כמה תגובות לכמה חברים

כמה תגובות לכמה חברים

לשרשורים שכבר נעלמו בדף הקודם: תגובות לאליקים, Alon16, גוססי וטל קר. (+קישורים לתגובות המקוריות) אליקים- כמו שכתבת, אהבה מתוך הבנה היא אהבה טהורה? לאו דווקא. אהבה טהורה היא אהבה ללא תנאי, אם כך, זוהי אהבה שלא תלויה בהבנה או אי הבנה, ידיעה או אי ידיעה. אהבה ללא תנאי זו אהבה ללא תנאי! חוסר הבנה לא יכול להעיב על אהבה כזאת. ומה שלא יהיה, אם האהבה היא מעל לתנאים, כל ידיעה שהיא, לא תוכל לקלקל אהבה כזאת. גם הבנה טהורה לא יכולה להגיע מהאויר, אלא, היא "שעונה" על ידע מסוים, וכל ידע נוסף אמור רק להועיל (ולפחות לא להזיק). Alon16- אתה התחנכת וגדלת על הציונות הדתית, אבל אני לא. ואולי זה מה שגרם לשינויי התפיסה. מדינת ישראל היא אוטונומיה יהודית?? תראה, אם רואים את "ימות המשיח", לפי סימנים מהמקורות (הרמב"ם, למשל), אז צריך ללכת עד הסוף. אני בטוחה שאם הרמב"ם היה חי היום, הוא לא היה רואה במדינת ישראל אוטונומיה יהודית. מדינה שחוקיה לא מבוססים לחלוטין על חוקי התורה? שהתורה אינה החוקה שלה? הא? לא יודעת, אבל זה לא נשמע לי הולך.. עם כל הכבוד למדינת ישראל, שבאמת בזכותה, ב"ה, יש לנו מקום לחיות בלי כל הבלאגן שהיה לנו ברוסיה, פולניה, מרוקו, הונגריה, תימן, וכו´, לחיות בשקט, ללא איום קיומו מפאת יהדותינו (אם מתעלמים מנוכחות הערבים, כמובן- דבר בלתי אפשרי לחלוטין, אבל לא אתעכב על זה.) לכן, אני לא רואה בקיום המדינה באיזושהי התחלה של הגאולה, למרות שללא ספק (כך נראה), שיש לה חלק בצעד לא קטן בכיוון. גוססי- בהקשר לשיעורי האונס. שיעור האונס בחברה החרדית, גם כשמחשבים את השיעור לפי גודל האוכלוסיה, הוא נמוך יותר. אמנם, בחברה החרדית, רוב הנאנסים לא פוצים את פיהם, ולא מספרים על כך כמעט לאף אחד (או ממש לאף אחד), אבל טיבם של דברים להתגלות, וגם אם "לא מדברים על זה", אנשים יודעים. מה"עמדה" (אלק
) שלי אני יכולה לומר כמעט בוודאות, שדווקא בחברה החרדית אנשים ערים מאוד למה שקורה אצל האחרים. אפשר לקרוא לזה חטטנות, וזה אכן גובל בחטטנות לא קטנה, לעיתים, אך אפשר להסתכל על זה כ"אקט" של אכפתיות. לחרדי אכפת מהקרובים אליו (מהקרובים במיוחד, ומאחרים גם). לכן העזרה ההדדית גדולה יותר, מעשי הצדקה והחסד מרובים יותר, השתתפות בשמחה ובצער- אף היא רבה, וכדו´. מכיוון שכך, חרדי (בהכללה) יותר שם לב למצב של חברו, מרגיש יותר מה עובר עליו, איך הוא מרגיש, מה חסר לו, ועוד. לא קשה לזהות על בחורה שעברה אונס, שקרה לה משהו קשה. ועל אחת כמה וכמה, באופן טבעי, כאשר הבחורה היא חרדית. ומה שאני מנסה להעביר בכל המלל הזה, זה שהחֶברה הקרובה שמה לב, והדברים ידועים. יודעים, פחות או יותר, את שיעור האונס. והוא נמוך, יחסית. כמו שטארו כבר כתב, אין כמעט מציאות של סתם אונס ברחוב. יש מידי פעם מקרי אונס ע"י בעלי תפקידים שונים, שמנצלים את מעמדם, אבל באופן יחסי, זה די נדיר. אם בחברה מסוימת שומעים על כמה מקרים בודדים, בתוך עשרים-שלושים שנה, של מורים בגני ילדים חרדיים או ראשי ישיבות, וכדו´, שאנסו ילדים (או קטינים בכלל), צריך לקחת בחשבון שבאותו חברה יש עשרות, אם לא מאות, מוסדות כאלה. ובן אדם אחד או שניים סוטים, זה לא מצב נורמלי. לא מדובר באנשים מהשורה. ככל שהחברה יותר חרדית, כך יש בה פחות אנסים (אני מוציאה מהכלל את הסוטים, כאלה יש בכל חברה, ואין לי מדד לגבי השיעור). בחברה שאין כמעט מפגש בין הגברים לנשים, בקושי יש אפשרות להגיע לידי אונס. זה כרוך במחשבה מוקדמת, מה ששולל את האופציה של אונס מתוך דחף רגעי, בלתי נשלט. מה שקורה די הרבה בחברה החילונית, ופעמים רבות, קשה להאשים בכך את הגברים.. ועוד דבר, צניעות חרדית אינה אחיזת עיניים. לא שווה לחרדים לשחק אותה. המצווה של צניעות מספיק קשה, בשביל שעוד יוסיפו על זה את השקר- לא חבל על המאמץ? אשמח אם תסביר לי למה לדעתך זו אחיזת עיניים. טל קר- בוודאי שהחינוך קובע חלק גדול מצורת החשיבה, וכו´. החיובים השונים לגברים ולנשים הם מהתורה, בה אני מאמינה. אין שמץ אפליה בתורה. אני חיה מספיק שנים בשביל שאם היו אפליות, הייתי שמה לב, ואולי מתקוממת. (בשום מקום לא חסרים מרדנים
) זרם שמתעקש שהוא הזרם הנכון? מילא. כפיה? כורח? (האמת שכבר קצת נמאס לי מהסיסמאות האלו. כמה אפשר לטחון אותן?
) לחרדי- כיחיד- אין שום זכות לכפות על אחר, והוא אף לא כופה על אחר שום דבר (למעט מספר מצומצם של אנשים שמנסים לכפות עצמם על הסביבה, כמו בכל חברה) ומה שהחוק- כחוק מחוקי המדינה כופה עליך, זו אינה כפיה דתית, אלא חוק ככל החוקים! אם זה הכי מפריע לך, וזה לא בא על חשבון משהו שיותר מפריע לך- יש לך זכות (בהנחה שיש לך זכות הצבעה) להצביע עבור מנהיג אחר. זה שהכסא (או המצב) משכיח מהם את הבטחותיהם לציבור, זה כבר דבר שבינך לבינם. כמו שפעולות של מנהיגים שאני בחרתי בהם, שלא מוצאות חן בעיני, הן דבר שביני לבינם. כמובן שההבטחות לרבנים במסגרת הסטטוס קוו, בסביבות קום המדינה, כמעט ונעלמו כלא היו. ולא בצדק. ההבטחות האלה לא ניתנו בחינם, וצריך לתת על כך את הדעת, לפעמים. יום טוב לכולם.
 

