כפל מספרי קווים

danezeq

Member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
 

srulak

Member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
תל השומר יש שני קווי 7. של דן לעתידים ושל קווים ליהוד
 

DanBus43Maalit72

Active member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
אני יודע שיש כמה מקרים כאלו בגוש דן.
שני קווים עם אותו מספר באותה תחנת היו כאלו מקרים בעבר אז למשל עם שני קווי 1 בחולון שהיו באותה תחנה עד לרפורמה של יולי 2011.
קווים סמוכים באותו איזור עם אותו מספר יש די הרבה.

באיזור קניון איילון יש שני קווי 2 ושני קווי 240. רק רחוב מבצע קדש מפריד בין קו 2 התל אביבי וקו 2 של בני ברק. בבני ברק יש שני קווי 240 כאשר האחד של דן לבת ים והשני של קווים למודיעין עילית.

בכפר סבא יש שני קווי 1, בחולון וראשל"צ יש שני קווי 5 קרובים אחד לשני, באיזור מחלף אלוף שדה ותה"ש יש שני קווי 166, בפתח תקווה יש שני קווי 17, ברעננה וכפר סבא יש קווים סמוכים עם אותו מספר(2, 5, 8), באיזור רחובות והמושבים באיזור יש שני קווי 51, בנס ציונה ורחובות יש שני קווי 13.

בתל אביב יש שני קווי 6, 7, 17, 104, 106, 112, 278, 299, 379.

במחלף בן שמן יש שני קווי 408 בכמעט אותן תחנות.
 

srulak

Member
אני יודע שיש כמה מקרים כאלו בגוש דן.
שני קווים עם אותו מספר באותה תחנת היו כאלו מקרים בעבר אז למשל עם שני קווי 1 בחולון שהיו באותה תחנה עד לרפורמה של יולי 2011.
קווים סמוכים באותו איזור עם אותו מספר יש די הרבה.

באיזור קניון איילון יש שני קווי 2 ושני קווי 240. רק רחוב מבצע קדש מפריד בין קו 2 התל אביבי וקו 2 של בני ברק. בבני ברק יש שני קווי 240 כאשר האחד של דן לבת ים והשני של קווים למודיעין עילית.

בכפר סבא יש שני קווי 1, בחולון וראשל"צ יש שני קווי 5 קרובים אחד לשני, באיזור מחלף אלוף שדה ותה"ש יש שני קווי 166, בפתח תקווה יש שני קווי 17, ברעננה וכפר סבא יש קווים סמוכים עם אותו מספר(2, 5, 8), באיזור רחובות והמושבים באיזור יש שני קווי 51, בנס ציונה ורחובות יש שני קווי 13.

בתל אביב יש שני קווי 6, 7, 17, 104, 106, 112, 278, 299, 379.

במחלף בן שמן יש שני קווי 408 בכמעט אותן תחנות.
בפתח פתרו את זה ע"י הוספת א' למספר הקו. לדוגמא בתקופת קווים 53 היה נוסע גם לתחנה המרכזית וגם לרכבת קריית אריה. בגלל תחנות משותפות באם המושבות הותיקה אפיקים שינוי את מספר הקו לתחנה המרכזית ל 53א. כנל קו 47 לבר אילן בגלל תחנות משותפות בגבעת שמואל
 

שלום 202

Active member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
יש שני קווי 350 במחלף גבעת שמואל,
אחד לאשדוד ואחד לפתח תקווה.
 

חוטהשני

New member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
קו 947 מחיפה לירושלים ולהיפך בתחנה המרכזית בנתניה נמצא באותו מיקום ולעתים זה יכול ליצור בלבול... (גם בצומת רעננה זה עלול לגרום לבלבול אבל שם יש לכל כיוון תחנה נפרדת...בנתניה התחנה היא אותה תחנה..)
 
קו 947 מחיפה לירושלים ולהיפך בתחנה המרכזית בנתניה נמצא באותו מיקום ולעתים זה יכול ליצור בלבול... (גם בצומת רעננה זה עלול לגרום לבלבול אבל שם יש לכל כיוון תחנה נפרדת...בנתניה התחנה היא אותה תחנה..)
אותו דבר עם קווי אגד בתחנה המרכזית בערד. הקצו לאגד רק רציף אחד (תכל'ס הגיוני נוכח כמות הנסיעות שהם מבצעים), אבל באותו רציף עוצרים:
קו 384 לכיוון ב"ש וקו 384 לכיוון ים-המלח
קו 421 לכיוון ת"א וקו 421 לכיוון ים-המלח

ובנוסף, מכיוון שזה כבר הרציף של הקווים לים-המלח ולת"א, אז גם נוסף לרציף 400 של מטרופולין שמחבר את ים-המלח לרכבת להבים.
הבעיה היא שהנסיעות של 400 לשני הכיוונים מגיעות לתחנה המרכזית בערך באותו הזמן (הפרש של 5-10 דק', תלוי בתנועה), ואז כדי למנוע התנגשויות קו 400 ללהבים יוצא מרציף אחר, ואפילו לא הרציף הסמוך.
 

נתנאל531

Well-known member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
משהו דומה - לקו 342 (חיפה - נצרת עילית) יש שני מסלולים שונים לגמרי, אך שניהם ממוספרים באותו אופן.
מסלול אחד: מרכזית המפרץ - קריון - אפק - צומת סומך, מסלול שני: מרכזית המפרץ - צ.ק. אתא - מרכז ק. אתא - צומת סומך

כשעולים בתחנה, אי אפשר לדעת מה המסלול של 342 ללא שאלת הנהג או בדיקה באפליקצית זמן אמת
 

DanBus43Maalit72

Active member
משהו דומה - לקו 342 (חיפה - נצרת עילית) יש שני מסלולים שונים לגמרי, אך שניהם ממוספרים באותו אופן.
מסלול אחד: מרכזית המפרץ - קריון - אפק - צומת סומך, מסלול שני: מרכזית המפרץ - צ.ק. אתא - מרכז ק. אתא - צומת סומך

כשעולים בתחנה, אי אפשר לדעת מה המסלול של 342 ללא שאלת הנהג או בדיקה באפליקצית זמן אמת
ובנוסף יש באיזור שני קווי 352 בשני ישובים סמוכים אחד לשני
 

חעחעחע11

Active member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
פתח תקווה - שני קווי 89 של אפיקים מהתחנה המרכזית:
לקדומים ולקיבוץ נחשונים
 
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
לפני כמה שנים הטמיעו במערכת רישוי הקווים בדיקה שמוודאת שקווים חדשים לא יכולים לקבל מספר קו ש"כבר תפוס".
הקריטריונים הם:
א. לא באותה תחנה (כמובן)
ב. לא באותו ציר גם אם אין תחנה משותפת (ובעקרון גם לא בצירים שחוצים אחד את השני, אבל אני לא בטוח שזה בבדיקה).
ג. לא באותה עיר. (וזה כי כשמישהו מחפש "קו 1 בכפר סבא" הוא לא צריך לקבל יותר מתוצאה אחת ולנחש לפיה).

מאז באמת תופעת המספרים הכפולים נעצרה ולא ממשיכה להתפתח.

לגבי קווים שנפתחו בעבר, כדוגמת 240 שהובאו כאן כדוגמה (בעיה שנוצרה ב-2011 עקב הרפורמה כי קו 240 למודיעין עילית ותיק יותר) או כדוגמת קו 1 בכפר סבא (בעיה שנוצרה ב-2014 כמדומני עם הארכת קו 1 הרענני לתוך כפר סבא). נעשה טיפול הדרגתי להפחתת התופעה. והיו די הרבה חפיפות שבוטלו (בירושלים לדוגמה נעשתה עבודה גדולה בהקשר הזה מול אגד ומפעילות מזרח ירושלים). אבל זה לא נמצא במקום גבוה בסדרי העדיפויות לעומת כל המטלות האחרות ולכן הטיפול עוד הושלם. חושב לציין שלא מדובר רק בשינוי מספר קו פשוט, זה דורש החלפת כל הדגלים בתחנות, השילוט הסטטי, הדרכת נהגים ויידוע הנוסעים על השינוי. לכן במקומות בהם מתוכנן בכל מקרה בעתיד הקרוב שינוי גדול יותר (רה ארגון או מכרז) מעדיפים לחכות לשינוי הגדול.

לגבי קווים שעוצרים באותה תחנה בשני כיווני הנסיעה (לדוגמה בתוך מסוף או בתוך יישוב קטן). מאחר ולא בכל מקום אפשר או נכון לייצר שתי תחנות שונות זו בעיה שאולי אפשר קצת לצמצם אותה, אבל לא יהיה לה פתרון מוחלט. הדוגמאות שניתנו של מרכזית נתניה או ערד בהחלט ניתנות לפתרון על ידי הצרחת פעילות ברציפים עם מפעיל אחר (זה גם לא פשוט כמו שזה נשמע אבל בהחלט אפשרי) אבל במסופון אורנית לדוגמה שיש בו רק תחנה אחת, או בכל שכונת בלון עם רחובות צרים ושירות חד סטרי עקב בעיות עבירות אין לזה פתרון.

ולגבי 342 שהועלה ועוד כמה קווים כאלה שיש להם חלופות עם הבדלים משמעותיים בינהם שמחייבים "לשאול את הנהג". גם זו תופעה שמצטמצמת עם הזמן, אני מקווה שגם ל-342 יבוא גואל בקרוב והוא יפוצל לשני קווים נפרדים (כי בפועל זה מה שהם).

מה שחשוב להבהיר הוא שזו תופעה שמצטמצמת כי משרד התחבורה ער לה.
 

שלום 202

Active member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
שני קווי 23 בנתניה.
אחד למשבים באיזור, ואחד פנימי.
 

yair480

Active member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
בירושלים פועלים שתי קווי 290/295.
ויש להם תחנות באזור בנייני האומה.

המספרים האלה נוסעים מירושלים לבית"ר ומופעלים ע"י חברת קווים.
והם גם פועלים מירושלים לאריאל ע"י חברת אפיקים.
 

topcat115

Member
במסגרת כתבה אשמח לקבל כמה שיותר דוגמאות לכפל מספרי קווים שעוברים באותו אזור, או אפילו תחנה. (כלומר קווים שונים ליעדים שונים עם אותו מספר)
יעזור לי מאוד. תודה רבה :)
בחיפה יש שני קווי 1, יש להם אפילו תחנות משותפות.
שני קווי 3 שיש להם תחנה משותפת.
שני קווי 18, מסלולים שונים.
שני קווי 27, מסלולים שונים.
 

danezeq

Member
בחיפה יש שני קווי 1, יש להם אפילו תחנות משותפות.
שני קווי 3 שיש להם תחנה משותפת.
שני קווי 18, מסלולים שונים.
שני קווי 27, מסלולים שונים.
כלומר יש תחנה שיש בה קו של המטרונית + קו 1 אחר שהוא לא מטרונית?
 

DanBus43Maalit72

Active member
כן, בדיוק.
כנ"ל גם קו 3.
לגבי המטרונית בחיפה והרכבת הקלה בי-ם לצערנו במדינה לא נהוג לשלב את הקווים הללו יחד עם המספור הקיים של קווי האוטובוס בניגוד לאירופה או צפון אמריקה שבחלק מהערים מספרם של קווי המטרו/רק"ל הם חלק אינגטרלי משיטת מספור הקווים.

דוגמא לשינוי אפשרי במספור הקווים בחיפה:
שינוי מספרו של קו 101 הקיים למספר פנוי אחר.
כרמלית >> 100.
מטרונית 1 >> 101.
מטרונית 2 >> 102.
מטרונית 3 >> 103.
מטרונית 4(עתידי) >> 104.
רכבלית >> 109.
 
למעלה