כמה תהיות בקשר לקסם....

La Gamba

New member
כמה תהיות בקשר לקסם....

האם spellbook זה ספר איות? האם דבורה שמטילה לחשים היא spelling bee? האם טעות בהגיית לחש הינה spelling mistake?
 

snift

New member
../images/Emo55.gif

 

דרגורן

New member
ב-XanTh התשובה תהיה כן....

בשאר העולם? אם עברת את גיל 7, התשובה תהיה לא....
 

pumiforever

New member
תגובה :

ראשית אני רוצה לפתוח עם זה, שאני מוכרח להודות שאני בכלל לא הבנתי אם ההודעה שלך היתה רצינית או צינית. אני אתיחס להודעה שלך כרצינית: נתחיל בכך שהקוסם בזמן הטלת הקסם אינו קורא את על הקסם עצמו! כידוע כל הקוסמים משננים את קסמיהם לפני שהם הולכים לישון, ולמחרת הקסמים האלה מוכנים, אך איך תהליך זה באמת הולך?: קסם מרמה ראשונה לוקח דף אחד בספר הקסמים, ואתה לא מצפה מקוסם שפתאום יתחיל באמצע הקרב לקרא את כל הדף, נכון? מה שהוא עושה זה מתחיל להטיל את הקסם עוד בזמן שהוא משנן אותו לפני השינה, אך! הוא לא מטיל אותו עד הסוף, הוא משאיר כמה מילים חסרות, שהן בערך ההדק (טריגר) שלו בשביל להטיל את הקסם. למחרת כאשר הקוסם רוצה להטיל את הקסם, כל החלק העיקרי של הקוסם כבר בראש שלו, כל מה שנשאר לו לעשות זה לומר אתה"הדק" שלו לקסם (הכמה מילים החסרות), ו-וואלה! (-נא להגות במבטא צרפתיייי-), הקסם מוכן!. בקשר להאם הקסם יכול להשתבש בגלל שגיאת איות...: לא!, המכשף (Sorcerer)מכיר את הקסמים כבר מילדות, זה בא לו בטבעיות, כמו שאתה הולך ולא תיפול פתאום סתם ככה, גם המכשף לא יתבלבל. בקשר לקוסם (Wizard), הוא גם לא יכול להתבלבל בגלל שכדי לקבל את קוחות הקסם הוא למד מלאאאאאאאאאאאאאאאא זמן, והוא כבר כמעט מכיר את הקסמים בעל פה, זה כמו שאתה פתאום תתבלבל בלעשות x+y, זה בלתי אפשרי, אתה לומד את זה מכיתה ג´! (ילדים אשר כיתתם הנוכחית היא ד´ ומטה, נא לראות את הדוגמא האחרונה כמבוטלת!). מקווה שעזרתי.
 

arifell

New member
לא!!!!

spelling mistake, יכול להתרגם כטעות איות, אבל גם כטעות בSPELLת בכישוף...
 

pumiforever

New member
כן!!!!

אם תשים לב להודעה המקורית, אז הוא מתיחס לזה כ-טעות באיות. וגם, איך קוסם יכול בדיוק לטכות בבחירה של קסם
, הוא הרי אמור לדעת מה הוא רוצה.
 

רמץ

New member
דוגמה טובה לכך

היא צורת הטלת הלחשים בחלק השני של סדרת ספרי ´אמבר´ של זילאזני, העוסק במרלין, בנו של קורווין.
 

La Gamba

New member
לא שאלתי אם זה נובע מטעות באיות

שאלתי, האם לטעות בהטלת לחש קוראים spelling mistake. שאלתי בקשר לשם.
 

pumiforever

New member
השאלה האמיתית היא :

למה אתה מתכוון בזה שאתה אומר "לטעות בהטלת הלחש", בגלל שאם תקרא את התגובה הראשונה שלי תגלה שדבר כזה לא אפשרי.
 

pumiforever

New member
ועוד כמה דברים :

להלן רשימה (אולי חלקית) של הגורמים שבגללם קסם יכול להיכשל: א) הקוסם לא השתמש במרכיב נכון (או בכלל לא השתמש במרכיב) בזמן הטלת קסם אשר מצריך מרכיב. ב) בזמן הטלת הקסם, פגעו בקוסם: (ההסבר הבא חל על מהדורה שלישית) אם פגעו בו הוא צריך להטיל גלגול של בדיקת "Concentration", אם הוא עבר בגילגול את התוצאה של: 1D20+Spell Level+Damage אז הוא הצליח לשמר את הקסם, אם לא, אז הקסם עבוד, ונגרם לקוסם נזק. ג) הקוסם הטיל קסם אשר מצריך תנועת ידיים, אבל: הידים של הקוסם קשורות, אין לו ידיים, הוא משותק, הידים שלו משותקות. ד) הקוסם הטיל קסם אשר מצריך דיבור, אך הפה שלו קשור, אין לו פה, אין לו לשון, הוא משותק.
 

hsotrt

New member
אמממממ...

לי יש טבלאות הטלה לכל מקרה של הטלה כושלת!!
המטיל הופך לצפרדע
כל המטבעות שבידי החבורה הופכי לפרפרים
להקת פיראנאות מופיעות מעל רשא המטיל ...
 

ד ג י

New member
תקן אותי אם אני טועה אבל...

הטבלאות האלה לא טבלאות של הדמות קוסם פראי (כן כן קוסם פראי דברו עברית) ואפשר לטעות בהטלת הקסם כתוב איפשהו כמה זמן לוקח ללמוד קסם אם לקוסם לא היה מספיק זמן הוא יכול לחשוב שהוא יודע אבל הוא טועה אצלי היה קוסם0 לא משכיל מאוד ובמקום להתאמן על הקסמים הוא הלך לחפש יצורים להרוג ובגלל זה הוא התבלבל בקסמים
 
למעלה