כנס המציעים למערכת הרכבתית של הרק"ל בגוש דן

מצב
הנושא נעול.
מה זה משנה בפועל?

האם זוהי פעם ראשונה
שבה פרסום רשמי של נת"ע מציין שהקו הכחול יהיה LRT במקום BRT?
מה זה משנה בפועל?
הרי הם אינם מסוגלים בכלל לבצע את הקו הכחול מבחינה פיסית!
לא משנה אם זה יהיה LRT, BRT, XRT או DDT!

יש שלושה מקומות לאורך התוואי ברחובות ונ"צ שלא ניתן להעביר בהם שום דבר, והם יודעים זאת.
הם בכלל לא התחילו לפנות את המבנים שמפריעים ולא בטוח שיעשו זאת אי פעם.
רק דמיין מה יקרה אם יתחילו לפנות מבנים בשעריים למען הפרוייקט... אלו צרחות ומחאות "חברתיות", איזו חגיגה של התקשורת. הילרי קלינטון המטומטמת תנאם בCNN ותגיד שהמדיניות של ביבי היא כמו אפרטהייד, רחל סמרטוטוביץ' תגיד שהממשלה מוכרת את העניים לטייקונים, ושטרסלר יצרח שלא צריך רק"ל אלא כדורים פורחים מונעים בגז עצבים... כמובן שצ'רלי ביטון וסעדיה מרציאנו יוציאו את עצמם מהנפטלין ויילכו להפגין נגד הפגיעה ב"שחורים". שישו ושמחו...
 

darkshadow1

New member
איזו בעיה יש בנס ציונה?

מה זה משנה בפועל?
הרי הם אינם מסוגלים בכלל לבצע את הקו הכחול מבחינה פיסית!
לא משנה אם זה יהיה LRT, BRT, XRT או DDT!

יש שלושה מקומות לאורך התוואי ברחובות ונ"צ שלא ניתן להעביר בהם שום דבר, והם יודעים זאת.
הם בכלל לא התחילו לפנות את המבנים שמפריעים ולא בטוח שיעשו זאת אי פעם.
רק דמיין מה יקרה אם יתחילו לפנות מבנים בשעריים למען הפרוייקט... אלו צרחות ומחאות "חברתיות", איזו חגיגה של התקשורת. הילרי קלינטון המטומטמת תנאם בCNN ותגיד שהמדיניות של ביבי היא כמו אפרטהייד, רחל סמרטוטוביץ' תגיד שהממשלה מוכרת את העניים לטייקונים, ושטרסלר יצרח שלא צריך רק"ל אלא כדורים פורחים מונעים בגז עצבים... כמובן שצ'רלי ביטון וסעדיה מרציאנו יוציאו את עצמם מהנפטלין ויילכו להפגין נגד הפגיעה ב"שחורים". שישו ושמחו...
איזו בעיה יש בנס ציונה?
כל הכביש ממרכז רחובות וצפונה הוא ברוחב של שני נתיבים לכיוון ויותר, כך שאפשר לגרוע בקלות יחסית נתיב לטובת הקו הכחול. לדעתי הבעיה היא בעיקר במרכז רחובות, ובאמת שלא ברור לי איך מתכוונים לפתור אותה.
 
אם הצליחו לפתור את הבעיות בהדר ובעיר התחתית

איזו בעיה יש בנס ציונה?
כל הכביש ממרכז רחובות וצפונה הוא ברוחב של שני נתיבים לכיוון ויותר, כך שאפשר לגרוע בקלות יחסית נתיב לטובת הקו הכחול. לדעתי הבעיה היא בעיקר במרכז רחובות, ובאמת שלא ברור לי איך מתכוונים לפתור אותה.
אם הצליחו לפתור את הבעיות בהדר ובעיר התחתית
בחיפה ובמרכז ירושלים הצפוף, אפשר לפתור גם את הבעיות ברחוב הרצל ברחובות.
גם בתוואי הקו הסגול במרכז תל אביב צפויות בעיות.
גם ברחובות אחוזה ברעננה וויצמן בכפר סבא יש קטעים בעייתיים.
אבל הבעיות הללו פתירות.
 
מה זה "פתירות"?

