Ccyclist
Well-known member
לאחר הביקורת: רגב הודיעה על חידוש הפעלת קווי הרכבת המרכזיים בשעות הערב
שרת התחבורה מירי רגב החליטה כי רכבת ישראל תפעיל את קו נהריה-חיפה-תל אביב גם בשעות הערב. הרכבת הושבתה בקו זה בשעות הערב ובמהלך סופי השבוע בגלל עבודות החשמול. נוסעים רבים הביעו תרעומת והנושא זכה לסיקור נרחב בסדרת כתבות ב-ynet
m.ynet.co.il
כתבות התלונה בטמקא נשאו פרי (חלקי) ולפי המפורסם בכתבה זו שלוש רכבות יוארכו צפונה אל חיפה בשעות הערב, אחת פרברית שמקורה מרחובות ושתיים שמקורן במודיעין. יהיו גם שתי רכבות נהריה - מודיעין לקישור מצפון לדרום בערב.
השאלה היא אם שלושה רכבות זה מספיק לשרת מדינה שלמה. איכשהו אני חושב שיהיו בעיות בהשגת שוברים (כ 1,200- 1,500 בסך הכל) וסיפורי אימה של נוסעים שסמכו על הרכבות החדשות ונתקעו במרכז.
כל רציפי ר"י מיועדים להפעלה דו כיוונית ולכן אפשר לדעתי לתחום בכל פעם תחום חד-מסילתי לעבודות החישמול בשעות הפעילות ולבצע עבודות כמו קביעת עמודים על המסילה הסגורה. עבודות שמחייבות עבודה על שני הצדדים כמו קיבוע פורטלים או חיווט במפלגים צריכות להתבצע בלילה כשהרכבת אינה פעילה. אני די בטוח שבהפעלה חד מסילתית אפשר להגיע לתדירות גבוהה יותר מהפתרון המצומצם של שרת התחבורה, תדירות חצי שעתית לכל כיוון לפחות.