korinalir

New member
אני לא מאמינה למה שאני קוראת!!!../images/Emo123.gif

סליחה על ההתערבות אבל ממש עצבנת אותי בתגובה לגוססי ואני מצטטת: "מה ששולל את האופציה של אונס מתוך דחף רגעי, בלתי נשלט. מה שקורה די הרבה בחברה החילונית, ופעמים רבות, קשה להאשים בכך את הגברים" איך בתור אישה את יכולה להגיד את זה? או בתור בן אדם? ברור שאפשר וצריך להאשים אותם! אין אין אין לגיטמציה לאונס בשום מקרה לא משנה אם האישה לובשת חצאית וחולצה ארוכה או בגד ים ברחוב הגוף שלה הוא שלה! וגברים חילוניים ודתיים כאחד צריכים לשלוט ביצרים שלהם! וצריך להאשים אותם אם הם לא מצליחים ולא רק זה אלא להכניס אותם לכלא לשנים ארוכות! לשאר ההודעה אני אתן לנמענים שלה לענות זה פשוט ממש הרגיז אותי ואני מצטערת אם יצאתי קצת תקיפה... קורין
 
קורין, אני מבינה אותך

ומצטערת שהרגזתי אותך
גם אני חשבתי כך פעם, אבל בשלב מסוים קלטתי כמה דברים אחרים. לנשים, כנשים, מנקודת ראות נשית, קשה להבין את זה, כי אצלינו זה לא כך. ההבדל במשיכה בין גברים לנשים, די ידוע, אני מניחה. נשים נמשכות הרבה הרבה פחות מראיה, לעומת גברים. וגם בנגיעה, היצר הגברי חזק יותר, וקשה יותר לשליטה. לא אמרתי, ואני גם לא חושבת, שגברים- חילונים כדתיים- לא חייבים לשלוט ביצרם!! אבל כאשר אשה "בכוח" מנסה לגרות, לפעמים, באמת שקשה להאשים את הגבר שהוא גבר, ושיש לו משיכה טבעית. אנסח אחרת, זה לא שהוא לא אשם לגמרי, אלא שלאותה אישה יש בכך חלק לא מבוטל. אין אין אין לגיטימציה! אבל גם לשמור על הגוף- צריך!
 

zeevms

New member
תגובה של גבר

מה??? את פשוט מדברת שטויות!!! מה שכתבת עכשיו מראה בדיוק על רמת האינטלגנציה שלך ועל הבורות העצומה שלך! אני עכשיו מדבר בשם כל הגברים- לא משנה איך אישה לבושה או מתנהגת, כאשר היא אומרת לא זה באמת לא (ותסלחו לי אם אני נשמע כמו פרסומת) ומי שאונס אותה, היה אונס באותה מידה גם בחורה חרדית שלבושה בצניעות. ורק לידיעתך מקרי האונס בחברה החרדית הם לפחות כמו בחברה החילונית (ואפילו יותר) וזה דווקא בגלל שלא נותנים לאנשים לפרוק את היצרים הטבעיים שלהם!
 
אתה מדבר בשם עצמך

ובשם כל הגברים שמרגישים כמוך (סחתין על החוזק), אבל- גבר שהוא קצת פחות "רגיש" ממך, כן יושפע! (והרי מדובר על "מוּעדים", מי שנמצא ב"אחוז סיכון", ולא במי שהדבר מופרך אצלו לחלוטין). בחברה החרדית שיעור האונס אינו מגיע לשיעור האונס שבחברה החילונית, ממש לא. תן לי דוגמאות-אפשרויות למקרי אונס שיכולים להיות בחברה החרדית- אונס של אב, מורה, "רב", וכדו´- זו סטיה, שקשורה באותו אדם, ולא משנה אם הוא חרדי או לא. לנערים (אטעה אם אומר ששיעור האונס הכללי מורכב בעיקר מבני נוער וצעירים בתקופת ההתבגרות?) אין כמעט חיכוך עם הבנות- הם לומדים, עפ"י רוב, בישיבה די סגורה, ישנים בפנימיה, מגיעים הביתה פעם ב..., ופעולותיהם ומעשיהם נצפים למדי (בחלק מהחברות, לפחות). כמה מקרי אונס בחברה החילונית לא ידועים? לא חסרות בנות שנאנסו ע"י החבר שלהן (לפעמים באמת מענין למה)- לא מציאותי בחברה החרדית, בה הבנים בקושי רואים את הבנות. בה יש איסור יחוד- שמסייע רבות להישמר ממקרים כאלו! נשים שנאנסו ע"י בעליהן- זה מן הסתם כן קיים, (אחרי הכל, [לא] כולנו בני אדם..), למרות שיש ע"כ איסור מוחלט מהתורה, מה שאומר, שאצל חרדים אמיתיים זה כמעט ולא קורה- חצי חודש אסור מצמצם להם את האפשרות בחצי- ואם אפילו זה- לא מופרך אצלם, קשה למצוא בהם יראת שמיים.. וגם יש בסביבה לפעמים יותר מידי עיניים שיכולות להיות עדות- ילדים הם לא פראיירים, וכמה שהם "מפחדים" להוציא החוצה מה שקורה אצלהם, אפשר שימצא הילד שישאל את סבתא מה לעשות, והסיפור כבר לא סוד חתום. כשאשה אומרת לא, זה לפעמים עוד יותר כן (תלוי איך היא משדרת את עצמה). אולי לא בעיניך, אבל לא כולם כמוך! לא לכל אחת הכשרון לשדר את ה´לא´ שלה (כשאין לה את הערך של צניעות), ומי שמשדרת ´כן´- האין היא אשמה בכך? האין היא מעמידה במבחן את הגבר שמולה- מבחן שהיא אמורה לדעת שלא תמיד הוא יכול להתעלם ממנו בקלות? אתה מכחיש שבחורה שאינה לבושה בצניעות מושכת גבר יותר מבחורה צנועה?- כאשר שתיהן משדרות ´לא´, אוקיי? (אנ´לא מבינה, בחורה יפה, חתיכה מהממת לא מושכת? נשגב..) אגב, צניעות אינה רק בלבוש- צניעות היא גם (ועם דגש גדול מאוד!) על ההתנהגות, והצניעות בעצם משדרת ´לא´. ואגב פירוק יצרים טבעיים- ככל שהיצרים מגורים יותר, כך חיוני ויש דחף רב יותר לפרוק אותם. (הרעיון של זה דומה לעקיצה- ככל שגירויה רב יותר, כך היא מגרדת ומציקה יותר). קשה לבקש מאדם להתעלם מדחף כלשהו, כאשר בד בבד, מגרים אותו ומגבירים בכך את אותו דחף. כל הנ"ל לא קשור כלל לחוסר האינטלגנציה שלי, לבורות וחוסר הידע שלי, ולשטויות שאני מרבה לפזר ללא כיסוי. אבל אתה חכם, אינטלגנט, חוקר האנושות ופסיכולוג. "כתבנו לענייני חרדים". עלה והצלח.
 

אליקים

New member
זכותך

זכותך להגיב כפי שאתה מגיב, זכותך לכתוב עם מילים לא נאותות, זכותך להעליב. כל אדם זכותו לעשות ככל שיעלה על רוחו, דבר זה הוא גם זה שהופך אותנו לאחראים למעשינו. אילו לא היתה לנו הזכות לעשות או לדבר כרצוננו, לא היינו אחראים למעשינו. ישנה רק בעיה אחת קטנה, אנחנו שוכחים, או לא יודעים, שאנחנו נותנים את הדין על מעשינו. כל טוב אליקים
 

taro

New member
אין בחוסר צניעות להצדיק את האנס

ואין הדבר פותר אותו ממעשיו. עם זאת, מעשי האונס בחברה החרדית (לפחות ממה שידוע לי מהמפורסם בתקשורת החילונית), הם בד"כ סדרתיים או מבוצעים כנגד אוכלוסיות מסויימות. כלומר, האנס אינו אונס כיוון שהוא נמשך להופעתו של הקורבן, אלא לגילו או המצב בו הוא היה נתון, והדבר מכונה בפסיכולוגיה כ"הפרעה" או "מחלה". לעומת זאת, מקרי אונס שבוצעו מגירוי מיני עקב הופעתו של הקורבן (חצאית קצרה, חולצה צמודה, מכנסי "דפוק-אותי") קיימים בחברה החילונית, בה גברים (ואף נשים, הגם במקרים נדירים יותר) אונסים/ות גברים ונשים לא משום איזו "מחלה נפשית"; אני עדיין לא שמעתי על אנס שהתנפל על אישה ברחוב בחברה החרדית.
 
בוודאי שאין בכך להצדיק את האנס!!!

או לפתרו מעונש! כל אדם אחראי על מעשיו, ובהיותו בעל בחירה חופשית, יש לו האפשרות (גם אם קשה לו בכך) להתגבר על יצרו
. אלא, אפשר רק "להבין" אותו יותר, עקב כך, ואולי אולי מעט להקל, עקב הנסיבות (כמובן שכל מקרה תלוי בגופו! [של המקרה
]).
ובהקשר של ´להתגבר´: מסופר על איזה צדיק, לא זוכרת בדיוק מי (אינני מדייקת, אז תקנו אותי אם אני טועה), שהיו נשים בעליית הגג, ויִצרו כ"כ התגבר עליו, שהוא הצליח להזיז לבד סולם, שבד"כ היו 5 אנשים מזיזים יחד, כדי לעלות לעליית הגג. ובדרכו למעלה, משהרגיש שאינו מצליח להתגבר על עצמו, צעק: "אש בבית עמרם", ומיד הגיעו לשם אנשים ונמנע ממנו חטא זה. כולנו בני אדם (-צדיקים כרשעים>> לא בהקשר הדתי), בעלי נטיות טבעיות, אך "אין דבר העומד בפני הרצון". והבחירה, גם במקרה כזה, (יכולה להיות) חופשית.
 

korinalir

New member
אני לא מסכימה...

לא צריך לשמור על הגוף. בהנחה שאני מקבלת את הטענה הבסיסית שלך "נשים נמשכות הרבה הרבה פחות מראיה, לעומת גברים." (אפילו שלדעתי זה לאו דווקא נכון יש נשים שנמשכות לפי מראה וגברים רגישים) אבל הנחה שהטענה הזאת נכונה הרי כמובן שנשים יחשפו את גופן גם במטרה (אם כי לא רק אני לובשת חולצה קצרה כי בישראל ח-ם!) למשוך גברים. אין שום דבר רע ברצון להיות מושכת ויפה! ואם כפי שאמרת גברים נמשכים לפי מראה אם גבר מוצא חן בעיני כמובן שיהיה חשוב לי שיתעניין בי כבן אדם ונוכל לדבר אבל אני בהחלט אתייפה בשבילו וארצה שהוא ימשך אליי פיזית ואני אליו. אין שום דבר רע במשיכה פיזית יציאות משותפות וגם במקרים מסויימים קיום יחסי מין לפני החתונה ולא לפי שידוך למרות נק´ המבט הדתית שפוסלת זאת וזאת זכותם. מה שלא זכותם של חילוניים או דתיים זה לא לשלוט בעצמם ולגזול את גופה ונשמתה של אישה ממנה ע"י מעשה האונס המזוויע. גם אם היא אכן נסתה למשוך אותו המילה האחרונה תמיד שמורה לה! ממש עצוב לי שאת לא מבינה את זה (האם זה קשור לחינוך הדתי שקבלת אם קיבלת?) זכותן של נשים לפתות ואם הן "לוכדות גבר ברשתן" שיזמין אותן לצאת לא יכפה עצמו עליהן! קורין נ.ב אנסים סדרתיים מחפשים דווקא קורבנות חלשים ולא חשופים אנס כזה עשוי להעדיף את הדתיה שיש לה פחות אמצעים להלחם והיא יותר "אישה חלושה" מהחילונית לובשת המכנסיים שעלולה לדעת קראטה
 
אין רע בלרצות להיות מושכת...

אבל בגבול. וככל שמתקרבים יותר אל הגבול הזה- או ככל שעוברים יותר את הגבול הזה, אפשר להיות פחות מופתעים מזה שהגבר הנמשך מגיע למצב שקשה לו מאוד לשלוט בעצמו (אין כזה דבר ´לא יכול´). אין דבר רע במשיכה פיזית לגבר, אלא שלדעתי, אותה משיכה צריכה להיות רק כלפי הגבר הנכון. אני מחזיקה בדעה שהגוף הוא דבר יקר מאוד, ששומרים עליו ועוטפים אותו ´לבל תשזפנו עין זר´. אין זו זכותם של חילונים ודתיים לא לשלוט בעצמם וע"י מעשה האונס לגזול גוף ונפש של אשה!!, אבל לא מדובר על מצב רגיל, על שליטה רגילה של בנאדם בעצמו, אלא על מצב בו הוא יוצא מידי שליטה! כמו שפעם היו שולחים לאוסטרליה בנאדם שגנב לחם, והיום אנחנו יודעים שקשה להאשים אותו בכך! זה בנאדם שראה אוצר!- חתיכת לחם שעוררה את תאבונו, לאחר שלא בא אוכל אל פיו מספר ימים! קשה להאשים בנאדם שיוצא מדעתו מרוב רעב, ואותו דבר, קשה להאשים (בוודאי שאפשר, אבל אין זו אשמתו המוחלטת) אדם שיצא מדעתו (=משליטתו העצמית) לנוכח גירוי. ואני לא מדברת על שרוול קצר וקצת מחשוף- שזה ניחא. אלא על ביגוד מזערי למדי, וניסיונות הצגת הגוף לראווה בפני כל העולם. (ונכון שתנועות גוף שוות בערכן, במידה מסוימת, לביגוד או אי ביגוד.) ביגוד כזה, שכשיש מתחתיו את הגוף "המתאים", מסחרר הרבה ראשים. בוודאי שמחמיא לי לגלות שאני מושכת, אלא שאני מעדיפה לשמור את המשיכה הזאת לאותו אחד שאדע שלא יעשה לי כל רע, ושתהיה ´תכלית´ לאותה משיכה אליו. שוב, כמו כל דבר יקר, שמציגים אותו רק בפני האנשים הנכונים, וראוי לחשוב על כך מראש. אני לא חושבת שההבנה שלי והדעה שלי בנידון היא בהכרח כתוצאה מהחינוך הדתי שלי- אין פה שום ענין של "מילה אחרונה"! כל אחד צריך להיות אחראי למעשיו, כולל אשה שמפתה גבר! צריך לקחת בחשבון שבנאדם הוא בנאדם, וש"לא כולם כמוני", (-ולא בהכרח שהם רעים בגלל זה)! לא דיברתי דווקא על אנסים סדרתיים.. ודווקא יש בוודאי אנסים סדרתיים שנהנים מ"אתגרים" כמו... בחורה שיודעת קרטה
 

korinalir

New member
הקורבן אף פעם לא אשם.

אפילו אשמה מינימלית אף פעם זאת הנקודה הבסיסית ממנה אני יוצאת וכיום למזלינו גם רוב החברה להאשים אישה שפתתה גבר לאנוס אותה זה פרימיטיבי. הדבר אינו כמו רעב שגונב לחם כי אוכל הוא צורך בסיסי ומין לא. מה גם שמין לא עולה כסף שווה לנסות להתחיל עם בחורה במקום לאנוס אותה. לפי הדוגמא שנתת על הלחם יש לי דוגמא נגדית: אני נוהגת להסתובב שלצווארי שרשרת זהב נוצצת מאוד. הרבה פעמים העירו לי בצחוק בשכבה שזה פשוט עושה חשק לבוא ולתלוש לי את זה מהצוואר. במקרה שזה יקרה האם הגנב יכול לטעון שיצרו גבר עליו למראה התכשיט הנוצץ? לא נראה לי. כמו כן אנס לא יכול לטעון שיצרו גבר עליו כי ראה גוף נשי חשוף נסי לחשוב על חשיפת הגוף כענידת תכשיט יקר גוף יפה הוא נכס וברור שרצוי להראות נכסים. (הכל במידה כמובן) ושלא תחשבי שאני תומכת בפרחות עם חולצות הבטן ומכנסי הדפוק אותי אני חושבת שזה ממש מכוער להתלבש ככה אבל וזה אבל גדול לא מגיע להן להאנס וזאת בטח לא תהיה אשמתן! לא זה לא! קורין
 

taro

New member
אף אחד לא אמר שזו אשמתן

כל שאמרנו הוא שניתן להבין אדם שיצרו המיני מלובה כאשר הוא רואה גוף נשי/גברי ומגרה מולו. ההשוואה לתכשיט אינה רלוונטית, שכן אין "יצר" חמדני שאינו בשליטה; מות ובל יעבור מציין בפירוש מגע מיני לצד רצח ועבודה זרה, שכן אלו שלושה מקרים בהם קשה להתעלם מהדחף הפנימי של האדם.
 
קורין, שכחתי להתייחס..

שכחתי להתייחס לתכשיט- בנוסף למה שכתב טארו: יש מקומות בעולם, בהן לא תלכי עם התכשיט הזה, כי בכך תסתכני באובדנו (אם הוא יקר לך), ואף חייך או שלמות גופך יכולים להיות בסכנה מכך (לא חסרים גם היום מקומות כאלה). הלכתי פעם באיזשהו מקום בעולם הידוע ככזה, ושם התנפל איזה מקומי על מישהו שהיה בקרבתי, ותוך הפעלת כח (לא רע, יש לציין!) ניסה לנשל ממנו את שעונו. מתיגרה כזאת (אני הייתי נותנת לו את השעון ובורחת), לא קשה לצאת בשן ועין (אחת). אז טוב שאין בארץ מצב כזה, אך אין זה מעלה את דוגמתך לרלוונטית.
 

korinalir

New member
את צודקת

במידה מסויימת כי למשל במשלחת לפולין הודיעו לנו שיש שם הרבה כייסים אז השארתי את השרשרת בארץ. אבל יש מקום מסויים שבו הרבה כייסים אין דבר כזה מקום מסויים שבו הרבה אנסים ואני מסרבת לחשוב על כל גבר כאנס בפוטנציה תקראי את ההודעה שעניתי לטארו אפשר לשלוט ביצר. הגברים לא מסכנים כי הם לא חיות הם יכולים לשלוט בעצמם יפה מאוד וגם אפשר להבדיל בין אדם עם מחלה נפשית (לא שזה מצדיק אונס) אבל יש את אלה שחולים שאמת במשיכה חולנית לעומת אלה שסתם סדיסטים או לחילופין לא יודעים לקבל לא כתשובה. ושוב לא הוא לא תמיד ובכל מצב לא משנה בכלל מה הגבר חושב שאישה משדרת לו. ויש הרבה הבדל בן להתחיל ברחוב ללאנוס. קורין נ.ב מספיק נשים צנועות לא דתיות אבל גם לא פרצות מכנסיים וחולצה ארוכים (עובדה נאנסות גם בחורף) אז מה גם עצם לבישת מכנסיים מושכת את ה"יצר" לא רק חשיפה?
 
אני לא יודעת אם את יודעת..

אבל צניעות זה לא רק ארוך. פרוש המילה צניעות זה צנוע- לא בולט, לא מושך. בגדים צמודים מושכים (מכנסיים- תלוי איזה, כמובן- יכולים אף הם להיות לא צנועים, והם אכן כך, עפ"י רוב. בכל מקרה, לדעתי, מכנסיים פחות צנועים מחצאית[צנועה!]). לא חסרות בנות שגם בחורף בקושי מתלבשות, כי כך הן מושכות יותר- בלי כל הבגדים האלה מעל (סוודרים, מעילים וכו´..). כמה שזה טפשי, אבל הכל תלוי ב..=איך הגדירו את זה פה..= בהגדרות של הבנאדם + ההגדרות של סביבתו.. משהו כזה.
. אל תגידו לי שזה לא קיים, אני לא מדברת באויר. דרך ההליכה גם היא קשורה לצניעות, וכן צורת הדיבור וההתנהגות בכלל. זה אולי מסביר את האונס בחורף. ובימים ממש קרים, אנשים פחות מוציאים את האף מהבית, כך שאונס בחורף, איננו בהכרח בימים קרים. לא הייתי אומרת על כל גבר שהוא אנס בפוטנציה, חלילה, אך כלפי כל אדם צריך לנהוג ב"כבדהו וחשדהו". לכי תדעי. ובלי קשר להיותו אדם שאינו מסוגל להתגבר על יצרו במקרים מסוימים או לא, למה בכוח לגרות ולהוציא את העיניים?.. שאלה טפשית, אבל באמת שלא ברור לי למה אנשים מתעקשים, כשיודעים שיש סיכוי, הגם הקל שבקלים, שיפגעו מזה. אם אני יודעת שיש סיכוי, אפילו הקל שבקלים (הלוואי), שאם אעבור באדום אדרס, או מצלמה תצלם אותי ואוזמן למשפט (פחות מענין אותי), אז אני לא אעבור באדום. לא חבל על החיים? פרסומת יפה הייתה- מוטב לאבד רגע בחיים, מאשר את החיים ברגע.
 

korinalir

New member
אבל בכל דבר יש סכנה פוטנציאלית

גם בהליכה ברחוב וגם נשים דתיות בחצאיות ארוכות נאנסות לפעמים (לא משנה בידי דתי או חילוני אני מדברת על אונס אקראי ברחוב) מכנסים צנוע בדיוק כמו אם לא יותר מחצאית תחשבי על זה מכנסיים זה סגור אין שום פתח לאיברים "מוצנעים" (כמובן שאני מדברת על מכנסים ארוכים ברוחב מקובל לא צמודים מאוד) כל דבר יכול להיות מסוכן לא רק שאת חוצה באדום את עלולה להדרס אלא גם שאת חוצה בירוק והמכונית מולך חוצה באדום ודורסת אותך - לכך משול אונס האישה לא משנה מה היא לובשת היתה בסדר היא לא משכה שום תאונה (בניגוד לאחת שחוצה באדום) והאנס הוא זה שעובר על החוק (כמו נהג שנוסע באדום ודורס הולכת רגל שחצתה על פי חוק בירוק) ושוב אישה לא צריכה להצניע את גופה ולהתבייש בו הגוף הוא דבר יפה מותר לכולן להראות אותו ולהתגאות בו וזה לא מצדיק הפרה של זכויותהן גם לא עם נמשכים (וזה כן כמו לגנוב תכשיט) וזה לא בכוח לגרות ולהוציא עיניים אם גברים נמשכים זאת בעיה שלהם הם צריכים לשלוט בעצמם כמו שרוב הגברים שולטים בעצמם אלה שלא סוטים. לרצות מין בלי אהבה על סמך משיכה חייתית היא סטייה ופשע זה לא דבר טבעי לגברים כפי שאת מנסה להציג אותו. ותדעי לך שלא תמיד נשים שולטות בעצמן, יש גם נשים שזורקות עצמן על כל גבר וממש מנסות "לאנוס" אותו ולא מרפות אם הן נמשכות אליו) שורה תחתונה: גבר שבכלל ירצה לשכב עם מישהי ללא הסכמתה הוא פושע וזה לא נכון שרוב הגברים כאלה (בקשר למי נמשך יותר למראה חיצוני גם על זה יש ויכוח אבל לרצות לשכב על סמך מראה בלבד אולי לא מכובד ולא נורמלי בעיני אבל גם אינו פשע) קורין
 

taro

New member
אני עדיין לא שמעתי על "דייט רייפ"

או אונס אקראי של אישה דתיה בחברה החרדית (אני מניח שהיו, אבל כל עוד זו הנחה, אני גם מניח שהם היו מועטים). חשוב מאד אם האנס היה חילוני או דתי, שכן החילוני גדל בתרובת מינית שמעודדת יצר מיני ומלאה זימה באוויר. את שוב חושבת שישנה הצדקה של האנס, אבל כבר הבהרנו שהאנס אשם בכל מקרה. אולם, כשאת חוצה את הכביש, אין בכך משום עידוד יצר! כאשר אדם הולך בלבוש מופקר, צעקני וזול, אומנם אין הוא מזמין דבר, אך הוא מעמיד אדם בפני פיתוי. החברה החרדית מטרתה למנוע את הפיתוי הזה גם כדי שהקורבן לא יפגע וגם כדי שהפושע לא יאלץ לעמוד במבחן.
 

גוססי

New member
בודאי ש-date rape יהיה נדיר

אצל החרדים אין בכלל דייטים במובן המקובל אצל החילונים. קשה לאנוס מישהי בלובי של מלון המרכז... לעומת זאת נראה שמעשי אונס במוסדות חינוכיים או בתוך המשפחה נפוצים למדי. החשש מסמכותו של הרב או האב גדול יותר מאשר אצל החילונים ומונע חשיפת רוב המקרים. ולענין הצניעות, אני תמה אם דוקא העיסוק האובססיבי בה אינו משיג את התוצאה ההפוכה, דהיינו עיסוק יתר במין, ומה שיותר גרוע - עיסוק המלווה בתחושת אשמה וחטא מתמדת.
 

taro

New member
וודאי שזו אחת הסיבות

אף אחד לא אמר שהחרדים נולדים צנועים יותר מהחילונים, אבל התרבות שלהם מאפשרת פחות חיכוכים. עם זאת, דייט רייפ אינו בהכרח אונס בפגישה רומנטית, כי אם אונס מקרי וארעי, שאינו חלק מדפוס אצל האנס: אונס השכנה, אונס בחורה ברחוב וכו´. מקרי האונס שציינת הם, שוב, מקרי אונס שמאובחנים כ"סטיה", "הפרעה", "מחלה", או בלשון עדינה יותר - משהו שאינו קשור להופעתו של הקורבן. וודאי שתהיה בהם תחושת חטא מתמדת, הם אנשים, וכאנשים מאמינים יחושו חוטאים אם יהרהרו בכפירה. אך עדיין הם משתדלים שלא לצור תרבות מינית.
 

bsayar

New member
אתם מתעלמים מהעובדה

שרוב מעשי האונס הם בתוך המשפחה . גם בחברה החילונית הם לא יצאו החוצה עד לא מזמן , וגם כיום רובם מוסתרים . אני מניח שבחברה החרדית שהיא סגורה יותר הם מוסתרים טוב יותר .
 
למעלה