כמה תהיות לגבי המטרונית...

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
סליחה - קו אחד תדיר וקצר, לא קווים תדירים...

נראה לי שחבל לדלל את התדירות של קו 101 כדי
לחסוך לחלק מהנוסעים 3-4 ד' נסיעה. אם כבר, אז עדיף לארגן מחדש את הקווים של נווה שאנן שיתממשקו לקו 101 בגרנד קניון ושכך יהיו פחות קווים מכל נקודה לכל נקודה. למשל, קו 11 ו-142 בטכניון - להחליף בקווים תדירים וקצרים לגרנד קניון.
סליחה - קו אחד תדיר וקצר, לא קווים תדירים...
 

loco58

New member
כבר קיימים קווים כאלו

סליחה - קו אחד תדיר וקצר, לא קווים תדירים...
כבר קיימים קווים כאלו
מספר 76 ו-77. אמנם הם אינם מתחילים בטכניון (אלא בנשר) אך יש להם יחד 4 נסיעות בשעה והם מקשרים ישירות בין הטכניון לגרנד קניון.
מה שכן רצוי להוסיף הוא קו ישיר מהטכניון דרך מרכז זיו להדר/בת גלים, שעובר בגרנד קניון ובדרך נחל הגיבורים שאמורה הייתה כבר להיפתח לתנועה, אך מתעכבת.
 
צודק! מעתה ההכוונה לנוסעים מחוף הכרמל לטכניון

כבר קיימים קווים כאלו
מספר 76 ו-77. אמנם הם אינם מתחילים בטכניון (אלא בנשר) אך יש להם יחד 4 נסיעות בשעה והם מקשרים ישירות בין הטכניון לגרנד קניון.
מה שכן רצוי להוסיף הוא קו ישיר מהטכניון דרך מרכז זיו להדר/בת גלים, שעובר בגרנד קניון ובדרך נחל הגיבורים שאמורה הייתה כבר להיפתח לתנועה, אך מתעכבת.
צודק! מעתה ההכוונה לנוסעים מחוף הכרמל לטכניון
צריכה להיות כנראה כזאת: קח קו 11, ואם אין 11 בדקות הקרובות, קח 101 ותחליף ל-76/77.
 

loco58

New member
ההערה שלך נכונה גם עבור קו 142

צודק! מעתה ההכוונה לנוסעים מחוף הכרמל לטכניון
צריכה להיות כנראה כזאת: קח קו 11, ואם אין 11 בדקות הקרובות, קח 101 ותחליף ל-76/77.
ההערה שלך נכונה גם עבור קו 142
אם אין קו 142 בדקות הקרובות ניתן לקחת כל אחד מהקווים לגרנד קניון (101,136) ולהחליף שם ל-76/77
 
תלוי לאן בטכניון, כפי שאלן ציין את הבעיה של

ההערה שלך נכונה גם עבור קו 142
אם אין קו 142 בדקות הקרובות ניתן לקחת כל אחד מהקווים לגרנד קניון (101,136) ולהחליף שם ל-76/77
תלוי לאן בטכניון, כפי שאלן ציין את הבעיה של
76/77
לחלק התחתון בטכניון עדיף 123 + אחד מהקווים מזיו מאשר 101 + 76 / 77.
ומהחלק העליון בטכניון החוצה, כנ"ל - עדיף דרך זיו מאשר 76 / 77 + 101.
וכשרוצים ליסוע מהטכניון לנשר או מנשר לטכניון הבעיה משמעותית יותר - אז צריך לעלות מה-76 /77 לחלק העליון ולעלות מהחלק התחתון ל-76/77. ובמקרה זה אפילו אין תחליף תח"צי מלבד שימוש בהסעות הפנימיות.
לכן, היה רצוי שפעם בשעה לפחות בשעות השיא, 76 ו-77 יעשו סיבוב מלא בטכניון בכל אחד מכיווני הנסיעה שלהם.
 

alantan

New member
או שפשוט ישנו את השיטה במקום לסבך עוד ועוד

תלוי לאן בטכניון, כפי שאלן ציין את הבעיה של
76/77
לחלק התחתון בטכניון עדיף 123 + אחד מהקווים מזיו מאשר 101 + 76 / 77.
ומהחלק העליון בטכניון החוצה, כנ"ל - עדיף דרך זיו מאשר 76 / 77 + 101.
וכשרוצים ליסוע מהטכניון לנשר או מנשר לטכניון הבעיה משמעותית יותר - אז צריך לעלות מה-76 /77 לחלק העליון ולעלות מהחלק התחתון ל-76/77. ובמקרה זה אפילו אין תחליף תח"צי מלבד שימוש בהסעות הפנימיות.
לכן, היה רצוי שפעם בשעה לפחות בשעות השיא, 76 ו-77 יעשו סיבוב מלא בטכניון בכל אחד מכיווני הנסיעה שלהם.
או שפשוט ישנו את השיטה במקום לסבך עוד ועוד
למשל ש-76/77 יסעו רק מהצד הדרומי, ויאפשרו לתחבורה ציבורית לנסוע בשני הכיוונים. בנוסף קווים תדירים נוספים יצא למרכז העיר ממרכז הספורט או הנדסה אזרחית ויקיפו את הטכניון (בשני כיווני הנסיעה) כך שיצאו ממרכז עובדים החוצה לעיר. מעבר חופשי בין 76/77 לקווים אלה כמובן.
 
אני חושב שהכביש התחתון של הטכניון

או שפשוט ישנו את השיטה במקום לסבך עוד ועוד
למשל ש-76/77 יסעו רק מהצד הדרומי, ויאפשרו לתחבורה ציבורית לנסוע בשני הכיוונים. בנוסף קווים תדירים נוספים יצא למרכז העיר ממרכז הספורט או הנדסה אזרחית ויקיפו את הטכניון (בשני כיווני הנסיעה) כך שיצאו ממרכז עובדים החוצה לעיר. מעבר חופשי בין 76/77 לקווים אלה כמובן.
אני חושב שהכביש התחתון של הטכניון
לא מספיק רחב כדי לאפשר תנועה דו-כיוונית.
 
מלבד מה שכבר כתבתי, להכוונה הזו יש חסרון

צודק! מעתה ההכוונה לנוסעים מחוף הכרמל לטכניון
צריכה להיות כנראה כזאת: קח קו 11, ואם אין 11 בדקות הקרובות, קח 101 ותחליף ל-76/77.
מלבד מה שכבר כתבתי, להכוונה הזו יש חסרון
נוסף: בנסיעה בין חוף הכרמל לטכניון דרך הגרנד קניון צריך לעבור בין התחנות משני צידי שמחה גולן. מעבר לא נוח במיוחד ובחורף הברירה השפויה היא לעבור דרך פנים הקניון בלבד.
בנסיעה בין מרכזית המפרץ לטכניון, לעומת זאת, ההחלפה באותה תחנה.
 

נתנאל531

Well-known member
עדיף 123 מאשר 101 והחלפה

צודק! מעתה ההכוונה לנוסעים מחוף הכרמל לטכניון
צריכה להיות כנראה כזאת: קח קו 11, ואם אין 11 בדקות הקרובות, קח 101 ותחליף ל-76/77.
עדיף 123 מאשר 101 והחלפה
123 קו תדיר יחסית, והוא נוסע בקו ישר מרכזית חוף הכרמל - מרכז חורב - צ. הכניסה לאיזור הטכניון / רמות רמז - מרכז זיו.

במרכז זיו / צ. הכניסה לאיזור הטכניון ישנם קווים רבים שיעדם הטכניון, וזה עדיף מהחלפה בגרנד קניון, שם יש רק את קווי 76-77.
 

קצףגל

New member
הצעה: להוציא שכונתי קו 38 מהקניון שיעבור דרך

צודק! מעתה ההכוונה לנוסעים מחוף הכרמל לטכניון
צריכה להיות כנראה כזאת: קח קו 11, ואם אין 11 בדקות הקרובות, קח 101 ותחליף ל-76/77.
הצעה: להוציא שכונתי קו 38 מהקניון שיעבור דרך
הטכניון תוך שינוי קטן במסלולו... בתדירות גבוהה...
 

maztan

New member
בכלל את כל השכונתיים עדיף לסיים בגרנד קניון

הצעה: להוציא שכונתי קו 38 מהקניון שיעבור דרך
הטכניון תוך שינוי קטן במסלולו... בתדירות גבוהה...
בכלל את כל השכונתיים עדיף לסיים בגרנד קניון
20, 9, 38, אם ימשיכו עד הגרנד קניון יאפשרו לרוב תושבי נווה שאנן להגיע במהירות לחוף הכרמל ולב המפרץ דרך המנהרות.
כיום הגעה מפנים השכונות לחוף הכרמל יכולה לקחת כמעט שעה: שכונתית (שלפעמים עושה סיבובים מתישים) + 123 שמיטלטל באיטיות דרך פיקא, חורב ופרויד.
בכלל - הגרנד קניון הפך למיני תחנה מרכזית עקב מנהרות הכרמל ועקב הכביש החדש לעיר התחתית שייפתח בסוף השנה (בתקווה שיעבור שם אוטובוס). לכן מוצא ויעד השכונתיות לדעתי חייב להיות לשם.
 

alantan

New member
יש שתי בעיות עם קווים 76/77 וכחלק מארגון מחדש

כבר קיימים קווים כאלו
מספר 76 ו-77. אמנם הם אינם מתחילים בטכניון (אלא בנשר) אך יש להם יחד 4 נסיעות בשעה והם מקשרים ישירות בין הטכניון לגרנד קניון.
מה שכן רצוי להוסיף הוא קו ישיר מהטכניון דרך מרכז זיו להדר/בת גלים, שעובר בגרנד קניון ובדרך נחל הגיבורים שאמורה הייתה כבר להיפתח לתנועה, אך מתעכבת.
יש שתי בעיות עם קווים 76/77 וכחלק מארגון מחדש
כפי שתיארתי הייתי משנה גם אותם. הבעיות הן שהן עוברות רק בצד אחד של הטכניון (שונה בכל כיוון) ומדובר בהליכה די רחוקה למי שרוצה להגיע מהצד השני. אני משער שיש גם בעיה שניה והיא שאי אפשר להסתמך על התדירות המשותפת בכיוון הגרנד קניון, כי שני הקווים הללו מפותלים מאוד בנשר לפני שהם מגיעים לטכניון.

כמו כן, רבע שעה אינה תדירות מספקת למערכת הבנויה על החלפות. כל 8-10 ד' היא תדירות ראויה יותר.
 

loco58

New member
אתה צודק בכך שניתן לשפר את הקיים

יש שתי בעיות עם קווים 76/77 וכחלק מארגון מחדש
כפי שתיארתי הייתי משנה גם אותם. הבעיות הן שהן עוברות רק בצד אחד של הטכניון (שונה בכל כיוון) ומדובר בהליכה די רחוקה למי שרוצה להגיע מהצד השני. אני משער שיש גם בעיה שניה והיא שאי אפשר להסתמך על התדירות המשותפת בכיוון הגרנד קניון, כי שני הקווים הללו מפותלים מאוד בנשר לפני שהם מגיעים לטכניון.

כמו כן, רבע שעה אינה תדירות מספקת למערכת הבנויה על החלפות. כל 8-10 ד' היא תדירות ראויה יותר.
אתה צודק בכך שניתן לשפר את הקיים
אבל אין היגיון לבטל את קווי 11 ו-142. אמנם אלו קווים בתדירות נמוכה אך הם מתואמים עם שעות תחילת וסיום הקורסים במערכת, ולכן רוב הסטודנטים ישתמשו בהם להגיע למרכזית המפרץ/חוף הכרמל. מסיבה זו הקווים בד"כ יהיו מלאים ואפילו יצאו עם 2-3 אוטובוסים באותו הזמן.
חוץ מנקודה זו גם אני חושב שיש הרבה מה לשפר בקווי חיפה, בייחוד הקווים הארוכים והמפותלים שבהם (דוגמת קו 3 "המשודרג")
 

נתנאל531

Well-known member
אם יש בחיפה תשומות פנויות

נראה לי שחבל לדלל את התדירות של קו 101 כדי
לחסוך לחלק מהנוסעים 3-4 ד' נסיעה. אם כבר, אז עדיף לארגן מחדש את הקווים של נווה שאנן שיתממשקו לקו 101 בגרנד קניון ושכך יהיו פחות קווים מכל נקודה לכל נקודה. למשל, קו 11 ו-142 בטכניון - להחליף בקווים תדירים וקצרים לגרנד קניון.
אם יש בחיפה תשומות פנויות
הייתי מפנה אותם לקווים דמויי 101 - קווים עם מסלול ארוך בזמן קצר, כמו קו 141 לאוניברסיטה דרך מרכז זיו, שיש לו בעיקר נסיעות בוקר.
 
לגבי קו 142 יש טעם בכך כי מלבד מרכזית המפרץ

נראה לי שחבל לדלל את התדירות של קו 101 כדי
לחסוך לחלק מהנוסעים 3-4 ד' נסיעה. אם כבר, אז עדיף לארגן מחדש את הקווים של נווה שאנן שיתממשקו לקו 101 בגרנד קניון ושכך יהיו פחות קווים מכל נקודה לכל נקודה. למשל, קו 11 ו-142 בטכניון - להחליף בקווים תדירים וקצרים לגרנד קניון.
לגבי קו 142 יש טעם בכך כי מלבד מרכזית המפרץ
הוא לא עובר בשום תחנה חשובה, אבל לגבי קו 11, קח בחשבון שהקו הזה יחד עם 31 (ששניהם קוים בתדירות נמוכה) מקשרים בין מרכז חורב ומספר שכונות (רוממה, רמות ספיר, רמת חן, רמות רמז ו-11 גם רמת אשכול) לבין הטכניון.
לפי ההצעה שלך יהיה רק פעם בשעה קו ישיר בין מרכז חורב והשכונות שבצירי פיק"א וחנקין לטכניון.
 
וקו 142 אגב הוא קו שפועל רק בשעות השיא

לגבי קו 142 יש טעם בכך כי מלבד מרכזית המפרץ
הוא לא עובר בשום תחנה חשובה, אבל לגבי קו 11, קח בחשבון שהקו הזה יחד עם 31 (ששניהם קוים בתדירות נמוכה) מקשרים בין מרכז חורב ומספר שכונות (רוממה, רמות ספיר, רמת חן, רמות רמז ו-11 גם רמת אשכול) לבין הטכניון.
לפי ההצעה שלך יהיה רק פעם בשעה קו ישיר בין מרכז חורב והשכונות שבצירי פיק"א וחנקין לטכניון.
וקו 142 אגב הוא קו שפועל רק בשעות השיא
בשעות אלו לא בטוח שנכון להוסיף את נוסעיו לעומס הקיים ממילא על 101 בשעות השיא.
 

alantan

New member
לא בדיוק - אני בעד לשנות מספר קווים, לא רק את

לגבי קו 142 יש טעם בכך כי מלבד מרכזית המפרץ
הוא לא עובר בשום תחנה חשובה, אבל לגבי קו 11, קח בחשבון שהקו הזה יחד עם 31 (ששניהם קוים בתדירות נמוכה) מקשרים בין מרכז חורב ומספר שכונות (רוממה, רמות ספיר, רמת חן, רמות רמז ו-11 גם רמת אשכול) לבין הטכניון.
לפי ההצעה שלך יהיה רק פעם בשעה קו ישיר בין מרכז חורב והשכונות שבצירי פיק"א וחנקין לטכניון.
לא בדיוק - אני בעד לשנות מספר קווים, לא רק את
קו 11. לא עשיתי תכנון מדוקדק כי אני מבזבז את מעט זמני הפנוי על מיפוי הקיים כרגע, אבל אני בטוח שאפשר לבנות מערכת פשוטה והגיונית יותר.

אגב, טוב שהזכרת את קווי 30/31 - קווי שנראים לי מאוד הזויים ומיותרים במתכונת הנוכחית שלהן, רק כדי שישימו איקס בטופס שמאשר שאפשר להגיע מאיזור כרמל צרפתי והעוגן לרמב"ם מבלי להחליף.
 
קויום 30 ו-31 לא מקשרים רק בין הכרמל הצרפתי

לא בדיוק - אני בעד לשנות מספר קווים, לא רק את
קו 11. לא עשיתי תכנון מדוקדק כי אני מבזבז את מעט זמני הפנוי על מיפוי הקיים כרגע, אבל אני בטוח שאפשר לבנות מערכת פשוטה והגיונית יותר.

אגב, טוב שהזכרת את קווי 30/31 - קווי שנראים לי מאוד הזויים ומיותרים במתכונת הנוכחית שלהן, רק כדי שישימו איקס בטופס שמאשר שאפשר להגיע מאיזור כרמל צרפתי והעוגן לרמב"ם מבלי להחליף.
קויום 30 ו-31 לא מקשרים רק בין הכרמל הצרפתי
לרמב"ם.
קו 31 הוא הקו הישיר היחיד בין קרית שפרינצק, הכרמל הצרפתי ורכס הכרמל לטכניון.
קו 30 מקשר בין קרית שפרינצק והכרמל הצרפתי לאוניברסיטת חיפה, למרכז חורב וליעדים אחרים בחלק הגבוה יותר של רכס הכרמל והוא גם מהווה תגבור לקו 37.
בתפקידים הללו שלהם הם לא מיותרים כלל.
 

alantan

New member
אני חושב שהיה ראוי לבצע חשיבה מחדש על מערך

קויום 30 ו-31 לא מקשרים רק בין הכרמל הצרפתי
לרמב"ם.
קו 31 הוא הקו הישיר היחיד בין קרית שפרינצק, הכרמל הצרפתי ורכס הכרמל לטכניון.
קו 30 מקשר בין קרית שפרינצק והכרמל הצרפתי לאוניברסיטת חיפה, למרכז חורב וליעדים אחרים בחלק הגבוה יותר של רכס הכרמל והוא גם מהווה תגבור לקו 37.
בתפקידים הללו שלהם הם לא מיותרים כלל.
אני חושב שהיה ראוי לבצע חשיבה מחדש על מערך
הקווים כולו. חיפה משופעת במוקדים, והמרכזיות בשני הקצוות אינן מספיקות כדי לבנות מערכת יעילה ובעלת תדירות גבוהה. בגלל זה יש קווים כמו 30 ו-31 שפועלים בתדירות די נמוכה. ברורים לי התפקידים העיקריים שלהם, שזה מה שתיארת - דווקא החיבור עם רמב"ם צריך להיות משני לדעתי בעידן המטרונית - וכמובן שאי אפשר להסתמך על שעה ההגעה שלהם, כאשר הם מגיעים לכרמל הצרפתי מבת גלים.

יש צורך במוקדי מעבר כגון גרנד קניון, בחורב/בית חולים כרמל, גן האם, ולבנות מחדש רשת קווים פשוטה ואמינה ולא 30 שמתגברת את 37, 31 שמתגברת את 28 עד לחנקין, 28 שמתגבר את 37 עד חורב, 3 שמתגבר את כל הקווים במטרופולין...
 
אתה קצת מגזים בתיאור שלך

אני חושב שהיה ראוי לבצע חשיבה מחדש על מערך
הקווים כולו. חיפה משופעת במוקדים, והמרכזיות בשני הקצוות אינן מספיקות כדי לבנות מערכת יעילה ובעלת תדירות גבוהה. בגלל זה יש קווים כמו 30 ו-31 שפועלים בתדירות די נמוכה. ברורים לי התפקידים העיקריים שלהם, שזה מה שתיארת - דווקא החיבור עם רמב"ם צריך להיות משני לדעתי בעידן המטרונית - וכמובן שאי אפשר להסתמך על שעה ההגעה שלהם, כאשר הם מגיעים לכרמל הצרפתי מבת גלים.

יש צורך במוקדי מעבר כגון גרנד קניון, בחורב/בית חולים כרמל, גן האם, ולבנות מחדש רשת קווים פשוטה ואמינה ולא 30 שמתגברת את 37, 31 שמתגברת את 28 עד לחנקין, 28 שמתגבר את 37 עד חורב, 3 שמתגבר את כל הקווים במטרופולין...
אתה קצת מגזים בתיאור שלך
3 לא מתגבר את כל הקווים במטרופולין וגם לא חצי מהקווים בחיפה עצמה. 3 לא מתקרב ליותר מחצי מהשטח הבנוי של חיפה.
ויש גבול להחלפות שאפשר לחייב לבצע בנסיעה קצרה בתוך עיר. יש בחיפה מקומות מרכזיים שבהחלט ראוי שיהיו מהם גם קווים ישירים לשני המוסדות האקדמיים הגדולים שנמצאים בה. בהחלט ראוי שממרכז הכרמל יהיה קו ישיר לטכניון ושמהכרמל הצרפתי יהיה קו ישיר לאוניברסיטת חיפה.
הגרנד קניון כפי שהתחנות שלו כיום לא מתאים להיות מוקד מעבר משמעותי.
שינויים כפי שאתה רוצה יהיה מקום לבצע אם וכאשר המטרונית תתרחב לרכס הכרמל ולציר פיק"א-חנקין ואם וכאשר יקימו בסמוך לגרנד קניון מסוף תח"צ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה