כניעה של אשתי לילד שלא רוצה לקחת...

עם סטרפטוקוקים בגרון חייבים

לקחת את כל הטיפול אחרת החיידקים רק מתחזקים וחוזרים יותר אלימים. יש סכנה אם לא לוקחים אנטיביוטיקה לפגיעה בכליות ובלב. אילת - איך את יכולה להגיד לאנשים לא לתת תרופה לאחר שהרופא נתן הוראה לקחת את התרופה???????? אולי התמזל מזלך עם ילדים בריאים אבל מכאן ועד להצהרות שלא "חייבים" אנטיביוטיקה...
 

פיטנגו4

New member
קרוב שלי מת כי לא לקח אנטיביוטיקה

כן, מת, בגיל 41. כשזיהו את המחלה, וגילו שהוא היה צריך לקחת תרופה כל-כך שגרתית, כבר היה מאוחר מידי. החיידקים הגיעו ללב. השאיר אחריו 3 יתומים.
 

Kalla

New member
גם לי קרוב משפחה מת ככה.

לא היה מוכן לקחת אנטיביוטיקה. אמר שזה יעבור לבד. בסך הכל חיידק בגרון. רק שהחיידק עבר ללב.
 

פלגיה

New member
לא לטפל בכלל זה שטות

אבל יש שיטות טיפול, לא קונוונציונליות שעובדות ומרפאות.
 

Kalla

New member
סטרפטוקוקוס?

זה חיידק מססוכן, שעלול להפוך לאלים. לא היתי לוקחת סיכונים איתו. נכון שברוב המקרים בתסמינים יעברו גם בלי אנטיביוטיקה, אבל יש מקרים של סיבוכים ומוות מהחיידק הזה ולכן חייבים לחסל אותו. אגב, אנטיביוטיקה זה דבר לא פחות טבעי מכל הדברים הלא קונבנציונליים, גם היא פותחה מחומרים הקיימים בטבע. הנה, למשל, מויקיפדיה: "אנטיביוטיקה היא קבוצת תרכובות אורגניות.. רוב האנטיביוטיקות מיוצרות באופן טבעי על-ידי פטריות, חיידקים וייצורים אחרים." נכון, קיימות גם אנטיביוטיקות סינטטיות, אבל לא הוכח שהן מזיקות יותר מאחרות.
 

עינבלית

New member
האם המחלה אובחנה ע"י משטח גרון

או ע"י הסתכלות בלבד? גם הסיטואציות המתוארות הן ספק אלימות. טובת הילד היא בראש סדר העדיפויות ואם אכן זו מחלה מסוכנת שווה לפתור את הקונפליקט ולערב איש מקצוע.
 

1אילת2

New member
חסרה מילה. עשרה.

לפעמים לא חייבים 10 ימים אנט'. אפשר פחות. לא אמרתי לא לתת. אמרתי להתייעץ שוב עם הרופא. בהחלט ייתכן שחייבים לקחת אנט'. (איך כבר העברנו לו סטרפטוקוקוס?)
 

Kalla

New member
כי זו האבחנה המתבקשת.

בדרך כלל רופאים לא נותנים אנטיביוטיקה אם הדלקת ויראלית. מה שצריך לוודא שאכן עשו משטח גרון והתוצאה יצאה חיובית. אבל להתייעץ שוב ליתר בטחון זה תמיד טוב.
 

פלגיה

New member
באמת?

ומה תגידי לרופא שאומר "סביר שזה ויראלי, אבל תיקחי אנטיביוטיקה ליתר ביטחון"? (לא "תקחי" - תתני לתינוקת בת שנה) הרבה פעמים רופאים נותנים אנטיביוטיקה "ליתר ביטחון" או כי הם חושבים שזה מה שההורה מצפה, או מכל מיני סיבות אחרות. מה שכן, אני מסכימה שאם מתחילים אנטיביוטיקה - צריך לסיים את כל המנה, ולא להפסיק באמצע, אלא אם יש תגובה אלרגית המחייבת הפסקה כזאת.
 

פלגיה

New member
הפסקה מיידית

והחלפה "בהקדם" גם במחיר של ויתור על מנה או שתים עד שבית המרקחת נפתח (למדתי על בשרי
)
 
"כל מיני סיבות אחרות"

לפעמים קשה להבחין בין דלקת ויראלית לחידקית, ביחוד בגיל הרך, ולכן הרופא נוטה לבית שמאי ולא לבית הלל, כלומר מעדיף לטעות ולתת אנטיביוטיקה לוירוס, מאשר לטעות ולא לתת אניטביוטיקה לחידק, שאז זה עלול להיות הרה אסון.
 

פלגיה

New member
אם רופא

קודם נותן אנטיביוטיקה, ואז שולח למשטח גרון כדי לבדוק את מקור הכאב, זה נראה לי בעייתי.
 
הנוהל הוא שבמקרים אפורים עושים כך

כי זמן הצמיחה של החידק בתרבית הוא 2-3 ימים. במקרה ולא צמחו חידקים בתרבית, אפשר להפסיק את האנטיביוטיקה. במקרה וצמחו חיקדים, הרי שהילד סבל לחינם ו"פיספס" יומיים שלושה של טיפול. ממש לא בעיתי.
 

פלגיה

New member
מסתבר שיש הרבה מקרים "אפורים"

אני מחפשת את הרופא שלא יעשה את זה.
 
גם אני מחפשת

אצלנו תמיד הייתי שואלת את הרופאה כשהייתה רושמת אנט' האם אני יכולה להמתין יום יומיים ולראות שזה עובר מעצמו. היא תמיד הייתה מסכימה, ותמיד זה אכן עבר מעצמו. לצערי, ב4 שנות הורות החלפתי מספר רופאים וכולם המשיכו לרשום אנט' "ליתר ביטחון" בכל פעם שהגענו אליהם, כאילו אנט' זה אקומולי
 
תלוי במצבו של הילד

בפגיה, שזה כמובן מקרה קיצון, קודם כל נתנו אנטיביוטיקה ואז חיכו לתוצאות הבדיקות. לפעמים האנטיביוטיקה היתה מיותרת ולפעמים לא- אבל מה עדיף? לחכות עד שהפג מתפגר? אז כמובן שכאן זה לא אותו מקרה אבל אולי מבחינתו תינוקת בת שנה נתונה לסכנה מספיק גדולה אם זה חיידקי ולא יטופל במשך 3 ימים עד שיתקבלו התשובות? אני לא אומר אם הוא צודק או טועה כי האמת- אני לא יודע. אני רק מבין את שתי הגישות...
 
ברור- אבל אולי לתפיסתו- גיל שנה

זה מספיק מסוכן? אולי לתפיסתו- כאינדוידואל- הוא מעדיף לא לקחת סיכונים? הכוונה היא שיש הגיון מאחורי תפיסתו- ואם את מעדיפה הגיון אחר אז כנראה באמת הוא לא הרופא הטוב בשבילך... לגיטימי לגמרי- גם מבחינתך- אבל אני חושב שגם מבחינתו...
 
למעלה