אם הצליחו לפתור את הבעיות בהדר ובעיר התחתית
בחיפה ובמרכז ירושלים הצפוף, אפשר לפתור גם את הבעיות ברחוב הרצל ברחובות.
גם בתוואי הקו הסגול במרכז תל אביב צפויות בעיות.
גם ברחובות אחוזה ברעננה וויצמן בכפר סבא יש קטעים בעייתיים.
אבל הבעיות הללו פתירות.
מה זה "פתירות"?
ברור שאפשר לפתור את הבעיות. צריך להרוס בתים ולהרחיב את הכביש. קדימה, למה אתה מחכה? נו? מה, עוד לא הרסת? אה, כנראה שזה לא כל כך פשוט...
חוץ מזה, מאחר שאף אחד לא התחיל בכלל לנסות לפתור אותן, זה לא עוזר שהן פתירות. ומכיוון שגם בעוד 10 שנים אף אחד לא ינסה לפתור אותן, זה ימשיך לא לעזור.
 
איזור תחנה מרכזית

איזו בעיה יש בנס ציונה?
כל הכביש ממרכז רחובות וצפונה הוא ברוחב של שני נתיבים לכיוון ויותר, כך שאפשר לגרוע בקלות יחסית נתיב לטובת הקו הכחול. לדעתי הבעיה היא בעיקר במרכז רחובות, ובאמת שלא ברור לי איך מתכוונים לפתור אותה.
איזור תחנה מרכזית
המעבר שם צר מדי.
כמובן ששני המקומות ברחובות הם בעייתיים אפילו יותר.
 

amit1270

New member
צא מהקופסה

איזור תחנה מרכזית
המעבר שם צר מדי.
כמובן ששני המקומות ברחובות הם בעייתיים אפילו יותר.
צא מהקופסה
יש פתרונות גם לרחובות צרים יחסית. חוצמזה אין שום בעיה ליד "התחנה המרכזית" של נס ציונה. יש שם כביש דו-מסלולי עם שני נתיבים בכל כיוון, ובשום מקום לא כתוב שבכביש שלצד ה-BRT צריך להיות יותר מנתיב בכל כיוון או יותר מכיוון אחד.
 

amit1270

New member
BRT או רק"ל...

צא מהקופסה
יש פתרונות גם לרחובות צרים יחסית. חוצמזה אין שום בעיה ליד "התחנה המרכזית" של נס ציונה. יש שם כביש דו-מסלולי עם שני נתיבים בכל כיוון, ובשום מקום לא כתוב שבכביש שלצד ה-BRT צריך להיות יותר מנתיב בכל כיוון או יותר מכיוון אחד.
BRT או רק"ל...
 

darkshadow1

New member
2 נתיבים+חניות+אי תנועה.

צא מהקופסה
יש פתרונות גם לרחובות צרים יחסית. חוצמזה אין שום בעיה ליד "התחנה המרכזית" של נס ציונה. יש שם כביש דו-מסלולי עם שני נתיבים בכל כיוון, ובשום מקום לא כתוב שבכביש שלצד ה-BRT צריך להיות יותר מנתיב בכל כיוון או יותר מכיוון אחד.
2 נתיבים+חניות+אי תנועה.
 

amit1270

New member
כנ"ל לגבי הרצל ברחובות

לא בכל מקום יש חנייה, אבל אכן
רחוב ויצמן בנס ציונה הוא לא צר באף קטע ואין שום בעיה להעביר שם קו BRT/רק"ל.
כנ"ל לגבי הרצל ברחובות
אם כי שם יש קטעים צרים יותר (אבל ככל הידוע לי יש כוונה להפוך חלק מהרחוב לרת"צ).
 
זה בכלל לא משנה

כנ"ל לגבי הרצל ברחובות
אם כי שם יש קטעים צרים יותר (אבל ככל הידוע לי יש כוונה להפוך חלק מהרחוב לרת"צ).
זה בכלל לא משנה
גם אם חלק מהרחוב יהפוך לרת"צ, זה לא יפתור את בעיית שני הקטעים הצרים. מה תעשה? תעביר את הקו הכחול בטלפורטציה? או שתוותר על חלק ממנו? אחיזת עיניים ולא יותר.
 

amit1270

New member
כמה נתיבים הקו הכחול צריך??

זה בכלל לא משנה
גם אם חלק מהרחוב יהפוך לרת"צ, זה לא יפתור את בעיית שני הקטעים הצרים. מה תעשה? תעביר את הקו הכחול בטלפורטציה? או שתוותר על חלק ממנו? אחיזת עיניים ולא יותר.
כמה נתיבים הקו הכחול צריך??
 
