כן, כן אני יודעת שאני מפגינה בורות

נימשון

New member
כן, כן אני יודעת שאני מפגינה בורות

אבל אני צריכה שמישהו יסביר לי איך משתמשים בחשבוניה. תבניות ליי אני מכירה ויודעת בדידים מכירה ויודעת אצבעות גם יודעת ואפילו את השיטה החדשה של מט"ח אני מכירה אבל חשבוניה
לא השתמשתי מעולם.....
 

נימשון

New member
ועוד שאלה בנושא אחר..

אני מחנכת זו השנה השלישית באותו בי"ס. בסוף שנה שעברה לא קיבלתי מכתב פיטורים, מתי אני אמורה לקבל קביעות ומה אני צריכה עשות לשם כך
 

1מוטי1

New member
נימשון

עד כמה שידוע לי הכי טוב להתקשר או ללכת למשרד החינוך ובמקום יגידו לך מה מצבך ,מניסיון יש כל מיני חוקים בלתי ידועים שאת מגלה רק בסוף שבעתם אין לך קביעות לכן תלכי לשם ישירות ותדעי
 

saraint

New member
אתר חביב בנושא

חיפוש ask jeeves על חשבוניה )abacus) הניב בין היתר את האתר הבא. לא מצאתי חומר מסודר בעברית. אם תרצו, אתרגם לכם את ההוראות.
 

hagar3

New member
יש כל מני חשבוניות

כשהייתי ילדה למדתי מחשבוניה שהיתה מורכבת מחוטי ברזל עבים שאבא שלי נעץ בתור כן עץ, על החוטים השחלנו חרוזי פלסטיק. המקום הימני ביותר היה היחידות, משמאלו העשרות וכן הלאה. יש חשבונית קשתות, החרוזים מושחלים על קשתות, החרוזים שלא משתמשים בהם מגולגלים מאחורי החשבוניה. בחשבוניה של מטח אין חוטי ברזל יש שקעים להנחת דסקיות במקום חרוזים. במזרח אסיה משתמשים ומדגימים את המבנה העשרוני על חשבוניה דומה אלא ששם ישנה הבחנה נוספת בין ה'חמשים'. השבוניה אמורה לתת ייצוג לעקרונות המרכזיים של המבנה העשרוני ובו הערך נקבע על ידי המקום. במספר 22 שתי ה'2' נראים אותו דבר בגודל אלא שהשתיים השמאלי 'שוה' יותר כי הוא משמאל. בחשבוניה זה מיוצג על ידי 2 חרוזים בעמודת היחידות ו-2 חרוזים בעמודת העשרות. אם מוסיפים 9 מתקבלים 11 חרוזים ביחידות ואותם ממירים לעשרת אחת ויחידה אחת. בלבני דינס למשל, עשרת גדולה פי עשר ממש מיחידה, וכך בעצם בהמחשה אין הקבלה עד הסוף לעקרונות המתמטיים.
 
למעלה