כמות הנוסעים באוטובוסים בארץ לפי קו

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
כפר סבא לכיוון תל אביב,תמיד

היכן אתה ראית את 149 עמוס בעמידה ב-12
בצהריים? באיזה קטע ולאיזה כיוון?
כפר סבא לכיוון תל אביב,תמיד
כבר שהוא יוצא מכפר סבא הוא כמוס בישיבה או כמעט עמס בישיבה. ואז בגלילות עולים איזה 20-30 חיילים(הרבה חיילים כמובן נשארים בחוץ).

מה שאני לא מבין זה למה 249 שגם ככה עובר שם לא עוזר ל-149 בגלילות, וכנל מהכיוון השני עם כל החיילים שעולים ברכבת לכיוון גלילות.
 
עמוד שדרה, יש הגדרות רשמיות לרשיונות הקו

אז אם כך, גם קווי נתניה תל אביב בינעירוניים
והם עמוסים יותר מ-149.
כך שלפי כל הגדרה שהיא, 149 אינו העמוס ביותר.
עמוד שדרה, יש הגדרות רשמיות לרשיונות הקו
אין דבר כזה קו "פרברי" ברשיון של קו. יש בינעירוני, עירוני ואזורי. הקווים המדוברים הם בכל אופן בינעירוניים, והחברות גם מחויבות להפעיל אותם עם אוטובוסים בינעירוניים בלבד.
 
הגדרות יבשות של רשיונות לא מתאימות להשוואה

עמוד שדרה, יש הגדרות רשמיות לרשיונות הקו
אין דבר כזה קו "פרברי" ברשיון של קו. יש בינעירוני, עירוני ואזורי. הקווים המדוברים הם בכל אופן בינעירוניים, והחברות גם מחויבות להפעיל אותם עם אוטובוסים בינעירוניים בלבד.
הגדרות יבשות של רשיונות לא מתאימות להשוואה
בין קווים.
הרי אין שום הגיון להשוות את הקו הבינעירוני שמספרו 991 לקו הבינעירוני שמספרו 149.
כך גם השוואה בין 149 לבין 480 היא השוואה מופרכת.
 

droriko

New member
למה מופרכת

הגדרות יבשות של רשיונות לא מתאימות להשוואה
בין קווים.
הרי אין שום הגיון להשוות את הקו הבינעירוני שמספרו 991 לקו הבינעירוני שמספרו 149.
כך גם השוואה בין 149 לבין 480 היא השוואה מופרכת.
למה מופרכת
שניהם קוים בינעירונים וזהו.
 
מה שכן, יש אשכול "פרברי"

עמוד שדרה, יש הגדרות רשמיות לרשיונות הקו
אין דבר כזה קו "פרברי" ברשיון של קו. יש בינעירוני, עירוני ואזורי. הקווים המדוברים הם בכל אופן בינעירוניים, והחברות גם מחויבות להפעיל אותם עם אוטובוסים בינעירוניים בלבד.
מה שכן, יש אשכול "פרברי"
בקווים מסויימים, אולי התכוונת לקווים שפועלים במסגרת כזו. בכל אופן כל קו באשכול כזה מוגדר כאחד משלושת הסוגים שצוינו.
 

אורי404

New member
שלושת ההגדרות (לפחות בגוש דן)

עמוד שדרה, יש הגדרות רשמיות לרשיונות הקו
אין דבר כזה קו "פרברי" ברשיון של קו. יש בינעירוני, עירוני ואזורי. הקווים המדוברים הם בכל אופן בינעירוניים, והחברות גם מחויבות להפעיל אותם עם אוטובוסים בינעירוניים בלבד.
שלושת ההגדרות (לפחות בגוש דן)
שכונתי, עירוני ובינעירוני.
 

droriko

New member
ומה זה "קוי נתניה-תל אביב"

149 הוא לא קו בינעירוני, הוא קו פרברי בתוך
מטרופולין.
לא כל קו שמשמשים בו אוטובוסים בינעירוניים הוא קו בינעירוני.
אני מניח שקווי נתניה - תל אביב, למשל, שהם אף יותר בינעירוניים מקו 149, עמוסים לא פחות ואולי יותר מ-149.
ומה זה "קוי נתניה-תל אביב"
אם אתה מדבר על 601 או 605 אז יש שם פחות נוסעים מב-149(אולי אם לא היו מפצלים אותם הם היו יותר עמוסים)

אם אתה מדבר על 641 אז הוא לא עונה להגדרה של בינעירוני
 
641 אינו קו נתניה - תל אביב, אף אחד לא נוסע

ומה זה "קוי נתניה-תל אביב"
אם אתה מדבר על 601 או 605 אז יש שם פחות נוסעים מב-149(אולי אם לא היו מפצלים אותם הם היו יותר עמוסים)

אם אתה מדבר על 641 אז הוא לא עונה להגדרה של בינעירוני
641 אינו קו נתניה - תל אביב, אף אחד לא נוסע
בין שתי הערים הללו ב-641.
אם לוקחים את 600, 601, 602 ו-605, אין שום ספק שכמות הנוסעים בהם הרבה יותר גדולה מכמות הנוסעים ב-149. לגבי 605 לבדו או 601 לבדו לעומת 149 אני לא יודע, אבל אני לא בטוח כמוך שכמות הנוסעים ב-149 גדולה יותר.
עצם הפיצול של קווי נתניה תל אביב (וזה עוד ללא קווי קרית השרון) מעיד על הביקוש הרב לקווים הללו.
זה ברור לגמרי שמספר הנוסעים בתחבורה ציבורית בין נתניה לתל אביב גדולה יותר מזו שבין כפר סבא לתל אביב, גם אם בהשוואה לקו בודד, הכמות של 149 גדולה במקצת.
 

droriko

New member
בזה אני מסכים איתך

641 אינו קו נתניה - תל אביב, אף אחד לא נוסע
בין שתי הערים הללו ב-641.
אם לוקחים את 600, 601, 602 ו-605, אין שום ספק שכמות הנוסעים בהם הרבה יותר גדולה מכמות הנוסעים ב-149. לגבי 605 לבדו או 601 לבדו לעומת 149 אני לא יודע, אבל אני לא בטוח כמוך שכמות הנוסעים ב-149 גדולה יותר.
עצם הפיצול של קווי נתניה תל אביב (וזה עוד ללא קווי קרית השרון) מעיד על הביקוש הרב לקווים הללו.
זה ברור לגמרי שמספר הנוסעים בתחבורה ציבורית בין נתניה לתל אביב גדולה יותר מזו שבין כפר סבא לתל אביב, גם אם בהשוואה לקו בודד, הכמות של 149 גדולה במקצת.
בזה אני מסכים איתך
אין ספק שכמות הנוסעים מנתניה לתל אביב גדולה מכמות הנוסעים מכפר סבא לתל אביב. אני מניח שגם רכבת נתניה-תל אביב יותר עמוס מהרכבת פרברית.

אבל אם אתה מדבר על פר קו 149 הכי עמוס
 

droriko

New member
בגלל זה כתבתי שאם לא היו מפצלים אותם

בזה אני מסכים איתך
אין ספק שכמות הנוסעים מנתניה לתל אביב גדולה מכמות הנוסעים מכפר סבא לתל אביב. אני מניח שגם רכבת נתניה-תל אביב יותר עמוס מהרכבת פרברית.

אבל אם אתה מדבר על פר קו 149 הכי עמוס
בגלל זה כתבתי שאם לא היו מפצלים אותם
והיה רק קו אחד אז הוא היה הרבה יותר עמוס מ-149

אגב פיצול,כבר הצעתי פה כמה פעמים שיפצלו את 149 לקו אחד שנוסע לגלילות(קו יוממי) וקו אחד שנוסע לתל אביב דרך איילון
 

אורי404

New member
יש סיבות להבדל בין נתניה לכפר סבא

בזה אני מסכים איתך
אין ספק שכמות הנוסעים מנתניה לתל אביב גדולה מכמות הנוסעים מכפר סבא לתל אביב. אני מניח שגם רכבת נתניה-תל אביב יותר עמוס מהרכבת פרברית.

אבל אם אתה מדבר על פר קו 149 הכי עמוס
יש סיבות להבדל בין נתניה לכפר סבא
סיבה אחת היא פשוטה: גודל האוכלוסייה של נתניה גדול מזה של כפר סבא והסביבה.
בנוסף בנתניה יש אזור תעשייה גדול, שנוסעים בו רבים מכיוון תל אביב לכיוון נתניה. מתחם "אמדוקס" ליד צומת רעננה ואזורי התעשייה בכפר סבא (הותיק הצפוני ו"עתיר ידע" הדרומי) לא משתווים לאזורי התעשייה בנתניה.
 

droriko

New member
מסכים

יש סיבות להבדל בין נתניה לכפר סבא
סיבה אחת היא פשוטה: גודל האוכלוסייה של נתניה גדול מזה של כפר סבא והסביבה.
בנוסף בנתניה יש אזור תעשייה גדול, שנוסעים בו רבים מכיוון תל אביב לכיוון נתניה. מתחם "אמדוקס" ליד צומת רעננה ואזורי התעשייה בכפר סבא (הותיק הצפוני ו"עתיר ידע" הדרומי) לא משתווים לאזורי התעשייה בנתניה.
מסכים
אגב מה האיזור תעשייה הכי גדול? נתבג?
 

