כניעה של אשתי לילד שלא רוצה לקחת...

כניעה של אשתי לילד שלא רוצה לקחת...

תרופה. היא טוענת שאני מתעלל בילד.... הילד שלנו בכיתה א' בן 6 + חלה שמחלה אופינית לחורף -דלקת בגרון וכאבים חזקים באוזן וחום הרופא נתן לנו אנטיביוטיקה לכמה ימים קנינו את התרופה אבל הילד לא רצה לקחת את האנטיביוטיקה כבר בבפעם הראשונה ואישתי טענה שזה "מסריח" מדיי .... ( סירופ ) קנינו בעזרת מרשם נוסף אנטביוטיקה אחרת בעל ריח יותר נעים - אוגמנסטין. ( גם סרופ) הרופא נתן לנו שני מרשמים אם האנטיביוטיקה במידה והראשון לא יהיה בחנות. הילד שלנו דיי בררן וגם אותו הוא לא רצה לקחת. הצלחנו בשיכנועים רבים לתת לו את התרופה ( לוקח במומוצע כ 20 דקות עד שלבסוף הוא לוקח כל ערב ובוקר ) אחרי שהילד התחיל לגמרי לסרב לקחת וזה זה לא עזר כלל השיכנועים וההסברים.... התחלתי קצת לשכנע אותו בדרך אחרת: אמרתי לו להשאר בחדר האמבטיה עד שהוא יקח את התרופה. הילד דיי עקשן.. הוא לא בוכה .. שמח להכנס לחדר אמבטיה ומחכה שנתיאש מלהגיד לו לקחת את התרופה. עד היום זה הצליח. אתמול בזכותי הוא לקח כי אשתי אמרה אתמול .. " דיי מספיק... זה לא יעזור" ניקח אותו למיון וניתן לו זריקה... הערב היה אותו הדבר -הילד נכנס לחדר אמבטיה ( מרצונו ) והחליט נראה לי לבחון אותנו עד הסוף... אני הייתי תקיף ואמרתי לו להישאר עד שיחליט לקחת את התרופה. מדיי פעם היו גיחות למטבח לקחת את התרופה . תמיד זה נגמר בסירובו לקחת. ואז שוב לחדר אמבטיה. ( הוא תמיד אומר... "טוב אני ילך לחדר אמבטיה ואני לא יקח")
לפני כשעה... כאשר הילד עדיין עומד בסרובו לקחת וכבר "נרדם בעמידה" אמרתי לו שאני אעיר אותו כל עוד הוא לא יקח... והוא עדיין עמד בסרובו ... ואז אשתי אומרת לי שאני מתעלל בילד והכניסה אותו לבסוף למיטה לישון בלי לקחת את התרופה בטענה שזה כמו "ששכחנו לתת" ...
אני כעסתי. מה אתם אומרים על כך .... לדעתי עכשיו הילד יודע שאם הוא עומד בסרובו לקחת הוא מצליח בזה.... גיל.
 
מאוד מזכיר לי את הסיפור אצלנו../images/Emo4.gif

ביתי בת שלוש וחצי,מסרבת בכל תוקף לקחת תרופות. אפילו אקמולי לשיכוח כאבים.היא סובלת כבר שבוע מכאבי אזנים חריפים,ואינה מוכנה לקחת כלום להקלה.בעלי אומר לתת בכוח,ואני וותרנית יותר. קשה לי לומר מי צודק......מאוד מבינה את אישתך,אבל במקרה של אנטיביוטיקה...אתה בסיפור הזה צודק בהחלט!
 

דשדש19

New member
דרך נוספת שאצלנו עובדת מצויין

ערבוב התרופה עם מעדן כלשהוא בטעם וניל (דניאלה מצויין) משום מה זה מנטרל את טעם הלוואי ביתי אמנם הרבה יותר קטנה אבל סרבנית תרופות גדולה מאז שעליתי על זה לוקחת בשמחה את התרופה. אני טעמתי בעצמי ואכן התרופה כמעט ולא מורגשת נוסה על סירופ אוגמנטין ומוקסיפן בהצלחה
 

צימעס

New member
זה-באמת-נשמע-כמו-חויה-נוראית-לילד.

נראה-לי-שאני-הייתי-מחפשת-פתרון-אחר,ו/או-מסבירה-לילד-את-חשיבות-התרופה,ולא-בוחלת-בשוחד(למשל-קרטיב). אם-אתם-באמת-חושבים-שעם-זריקה-הוא-יותר-ישתף-פעולה,זה-לא-בהכרח-רעיון-רע(איכשהו-נדמה-לי-שזה-לא-מדויק). לגבי-להסביר-לילד-את-הענין, כואב-לו-הגרון?הוא-רוצה-שיפסיק-לכאוב?הוא-ישתף-פעולה. אבל-זה-באמת-קשה-לו! תנו-לו-להבין-שזה-בסדר-שהתרופה-מגעילה-בעיניו, תחשבו-יחד-אתו-מה-הוא-רוצה-לאכול/לשתות-אחרי-התרופה-כדי-להעביר-את-הטעם, אל-תקטינו-ואל-תזלזלו-בקושי-שלו-לקחת-את-התרופה. (תסלח-לי-על-המקפים.המקלדת-שלי-מקולקלת.)
 

לב אם

New member
דילמה לא פשוטה

כאמא מאד רכה שלא יודעת להעניש , אז הנושא היחידי שבאמת אתה צריך לעמוד בו על שלך הוא נושא של סיכון חיים (למשל לתת מכה על היד לילד שמעקש שוב ושוב לנסות לדחוף את המסמר לשקע - ואל תגידו לי שיש כיסוי, הבן שלי היה מאד מוכשר ולמד לפרק אותם בקלות רבה), ולכן חייבים לקחת את האנטיביוטיקה עד הסוף. יחד עם זה, להעניש אותו להשאר באמבטיה בדיוק כשהוא חולה , וזקוק לאקסטרה פינוק וחום זו לא הדרך. דרכים אפשריות שבכולן נתקלתי: - שכנוע שחייבים לקחת כי אחרת לא ירגיש טוב, לערבב את האנטיביוטיקה במשהו מתוק , או להבטיח משהו מתוק מיד אחר כך. - ילד בגיל 6 כבר אפשר ללמד לבלוע כדור (אפשר חצי - חצי) ואז הוא לא מרגיש את הטעם הנורא ופתרתם את כל הבעיות. - איום: אם לא תיקח את הסירופ או תלמד לבלוע נצטרך להגיע למרפאה לקבל זריקה - יש ילדים שמעדיפים זריקה ביום מאשר הסירופ. - שוחד בלי בושה: תמורת לקיחת התרופה לתת משהו שבדרך כלל אסור בבית (לראות תוכנית טלויזיה ב 9 או משהו כזה ..) ובאמת, לא לשכוח שילד חולה בן 6 זקוק לפינוק של ילד בן 3-4 , אפשר לעודד אותו להרגיש כמו גדול בקטע של לבלוע כדור, אבל אחר כך לפנק אותו , לתת לו לנוח ולחבק אותו בהתאם לנסיגת הגיל הטבעית שכל אחד מאתנו חווה כשהוא חולה.
 

brum

New member
לא להכנע לילד - לנסות טקטיקה אחרת

זה ממש אבסורד שהורים נכנעים לילד קטן כאילו הוא הקובע בבית, התרופה חיונית לבריאות שלו וחייבת להנתן בזמן, צריך לנקוט בכל הדרכים האפשריות ולא לפחד מזה שרגשותיו יפגעו מזה (תאמין לי הוא יתגבר על זה). אם זו הייתה תרופה מצילה חיים האם גם אז הייתה מחכה עד שהילד יתרצה ? צריך להעמיד אותו בפני עובדה שהוא עכשיו לוקח את התרופה ולא אכפת לך מה הוא רוצה, אם העונש לא עובד אפשר בהחלט לנסות שוחד - אבל העונש לא צריך להיות במקום התרופה ולמרות שאני לא אוהבת אז זה - אם לא במח אז בכח - לתפוס את הלסת שלו להזריק לו לאט לאט את התרופה (ומיד אח"כ משהו מתוק שיעביר את הטעם) - עם תרופות לא משחקים !!!! אחרי פעם פעמיים כאלו הוא כבר יסכים לקבל את התרופה, אבל זה כמוצא אחרון. ואגב אם תקחו אותו לבי"ח לזריקה מיותרת - א. לא בטוח שבבית החולים יתנו לכם, ב. זה סבל מיותר גם לכן הן בגלל שתצטרכו לחכות שעות והן מזה שקופ"ח לא תחזיר לכם את הכסף שתצטרכו לשלם
 
הזריקה לא מיותרת

אלא טיפול טוב יותר מכדורים/סירופ 10 ימים. אין צורך ללכת לבית חולים, אחות קופת חולים יכולה לעשות זאת. אם זה ילד עם נטיה לסטרפטוקוקים, יפה שעה אחת קודם.
 
לא לותר לילד!!!!!

בדיוק כמו שלא תרשו לו לרוץ לכביש למרות שבא לו. יש נושאים שלא ניתנים לויכוח בכלל. מה שאנחנו עושים עם תרופות לא טעימות - מכינים ליד התרופה קובית שוקולד או משהו קטן אחר שמיד לאחר לקיחת התרופה נותן טעם מתוק בפה. אגב, לסגור את הילד באמבטיה נשמע לי מאד טראומתי ולא כל כך חינוכי.
 

Bavmorda

New member
מבינה אותה אבל מסכימה איתך

ילד חייב לקבל תרופה והוא חייב להבין שיש דברים שלא טעימים ולא נעים לקחת אבל חייבים. אתם הורים ואתם מכירים אותו הכי טוב. אולי אפשר היה ע"י מתן פרס לשכנע אותו לקחת ? לספר לו סיפורים על מה קורה כשלא לוקחים ? ילדים מינסתם לא רואים את הדברים כמונו, ובמקרה הזה אנחנו באמת יודעים יותר טוב מהם. המון בריאות
BAV.
 
תודה על העמדות. תוספת..

הערב אשתי שלחה אותו לאחר ארוחת הערב ללא התרופה .... לא ההיתי בסביבה באותו הזמן ונודע לי לאחר שהוא ישן ( זאת לא פעם ראשונה שהיא מוותרת על המשך לקיחה של אנטיביוטיקה לאחר שאין כל סימנים של מחלה ואני תמיד אומר לה שזה לא טוב להפסיק באמצע אבל היא בדיעה שזה רעל ( לא.. לא עוזר לי לשכנע אותה...לא
)) בלי כמעט כל רגשות.. הערתי אותו ואמרתי לו בעדינות שהוא צריך לקחת את התרופה והוא לא רצה וסירב שלפתי אותו מהמיטה- בעדינות .. כי הוא סרב לצאת לבד, והושבתי אותו במטבח כשעל השולחן התרופה ( וכוס מיץ ענבים שהוא דורש לקחת איתה ) לאחר 20 דקות ארוכות עם שיכנועים והפחדות (כמו החזקת מזרק ביד והודעה שאני אכניס לו בכוח לפה ) הוא לקח אותה תוך כדי צרחות וסירובים... בתרוצים של "ריח לא טוב" ... "אני אקיא".... ( ועד כל מיני תרוצים כמו " אתה לא נותן לי .. אני רוצה לקחת לבד .. לאחר שהוא מחזיק את כוסית התרופה הוא שוב מתחיל לצרוח) לכל הכותבים מעלה... כל השיכנועים ניסנו כמו קינוחים לאחר הלקיחה וכו'... ניסיונות הסבר למה זה טוב ... ( בבוקר אשתי פשוט טלטלה אותו במקצת ( לא רציתי להתערב בויכוחים ) והוא אמר שהיא מכאיבה לו והייתה בקריז על זה שהיא לא הצליחה לשכנעו לקחת. בסוף הוא לקח - לאחר יותר מחצי שעה. אבל לאחר מכן הוא צרח עוד חצי שעה ואפילו אמר לאשתי " אל תתקרבי אליי " " לא רוצה אותך" ורצה לברוח מהבית ( אשתי ברגע שהוא נגע במפתחות לקחה והחביאה אותם)
 

Bavmorda

New member
אתה יודע מה ?

לפעמים ילדים מקבלים את הבום בראש וההבנה דווקא מהרופא. אם אתה יכול אולי כדאי לך לקחת אותו לרופא/ה שלו, כדי שיקבל מישם הסבר מהאיש עם החלוק הלבן, כמה זה חשוב לקחת תרופה שהרופאה מורה עליה, וכמה צריך להקשיב לאבאמא ? יכול להיות שיצא מיזה רק טוב.
בהצלחה והמון בריאות, BAV.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הילד חכם

הוא יודע כבר שאם הוא עושה מספיק הצגות, אתם מוותרים לו על האנטיביוטיקה, ולא סתם, אלא גם רבים ביניכם על הצורך בתרופה. רק אם תהיו מספיק ברורים כלפיו, שיהיה לו ברור שהוא חייב לקחת את התרופה, ושניכם חושבים אותו הדבר, בפעמים הבאות יהיה יותר פשוט.
 

אימם

New member
די ברור שלא הילד צריך להחליט כאן

אתם בתור הורים הרי מבינים שהוא חייב לקחת את התרופה כדי להיות בריא. יש אפשרות להציע לו לשתות פטל (או קולה או מה שהוא רוצה) מייד אחרי התרופה. נתתם הזדמנות לדרך שלו ועכשיו תנסו להסביר לו כמה זה חשוב ומה יקרה אם לא ייקח תרופה, אם גם זה לא יעזור - אז אין לכם הרבה ברירות אלא לאיים שתתנו בכוח ואולי אפילו להשתמש בכוח פעם אחת כדי שיראה שאתם רציניים ושהוא חייב לשתות את התרופה.
 

מרגוש

New member
אצלנו אנחנו ממלאים מזרק

ונותנים את התרופה עם מזרק ולא כוסית. ככה זה עובר בפחות נגיעה בלשון ואז פחות מרגישים את הטעם. בנוסף זה שאשתך אומרת שיש לזה ריח לא טוב זה נותן לו רעיונות...
 
אז למה באמת לא לתת זריקה?

זה יחסוך מכם 10 ימים של הסיפור הזה. יש סיכוי טוב שהוא סובל מלבלוע את התרופה הרבה יותר ממה שהיה סובל מהזריקה (שהיא כואבת, לא אגיד שלא).
 

1אילת2

New member
היא צודקת. אתה מתעלל בילד.

אני לא רופאה. לא אחות. אין לי שום ידע ברפואה. מעולם (6 שנים) לא נתתי לילדיי אנטיביוטיקה. אין לי מושג האם הילד חייב לקחת את התרופה. אולי כן. ואתה עדיין מתעלל בו. תבדוק שוב עם הרופא. היום לא תמיד "חייבים" לקחת אנט' ימים. לפעמים מספיק פחות.
 
למעלה