישהו יש מושג למה אם נוסעים מכפר סבא או פ"ת לחיפה. צריך לשלם קודם על נסיעה לת"א ואח"כ מת"א לחיפה? כפר סבא נמצאת צפונית לת"א, ותושביה מקבלים עונש על כך שרכבת ישראל לא בנתה קו מכפר סבא לנתניה? דרך אגב הנסיעה בקו 947 מכפר סבא זולה מהנסיעה ברכבת, כי שם לא מחשבים שקודם נוסעים לת"א.
ברכבת מכפ"ס צפונה
למיטב הבנתי, כאשר קונים כרטיס נסיעה ברכבת מכפר סבא לחיפה (או לכל תחנה צפונית אחרת, וגם הפוך כמובן), משלמים עבור נסיעה בודדת - מתחנת המוצא לתחנת היעד, ולא עבור נסיעה לתל אביב ומשםפ ליעד, אפילו אם צריך להחליף רכבת שם. התעריף נקבע על-ידי משרד התחבורה בעצת רכבת ישראל. ההחלטות על הקמת קווי רכבת חדשים מאז קום המדינה מתקבלות קודם כל במשרד התחבורה, זאת מפאת היות רכבת ישראל גוף ממשלתי (גם כאשר היא חלק מרשות הנמלים והרכבות) שמתשמש בכספי הציבור ליישום הפרוייקטים. כלומר, מי שמחליטה אם לבנות קו (יקר מאוד, דרך אגב) בין כפ"ס לנתניה היא הממשלה, אותה אנחנו בוחרים, כזכור, בעקיפין. אותה הממשלה צריכה לקחת תקציב נתון (שלשמחתנו גדל בשנים האחרונות, אבל לא מספיק לדעתי) ולהחליט מה כדאי לעשות איתו, מפני שהוא לא מספיק להכל - מה יותר דחוף, הקו לראשון לציון או קו מכפר סבא לרעננה ולשפיים? הקו לכרמיאל או הקו לנתיבות ושדרות? מה יותר משתלם כלכלית עד לבחירות הבאות - הקו לאילת או הקו לנצרת? ומה יותר משתלם פוליטית, הקו החדש לירושלים או חידוש שירות הנוסעים לדימונה ולאקשלון? (שימו לב שאני לא מביע דעה או שואל לדעתכם, רק מסביר את הדילמות) כאמור, בדמוקרטיה יש לנו דרך להשפיע ולשנות את ההחלטות בדילמות האלו - פנייה בכתב ובעיתונות אל הגופים המתאימים, והכי חשוב אולי - לזכור להצביע בעבור מי שהתייחס כמו שרצינו שיתייחס, ולא בשביל מי שצועק הכי חזק שצריך לפנות התנחלויות או לחילופין לבנות התנחלויות חדשות. אבל זו רק דעתי
 

syair

New member
המחירים

ברכבת מכפ"ס צפונה
למיטב הבנתי, כאשר קונים כרטיס נסיעה ברכבת מכפר סבא לחיפה (או לכל תחנה צפונית אחרת, וגם הפוך כמובן), משלמים עבור נסיעה בודדת - מתחנת המוצא לתחנת היעד, ולא עבור נסיעה לתל אביב ומשםפ ליעד, אפילו אם צריך להחליף רכבת שם. התעריף נקבע על-ידי משרד התחבורה בעצת רכבת ישראל. ההחלטות על הקמת קווי רכבת חדשים מאז קום המדינה מתקבלות קודם כל במשרד התחבורה, זאת מפאת היות רכבת ישראל גוף ממשלתי (גם כאשר היא חלק מרשות הנמלים והרכבות) שמתשמש בכספי הציבור ליישום הפרוייקטים. כלומר, מי שמחליטה אם לבנות קו (יקר מאוד, דרך אגב) בין כפ"ס לנתניה היא הממשלה, אותה אנחנו בוחרים, כזכור, בעקיפין. אותה הממשלה צריכה לקחת תקציב נתון (שלשמחתנו גדל בשנים האחרונות, אבל לא מספיק לדעתי) ולהחליט מה כדאי לעשות איתו, מפני שהוא לא מספיק להכל - מה יותר דחוף, הקו לראשון לציון או קו מכפר סבא לרעננה ולשפיים? הקו לכרמיאל או הקו לנתיבות ושדרות? מה יותר משתלם כלכלית עד לבחירות הבאות - הקו לאילת או הקו לנצרת? ומה יותר משתלם פוליטית, הקו החדש לירושלים או חידוש שירות הנוסעים לדימונה ולאקשלון? (שימו לב שאני לא מביע דעה או שואל לדעתכם, רק מסביר את הדילמות) כאמור, בדמוקרטיה יש לנו דרך להשפיע ולשנות את ההחלטות בדילמות האלו - פנייה בכתב ובעיתונות אל הגופים המתאימים, והכי חשוב אולי - לזכור להצביע בעבור מי שהתייחס כמו שרצינו שיתייחס, ולא בשביל מי שצועק הכי חזק שצריך לפנות התנחלויות או לחילופין לבנות התנחלויות חדשות. אבל זו רק דעתי
המחירים
בדקתי את המחירים המדוייקים. ונסיעה מהוד השרון/כ"ס לחיפה (החלפת רכבת בת"א אונ') עולה 33 ש"ח. נסיעה מהוד השרון לת"א עולה 12 ש"ח, ומת"א לחיפה 24 ש"ח. אותה נסיעה באגד עולה 27 ש"ח. אמנם יש פה איזושהי הנחה, אבל זה די נראה שמשלמים כדי לחזור, כלומר כ"ס יותר קרובה לחיפה מאשר ת"א, אבל צריך לשלם 50% יותר עבור הכרטיס, ואני לא מבין את ההגיון שבדבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה