כן.. אבל אתה חרדי.../tapuzforum/images/Emo197.gif.

בינגi

New member
כן.. אבל אתה חרדי.../tapuzforum/images/Emo197.gif.

מכירים את המשפט המקומם הזה? נתקלים בזה מדי פעם? זה מזה מעצבן.. בגלל שאני חרדי אז מה? האדם החילוני רואה בחרדי הממוצע מין ערכיות מסויימת כאחד שחי את חייו בכפוף למגבלות.. אבל ראבק איך מגיבים כששומעים את המשפט הזה מבלי לזוע באי נוחות..? לא באלי ללכלך על החרדים כי מנייאקים יש בכל מגזר וגם שם אני מכיר המון אנשים טובים. בקיצור. אם לא בשביל זה נולד הפורום אז בשביל מה כן..???
 

mister xy

New member
כן, מכירים

כל מי שעובד עם חילונים נתקל בזה כי בכל מקום יש את הנעכס התורן שיש לו איזה הסכם עם אלוהים שבמקום לשמור מצוות הוא יעזור לאלוהים לשמור עליך מלחטוא. אותי שאלו למה אין מזוזה בחדר שלך, למה אתה מגלח בעומר, וגם דאגו להזכיר לי לא לשתות בצום.
 

בינגi

New member
א. זה לא בא מנעכסיות.

זה בא אצל כל אחד לפי גודל `המשחק`.. ב. לאדם חילוני וודאי שאין `הסכם עם אלוהים`..
 
החילונים לא חשים כך?

חילונים רבים סבורים שהחרדי המצוי רואה בהם אדם מנותק מכל ערך מוסרי, אנושי, שלא לומר דתי, מה שמביא אותם לחוש את אותה תחושה שציינת, "מה בגלל שאני חילוני? אז מה?" מכאן המקור למשפטים העלובים הנשמעים מהם בהזדמנויות שונות "אל תראה אותי ככה" "סבא שלי היה רב גדול" וכו' וכו' מה שמבטא - בקשה, תחינה ממש, אל תכלילו אותי בסטיגמה הרעה שלכם על החילונים, אני שונה, אני לא באמת כזה, רק כלפי חוץ. לך תדע... אולי הנעכסים שמשדרים לך מסרים כאלו, מחזירים לעצמם על חויות לא נעימות שחוו הם עצמם בקרב חרדים. צריך לדון לכף זכות, לא?
 
לדעתי

צריך לעורר מודעות אצל חילונים למושג של אנוסים, אולי כתבה בטלויזיה (אני בטוח שהם יקפצו על זה כמוצא שלל רב).
 

בינגi

New member
בדיוק אתמול

כשנסעתי עם נהג מונית הוא התחיל `להרצות` לי שיש היום גם המון חרדים שיוצאים בשאלה וכאלו שחיים חיים כפולים. והם מופיעים בנ.ט. חייכתי..
 
זה מה שקורה לי במקום העבודה שלי!

לאדם חילוני, במיוחד שומרי המסורת שבניהם, יש ציפיה מאוד גדולה מאדם דתי/חרדי ולפעמים זה מקומם אותי כי מצד אחד אומרים לי אתה דתי בראש טוב. אם כולם היו כמוך זה לא היו מריבות בין דתיים לחילונים ומצד שני דורשים ממך בתור חרדי ליצג תמיד ולוותר תמיד ואם מישהו רוצה אחרת אתה דתי אז יהיה נחמד אם תוריד את הראש (לא שזה מה שאני עושה ולא שאומרים את זה ברייש גליה אבל אתה מריח את זה למרחוק) מעצבן בהחלט.
 
למעלה