אורי404

New member
אני לא יודע מה הכי גדול

מסכים
אגב מה האיזור תעשייה הכי גדול? נתבג?
אני לא יודע מה הכי גדול
אבל קרית שדה התעופה (וגם מתחם נתב"ג עצמו) אכן גדולים.
אבל גם אזורי תעשייה ותעסוקה באזור ראש העין, הרצליה ונתניה הם גדולים מאוד.
בשוהם יש אזור תעשייה עצום, שטרם הסתיימה בנייתו. אולי הוא יהיה אזור התעשייה ההכי גדול.
בכפר סבא אגב, מקימים אזור תעשייה נוסף באזור המזרחי של כפר סבא. אזור, שהוא די מנותק גיאוגרפית מכפר סבא עצמה.
 
אזור יחיד הגדול ביותר זה אזור מפרץ חיפה

אני לא יודע מה הכי גדול
אבל קרית שדה התעופה (וגם מתחם נתב"ג עצמו) אכן גדולים.
אבל גם אזורי תעשייה ותעסוקה באזור ראש העין, הרצליה ונתניה הם גדולים מאוד.
בשוהם יש אזור תעשייה עצום, שטרם הסתיימה בנייתו. אולי הוא יהיה אזור התעשייה ההכי גדול.
בכפר סבא אגב, מקימים אזור תעשייה נוסף באזור המזרחי של כפר סבא. אזור, שהוא די מנותק גיאוגרפית מכפר סבא עצמה.
אזור יחיד הגדול ביותר זה אזור מפרץ חיפה
השילוב של קרית אריה, רמת סיב וסגולה נחשב יחד לאזור התעשיה הגדול ביותר בישראל.
 

אורי404

New member
אני חושב, שבעתיד הקרוב שוהם

אזור יחיד הגדול ביותר זה אזור מפרץ חיפה
השילוב של קרית אריה, רמת סיב וסגולה נחשב יחד לאזור התעשיה הגדול ביותר בישראל.
אני חושב, שבעתיד הקרוב שוהם
אני חושב, שבעתיד הקרוב (ואולי גם בתקופה הנוכחית) אזור התעשייה של שוהם, יעבור את זה שבפתח תקווה.
 

אורי404

New member
זהו לא ממש פיצול בין הקווים

641 אינו קו נתניה - תל אביב, אף אחד לא נוסע
בין שתי הערים הללו ב-641.
אם לוקחים את 600, 601, 602 ו-605, אין שום ספק שכמות הנוסעים בהם הרבה יותר גדולה מכמות הנוסעים ב-149. לגבי 605 לבדו או 601 לבדו לעומת 149 אני לא יודע, אבל אני לא בטוח כמוך שכמות הנוסעים ב-149 גדולה יותר.
עצם הפיצול של קווי נתניה תל אביב (וזה עוד ללא קווי קרית השרון) מעיד על הביקוש הרב לקווים הללו.
זה ברור לגמרי שמספר הנוסעים בתחבורה ציבורית בין נתניה לתל אביב גדולה יותר מזו שבין כפר סבא לתל אביב, גם אם בהשוואה לקו בודד, הכמות של 149 גדולה במקצת.
זהו לא ממש פיצול בין הקווים
פועלים שני קווים עיקריים: 601 המאסף ו-605 המהיר.
יתר הקווים, שכתבת (שניתן להוסיף אליהם את 650) הן באופן מסוים חלופות.
אני אגב, חושב שטוב לפתח את הקווים אחרת. כך למשל שקו 600 יפעל למשך כל שעות היום. אני חושב, שלו"ז הזמנים שלו דומה (אם לא זהה), בהשוואה למה שהיה לפני 15-20 שנה. מאז נבנו אזורים רבים בנתניה, באזור שקו 600 נוסע. לכן הגיוני להפעיל אותו למשך כל שעות היום בשני הכיוונים, בדומה ל-605.
 

טשאפק

New member
אני נוסע לא מעט ב-605

641 אינו קו נתניה - תל אביב, אף אחד לא נוסע
בין שתי הערים הללו ב-641.
אם לוקחים את 600, 601, 602 ו-605, אין שום ספק שכמות הנוסעים בהם הרבה יותר גדולה מכמות הנוסעים ב-149. לגבי 605 לבדו או 601 לבדו לעומת 149 אני לא יודע, אבל אני לא בטוח כמוך שכמות הנוסעים ב-149 גדולה יותר.
עצם הפיצול של קווי נתניה תל אביב (וזה עוד ללא קווי קרית השרון) מעיד על הביקוש הרב לקווים הללו.
זה ברור לגמרי שמספר הנוסעים בתחבורה ציבורית בין נתניה לתל אביב גדולה יותר מזו שבין כפר סבא לתל אביב, גם אם בהשוואה לקו בודד, הכמות של 149 גדולה במקצת.
אני נוסע לא מעט ב-605
מעולם לא היו נוסעים בעמידה וכמעט תמיד התפוסה אינה עולה על רבע (בבוקר, 9:00 עד 10:00, צפונה) או שלושה רבעים (בערב, חמש עד שבע, דרומה - כולל גם 601).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה