כמי שערך סקרים רבים ומכיר מידע רב בנושא- אכן
נושא הזמנים בכלל הוא הנושא החשוב ביותר להחלטה על השימוש בתחבורה, הרבה לפני אדיבות ונוחות.
בתוכו נכללים בגדול נושא הזמן הכולל מדלת לדלת להערכה מול חלופות, והאמינות בקיום זמן זה לצרכי תכנון הזמנים ביחד עם הרצון הטבעי בוודאות.
כמובן שברכב הפרטי ייתכנו שינויים וחוסר ודאות, אך הם נתפסים ככח עליון או כנשלטים יותר ע"י המשתמש ולא נגרמים ע"י המפעיל.
כמי שערך סקרים רבים ומכיר מידע רב בנושא- אכןלמה אנשים לא נוסעים באוטובוס?
בהמשך לשרשור המשכנתא ההוא והויכוחים האינסופיים על חשיבות הישיבה והנוחות באוטובוס, קבלו סקר מעניין (PDF) של ארגון "15 דקות" הירושלמי שמצאתי. הסקר מתמקד בסוגיית הארכת זמן העלייה לאוטובוס בעקבות הכנסת כרטיס הרב-קו לשימוש בירושלים ונסיונו של הארגון לקדם עלייה מכל הדלתות, אבל בעמוד 6 יש שאלה שמופנית דווקא למי שאינם נוסעים באוטובוסים ומנסה לברר מהן הסיבות לכך. ובכן () - למי שמתעצל לפתוח את הקישור הרי השאלה והתוצאות כלשונן:![]()
מדוע לא משתמשים בתחבורה הציבורית
לאלו שלא משתמשים בתחבורה הציבורית בירושלים – % 38 מכלל המדגם
לשאלה: מדוע את/ה לא נוסע/ת באוטובוסים בתוך ירושלים? ( שאלה בלתי נעזרת התשובות לא
הוקראו למרואיינים )
את/ה רגיל/ה לנסוע במכונית 48%
אין צורך בנסיעות כלל ( לא עובד/ת, עובד/ת קרוב לבית, עובד/ת מהבית וכו') 10%
לוח הזמנים לא נוח / לא מתאים / המתנה ארוכה לאוטובוסים 7%
נסיעות איטיות מדי / לוקח יותר מדי זמן 6%
אין קווי אוטובוסים רלוונטיים ליעדים שלך / ו/או ליד הבית שלך 5%
צפיפות באוטובוסים 2%
יקר / עלות גבוהה 1%
יש הסעות 1%
מסרב/ת לענות 20%
ניתוח הממצאים: מבין הגורמים הקשורים לשירות (כלומר בקיזוז שתי התשובות הראשונות והתשובה האחרונה) עולה כי הגורם המשמעותי ביותר לאי-שימוש באוטובוס הוא (סופרייז סופרייז) לו"ז לא נוח והמתנה ארוכה (7%), אחריו בהפרש קטן - נסיעות איטיות מדי (6%), במקום השלישי - אין קווים רלוונטיים ליעד (5%) והרחק במקום הרביעי, עם שני אחוזים בלבד - צפיפות באוטובוס, שרק שיקולי עלות הנסיעה מקבלים ציון נמוך יותר.
מספיק משכנע?...
נושא הזמנים בכלל הוא הנושא החשוב ביותר להחלטה על השימוש בתחבורה, הרבה לפני אדיבות ונוחות.
בתוכו נכללים בגדול נושא הזמן הכולל מדלת לדלת להערכה מול חלופות, והאמינות בקיום זמן זה לצרכי תכנון הזמנים ביחד עם הרצון הטבעי בוודאות.
כמובן שברכב הפרטי ייתכנו שינויים וחוסר ודאות, אך הם נתפסים ככח עליון או כנשלטים יותר ע"י המשתמש ולא נגרמים ע"י המפעיל.