כמו שכל יהודי יודע

  • פותח הנושא ai27
  • פורסם בתאריך

ai27

Well-known member
אבל איכשהו כל השמאלנים שכחו,
זועמים על הרמת הכוסית והקינוח לצידו
ומחליטים שזה בכלל מנהג ערבי (ערבים, שבכלל לא נוגעים באלכוהול, כן?)

כמעט כל חג יהודי מתאים לתבנית הבאה:
 

שמלת תחרה1

Well-known member
אבל איכשהו כל השמאלנים שכחו,
זועמים על הרמת הכוסית והקינוח לצידו
ומחליטים שזה בכלל מנהג ערבי (ערבים, שבכלל לא נוגעים באלכוהול, כן?)

כמעט כל חג יהודי מתאים לתבנית הבאה:
השמאל אינו שותה אלכוהול?
 

ai27

Well-known member
השמאל אינו שותה אלכוהול?
כיהודי - לשתות בשמחה נראה לי עניין אינטואיטיבי:
בכל שבת וחג עושים קידוש, שותים יין ושמחים
בכל פורים - שותים אפילו בהפרזה קלה
וודאי שבשמחות אחרות - שותים

מבחינת שמאלני שלא עושה קידוש, ולא חוגג פורים כהלכתו, זה כנראה נראה מוזר.
הם שותים בנסיבות אחרות
 

raya

Well-known member
כיהודי - לשתות בשמחה נראה לי עניין אינטואיטיבי:
בכל שבת וחג עושים קידוש, שותים יין ושמחים
בכל פורים - שותים אפילו בהפרזה קלה
וודאי שבשמחות אחרות - שותים

מבחינת שמאלני שלא עושה קידוש, ולא חוגג פורים כהלכתו, זה כנראה נראה מוזר.
הם שותים בנסיבות אחרות
לא מוצאת מה הקשר בין שתיה ביום זה או אחר, ובין להיות ביביסט או שמאלני.
נראה לי כאפשרות לנגח ככה סתם בלי סיבה אמיתית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אבל איכשהו כל השמאלנים שכחו,
זועמים על הרמת הכוסית והקינוח לצידו
ומחליטים שזה בכלל מנהג ערבי (ערבים, שבכלל לא נוגעים באלכוהול, כן?)
אלו לא "השמאלנים". אלו החמוצים. אין מה לעשות נגד זה. רק להתפלל עליהם.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אבל איכשהו כל השמאלנים שכחו,
זועמים על הרמת הכוסית והקינוח לצידו
ומחליטים שזה בכלל מנהג ערבי (ערבים, שבכלל לא נוגעים באלכוהול, כן?)

כמעט כל חג יהודי מתאים לתבנית הבאה:
בעצם לא נכון להגדיר שערבים אינם נוגעים באלכוהול,
מדויק יותר להגיד שמוסלמים אינם נוגעים באלכוהול!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כל רעיון ידחה על ידי החושב את עצמו מתוק.
לא יודע למי כוונתך. אישית אני די אדיש לעניין. לא רואה עצמי בתור כתובת שצריכה לפתור לחמוצים את חמיצותם וכפי שיכולת אולי להבין מדברי למעלה, גם לא חושב שיש לי את הכלים לעשות זאת. כלי אחד כן עומד לרשותי, אני בהחלט מאמין בכוחו, ואי"ה אשתמש בו באותם מקרים בהם הרחמים שלי על החמוצים יתגברו על הצחוקים שלי עליהם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לכנות גולשים כחמוצים, להוציא חמוץ מחמיצותו?
ראשית אני לא רואה כל בעיה עם זה.
שנית אם תסתכלי על מה הביטוי הזה נאמר, תתקשי לקשרו ל"גולשים בפורום" דווקא. אבל כאמור גם אם זה כן היה המצב לא הייתי מוצא בזה כל סתירה עם נהלי/תקנון הפורום או כל בעיה מיוחדת.
 

raya

Well-known member
ראשית אני לא רואה כל בעיה עם זה.
שנית אם תסתכלי על מה הביטוי הזה נאמר, תתקשי לקשרו ל"גולשים בפורום" דווקא. אבל כאמור גם אם זה כן היה המצב לא הייתי מוצא בזה כל סתירה עם נהלי/תקנון הפורום או כל בעיה מיוחדת.
ברור שאתה לא מוצא כל סתירה, התלבטתי קודם אם להגיב, חבל שעשיתי זאת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ברור שאתה לא מוצא כל סתירה, התלבטתי קודם אם להגיב, חבל שעשיתי זאת.
המשפט הקבוע שלך, כמו תמיד גם במקומו הקבוע (סבב שלישי לדיון) :). מניח שגם את זה לפתע פתאום אסור לי לכתוב ;-)?

שתהיה לך ולמשפחתך כתיבה וחתימה טובה וחג שמח.
 

raya

Well-known member
המשפט הקבוע שלך, כמו תמיד גם במקומו הקבוע (סבב שלישי לדיון) :). מניח שגם את זה לפתע פתאום אסור לי לכתוב ;-)?

שתהיה לך ולמשפחתך כתיבה וחתימה טובה וחג שמח.
לא שנה ולא טובה....
הסרקזם שלך לא במקומו.
כאשר אני רואה/מרגישה שאין טעם להמשיך בדיון, אתה מגיב שזה קבוע אצלי ובתזמון קבוע גם כן.
להמשיך בתגובות מהסוג הזה יהיה מעשה חכם/נבון יותר?
אני חושבת שלא, ולכן כותבת את מה שאתה מכנה הכתיבה הקבועה שלי.
סיימתי עכשיו במטבח, לכן התגובה המאוחרת שלי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא שנה ולא טובה....
הסרקזם שלך לא במקומו.
כאשר אני רואה/מרגישה שאין טעם להמשיך בדיון, אתה מגיב שזה קבוע אצלי ובתזמון קבוע גם כן.
להמשיך בתגובות מהסוג הזה יהיה מעשה חכם/נבון יותר?
אני חושבת שלא, ולכן כותבת את מה שאתה מכנה הכתיבה הקבועה שלי.
סיימתי עכשיו במטבח, לכן התגובה המאוחרת שלי.
מה לעשות, את אכן מגיעה לתובנה הזאת בקביעות עיתית :). לא אשמתי. מוזמנת לבדוק אם את סבורה שזה לא מדויק. אבל תכל'ס, מה זה משנה בכלל? לא באתי בטענות על גישתך זו. רק הצבעתי עליה. שיקול שלך וזכות בלעדית שלך לנקוט בה כמובן.
 

raya

Well-known member
מה לעשות, את אכן מגיעה לתובנה הזאת בקביעות עיתית :). לא אשמתי. מוזמנת לבדוק אם את סבורה שזה לא מדויק. אבל תכל'ס, מה זה משנה בכלל? לא באתי בטענות על גישתך זו. רק הצבעתי עליה. שיקול שלך וזכות בלעדית שלך לנקוט בה כמובן.
ולדעתך יש טעם להמשיך ל"התנצח" , הרי לא אתה ולא אני נשנה את הדיעות שלנו. לכן אני כותבת שנראה לי שאין טעם להמשיך.
באותה מידה שאתה כותב לא פעם "מיצינו"....
 
למעלה