בדיוק כמו בפ"ת או חיפה

כמה נתיבים הקו הכחול צריך??
בדיוק כמו בפ"ת או חיפה
אתה חייב נתיב לכל כיוון לקו הכחול (עם שטח הפרדה ביניהם או בלי , כמובן שעם הפרדה יש יותר מקום שנדרש בכביש).
אח"כ הפרדה פיסית בין כל צד של הקו הכחול לבין הנתיבים הרגילים.
אח"כ שני נתיבים לכל כיוון לתנועה הרגילה.
סה"כ שתי מדרכות+6 נתיבים+שניים או שלושה שטחי הפרדה.
ברחובות בשני מקומות ובנ"צ במקום אחד אין אפשרות להעביר את זה. נקודה סוף.
ולא לשכוח - באיזור הרמזורים צריך רוחב נוסף לנתיבי פניה שמאלה ואיי תנועה. ל"שמחתך" הרבה בכל שלושת המקומות הבעייתיים יש גם רמזורים...

כמובן ששני נתיבי תנועה לכל כיוון למכוניות/אוטובוסים רגילים הם הכרחיים בגלל ההפרדה הפיסית. אחרת כל מכונית שחונה/נתקעה/"עצרתי לרגע לקנות סיגריות" תסתום בשניה אחת את כל הציר.
ואם אין הפרדה פיסית? אין בעיה, פשוט כל המכוניות הפרטיות ייסעו ויחנו על הנתיב של קו הכחול בדיוק כמו שהמכוניות בי-ם חוסמות את הרק"ל.
 

amit1270

New member
שני נתיבים בכל כיוון ממש לא הכרחיים

בדיוק כמו בפ"ת או חיפה
אתה חייב נתיב לכל כיוון לקו הכחול (עם שטח הפרדה ביניהם או בלי , כמובן שעם הפרדה יש יותר מקום שנדרש בכביש).
אח"כ הפרדה פיסית בין כל צד של הקו הכחול לבין הנתיבים הרגילים.
אח"כ שני נתיבים לכל כיוון לתנועה הרגילה.
סה"כ שתי מדרכות+6 נתיבים+שניים או שלושה שטחי הפרדה.
ברחובות בשני מקומות ובנ"צ במקום אחד אין אפשרות להעביר את זה. נקודה סוף.
ולא לשכוח - באיזור הרמזורים צריך רוחב נוסף לנתיבי פניה שמאלה ואיי תנועה. ל"שמחתך" הרבה בכל שלושת המקומות הבעייתיים יש גם רמזורים...

כמובן ששני נתיבי תנועה לכל כיוון למכוניות/אוטובוסים רגילים הם הכרחיים בגלל ההפרדה הפיסית. אחרת כל מכונית שחונה/נתקעה/"עצרתי לרגע לקנות סיגריות" תסתום בשניה אחת את כל הציר.
ואם אין הפרדה פיסית? אין בעיה, פשוט כל המכוניות הפרטיות ייסעו ויחנו על הנתיב של קו הכחול בדיוק כמו שהמכוניות בי-ם חוסמות את הרק"ל.
שני נתיבים בכל כיוון ממש לא הכרחיים
ברחובות כבר יש לפחות 3 "עוקפי הרצל" שחוצים את העיר. אין שום סיבה שהרחוב הפקוק הזה ימשיך לתפקד כציר לתנועת רכב פרטי לכל אורכו. בכל מערכת תח"צ עילית מתקדמת מוותרים על נתיבים לתחבורה "רגילה" וזה חלק מהעניין.

אגב, איפה בירושלים מכוניות חוסמות את הרק"ל?
 
יש רק עוקף אחד שלם ולא שלושה

שני נתיבים בכל כיוון ממש לא הכרחיים
ברחובות כבר יש לפחות 3 "עוקפי הרצל" שחוצים את העיר. אין שום סיבה שהרחוב הפקוק הזה ימשיך לתפקד כציר לתנועת רכב פרטי לכל אורכו. בכל מערכת תח"צ עילית מתקדמת מוותרים על נתיבים לתחבורה "רגילה" וזה חלק מהעניין.

אגב, איפה בירושלים מכוניות חוסמות את הרק"ל?
יש רק עוקף אחד שלם ולא שלושה
והעוקף הזה מצויין, אבל לא פותר את הבעיה, כי חלק גדול מהתנועה עדיין נוסע בהרצל, וכדי להגיע לעוקף מרוב חלקי העיר צריך לעשות עיקוף גדול דרך הרבה רמזורים. כשהנסיעה קצרה יחסית אין סיכוי שייסעו עד לעוקף.

לגבי י-ם, העלו כאן לפורום יותר מפעם אחת מכוניות שחונות על מסלול הרק"ל וכל הנוסעים מחכים שהוד רוממותו יחזור ממנוחת השבת שלו להזיז את הרכב. בנוסף כמובן שיש צמתים (וגם תמונות כאלו הועלו לפורום) שבהם המכוניות גונבות את הרמזור או גולשות לתוך הנתיב באור אדום והרק"ל לא יכולה לעבור. היו כמה התנגשויות מסוג זה כזכור לך.
 

amit1270

New member
נתחיל בירושלים: החנייה על מסילת הרק"ל בשבת

יש רק עוקף אחד שלם ולא שלושה
והעוקף הזה מצויין, אבל לא פותר את הבעיה, כי חלק גדול מהתנועה עדיין נוסע בהרצל, וכדי להגיע לעוקף מרוב חלקי העיר צריך לעשות עיקוף גדול דרך הרבה רמזורים. כשהנסיעה קצרה יחסית אין סיכוי שייסעו עד לעוקף.

לגבי י-ם, העלו כאן לפורום יותר מפעם אחת מכוניות שחונות על מסלול הרק"ל וכל הנוסעים מחכים שהוד רוממותו יחזור ממנוחת השבת שלו להזיז את הרכב. בנוסף כמובן שיש צמתים (וגם תמונות כאלו הועלו לפורום) שבהם המכוניות גונבות את הרמזור או גולשות לתוך הנתיב באור אדום והרק"ל לא יכולה לעבור. היו כמה התנגשויות מסוג זה כזכור לך.
נתחיל בירושלים: החנייה על מסילת הרק"ל בשבת
לא מפריעה לתנועתה, ובכל אופן לא יצא לי לראות מכוניות חונות על המסילה לאחרונה. חסימות צמתים גם הן נדירות למדי באופן די מפתיע, וכנ"ל לגבי תאונות, שהן נדירות הרבה יותר.

ואם כבר הגענו לירושלים - אפשר להשוות את ציר הרצל ברחובות לרחוב יפו. בשני המקרים מדובר בציר תחבורה מרכזי היסטורי שאיבד את מעמדו וכבר כמעט לא משמש תנועה חוצה (בירושלים כבר הרבה יותר ותיק, אבל זו המגמה). בשני המקרים מדובר בציר הסעת המונים קלאסי שאין כל הצדקה לשמר אותו כציר מרכזי לרכב פרטי, כשהמגמה היא להוציא את המכוניות ממרכזי הערים.
 

darkshadow1

New member
לדעתי אפשר להעיף את החניות מהרחוב,

בדיוק כמו בפ"ת או חיפה
אתה חייב נתיב לכל כיוון לקו הכחול (עם שטח הפרדה ביניהם או בלי , כמובן שעם הפרדה יש יותר מקום שנדרש בכביש).
אח"כ הפרדה פיסית בין כל צד של הקו הכחול לבין הנתיבים הרגילים.
אח"כ שני נתיבים לכל כיוון לתנועה הרגילה.
סה"כ שתי מדרכות+6 נתיבים+שניים או שלושה שטחי הפרדה.
ברחובות בשני מקומות ובנ"צ במקום אחד אין אפשרות להעביר את זה. נקודה סוף.
ולא לשכוח - באיזור הרמזורים צריך רוחב נוסף לנתיבי פניה שמאלה ואיי תנועה. ל"שמחתך" הרבה בכל שלושת המקומות הבעייתיים יש גם רמזורים...

כמובן ששני נתיבי תנועה לכל כיוון למכוניות/אוטובוסים רגילים הם הכרחיים בגלל ההפרדה הפיסית. אחרת כל מכונית שחונה/נתקעה/"עצרתי לרגע לקנות סיגריות" תסתום בשניה אחת את כל הציר.
ואם אין הפרדה פיסית? אין בעיה, פשוט כל המכוניות הפרטיות ייסעו ויחנו על הנתיב של קו הכחול בדיוק כמו שהמכוניות בי-ם חוסמות את הרק"ל.
לדעתי אפשר להעיף את החניות מהרחוב,
ואז גם יתווסף נתיב נסיעה נוסף בחלק מהרחוב וגם תיפתר הבעיה של "עצרתי רגע לקנות סיגריות". בכל מקרה כנראה שהרוב המוחלט של תנועת הקונים ברחוב במשך כמעט כל שעות היום היא נוסעים בתח"צ ותושבי האזור ולא נוסעים ברכבים פרטיים.
 
אין שם מקום בכל מקרה

לדעתי אפשר להעיף את החניות מהרחוב,
ואז גם יתווסף נתיב נסיעה נוסף בחלק מהרחוב וגם תיפתר הבעיה של "עצרתי רגע לקנות סיגריות". בכל מקרה כנראה שהרוב המוחלט של תנועת הקונים ברחוב במשך כמעט כל שעות היום היא נוסעים בתח"צ ותושבי האזור ולא נוסעים ברכבים פרטיים.
אין שם מקום בכל מקרה
בחלק מהקטעים אין בכלל חניות.
הם גם לא ישרים והרוחב שלהם לא אחיד.
לגבי הקונים יש משהו בדבריך, אבל ברחוב נוסעים לא רק קונים כך שזה לא פותר את הבעיה.
 

alantan

New member
אפשר גם ללא הפרדה בין המת"צ לרחוב

בדיוק כמו בפ"ת או חיפה
אתה חייב נתיב לכל כיוון לקו הכחול (עם שטח הפרדה ביניהם או בלי , כמובן שעם הפרדה יש יותר מקום שנדרש בכביש).
אח"כ הפרדה פיסית בין כל צד של הקו הכחול לבין הנתיבים הרגילים.
אח"כ שני נתיבים לכל כיוון לתנועה הרגילה.
סה"כ שתי מדרכות+6 נתיבים+שניים או שלושה שטחי הפרדה.
ברחובות בשני מקומות ובנ"צ במקום אחד אין אפשרות להעביר את זה. נקודה סוף.
ולא לשכוח - באיזור הרמזורים צריך רוחב נוסף לנתיבי פניה שמאלה ואיי תנועה. ל"שמחתך" הרבה בכל שלושת המקומות הבעייתיים יש גם רמזורים...

כמובן ששני נתיבי תנועה לכל כיוון למכוניות/אוטובוסים רגילים הם הכרחיים בגלל ההפרדה הפיסית. אחרת כל מכונית שחונה/נתקעה/"עצרתי לרגע לקנות סיגריות" תסתום בשניה אחת את כל הציר.
ואם אין הפרדה פיסית? אין בעיה, פשוט כל המכוניות הפרטיות ייסעו ויחנו על הנתיב של קו הכחול בדיוק כמו שהמכוניות בי-ם חוסמות את הרק"ל.
אפשר גם ללא הפרדה בין המת"צ לרחוב
הגבהה של המת"צ ב-7 ס"מ אך ללא גדר ומשאירים אי תנועה צר בין שני צדי המת"צ.
 
תשכח מזה

צא מהקופסה
יש פתרונות גם לרחובות צרים יחסית. חוצמזה אין שום בעיה ליד "התחנה המרכזית" של נס ציונה. יש שם כביש דו-מסלולי עם שני נתיבים בכל כיוון, ובשום מקום לא כתוב שבכביש שלצד ה-BRT צריך להיות יותר מנתיב בכל כיוון או יותר מכיוון אחד.
תשכח מזה
אין שם שום אפשרות מעשית להעביר BRT/LRT.
חייבים להרחיב את הכביש בכל 3 המקומות.
מאחר שהקו הכחול אמור להתחיל בצומת ביל"ו, לא ניתן לבצע אותו ללא פתרון של כל השלושה, וכאמור אף אחד לא התחיל עדיין לפתור אותם.

העברת הקו הכחול בכביש כפי שהוא תהיה אסון תחבורתי שיבטל את כל היתרונות שיביא הקו. זה מזכיר לי את רעיון העוועים של האוצר להעביר את הקו הירוק באבן גבירול על פני הקרקע (וזכור לי שאתה תמכת גם באיוולת הזו). במקרה של אבן גבירול לקח להם 12 שנה להתפכח מהאשליה הזו. כמה עשרות שנים ייקחו במקרה של הקו הכחול?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה