כמה שחיכיתי לתחקיר הזה...

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
לגבי הדיור בר השגה ממש אינך צודק

התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר
עם כל הכבוד לתל אופן שהוא פרוייקט מבורך מאוד אשר לחולדאי מגיע הקרדיט לקיומו, אופניים הם לא תחבורה ציבורית.
גם מוניות שרות זו לא תחבורה ציבורית ראויה ומבחינתי הן הרעה ולא שיפור.
בתל אביב לא קיימת מערכת הסעת המונים שנדרשת יותר מבכל עיר אחרת. 15 שנה חולדאי בשלטון, הוא ראש עיר חזק מאוד שהיה יכול לשפר את התחבורה הציבורית בעיר, לשנות את כל המערך, להפעיל קווי BRT וגם להיאבק באמת על תחבורה ציבורית בשבת ולא להגיד כל מיני דברים ומיד להוריד אותם מסדר היום...

מה הוא עשה בנושא? כלום! בעוד שבחיפה השתנה כל מערך התח"צ בעיר ואפילו בירושלים יש סימנים של שיפור, דווקא בתל אביב המשפיעה על כל גוש דן, הסתכמה העשייה ברפורמה כושלת שמלכתחילה לא נועדה להעלות את מספר הנסיעות אלא להסדיר את השירות בלבד, עבור כל מי שאין לו ברירה אלא להשתמש בתח"צ. והרפורמה הזאת עוד הייתה חצי נחמה... התוכנית המקורית של חולדאי יחד עם מהנדס העיר לשעבר גורביץ', הייתה להוציא עוד קווי אוטובוס ממרכז העיר, להוציא את כל המפרקיות ללא יוצא מן הכלל ולהפעיל רק מיניבוסים שלא יפריעו יותר מדי לרווחתם של כל משתמשי הרכב הפרטי. מי היה מאמין שמשרד התחבורה יהיה זה שיציל את העיר מכאוס תחבורתי כולל, בכך שלא קיבל את התוכנית ההזויה הזאת.

תקציבים יש לו בשפע, עיריית תל אביב רחוקה מלהיות ענייה וגם משרד האוצר יקצה תקציבים כמו בפרוייקט המטרונית בחיפה. חולדאי פשוט לא רוצה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כי הנושא מעולם לא היה בראש מעייניו! רק עכשיו הבינו סוף סוף שאין ברירה ומקדמים לפחות את ה-BRT בקו האדום בלית ברירה. אם זה היה תלוי רק בחולדאי, גם זה לא היה קורה.
כתושב השרון, גם אתה צריך לקוות לשיפור התח"צ בתל אביב שכן הדבר ישפיע אוטומטית על כל הרצף העירוני בגוש דן. לא מדובר פה בעיר כמו ירושלים שדואגת רק לעצמה אלא במערכת שמתחילה בתל אביב ותגיע גם לשרון, גם לפתח תקוה במזרח וגם לראשל"צ בדרום. במובן מסוים אפשר להגיד שחולדאי תוקע את קידומה של מערכת התח"צ בכל גוש דן, בעזרת עוד כמה ראשי ערים כמו צבי בר. נכון שהדבר הוא לא רק בסמכותו, אבל ראש עיר חזק כמותו יכול להשפיע משמעותית אם הוא רוצה.

לגבי הדיור, כמובן שתל אביב היא חלק מבועת הנדל"ן בכל המדינה ובכך חולדאי לא אשם, אבל המצב פה כבר נהיה בלתי נסבל. דיור בר השגה הוא הבטיח לקדם, בינתיים לא רואים מזה כלום.
תל אביב לא תמיד הייתה עיר של עשירים, זה ממש לא נכון. היו שכונות של עשירים, אבל כיום כל העיר הופכת לכזאת. מה שבתחום העיר כן קשור לעומד בראשה. הוא כן יכול לבחור אם להקצות יותר שטחים ליזמים שיבנו עליהם עוד מגדלי פאר או לבנות דיור צנוע יותר.
לגבי הדיור בר השגה ממש אינך צודק
יש כמה בניינים שכבר קיימים, החלו להבנות אחרי הבחרו לראשות העיר, של דירות קטנות להשכרה.
רובם של הבניינים הללו הם באזור פלורנטין והסובב אותה, כגון רח' עליה.
 

mister K

New member
יש ברחוב העליה, זה נכון. אבל זו טיפה בים.

לגבי הדיור בר השגה ממש אינך צודק
יש כמה בניינים שכבר קיימים, החלו להבנות אחרי הבחרו לראשות העיר, של דירות קטנות להשכרה.
רובם של הבניינים הללו הם באזור פלורנטין והסובב אותה, כגון רח' עליה.
יש ברחוב העליה, זה נכון. אבל זו טיפה בים.
 

mister K

New member
מהנדס העיר ישראל גודוביץ' כמובן ולא גורביץ'.

התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר
עם כל הכבוד לתל אופן שהוא פרוייקט מבורך מאוד אשר לחולדאי מגיע הקרדיט לקיומו, אופניים הם לא תחבורה ציבורית.
גם מוניות שרות זו לא תחבורה ציבורית ראויה ומבחינתי הן הרעה ולא שיפור.
בתל אביב לא קיימת מערכת הסעת המונים שנדרשת יותר מבכל עיר אחרת. 15 שנה חולדאי בשלטון, הוא ראש עיר חזק מאוד שהיה יכול לשפר את התחבורה הציבורית בעיר, לשנות את כל המערך, להפעיל קווי BRT וגם להיאבק באמת על תחבורה ציבורית בשבת ולא להגיד כל מיני דברים ומיד להוריד אותם מסדר היום...

מה הוא עשה בנושא? כלום! בעוד שבחיפה השתנה כל מערך התח"צ בעיר ואפילו בירושלים יש סימנים של שיפור, דווקא בתל אביב המשפיעה על כל גוש דן, הסתכמה העשייה ברפורמה כושלת שמלכתחילה לא נועדה להעלות את מספר הנסיעות אלא להסדיר את השירות בלבד, עבור כל מי שאין לו ברירה אלא להשתמש בתח"צ. והרפורמה הזאת עוד הייתה חצי נחמה... התוכנית המקורית של חולדאי יחד עם מהנדס העיר לשעבר גורביץ', הייתה להוציא עוד קווי אוטובוס ממרכז העיר, להוציא את כל המפרקיות ללא יוצא מן הכלל ולהפעיל רק מיניבוסים שלא יפריעו יותר מדי לרווחתם של כל משתמשי הרכב הפרטי. מי היה מאמין שמשרד התחבורה יהיה זה שיציל את העיר מכאוס תחבורתי כולל, בכך שלא קיבל את התוכנית ההזויה הזאת.

תקציבים יש לו בשפע, עיריית תל אביב רחוקה מלהיות ענייה וגם משרד האוצר יקצה תקציבים כמו בפרוייקט המטרונית בחיפה. חולדאי פשוט לא רוצה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כי הנושא מעולם לא היה בראש מעייניו! רק עכשיו הבינו סוף סוף שאין ברירה ומקדמים לפחות את ה-BRT בקו האדום בלית ברירה. אם זה היה תלוי רק בחולדאי, גם זה לא היה קורה.
כתושב השרון, גם אתה צריך לקוות לשיפור התח"צ בתל אביב שכן הדבר ישפיע אוטומטית על כל הרצף העירוני בגוש דן. לא מדובר פה בעיר כמו ירושלים שדואגת רק לעצמה אלא במערכת שמתחילה בתל אביב ותגיע גם לשרון, גם לפתח תקוה במזרח וגם לראשל"צ בדרום. במובן מסוים אפשר להגיד שחולדאי תוקע את קידומה של מערכת התח"צ בכל גוש דן, בעזרת עוד כמה ראשי ערים כמו צבי בר. נכון שהדבר הוא לא רק בסמכותו, אבל ראש עיר חזק כמותו יכול להשפיע משמעותית אם הוא רוצה.

לגבי הדיור, כמובן שתל אביב היא חלק מבועת הנדל"ן בכל המדינה ובכך חולדאי לא אשם, אבל המצב פה כבר נהיה בלתי נסבל. דיור בר השגה הוא הבטיח לקדם, בינתיים לא רואים מזה כלום.
תל אביב לא תמיד הייתה עיר של עשירים, זה ממש לא נכון. היו שכונות של עשירים, אבל כיום כל העיר הופכת לכזאת. מה שבתחום העיר כן קשור לעומד בראשה. הוא כן יכול לבחור אם להקצות יותר שטחים ליזמים שיבנו עליהם עוד מגדלי פאר או לבנות דיור צנוע יותר.
מהנדס העיר ישראל גודוביץ' כמובן ולא גורביץ'.
 

DanBus43Maalit72

Active member
חולדאי גם הוציא מפרקיות מקווים עמוסים

התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר
עם כל הכבוד לתל אופן שהוא פרוייקט מבורך מאוד אשר לחולדאי מגיע הקרדיט לקיומו, אופניים הם לא תחבורה ציבורית.
גם מוניות שרות זו לא תחבורה ציבורית ראויה ומבחינתי הן הרעה ולא שיפור.
בתל אביב לא קיימת מערכת הסעת המונים שנדרשת יותר מבכל עיר אחרת. 15 שנה חולדאי בשלטון, הוא ראש עיר חזק מאוד שהיה יכול לשפר את התחבורה הציבורית בעיר, לשנות את כל המערך, להפעיל קווי BRT וגם להיאבק באמת על תחבורה ציבורית בשבת ולא להגיד כל מיני דברים ומיד להוריד אותם מסדר היום...

מה הוא עשה בנושא? כלום! בעוד שבחיפה השתנה כל מערך התח"צ בעיר ואפילו בירושלים יש סימנים של שיפור, דווקא בתל אביב המשפיעה על כל גוש דן, הסתכמה העשייה ברפורמה כושלת שמלכתחילה לא נועדה להעלות את מספר הנסיעות אלא להסדיר את השירות בלבד, עבור כל מי שאין לו ברירה אלא להשתמש בתח"צ. והרפורמה הזאת עוד הייתה חצי נחמה... התוכנית המקורית של חולדאי יחד עם מהנדס העיר לשעבר גורביץ', הייתה להוציא עוד קווי אוטובוס ממרכז העיר, להוציא את כל המפרקיות ללא יוצא מן הכלל ולהפעיל רק מיניבוסים שלא יפריעו יותר מדי לרווחתם של כל משתמשי הרכב הפרטי. מי היה מאמין שמשרד התחבורה יהיה זה שיציל את העיר מכאוס תחבורתי כולל, בכך שלא קיבל את התוכנית ההזויה הזאת.

תקציבים יש לו בשפע, עיריית תל אביב רחוקה מלהיות ענייה וגם משרד האוצר יקצה תקציבים כמו בפרוייקט המטרונית בחיפה. חולדאי פשוט לא רוצה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כי הנושא מעולם לא היה בראש מעייניו! רק עכשיו הבינו סוף סוף שאין ברירה ומקדמים לפחות את ה-BRT בקו האדום בלית ברירה. אם זה היה תלוי רק בחולדאי, גם זה לא היה קורה.
כתושב השרון, גם אתה צריך לקוות לשיפור התח"צ בתל אביב שכן הדבר ישפיע אוטומטית על כל הרצף העירוני בגוש דן. לא מדובר פה בעיר כמו ירושלים שדואגת רק לעצמה אלא במערכת שמתחילה בתל אביב ותגיע גם לשרון, גם לפתח תקוה במזרח וגם לראשל"צ בדרום. במובן מסוים אפשר להגיד שחולדאי תוקע את קידומה של מערכת התח"צ בכל גוש דן, בעזרת עוד כמה ראשי ערים כמו צבי בר. נכון שהדבר הוא לא רק בסמכותו, אבל ראש עיר חזק כמותו יכול להשפיע משמעותית אם הוא רוצה.

לגבי הדיור, כמובן שתל אביב היא חלק מבועת הנדל"ן בכל המדינה ובכך חולדאי לא אשם, אבל המצב פה כבר נהיה בלתי נסבל. דיור בר השגה הוא הבטיח לקדם, בינתיים לא רואים מזה כלום.
תל אביב לא תמיד הייתה עיר של עשירים, זה ממש לא נכון. היו שכונות של עשירים, אבל כיום כל העיר הופכת לכזאת. מה שבתחום העיר כן קשור לעומד בראשה. הוא כן יכול לבחור אם להקצות יותר שטחים ליזמים שיבנו עליהם עוד מגדלי פאר או לבנות דיור צנוע יותר.
חולדאי גם הוציא מפרקיות מקווים עמוסים
כמו 51, 61, 63, 66 ו 172(כאשר היה קו 1).
 

אורי404

New member
למרות אופן ביצוע הרפורמה יש שיפורים

התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר
עם כל הכבוד לתל אופן שהוא פרוייקט מבורך מאוד אשר לחולדאי מגיע הקרדיט לקיומו, אופניים הם לא תחבורה ציבורית.
גם מוניות שרות זו לא תחבורה ציבורית ראויה ומבחינתי הן הרעה ולא שיפור.
בתל אביב לא קיימת מערכת הסעת המונים שנדרשת יותר מבכל עיר אחרת. 15 שנה חולדאי בשלטון, הוא ראש עיר חזק מאוד שהיה יכול לשפר את התחבורה הציבורית בעיר, לשנות את כל המערך, להפעיל קווי BRT וגם להיאבק באמת על תחבורה ציבורית בשבת ולא להגיד כל מיני דברים ומיד להוריד אותם מסדר היום...

מה הוא עשה בנושא? כלום! בעוד שבחיפה השתנה כל מערך התח"צ בעיר ואפילו בירושלים יש סימנים של שיפור, דווקא בתל אביב המשפיעה על כל גוש דן, הסתכמה העשייה ברפורמה כושלת שמלכתחילה לא נועדה להעלות את מספר הנסיעות אלא להסדיר את השירות בלבד, עבור כל מי שאין לו ברירה אלא להשתמש בתח"צ. והרפורמה הזאת עוד הייתה חצי נחמה... התוכנית המקורית של חולדאי יחד עם מהנדס העיר לשעבר גורביץ', הייתה להוציא עוד קווי אוטובוס ממרכז העיר, להוציא את כל המפרקיות ללא יוצא מן הכלל ולהפעיל רק מיניבוסים שלא יפריעו יותר מדי לרווחתם של כל משתמשי הרכב הפרטי. מי היה מאמין שמשרד התחבורה יהיה זה שיציל את העיר מכאוס תחבורתי כולל, בכך שלא קיבל את התוכנית ההזויה הזאת.

תקציבים יש לו בשפע, עיריית תל אביב רחוקה מלהיות ענייה וגם משרד האוצר יקצה תקציבים כמו בפרוייקט המטרונית בחיפה. חולדאי פשוט לא רוצה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כי הנושא מעולם לא היה בראש מעייניו! רק עכשיו הבינו סוף סוף שאין ברירה ומקדמים לפחות את ה-BRT בקו האדום בלית ברירה. אם זה היה תלוי רק בחולדאי, גם זה לא היה קורה.
כתושב השרון, גם אתה צריך לקוות לשיפור התח"צ בתל אביב שכן הדבר ישפיע אוטומטית על כל הרצף העירוני בגוש דן. לא מדובר פה בעיר כמו ירושלים שדואגת רק לעצמה אלא במערכת שמתחילה בתל אביב ותגיע גם לשרון, גם לפתח תקוה במזרח וגם לראשל"צ בדרום. במובן מסוים אפשר להגיד שחולדאי תוקע את קידומה של מערכת התח"צ בכל גוש דן, בעזרת עוד כמה ראשי ערים כמו צבי בר. נכון שהדבר הוא לא רק בסמכותו, אבל ראש עיר חזק כמותו יכול להשפיע משמעותית אם הוא רוצה.

לגבי הדיור, כמובן שתל אביב היא חלק מבועת הנדל"ן בכל המדינה ובכך חולדאי לא אשם, אבל המצב פה כבר נהיה בלתי נסבל. דיור בר השגה הוא הבטיח לקדם, בינתיים לא רואים מזה כלום.
תל אביב לא תמיד הייתה עיר של עשירים, זה ממש לא נכון. היו שכונות של עשירים, אבל כיום כל העיר הופכת לכזאת. מה שבתחום העיר כן קשור לעומד בראשה. הוא כן יכול לבחור אם להקצות יותר שטחים ליזמים שיבנו עליהם עוד מגדלי פאר או לבנות דיור צנוע יותר.
למרות אופן ביצוע הרפורמה יש שיפורים
אני לא חושב, שדרך הביצוע הייתה מושלמת, אלא שהיו ליקויים. ועדיין שופרו אזורים שונים, כמו למשל ההגעה לרמת החיל ולעתידים.
גם בתוך תל אביב השתפרה ההגעה. למשל לנסוע מצפון אבן גבירול לאזור המסגר בקו 26 המהיר והזמין. גם ההגעה מאזור מרכז תל אביב (למשל מאזור עזריאלי או רכבת מרכז/מסוף 2000) לכיוון רמת אביב, השתפר, בהשוואה למה שהיה קודם לכן. את שלושת הדברים הנ"ל, שהם רק דוגמאות אני מתרשם לטובה ורואה את ההבדל, בהשוואה למה שהיה קודם לכן. גם ההגעה מהערים השכנות (לרבות גבעתיים) לתל אביב השתפרה.
גם הכרטוס המשותף בין ארבעת החברות הביא לשיפור וכך גם הסדר בתמחור, בהשוואה לקודם לכן שהיו קודי נסיעה שונים.
אז נכון, זה לא ביצוע מעולה, אבל נעשה שיפור.
על הדרך זה החל לכרסם במוניות השירות עם העדיפות במחירים ובכרטוס באוטובוסים, בהשוואה למוניות השירות ועם תגבור קווים שונים, כמו מזלג 4.
סביר מאוד להניח, שיש יותר נוסעים, שכן מספר הנסיעות גדל בתחום גוש דן ב"אגד" וב"דן" עלה ועמו הצורך ביותר אוטובוסים ובנהגים.
 

mister K

New member
אורי, לא נפתח פה עכשיו שוב דיון על הרפורמה

למרות אופן ביצוע הרפורמה יש שיפורים
אני לא חושב, שדרך הביצוע הייתה מושלמת, אלא שהיו ליקויים. ועדיין שופרו אזורים שונים, כמו למשל ההגעה לרמת החיל ולעתידים.
גם בתוך תל אביב השתפרה ההגעה. למשל לנסוע מצפון אבן גבירול לאזור המסגר בקו 26 המהיר והזמין. גם ההגעה מאזור מרכז תל אביב (למשל מאזור עזריאלי או רכבת מרכז/מסוף 2000) לכיוון רמת אביב, השתפר, בהשוואה למה שהיה קודם לכן. את שלושת הדברים הנ"ל, שהם רק דוגמאות אני מתרשם לטובה ורואה את ההבדל, בהשוואה למה שהיה קודם לכן. גם ההגעה מהערים השכנות (לרבות גבעתיים) לתל אביב השתפרה.
גם הכרטוס המשותף בין ארבעת החברות הביא לשיפור וכך גם הסדר בתמחור, בהשוואה לקודם לכן שהיו קודי נסיעה שונים.
אז נכון, זה לא ביצוע מעולה, אבל נעשה שיפור.
על הדרך זה החל לכרסם במוניות השירות עם העדיפות במחירים ובכרטוס באוטובוסים, בהשוואה למוניות השירות ועם תגבור קווים שונים, כמו מזלג 4.
סביר מאוד להניח, שיש יותר נוסעים, שכן מספר הנסיעות גדל בתחום גוש דן ב"אגד" וב"דן" עלה ועמו הצורך ביותר אוטובוסים ובנהגים.
אורי, לא נפתח פה עכשיו שוב דיון על הרפורמה
היו כבר אינספור דיונים כאלו. זה לא ייגמר ואין טעם עכשיו להתחיל למנות בפעם האלף קווים שהשתפרו וקווים שלא.
שורה תחתונה, למרות שיפורים מקומיים זה רחוק ממה שצריך להיעשות בגוש דן. הכי גרוע שאין מערכת הסעת המונים.
 

אורי404

New member
רתם אני מסכים איתך.

אורי, לא נפתח פה עכשיו שוב דיון על הרפורמה
היו כבר אינספור דיונים כאלו. זה לא ייגמר ואין טעם עכשיו להתחיל למנות בפעם האלף קווים שהשתפרו וקווים שלא.
שורה תחתונה, למרות שיפורים מקומיים זה רחוק ממה שצריך להיעשות בגוש דן. הכי גרוע שאין מערכת הסעת המונים.
רתם אני מסכים איתך.
אני מסכים איתך. לרבות השורה התחתונה, שהמצב רחוק ממה שצריך להיעשות בגוש דן ובכך, שאין שיפור המערכת הסעת המונים.
לדעתי יש שיפור (ולו חלקי), בהשוואה למה שהיה קודם לכן, אבל כאמור השורה התחתונה, שזה עדיין לא אידאלי.
 

אשרי1987

New member
רותם

אורי, לא נפתח פה עכשיו שוב דיון על הרפורמה
היו כבר אינספור דיונים כאלו. זה לא ייגמר ואין טעם עכשיו להתחיל למנות בפעם האלף קווים שהשתפרו וקווים שלא.
שורה תחתונה, למרות שיפורים מקומיים זה רחוק ממה שצריך להיעשות בגוש דן. הכי גרוע שאין מערכת הסעת המונים.
רותם
הבעיה היא שזה שר שלא מוכן להודות בטעות,ומה שקורה שעושים טעות ועושים טעיות גוררות טעויות כדי לא הודות בטעות
 

droriko

New member


התח"צ בת"א לא ראויה יחסית לסדר הגודל של העיר
עם כל הכבוד לתל אופן שהוא פרוייקט מבורך מאוד אשר לחולדאי מגיע הקרדיט לקיומו, אופניים הם לא תחבורה ציבורית.
גם מוניות שרות זו לא תחבורה ציבורית ראויה ומבחינתי הן הרעה ולא שיפור.
בתל אביב לא קיימת מערכת הסעת המונים שנדרשת יותר מבכל עיר אחרת. 15 שנה חולדאי בשלטון, הוא ראש עיר חזק מאוד שהיה יכול לשפר את התחבורה הציבורית בעיר, לשנות את כל המערך, להפעיל קווי BRT וגם להיאבק באמת על תחבורה ציבורית בשבת ולא להגיד כל מיני דברים ומיד להוריד אותם מסדר היום...

מה הוא עשה בנושא? כלום! בעוד שבחיפה השתנה כל מערך התח"צ בעיר ואפילו בירושלים יש סימנים של שיפור, דווקא בתל אביב המשפיעה על כל גוש דן, הסתכמה העשייה ברפורמה כושלת שמלכתחילה לא נועדה להעלות את מספר הנסיעות אלא להסדיר את השירות בלבד, עבור כל מי שאין לו ברירה אלא להשתמש בתח"צ. והרפורמה הזאת עוד הייתה חצי נחמה... התוכנית המקורית של חולדאי יחד עם מהנדס העיר לשעבר גורביץ', הייתה להוציא עוד קווי אוטובוס ממרכז העיר, להוציא את כל המפרקיות ללא יוצא מן הכלל ולהפעיל רק מיניבוסים שלא יפריעו יותר מדי לרווחתם של כל משתמשי הרכב הפרטי. מי היה מאמין שמשרד התחבורה יהיה זה שיציל את העיר מכאוס תחבורתי כולל, בכך שלא קיבל את התוכנית ההזויה הזאת.

תקציבים יש לו בשפע, עיריית תל אביב רחוקה מלהיות ענייה וגם משרד האוצר יקצה תקציבים כמו בפרוייקט המטרונית בחיפה. חולדאי פשוט לא רוצה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כי הנושא מעולם לא היה בראש מעייניו! רק עכשיו הבינו סוף סוף שאין ברירה ומקדמים לפחות את ה-BRT בקו האדום בלית ברירה. אם זה היה תלוי רק בחולדאי, גם זה לא היה קורה.
כתושב השרון, גם אתה צריך לקוות לשיפור התח"צ בתל אביב שכן הדבר ישפיע אוטומטית על כל הרצף העירוני בגוש דן. לא מדובר פה בעיר כמו ירושלים שדואגת רק לעצמה אלא במערכת שמתחילה בתל אביב ותגיע גם לשרון, גם לפתח תקוה במזרח וגם לראשל"צ בדרום. במובן מסוים אפשר להגיד שחולדאי תוקע את קידומה של מערכת התח"צ בכל גוש דן, בעזרת עוד כמה ראשי ערים כמו צבי בר. נכון שהדבר הוא לא רק בסמכותו, אבל ראש עיר חזק כמותו יכול להשפיע משמעותית אם הוא רוצה.

לגבי הדיור, כמובן שתל אביב היא חלק מבועת הנדל"ן בכל המדינה ובכך חולדאי לא אשם, אבל המצב פה כבר נהיה בלתי נסבל. דיור בר השגה הוא הבטיח לקדם, בינתיים לא רואים מזה כלום.
תל אביב לא תמיד הייתה עיר של עשירים, זה ממש לא נכון. היו שכונות של עשירים, אבל כיום כל העיר הופכת לכזאת. מה שבתחום העיר כן קשור לעומד בראשה. הוא כן יכול לבחור אם להקצות יותר שטחים ליזמים שיבנו עליהם עוד מגדלי פאר או לבנות דיור צנוע יותר.
 
רותם, כמעט כל הנקודות שהבאת שגויות

חולדאי קידם מאוד את העיר וזה נכון
ראוי לציין גם את נושא הדאגה לניקיון הרחובות שהוא מעל ומעבר, ובכלל אני לא חולק על כך שחולדאי הוא ביצועיסט מצוין.

אבל הבעיה העיקרית איתו היא עצם היותו ראש עיר לא חברתי בעליל, מה שנובע מאותו אופי שחצני ומתנשא אותו ציינת בעצמך.

- הוא הופך את תל אביב לעיר לעשירים בלבד, כשכיום אין שום סיכוי לבעל משכורת ממוצעת לרכוש דירה בעיר הזאת
- בונה מגדלים מכוערים שנרכשים על ידי כל מיני מליינים מחו"ל שבאים לפה לחודש בשנה, בזמן שלאנשים "רגילים" אין איפה לגור בעיר
- בתקופתו הגיעה בועת הנדל"ן בעיר לממדים עצומים, על המחירים אין צורך להרחיב וזה לא איכפת לו בכלל
- מזניח את שכונות הדרום כשמבחינתו נראה שהעיר מגיעה רק עד קצה אלנבי וזהו
- הוא ראש עיר אנטי תח"צי בעליל! וגם על זה אני חושב שאין צורך להרחיב כאן (כל מה שהוא אמר כביכול בעד תח"צ היה גימיק, בפועל הוא עשה רק רע בנושא!)

ואפשר להמשיך ולהוסיף עוד דברים שבגללם הוא לוקח את תל אביב למקום לא טוב לדעת רבים, על אף הניהול הטוב של העיר בתקופתו.
להיות ראש עיר זה לא רק להיות מנהל ורבים תושבי תל אביב שמרגישים שחולדאי גונב להם את העיר מתחת לידיים.
רותם, כמעט כל הנקודות שהבאת שגויות
הנקודה היחידה שלך שניתן להתווכח עליה היא שחולדאי הוא ראש עיר אנטי-תח"צי (צריך להגדיר קודם כל מה זה, לבדוק את פעולותיו בנושא ולהתייחס לגורמים החיצוניים). זה ויכוח פתוח, לדעתי למשל מי שגרם נזק לתח"צ בת"א הוא משרד האוצר שעיכב את הקו הירוק ב-11 שנה בגלל הרעיון המטומטם של רק"ל עילית ברח' אבן גבירול. אבל דעתך לגיטימית לחלוטין.

כעת לטעויות שלך:
"הופך את תל אביב לעיר לעשירים בלבד. כיום אין סיכוי לבעל משכורת ממוצעת לרכוש דירה בעיר הזאת."
זה הישג של חולדאי ולא כשלון. עליית מחירי הדירות מושפעת מביקוש והיצע בלבד, ולכן עלייתם בת"א פירושה שהעיר מבוקשת, וזאת בזכות חולדאי שהפך אותה לפי שניים (ויותר) יותר אטרקטיבית מאשר כשנכנס לתפקידו. בזכות פעולותיו של חולדאי אנשים יותר מעוניינים לרכוש דירה בעיר ולכן המחירים עולים.
מעבר לכך הנחת היסוד שלך שגויה, בעל משכורת ממוצעת כן יכול לרכוש דירה בעיר אלא שמדובר בשכונות פחות יוקרתיות ופחות מרכזיות וכמובן דירה יותר קטנה. הנחת היסוד הגורפת שלך לא מחזיקה מים.
הטענה "עיר לעשירים בלבד" היא המצאה של השמאל שלא מסוגל להתמודד עם הצלחותיו של חולדאי ולכן המציא את התירוץ הזה.

"בונה מגדלים מכוערים שנרכשים ע"י מליינים מחו"ל בזמן שלאנשים רגילים אין איפה לגור."
כל חלק של המשפט לא נכון. חולדאי לא בונה ולא בנה ולא יבנה אפילו מגדל אחד. השוק בונה את המגדלים והשוק קובע אם יש או אין ביקוש למגדלים. ההמצאה ש"חולדאי בונה מגדלים" היא שקר של השמאל ואנשים קונים את זה כמו שהם קונים שקרים אחרים של השמאל ("פליטים", "ארגוני זכויות אדם", "פעילי שלום", "פלסטינים", "החוק הבינלאומי" ועוד ועוד).
חולדאי לא אחראי לשאלה מי קונה את הדירות במגדלים, השוק קובע והשוק מוטה לטובת המליינים כפי שתמיד היה ותמיד יהיה. העיר אטרקטיבית בזכות חולדאי ואנשים מכל העולם רוצים לקנות פה דירה. חולדאי לא אומר להם לקנות ולא מונע מהם לקנות. צא מהסרט רותם.
וכמובן שגם הטענה שלאנשים רגילים אין איפה לגור היא שטויות במיץ, יש לאנשים איפה לגור רק שהם צריכים להתפשר על המיקום בתוך העיר, גודל הדירה וכו'. באיזורי הביקוש המקסימלי אנשים רגילים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה, כך זה בכל מקום שמצליח ומבוקש בעולם. אנשים רוצים דווקא לגור בתל אביב? שיתפשרו על המיקום או יגורו בעיר אחרת בגוש דן. חולדאי צריך להתגאות במחירי הנדל"ן שעלו בתקופתו ולא להתבייש בכך.

"בועת הנדל"ן בעיר הגיעה לממדים עצומים" - שוב קשקוש מוחלט. אין שום בועת נדל"ן בתל אביב, ואין ומעולם לא היתה בועת נדל"ן בישראל."בועת נדל"ן" היא המצאה של התקשורת השמאלנית, לא יכולה להיות כאן בועת נדל"ן בשום אופן כי האוכלוסיה גדלה, המדינה מתפתחת, תושבי חוץ מחפשים כאן מקלט מהמוסלמים, ההגירה נמשכת, וכמות השטח סופית ומצומצמת. בכל מקרה על נושא מחירי הנדל"ן העולים כבר דיברנו, זו הצלחה של חולדאי ולא כשלון שלו.

"מזניח את שכונות הדרום" -המצאה של התקשורת. כל ראשי העיר בתל אביב מנמיר ועד מילוא הזניחו את שכונות הדרום. צ'יץ' חביב התקשורת הזניח אותן בצורה הבוטה ביותר. חולדאי הוא ראש העיר הראשון מזה עשרות שנים שלא הזניח את שכונות הדרום ובתקופתו הן התקדמו יותר מכל תקופה אחרת מאז קום המדינה. יש שם עדיין בעיות קשות אך הן לא אשמתו של חולדאי אלא של ממשלת ישראל שהעלתה מסתננים על אוטובוסים והסיעה אותם לשם בהמוניהם במקום לזרוק אותם מיד לסיני. והנה למרות בעיות אלו איזור התמח"ת נמצא בתנופת בניה (של מבנים חדשים ומשופצים) שלא היתה כמוה מאז קום המדינה. תסתובב שם בהזדמנות ותראה. זה רק בזכות חולדאי ובזכות ההשקעה העצומה שלו בדרום העיר שמגמדת כל מה שעשו קודמיו.

אז למעשה הטענות שלך כלפי חולדאי אינן אלא מחזור של קלישאות שקריות של התקשורת ששנאה את חולדאי מהרגע הראשון ומנסה לשטוף את מוח התושבים כדי שידיחו אותו. זה הכל.
 

mister K

New member
אז כולם "שמאלנים שקרנים" והכל קונספירציה...

רותם, כמעט כל הנקודות שהבאת שגויות
הנקודה היחידה שלך שניתן להתווכח עליה היא שחולדאי הוא ראש עיר אנטי-תח"צי (צריך להגדיר קודם כל מה זה, לבדוק את פעולותיו בנושא ולהתייחס לגורמים החיצוניים). זה ויכוח פתוח, לדעתי למשל מי שגרם נזק לתח"צ בת"א הוא משרד האוצר שעיכב את הקו הירוק ב-11 שנה בגלל הרעיון המטומטם של רק"ל עילית ברח' אבן גבירול. אבל דעתך לגיטימית לחלוטין.

כעת לטעויות שלך:
"הופך את תל אביב לעיר לעשירים בלבד. כיום אין סיכוי לבעל משכורת ממוצעת לרכוש דירה בעיר הזאת."
זה הישג של חולדאי ולא כשלון. עליית מחירי הדירות מושפעת מביקוש והיצע בלבד, ולכן עלייתם בת"א פירושה שהעיר מבוקשת, וזאת בזכות חולדאי שהפך אותה לפי שניים (ויותר) יותר אטרקטיבית מאשר כשנכנס לתפקידו. בזכות פעולותיו של חולדאי אנשים יותר מעוניינים לרכוש דירה בעיר ולכן המחירים עולים.
מעבר לכך הנחת היסוד שלך שגויה, בעל משכורת ממוצעת כן יכול לרכוש דירה בעיר אלא שמדובר בשכונות פחות יוקרתיות ופחות מרכזיות וכמובן דירה יותר קטנה. הנחת היסוד הגורפת שלך לא מחזיקה מים.
הטענה "עיר לעשירים בלבד" היא המצאה של השמאל שלא מסוגל להתמודד עם הצלחותיו של חולדאי ולכן המציא את התירוץ הזה.

"בונה מגדלים מכוערים שנרכשים ע"י מליינים מחו"ל בזמן שלאנשים רגילים אין איפה לגור."
כל חלק של המשפט לא נכון. חולדאי לא בונה ולא בנה ולא יבנה אפילו מגדל אחד. השוק בונה את המגדלים והשוק קובע אם יש או אין ביקוש למגדלים. ההמצאה ש"חולדאי בונה מגדלים" היא שקר של השמאל ואנשים קונים את זה כמו שהם קונים שקרים אחרים של השמאל ("פליטים", "ארגוני זכויות אדם", "פעילי שלום", "פלסטינים", "החוק הבינלאומי" ועוד ועוד).
חולדאי לא אחראי לשאלה מי קונה את הדירות במגדלים, השוק קובע והשוק מוטה לטובת המליינים כפי שתמיד היה ותמיד יהיה. העיר אטרקטיבית בזכות חולדאי ואנשים מכל העולם רוצים לקנות פה דירה. חולדאי לא אומר להם לקנות ולא מונע מהם לקנות. צא מהסרט רותם.
וכמובן שגם הטענה שלאנשים רגילים אין איפה לגור היא שטויות במיץ, יש לאנשים איפה לגור רק שהם צריכים להתפשר על המיקום בתוך העיר, גודל הדירה וכו'. באיזורי הביקוש המקסימלי אנשים רגילים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה, כך זה בכל מקום שמצליח ומבוקש בעולם. אנשים רוצים דווקא לגור בתל אביב? שיתפשרו על המיקום או יגורו בעיר אחרת בגוש דן. חולדאי צריך להתגאות במחירי הנדל"ן שעלו בתקופתו ולא להתבייש בכך.

"בועת הנדל"ן בעיר הגיעה לממדים עצומים" - שוב קשקוש מוחלט. אין שום בועת נדל"ן בתל אביב, ואין ומעולם לא היתה בועת נדל"ן בישראל."בועת נדל"ן" היא המצאה של התקשורת השמאלנית, לא יכולה להיות כאן בועת נדל"ן בשום אופן כי האוכלוסיה גדלה, המדינה מתפתחת, תושבי חוץ מחפשים כאן מקלט מהמוסלמים, ההגירה נמשכת, וכמות השטח סופית ומצומצמת. בכל מקרה על נושא מחירי הנדל"ן העולים כבר דיברנו, זו הצלחה של חולדאי ולא כשלון שלו.

"מזניח את שכונות הדרום" -המצאה של התקשורת. כל ראשי העיר בתל אביב מנמיר ועד מילוא הזניחו את שכונות הדרום. צ'יץ' חביב התקשורת הזניח אותן בצורה הבוטה ביותר. חולדאי הוא ראש העיר הראשון מזה עשרות שנים שלא הזניח את שכונות הדרום ובתקופתו הן התקדמו יותר מכל תקופה אחרת מאז קום המדינה. יש שם עדיין בעיות קשות אך הן לא אשמתו של חולדאי אלא של ממשלת ישראל שהעלתה מסתננים על אוטובוסים והסיעה אותם לשם בהמוניהם במקום לזרוק אותם מיד לסיני. והנה למרות בעיות אלו איזור התמח"ת נמצא בתנופת בניה (של מבנים חדשים ומשופצים) שלא היתה כמוה מאז קום המדינה. תסתובב שם בהזדמנות ותראה. זה רק בזכות חולדאי ובזכות ההשקעה העצומה שלו בדרום העיר שמגמדת כל מה שעשו קודמיו.

אז למעשה הטענות שלך כלפי חולדאי אינן אלא מחזור של קלישאות שקריות של התקשורת ששנאה את חולדאי מהרגע הראשון ומנסה לשטוף את מוח התושבים כדי שידיחו אותו. זה הכל.
אז כולם "שמאלנים שקרנים" והכל קונספירציה...
וילהלם, דעותיך ידועות ומוכרות אבל את האשמותיך הקבועות נגד "התקשורת השמאלנית השקרנית" תנסה למכור למישהו אחר... לא לי.

אף אחד לא שונא את חולדאי בתקשורת. הרבה מתושבי העיר לא אוהבים אותו כי זה לא מעניין אותם שכל מיני מיליונרים ייקנו מגדלים בעיר שלהם. מבחינתך ומבחינת כל מי שיש לו כסף ולכן תומך בשוק במתכונתו הנוכחית (לא יודע כמה יש לך וזה גם לא מעניין אותי) חולדאי מצליח. אבל מבחינת חלק מתושבי תל אביב (תקרא להם "שמאלנים" או איך שאתה רוצה) זינוק מחירי הנדל"ן לממדים המפלצתיים שהם הגיעו הוא לא הצלחה וזו דעה לגיטימית לחלוטין.
בועת נדל"ן יש, פליטים יש ואתה לא יכול להגיד על כל עובדה שלא מוצאת חן בעיניך שהיא "שקר שמאלני". גם אני יכול להגיד על הדברים שלך שהם שקר קפיטליסטי חזירי, אבל אני לא ארד לרמה הזאת, מכיוון שזה לא שקר וזו דעתך והיא לגיטימית. כך גם דעתם של "השמאלנים" שמנוגדת לדעתך ומבוססת על אותם הדברים רק מנקודת מבט אחרת. אנשים שאוהבים את תל אביב רוצים לגור בה גם אם הם לא מיליונרים וזו זכותם.
את דרום תל אביב אני מכיר טוב כי אני עצמי גר באזור.

ובכל זאת, הסיבה העיקרית שבגללה אני רוצה שחולדאי יודח, הוא הפקרתו את התחבורה הציבורית בעיר במשך כל 15 שנות כהונתו (כי גם פה מבחינתו למי שיש יכולת שייסע ברכב פרטי, על אותו העיקרון של הדיור).
אין ויכוח על הדברים שעשה וקידם בעיר והוא עשה הרבה. אבל אני לא אוהב את הגישה שלו ואת המקום שאליו העיר הולכת בראשותו.
 
אני אתייחס רק לשני מושגים, רותם

אז כולם "שמאלנים שקרנים" והכל קונספירציה...
וילהלם, דעותיך ידועות ומוכרות אבל את האשמותיך הקבועות נגד "התקשורת השמאלנית השקרנית" תנסה למכור למישהו אחר... לא לי.

אף אחד לא שונא את חולדאי בתקשורת. הרבה מתושבי העיר לא אוהבים אותו כי זה לא מעניין אותם שכל מיני מיליונרים ייקנו מגדלים בעיר שלהם. מבחינתך ומבחינת כל מי שיש לו כסף ולכן תומך בשוק במתכונתו הנוכחית (לא יודע כמה יש לך וזה גם לא מעניין אותי) חולדאי מצליח. אבל מבחינת חלק מתושבי תל אביב (תקרא להם "שמאלנים" או איך שאתה רוצה) זינוק מחירי הנדל"ן לממדים המפלצתיים שהם הגיעו הוא לא הצלחה וזו דעה לגיטימית לחלוטין.
בועת נדל"ן יש, פליטים יש ואתה לא יכול להגיד על כל עובדה שלא מוצאת חן בעיניך שהיא "שקר שמאלני". גם אני יכול להגיד על הדברים שלך שהם שקר קפיטליסטי חזירי, אבל אני לא ארד לרמה הזאת, מכיוון שזה לא שקר וזו דעתך והיא לגיטימית. כך גם דעתם של "השמאלנים" שמנוגדת לדעתך ומבוססת על אותם הדברים רק מנקודת מבט אחרת. אנשים שאוהבים את תל אביב רוצים לגור בה גם אם הם לא מיליונרים וזו זכותם.
את דרום תל אביב אני מכיר טוב כי אני עצמי גר באזור.

ובכל זאת, הסיבה העיקרית שבגללה אני רוצה שחולדאי יודח, הוא הפקרתו את התחבורה הציבורית בעיר במשך כל 15 שנות כהונתו (כי גם פה מבחינתו למי שיש יכולת שייסע ברכב פרטי, על אותו העיקרון של הדיור).
אין ויכוח על הדברים שעשה וקידם בעיר והוא עשה הרבה. אבל אני לא אוהב את הגישה שלו ואת המקום שאליו העיר הולכת בראשותו.
אני אתייחס רק לשני מושגים, רותם
האחד: "פליטים"

אין בישראל שום פליטים. לא יכולים להיות פליטים. הסיבה היא שאין בישראל מצרים, סורים, ירדנים או לבנונים שברחו מארצם עקב רדיפה פוליטית/אתנית/דתית נגדם, או שגורשו מארצם בכח.
רק אזרחים של 4 המדינות הנ"ל יכולים להיות פליטים בישראל. אך ורק הם.

כל אלה שמכונים ע"י התקשורת הישראלית "פליטים" אינם פליטים שכן הם עברו לפחות מדינה אחת לאחר שעזבו את מדינת המוצא שלהם. לכן אין כאן אפילו פליט אחד.

יש כאן הרבה שב"חים שנכנסו לארץ באופן בלתי חוקי. התקשורת וארגוני השמאל (שמתחזים לארגוני "זכויות אדם") שכנעו אותם להתחזות לפליטים. כשהבינו שזה בלתי אפשרי (מהסיבות שציינתי) שכנעו את השב"חים לקרוא לעצמם "מבקשי מקלט". כמובן שאין להם שום סיבה לבקש מקלט דווקא כאן ואילו היו זקוקים למקלט לא היו מגיעים דווקא לכאן, אבל בכל מקרה פליטים הם לא.
העובדה שאתה אומר בנון שלנטיות "פליטים יש" רק מוכיחה ששטיפת המוח התקשורתית עובדת היטב, הרבה אנשים מניחים שיש כאן עשרות אלפי פליטים כאשר המספר המדוייק הוא אפס.

השני: "בועת נדל"ן"

אין כאן כל שאלה של דעה. אתה יכול סבור שמחירי הנדל"ן בת"א הם דבר שלילי, עם זה אין לי בעיה. הבעיה היא שאתה מכנה אותם "בועת נדל"ן". ובועת נדל"ן, כמו כל בועה כלכלית אחרת, היא דבר מוגדר במדוייק, שלא יכול להתקיים (ומעולם לא התקיים) בישראל.
כדי שתהיה בועת נדל"ן, צריכה להיות תופעה עדרית דיספרופורציונלית של ביקוש יתר שאין לו הצדקה כלכלית.
בישראל אין שום אלמנט של הנ"ל וגם לא יכול להיות. תמיד הביקוש יגדל כי האוכלוסיה גדלה, רמת החיים עולה, מבנה המשפחה החמולתי של פעם התמוטט וממשיך להתמוטט גם במגזר הערבי, המוביליות גדלה, וכמו שכתבתי רבבות תושבי חוץ רוצים לרכוש כאן דירה כמפלט מהמוסלמים. לכן הביקוש הוא אמיתי.
מבחינת ההיצע כמות האדמה היא סופית, והיא גם מוגבלת מעבר לשטח המדינה בגלל שטחי הצבא והתשתיות וכמובן המדבר, שיכולת הקיבול שלו והביקוש אליו מצומצמים מטבעם (ולא בגלל שום "בועה" שלילית, אם תרצה).
לכן המחירים ימשיכו לעלות כפונקציה של היצע וביקוש ולא בגלל איזו ספקולציה או "הרצת דירות" (על משקל "הרצת מניות").
גם אנשים שרוכשים דירה רק לשם השקעה משכירים אותה למישהו ומכאן שיש מישהו שרוצה לשכור (ולמעשה הרבה מישהם, ולכן גם שכה"ד עולה באיזורי הביקוש).
מכאן שכל הדיבורים על בועת נדל"ן הם שקר מוחלט, מנסים למכור לאנשים לוקשים.

הסיבה העיקרית שזה עובד היא שהיו כאן בעבר שתי בועות של ממש (מניות הבנקים והמט"ח) ולכן קל להפחיד אנשים עם בועת הנדל"ן שלא היתה ולא נבראה.

יש עוד שקרים כאלה, כמו למשל "מצוקת המים" של ישראל. אבל על כך בפעם אחרת....
 

down under

New member
כבוד השופט, אנא ענה לי, האם החשד שלי

אני אתייחס רק לשני מושגים, רותם
האחד: "פליטים"

אין בישראל שום פליטים. לא יכולים להיות פליטים. הסיבה היא שאין בישראל מצרים, סורים, ירדנים או לבנונים שברחו מארצם עקב רדיפה פוליטית/אתנית/דתית נגדם, או שגורשו מארצם בכח.
רק אזרחים של 4 המדינות הנ"ל יכולים להיות פליטים בישראל. אך ורק הם.

כל אלה שמכונים ע"י התקשורת הישראלית "פליטים" אינם פליטים שכן הם עברו לפחות מדינה אחת לאחר שעזבו את מדינת המוצא שלהם. לכן אין כאן אפילו פליט אחד.

יש כאן הרבה שב"חים שנכנסו לארץ באופן בלתי חוקי. התקשורת וארגוני השמאל (שמתחזים לארגוני "זכויות אדם") שכנעו אותם להתחזות לפליטים. כשהבינו שזה בלתי אפשרי (מהסיבות שציינתי) שכנעו את השב"חים לקרוא לעצמם "מבקשי מקלט". כמובן שאין להם שום סיבה לבקש מקלט דווקא כאן ואילו היו זקוקים למקלט לא היו מגיעים דווקא לכאן, אבל בכל מקרה פליטים הם לא.
העובדה שאתה אומר בנון שלנטיות "פליטים יש" רק מוכיחה ששטיפת המוח התקשורתית עובדת היטב, הרבה אנשים מניחים שיש כאן עשרות אלפי פליטים כאשר המספר המדוייק הוא אפס.

השני: "בועת נדל"ן"

אין כאן כל שאלה של דעה. אתה יכול סבור שמחירי הנדל"ן בת"א הם דבר שלילי, עם זה אין לי בעיה. הבעיה היא שאתה מכנה אותם "בועת נדל"ן". ובועת נדל"ן, כמו כל בועה כלכלית אחרת, היא דבר מוגדר במדוייק, שלא יכול להתקיים (ומעולם לא התקיים) בישראל.
כדי שתהיה בועת נדל"ן, צריכה להיות תופעה עדרית דיספרופורציונלית של ביקוש יתר שאין לו הצדקה כלכלית.
בישראל אין שום אלמנט של הנ"ל וגם לא יכול להיות. תמיד הביקוש יגדל כי האוכלוסיה גדלה, רמת החיים עולה, מבנה המשפחה החמולתי של פעם התמוטט וממשיך להתמוטט גם במגזר הערבי, המוביליות גדלה, וכמו שכתבתי רבבות תושבי חוץ רוצים לרכוש כאן דירה כמפלט מהמוסלמים. לכן הביקוש הוא אמיתי.
מבחינת ההיצע כמות האדמה היא סופית, והיא גם מוגבלת מעבר לשטח המדינה בגלל שטחי הצבא והתשתיות וכמובן המדבר, שיכולת הקיבול שלו והביקוש אליו מצומצמים מטבעם (ולא בגלל שום "בועה" שלילית, אם תרצה).
לכן המחירים ימשיכו לעלות כפונקציה של היצע וביקוש ולא בגלל איזו ספקולציה או "הרצת דירות" (על משקל "הרצת מניות").
גם אנשים שרוכשים דירה רק לשם השקעה משכירים אותה למישהו ומכאן שיש מישהו שרוצה לשכור (ולמעשה הרבה מישהם, ולכן גם שכה"ד עולה באיזורי הביקוש).
מכאן שכל הדיבורים על בועת נדל"ן הם שקר מוחלט, מנסים למכור לאנשים לוקשים.

הסיבה העיקרית שזה עובד היא שהיו כאן בעבר שתי בועות של ממש (מניות הבנקים והמט"ח) ולכן קל להפחיד אנשים עם בועת הנדל"ן שלא היתה ולא נבראה.

יש עוד שקרים כאלה, כמו למשל "מצוקת המים" של ישראל. אבל על כך בפעם אחרת....
כבוד השופט, אנא ענה לי, האם החשד שלי
שהתקשורת שמחה לדבר על בועת הנדל"ן היא בשל היות ממשלה לא לטעמה בשלטון כרגע?
נניח אם רבין לא היה נרצח והוא היה, או הממשיך הטבעי שלו בעבודה/מערך/מפא"י היה היום רוה"ם עם בדיוק יוק יוק אותם
מחירי דירות לקניה ולשכירה, האם היו פחות דיבורים על בועת הנדל"ן? אני אישית חושב שכן. מה דעתך?
 
אתה צודק 100%

כבוד השופט, אנא ענה לי, האם החשד שלי
שהתקשורת שמחה לדבר על בועת הנדל"ן היא בשל היות ממשלה לא לטעמה בשלטון כרגע?
נניח אם רבין לא היה נרצח והוא היה, או הממשיך הטבעי שלו בעבודה/מערך/מפא"י היה היום רוה"ם עם בדיוק יוק יוק אותם
מחירי דירות לקניה ולשכירה, האם היו פחות דיבורים על בועת הנדל"ן? אני אישית חושב שכן. מה דעתך?
אתה צודק 100%
וזה נכון לא רק לגבי "בועת הנדל"ן" אלא לגבי כל נושא כמעט, מהמו"מ עם ה"פלסטינים" ועד "הדרת נשים".
התקשורת מנצלת את שתי העובדות:
א. לרוב האנשים אין מושג מה זה "בועה", אבל זה נשמע מפחיד.
ב. מחירי הנדל"ן בת"א אכן גבוהים מאד בהשוואה לשאר אזורי המדינה, ולרוב האנשים אין אפשרות לעמוד בהם - מה שיוצר קנאה.

מכאן ועד האשמת אנשים שהתקשורת לא אוהבת (ביבי, חולדאי, שטייניץ) ביצירת בועת נדל"ן הדרך קצרה. שים לב שמי שהשפיע יותר מכל (והרבה יותר מביבי, שטייניץ או חולדאי) על מחירי הנדל"ן בארץ הוא סטנלי פישר אבל אותו התקשורת אוהבת ולכן לא תאמר נגדו ולו מילה אחת.... מש"ל (מה שרצינו להוכיח, במקרה זה).
 
מי שהשפיע הכי הרבה על מחירי הנדל"ן

אתה צודק 100%
וזה נכון לא רק לגבי "בועת הנדל"ן" אלא לגבי כל נושא כמעט, מהמו"מ עם ה"פלסטינים" ועד "הדרת נשים".
התקשורת מנצלת את שתי העובדות:
א. לרוב האנשים אין מושג מה זה "בועה", אבל זה נשמע מפחיד.
ב. מחירי הנדל"ן בת"א אכן גבוהים מאד בהשוואה לשאר אזורי המדינה, ולרוב האנשים אין אפשרות לעמוד בהם - מה שיוצר קנאה.

מכאן ועד האשמת אנשים שהתקשורת לא אוהבת (ביבי, חולדאי, שטייניץ) ביצירת בועת נדל"ן הדרך קצרה. שים לב שמי שהשפיע יותר מכל (והרבה יותר מביבי, שטייניץ או חולדאי) על מחירי הנדל"ן בארץ הוא סטנלי פישר אבל אותו התקשורת אוהבת ולכן לא תאמר נגדו ולו מילה אחת.... מש"ל (מה שרצינו להוכיח, במקרה זה).
מי שהשפיע הכי הרבה על מחירי הנדל"ן
זה החלטה נכנסה לפועל בשנת 2008(ובוטלה בשנת 2010 כמדומני)ע"י שרי קדימה ששמותיהם ברחו לי בממשלת אולמרט לא לבנות יותר במרכז הארץ.שנתיים שקרקע ציבורית לא הופשרה במרכז.
וכן יש תרומה מכרעת לריבית נמוכה על מחירי נדל"ן מצד שני אין לבנק ישראל יותר מידי ברירה שהריבית בארצות הברית אפסית .
 
אם כך שבי זה עוד יותר "מוזר"

מי שהשפיע הכי הרבה על מחירי הנדל"ן
זה החלטה נכנסה לפועל בשנת 2008(ובוטלה בשנת 2010 כמדומני)ע"י שרי קדימה ששמותיהם ברחו לי בממשלת אולמרט לא לבנות יותר במרכז הארץ.שנתיים שקרקע ציבורית לא הופשרה במרכז.
וכן יש תרומה מכרעת לריבית נמוכה על מחירי נדל"ן מצד שני אין לבנק ישראל יותר מידי ברירה שהריבית בארצות הברית אפסית .
אם כך שבי זה עוד יותר "מוזר"
שהתקשורת "שכחה" להאשים את אותם שרי קדימה ואת חביבה אולמרט ב"בועת הנדל"ן" הפיקטיבית שלה, ומאשימה במקום זאת את האנשים שאינם אחראים לכך כלל והיא פשוט "במקרה" שונאת אותם....
 
לגבי החלק הראשון אני מסכים..

אני אתייחס רק לשני מושגים, רותם
האחד: "פליטים"

אין בישראל שום פליטים. לא יכולים להיות פליטים. הסיבה היא שאין בישראל מצרים, סורים, ירדנים או לבנונים שברחו מארצם עקב רדיפה פוליטית/אתנית/דתית נגדם, או שגורשו מארצם בכח.
רק אזרחים של 4 המדינות הנ"ל יכולים להיות פליטים בישראל. אך ורק הם.

כל אלה שמכונים ע"י התקשורת הישראלית "פליטים" אינם פליטים שכן הם עברו לפחות מדינה אחת לאחר שעזבו את מדינת המוצא שלהם. לכן אין כאן אפילו פליט אחד.

יש כאן הרבה שב"חים שנכנסו לארץ באופן בלתי חוקי. התקשורת וארגוני השמאל (שמתחזים לארגוני "זכויות אדם") שכנעו אותם להתחזות לפליטים. כשהבינו שזה בלתי אפשרי (מהסיבות שציינתי) שכנעו את השב"חים לקרוא לעצמם "מבקשי מקלט". כמובן שאין להם שום סיבה לבקש מקלט דווקא כאן ואילו היו זקוקים למקלט לא היו מגיעים דווקא לכאן, אבל בכל מקרה פליטים הם לא.
העובדה שאתה אומר בנון שלנטיות "פליטים יש" רק מוכיחה ששטיפת המוח התקשורתית עובדת היטב, הרבה אנשים מניחים שיש כאן עשרות אלפי פליטים כאשר המספר המדוייק הוא אפס.

השני: "בועת נדל"ן"

אין כאן כל שאלה של דעה. אתה יכול סבור שמחירי הנדל"ן בת"א הם דבר שלילי, עם זה אין לי בעיה. הבעיה היא שאתה מכנה אותם "בועת נדל"ן". ובועת נדל"ן, כמו כל בועה כלכלית אחרת, היא דבר מוגדר במדוייק, שלא יכול להתקיים (ומעולם לא התקיים) בישראל.
כדי שתהיה בועת נדל"ן, צריכה להיות תופעה עדרית דיספרופורציונלית של ביקוש יתר שאין לו הצדקה כלכלית.
בישראל אין שום אלמנט של הנ"ל וגם לא יכול להיות. תמיד הביקוש יגדל כי האוכלוסיה גדלה, רמת החיים עולה, מבנה המשפחה החמולתי של פעם התמוטט וממשיך להתמוטט גם במגזר הערבי, המוביליות גדלה, וכמו שכתבתי רבבות תושבי חוץ רוצים לרכוש כאן דירה כמפלט מהמוסלמים. לכן הביקוש הוא אמיתי.
מבחינת ההיצע כמות האדמה היא סופית, והיא גם מוגבלת מעבר לשטח המדינה בגלל שטחי הצבא והתשתיות וכמובן המדבר, שיכולת הקיבול שלו והביקוש אליו מצומצמים מטבעם (ולא בגלל שום "בועה" שלילית, אם תרצה).
לכן המחירים ימשיכו לעלות כפונקציה של היצע וביקוש ולא בגלל איזו ספקולציה או "הרצת דירות" (על משקל "הרצת מניות").
גם אנשים שרוכשים דירה רק לשם השקעה משכירים אותה למישהו ומכאן שיש מישהו שרוצה לשכור (ולמעשה הרבה מישהם, ולכן גם שכה"ד עולה באיזורי הביקוש).
מכאן שכל הדיבורים על בועת נדל"ן הם שקר מוחלט, מנסים למכור לאנשים לוקשים.

הסיבה העיקרית שזה עובד היא שהיו כאן בעבר שתי בועות של ממש (מניות הבנקים והמט"ח) ולכן קל להפחיד אנשים עם בועת הנדל"ן שלא היתה ולא נבראה.

יש עוד שקרים כאלה, כמו למשל "מצוקת המים" של ישראל. אבל על כך בפעם אחרת....
לגבי החלק הראשון אני מסכים..
לגבי החלק השני מסכים חלקית, אמנם אין בועת נדל"ן קלאסית אבל ייתכן שיש בועת משכנתאות.מה שבתורו יביא ל"בועת בנקים" ובתורו יביא לנפילת מחירי נדל"ן.(מתחת לשווי המשכנתאות)
שוב זה לא משהו שאני אומר בוודאות.כי זה תלוי בהרבה גורמים כלומר אם יהיה מיתון ועלייה באבטלה יהיה קושי בהחזר הלוואות עיקולים וכן הלאה כלומר זה באמת לא בועת נדל"ן קלאסית כמו שהייתה בהרבה מדינות אבל זה כן יכול להפוך להיות כזאת בכמה מהלכים.
 
וסליחה ששכחתי, אתייחס לעוד מושג אחד

אז כולם "שמאלנים שקרנים" והכל קונספירציה...
וילהלם, דעותיך ידועות ומוכרות אבל את האשמותיך הקבועות נגד "התקשורת השמאלנית השקרנית" תנסה למכור למישהו אחר... לא לי.

אף אחד לא שונא את חולדאי בתקשורת. הרבה מתושבי העיר לא אוהבים אותו כי זה לא מעניין אותם שכל מיני מיליונרים ייקנו מגדלים בעיר שלהם. מבחינתך ומבחינת כל מי שיש לו כסף ולכן תומך בשוק במתכונתו הנוכחית (לא יודע כמה יש לך וזה גם לא מעניין אותי) חולדאי מצליח. אבל מבחינת חלק מתושבי תל אביב (תקרא להם "שמאלנים" או איך שאתה רוצה) זינוק מחירי הנדל"ן לממדים המפלצתיים שהם הגיעו הוא לא הצלחה וזו דעה לגיטימית לחלוטין.
בועת נדל"ן יש, פליטים יש ואתה לא יכול להגיד על כל עובדה שלא מוצאת חן בעיניך שהיא "שקר שמאלני". גם אני יכול להגיד על הדברים שלך שהם שקר קפיטליסטי חזירי, אבל אני לא ארד לרמה הזאת, מכיוון שזה לא שקר וזו דעתך והיא לגיטימית. כך גם דעתם של "השמאלנים" שמנוגדת לדעתך ומבוססת על אותם הדברים רק מנקודת מבט אחרת. אנשים שאוהבים את תל אביב רוצים לגור בה גם אם הם לא מיליונרים וזו זכותם.
את דרום תל אביב אני מכיר טוב כי אני עצמי גר באזור.

ובכל זאת, הסיבה העיקרית שבגללה אני רוצה שחולדאי יודח, הוא הפקרתו את התחבורה הציבורית בעיר במשך כל 15 שנות כהונתו (כי גם פה מבחינתו למי שיש יכולת שייסע ברכב פרטי, על אותו העיקרון של הדיור).
אין ויכוח על הדברים שעשה וקידם בעיר והוא עשה הרבה. אבל אני לא אוהב את הגישה שלו ואת המקום שאליו העיר הולכת בראשותו.
וסליחה ששכחתי, אתייחס לעוד מושג אחד
אתה לא יכול להגיד על הדברים שכתבתי שהם "שקר קפיטליסטי חזירי".
אתה יכול להגיד עליהם שהם שקר (אם כי לא תצליח לעולם להוכיח זאת).
אתה יכול להגיד עליהם שהם שקר קפיטליסטי (אם כי לא ברור לאף אחד מה זה, גם לא לך).
אבל אתה לא יכול להגיד "שקר קפיטליסטי חזירי". ולמה? פשוט מאד: כי אין דבר כזה "קפיטליסטי חזירי". זה כמו להגיד "קפיטליסטי פילי" או "קפיטליסטי נמרי" או "סוציאליסטי כלבי" או "קומוניסטי סוסי".

מאיפה הגיע המושג הפיקטיבי "קפיטליזם חזירי"? ממוחו הקודח של הנשיא פרס, כשהיה ראש ממשלה.
פרס כידוע נהנתן וחברם הטוב של המיליארדרים ברחבי העולם. בהיותו רה"מ נתפס על חם כשהוא טס לחו"ל במטוס של אחד מהם בערך חמש דקות אחרי שנאם בשבחי הסוציאליזם ונגד הקפיטליזם. שאלו אותו מדוע הוא מנצל את חסדי הקפיטליסטים ובמקביל משמיץ אותם. פרס ידע שתפסו אותו על חם ולכן נחלץ מהמצב ע"י המצאת אחד ממשחקי המילים האהובים עליו:
"אין לי שום דבר נגד קפיטליזם. אני מתנגד רק לקפיטליזם חזירי".
כמובן שאין דבר כזה, אבל העתונאים הטפשים אכלו את הלוקש וההמצאה של פרס הפכה לביטוי רווח בתקשורת הישראלית. ממש כמו עוד המצאה מטופשת שלו: "מזרח תיכון חדש" (איזו הצלחה מסחררת).
 

mister K

New member
מצדי שיהיה קפיטליזם חייזרי, הכוונה ברורה.

וסליחה ששכחתי, אתייחס לעוד מושג אחד
אתה לא יכול להגיד על הדברים שכתבתי שהם "שקר קפיטליסטי חזירי".
אתה יכול להגיד עליהם שהם שקר (אם כי לא תצליח לעולם להוכיח זאת).
אתה יכול להגיד עליהם שהם שקר קפיטליסטי (אם כי לא ברור לאף אחד מה זה, גם לא לך).
אבל אתה לא יכול להגיד "שקר קפיטליסטי חזירי". ולמה? פשוט מאד: כי אין דבר כזה "קפיטליסטי חזירי". זה כמו להגיד "קפיטליסטי פילי" או "קפיטליסטי נמרי" או "סוציאליסטי כלבי" או "קומוניסטי סוסי".

מאיפה הגיע המושג הפיקטיבי "קפיטליזם חזירי"? ממוחו הקודח של הנשיא פרס, כשהיה ראש ממשלה.
פרס כידוע נהנתן וחברם הטוב של המיליארדרים ברחבי העולם. בהיותו רה"מ נתפס על חם כשהוא טס לחו"ל במטוס של אחד מהם בערך חמש דקות אחרי שנאם בשבחי הסוציאליזם ונגד הקפיטליזם. שאלו אותו מדוע הוא מנצל את חסדי הקפיטליסטים ובמקביל משמיץ אותם. פרס ידע שתפסו אותו על חם ולכן נחלץ מהמצב ע"י המצאת אחד ממשחקי המילים האהובים עליו:
"אין לי שום דבר נגד קפיטליזם. אני מתנגד רק לקפיטליזם חזירי".
כמובן שאין דבר כזה, אבל העתונאים הטפשים אכלו את הלוקש וההמצאה של פרס הפכה לביטוי רווח בתקשורת הישראלית. ממש כמו עוד המצאה מטופשת שלו: "מזרח תיכון חדש" (איזו הצלחה מסחררת).
מצדי שיהיה קפיטליזם חייזרי, הכוונה ברורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה