כנסו כנסו

Y a n i B

New member
תיקון ניסוח: בפסקה התכוונתי לכתוב ש-

לדוגמא - מבחנים וציונים זה רק כלי, לא מטרה. להבין ולהתמקצע זאת בהחלט מטרה ראויה.
 

lilo4

New member
זה לא בדיוק ככה

אני אתייחס לשני דברים, ואני אתחיל עם הנושא של הצטיינות. אני באופן אישי כן מרגישה שבהרבה מקומות הצטיינות היא משהו שצריך לעשות מתחת לשולחן. כי מי שהתאמץ והצטיין הוא חנון. הגישה היום בהרבה מדינות מתקדמות היא להשקיע מעט ולהרוויח הרבה. בנאדם שהתאמץ כדי להגיע למטרה מסוימת נחשב לפראייר או סתם למוזר. אני זוכרת ששמעתי על מחקר שעשו בנושא- שאלו ילדים מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים. פעם היו תשובות כמו אחות, רופא, מדען, כבאי וכו', היום הכבאי עדיין נשאר, אבל התשובות הפכו להיות מפורסם/זמר/שחקן/משתתף בריאלטי/איש עסקים וכו'. זתומרת היום מייחסים יותר חשיבות להצלחה מהירה, ולא להשקעה. הנושא השני הוא הפרפקציוניזם. למיטב הבנתי, הכוונה כאן היא לא למצב שבו אדם רוצה להצליח במשהו, והוא משקיע ומגיע להישגים, אבל רוצה להצליח יותר או לדעת יותר. הכוונה היא באמת לאנשים שכ-ל החיים שלהם סובבים סביב ההצטיינות. אני יכולה להעיד על עצמי בתור פרפקציוניסטית- וכמה שזה נדוש, זה באמת הופך להיות חיסרון. אני צריכה להיות טובה ב-ה-כ-ל, ואם אני לא טובה ב-ה-כ-ל [מה שכמובן לא אפשרי] אז אני כישלון, אז אני פחות טובה. זה קשה מאוד לחיות בצורה כזו. כל הזמן לרדוף אחרי ההישג הבא, וכשלא מצליחים להגיע להכי טוב, אלא רק לרמה של "טוב" או לרמה של "בסדר" זה נחשב לכישלון. הרבה דברים שעשיתי בחיים- לא נהניתי מהם, ולא נהניתי מהתהליך שלהם. בתחומים אחרים נהניתי מהעשייה, אבל כשראיתי שהתוצאה היא בינונית ומטה- החלטתי שאני לא טובה ואין טעם להמשיך באותו תחום בגלל שאני לא טובה [למרות שנהניתי מהעשייה מאוד!]. כמו שאני רואה את זה, פרפקציוניזם זה פשוט הקצנה חריפה של הרצון להצטיין. וכמו בכל דבר, קיצוניות יכולה לעשות נזקים.
 

Chenchookm

New member
הרגשתי הזדהות עם הפסקה השניה,ורק שתדעי

שאפשר להשתנות ולהפוך להיות פחות קיצוניים. לפעמים זה כרוך בלהשלים עם כמה דברים ועם עצמך,בדר"כ דברים שהוטמעו מילדות או התנסויות מסויימות מהעבר. זה לא קל אבל זה אפשרי.
 

Chenchookm

New member
שמתי אותו שלשום :)

<זה אפילו הופיע אצלי בפייסבוק!> התחלת להתנבא !? :)
 

lilo4

New member
תודה על האיכפתיות ../images/Emo13.gif

אני בתוך התהליך הזה, בניסיון להתגבר על הרצון להיות הכי טובה, וכמובן בתהליך לנתק את הביטחון העצמי שלי מההישגיות הזו ומהציונים המוגדרים שהחברה נותנת בכל מיני סיטואציות. בקריאה חוזרת של ההודעה שלי באמת הצטיירתי בתור אדם מאוד אומלל
תודה לאל שאני לא, ואני בהחלט עובדת על עצמי
 

natalysh

New member
בואו לא נגזים,

יש פרפקטציוניזם ויש פרקפטציוניזם - לא כל מי שמפקיד על פרטים וחותר להישגיות ללא פשרות סובל מאיזו הפרעת אישיות אובססיבית/גבולית, ולעתים (אם לא לרב) פרפקטציוניזם היא תכונה טובה. לא מדובר על מישהו שבוכה שקיבל 98 במקום 100, פרפקטציוניזם זה גם לא לעגל פינות בדברים מורכבים ומסובכים ולשים לב לפרטים הקטנים שלעתים הולכים לאיבוד... בואו לא נמהר להשמיץ אנשים פרפקטציוניסטים...
 

Y a n i B

New member
כל החיים, במובן מסויים...

מתחלקים לכלים ומטרות. יש לך משהו מסויים שהוא בעל ערך, ואתה משתמש בכלים מסויימים כדי להגיע לשם. אני חושב שהטענה שלו, גם אם הוא לא מנסח אותה במילים האלה- היא שאנשים לפעמים הופכים את הכלים למטרות, וזה מייצר בעיות גדולות מאוד. לגבי הניסוח שלך: "חותר להישגים ללא פשרות" - זאת תמצית הבעייתיות. להיות אסטריבי בנושאים מסויימים \ בלימודים זה מאוד חשוב, אבל למה לחתור לדברים "ללא פשרות"? "ללא פשרות" זה ביטוי עם משמעות מאוד גדולה.
 

ofra221

New member
מסכימה עם המשפט השני

זה מסכם מצויין את הגבול בין סתם שאיפה ומאמץ להצליח, לשגעון חסר תכלית (כמו אדם שרוצה להתקבל ללמודים מסווימים ומספיק לו פסיכו 650 והשיג פסיכו כזה אבל הוא יעשה הכל ע"מ לעקוף את מחסום ה700 היוקרתי למרות שלא נחוץ לו בכלל ולא יתן לו שום תועלת, הכלי הפך למטרה)
 

natalysh

New member
אתם לוקחים את זה לכיוון של קבלה רפואה

יש דברים בחיים שצריך לחתור אליהם ללא פשרות, ויש דברים שחותרים אליהם אבל יש מקום לפשרות. לדעתי ואני מניחה שלדעתכם קבלה ללימודים ובחירת מקצוע שייכים לתחום השני, וזה סבבה. אבל יש דברים בחיים שצריך לחתור להשיג ולשאוף תמיד כמה שיותר, ואין בזה שום דבר רע. אם בכל דבר בחיים נסתפק במקום שני, אף פעם לא נהיה מקום ראשון. בכלל, מקריאה של הכתבה יש תחושה של מרמור קל נגד פרקפטציוניזם שיכול לנבוע מהעובדה שבד"כ אנשים פרפקטציוניסטיים והישגיים יותר Kick Ass ומגיעים למקומות טובים יותר בזכות הירידה לפרטים וחוסר עיגול הפינות.
 

Y a n i B

New member
אני לא לקחתי כלום לכיוון של קבלה לרפואה

אני לא יודע מאיפה הגעת לזה. אם כבר, עפרה התייחסה לזה, ובכל מקרה - זאת הייתה רק דוגמא, ויש עוד אלף דוגמאות. ה"קבלה לרפואה" בכלל לא היה האישיו בהודעה שלה (תקני אותי אם אני טועה עפרה). לגבי "מקום ראשון \ שני" - זה דברים שמוגדרים, מן הסתם, ביחס לאחרים. די חבל שאנשים מציבים לעצמם סטנדרטים ביחס לאחרים, לדעתי. אני חושב שכל בנאדם צריך לשאוף למקסימום שלו ולמיצוי עצמי שלו, אבל מה אכפת לך באיזה מקום את נמצאת? זה כמו שהוא ניסח את זה (בצורה לא מתוחכמת בכלל שבטח מציקה לכמה אנשים שקראו את זה, אבל אני בחור גס ובהמי אז לא ממש אכפת לי): "סממנים חיצוניים". לגבי הפסקה השניה שלך - אני חושב שבניגוד אליך - הוא לא ממש מסתכל על המקומות שאחרים הגיעו אליהם, אלא יותר על עצמו. *כמובן שאפשר לבוא ולהגיד לי שהאדם הוא יצור חברתי ושהוא תמיד העריך\יעריך את עצמו ביחס לאחרים ושאף אחד לא אי וכו', אבל לא על זה הדגש בדיון.
 

ofra221

New member
זה לא קשור לקבלה ללמודים

זו הייתה רק דוגמא רלוונטית ברור שיש מקרים שצריך לשאוף להשיג את הטוב ביותר ויש מקרים שאסור לעגל פינות, אבל לא על זה מדובר YaniB כבר הגדיר את זה יפה, צריך לבדוק שלא הופכים את הכלי למטרה אם יש משמעות לכך שמשיגים את הטוב ביותר- סבבה אבל אם זה נועד סתם כדי לחזק אגו כזה או אחר או סתם בגלל מרוץ מסוים ששכחת לשים לב מה חשוב באמת אז כאן מתחילה הבעיה
 

kontsy

New member
אבל מה זה משנה

בהנחה שלא מדובר באנשים שעוסקים בספורט תחרותי אני לא מבינה באיזה עוד תחום בחיים כל כך חשוב להיות מקום ראשון הרי בעבודה ובחיים הפרטיים אין באמת דבר כזה "מקום ראשון"
 
יש תמיד מקום ראשו- המקום הראשון בעיני עצמך.

לפעמים מרגישים שאתה כישלון בעיני עצמך, גם אם בעיני אחרים זה "בסדר גמור". לכן בסופו של דבר, תמיד יש מקום ראשון, והוא היעד שהצבת לעצמך מלחתכילה... למרות שמה לעשות, גם בו לפעמים יוצא שנכשלים.
 

kontsy

New member
זה לא מקום ראשון

מקום ראשון זה תמיד ביחס לאחרים. אדם אל יכול להיות מקום ראשון ביחס לעצמו (אלא אם כן יש לו פיצול אישיות?)
מה שאת מציגה זה משהו אחר, יכול להיות קשור לפרפקציוניזם ומטרות שאדם מציב לעצמו אבל לא קשור להגדרה של מקום ראשון
 

Chenchookm

New member
נראה לי שאתה צודק

להפוך את הכלים למטרות זאת אחת מהתופעות לוואי של פרפקציוניזם,השליליות מן הסתם . יש גם המון צדדים חיוביים למצויינות ושאיפה למצויינות אבל צריך לשים לב מה המטרות ומה הדרך. ניסחת יפה.
 
למעלה